• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
770
Äitini laittaa, ei ole periytyvää. Puolisoni sen sijaan laittaa sen oikein. Osaa myös voidella näkkileivän oikein, laittaa juuston päällimmäiseksi ja avata banaanin oikeasta päästä. Siivoamisestakaan ei tapella. Edelleen olen sitä mieltä, että olen löytänyt yksisarvisen.
OT: kumpi pää susta on siis banaanin oikea pää?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 637
Oikeastaan pidän noista mainituista, siivoaminen on kivaa, jälki näkyy heti, joten en haluaisi maksaa kenellekään muulle sen tekemisestä
Juu ei silloin varmastikkaan tämä ole sinulle millään tapaa järkevä ratkaisu. Itse kuulun siihen ryhmään jonka asunto näyttä kahden kuukauden välein narkkari kämpältä kunnes saan itseäni niskasta kiinni ja rykäistyä siivouksen. Joka ainoata sekuntia vihaan.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
770
Juu ei silloin varmastikkaan tämä ole sinulle millään tapaa järkevä ratkaisu. Itse kuulun siihen ryhmään jonka asunto näyttä kahden kuukauden välein narkkari kämpältä kunnes saan itseäni niskasta kiinni ja rykäistyä siivouksen. Joka ainoata sekuntia vihaan.
Joo en siis ole harkinnutkaan, kun käsitykseni mukaan moni joutuu siivoamaan ennen siivoojaa, mutta kai se on vain sopimuksesta ja rahasta kiinni, mitä se sitten tekee. En mä anna puolisonkaan koskea kaikkiin mun tavaroihin. Enkä mäkään kaikkeen sen uskalla!
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 660
Oma elämän laatu nousi 200% kun hommasin itselleni siivoojan käymään viikoittain 3 tuntia. Osassa parisuhteissa tuo saattaisi auttaa. Osassa siitä olisi haittaa.
Mulla se ei varmaan auttaisi koska siivoushommat jotka itselleni ovat tervanjuontia ovat samalla asioita joissa en luottaisi ulkopuolisiin.

Imurointi on kärjessä. Itse imurointi ei ole minulle sinänsä ongelma, vaan se että varsinkin näin lapsiperheessä, ja muutenkin, lattioilla tuppaa olemaan vaikka mitä tavaraa, ja ne pitäisi järjestää johonkin järkeviin paikkoihin pois tieltä ennenkuin on järkevää edes yrittää imuroida. Toki lasten lelut saa heitettyä isoon lelulaatikkoon jne., mutta esim. kotitoimistossani eli tietokonehuoneessani tuppaa aina kertymään tietokonepöydälle ja muuallekin kaikenlaista paperia, kirjettä jne., ja mun pitää aina käydä ne ensin läpi mikä menee roskiin ja mikä säilytykseen tms., ennenkuin uskallan edes pölyjä pöydältä pyyhkiä.

Tämän rojun takia myös jotkut robotti-imurit ovat täysin mahdoton ajatus tässä kämpässä, kovin vajavaisesti pystyisi robotti-imuri täällä toimimaan lukuisten esteiden yms. takia.

Yleensä myös haluan olohuoneessa siirtää ison sohvan sivuun imuroidakseni sohvan alta ja takaa, ja aina se on täynnä sinne tippuneita tavaroita, jotka eivät läheskään aina ole roskiskamaa vaan pitää laittaa jonnekin talteen. "Ai täälläkö se kaukosäädin on ollut viimeiset puoli vuotta!" jne...

Astioiden pesu (astianpesukoneella) sekä pyykinpesu ovat myös asioita joita en uskalla antaa edes vaimon tehtäväksi, en vain luota että "muut" osaavat suorittaa ne oikein. Meidän astianpesukoneessa on pari kommerverkkiä, esim. pitää tarkasti tarkistaa että yläkori menee aivan perille asti (välillä se ei mene vaan pitää vähän asetella) koska muuten yläkorin vesiputki ei mene paikoilleen ja yläsuihkuvarsi ei toimi pesun aikana, ei hyvä. Lisäksi vaimoni asettelee astiat koneeseen mielestäni ihan päin prinkkalaa, teen mieluummin itse niin ei tarvitse arvostella toista, ja järjestely tuntuu sopivan vaimolleni eli astian- ja pyykinpesu jää lähinnä minun kontolleni, ellei vaimo päätä pestä jotain käsin.

Pyykinpesukone puolestaan nuukailee veden kanssa sen verran (kuten ne tuntuvat EU-sääntöjen takia tekevän nykyisin kaikilla pyykinpesukoneilla EU-alueella, saatanan EU-direktiivit) että selkeästi parhaaseen pesutulokseen pääsen kun lisään käsin vettä rumpuun pesuohjelman alussa. Vaimo ei niin osaisi tehdä, tai no ehkä jos tarkasti opettaisin mutta tekisikö sittenkään koska luottaa että kyllä koneen pitäisi osata itse säännöstellä tarpeeksi vettä...

Voi kuulostaa neuroottiselta mutta kyllä esim. Marttaliitto jne. ovat monissa pyykinpesukonetesteissään maininneet tuon että nuo EU:n vähävetisyysvaatimukset pyykinkoneille aiheuttavat tiettyjä "haasteita" pesutuloksille ja sitä pitäisi kompensoida pesemällä vain puolivajaita koneellisia ja käyttämällä mahdollisimman vähän pesuainetta (koska huuhtelu on mitä on vähän veden takia).

EU:ssa tärkeintä tuntuu olevan pesukoneiden vähävetisyys ja energiapihiys, ei se että tulee hyvä pesutulos järjellisessä (1,5h) ajassa. LG:n 12kg pesukoneen palautin kauppaan kun sen normi 60 asteen puuvillaohjelma kesti 4 tuntia, ja silti saattoivat hikiset t-paidat jne. edelleen haista pesun jälkeen. Silmämääräisesti näki että kone käytti aivan zattanan vähän vettä pesun aikana, pyöritti puolikuivia pyykkejä rummussa muka pesten niitä, neljä tuntia. Vaihdoin paljon kalliimpaan Mieleen jossa voi käskeä käyttämään enemmän vettä pesun ja huuhteluiden aikana, ja 60 asteen hienopesuohjelmalla tulee 1,5 tunnissa puhtaampaa ja raikkaampaa jälkeä kuin LG:llä tuli 4-tuntisessa puuvillaohjelmassa.

Jokin aika sitten kysyin sukulaistytöltä miksi hän käyttää pyykinpesussaan huuhteluainetta, hän sanoi että muuten hänen pyykkinsä tuppaavat jäämään ummehtuneen ja hieman likaisen hajuisiksi. Epäilin hänelle silloin syyksi juuri pesukoneen vähävetisyyttä ja mainitsin etten omalla koneellani käytä huuhteluainetta ja silti vaatteet ovat lyhyen (60-asteen hienopesuohjelma) jälkeen raikkaat koska varmistan käsin että pesussa on tarpeeksi vettä, ja hän sattuikin mainitsemaan että kun oli joskus peseyttänyt pyykkiä meillä, eivät vaatteet olleet ummehtuneita.

Pitäisi varmaan käydä näyttämässä hänelle kuinka lisätä vettä pesuohjelmaan hänen koneellaan, niin ei tarvitse enää huuhteluainetta vaatteiden hajustamiseen....
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 660
Mut mitä se siis tekee? Oma ongelma ainakin on tavarat, esim. harrastuskamat. En jaksa laittaa niitä pois ja sit ei voi imuroida tms. sieltä, ja en hakua, että niihin kukaan koskisi.
Jätän myös vaatteita lattialla, usein puolipitoisia ajatuksella, että käytän vielä, mutta kyllähän niistä kolmannes menee pyykkiin sit kun keräilee.
Just tämä. Paljon voi olla tavaraa joista ulkopuolisella ei ole hajuakaan miksi se on siinä ja mihin se pitäisi siitä siirtää, jos pitää.

Meillä alkaa kertyä eteisen lattialle aina pari pyykkivuorta kun lajittelen jo valmiiksi pyykit tulevaa pesua varten (pesen yleensä viikonloppuisin). Isoin vuori on 60 asteen tummat pyykit, toinen 60 asteen vaaleammat, 60 asteen valkoiset, ja tarvittaessa pari pyykkikasaa hieman herkemmille vaatteille jotka pesen esim. 40 asteessa. Niin ja vielä punaiset vaatteet kokonaan erikseen, toki ne voisi laittaa tarvittaessa tummien kanssa mutta voivat silloin imeä tummaa väriä itseensä.

Jos meille on joku tulossa vierailulle, saatan tai vaimoni saattaa siirtää nuo lajitellut pyykkikasat isoon pyykkikoriin sekamelskaan. No, sitten joudun tekemään lajittelun uusiksi... Eteiseen ei mahdu useampaa isoa pyykkikoria (lapsiperhe joten pyykkiä myös kertyy aika nopeasti, pesukone on isompi 10kg pesukone).
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 748
Tuppaa se vaan olemaan noille omille, ehkä tietyin tavoin nörtähtäville tyttökavereillekin vaikea löytää miestä. Ei ole naamassa tai luonteessa vikaa, mutta ovat vissiin useimmille (tavis?)miehille liian persoonallisia. Pelottavia ehkä?
Hmm, mitä tarkoitat persoonallisella tai pelottavalta tässä? Äkkiseltään kuulostaa kyllä kuulostaa epätodennäköiseltä että kovin iso osa miehistä olisi herkkiä tuollaisille asioille. Ehkä ennemmin epäilisin täällä aiemmin puhuttuja "syttymisongelmia" eli vaikka kiinnostuneita miehiä periaatteessa on ihan määrissä, ja monet heistä myös olisivat paperilla ihan hyviä vaihtoehtoja, kenenkään heidän kanssa ei vaan löydy silleen kipinää. Ehkä myös silleen, että ne harvat joiden kanssa kipinää on ollut eivät puolestaan ole olleet kiinnostuneita näistä naisista syystä tai toisesta, välillä käy niinkin päin. :smoke:
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
770
Eihän mitään tasoja pitänyt olla.. ;) mutta joo, tajuan mitä tarkoitat. Tämä luonteiden ja persoonallisuuksien yhteensopivuus on yhdenlainen mysteeri. Kirjoitettuna/kerrottuna voi vaikuttaa täydelliseltä mätsiltä mutta kemiaa ei sitten olekaan. Itse ajattelen että vaikka kovin haastava persoonallisuus (siis haastaa toista) on jos ei nyt pelottava niin ehkä yhdenlainen turn-off. Tarpeeksi haastetta tässä hommassa jo muutenkin. :D Toki ihmisillä erilaisia käsityksiä ja mielipiteitä millainen on tietyn tyyppinen luonne/persoonallisuus mistä voi aiheutua sekaannuksia. Ei ole mikään helppoa tai sitten kaikki on hyvin helppoa, näin se kai menee.
En puhunut mistään tasoista. Ja jos siihen lähdetään, niin eihän kukaan ole kieltänyt sitä, etteikö hyvännäköinen ihminen olisi halutumpi. Ihan järjellä pääteltävissä kun seuraa elämää, ei siihen tarvita mitään teorioita, joiden ongelma on se, että ne otetaan todesta ja ennusteena.

Persoonallisuudella tarkoitin tässä sitä, että on omannäköisensä ihminen. Saattaa olla kiinnostunut tavalliseen verrattuna erikoisista asioista tai harrastaa jotain muuta. Senhän takia niitä tavallisia deittiprofiileja haukutaan, kun kaikki ovat vain samaa ryhmää tusinassa: sali, friba, viini, matkustelu. Sellainen ihminen houkuttelee toista samanlaista, mutta tusinasta poikkeavaa kiinnostaa joku toinen poikkeava.

Tiedän monta urheilevaa mimmiä, joita kyllä halutaan "urheilullisena", mutta deittailu meneekin mönkään, kun miehen mielestä urheilu ja treenit ovat liian tärkeitä naiselle... jotka siis saattavat olla ihan SM-tasolla.

Hmm, mitä tarkoitat persoonallisella tai pelottavalta tässä? Äkkiseltään kuulostaa kyllä kuulostaa epätodennäköiseltä että kovin iso osa miehistä olisi herkkiä tuollaisille asioille. Ehkä ennemmin epäilisin täällä aiemmin puhuttuja "syttymisongelmia" eli vaikka kiinnostuneita miehiä periaatteessa on ihan määrissä, ja monet heistä myös olisivat paperilla ihan hyviä vaihtoehtoja, kenenkään heidän kanssa ei vaan löydy silleen kipinää. Ehkä myös silleen, että ne harvat joiden kanssa kipinää on ollut eivät puolestaan ole olleet kiinnostuneita näistä naisista syystä tai toisesta, välillä käy niinkin päin. :smoke:
Tietysti ne ovat myös kemiaongelmia. Olenko mä jossain sanonut, että nainen kuin nainen saa kenet vaan? En, me naiset täällä on puhuttu ihan toista. Hyvä, että itsekin nyt sanot, että ei aina mee niin. :kahvi:
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
770
Siis ei pelkästään siivoaminen ja siihen liittyvä riitely aiheuta mahan kouristuksia tai siis tarkemmin ottaen ajatus siitä. Mutta yhtenä esimerkkinä kumminkin. Kärjistäen sanoen, on varmaan miljoona asiaa minkä takia seurustelu ei sopisi itselleni, vaikka joskus voi tulla hetkiä, kun rupeaa miettimään, millaista se olisi.

Parisuhteen kiemurat- keskustelu on kyllä tehokas tapa päästä eroon nk. haaveista. Enkä tarkoita sitä, että haluaisin kenellekkään siellä kirjoittavalle pahaa - ainoastaan sitä, että tajuaa, ettei itsestä todellisuudessa olisi parisuhteeseen. Elämä on mukavan yksinkertaista näin, kun se nyt on.
Ymmärrät varmasti, että kuten about kaikkien muidenkin asioiden kohdalla, asioista tulee valitettua enemmän kuin huudeltua onnellisuudesta. Ehkä liittyy myös suomalaisuuteen. Täällä on hyvän päivän ketju, mutta voin kuvitella, että nopeasti tulee vittuilua jos jossain muualla menee kovasti kertomaan, miten tyytyväinen on.

Ihmissuhteet ovat vaikeita, ja usein sen purkamisen taustalla on ihan vain omien ajatusten selvittäminen sitä kautta, ehkä muiden kokemuksien lukeminen myös. Että tulee tunne, ettei tämä ole jotain liian omituista - kestää paremmin ja pääsee yli, kun ymmärtää sen olevan osa sosiaalisia suhteita.

Jos puolet suhteista kariutuu, niin ei sekään tarkoita niiden olleen pelkkää paskaa. Mulla on ollut kolme vakavaa suhdetta, ja vasta tässä viimeisimmässä olen ymmärtänyt, miten huonoja ekat olivat. Vaikka silloin halusin niissä olla. Tässä suhteessa elämä nimenomaan on yksinkertaista ja helppoa, muita pariskuntia katsellen/kuunnellen aivan naurettavan helppoa. Silti meilläkin on omat juttumme, se on ihan luonnollista. Ihminen on tunteellinen eläin.

Tekeehän jotkut vielä lapsiakin, vaikka siitä niin paljon puhutaan suunnilleen helvettinä. Jokainen ymmärtää, ettei elämä ole joko onnellista ja tyydyttävää, vaan myös rankkaa.

Eta. Kylläpä nyt puhututtaa. Toki nykyään on helppo olla yksinkin. Miehet ja naiset voivat valita yksinelon myös muiden syiden takia kuin sen, ettei kumppania tahdo löytyä, tai että tietyn sukupuolen edustajat eivät itselle kelpaa. Paljonhan tästäkin saa kuraa niskaan, naisille vähän enemmän sitä "kuolet katkerana yksin", jos eivät lapsiakaan tee. Samoin kuin lasten vanhemmat, myös (hyvässä?) parisuhteessa olevat tuntuvat tyrkyttävän omaa elämäntapaansa muille helposti.

Mutta ei niitä elämänvalintoja kannata tehdä siltä kantilta, että "en kuitenkaan osaa/pysty/pääse/saa", oli kyse sit ammatista, harrastuksesta tai rakkaudesta. Tolla asenteella ei ainakaan onnistu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 748
Tietysti ne ovat myös kemiaongelmia. Olenko mä jossain sanonut, että nainen kuin nainen saa kenet vaan? En, me naiset täällä on puhuttu ihan toista. Hyvä, että itsekin nyt sanot, että ei aina mee niin. :kahvi:
Toki tiedän ettei naisetkaan ihan ketä tahansa saa, mutta kyllä se pääasiassa menee niin päin että naisille tarjontaa on ihan eri tavalla, ja esteet löytyy useimmiten heidän omien korviensa välistä. :smoke:
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
770
Toki tiedän ettei naisetkaan ihan ketä tahansa saa, mutta kyllä se pääasiassa menee niin päin että naisille tarjontaa on ihan eri tavalla, ja esteet löytyy useimmiten heidän omien korviensa välistä. :smoke:
Mitä tässä keväällä ihmisten heräillessä kesää varten oon kavereita seurannut, niin ei oikein tunnu löytyvän edes seksiseuraa. Kuulemma enemmistö miehistä poistaa sovelluksessa mätsin saatuaan, viestin saatuaan tai sit ykskaks viestittelyn jälkeen tai jopa kesken vuorokauden-parin aikana. Taitaa olla näitä jokaisesta tykkääviä nämä, ja mitä oon saanut olla tuomaroimassa, niin ihan tavallista miesmassaa ja eivät edes mitään alffoja. Et näyttäis löytyvän esteitä näiden miesten korvien välistä ihan reilusti. :kahvi: :kahvi:
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 637
En kyllä keksi yhtään syytä laittaa veskipaperi telineeseen väärin päin.
Minä kuulun 3 ryhmään. Vessapaperirulla on lattialla pystyssä josta se kahmaistaan kauniiseen käteen ja toisella kädellä otetaan arkkeja. Lopuksi rulla asetetaan lattialle pystyyn. Välillä rullaa ei tahdo löytyä ja silloin huomaan jonkun sen asennelleen telineeseen. Minulla ei ole mitään käsitystä tai mielenkiintoa siitä kuinka päin rulla on telineessä.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 748
Mitä tässä keväällä ihmisten heräillessä kesää varten oon kavereita seurannut, niin ei oikein tunnu löytyvän edes seksiseuraa. Kuulemma enemmistö miehistä poistaa sovelluksessa mätsin saatuaan, viestin saatuaan tai sit ykskaks viestittelyn jälkeen tai jopa kesken vuorokauden-parin aikana. Taitaa olla näitä jokaisesta tykkääviä nämä, ja mitä oon saanut olla tuomaroimassa, niin ihan tavallista miesmassaa ja eivät edes mitään alffoja. Et näyttäis löytyvän esteitä näiden miesten korvien välistä ihan reilusti. :kahvi: :kahvi:
Ok, kuulostaa todella hämmentävältä jos näin on. Olettaen siis ettei kyse ole tapauksista, joilla on reippaasti ylipainoa tai jotain muuta vastaavaa. :D
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 366
Minä kuulun 3 ryhmään. Vessapaperirulla on lattialla pystyssä josta se kahmaistaan kauniiseen käteen ja toisella kädellä otetaan arkkeja. Lopuksi rulla asetetaan lattialle pystyyn. Välillä rullaa ei tahdo löytyä ja silloin huomaan jonkun sen asennelleen telineeseen. Minulla ei ole mitään käsitystä tai mielenkiintoa siitä kuinka päin rulla on telineessä.
Absoluuttinen hullumies. No itselläkin vähän sama systeemi kun teline/pidike seinässä on hieman huonossa kohdassa.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 493
Ok, kuulostaa todella hämmentävältä jos näin on. Olettaen siis ettei kyse ole tapauksista, joilla on reippaasti ylipainoa tai jotain muuta vastaavaa. :D
En nyt ihan ymmärrä mistä tässä nyt pitäisi todella hämmentyä?

Miten pariutuminen jollekin normaalipainoiselle naiselle on huomattavasti helpompaa, kuin esimerkiksi sinulle tai muille tässä ketjussa kirjoittajille? Vai koskeeko tämä nykyajan parisuhteen muodostuksen hankaluus vain ja ainoastaan heteromiehiä?

Tietysti jos itsellä on reilusti ylipainoa 'tai muuta vastaavaa' niin vertailua ei voi tehdä.

Tuskimpa kukaan mies tai nainen pitää hyvää parisuhdetta ja kumppania itsestäänselvyytenä minkä korvaisi tarvittaessa vasemmalla kädellä viikonlopun aikana. Ainakaan itse en pidä.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 366
.. miehillä on mahdollisuuksia, kunhan eivät itse tavoittele mitään naapuriprinsessaa,
En puhunut mistään tasoista. Ja jos siihen lähdetään, niin eihän kukaan ole kieltänyt sitä, etteikö hyvännäköinen ihminen olisi halutumpi. Ihan järjellä pääteltävissä kun seuraa elämää, ei siihen tarvita mitään teorioita, joiden ongelma on se, että ne otetaan todesta ja ennusteena.
Joo, et puhunut tasoista mutta tuosta naapuriprinsessan tavoittelusta sain käsityksen että mielestäsi oletusarvoisesti miehet tavoittelisivat itselleen "liian tasokasta". Luulenpa että se on pikemminkin toisin päin; eikö naisten hypergamia ole ihan tutkittu juttu.. Miksi tasoteorioita ei voisi ottaa todesta jos ne perustuvat todellisuuteen (hyvännäköinen tasokkaampi/halutumpi). Siinä on mielestäni kyse yleistyksestä, asia mistä naiset eivät oikein pidä (tai ymmärrä) *misogyyninen oletus* Perustan tämän siihen että jonkin yleistyksen naiselle esitettyäsi vastaus on yleensä "minullakin on kaveri joka... minkä vuoksi ei pidä paikkaansa" Osaatko sanoa miksi on näin? :kahvi:
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 748
En nyt ihan ymmärrä mistä tässä nyt pitäisi todella hämmentyä?

Miten pariutuminen jollekin normaalipainoiselle naiselle on huomattavasti helpompaa, kuin esimerkiksi sinulle tai muille tässä ketjussa kirjoittajille? Vai koskeeko tämä nykyajan parisuhteen muodostuksen hankaluus vain ja ainoastaan heteromiehiä?

Tietysti jos itsellä on reilusti ylipainoa 'tai muuta vastaavaa' niin vertailua ei voi tehdä.
No se on helpompaa tietysti siksi, koska keskimäärin naiset haluaa pariutua vähemmän kuin miehet, ja siten he ovat pääsääntöisesti valitsijan roolissa.

Ja toinen juttu on että kuten täälläkin monet naiset on myöntäneet, tarjontaa kyllä on mutta vain harvoista kykenee silleen syttymään, mikä käytännössä tarkoittaa että naisilla homma oikeasti on pääosin itsestä kiinni. Miehillä taas homma on enemmän kiinni siitä, että saa sen naisen syttymään.

Tuskimpa kukaan mies tai nainen pitää hyvää parisuhdetta ja kumppania itsestäänselvyytenä minkä korvaisi tarvittaessa vasemmalla kädellä viikonlopun aikana. Ainakaan itse en pidä.
Mites tämä liittyy yhtään mihinkään?
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 383
Ei ole itsestä kiinni ei. Pystytkö itse pakottamaan itsesi kiinnostumaan naisesta, joka ei kertakaikkiaan viehätä millään tasolla? Jota et halua koskettaa ja jonka kanssa ei kiinnosta yhtään viettää aikaa?

Sitä minäkin.
Mutta eikös se silloin juurikin ole itsestä kiinni jos ei itse kiinnostu muista? Eihän siihen kukaan muu voi vaikuttaa... :hmm:
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 748
Ei ole itsestä kiinni ei. Pystytkö itse pakottamaan itsesi kiinnostumaan naisesta, joka ei kertakaikkiaan viehätä millään tasolla? Jota et halua koskettaa ja jonka kanssa ei kiinnosta yhtään viettää aikaa?

Sitä minäkin.
Luulisin silti että siihen voi vaikuttaa rajatapauksissa joissa kiinnostaa vähän, muttei ole sellaista palavaa rakkautta?

Ja vaikkei pystyisikään vaikuttamaan, omien korvien välissä se syy silti on. Eikä siihen auta mikään määrä "itsensä kehittämistä" miehiltä...
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
485
Eikä siihen auta mikään määrä "itsensä kehittämistä" miehiltä...
No tästä olen samaa mieltä. Sinänsä ihan sama mikä on juurisyy sille, että naiset ei kiinnostu jostain miehestä. Ja sama tietysti toisinpäin. Jos ei kiinnostu, ei kiinnostu. Ei sille mitään voi. Jos voisi, mitään ongelmaa ei olis, eikä kukaan pariutuis kusipäiden, pahoinpitellijöiden ja narsistien kanssa.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 493
No se on helpompaa tietysti siksi, koska keskimäärin naiset haluaa pariutua vähemmän kuin miehet, ja siten he ovat pääsääntöisesti valitsijan roolissa.
Kyllä Suomessa ainaki lähtökohtaisesti mies tekee aina ensimmäisen aloitteen ja näin on ennen suhteen alkamista valitsija roolissa?

Ettei vaan nyt olisi purematta nielty taas jotai jonkuvärinen-pilleripropagandaa?

Kysyn nyt vielä kerran miksi hyvän parisuhteen muodostaminen olisi naisille käytännössä helpompaa?
Mites tämä liittyy yhtään mihinkään?
Hyvän suhteen löytäminen ja sen rakentaminen, sekä pystyssä pitäminen on haaste, sukupuolesta riippumatta?
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 383
Kysyn nyt vielä kerran miksi hyvän parisuhteen muodostaminen olisi naisille käytännössä helpompaa?
Suhteen saaminen on naisille helpompaa koska miehet tekee niitä aloitteita...

Hyvän parisuhteen muodostaminen on sitten ihan yhtä hankalaa...
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 493
Suhteen saaminen on naisille helpompaa koska miehet tekee niitä aloitteita...

Hyvän parisuhteen muodostaminen on sitten ihan yhtä hankalaa...
Niin, kun kymmenen hikistä ja kännistä Markkua kourii mykkänä perseestä ravintolassa aamu kolmelta niin sehän on sitte naisen vika jos rima on liian korkealla eikä parisuhdetta tästä muodostu kenenkään kanssa. Vaikuttaa tosi hauskalta ja helpolta naisten puolelta.

Juu uskon kyllä myös, että random tuntemattomaan hetero irtoseksiin on varmasti helpompi saada mukaan lähtemään mies, kuin nainen. Ymmärtääkseni täällä kuitenkin puhutaan siitä hyvän parisuhteen muodostuksen hankaluudesta, eikä random panoista, vaikka kyllä niistäkin voi joskus parisuhde muodostua.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
770
Ok, kuulostaa todella hämmentävältä jos näin on. Olettaen siis ettei kyse ole tapauksista, joilla on reippaasti ylipainoa tai jotain muuta vastaavaa. :D
Ai ylipainoiset naiset eivät kuulukaan siihen naisten ryhmään, jotka yleensä saavat kenet tahansa? Voisitko kertoa millaisia naisia sitten tarkoitetaan?
Joka ikinen kerta kun olen kertonut, että on myös rumia tai vähemmän kauniita naisia, joita miehet eivät huomaa ollenkaan, se ohitetaan täysin. Hauskaa, koska se vain todistaa ilmiön. Ei huomata, eikä edes puhuta asiasta.
Kuvittelisi että ainakin sm-tason urheilijanaiselle epätavallinen tilanne jos ne ghostaajat ym. tavismiesmiesmassaa.
Urheilijoiden tapauksessa ei ollut gjostauksesta kyse vaan siitä, että urheilullista naista toivottiin, mutta nainen urheili liikaa. :D
Miksi kukaan vetäisi oikealle sellaisen ihmisen, jonka ulkonäkö ei miellytä?
Vissiin iso osa miehistä tykkää Tinderissä kaikista ja jättää näin kaiken työn naisten harteille, jotka sitten em. poistotilanteissa turhautuvat koko palveluun...
Joo, et puhunut tasoista mutta tuosta naapuriprinsessan tavoittelusta sain käsityksen että mielestäsi oletusarvoisesti miehet tavoittelisivat itselleen "liian tasokasta". Luulenpa että se on pikemminkin toisin päin; eikö naisten hypergamia ole ihan tutkittu juttu.. Miksi tasoteorioita ei voisi ottaa todesta jos ne perustuvat todellisuuteen (hyvännäköinen tasokkaampi/halutumpi). Siinä on mielestäni kyse yleistyksestä, asia mistä naiset eivät oikein pidä (tai ymmärrä) *misogyyninen oletus* Perustan tämän siihen että jonkin yleistyksen naiselle esitettyäsi vastaus on yleensä "minullakin on kaveri joka... minkä vuoksi ei pidä paikkaansa" Osaatko sanoa miksi on näin? :kahvi:
Eikös hypergamia viittaa enemmänkin esim. koulutus- ja varallisuustasoon, eikä ulkonäköön, mistä nyt oli puhe? Todesta ottamiseen viittasin lähinnä siinä, että moni mies täälläkin ajautuu ajatteluun "en kuitenkaan kelpaa kenellekään, kun en ole ylätasolla", mikä on itseääntoteuttavaa ja harmillista. Ja kyllä, miehet tavoittelevat kauniita naisia ja vähemmän kauniit ja vanhenevat naiset jäävät huomaamatta. Deittisivustotutkimuksen mukaan naiset kyllä arvostelivat miehiä komeammiksi vähemmän, mutta laittoivat silti laajemmin naamatauluille viestiä, kun taas miehet lähettivät vain niille kauniimmille.

En osaa sanoa muiden naisten puolesta mitään, yleensä ihmiset alkavat puhua oman viitekehyksensä yleistyksiä vastaan sukupuolesta riippumatta.
No se on helpompaa tietysti siksi, koska keskimäärin naiset haluaa pariutua vähemmän kuin miehet, ja siten he ovat pääsääntöisesti valitsijan roolissa.
??? Jos vakavista suhteista ja perheen perustamisesta puhutaan, niin kyllähän naiset ovat niitä halunneet miehiä enemmän. Mistä moinen ajatus?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 846
Tässä mielenkiintoinen postaus miten suurin osa naisista kokee miesten "lähestymisen" esim. baareissa ja muualla, varmaan ihan aiheestakin:

Onhan se huolestuttavaa jos kukaan suunnilleen omaa ikää oleva ei lähesty ja lähestymiset alkavat jo 14 vuoden ikäisenä missä lähestyjät voivat olla jopa päälle 50 vuotiaita miehiä.

En siis sinänsä ihmettele miksi myös naiset voivat olla yksinäisiä. "Ikinä näissä ei ole kyse siitä, että mies nyt vain sattuisi viehättymään juuri nuorista naisista ja pyrkisi aidosti tutustumaan kiinnostavan oloiseen ihmiseen, vaan vallankäytöstä: nuori nainen nähdään saavutuksena tai palkintona siitä, että vanhempi mies saa manipuloitua tai lahjottua naisen harrastamaan kanssaan seksiä."

Ei siis pyritä edes tutustumaan toiseen, lähinnä pidetään monologia kertoen miten ollaan menestytty, rahaa on ja ehdotellaan seksiä.
 

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
619
Vissiin iso osa miehistä tykkää Tinderissä kaikista ja jättää näin kaiken työn naisten harteille, jotka sitten em. poistotilanteissa turhautuvat koko palveluun...
Mielestäni tästä "kuka tekee työn" väittelystä kertoo kaiken se, että esimerkiksi Bumble-deittipalvelu muutti toimintaansa niin ettei naisten tarvitse tehdä aloitetta. Koko palvelu siis perustui siihen, että vain naiset voivat aloittaa keskustelun. Nyt se on muutettu, koska palaute käyttäjiltä oli, että aloitteen tekeminen on niin vaivalloista ja raskasta. Hihavakiolla(perustuen omiin kokemuksiin aikanaan ja keskusteluihin mies- ja naispuolisten kavereiden kanssa) sanoisin, että jos nainen tekee aloitteen about missä tahansa deittipalvelussa tai livenä, niin hän saa edes jonkunlaisen vastauksen takaisin. Olettaen että se aloite tehdään ns. "tavalliselle" pulliaiselle eikä millekään Calvin Kleinin kalsarimallille, joka ulkonäön perusteella menee sinne top 0,001% ihmisistä. Miehillä taas aloitteeseen pitää nähdä todella paljo vaivaa ja silti vastausta ei saa välttämättä lainkaan. Enkä nyt puhu mistään "lääh puuh seksivau-tyllerö mennää panee"-jutuista, vaan ihan asiallisista viesteistä.
Varmasti nirsoa porukkaa löytyy molemmista sukupuolista ja Tinderin yms viihteellistetty deittailu vielä korostaa tätä, mutta omasta tuttavapiiristä kun kuunteli naisten kriteerejä pelkästään sille että saa mätsin tai vastauksen, niin en ihmettele jos ei löydy parisuhdetta. Äärimmäisen tiukalla seulalla etsimällä etsitään jotain syytä miksi kyseinen profiili ei kelpaa, jo ennen kun on vaihdettu sanaakaan. Shokkiuutisena olen muutamalle heistä kertonutkin, että hyvin harva ikinä löytää sitä TÄYDELLISTÄ kumppania. Varsinkaan, jos ei anna kenellekään koskaan edes mahdollisuutta tutustua.

EDIT: Itse kokeilin vuosia sitten eri deittipalveluita ja totesin että kaikki ne on paskaa. Oikeastaan luovutin koko idean parisuhteesta, hieman samoista syistä kun mitä täälläkin on muutama nostanut esille (halu tehdä asiat omalla tavallaan, ei stressiä toisen miellyttämisestä, ei kiinnostusta deittailun kiemuroihin jne). Lopulta se oma epätäydellisen täydellinen löytyi kliseisesti kaupassa käydessä. Onneksi hän oli sen verran voimakastahtoinen ja päättäväinen, ettei luovuttanut vaikka en ymmärtänyt tarttua "selkeisiin" vihjeisiin ja teki itse niin selkeän aloitteen että tällainen antisosiaalinen autistikaan ei voinut sitä missata. Nyt kohta 6 vuotta ollaan asuttu yhdessä ja en kyllä vaihtaisi päivääkään pois, vaikka välillä on haasteitakin ollut matkalla. Hieman OT, mutta ehkä tuo toivoa jollekin ketjua lukevalle :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
1 089
Jo jossain deittisovellusten ulkopuolella koko homma tuntui joltain kulttitieteeltä. Kun pitää tulkita kaikkea ja mitään ei kerrota ja kuitenkin miehenä pitäisi mennä kysymään ulos ja näin. Koko hommassa on niin surkeat "säännöt" että aika nopeesti otti exittiä tuosta toiminnasta kun oli vaan niin totaalisen käsittämätöntä kuraa.

Varmaan deittisovelluksissa ihan samaa
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
770
Mielestäni tästä "kuka tekee työn" väittelystä kertoo kaiken se, että esimerkiksi Bumble-deittipalvelu muutti toimintaansa niin ettei naisten tarvitse tehdä aloitetta. Koko palvelu siis perustui siihen, että vain naiset voivat aloittaa keskustelun. Nyt se on muutettu, koska palaute käyttäjiltä oli, että aloitteen tekeminen on niin vaivalloista ja raskasta. Hihavakiolla(perustuen omiin kokemuksiin aikanaan ja keskusteluihin mies- ja naispuolisten kavereiden kanssa) sanoisin, että jos nainen tekee aloitteen about missä tahansa deittipalvelussa tai livenä, niin hän saa edes jonkunlaisen vastauksen takaisin. Olettaen että se aloite tehdään ns. "tavalliselle" pulliaiselle eikä millekään Calvin Kleinin kalsarimallille, joka ulkonäön perusteella menee sinne top 0,001% ihmisistä. Miehillä taas aloitteeseen pitää nähdä todella paljo vaivaa ja silti vastausta ei saa välttämättä lainkaan. Enkä nyt puhu mistään "lääh puuh seksivau-tyllerö mennää panee"-jutuista, vaan ihan asiallisista viesteistä.
Kyse ei ollut aloitteen tekemisestä vaan valitsemisesta. Koko profiiliperustaisessa sovelluksessa ei ole mitään järkeä, jos yksi osuus tykkää kaikista ja profiiliin tutustuminen jää sen toisen osuuden harteille. Pointti kun on, että molemmat selaavat ajan kanssa ja mätsäys on iloinen kiva juttu, eikä mikään keräiltävä potti. Tuloksena on juuri noita mätsejä, jotka vasta sitten tutustuvat naisen profiiliin ja poistavat - myös silloin, kun nainen on laittanut viestin ensin. Mun ystävän mukaan tosiaan enemmistö. Ja joo, häntä alkaa väsyttää koko sovellus.

Tuo on satavarmasti ollut myös Bumblen ongelma. Nöistä on tuolla Tinder-ketjussa yleisen puolella puhuttu. :) Miehet puolustelevat, että se on ainoa keino kasvattaa mahiksia - mutta kun laajemmin ajateltuna se nimenomaan vähentää naisten määrää..

On lisäksi turhauttavaa, mikäli keskustelu alkaakin, huomata toisen olevan täysin epäsopiva ja eri asioita etsivä, ja tämä olisi käynyt ilmi, jos mies olisi tutustunut naisen profiiliin ennen tykkäystä. On turhauttavaa yrittää aloittaa mitään yhdenkään miehen kanssa, kun ei voi olla varma, onko tämä valinnut sinut sen takia, että olet kiinnostava, vai sen takia, että olet nainen. Ainakin mun on vaikea kuvitella, että ottaisin ketään todesta. Ainakaan alussa.

Minäkin puhun ihan tavallisista naisista. Vastoin yleistä väittämää, naisille tosiaan kelpaavat muutkin kuin mallipojat, ja useimmat tavalliset naiset laittavatkin nämä vasuriin. Miksi edes yrittää, jos ei ole itse ollenkaan samanlainen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
770
Onhan se huolestuttavaa jos kukaan suunnilleen omaa ikää oleva ei lähesty ja lähestymiset alkavat jo 14 vuoden ikäisenä missä lähestyjät voivat olla jopa päälle 50 vuotiaita miehiä.
Jo 14-vuotiaana varmaan suurin osa tytöistä, jotka eivät enää ole olemukseltaan täysin lapsia, ovat saaneet ties mitä kokemuksia. Yleensä tuo alkaa siinä 11-12-vuotiaana. Vaikka silloinkin näyttää aivan lapselta ja ON.
Se on oikeasti aika rankkaa, kun aikuisena ymmärtää, mitä ne kaikki kohtaamiset olivat. Jopa omien vanhempien tai sukulaisten silmien alla. Toivon nykyajan olevan parempaa siinä mielessä.

Näistä en ole ainakaan ite puhunut juuri kavereiden kanssa, netissä kyllä. Somen myötä keskustelua on enemmän ja edelleen ihmetellään, miten yleisiä kokemuksia ympäri maailman (länsimaiden).
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 748
Ai ylipainoiset naiset eivät kuulukaan siihen naisten ryhmään, jotka yleensä saavat kenet tahansa? Voisitko kertoa millaisia naisia sitten tarkoitetaan?
Joka ikinen kerta kun olen kertonut, että on myös rumia tai vähemmän kauniita naisia, joita miehet eivät huomaa ollenkaan, se ohitetaan täysin. Hauskaa, koska se vain todistaa ilmiön. Ei huomata, eikä edes puhuta asiasta.
Juu on varmasti olemassa, mutta kyllä ne vaatimukset tuppaa naisilla oikeasti olemaan selkeästi pienempiä kuin miehille. Mutta naiset näyttävät kyllä KUVITTELEVAN että heille olisi ties mitä vaatimusta, vaikka valtaosalla näistä ei ole oikeasti juuri mitään väliä muussa kuin naisten keskinäisessä kilvoittelussa.

Kyllä ylipainoisetkin naiset löytää seuraa, jos vaan asettavat tason suunnilleen omaa vastaavaksi. Mutta pointti oli että kutakuinkin normaalipainoisella ja suunnilleen perusnätillä naisella pitäisi kyllä riittää vientiä vaikka kuin, miehellä vastaava ei kauhean pitkälle riitä.

??? Jos vakavista suhteista ja perheen perustamisesta puhutaan, niin kyllähän naiset ovat niitä halunneet miehiä enemmän. Mistä moinen ajatus?
Eikös viime aikoina ole ollut paljon juttua siitä, että kuinka naiset ei enää tarvitse parisuhdetta tai miestä yms? Tässä ketjussakin useampi nainen on todennut sen suuntaista. :hmm:

Kyllä Suomessa ainaki lähtökohtaisesti mies tekee aina ensimmäisen aloitteen ja näin on ennen suhteen alkamista valitsija roolissa?

Ettei vaan nyt olisi purematta nielty taas jotai jonkuvärinen-pilleripropagandaa?

Kysyn nyt vielä kerran miksi hyvän parisuhteen muodostaminen olisi naisille käytännössä helpompaa?
Mitä nyt taas? Olen ainakin ymmärtänyt että niitä alotteita tulee enemmän kuin haluttaisiin, eikä varmastikaan kaikki ole lääh puuh -osastolta. Kyllä tämän pitäisi merkittävästi helpottaa asiaa.

Ja eiköhän nykyisin naiset jo VOI tehdä alotteita jos haluavat.

Hyvän suhteen löytäminen ja sen rakentaminen, sekä pystyssä pitäminen on haaste, sukupuolesta riippumatta?
Varmaan joo, naisilla vaan ongelmat tuppaa olemaan enemmän oman nuppinsa kanssa kamppailua, esim. juuri nuo syttymisongelmat, minkä lisäksi tulee kaikenlaiset odotukset joista pitää osata olla välittämättä.
 
Viimeksi muokattu:

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
619
Somen myötä keskustelua on enemmän ja edelleen ihmetellään, miten yleisiä kokemuksia ympäri maailman (länsimaiden).
Vaikka länsimaissa tilanne on kaukana täydellisestä, niin on se silti ”edellä” suurinta osaa maailmaa. Lähi-idässä/afrikassa se 12-vuotias on jo naimisissa sen ällöttävän 50v sedän kanssa. Kauempana idässä esimerkiksi Japanissa seksuaalinen ahdistelu julkisilla paikoilla ja nuorten tyttöjen seksualisoiminen on todella yleistä jne. Pitkälti globaali ongelma kyseessä siis.

Maanosasta riippumatta toivon, että päästäisiin siihen pisteeseen ettei kenenkään tarvitse kokea mitään epämiellyttäviä vihjailuja tai ahdistelua.

Oon itse ollut aina hyvin pidättyväinen ja tarkka omasta tilastani, siksi esimerkiksi aloitteen tekemiselle oli todella korkea kynnys. Ei halunnut vahingossakaan aiheuttaa toiselle epämiellyttävää tilannetta. Vastaavasti en halunnut vierasta ihmistä iholleni esimerkiksi baarissa.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
770
Juu on varmasti olemassa, mutta kyllä ne vaatimukset tuppaa naisilla oikeasti olemaan selkeästi pienempiä kuin miehille. Mutta naiset näyttävät kyllä KUVITTELEVAN että heille olisi ties mitä vaatimusta, vaikka valtaosalla näistä ei ole oikeasti juuri mitään väliä muussa kuin naisten keskinäisessä kilvoittelussa.

Kyllä ylipainoisetkin naiset löytää seuraa, jos vaan asettavat tason suunnilleen omaa vastaavaksi. Mutta pointti oli että kutakuinkin normaalipainoisella ja suunnilleen perusnätillä naisella pitäisi kyllä riittää vientiä vaikka kuin, miehellä vastaava ei kauhean pitkälle riitä.

Eikös viime aikoina ole ollut paljon juttua siitä, että kuinka naiset ei enää tarvitse parisuhdetta tai miestä yms? Tässä ketjussakin useampi nainen on todennut sen suuntaista. :hmm:
Mut keskusteletko sä useinkin monen naisen kanssa näistä? Vai olisiko sulla vain olettamuksia, ja jotain, mitä voi vaan manata? Kun ite taas kuulen näistä vuositolkulla, ja ite näen ne kivannäköiset kaverit ja ne miehet, joiden kanssa mätsää, juttelee, tapailee, mut ei oikein lähe ja alkutekijöissä se on aikalailla miehestä kiinni.
Emmäbtiedä voiko kukaan oikeasti määrittää, kenelle ne vaatimukset sit ovat suurempia, ja tarviiko edes? Tässä kuitenkin yksilöt ovat pelissä mukana ja kenenkään flaksiin eivät yleiset olettamukset vaikuta.

Kyllä ylipainoiset naiset ja miehet saavat sen verran paskaa niskaan, että hoh. Edelleenkään se ei ole kovinkaan imartelevaa, että kelpaa kertapanoon.

"Paljon juttua" on taas aika harha siitä, mitä ihmiset haluavat. Joo sinkkuus ja esim. vapaaehtoinen lapsettomuus ovat yhä hyväksytympiä asioita ja ne on sallitumpaa valita, mutta kyllä parisuhteen ja perheen hankkiminen silti on yleisin tulevaisuudenkuvitelma. Toki kun saa lukea kuinka miehet haluavat vain seksiä, miehet haluavat nuoria naisia, miehet kyllästyvät helposti ja kaipaavat aina uutta, miehet pettävät, niin äkkiseltään nuorella naisella voi olla elämässään muitakin tavoitteita, kuin saada tuollainen mies elämäänsä. Jos kerta on mahdotonta vanheta yhdessä yhden ukon kanssa, niin mitäpä sitä tavoittelemaan. :hmm:

Ja tää on nyt tämmöstä tajunnanvirtaa, itsellä on ihan yhdessävanhenemistavoitteet ja samanlainen kumppanikin. Toki olemme myös aika avoimia.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 383
Jo 14-vuotiaana varmaan suurin osa tytöistä, jotka eivät enää ole olemukseltaan täysin lapsia, ovat saaneet ties mitä kokemuksia. Yleensä tuo alkaa siinä 11-12-vuotiaana. Vaikka silloinkin näyttää aivan lapselta ja ON.
Se on oikeasti aika rankkaa, kun aikuisena ymmärtää, mitä ne kaikki kohtaamiset olivat. Jopa omien vanhempien tai sukulaisten silmien alla. Toivon nykyajan olevan parempaa siinä mielessä.

Näistä en ole ainakaan ite puhunut juuri kavereiden kanssa, netissä kyllä. Somen myötä keskustelua on enemmän ja edelleen ihmetellään, miten yleisiä kokemuksia ympäri maailman (länsimaiden).
On kyllä ikävää, mutta en toisaalta ihmettele miksi tytöt jo nuorena kohtaa kaikenlaista ehdottelua ja lähentelyä.

Kyllä taas tänään kun kesä on tullut täytyi vain ihmetellä miten nuoret naisenalut pukeutuu...

Ei varmaan monetkaan miehet tajua että eivät ole aikuisia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 455
Niin, kun kymmenen hikistä ja kännistä Markkua kourii mykkänä perseestä ravintolassa aamu kolmelta niin sehän on sitte naisen vika jos rima on liian korkealla eikä parisuhdetta tästä muodostu kenenkään kanssa. Vaikuttaa tosi hauskalta ja helpolta naisten puolelta.
Tavallaan epäironisesti se on vähän oma vika jos elämäntapa on tuo. Jos haluaa viettää aikaansa kovinkin säännöllisesti poseeraamassa känniääliöiden täyttämissä tiloissa kolmelta lauantai- ja sunnuntaiaamuisin, ei välttämättä kohtaa kovin potentiaalista kohderyhmää.

Taitaa niitä olla pari muutakin tilannetta jossa tämä ensimmäinen pääsääntö pätee. Naurettavaa kiistää se.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 846
Tavallaan epäironisesti se on vähän oma vika jos elämäntapa on tuo. Jos haluaa viettää aikaansa kovinkin säännöllisesti poseeraamassa känniääliöiden täyttämissä tiloissa kolmelta lauantai- ja sunnuntaiaamuisin, ei välttämättä kohtaa kovin potentiaalista kohderyhmää.

Taitaa niitä olla pari muutakin tilannetta jossa tämä ensimmäinen pääsääntö pätee. Naurettavaa kiistää se.
Tämä on taas hieman kaksinaismoralismia. Sanoisitko samaa jos joku hikinen humalainen känniääliö mies tulisi puristelemaan sinun persettäsi että "oma vika kun menin ympäristöön (baari) missä potentiaaliset homot puristelevat". Eikä siihen voi oikein vetää johtopäätöstä että naisten vika jos eivät toimi kuten miehet ja yritä vetää turpiin tätä puristelijaa.. koska naisille niitä puristelijoita tulee paljon enempi kuin miehille ja se tuntuu olevan enempi hyväksyttävämpää että mies puristelee naisen persettä kuin toisen miehen.

Tietysti naiset liikkuvat yökerhoissa, klubeissa ja baareissa siinä missä miehetkin. Tosin tuohon artikkeliin vielä palatakseni se tuntuu hieman oudolta että pahoitetaan mieli jo siitä että pöydässä istuvat miehet katsovat. Se on minusta normaalia että miehet tai naiset katsovat kuitenkin, ehkä jopa tuijottavat jos näyttää erilaiselta tai mielyttää silmää.

Huomannut tuon varsinkin pienemmissä paikoissa että riittää oikeastaan jos olet vain joku jota ei tunneta (ei omalta kirkonkylältä) ja istut vaikka paikallisten tyttöjen seurassa siinä terassilla. Sitten auto ajaa (se ainoa auto) varmaan 5 kertaa ohitse ja pysäyttää sitten sieltä tulee joku 5 jätkää jotka tilaavat sitä olutta ja istuvat taaksesi tuijottamaan.

Näin siis miehen näkökulmasta, kyllähän se lähinnä huvitti mutta uskoisin että naisena olisi voinut olla hieman outo olo jos lippis takaperin "amis"tyyppisiä jätkiä alkaa ilmestyä lähelle ja kun siirtyy sisälle seuraavat perässä. Vaikka eivät uskaltaneet ilmestyä puhumaan tai muutakaan...
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 493
Tavallaan epäironisesti se on vähän oma vika jos elämäntapa on tuo. Jos haluaa viettää aikaansa kovinkin säännöllisesti poseeraamassa känniääliöiden täyttämissä tiloissa kolmelta lauantai- ja sunnuntaiaamuisin, ei välttämättä kohtaa kovin potentiaalista kohderyhmää.

Taitaa niitä olla pari muutakin tilannetta jossa tämä ensimmäinen pääsääntö pätee. Naurettavaa kiistää se.
Okei anna mun kaikki kestää.

Jännä miten jotkut osaa kunnioittaa jo päiväkoti-ikäisenä niinkin hankalaa käsitettä, kun toisen fyysinen koskemattomuus. Mutta sitten täysi-ikäiseltä mieheltä ei voi samaa vaatia. Ei varsinkaan jos hän on itse päihtynyt ja lähellä on nainen.

Pitäisi varmaan naisten Suomesakin pukeutua niin ettei ihoa tai hiuksia näy? Missään nimessä ei saa ilman miestä liikkua julkisesti ja epäironisesti on vastuussa ympärillä olevien koiraiden päihtymystiloista.

Vähän jäi tosiaan auki mistä olisi sitten soveliasta suomalaisena sinkkunaisena seuraa löytää, koska kertoohan se tosiaan elämäntapojen totaalisesta rappiosta jos vaikka viikonloppuna yökerhossa käy.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 383
Okei anna mun kaikki kestää.

Jännä miten jotkut osaa kunnioittaa jo päiväkoti-ikäisenä niinkin hankalaa käsitettä, kun toisen fyysinen koskemattomuus. Mutta sitten täysi-ikäiseltä mieheltä ei voi samaa vaatia. Ei varsinkaan jos hän on itse päihtynyt ja lähellä on nainen.

Pitäisi varmaan naisten Suomesakin pukeutua niin ettei ihoa tai hiuksia näy? Missään nimessä ei saa ilman miestä liikkua julkisesti ja epäironisesti on vastuussa ympärillä olevien koiraiden päihtymystiloista.

Vähän jäi tosiaan auki mistä olisi sitten soveliasta suomalaisena sinkkunaisena seuraa löytää, koska kertoohan se tosiaan elämäntapojen totaalisesta rappiosta jos vaikka viikonloppuna yökerhossa käy.
Kertoohan se jotain jos AINOAT kontaktit miehiin on klo 3 yökerhossa niin kuin aiemmin sanoit.

Ja vaikka tietysti syyllinen on aina se joka ilman lupaa koskee, niin kyllä jotain vastuuta pitää naisenkin pukeutumisestaan ottaa ja ymmärtää että riski tuollaisen kohtaamiseen on suurempi jos pukeutuu niin että tissiä, persettä ja paljasta pintaa on kuin pornoleffassa...

Eiköhän niitä aloitteita tee ihan fiksutkin miehet.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 493
Kertoohan se jotain jos AINOAT kontaktit miehiin on klo 3 yökerhossa niin kuin aiemmin sanoit.
Näinkö minä tosiaan kirjoitin? Lainaatko vaikka sen kohdan missä noin kirjoitin.

jotain vastuuta pitää naisenkin pukeutumisestaan ottaa
Kerrotko mihinkä nainen saa pukeutua nyt vaikka kesällä yökerhoon lähtiessä, jotta vastuu häirinnästä ei ole enään hänen itsensä? Riittääkö ettei ihoa ja hiuksia näy vain onko silmät myös liikaa? Pillu, tissit tai perse paljaana ei kyllä kukaan poke sisälle päästä.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 383
Niin, kun kymmenen hikistä ja kännistä Markkua kourii mykkänä perseestä ravintolassa aamu kolmelta niin sehän on sitte naisen vika jos rima on liian korkealla eikä parisuhdetta tästä muodostu kenenkään kanssa. Vaikuttaa tosi hauskalta ja helpolta naisten puolelta.
Näinkö minä tosiaan kirjoitin? Lainaatko vaikka sen kohdan missä noin kirjoitin.
Kyllä aika suoraan sanoit että kenenkään kanssa ei parisuhdetta muodostu kun kaikki vaan kourii kännissä persettä.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 493
Kyllä aika suoraan sanoit että kenenkään kanssa ei parisuhdetta muodostu kun kaikki vaan kourii kännissä persettä.
Oli puhetta siitä miten naisilla pariutuminen on helpompaa, koska mies tekee aloitteen? Se on aika selkeä olkiukko, että otat keskustelusta osan, lisäilet siihen omia ja kerrot sen jälkeen mitä minä olen väittänyt.

Jos haluat keskusteluun osallistua niin voitko ystävällisesti nyt vastata siihen kysymykseen, mihin nainen saa sinun mielestä pukeutua yökerhoon lähtiessä kesällä, ilman että joutuu muiden tekemästä häirinnästä itse kantamaan vastuun tai ainakin osan siitä?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 769
jotain vastuuta pitää naisenkin pukeutumisestaan ottaa
Naista esineellistävät miehet juuri vaativat yksipuolisia naisia säkittäviä sääntöjä. Tympäisee lukea tällaista roskaa täälläkin. Kyllä on minusta omassa päässä vikaa jos se ratkaisu on säännöstellä mitä naisella saa näkyä. Meillä on lait mitä saa tehdä ja mitä ei.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 383
Oli puhetta siitä miten naisilla pariutuminen on helpompaa, koska mies tekee aloitteen? Se on aika selkeä olkiukko, että otat keskustelusta osan, lisäilet siihen omia ja kerrot sen jälkeen mitä minä olen väittänyt.
Niin? Itse kumosit tuon sillä että kaikki aloitteen tekijät on kännisiä perseenpuristelijoita. Mitä minä muka siihen lisäilin?

Jos haluat keskusteluun osallistua niin voitko ystävällisesti nyt vastata siihen kysymykseen, mihin nainen saa sinun mielestä pukeutua yökerhoon lähtiessä kesällä, ilman että joutuu muiden tekemästä häirinnästä itse kantamaan vastuun tai ainakin osan siitä?
Saa pukeutua ihan miten haluaa, mutta täytyy ymmärtää se että maailmassa on ihmisiä jotka ei käyttäydy yleisesti hyväksyttyjen normien mukaisesti ja seksikkäästi pukeutumalla riski kohdata näitä kasvaa. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 115
Viestejä
4 239 479
Jäsenet
71 306
Uusin jäsen
intelligo

Hinta.fi

Ylös Bottom