Path of Exile 2 (PC, PS5, Xbox)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyppi
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä tulee mieleen taas miksi itsellä loppuu kiinnostus näissä o/arpg peleissä varmaan kaikissa mitä kokeillut sitten dungeon siege 3 jälkeen.
Ellei itse jaksa opiskella miten pelimekaniikat toimii, pitäisi pelata kloonimaisesti samalla bestbuildilla kuin kaikki muutkin.
Lost arkissa tuli pelattua monta hahmoa jonnekin il1350 asti kunnes kiinnostus loppu täysin kun endgamee olisi pitänyt aloittaa.
Tässä ketjun nimikkopelissä taas ei jaksanut kiinnostaa kaikki 1hit bossit, en saa siitä mitään hupia, ainoastaan turhautumista. Ymmärrän kyllä etteivät hc-pelit koskaan minua varten olekkaan.
Sanoisin, että suurin osa PoE2:n pelaajista ei lopulta seuraa kloonimaisesti muiden keksimiä buildeja, vaan pääosin jengi vetää ihan omia buildejaan.

Haasteita toki on, etenkin alussa, mutta hiljalleen oppii pelin perusasiat ja saa parempaa kamaa niskaan, niin ei ne bossitkaan enää kestä hirveän kauaa tai onehittaa sua. Eikä tässä nyt lopulta ole perusasioiden suhteen sen enempää opeteltavaa kuin missään muussakaan ARPG pelissä. Haastetta on alkuun vähän keskimääräistä enemmän, mutta lopulta kun vauhtiin pääsee, niin se tuntuu entistäkin paremmalta.
 
Eiks tän release (1.0) ollut jossain vaiheessa targetoitu "tämän vuoden aikana"? En tiä onko toi muuttunut, mutta en jaksa pelata ennen sitä enempää jos/kun wipe tulee...
GGG tais sanoa ettei mitään wipejä tehdä, jos oikein muistan.
 
Mitä se wipe haittaa, jos pelaa seasoneita? Tai en itse ymmärrä miksi joku ei pelaisi seasoneita vain...
Haittaa se nyt vähän jos haluaa pelata samalla hahmolla pitkään ja on sille (tai muille) vaivalla keräillyt hyviä kamoja ja valuuttaa ym. ja kaikki menee bittitaivaaseen...

En tosiaan pelaa seasoneita varsinaisesti missään pelissä. Jos semmoinen nyt osuu kohdalle niin miksi ei (jos ei siinä mitään häviäkään), mutta ei riitä aika niin intensiiviseen pelailuun jossain tietyssä jonkun muun määrittämässä aikaikkunassa. Ennemmin nämä on semmoisia useamman vuoden viihdettä, kunnes tulee joku parempi tilalle. Siis tässä genressä, muitakin pelejä on satoja backlogilla, joihin käyttää rajallista aikaa.

Tämä on siinä mielessä poikkeuksellinen että tuli hakattua pari sataa tuntia kun ilmestyi, minkä takia tuota releasea odotankin ihan mielellään.

Edit: Toki näissä ne kamat happanee kun parempia tuodaan, mutta on niitä vanhoja uniikkeja ihan kiva muistella siellä inventoryssa tai muilla hahmoilla. Varsinkin mun uniikki-prosentilla mikä oli käsittämättömän huono. :D
 
GGG tais sanoa ettei mitään wipejä tehdä, jos oikein muistan.
Tämä taitaa tarkoittaa sitä, että kun uusi seasoni alkaa voi pelata niinkuin nytkin. Aloittaa uuden hahmon uuteen seasoniin. Tai sitte pelata niin sanottua legacya, jonne edellisien seasonien hahmot siirtyvät.
Tässä poikkeus muihin on se, että uuden seasonin uudet "ominaisuudet" siirtyy myös suoraa legacyyn. Eli voi pelata uusinta patchia vanhoilla hahmoilla.
Tämä hyvä tosiaan, että on helpompi testailla eri juttuja kun on currencyt ja levut jo hankittu.
 
Tämä taitaa tarkoittaa sitä, että kun uusi seasoni alkaa voi pelata niinkuin nytkin. Aloittaa uuden hahmon uuteen seasoniin. Tai sitte pelata niin sanottua legacya, jonne edellisien seasonien hahmot siirtyvät.
Tässä poikkeus muihin on se, että uuden seasonin uudet "ominaisuudet" siirtyy myös suoraa legacyyn. Eli voi pelata uusinta patchia vanhoilla hahmoilla.
Tämä hyvä tosiaan, että on helpompi testailla eri juttuja kun on currencyt ja levut jo hankittu.
En välttämättä lähtisi olettamaan, että jatkossakin kaikki uudet asiat menevät heti "legacyn" puolelle, vaikka nyt näin kävikin. Pidän erittäin todennäköisenä, että tulevaisuudessa uusien liigojen keskeiset mekaniikat löytyvät vain niistä liigoista, kuten PoE1:n kohdalla on mennyt jo yli 10 vuoden ajan. Tähän 0.2 päivitykseen ei sisältynyt tällaista isoa uutta mekaniikkaa, kun pääpaino on pelin kokonaisvaltaisessa kehitystyössä, mutta jatkossa tämä todennäköisesti muuttuu.

Yhtenä pointtina tuossa on, ettei pelaajien haluta selvittävän kaikkia uusia asioita liian nopeasti, vaan halutaan, että se ottaa oikeasti aikaa ja pelaajilla on mielenkiintoista selvitettävää liigan aikana. Uusi liigamekaniikka myös usein sisältää merkittävän määrän progressiota, eli se on tarkoituskin polkaista käyntiin nollista.

Wipejähän ei PoE1 tehdä myöskään, kun kaikki hahmot ja kamat jää standard-liigaan aina. Mitään kovin poikkeuksellista tuossa ei siis ole, eikä se myöskään tarkoita, että kaikki uudet asiat tulisi legacyn/standardin puolelle jatkossa.
 
Sanoisin, että suurin osa PoE2:n pelaajista ei lopulta seuraa kloonimaisesti muiden keksimiä buildeja, vaan pääosin jengi vetää ihan omia buildejaan.

Haasteita toki on, etenkin alussa, mutta hiljalleen oppii pelin perusasiat ja saa parempaa kamaa niskaan, niin ei ne bossitkaan enää kestä hirveän kauaa tai onehittaa sua. Eikä tässä nyt lopulta ole perusasioiden suhteen sen enempää opeteltavaa kuin missään muussakaan ARPG pelissä. Haastetta on alkuun vähän keskimääräistä enemmän, mutta lopulta kun vauhtiin pääsee, niin se tuntuu entistäkin paremmalta.

Saattaa olla.
Ei voi kokeilla heti kun poistin jo 9 päivää sitten tämän ja ac shadows.
Jälkimmäisen poisto harmittaa ehkä enemmän, jää myöhempään ladata 100 Gt peliä uudestaan.
 
Tämä taitaa tarkoittaa sitä, että kun uusi seasoni alkaa voi pelata niinkuin nytkin. Aloittaa uuden hahmon uuteen seasoniin. Tai sitte pelata niin sanottua legacya, jonne edellisien seasonien hahmot siirtyvät.
Tässä poikkeus muihin on se, että uuden seasonin uudet "ominaisuudet" siirtyy myös suoraa legacyyn. Eli voi pelata uusinta patchia vanhoilla hahmoilla.
Tämä hyvä tosiaan, että on helpompi testailla eri juttuja kun on currencyt ja levut jo hankittu.
Tarkoitin siis ettei standardia non-league:a wipetetä, kun peli siirtyy EAsta 1.0:aan.
 
Hitaasti pelattu tätä kautta, mutta nyt päässyt endgameen. Onko noissa mapeissa nykyisin ihan hemmetisti enemmän vihollisia / rareja vai kuvittelenko vain? :D
 
Hitaasti pelattu tätä kautta, mutta nyt päässyt endgameen. Onko noissa mapeissa nykyisin ihan hemmetisti enemmän vihollisia / rareja vai kuvittelenko vain? :D

Samaa mietin. Olikohan Alpine Ridge nimeltään yksi tower ja tuntui, että siellä tuli mosaa päälle aivan jatkuvasti. Edes t15 waystone ei ollut kummoinen, joten ei taatusti johtunut siitä. Tuohon sitten ne tyypilliset frame dropit päälle, niin oli kyllä nautinto kaukana.
 
Vähän alkaa kyllä puuduttamaan tämäkin. Drop rate on aivan karseaa ja SSF:lla käytännössä mahdotonta pärjätä ellei käy aivan hirveä tuuri. 0.2.0G patchissa kai pitäisi dropratet vähän nousta, mutta en odota kyllä ihmeitä.

Esimerkiksi tässä pelannut nyt sorsan endgameen ja silti on tavaraa käytössä, joka on saatu tyyliin 30lvl sitten, kun parempaa ei ole saanut ostettua tai edes EX craftattua.

Menee vähän ARPG:n grindauspointti hukkaan, jos ainoa tapa saada hyvää tavaraa on ostella sitä muilta pelaajilta.

e. Varsinkin, kun lopun grindaus on aikamoista tervanjuontia, kun saatat kuolla oneshottiin jostain valkoisesta vihusta syystä X vaikka olisi resistit sun muut kunnossa. En oikein ymmärrä miksi toi -10% expan menetystä pitää edes olla tämänkaltaisessa pelissä.
 
recombinoimalla ne kamat syntyy

ongelma vaan saada expedition rullaamaan, itsellä oli 32. kartta kun sain ekan encounterin
 
ja ennenkuin joku ulisee 1% chancesta niin ei, ei olekaan tarkoitus tehdä T11 kamoja vaan parempia kuin nykyiset.. joilla varmaan se 50% osumatarkkuus aluksi
 
recombinoimalla ne kamat syntyy

ongelma vaan saada expedition rullaamaan, itsellä oli 32. kartta kun sain ekan encounterin
Itsellä tämä ei ole kyllä yhtään mielekäs systeemi. Mielummin tippuisi vihuilta parempaa kamaa tai edes enemmän orbeja. Tuo orbien dropratekin riittäisi itselle, kun ei kiinnosta keräillä stashia täyteen jotain samaa tavaraa jota yhdistelee sitten joskus jollain pienellä mahiksella.

e. Toki tämä on parempi, kun D4:sen meininki, jossa saat käytännössä päivässä tehtyä buildin jolla tuhoat kaiken kontentin.
 
Itsellä tämä ei ole kyllä yhtään mielekäs systeemi. Mielummin tippuisi vihuilta parempaa kamaa tai edes enemmän orbeja. Tuo orbien dropratekin riittäisi itselle, kun ei kiinnosta keräillä stashia täyteen jotain samaa tavaraa jota yhdistelee sitten joskus jollain pienellä mahiksella.

e. Toki tämä on parempi, kun D4:sen meininki, jossa saat käytännössä päivässä tehtyä buildin jolla tuhoat kaiken kontentin.
omasta mielestä recombin pitäisi toimia kullalla eikä laittaa yhden mekaniikan taakse
 

Statistiikka

Viestiketjuista
276 106
Viestejä
4 754 650
Jäsenet
77 437
Uusin jäsen
ToniStranius

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom