• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Naisten on helpompi saada mies kuin toisin päin, mutta naiset joutuu myös sietämään aika helvetin huonoa käyttäytymistä apinamiehiltä etenkin tänä aikana kun vähintään semianonyymi kontakti netin välityksellä on helppo tapa välittää dickpic tai jotain muuta todella tyylikästä. Tästä saattaa sitten seurata se, että naisella on mitta täynnä ja kunnollisen miehen on vaikea päästä sen suojakuoren läpi.

Vanhemmat naisihmiset on kyllä joskus rasittavan päällekäyviä, mutta ei ne selvin päin tule suoraan kimppuun. Selvin päin ymmärtävät myös "kiitos ei" merkityksen. Joillakin miehillä on noissa asioissa paljonkin kehitettävää ja se taas pilaa herkästi meidän muiden mainetta.
Välillä mietin että olisi hauska olla naisen saappaissa muutama päivä, voisi ehkä mieli muuttua kun huomaa kuinka gorillan tasolla iso osa miehistä on. Tältä on jotenkin itse piilossa kun on töissä pääosin hyvin korkeaa koulutusta vaativissa töissä ja ihmiset näissä usein ovat suhteellisen hyväkäytöksisiä.

Se ei tietenkään auta että länsimaat tuovat lasteittain näitä gorillan tasolla olevia miehiä ulkomaailta saakka täysihoitoon vaikka omiakin on tarpeeksi.

Välillä mietin että olisi hauska olla naisen saappaissa muutama päivä, voisi ehkä mieli muuttua kun huomaa kuinka gorillan tasolla iso osa miehistä on. Tältä on jotenkin itse piilossa kun on töissä pääosin hyvin korkeaa koulutusta vaativissa töissä ja ihmiset näissä usein ovat suhteellisen hyväkäytöksisiä.

Se ei tietenkään auta että länsimaat tuovat lasteittain näitä gorillan tasolla olevia miehiä ulkomaailta saakka täysihoitoon vaikka omiakin on tarpeeksi.
Tilannetta ei auta myöskään se että naiset itse pääasiassa äänestävät puolueita jotka kannattavat loppumatonta pakolaismassamaahanmuuttoa maahamme välittämättä pätkääkään seurauksista.

Mikäli on fiksu mimmi niin luulisi olevan helppo seuloa noi "gorillat" pois nopeasti deittisovelluksissa. Keskittyy vaan keskustelemaan niiden miesten kanssa jotka kirjoittavat fiksusti ja poistaa muut nopeasti matcheista.

Tilannetta ei auta myöskään se että naiset itse pääasiassa äänestävät puolueita jotka kannattavat loppumatonta pakolaismassamaahanmuuttoa maahamme välittämättä pätkääkään seurauksista.

Mikäli on fiksu mimmi niin luulisi olevan helppo seuloa noi "gorillat" pois nopeasti deittisovelluksissa. Keskittyy vaan keskustelemaan niiden miesten kanssa jotka kirjoittavat fiksusti ja poistaa muut nopeasti matcheista.
Threadsia kun aikansa lukee niin näkee kyllä kaikenlaista käytöstä niin itse sovelluksessa kuin naisten kertomissa tarinoissa. Käyttäytymällä hyvin, eli käytännössä ihan normaalisti, on jo pitkällä etumatkalla moneen nähden. Monet tapaukset on sellaisia, joissa muutama viesti on ihan asiallinen ja mukava, ja sitten yhtäkkiä kerrotaan miten ollaan muna kädessä himoissaan.

Threadsia kun aikansa lukee niin näkee kyllä kaikenlaista käytöstä niin itse sovelluksessa kuin naisten kertomissa tarinoissa. Käyttäytymällä hyvin, eli käytännössä ihan normaalisti, on jo pitkällä etumatkalla moneen nähden. Monet tapaukset on sellaisia, joissa muutama viesti on ihan asiallinen ja mukava, ja sitten yhtäkkiä kerrotaan miten ollaan muna kädessä himoissaan.
Välillä itsekin lukenut näitä ja tulee aina sellainen fiilis että "bruh".. Käyttäytymällä jotenkin normaalisti pääsee jo pitkälle

Jep, varmasti näitä on, mutta keskustelun muuttuessa tuohon suuntaan, sormen liikautus "poista osuma" kohtaan kestää muutaman sekunnin, joten näiden poistaminen on äärimmäisen helppoa jos vain niin haluaa itse tehdä.

Kannattaa pitää mielessä että Threadsin keskusteluissa korostuu tahallaan uhriutuvat vassaritädit ja muut voimaantuneet feministit jotka rakastavat haukkua miehiä päivästä toiseen, niin nämä helpot ratkaisut eivät välttämättä kiinnosta, koska sitten ei pääse myös uhriutumaan yhtä tehokkaasti.

Monet mimmit myös itse valitsevat pelkästään itseään paremman näköisiä miehiä matcheikseen ja sitten ihmettelevät että miksi se miesmallin näköinen jätkä siirtää keskustelun mahdollisimman nopeasti seksiin. Samalla kun ei anneta mahdollisuutta sille oman tasoiselle miehelle joka on hakemassa parisuhdetta. Yksi mimmi kirjoittikin siellä juuri poikkeuksellisen rehellisesti syyksi sinkuuteensa että, "ihastun miehiin, jotka ovat tasokkaampia kuin minä. Hyvännäköisiä ja sosiaalisia".

Välillä itsekin lukenut näitä ja tulee aina sellainen fiilis että "bruh".. Käyttäytymällä jotenkin normaalisti pääsee jo pitkälle

Oma kokemus Tinderistä on että tuollainen normaali jutustelu nimenomaan EI riittänyt vaan keskustelut katkesi aika nopeasti, ja ylipäätään mätsejäkin tuli varsin niukasti.

Oma kokemus Tinderistä on että tuollainen normaali jutustelu nimenomaan EI riittänyt vaan keskustelut katkesi aika nopeasti, ja ylipäätään mätsejäkin tuli varsin niukasti.
Jokainen keskustelu on yksilöllinen. Riippuu täysin vastapuolesta, minkälaista sen pitää olla, jotta homma etenee jotenkin. Osa on aika pidättyväisiä ja keskustelu menee hitaasti tai ei lainkaan, osa menee syvällisiin juttuihin nopeasti. Yhdelle tapaukselle laitoin muutaman päivän kevyen jutustelun jälkeen, että minussa on myös syvällinen puoli ja nyt mä kerron itsestäni kaikenlaista mitä on hyvä tietää. Sitten tein sen ja kyselin häneltä olennaisia asioita. Ei olisi tavattu ilman tuota pientä sessiota. Sanoin treffien jälkeen, että häntä on todella vaikea lukea viestien kautta ja kuulemma en ollut eka, joka on todennut sen. Naamatusten ihan erilainen ihminen avoimuuden kannalta.

Yksi mimmi kirjoittikin siellä juuri poikkeuksellisen rehellisesti syyksi sinkuuteensa että, "ihastun miehiin, jotka ovat tasokkaampia kuin minä. Hyvännäköisiä ja sosiaalisia".
Mikä tasokkaampi, kysyn minä. Nuo ominaisuudet eivät kerro tasosta mitään, kyse on siitä, mistä asioista toinen on kiinnostunut ja että löytyykö sinusta niitä. Hyvin paljon itseluottamuskysymys.

Jokainen keskustelu on yksilöllinen. Riippuu täysin vastapuolesta, minkälaista sen pitää olla, jotta homma etenee jotenkin. Osa on aika pidättyväisiä ja keskustelu menee hitaasti tai ei lainkaan, osa menee syvällisiin juttuihin nopeasti. Yhdelle tapaukselle laitoin muutaman päivän kevyen jutustelun jälkeen, että minussa on myös syvällinen puoli ja nyt mä kerron itsestäni kaikenlaista mitä on hyvä tietää. Sitten tein sen ja kyselin häneltä olennaisia asioita. Ei olisi tavattu ilman tuota pientä sessiota. Sanoin treffien jälkeen, että häntä on todella vaikea lukea viestien kautta ja kuulemma en ollut eka, joka on todennut sen. Naamatusten ihan erilainen ihminen avoimuuden kannalta.

Mikä tasokkaampi, kysyn minä. Nuo ominaisuudet eivät kerro tasosta mitään, kyse on siitä, mistä asioista toinen on kiinnostunut ja että löytyykö sinusta niitä. Hyvin paljon itseluottamuskysymys.
Tuo mimmi kuvaili tuossa että mitä hän kokee itseään tasokkaammaksi, "ihastun miehiin, jotka ovat tasokkaampia kuin minä. Hyvännäköisiä ja sosiaalisia".

Eli ulkonäöltään kauniimmat ja sosiaalisesti taitavammat yksilöt ovat hänen mielestään tasokkaampia, kuin hän itse kokee olevansa.

Tuossa naisen vastauksessa oikeastaan kiteytyy se tinder jne. nettitreffailun ongelma.
Eli hänestä tasokas = mies näyttää kuvissa komealta ja osaa / kehtaa kirjoittaa hyvin ja iskevästi (sosiaalisuus)

Siinä ei siis tutustuta toiseen yhtään, pahimmillaan varmaan juuri se riittää että näyttää hyvältä ja laittaa kysymystä suoraan ehdottaen seksiä. Sitten se nainen joka "ei ole yhtä tasokas" suostuu ja jää ihmettelemään kun se mies ei sitten pidäkään yhteyttä vaikka ehkä ehti viesteissä mainita miten on rakastunut, tämä on sielujen sympatiaa ja koskaan ei ole samanlaista naista tavannut jne..

Kun se tavis mies ei taas saa yhtään seuraa ja jos joku erehtyy vastaamaan kerran se jää yleensä siihen eikä tapaamisia synny. Oikeasti jopa naiset ovat kokeilleet luoda jollekin kaverimiehelle tms. profiilia ja yllättyneet miten kukaan ei vastaa saati suostu tapaamaan. Koska he eivät tietysti tunne sitä miestä samalla lailla kuin tämä kaveri nainen jolloin se "ihan OK" kuva ja tarina ei riitä.

Monet mimmit myös itse valitsevat pelkästään itseään paremman näköisiä miehiä matcheikseen ja sitten ihmettelevät että miksi se miesmallin näköinen jätkä siirtää keskustelun mahdollisimman nopeasti seksiin. Samalla kun ei anneta mahdollisuutta sille oman tasoiselle miehelle joka on hakemassa parisuhdetta. Yksi mimmi kirjoittikin siellä juuri poikkeuksellisen rehellisesti syyksi sinkuuteensa että, "ihastun miehiin, jotka ovat tasokkaampia kuin minä. Hyvännäköisiä ja sosiaalisia".
Naisilla on tavallaan varaakin ihastua itseään tasokkaampiin miehiin, koska markkinatilanne on mitä on, mutta siinäkin on rajansa. Jos suurin osa naisista tuntee vetoa top 10% miehiin, niin eihän se matematiikka toimi ainakaan vakavampien suhteiden osalta, mutta kaipa monet noista naisista voivat satunnaista parrutinta vaikka saadakin, who knows. Tai siis sitähän se juuri on, että kärkipään parrumiehet hoitelee suuria määriä naisia ja sitten alemman tason miehille jää vain muruset.

Naisilla on tavallaan varaakin ihastua itseään tasokkaampiin miehiin, koska markkinatilanne on mitä on, mutta siinäkin on rajansa. Jos suurin osa naisista tuntee vetoa top 10% miehiin, niin eihän se matematiikka toimi ainakaan vakavampien suhteiden osalta, mutta kaipa monet noista naisista voivat satunnaista parrutinta vaikka saadakin, who knows. Tai siis sitähän se juuri on, että kärkipään parrumiehet hoitelee suuria määriä naisia ja sitten alemman tason miehille jää vain muruset.
Tässä ketjussa puhutaan pariutumisesta, ja paneminen on siitä vain osa.

Mikäköhän saa naisen hakemaan parrua siltä parrumieheltä, joka painaa montaa eri naista joka viikko? Kai siinä on se jännämies aspekti.
Itse treffaamani ja tapailemani naiset ovat kaikki olleet joko kyllästyneitä jännämiesten peleihin tai sitten eivät ole olleet lainkaan kiinnostuneita sellaisista alun alkaenkaan. Keskustelujen pohjalta siinä on ihan muut tekijät kuin seksin tarve, ennemmin joku ihmisen intensiivisyys tms. mikä niitä viehättää. Toki ulkonäkö voi olla ihan alussa se mikä herättää kiinnostuksen, mutta ei se kanna kovin pitkälle yksinään.

Itse treffaamani ja tapailemani naiset ovat kaikki olleet joko kyllästyneitä jännämiesten peleihin tai sitten eivät ole olleet lainkaan kiinnostuneita sellaisista alun alkaenkaan.
Uskon kyllä ja teen oletuksen että kohderyhmäsi rehellisesti ajattelee noin. Kuitenkin on syytä muistaa, että noin on helppo sanoa ja useimmat sanovat riippumatta mitä oikeasti ajattelevat ja tekevät.

Lisäksi tuollaiseen toteamukseen sisältyy tunnustus siitä, että on kyllästynyt jännämiehiin. Sanoja on siis kuitenkin aiemmin ollut juuri heidän perässään.
Keskustelujen pohjalta siinä on ihan muut tekijät kuin seksin tarve, ennemmin joku ihmisen intensiivisyys tms. mikä niitä viehättää.
Mikäköhän saa naisen hakemaan parrua siltä parrumieheltä, joka painaa montaa eri naista joka viikko? Kai siinä on se jännämies aspekti.
Tälle voidaan varmaan koostaa ihan evoluutiobiologinen selitys, pitkällinenkin. Minä valitsen tässä kohdassa lyhyen ja esitän, että naisten parinvalinta - ainakin nuorena ja kokemattomana - perustuu suurelta osin esivalintaan eli haluavat sen miehen, jonka mahdollisimman moni muukin nainen heidän käsityksensä mukaan haluaisi. Tämä alitajuisesti arvioitava vertaisryhmä voi olla kaveripiiri tai vaikka minkä asian fanikunta tai abstrakti kuvitelma kaikkien muiden naisten mieliteoista.

Tässä ketjussa puhutaan pariutumisesta, ja paneminen on siitä vain osa.

Triidi on jo vuosikausia ollut markkina-arvoteoreetikkojen symposium tai sitten harmitellaan, kun naiset eivät ymmärrä tarjota ruumistaan rasvaisten setämiesten poljettavaksi. Pariutumisesta per se täällä harvemmin mitään ajatuksia vaihdetaan.

Triidi on jo vuosikausia ollut markkina-arvoteoreetikkojen symposium tai sitten harmitellaan, kun naiset eivät ymmärrä tarjota ruumistaan rasvaisten setämiesten poljettavaksi. Pariutumisesta per se täällä harvemmin mitään ajatuksia vaihdetaan.
Jokainen, jolla on vähintään kaksi aivosolua päässä ymmärtää, että nussiminen ja pariutuminen liittyvät erittäin läheisesti toisiinsa, biologisella, filosofisella sekä käytännön tasolla ja kaikilla muillakin tasoilla. Halusit sitä tai et.

Ja "markkina-arvoteoria" on terminä kulahtanut, koska se nyt on myöskin jokaiselle täysin selvää, että ihmisten taso ja arvo vaihtelee eikä se ole kaikilla sama. Itsekin tämän vahingossa myönsit kun puhut rasvaisista setämiehistä.

Realiteetit eivät kaikkien maailmankuvaan istu. Seksuaalinen kelpaavuus (= paneminen) on se portinvartija, josta on päästävä läpi ennen kuin mitään syvällisempää pariutumista voi tapahtua. Muutoin puhuttaisiin lähinnä kaveruudesta. Vähän sama kuin sanoisi työnhakuketjussa, että "täällä puhutaan vain CV:stä ja haastatteluista, vaikka työnteko on paljon muutakin".

Itse treffaamani ja tapailemani naiset ovat kaikki olleet joko kyllästyneitä jännämiesten peleihin tai sitten eivät ole olleet lainkaan kiinnostuneita sellaisista alun alkaenkaan. Keskustelujen pohjalta siinä on ihan muut tekijät kuin seksin tarve, ennemmin joku ihmisen intensiivisyys tms. mikä niitä viehättää. Toki ulkonäkö voi olla ihan alussa se mikä herättää kiinnostuksen, mutta ei se kanna kovin pitkälle yksinään.
Jotenkin se kummastuttaa, kun hyvin tietävät, että jännämies ei heitä kauaa katsele, vaan haluaa vain pari panoa. Itselle tulisi likainen fiilis tuollaisesta.

markkina-arvoteoreetikkojen

rasvaisten setämiesten
Se on muuten jännä ajatus, miten eri kriteerein eri ihmiset saattavat jonkun toisen lokeroida vaikkapa näillä nimikkeillä. Vaikkapa omalta osaltani joudun tyytymään epätietoisuuteen mitä tulee siihen, olenko markkina-arvoteoreetikko tai rasvainen setämies. Eikä tätä oikein voi kukaan suoraan sanoakaan, se kun olisi toisista käyttäjistä keskustelua. :hmm:

Pariutumisesta per se täällä harvemmin mitään ajatuksia vaihdetaan.
Se, mitä jotkut kutsuvat markkina-arvoteoriaksi on ihan olennaista aiheen mukaisissa "pariutumisen haasteissa nykypäivänä". Tietysti otsikon alle voi sopia myös lista omista pariutumistapahtumista tai jotain PUA-vinkkejä, ja mikäs siinä. Mikä nyt kenenkin näkökulma on.
Jotenkin se kummastuttaa, kun hyvin tietävät, että jännämies ei heitä kauaa katsele, vaan haluaa vain pari panoa. Itselle tulisi likainen fiilis tuollaisesta.
Nyt aliarvioit rajusti sitä, miten epärealistisia odotuksia ja älyttömiä luuloja ihmisillä on. Yksi erittäin yleinen esimerkki on juuri se, että tavalliset naiset luulevat tekevänsä ihmeitä nimenomaan kuvaillun kaltaisessa tapauksessa.

Ehkä Helsingissä, muualta oli jo hyvissä ajoin ennen koronaa rahat loppu.

Tämä, monissa pienissä ja ehkä Suomen mittapuun mukaan jopa kasvavissa kaupungeissa (sanotaan nyt luokka 30 000 asukasta) se meno on täysin kuollutta ollut pitkään. Voi niitä baareja olla useampia kuin 1kpl mutta silti kaikki yhtään nuoremmat menevät sen isomman (jos lähellä, esim. Helsinki, Tampere, Turku) kaupungin yöelämään ja se mitä niistä pienemmistä löytää on muutama tyyppi ehkä laulamassa paikallisessa karaokea ja vetämässä sitä olutta keskenään.

Ehkä jos on isompaa festaria, mutta nekin keskittyvät isompiin paikkoihin eikä "kyliin / pikkukaupunkeihin". Enkä sano että sellaisessakaan paljoa sitä bilekulttuuria olisi, ainakaan jos tarkoituksena on iskeä yksin tai pienessä ryhmässä olevia nuoria naisia.

Ehkä Helsingissä, muualta oli jo hyvissä ajoin ennen koronaa rahat loppu.
No hiipuminen on ollut lineaarista eikä mitenkään äkkinäistä, paitsi juuri 2020.

Joka tapauksessa meininki oli huomattavasti parempaa vuonna 2019 kuin nykyään, ainakin omien havaintojeni perusteella. Sama pätee elämään ja maailmaan ylipäätään.....

Statistiikka

Viestiketjuista
293 912
Jäsenet
80 594
Uusin jäsen
nixxon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom