Taneli-
☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Eräs nainen jonka kanssa jonkin aikaa seurustelin, kertoi joskus että joillekin hänen tapaamansa miehet eivät kuulemma välttämättä pitäneet siitä että hänellä oli tekninen koulutus ja hän oli teknisellä alalla. En tiedä kuvitteliko hän vain asian, mutta minun on vaikea kuvitella miksi esim. tuollaisella olisi minulle merkitystä, jos henkilö muuten vaikuttaa mukavalta. Seurustelin hänenkin jälkeen esim. erään C++ ohjelmoijanaisen kanssa.
Pari asiaa tulee ainakin mieleen:
- On oikeasti olemassa itsestään epävarmoja miehiä. Jotka tahtovat olla aina oikeassa sekä selittää asioita. Yleensä myös puhuvat alentuvasti muista ja tykkäävät mollata muita. Jos he eivät edes ymmärrä mitä nainen tekee työkseen, jos tämä nainen tienaa enemmän rahaa kuin he ja täten myös kaikki tämän naisen työkaverit ovat paremmin palkattuja (koulutettuja) sekä älykkäämpiä (näin mies ajattelee) kuin tämä mies se voi olla ongelma.
Itse en näkisi ongelmaksi seurustella sen kaupan kassan sen enempää kuin lääkärinkään kanssa. Mutta sellaisia miehiä kyllä löytyy.
Toinen asia:
Kun mies alkaa seurustelemaan ja kertoo asiasta kavereilleen, perheelleen, lähipiirilleen mitkä ovat ne yleisimmät kysymykset ja kommentit? Onko kuvaa, onko hyvän näköinen, minkä ikäinen, onko Suomalainen? Missä asuu? (vanhemmilta ehkä: rakastatko häntä, tekeekö hän sinut onnelliseksi)
Kun nainen alkaa seurustelemaan ensimmäiset asiat mitä kysytään yleensä on: mikä on ammatti? Paljonko on palkka? Millaista autoa ajaa? Millainen asunto hänellä on? Onko lapsia? Onko ollut ennen naimisissa?
Sitten ehkä jossain vaiheessa kysymyksiä kuten kansallisuus... Nämä kysymykset siis äidiltä, siskoilta, kavereilta ekan treffikerran jälkeen. Ehkä myöhemmin (jos koskaan) oliko kivaa ja mitä pidit miehestä. Yleensä kuitenkin: mihin menitte, hakiko hän sinut, mitä söitte ja mikä tärkeintä, maksoiko hän?
Ehkä tuo raha on joku sisäänrakennettu juttu, eli vieläkin vanhemmat ja siskot sekä kaverit naisilla miettivät "tyttö synnyttää ja hoitaa lapsia, mies hankkii elannon, hoitaa laskut ja hankkii asunnon".