Path of Exile 2 (PC, PS5, Xbox)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyppi
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä tulee mieleen taas miksi itsellä loppuu kiinnostus näissä o/arpg peleissä varmaan kaikissa mitä kokeillut sitten dungeon siege 3 jälkeen.
Ellei itse jaksa opiskella miten pelimekaniikat toimii, pitäisi pelata kloonimaisesti samalla bestbuildilla kuin kaikki muutkin.
Lost arkissa tuli pelattua monta hahmoa jonnekin il1350 asti kunnes kiinnostus loppu täysin kun endgamee olisi pitänyt aloittaa.
Tässä ketjun nimikkopelissä taas ei jaksanut kiinnostaa kaikki 1hit bossit, en saa siitä mitään hupia, ainoastaan turhautumista. Ymmärrän kyllä etteivät hc-pelit koskaan minua varten olekkaan.
Sanoisin, että suurin osa PoE2:n pelaajista ei lopulta seuraa kloonimaisesti muiden keksimiä buildeja, vaan pääosin jengi vetää ihan omia buildejaan.

Haasteita toki on, etenkin alussa, mutta hiljalleen oppii pelin perusasiat ja saa parempaa kamaa niskaan, niin ei ne bossitkaan enää kestä hirveän kauaa tai onehittaa sua. Eikä tässä nyt lopulta ole perusasioiden suhteen sen enempää opeteltavaa kuin missään muussakaan ARPG pelissä. Haastetta on alkuun vähän keskimääräistä enemmän, mutta lopulta kun vauhtiin pääsee, niin se tuntuu entistäkin paremmalta.
 
Eiks tän release (1.0) ollut jossain vaiheessa targetoitu "tämän vuoden aikana"? En tiä onko toi muuttunut, mutta en jaksa pelata ennen sitä enempää jos/kun wipe tulee...
GGG tais sanoa ettei mitään wipejä tehdä, jos oikein muistan.
 
Mitä se wipe haittaa, jos pelaa seasoneita? Tai en itse ymmärrä miksi joku ei pelaisi seasoneita vain...
Haittaa se nyt vähän jos haluaa pelata samalla hahmolla pitkään ja on sille (tai muille) vaivalla keräillyt hyviä kamoja ja valuuttaa ym. ja kaikki menee bittitaivaaseen...

En tosiaan pelaa seasoneita varsinaisesti missään pelissä. Jos semmoinen nyt osuu kohdalle niin miksi ei (jos ei siinä mitään häviäkään), mutta ei riitä aika niin intensiiviseen pelailuun jossain tietyssä jonkun muun määrittämässä aikaikkunassa. Ennemmin nämä on semmoisia useamman vuoden viihdettä, kunnes tulee joku parempi tilalle. Siis tässä genressä, muitakin pelejä on satoja backlogilla, joihin käyttää rajallista aikaa.

Tämä on siinä mielessä poikkeuksellinen että tuli hakattua pari sataa tuntia kun ilmestyi, minkä takia tuota releasea odotankin ihan mielellään.

Edit: Toki näissä ne kamat happanee kun parempia tuodaan, mutta on niitä vanhoja uniikkeja ihan kiva muistella siellä inventoryssa tai muilla hahmoilla. Varsinkin mun uniikki-prosentilla mikä oli käsittämättömän huono. :D
 
GGG tais sanoa ettei mitään wipejä tehdä, jos oikein muistan.
Tämä taitaa tarkoittaa sitä, että kun uusi seasoni alkaa voi pelata niinkuin nytkin. Aloittaa uuden hahmon uuteen seasoniin. Tai sitte pelata niin sanottua legacya, jonne edellisien seasonien hahmot siirtyvät.
Tässä poikkeus muihin on se, että uuden seasonin uudet "ominaisuudet" siirtyy myös suoraa legacyyn. Eli voi pelata uusinta patchia vanhoilla hahmoilla.
Tämä hyvä tosiaan, että on helpompi testailla eri juttuja kun on currencyt ja levut jo hankittu.
 
Tämä taitaa tarkoittaa sitä, että kun uusi seasoni alkaa voi pelata niinkuin nytkin. Aloittaa uuden hahmon uuteen seasoniin. Tai sitte pelata niin sanottua legacya, jonne edellisien seasonien hahmot siirtyvät.
Tässä poikkeus muihin on se, että uuden seasonin uudet "ominaisuudet" siirtyy myös suoraa legacyyn. Eli voi pelata uusinta patchia vanhoilla hahmoilla.
Tämä hyvä tosiaan, että on helpompi testailla eri juttuja kun on currencyt ja levut jo hankittu.
En välttämättä lähtisi olettamaan, että jatkossakin kaikki uudet asiat menevät heti "legacyn" puolelle, vaikka nyt näin kävikin. Pidän erittäin todennäköisenä, että tulevaisuudessa uusien liigojen keskeiset mekaniikat löytyvät vain niistä liigoista, kuten PoE1:n kohdalla on mennyt jo yli 10 vuoden ajan. Tähän 0.2 päivitykseen ei sisältynyt tällaista isoa uutta mekaniikkaa, kun pääpaino on pelin kokonaisvaltaisessa kehitystyössä, mutta jatkossa tämä todennäköisesti muuttuu.

Yhtenä pointtina tuossa on, ettei pelaajien haluta selvittävän kaikkia uusia asioita liian nopeasti, vaan halutaan, että se ottaa oikeasti aikaa ja pelaajilla on mielenkiintoista selvitettävää liigan aikana. Uusi liigamekaniikka myös usein sisältää merkittävän määrän progressiota, eli se on tarkoituskin polkaista käyntiin nollista.

Wipejähän ei PoE1 tehdä myöskään, kun kaikki hahmot ja kamat jää standard-liigaan aina. Mitään kovin poikkeuksellista tuossa ei siis ole, eikä se myöskään tarkoita, että kaikki uudet asiat tulisi legacyn/standardin puolelle jatkossa.
 
Sanoisin, että suurin osa PoE2:n pelaajista ei lopulta seuraa kloonimaisesti muiden keksimiä buildeja, vaan pääosin jengi vetää ihan omia buildejaan.

Haasteita toki on, etenkin alussa, mutta hiljalleen oppii pelin perusasiat ja saa parempaa kamaa niskaan, niin ei ne bossitkaan enää kestä hirveän kauaa tai onehittaa sua. Eikä tässä nyt lopulta ole perusasioiden suhteen sen enempää opeteltavaa kuin missään muussakaan ARPG pelissä. Haastetta on alkuun vähän keskimääräistä enemmän, mutta lopulta kun vauhtiin pääsee, niin se tuntuu entistäkin paremmalta.

Saattaa olla.
Ei voi kokeilla heti kun poistin jo 9 päivää sitten tämän ja ac shadows.
Jälkimmäisen poisto harmittaa ehkä enemmän, jää myöhempään ladata 100 Gt peliä uudestaan.
 
Tämä taitaa tarkoittaa sitä, että kun uusi seasoni alkaa voi pelata niinkuin nytkin. Aloittaa uuden hahmon uuteen seasoniin. Tai sitte pelata niin sanottua legacya, jonne edellisien seasonien hahmot siirtyvät.
Tässä poikkeus muihin on se, että uuden seasonin uudet "ominaisuudet" siirtyy myös suoraa legacyyn. Eli voi pelata uusinta patchia vanhoilla hahmoilla.
Tämä hyvä tosiaan, että on helpompi testailla eri juttuja kun on currencyt ja levut jo hankittu.
Tarkoitin siis ettei standardia non-league:a wipetetä, kun peli siirtyy EAsta 1.0:aan.
 
Hitaasti pelattu tätä kautta, mutta nyt päässyt endgameen. Onko noissa mapeissa nykyisin ihan hemmetisti enemmän vihollisia / rareja vai kuvittelenko vain? :D
 
Hitaasti pelattu tätä kautta, mutta nyt päässyt endgameen. Onko noissa mapeissa nykyisin ihan hemmetisti enemmän vihollisia / rareja vai kuvittelenko vain? :D

Samaa mietin. Olikohan Alpine Ridge nimeltään yksi tower ja tuntui, että siellä tuli mosaa päälle aivan jatkuvasti. Edes t15 waystone ei ollut kummoinen, joten ei taatusti johtunut siitä. Tuohon sitten ne tyypilliset frame dropit päälle, niin oli kyllä nautinto kaukana.
 
Vähän alkaa kyllä puuduttamaan tämäkin. Drop rate on aivan karseaa ja SSF:lla käytännössä mahdotonta pärjätä ellei käy aivan hirveä tuuri. 0.2.0G patchissa kai pitäisi dropratet vähän nousta, mutta en odota kyllä ihmeitä.

Esimerkiksi tässä pelannut nyt sorsan endgameen ja silti on tavaraa käytössä, joka on saatu tyyliin 30lvl sitten, kun parempaa ei ole saanut ostettua tai edes EX craftattua.

Menee vähän ARPG:n grindauspointti hukkaan, jos ainoa tapa saada hyvää tavaraa on ostella sitä muilta pelaajilta.

e. Varsinkin, kun lopun grindaus on aikamoista tervanjuontia, kun saatat kuolla oneshottiin jostain valkoisesta vihusta syystä X vaikka olisi resistit sun muut kunnossa. En oikein ymmärrä miksi toi -10% expan menetystä pitää edes olla tämänkaltaisessa pelissä.
 
recombinoimalla ne kamat syntyy

ongelma vaan saada expedition rullaamaan, itsellä oli 32. kartta kun sain ekan encounterin
 
ja ennenkuin joku ulisee 1% chancesta niin ei, ei olekaan tarkoitus tehdä T11 kamoja vaan parempia kuin nykyiset.. joilla varmaan se 50% osumatarkkuus aluksi
 
recombinoimalla ne kamat syntyy

ongelma vaan saada expedition rullaamaan, itsellä oli 32. kartta kun sain ekan encounterin
Itsellä tämä ei ole kyllä yhtään mielekäs systeemi. Mielummin tippuisi vihuilta parempaa kamaa tai edes enemmän orbeja. Tuo orbien dropratekin riittäisi itselle, kun ei kiinnosta keräillä stashia täyteen jotain samaa tavaraa jota yhdistelee sitten joskus jollain pienellä mahiksella.

e. Toki tämä on parempi, kun D4:sen meininki, jossa saat käytännössä päivässä tehtyä buildin jolla tuhoat kaiken kontentin.
 
Itsellä tämä ei ole kyllä yhtään mielekäs systeemi. Mielummin tippuisi vihuilta parempaa kamaa tai edes enemmän orbeja. Tuo orbien dropratekin riittäisi itselle, kun ei kiinnosta keräillä stashia täyteen jotain samaa tavaraa jota yhdistelee sitten joskus jollain pienellä mahiksella.

e. Toki tämä on parempi, kun D4:sen meininki, jossa saat käytännössä päivässä tehtyä buildin jolla tuhoat kaiken kontentin.
omasta mielestä recombin pitäisi toimia kullalla eikä laittaa yhden mekaniikan taakse
 
en olisi uskonut että menee 2D hintaan mutta menihän se :psmoke:

Screenshot from 2025-05-06 21-56-26.png
 
ongelma vaan saada expedition rullaamaan, itsellä oli 32. kartta kun sain ekan encounterin
Harvinaisen huonolta tuurilta kuulostaa. Pääsääntöisesti eka pitäisi tulla vastaan nopeammin ja niistä tulee kohtalaisen usein expedition tabletteja, joilla saa sitten aina kerralla vähintään 15+ mappia mistä löytyy expedition. Lopulta sen saa nopeasti rullaamaan niin, että lähes jokaisesta mapista löytyy expedition, mikäli niin haluaa.
 
en olisi uskonut että menee 2D hintaan mutta menihän se :psmoke:

Screenshot from 2025-05-06 21-56-26.png
Melkosen hinnan joku maksanut aika perustavarasta. Tai damagethan tossa on aika surkeat. Toki levelöintiin varmaan ihan hyvä, mutta endgamessa jo aivan roskaa.

Itse vaihdoin tossa 2D -> 320 EX orbiin. Siinä on hyvät kurssit kyllä.
 
Melkosen hinnan joku maksanut aika perustavarasta. Tai damagethan tossa on aika surkeat. Toki levelöintiin varmaan ihan hyvä, mutta endgamessa jo aivan roskaa.
Tuossa on 24lvl req. Damage on tuolle levulle todella korkea, varmaan yksi parhaista mitä myynnistä löytyy.

Monista levutuskamoista maksetaan helposti 1-2div, eli ei tuossa sinällään ole mitään ihmeellistä.
 
Tuossa on 24lvl req. Damage on tuolle levulle todella korkea, varmaan yksi parhaista mitä myynnistä löytyy.

Monista levutuskamoista maksetaan helposti 1-2div, eli ei tuossa sinällään ole mitään ihmeellistä.
joo tosijaan taitaa olla maksimirollit tolle levelille, droppas kun tein low level sekhemoita reliikkejä keräten
 
Tää on kyllä jännä miten taso skaalautuu heti, kun pelaa kahdestaan. Tai tottakai sen pitääkin, mutta ongelmia itsellä pärjätä Tier 9 mapeissa kaverin kanssa, mutta sitten kokeilin äsken yksin ja suurin mitä stashissa oli (tier 14) meni heittämällä yksin läpi :D
 

0.2.0h Patch Notes​


Features:
  • Introduced the Ritual Stash Tab to the Microtransaction Store. These will be set for sale momentarily after the patch is deployed.
  • Introduced the Socketables Stash Tab to the Microtransaction Store. These will be set for sale momentarily after the patch is deployed.
  • The Flask Stash Tab can now store Charms.
  • Updated sorting of Gems in the Gem Stash Tab.
  • Added support to bulk move stacks of currency from one inventory to another. On Keyboard and Mouse highlight the currency and use "CTRL + Right Click", on Gamepad Press and hold Triangle, or Y.
  • Added optional key bindings for quick allocating multi-choice attribute passive skills on Keyboard and Mouse. Once bound you can quick-allocate Attributes by holding down your selected bind when clicking on the passive skill. Gamepad support for this feature will come at a later date.
  • Added "UnidentifiedItemTier" as a filter option for Item Filters.
  • Added quick-use Currency buttons to Strongboxes and monsters imprisoned in Essences. These buttons will only be visible if you have the currency items in your inventory.
  • Added an outline to the labels on Expedition Chests, Precursor Tablets, and Expedition Logbooks.
  • Added quick-travel to Town button in the World Map UI when interacting with a Waypoint. You can find this on the right hand side of the screen.

Balance:
  • Significantly buffed the drop rates of Greater and Perfect Jeweller's Orbs.
  • Reduced the required level for Level 20 Uncut Skill and Spirit gems to begin dropping. This was the primary reason why they were so infrequently dropping, so you should now see a lot more of them when running the highest tiers of Endgame Maps.
  • Azmeri Spirits of the Spring Hare and Fox are now approximately three times more common.
  • Disabled the Greed and Corruption Shrines.
  • Adjusted the damage timing on Meteoric Shrine to match visuals.
  • Adjusted the buff durations for the following Shrines to 60 seconds: Meteoric, Freezing, Tempest and Gloom.
  • Adjusted the buff durations for the following Shrines to 90 seconds: Acceleration, Seeking, Massive, Replenishing, Enlightening, Resistance and Diamond.
  • Increased the rate at which the Diamond and Divine Shrines could spawn.

Misc Content Changes:
  • Improved the behavior of Breach monster spawning in narrow and tight areas.
  • Improved the behavior of of how Breach monsters spawn, this should drastically improve the minimum experience of the encounter especially in areas that had tight corridors or hallways.
  • The minimum encounter time of a Breach is now 20 seconds (from 12). The rate at which time extends in the encounter now takes into account the Monster Power of slain Breach Demons. This means if you kill Magic or Rare enemies during the Breach it will extend the time more than killing Normal monsters.
  • Breach Splinters that drop during an encounter are now automatically collected and dropped at your location when the Breach concludes. If you're in a party it will drop multiple stacks that are randomly allocated. You can see a small notification above your character whenever a Breach Splinter is collected, similar to Gold.
  • Rogue Exiles now have a Minimap Icon once they enter combat.
  • Improved the lighting on Rogue Exiles to make them easier to spot, especially in darker areas.
  • Fixed an issue where Rogue Exiles would frequently begin combat with a player from off-screen.
  • Improved the visual effects of The Arbiter of Ash's Flame Corridor skill. Specifically the brightness and timing to make it easier to see, quicker.
  • Engaging a second Azmerian Wisp while already following one will have the second Azmerian Wisp follow the same target as the first.
  • Added Spectre and Tame Beast skills as outcomes to the Prism of Belief Unique Jewel.
  • Added 132 more foiled Unique Item options that the Twilight Reliquary can yield.

Bug Fixes:
  • Fixed various bugs with the Social Panels which resulted in inconsistent display of Friends and Guild Members and lack of clarity as to who is online or offline.
  • Adjusted the location of a checkpoint in Jiquani's Machinarium to prevent skipping the areas quest requirements.
  • Fixed a bug where life scaling applied by difficulty didn't scale poise threshold of monsters.
  • Fixed a bug where some Endgame Maps couldn't spawn chests.
  • Fixed a bug where Oasis Map sometimes could not be completed.
  • Fixed a bug where Rustbowl Map sometimes could not be completed.
  • Fixed a rare case where parts of the Atlas could fail to load.
  • Prevented Gorian, The Moving Earth, from spawning in the Megalith Unique Map as it could cause issues for subsequent boss waves.
  • Fixed a bug where the 'Finality' passive notable skill couldn't be Instilled on Amulets.
  • Fixed a bug where Empowered Runes in The Ezomyte Megaliths map became uninteractable if you left the area before interacting with them.
  • Fixed a bug where modifiers to Skill Speed were not affected by Skittering Catalysts.
  • Fixed Overwhelming Presence's stats not being displayed when hovering over the gem.
  • Fixed an issue where Books of Unique Knowledge incorrectly displayed that they granted five Atlas Passive Skill Points. They always have and continue to grant two Atlas Passive Skill Points per book used.
  • Fixed a bug where using a skill immediately after entering an area could cause that skill to fail to execute properly.
  • Fixed a bug in the Gem Stash Tab where some gems would be incorrectly found in the 'Level 1' category.
  • Fixed 6 Instance Crashes.
  • Fixed 10 Client Crashes.
 
Jälleen kerran GGG on kuunneellut pelaajia ja hyviä päivityksiä on tulossa. Itse vaan skippasin Endgamen tässä patchissä koska bossi taistelut olivat aivan liian pitkiä ja tiettyjen 1 hit mekaniikkojen takia hermoja raastavia. Mutta katsotaan taas seuraavan patch jos palaisi pelin pariin.
 
menin all-in shrineihin ja onhan tuo nyt melkoine buffi

bosseille säästellyt damageshrinet

ennen patch noteja en tiennyt että cold/fire/lightning shrine antaa myös 100% extra as
 
En ole kahteen kuukauteen pelannut. Jotenkin se hitaus ja kankeus ottaa päähän. Ihan kuin kaikki tapahtuisi tervassa. Lisäksi tietty, että vain pari rampautettua mekaniikkaa päätynyt kakkoseen. Poe1 liiga ensi kuussa ja boneshatter mega stun Jugg ajattelin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
277 416
Viestejä
4 775 045
Jäsenet
77 612
Uusin jäsen
Mrosqvist

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom