• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 215
Miksi kaiken datan tulisi olla vapaasti tarjolla netissä? Tiedän useita, joilta ei ole saatavissa mitään dataa netistä, eivätkä he ole mitään rikollisia.
Huoh. En tiedä miksi edes lähdin taas vastailemaan... Jos nyt lukisitte sen viestini kunnollla niin siinä luki että TAI JOTAIN MISTÄ SAA KIINNI ettei tyyppi ole ihan keksitty hahmo. Esim. kahdenkin miehen kanssa puhelimessa puhuessa löytyi tällaiset linkit, toisen kohdalla se oli työn kautta ja toisen kanssa meitä yhdisti sama synnyinseutu ja sitä kautta yhteiset tutut. Paljon kivempi se on tällaisen kanssa muutenkin treffeille lähteä.

Muoks: tässä siiis mitä kirjoitin:

Mutta joo, luultavasti olisin skipannut jos tyypillä olisi vain salainen numero, ei mitään presenssiä netissä eikä muutenkaan mitään mistä saisi jotenkin kiinni ja edes jollain lailla varmennettua, ettei ole tyystin keksinyt koko identiteettiään.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 215
Sitä sopii kysyä niiltä ihmisiltä. Ehkä he ajattelevat että jos kertoisivat suoraan ikänsä ja se kuva olisi äskettäin otettu sitä treffiä ei olisi saatu sovittua. Varsinkaan jos yrittävät huomattavasti nuorempia naisia tavata.
Tinderissä on miehiä, jotka ovat mielestään nuorekkaita ja etsivät itseään reilustikin nuorempaa seuraa. Kuullostaako tutulta? No niin, vähemmän yllättäen moni heistä päätyy laittamaan "vahingossa" syntymäaikansa väärin profiilia luodessaan, jotta näkyisivät niille nuoremmille naisille. Profiilikuvakin voi olla vanha, ja minun casessä tällainen mies paljastuikin vasta kun löysin FB-profiilinsa, jonka seinällä häntä onniteltiin pyöreistä. Aikas monta vuotta etukäteen.
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
291
Asiasta nopeasti mainiten, niin itselläni ei ole tiliä millään sos.median alustalla, eikä myöskään tule olemaan. Eikä kuvaani internetissä. Numeroni tosin taitaa olla salaamaton.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 668
Tinderissä on miehiä, jotka ovat mielestään nuorekkaita ja etsivät itseään reilustikin nuorempaa seuraa. Kuullostaako tutulta? No niin, vähemmän yllättäen moni heistä päätyy laittamaan "vahingossa" syntymäaikansa väärin profiilia luodessaan, jotta näkyisivät niille nuoremmille naisille. Profiilikuvakin voi olla vanha, ja minun casessä tällainen mies paljastuikin vasta kun löysin FB-profiilinsa, jonka seinällä häntä onniteltiin pyöreistä. Aikas monta vuotta etukäteen.
Ihan uteliaisuudesta. Kun tälläinen paljastuu niin mikä on arviolta se prosentti että pääsee jatkoon? Koska itse en tajua miksi tehdä tälläistä.
Juu, varmaan saa helpommin ne treffit sovittua kun nainen ajattelee että kyseessä on about samaa ikää oleva "olen itse 18v ja mies kertoo olevansa 25v, jännää että hieman kokeneempi mies on kiinnostunut minusta" tilanne. Mutta kun sieltä paljastuukin joku 50v aivan erinäköinen mies jolla sormessa jälki sormuksesta (tai ehkä se sormuskin vielä sormessa) niin...

Eli ainakin itse miettisin että jos olisin sopinut vaikka 30v naisen kanssa treffit joka olisi laittanut kuvia ja jonka kanssa olisin jutellut ja sieltä tulisi vastaan arviolta joku 55v nainen mikä ei näytä ollenkaan samalta + painoa ehkä tuplat kuvan 20v juhliaan viettäneestä naisesta ei se ilta siitä kyllä etenisi.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 215
Tämä on jo ihan OT, mutta kyllä minä ymmärrän vallan hyvin ettei kaikki halua somessa olla. En ole itsekään aina ollut ja olen ollut hyvinkin privaatti ja yksityisyyttäni varjeleva ihminen. Ei se väärin ole, todellakaan, mutta minulle naisena se on treffailun kontekstissa ollut etu, että jotain sometiliä tai muuta mainintaa on löytynyt. Nykyään on jopa melko vaikeaa täysin välttyä "nettijulkisuudelta", kun riittää että työnantaja, harrastusyhteisö tms. on keksinyt lätkäistä nimesi esille jossain yhteydessä. Vasta nyt on alettu heräillä siihen, ettei se ole automaatio ja kysellään lupia. Minutkin löysi ennenmuinoin ainakin kahden ex-työnantajan sekä opinnäytetyön tiimoilta, mihinkään niistä en ollut voinut itse vaikuttaa. Monessa ammattissa some-/nettipresenssi on pakollinen paha.
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
291
Vaikka itse en deittailu ympyröissä olekaan mukana, niin itse omaan sen verran vainoharhaisen luonteen, että epäilisin jokaista treffaamaani naista sarjamurhaajaksi tai vastaavaksi. Toki treffailusta ei ole mitään kokemusta, mutta vainoharhaisuus koskee moniakin tilanteita. Mutta ei siitä sen enempää tässä topicissa.

EDIT: Eli tarkoitan siis, että itse henk.koht. ymmärrän varovaisuuden ihmisiä kohtaan - paremmin kuin hyvin.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 612
Sitä sopii kysyä niiltä ihmisiltä. Ehkä he ajattelevat että jos kertoisivat suoraan ikänsä ja se kuva olisi äskettäin otettu sitä treffiä ei olisi saatu sovittua. Varsinkaan jos yrittävät huomattavasti nuorempia naisia tavata.

Ei se minunkaan ymmärrykseeni mene miksi joku kehtaisi laittaa jonkun 15-20v vanhan kuvan ja esittää vaikka jotain 28v jos on 50v. Kun sellaisen kuitenkin näkee ja huomaa aika helposti. Sitä on vastassa sitten turpea mies tai nainen jolla päänahassa ehkä mustaa väriä kun on ne harvenneet hiukset värjännyt mustaksi ja toivoo että se treffikumppani ei lähde pois ja ehkä kun saa tarjottua tarpeeksi juomaa suostuu ehkä säälistä seksiin.

Koska aika turhaa ainakaan mitään pitkäaikaista suhdetta olisi toivoa tai rakentaa jos jo tavatessa käy ilmi että ehkä on ikä, nimi ja kuvakin valehdeltu...
Niin, sen ymmärtäisi että jos esim. joku hyvin säilynyt nelikymppinen valehtelisi iäkseen esim. 35v tjsp, kun se vielä voisi mennä läpi. Mutta ei tuollainen 15-20v huijaus vaan toimi...

Sanoinko jossain näin? En. Sanoin, että jos numero on salainen, mistään somesta ei löydy yhtikäs mitään eikä googlekaan löydä niin sitten ehkä skippaisin. Miksi lähtisin tapaamaan sikaa säkissä, jos matcheissä on niitäkin joista on enemmän ennakkotietoa ja varmuutta? Sitäpaitsi ehkä sellainen on vähän liian privaatti (riskejä väistelevä?) tyyppi minulle, vaikken itsekään mikään kovin aktiivinen somettelija ole. Mutta tuo nyt oli hypoteettinen tilanne, joka ei tullut kertaakaan eteen. Aina löytyi vähintään joku tiedonmurunen.
Käsitin sitten ehkä hieman väärin mitä tarkoitit.

Mutta sinänsä tuo somettomuus ei pitäisi olla niin ihmeellistä. Itse kun kokeilin niin Googlella ei löytynyt kuin juurikin LinkedIn, jota mulla tuskin olisi jos en olisi IT-alalla. Pääosin tuli ihan muita ihmisiä haussa. :hmm:
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 215
Ihan uteliaisuudesta. Kun tälläinen paljastuu niin mikä on arviolta se prosentti että pääsee jatkoon? Koska itse en tajua miksi tehdä tälläistä.
Juu, varmaan saa helpommin ne treffit sovittua kun nainen ajattelee että kyseessä on about samaa ikää oleva "olen itse 18v ja mies kertoo olevansa 25v, jännää että hieman kokeneempi mies on kiinnostunut minusta" tilanne. Mutta kun sieltä paljastuukin joku 50v aivan erinäköinen mies jolla sormessa jälki sormuksesta (tai ehkä se sormuskin vielä sormessa) niin...

Eli ainakin itse miettisin että jos olisin sopinut vaikka 30v naisen kanssa treffit joka olisi laittanut kuvia ja jonka kanssa olisin jutellut ja sieltä tulisi vastaan arviolta joku 55v nainen mikä ei näytä ollenkaan samalta + painoa ehkä tuplat kuvan 20v juhliaan viettäneestä naisesta ei se ilta siitä kyllä etenisi.
En tunne itse noin räikeitä tapauksia, ei varmaan kaksiset mahikset. Tämä mikä itselle sattui ja minkätyyppisistä olen kuullut ovat olleet niitä, että pyöristetään ikä alle edellisen täyden kymmenen. Esim. 55-vuotias mies toivoo 3-kymppistä naista ja laskeskelee, että jos naisen asettama ikäraja on alle 5-kymppiset niin esiintymällä 49-vuotiaana voisi vielä tärpätä "eikä se varmaan huomaa kun olen niin hyvin säilynyt" :asif:
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 612
Esim. 55-vuotias mies toivoo 3-kymppistä naista ja laskeskelee, että jos naisen asettama ikäraja on alle 5-kymppiset niin esiintymällä 49-vuotiaana voisi vielä tärpätä "eikä se varmaan huomaa kun olen niin hyvin säilynyt" :asif:
No luulisi että tuollaista onkin vaikea huomata naamasta, eli sikäli menisi varmaan läpi. Paitsi tietysti jos on julkinen FB-tili jossa ikä lukee... :D
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 215
No luulisi että tuollaista onkin vaikea huomata naamasta, eli sikäli menisi varmaan läpi. Paitsi tietysti jos on julkinen FB-tili jossa ikä lukee... :D
Ei tietystikään aina huomaa. Ja siis jollain nyrjähtäneellä tavalla tajuan logiikan tuon touhun takana. Eikä se minua hetkauta, jos tätä harrastetaan vain ruumiin ilot mielessä. Mutta itse kun olin vakavalla mielellä liikenteessä, niin ei tullut mieleenkään tavata niin idioottia ja löyhämoraalista ihmistä, joka valehtelee ensimmäisen kerran jo ennen kuin mitään on edes sanottu :facepalm:
 
  • Tykkää
Reactions: JLM
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 146
Valehteluun pätee ylipäätään se, että jos valehtelee vain vähän ja kohtuudella ja hieman pyöristelee totuuksia suotuisiksi, niin ei se välttämättä sitten ole mikään kynnyskysymys ja ongelma. Ja mitä valokuviin tulee, niin varmasti suurin osa on jollain tavalla käsitelty, eli oikeastaan melkein KAIKKI VALEHTELEE. Kyse on vain siitä, että hommassa pitää olla hyvä maku ja järki.

Jos minäkin teoreettisesti kävisin ikääni pyöristelemään, niin en mä nyt mitään 29-vuotiasta esittäisi... (Sattumoisin 29v. on muistaakseni eräs Tinderin suosituimpia ikiä. Mistäköhän johtuu? No varmaan juuri siitä, että kolmikymppiset vähän "pyöristelee".)
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 668
Tuo että kaikki muutkin valehtelee on se millä moni sen valehtelun oikeuttaa itselleen.
Tämä, lisäksi itse olen huomannut että jos EI valehtele elämä on huomattavan helppoa. Ei sitä aina kaikkea muista mutta kun tarkistaa ja muistaa niin hyvä juttu. Mutta ei jää ainakaan kiinni siitä että jutut vaihtelevat aina tai pahimmillaan että samalla henkilöllä on jopa 2 perhettä ja 12 lasta paikassa kaikki samaan aikaan noin 20min ajomatkan päässä toisistaan.

Tosin jonkinlainen ennätys taitaa olla Jenkeissä missä poliisiaseman päällikkö piti samaan aikaan 2 vaimoa, kolmea kihlattua ja 15 tyttöystävää. Lapsien määrästä ei varmaan tietoa..

 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 612
Ei tietystikään aina huomaa. Ja siis jollain nyrjähtäneellä tavalla tajuan logiikan tuon touhun takana. Eikä se minua hetkauta, jos tätä harrastetaan vain ruumiin ilot mielessä. Mutta itse kun olin vakavalla mielellä liikenteessä, niin ei tullut mieleenkään tavata niin idioottia ja löyhämoraalista ihmistä, joka valehtelee ensimmäisen kerran jo ennen kuin mitään on edes sanottu :facepalm:
En kyllä sanoisi että tuollainen ihan kauhean suurta moraalittomuutta vaatii, varsinkin kun Tinderissä iskee miehille niin lujaa naamalle se, ettei ole minkään arvoinen. Koska jos muut ei välitä vittuakaan susta, miksi välittää muista? Helppo kuvitella ettei siellä hirveästi jaksa välittää muiden tunteista. Ja tyhmyyttä on tuossa se, jos jää kiinni esim. julkisella FB-profiililla, se on eri asia kuin moraalittomuus. :)
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 215
Koska jos muut ei välitä vittuakaan susta, miksi välittää muista? Helppo kuvitella ettei siellä hirveästi jaksa välittää muiden tunteista.
Miksi tällainen ihminen edes haluaisi parisuhteen? Tuosta moraalista en edes aloita, meillä on selkeästi siitä aika erilaiset käsitykset. Mutta kun ketju käsittelee pariutumisen vaikeutta, niin sanoisin, että tällaisilla ajatusmalleilla ja asenteilla joita tässä esitit, ne vaikeudet ei ainakaan vähene :confused2:
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 612
Miksi tällainen ihminen edes haluaisi parisuhteen? Tuosta moraalista en edes aloita, meillä on selkeästi siitä aika erilaiset käsitykset. Mutta kun ketju käsittelee pariutumisen vaikeutta, niin sanoisin, että tällaisilla ajatusmalleilla ja asenteilla joita tässä esitit, ne vaikeudet ei ainakaan vähene :confused2:
Riippuu ihmisestä, voi olla ettei haluakaan. Tai voi olla että on tullut tulokseen ettei se onnistu, niin sama koittaa vedättää? En usko että kovin moni ainakaan alkuun edes koittaa valehdella, vaan vasta sitten kun Tinderin realiteetit on iskenyt naamalle.

Mutta vaikka valehtelu ei sinänsä ole nätisti tehty, en silti sanoisi että Tinderissä valehtelu olisi mikään maailman suurin synti. Kun peli siellä on niinkin raakaa kuin se on, ei ole mikään ihme että helposti tulee kiusaus hieman huijata.
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 564
Kertooko se realiteeteista vai siitä minkälaista porukkaa Tinder vetää puoleensa? Se on vähän niin että jos parisuhdetta haluaa, niin ensimmäinen asia olisi yrittää edes olla kaivamatta omaa kuoppa syvemmäksi. Jos lähtökohtana pitää sitä että kaikkihan kusettaa, joten ei pieni kusettaminen ole suuri synti niin vähän hankala pohja se on kyllä millekään vakavammalle. Ehkä ihmisten pitäisi uudelleen opetella näkemään toisia ihmisiä IRL Timberin sijaan...
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 612
Kertooko se realiteeteista vai siitä minkälaista porukkaa Tinder vetää puoleensa? Se on vähän niin että jos parisuhdetta haluaa, niin ensimmäinen asia olisi yrittää edes olla kaivamatta omaa kuoppa syvemmäksi. Jos lähtökohtana pitää sitä että kaikkihan kusettaa, joten ei pieni kusettaminen ole suuri synti niin vähän hankala pohja se on kyllä millekään vakavammalle. Ehkä ihmisten pitäisi uudelleen opetella näkemään toisia ihmisiä IRL Timberin sijaan...
No pointti on se, että kynnys valehteluun on paljon matalampi vittumaisessa ympäristössä kuten Tinder. Mukaville ihmisille valehtelu tuntuu ikävältä, tympeille ghostaajille valehtelu ei läheskään siinä määrin. Eikä siellä valehtelulla erityisesti kaiva kuoppaakaan syvemmäksi, koska tuskinpa mikään IRL-tapaaminen (siis ei Tinderin kautta sovittu) menisi pieleen siksi, että on joskus valehdellut Tinderissä. Eli sillä tuskin menettääkään mitään => tämä on kombo joka hyvin helposti kannustaa ihmisiä valehteluun, piti siitä tai ei.

EDIT: Jos nyt väännetään vielä lisää rautalankaa, niin yritän vain selittää että miksi ihmiset toimii niin kuin toimii. Täällä kun porukka tuntuu olevan aivan sanattomaksi asti järkyttyneitä siitä, että miten joku kehtaakin valehdella Tinder-profiilissa. Joo, eihän se ole nätisti tehty, mutta niin ei ole moni muukaan asia tässä maailmassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 215
Mutta vaikka valehtelu ei sinänsä ole nätisti tehty, en silti sanoisi että Tinderissä valehtelu olisi mikään maailman suurin synti. Kun peli siellä on niinkin raakaa kuin se on, ei ole mikään ihme että helposti tulee kiusaus hieman huijata.
Sitten ihmetellään, miksi naiset kaikkoavat Tinderistä ja ne vähätkin ovat "neuroottisia" valikoidessaan treffikumppaneitaan.

MOT :hammer:
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 612
Sitten ihmetellään, miksi naiset kaikkoavat Tinderistä ja ne vähätkin ovat "neuroottisia" valikoidessaan treffikumppaneitaan.

MOT :hammer:
Itse en ole ihmetellyt sitä että naiset katoaa sieltä - nihkeä paikkahan se on. Neuroottisuudella tosin taidettiin viitata valehtelun sijaan naisten pelkoihin vakavemmista asioista, jos ymmärsin oikein.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 146
Sitten ihmetellään, miksi naiset kaikkoavat Tinderistä ja ne vähätkin ovat "neuroottisia" valikoidessaan treffikumppaneitaan.

MOT :hammer:
Kaikki me ollaan markkinoiden tuotteita ja uhreja. Itse olet ollut tätä kuoppaa kaivamassa ja tilannetta luomassa esimerkiksi sillä tavalla, että olet äänestänyt maahanmuuttomyönteisiä puolueita, jotka ovat tuottaneet tuhansittain panomiehiä etelästä Suomeen.

Mutta siis jos Tinderin käyttäjistä esimerkiksi 75% on miehiä, niin ei kai nyt voi olettaa, että miehet malttavat pelata kaikkien sivistyneiden sääntöjen mukaan sitä peliä?

Ja sitten taas toisaalta, ihan satavarmasti suurin osa naisista on filtteröinyt kuviaan. Jos haluttaisiin edellyttää viimeisen päälle korrektia käytöstä, niin muokatuista kuvista olisi syytä mainita erikseen. No tietenkään ei mainita. Mutta se on nykyään tavallaan itsestäänselvää, että tottakai ihmiset "huijaa" kuvissaan. Ja ehkä se on ihan ok, kunhan kuvan syvin olemus ei merkittävällä tavalla muutu. Pieni siloittelu ei ole niin paha juttu.
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
96
En ole neuroottinen, eikä minusta sellaista vaikutelmaa livenäkään saa. Teen periaatteistani harkittuja poikkeuksia ja esim. tuolla somen tsekkauksella selviää sekin, kiinnostaako henkilö tarpeeksi. Useammat turhat treffit olen välttänyt kun somesta on jo selvinnyt, että ollaan jotenkin ihan eri maata tai tulee esiin joku major turn off. Kuten vaikka valehdeltu ikä tms. Olen monessa asiassa keskivertoa rohkeampi ja siedän riskejä hyvin, mutta tyhmänrohkea en ole ja riskit on yleensä tietoisia ja harkittuja.

Monet naiset raportoi treffeistään ystävilleen juorutakseen ja myös varmistuakseen että kaikki on ok. Ei vaan kerrota sitä teille siellä treffeillä.
Tämä onkin muuten ihan mielenkiintoinen yksityiskohta mitä olen miettinyt omalta kohdaltani kun puin Tinderissä heikkoa menestystäni tuolla nettitreffit-ketjussa. Omassa profiilissani somen käytön tasoksi olen valinnut "Ei somessa" mikä on varmaan tämän perusteella punalippu joillekin, mutta enpä ole edes ajatellut, että se voi olla sellainen "enpä viitsi edes tutustua" tyylinen dealbreaker.

Minulla ei käytännössä ole gradua lukuunottamatta minkäänlaista digitaalista jalanjälkeä netissä ja tämä on ihan tarkoituksella. Ainoat digitaaliset kuvatkin minusta julkisesti saatavilla ovat ne Tinderissä ja Bumblessa olevat kuvat + ehkä jostain urheilutapahtumien palkintopallilta , jos ovat edes minnekään printtimedian ulkopuolelle menneet.

Helpoksi on kyllä järjestänyt oman pariutumisen kun on muuttanut pienelle paikkakunnalle, käy miesvaltaisella alalla töissä, ei ole somessa, harrastaa yksilölajeja tai miesvaltaisia lajeja ja on muutenkin sosiaaliset piirit menneet uusiksi pariinkin otteeseen elämän aikana muuttojen vuoksi. :hmm:
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
1 232
Kun aiheena kuitenkin on pariutumisen hasteet eikä pelkästään se että "sais edes kerran haasteet" niin ekana kannattaisi olla näkemys siitä että mitä hakee siltä parisuhteelta. Ihan niinkuin inhorealistisesti ainakin itselle kirjanpitoa varten pistää mielellään tekstinä ruudulle että mitä minä olen vailla.

Sitten voi arpoa että onko ne omat tarpeet tätä päivää ja jotenkin realistisia.

Ja sitten kannattaa huomioida se että oikeasti ihmiset saavat suurta tyydytystä siitä että tulevat hyväksytyksi ja arvostetuksi, eli ei pidä ollenkaan väheksyä parisuhteessa sitä että toinen arvostaa sinua. Eli panosta siihen että olet ihminen jota voi arvostaa.

Ja toistetaan vielä, panosta siihen että olet ihminen jota voi arvostaa. Ja sen lisäksi ei edes voi vaatia liikaa siltä toiselta ihmiseltä, ei hänen elämäntehtävänsä ole pelastaa sinua.

Eli elä hyvää, hyvän ihmisen elämää ja kutsu siihen joku mukaan. Silloin niitä ottajia kyllä löytyy. Jos elää katkeran kusipään elämää niin kuka siihen haluaa mukaan?
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 215
Riskeistä ja autokyydeistä puheenollen, ennen vanhaan liftaaminen oli hyvin normaalia. Joskus kävi huonosti siinä pelissä.

Anyway, nykyaikana molemmilla osapuolilla on paikannuslaitteet, kuvauslaitteet ja yhteydenpitovälineet taskuissaan, joten siinäkin mielessä riskiä on aiempaa vähemmän. Lisäksi naiset on noin 15 kiloa isompikokoisia kuin ennen vanhaan, joten pystyvät panemaan paremmin hanttiin. Hihi...

En kyllä osta väitettä siitä, että nykyaika olisi turvattomampi kuin ennen. Ja kyllä tuikituntemattomia lähdettiin treffaamaan jo 1990-luvulla, itsekin niin tein. Oli esimerkiksi nettitreffit, nettichatit ja puhelinchat. Vieläkö joku muistaa sen? Soitettiin johonkin yleiseen ryhmäkeskustelunumeroon, jossa random ihmiset keskusteli keskenään ja tarjolla oli myös kahdenkeskisiä linjoja, joille pääsy halutun ihmisen kanssa oli tosin arpapeliä.

"Kirjekaveriakin" treffasin sokkona. Sillä oli ilmoitus teksti-TV:ssä muistaakseni, ja jos luulet että noihin jotain kontrollia ja valvontaa liittyi niin tuskinpa vaan... Ylipäätään 1990-luku oli nykyistä paljon lungimpi, ja kaikenlaista takakireyttä oli näissä asioissa vähemmän.

En sitten tiedä jos mennään jonnekin 1980-luvulle tai 1970-luvulle. Ei ole tietoa. Liftaaminen ainakin oli yleistä.
No jos vanhoja muistellaan, niin ainakin meillä päin, minun ikäisillä nuo oli aika marginaaliporukan touhuja. Chatit oli hauskoja, mutta harva oli niin utelias/flaksi oli livenä niin huono, että viitsi chattituttuja lähteä tapaamaan. Netissä oli toki uutuudenviehätyksensä, mutta pääsääntöisesti pariuduttiin livenä. Minäkin, utelias ja tosiaan melko rohkeakin kun olen, läksin kerran tapaamaan tämmöistä chat-miekkosta. Enkä toista kertaa viitsinyt vaivautua, sen verran iso antikliimaksi se tapaaminen oli :dead:

Jos omaa tinderöintitapaansa analysoi, niin enemmän siinä taustojen tarkistelussa oli kyse laiskuudesta ja pettymyksien minimoimisesta. En ole supersosiaalinen ekstrovertti vaan aikalailla vastakohta. En yksinkertaisesti viitsi lähteä treffeille summanmutikassa aikaani tuhlaamaan, vaan perusasioiden pitää olla selvillä ja edes jonkinasteisen kiinnostuksen herännyt.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 215
Tämä onkin muuten ihan mielenkiintoinen yksityiskohta mitä olen miettinyt omalta kohdaltani kun puin Tinderissä heikkoa menestystäni tuolla nettitreffit-ketjussa. Omassa profiilissani somen käytön tasoksi olen valinnut "Ei somessa" mikä on varmaan tämän perusteella punalippu joillekin, mutta enpä ole edes ajatellut, että se voi olla sellainen "enpä viitsi edes tutustua" tyylinen dealbreaker.

Minulla ei käytännössä ole gradua lukuunottamatta minkäänlaista digitaalista jalanjälkeä netissä ja tämä on ihan tarkoituksella. Ainoat digitaaliset kuvatkin minusta julkisesti saatavilla ovat ne Tinderissä ja Bumblessa olevat kuvat + ehkä jostain urheilutapahtumien palkintopallilta , jos ovat edes minnekään printtimedian ulkopuolelle menneet.

Helpoksi on kyllä järjestänyt oman pariutumisen kun on muuttanut pienelle paikkakunnalle, käy miesvaltaisella alalla töissä, ei ole somessa, harrastaa yksilölajeja tai miesvaltaisia lajeja ja on muutenkin sosiaaliset piirit menneet uusiksi pariinkin otteeseen elämän aikana muuttojen vuoksi. :hmm:
Toisaalta siinä somettomuudessa on sinun kannaltasi se hyväkin puoli, ettei sinusta myöskään voi selvitä niitä turn-offeja. Jotkut kun urpoilee somensa kanssa tavalla, joka ei tee vaikutusta naisiin. Kuolataan julkisesti jotain instabeibejä, profiilista löytyy hempeitä pusukuvia 5 eri daamin kanssa, raivotaan jossain typerässä ryhmässä ja seurataan kyseenalaisia tilejä. Ainakaan et sorru mihinkään näistä :D

Muoks. En usko että somettomuus sinänsä on kellekään dealbreaker (ei ollut minullekaan, vaikka viestini niin luettiin). Mutta jos on varaa valita, niin mieluummin sitä lähtee treffeille sellaisen kanssa, josta tietää enemmän. Somettomuutta voi helposti kompensoida kertomalla itsestään avoimesti asioita.
 
Viimeksi muokattu:

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Varoituksenkin uhalla pakko sanoa että AnnaKoo on kyllä aika hotti, ainakin kirjoitusten perusteella <3
 

moonshine666

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.05.2023
Viestejä
69
Kaikki me ollaan markkinoiden tuotteita ja uhreja. Itse olet ollut tätä kuoppaa kaivamassa ja tilannetta luomassa esimerkiksi sillä tavalla, että olet äänestänyt maahanmuuttomyönteisiä puolueita, jotka ovat tuottaneet tuhansittain panomiehiä etelästä Suomeen.
En tiedä onko välimeren ylittäjillä tai muilla pakolaisilla on loppupeleissä kovin merkityksellistä vaikutusta deittimarkkinaan. Varmasti on jonkinlainen kun käytännössä 99% rajan ylittäneistä on 20-40v miehiä eikä heistä päästä enää eroon.

Edit: Itseasiassa ei tuon vaikutus ihan merkityksetön ole. Väestökeskuksen mukaan miehiä on käytännössä jokaisessa 5v ikäluokassa n. 10k-15k enemmän kuin naisia. Puhutaan käytännössä n. 4-10% epäbalanssista. Vasta 55-59v ikäluokassa naisten määrä ohittaa miehet. Olet varmaan jossain määrin oikeilla jäljillä. En tiedä paljonko näitä mamuja on nykyisin Suomessa, mutta onhan noita tänne pumpattu ainakin kymmeniä tuhansia.

Merkittävä syy vaikeaan deittimarkkinaan on se että moderni maailma (sosiaalinen media, perinteinen media, naisten lehdet, feministit) valehtelee ja vääristää kuvaa elämästä, tavoitteista ja arvoista ja aivopesee ihmisiä propagandallaan. Kun ennen sanottiin että jos olet valmis taistelemaan/tekemään töitä niin voit voittaa niin nykyisin kaikki on ansaittua identiteetin, taustan tai uhriposition takia. "She can!", "She deserves!" Kaikelle kuten esim. ylipainolle yritetään saada hyväksyntää sen sijaan että kannettaisiin vastuuta ja tehtäisiin elämänmuutos. Kun ihmisten naamaan hierotaan vuosikymmeniä sitä kuinka he ovat syntyeessään valmiita ja ansaitsevat kaiken niin väkisilläkin jotkut alkavat uskoa siihen.

Meille on tämän seurauksen muodostunut sukupolvi etuoikeutettuja prinsessoja jotka odottelee mielummin ikuisesti vaatimuslistansa kanssa kuin yrittäisi normaalisti pariutua. Eli vaikka populaatio olisi teoreettisesti kohtuu tasaisesti jaettu niin jos merkittävä osuus ei vain suostu dettailemaan syntyy epäbalanssi ja "miesenemmistö" alkaa epätoivoisesti kuolaamaan jäljellä olevien naisten edessä. Vaikka miehet dettailisivat alaspäin niin epäbalanssia se ei kuitenkaan korjaisi vaan siirtäisi seuraavalle tasolle. Loppupeleissä miehet jää yksin, hakee naisia muualta tai sitten alkaa "white knight"-lattialuuduksi sillä toivolla että pääsisi edes polyamoriseen parisuhteeseen kun alistuu tarpeeksi.

Toki tätä yritetään sitten "ratkaista"...omalla tavallaan. Parasta aikaa ollaan menossa kohti vaihetta missä media yms. yrittää normalisoida sitä että naisilla olisi onlyfans tili, he tekevät seksityötä tai että miehet suostuisivat polyamorisiin liittoihin lyhyt/violettitukkien tai transujen kanssa.

"Et jää yksin kun panet muita miehiä tai annat naisesi käydä panemassa muita miehiä!" :geek:

Kuitenkin +90% miehistä mielummin vetää käteen yksin tietokoneen edessä ikuisuuteen asti kuin suostuisi mihinkään näistä.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 668
No pointti on se, että kynnys valehteluun on paljon matalampi vittumaisessa ympäristössä kuten Tinder. Mukaville ihmisille valehtelu tuntuu ikävältä, tympeille ghostaajille valehtelu ei läheskään siinä määrin. Eikä siellä valehtelulla erityisesti kaiva kuoppaakaan syvemmäksi, koska tuskinpa mikään IRL-tapaaminen (siis ei Tinderin kautta sovittu) menisi pieleen siksi, että on joskus valehdellut Tinderissä. Eli sillä tuskin menettääkään mitään => tämä on kombo joka hyvin helposti kannustaa ihmisiä valehteluun, piti siitä tai ei.
Onhan netissä (myös Tinder on tavallaan netti) helpompi valehdella ja isotella, sanoa aivan eri asioita kuin mitä sanoisi "elävälle ihmiselle" joka istuisi siinä vastapäätä. Monesti näitä ei edes ajatella "oikeina ihmisinä" vaan nimimerkkeinä tai ehkä jopa oman mielikuvituksen tuotteina joille voi vitsailla ja irvailla oman fiiliksen mukaan koska nämä eivät ole oikeita. Sitten jos herätetään kysymyksiä kuten "sanoisitko samoja asioita vaikkapa ruokapöydässä vanhemmillesi?" tai "puhuisitko samoin työpaikallasi neuvottelupöydässä maahanmuutosta?" joko suoraan valehdellaan tai ollaan vaikeina ja sivuutetaan kysymys.

Itse en vain ole nähnyt ns. pointtia siinä. Ei se minusta sen tärkeämpää tai parempaa ihmistä tee jos loisin alteregon joka olisi joko paljon parempi tai paljon "kovempi" kuin minä. Se voisi jopa lisätä omaa ahdistuneisuutta kun alitajuisesti (tai ehkä jopa tietoisesti) vertaisi itseään tähän "ylivertaiseen" versioon itsestään.

Toki moni sitten ihan vaan trollaamisen ilosta loggaa välistä vaikka tälle foorumille ja kopioi vaikka muualta keskusteluja ja pyrkii triggeröimään muita keskustelijoita. Ehkä sekin kertoo aika paljon henkilöstä, mistä tämä saa kiksejä ja miten tyhjä tämän henkilön maailma on.

Netissä kun voi aina sivuuttaa toisen tai vastata kysymykseen kysymyksellä jos pelkää jäävänsä kiinni valheesta. Tai jopa ihan selkeän valheen kohdalla sivuuttaa sen ja jatkaa luottaen siihen että muut eivät kohta enää muista sitä ja ainakin omassa mielessä se oma maine vaan kasvaa.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 612
Itse en vain ole nähnyt ns. pointtia siinä. Ei se minusta sen tärkeämpää tai parempaa ihmistä tee jos loisin alteregon joka olisi joko paljon parempi tai paljon "kovempi" kuin minä. Se voisi jopa lisätä omaa ahdistuneisuutta kun alitajuisesti (tai ehkä jopa tietoisesti) vertaisi itseään tähän "ylivertaiseen" versioon itsestään.
Ymmärtääkseni Tinderissä valehtelun ideana ei ole buustata omaa egoa, vaan huijata erittäin kilpailluilla markkinoilla. Pointtina ei siis lähtökohtaisesti ole se, että olisi jotenkin tärkeämpi tai parempi ihminen.

Jos omaa tinderöintitapaansa analysoi, niin enemmän siinä taustojen tarkistelussa oli kyse laiskuudesta ja pettymyksien minimoimisesta. En ole supersosiaalinen ekstrovertti vaan aikalailla vastakohta. En yksinkertaisesti viitsi lähteä treffeille summanmutikassa aikaani tuhlaamaan, vaan perusasioiden pitää olla selvillä ja edes jonkinasteisen kiinnostuksen herännyt.
Niin no, eikö Tinderissä swaippailu tai pitkät chattailut ole vielä enemmän ajan tuhlausta kuin turhaksi jääneet treffit? :hmm:
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 383
"Et jää yksin kun panet muita miehiä tai annat naisesi käydä panemassa muita miehiä!" :geek:

Kuitenkin +90% miehistä mielummin vetää käteen yksin tietokoneen edessä ikuisuuteen asti kuin suostuisi mihinkään näistä.
Ei siinä ole mitään väärää jos haluat muita miehiä myös käydä paneskelemassa.

Myös noin 45% suomalaisesta aikuisväestöstä on naimisissa, joten hieman epäilen tuota sinun +90% runkkaa yksin pimeässä ikuisuuteen asti väitettä.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 215
En tiedä onko välimeren ylittäjillä tai muilla pakolaisilla on loppupeleissä kovin merkityksellistä vaikutusta deittimarkkinaan. Varmasti on jonkinlainen kun käytännössä 99% rajan ylittäneistä on 20-40v miehiä eikä heistä päästä enää eroon.

Edit: Itseasiassa ei tuon vaikutus ihan merkityksetön ole. Väestökeskuksen mukaan miehiä on käytännössä jokaisessa 5v ikäluokassa n. 10k-15k enemmän kuin naisia. Puhutaan käytännössä n. 4-10% epäbalanssista. Vasta 55-59v ikäluokassa naisten määrä ohittaa miehet. Olet varmaan jossain määrin oikeilla jäljillä. En tiedä paljonko näitä mamuja on nykyisin Suomessa, mutta onhan noita tänne pumpattu ainakin kymmeniä tuhansia.

Merkittävä syy vaikeaan deittimarkkinaan on se että moderni maailma (sosiaalinen media, perinteinen media, naisten lehdet, feministit) valehtelee ja vääristää kuvaa elämästä, tavoitteista ja arvoista ja aivopesee ihmisiä propagandallaan. Kun ennen sanottiin että jos olet valmis taistelemaan/tekemään töitä niin voit voittaa niin nykyisin kaikki on ansaittua identiteetin, taustan tai uhriposition takia. "She can!", "She deserves!" Kaikelle kuten esim. ylipainolle yritetään saada hyväksyntää sen sijaan että kannettaisiin vastuuta ja tehtäisiin elämänmuutos. Kun ihmisten naamaan hierotaan vuosikymmeniä sitä kuinka he ovat syntyeessään valmiita ja ansaitsevat kaiken niin väkisilläkin jotkut alkavat uskoa siihen.

Meille on tämän seurauksen muodostunut sukupolvi etuoikeutettuja prinsessoja jotka odottelee mielummin ikuisesti vaatimuslistansa kanssa kuin yrittäisi normaalisti pariutua. Eli vaikka populaatio olisi teoreettisesti kohtuu tasaisesti jaettu niin jos merkittävä osuus ei vain suostu dettailemaan syntyy epäbalanssi ja "miesenemmistö" alkaa epätoivoisesti kuolaamaan jäljellä olevien naisten edessä. Vaikka miehet dettailisivat alaspäin niin epäbalanssia se ei kuitenkaan korjaisi vaan siirtäisi seuraavalle tasolle. Loppupeleissä miehet jää yksin, hakee naisia muualta tai sitten alkaa "white knight"-lattialuuduksi sillä toivolla että pääsisi edes polyamoriseen parisuhteeseen kun alistuu tarpeeksi.

Toki tätä yritetään sitten "ratkaista"...omalla tavallaan. Parasta aikaa ollaan menossa kohti vaihetta missä media yms. yrittää normalisoida sitä että naisilla olisi onlyfans tili, he tekevät seksityötä tai että miehet suostuisivat polyamorisiin liittoihin lyhyt/violettitukkien tai transujen kanssa.

"Et jää yksin kun panet muita miehiä tai annat naisesi käydä panemassa muita miehiä!" :geek:

Kuitenkin +90% miehistä mielummin vetää käteen yksin tietokoneen edessä ikuisuuteen asti kuin suostuisi mihinkään näistä.
Io-Tech goes Ylilauta.
 

4play

(■_■¬ )
S Y N T H W A V E
NOSTO
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
314
Ihan hyvääkin pohdintaa mielestäni. Onhan tämä sukupuolten absoluuttinen ja suhteellinen määrä käyty ketjussa pariin kertaan läpi. Kun jo valmiiksi vinksallaan olevaa sukupuolijakaumaa maahanmuutolla entisestään vahvistetaan vielä kulttuurisista syistä erittäin aktiivisilla miesyksilöillä, niin kyllä se kilpailutilannetta kiristää.

Sosiaalinen paine voisi olla kallellaan ihan toiseen suuntaan mikäli media olisi pullollaan monogaamista ja pitkiä parisuhteita ihannoivia tekstejä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 146
Ihan hyvääkin pohdintaa mielestäni. Onhan tämä sukupuolten absoluuttinen ja suhteellinen määrä käyty ketjussa pariin kertaan läpi. Kun jo valmiiksi vinksallaan olevaa sukupuolijakaumaa maahanmuutolla entisestään vahvistetaan vielä kulttuurisista syistä erittäin aktiivisilla miesyksilöillä, niin kyllä se kilpailutilannetta kiristää.

Sosiaalinen paine voisi olla kallellaan ihan toiseen suuntaan mikäli media olisi pullollaan monogaamista ja pitkiä parisuhteita ihannoivia tekstejä.
USA:ssa on vahvempi monogamian ja nuorena avioitumisen kulttuuri kuin Suomessa, mutta eipä tilanne taida häävi olla sielläkään miehen näkökulmasta.

Syntyvyysluvut kuitenkin paremmat kuin Suomessa ja ehkä tilanne muutenkin hieman järkevämpi... Eikä sinne kohdistu yhtään sellaista pakolaisuutta kuin tänne.
 
Liittynyt
05.04.2017
Viestejä
267
En tiedä onko välimeren ylittäjillä tai muilla pakolaisilla on loppupeleissä kovin merkityksellistä vaikutusta deittimarkkinaan. Varmasti on jonkinlainen kun käytännössä 99% rajan ylittäneistä on 20-40v miehiä eikä heistä päästä enää eroon.

Edit: Itseasiassa ei tuon vaikutus ihan merkityksetön ole. Väestökeskuksen mukaan miehiä on käytännössä jokaisessa 5v ikäluokassa n. 10k-15k enemmän kuin naisia. Puhutaan käytännössä n. 4-10% epäbalanssista. Vasta 55-59v ikäluokassa naisten määrä ohittaa miehet. Olet varmaan jossain määrin oikeilla jäljillä. En tiedä paljonko näitä mamuja on nykyisin Suomessa, mutta onhan noita tänne pumpattu ainakin kymmeniä tuhansia.
Menee ehkä vähän ohi aiheen, mutta viimeisen parin vuoden ajalta Suomesta on saanut kansainvälisen suojelun perusteella n. 55 tuhatta ihmistä oleskeluluvan, ja noista reilu 50 tuhatta on Ukrainasta. Olettaisin, että suurin osa naisia ja lapsia. Maahanmuuttoviraston tilastot eivät sukupuolijakaumaa tilapäisen suojelun perusteella saaduista luvista valitettavasti näytä.

Mitään hyvää tilastoa ei ole juuri nyt kaivaa noista sukupuolijakaumista, mutta ainakin itse olen siinä käsityksessä, että edelleenkin isommissa kaupungeissa on selkeä naisenemmistö, ja toiseen suuntaan jakaumat ovat lähinnä pienemmissä kunnissa, joihin oletettavasti ei maahanmuuttajia (niin työperäisiä kuin turvapaikan saaneita) kovinkaan pitkäaikaisesti jää.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 146
Menee ehkä vähän ohi aiheen, mutta viimeisen parin vuoden ajalta Suomesta on saanut kansainvälisen suojelun perusteella n. 55 tuhatta ihmistä oleskeluluvan, ja noista reilu 50 tuhatta on Ukrainasta. Olettaisin, että suurin osa naisia ja lapsia. Maahanmuuttoviraston tilastot eivät sukupuolijakaumaa tilapäisen suojelun perusteella saaduista luvista valitettavasti näytä.
Ukrainalaisista suuri osa kaipaa vain väliaikaista suojelua, ja palaavat Ukrainaan kun tilanne sallii. Monilla on mieskin siellä. Esimerkiksi sotimassa...

Mitään hyvää tilastoa ei ole juuri nyt kaivaa noista sukupuolijakaumista, mutta ainakin itse olen siinä käsityksessä, että edelleenkin isommissa kaupungeissa on selkeä naisenemmistö, ja toiseen suuntaan jakaumat ovat lähinnä pienemmissä kunnissa, joihin oletettavasti ei maahanmuuttajia (niin työperäisiä kuin turvapaikan saaneita) kovinkaan pitkäaikaisesti jää.
Kovin on ihmeelliset käsitykset sulla. Tällaista "selkeää naisenemmistöä" ei ole oikein missään kaupungissa, kun puhutaan pariutumisikäisistä ihmisistä ja unohdetaan vanhainkotien väki nyt näistä laskuista. Helsingissä on joissain ikäluokissa naisylivoima, samoin kuin joissain muissakin yliopistokaupungeissa hyvin rajatuissa ikäryhmissä. Hip hurraa. Esimerkiksi Jyväskylässä ja Turussa on ikäluokassa 19-24 enemmän naisia kuin miehiä. Mutta sitten jo seuraavassa ikäluokassa miehiä on enemmän.

Sukupuolijakauma on perseellään käytännössä koko Suomessa, ellei aleta suurennuslasilla tarkastelemaan jotain pieniä yksittäisiä poikkeustapauksia.

Turkukin on muuten mennyt tilastojen valossa selvästi persettä kohti vuoden 2015 jälkeen. Mistäköhän johtuu!? Mistäköhän... Aiemmin siinä kaupungissa oli tilanne aika terve ja hyvä. No vituilleen se on menossa sielläkin nyt.

Jyväskylän ylioppilastalon kekkereistä sanottiin aikoinaan, että sieltä ei pillutta kotiin selviä. Siis joskus 20 vuotta sitten. Nykyään varmasti selviää oikein hyvin. Hotelli Vantaa ja Tulisuudelma, sama juttu. Ihan vitsi koko paikka nykyään. Portion Boysin laulusta huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 556
Jos joku kokee kielitaidottomat, kouluttamattomat, rahattomat (jne.) turvapaikanhakijat uhkaksi itselleen pariutumisessa, niin hän ei varmaan ainakaan usko tasoteorioihin.

Katsetta peiliin.

Kyllä tämäkin jollain "vain jännämies kelpaa" -hypoteeseilla selitetään.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 542
Sanoinko jossain näin? En. Sanoin, että jos numero on salainen, mistään somesta ei löydy yhtikäs mitään eikä googlekaan löydä niin sitten ehkä skippaisin. Miksi lähtisin tapaamaan sikaa säkissä, jos matcheissä on niitäkin joista on enemmän ennakkotietoa ja varmuutta? Sitäpaitsi ehkä sellainen on vähän liian privaatti (riskejä väistelevä?) tyyppi minulle, vaikken itsekään mikään kovin aktiivinen somettelija ole. Mutta tuo nyt oli hypoteettinen tilanne, joka ei tullut kertaakaan eteen. Aina löytyi vähintään joku tiedonmurunen.
Aika jännä. Itse mamuna jos googletan itseäni, ei löydy mitään. Fabotili on ja linkkari, mutta ei Google noita löydä. Tottakai numero on salainen. Tämä nyt johtuu ihan siitä, etten tykkää jakaa omaa elämää kahdeksalle miljardille tuntemattomalle ihmisille. En tiennytkään, että oma yksityisyys on naisten mielestä outoa. Itse en muutenkaan googlettele muita, koska se on väärin työhaastatteluissa ja se on väärin muutenkin. Varmasti jotain löytäisin, mutta miksi haluaisin väkisin rakentaa ennakkoluuloja ihmisestä, jota en ole tavannut.
 
Liittynyt
05.04.2017
Viestejä
267
Kovin on ihmeelliset käsitykset sulla. Tällaista "selkeää naisenemmistöä" ei ole oikein missään kaupungissa, kun puhutaan pariutumisikäisistä ihmisistä ja unohdetaan vanhainkotien väki nyt näistä laskuista. Helsingissä on joissain ikäluokissa naisylivoima, samoin kuin joissain muissakin yliopistokaupungeissa hyvin rajatuissa ikäryhmissä. Hip hurraa. Esimerkiksi Jyväskylässä ja Turussa on ikäluokassa 19-24 enemmän naisia kuin miehiä. Mutta sitten jo seuraavassa ikäluokassa miehiä on enemmän.
No joo, olet oikeassa, että se vahva naisenemmistö on selvästi tuolla yli 50-vuotiaiden ikäryhmissä.

Sen mitä noita nyt kaivelin Tilastokeskuksen tiedoista, niin ikävuosista 19-29 (eli nuo ikäjakaumat 19-24 ja 25-29 summattuna) selvästi enemmän naisia on Turussa, Tampereella, Rovaniemellä, Kuopiossa, Joensuussa ja Helsingissä. Eli miehenä parinhaun kannalta tosiaan kannattaa suunnata yliopistoon opiskelemaan (tai ainakin yliopistokaupunkiin).

Turussakin vaikka tuossa 25-29 ikäryhmässä tosiaan on jo enemmän miehiä kuin naisia, niin 19-24 välillä on niin suuri naisenemmistö, että koko tuolta väliltä jäävät selvästi plussalle.
 

InarinIhme

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
340
Aika jännä. Itse mamuna jos googletan itseäni, ei löydy mitään. Fabotili on ja linkkari, mutta ei Google noita löydä. Tottakai numero on salainen. Tämä nyt johtuu ihan siitä, etten tykkää jakaa omaa elämää kahdeksalle miljardille tuntemattomalle ihmisille. En tiennytkään, että oma yksityisyys on naisten mielestä outoa. Itse en muutenkaan googlettele muita, koska se on väärin työhaastatteluissa ja se on väärin muutenkin. Varmasti jotain löytäisin, mutta miksi haluaisin väkisin rakentaa ennakkoluuloja ihmisestä, jota en ole tavannut.
Olen samantyylinen. Itse en koskaan googleta jotain deittiä. Ei jumalauta kiinnosta. Jos jotain haluan tietää niin se tulee esiin tavatessa ihan siinä että itse kertovat. Naisten hysteriat ei todellakaan kuulu miesten deittailumaailmaan.
 

4play

(■_■¬ )
S Y N T H W A V E
NOSTO
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
314
Jos joku kokee kielitaidottomat, kouluttamattomat, rahattomat (jne.) turvapaikanhakijat uhkaksi itselleen pariutumisessa, niin hän ei varmaan ainakaan usko tasoteorioihin.
Kommentti kuvastaa vaan ymmärtämyyttä miten MAT toimii. Maahanmuuttokysymyksessä on pitkälti kyse sukupuolten lukumääräsuhteen muuttamista itselle edullisemmaksi. Lisää miehiä suhteessa naisiin ei paranna miehen asemaa, vaan aiheuttaa lisää kilpailua ja painetta nostaa markkina-arvoa.

Matemaattisesti väite maahanmuuton vaikutuksesta pariutumiseen pitää paikkaansa, joten sen puolesta uskoni markkina-arvoon ei ole järkähtämässä.

Kyllä tämäkin jollain romanttisella hypoteeseilla selitetään, että ei vaikuta mihinkään.

Katsetta peiliin.
= Korota markkina-arvoasi :smile:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 146
No joo, olet oikeassa, että se vahva naisenemmistö on selvästi tuolla yli 50-vuotiaiden ikäryhmissä.

Sen mitä noita nyt kaivelin Tilastokeskuksen tiedoista, niin ikävuosista 19-29 (eli nuo ikäjakaumat 19-24 ja 25-29 summattuna) selvästi enemmän naisia on Turussa, Tampereella, Rovaniemellä, Kuopiossa, Joensuussa ja Helsingissä. Eli miehenä parinhaun kannalta tosiaan kannattaa suunnata yliopistoon opiskelemaan (tai ainakin yliopistokaupunkiin).

Turussakin vaikka tuossa 25-29 ikäryhmässä tosiaan on jo enemmän miehiä kuin naisia, niin 19-24 välillä on niin suuri naisenemmistö, että koko tuolta väliltä jäävät selvästi plussalle.
Kolmi- ja nelikymppiset kun otetaan lukuun niin taitaa miehet johtaa kaikissa kaupungeissa paitsi ehkä Helsingissä.

(Ja toisaalta kun Helsingistä puhutaan, niin toki pitäisi laskuissa huomioida koko PK-seutu, ellei laajempikin alue.)

Tällä on merkitystä, koska ihmiset kuitenkin pariutuu ristiin eikä ikäerot ole aina niin justiinsa. Itsekin vielä vokottelen parikymppisiä... Ja vaikka ei saanti hyvää olisikaan, niin vokottelen kuitenkin ja olen markkinoilla.
 
Viimeksi muokattu:

moonshine666

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.05.2023
Viestejä
69
Ei siinä ole mitään väärää jos haluat muita miehiä myös käydä paneskelemassa.
Se ei kyllä mitenkään liity tähän keskusteluun, mutta ei tietenkään ole jos niin haluaa.

Myös noin 45% suomalaisesta aikuisväestöstä on naimisissa, joten hieman epäilen tuota sinun +90% runkkaa yksin pimeässä ikuisuuteen asti väitettä.
Jos olisit lukenut huolella niin ei tarvitsisi epäillä:
...+90% miehistä MIELUMMIN...kuin suostuisi mihinkään näistä...
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 668
Kommentti kuvastaa vaan ymmärtämyyttä miten MAT toimii. Maahanmuuttokysymyksessä on pitkälti kyse sukupuolten lukumääräsuhteen muuttamista itselle edullisemmaksi. Lisää miehiä suhteessa naisiin ei paranna miehen asemaa, vaan aiheuttaa lisää kilpailua ja painetta nostaa markkina-arvoa.

Matemaattisesti väite maahanmuuton vaikutuksesta pariutumiseen pitää paikkaansa, joten sen puolesta uskoni markkina-arvoon ei ole järkähtämässä.
Jos nyt matemaattisen tarkasti asiaa tarkistellaan niin:

Miten paljon sitä oikeasti tarvitsisi tehdä että erottuisi positiivisesti massasta?

- Se että osaa puhua Suomenkieltä äidinkielenään, on käynyt peruskoulun loppuun ja osaa myös kirjoittaa Suomenkieltä = pääset noin 90% ( " Vuonna 2021 Suomen väestöstä oli ulkomaalaistaustaisia hieman alle 470 000 eli 8,5 prosenttia" )
- Se että pystyt istumaan lattialla selkä suorana, pääset 75% tai se että pystyt ylipäätään käymään töissä eli fyysisesti saapumaan paikalle. Pystyt itse käymään kaupassa, lisääntymään ja liikkumaan itsenäisesti nostaa sinut jo 60% kärkijoukkoon! ( Move mittaus 2022 39,5% pojista fyysinen toimintakyky on terveyttä ja hyvinvointia kuluttavalla ja haittaavalla tasolla Move! )
- Se että sinulla EI ole mitään mielenterveys ongelmia (75 - 80% Vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides sairastuu elämänsä aikana masennukseen, Aikuisista 20-25% sairastaa mielenterveyden häiriöitä vuosittain)
- Olet töissä ja 15-64 vuotias (noin 73% " 15–64-vuotiaiden työllisyysaste oli 73,8 % vuonna 2022")
- Juot alle 10 litraa 100% alkoholia vuodessa ja olet täyttänyt 15 vuotta (kuulut parempaan puoliskoon, keskimäärin siis Suomalainen juo tuon verran. Eli jos et juo esim. olutta päälle 222 litraa eli 444 ½- tölkkiä vuodessa tai kittaa 40% alkoholia 25 pulloa vuodessa eli päälle 2 pulloa kuukaudessa parannat jo markkina-arvoasi)
- Jos et tupakoi ollenkaan ja olet 20-64 vuotias kuulut 86% parhaaseen joukkoon.
- Jos olet normaalipainoinen (painoindeksi 18,5-25) kuulut 33% olet parempi kuin päälle 2,5 miljoonaa muuta ihmistä!
- Paljonko sait palkkaa tai palkkioita 2022 tammikuussa? Jos päälle 4100€ kuulut parhaaseen 25%, jos täsmälleen 2968€ olet tasan 50% keskiarvossa mutta jos tulosi olivat alle 2084€ kuulut alimpaan 25%
- Eikö sinulla ole maksuhäiriömerkintää? Kuulut 91,5% ryhmään
- Paljonko sinulla on keskimäärin varallisuutta? " Kotitalouksien nettovarallisuuden mediaani oli 104 000 euroa vuonna 2019. Nettovarallisuuden keskiarvo sen sijaan oli 214 800 euroa. Oma asunto on suomalaisilla selvästi isoin varallisuuserä, noin puolet kaikista kotitalouksien varoista. Pörssiosakkeita ja sijoitusrahastoja oli noin 43 prosentilla, velkaa kolmella kotitaloudella viidestä. "

Mikäli pystyit rastimaan kaikki kohdat taidat olla siinä alle 10% alpha chad ryhmässä joka voi tehdä mitä vaan. Luultavasti olet myös jo naimisissa

Tässä vielä mediaani nettovarallisuuden "keskimääräinen" kaavio mistä voi katsoa onko päälle vai alle tuon omalla kohdallaan vuoden 2019 mukaan:

Eli pääseekö edes 50% vai meneekö paremmaksi / jääkö alle. Sitten voi ainakin syytellä päättäjiä, pomoa ja surkeaa pankkia sekä niitä tahoja joiden osakkeita on ostellut jos ei pääse edes 50%... Kiitos asunnon näytän ylittävän oman keskimääräisen varallisuuteni (Nettovarallisuus voidaan yksinkertaisesti laskea kun omista varoista vähennetään omat velat. Hieman monimutkaisemmin mutta tarkemmin esim. tässä artikkelissa).

EDIT: muokataan nyt sen verran että koen olevani keskiastetta, jos olet korkeasti koulutettu niin mediaani olisi sinulle korkeampi toki myös velkaa voisi olla enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 612
Mikäli pystyit rastimaan kaikki kohdat taidat olla siinä alle 10% alpha chad ryhmässä joka voi tehdä mitä vaan. Luultavasti olet myös jo naimisissa
Ei se kyllä ihan näin taida mennä. Ihan ylimpään neljännekseen en tuloissa yltänyt, mutta muuten tais kaikki tulla enkä silti ole mikään chad. :)

Mutta näissä on hyvä muistaa että status riippuu viiteryhmästä, monet noista on sellaisia ettei niillä ole esim. alle 30-vuotiaana ihan hirväesti väliä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 668
Ei se kyllä ihan näin taida mennä. Ihan ylimpään neljännekseen en tuloissa yltänyt, mutta muuten tais kaikki tulla enkä silti ole mikään chad. :)

Mutta näissä on hyvä muistaa että status riippuu viiteryhmästä, monet noista on sellaisia ettei niillä ole esim. alle 30-vuotiaana ihan hirväesti väliä.
Tuo olikin lähinnä siksi että niin moni ehkä oikeasti syyttelee kaikkia siitä ettei ole pariutunut. Sama kuin se on kaikkien muiden syy jos ei ole saanut töitä tai käynyt kouluja tai saanut asuntoa tai elämässä nyt ylipäätään menee huonosti.

Ei ne maahanmuuttajat kuitenkaan vie niitä töitä, naisia ja asuntoja, sekä opiskelupaikkoja. Tai minkä sitten laittaakin syylliseksi siihen oman elämän huonouteen.

Siinä pitäisi kysyä ihan vaikka tässä ketjussa naisilta mitkä ovat ne yleisimmät syyt miksi päätyy pariutumaan jonkun kanssa tai ei päädy. Mutta kun täälläkin naiset kertovat rehellisesti miksi eivät esim. ota sitä ensimmäistä kontaktia, haluaisivat taustatietoja miehestä, uskaltaudu treffeille jonkun kanssa joka vaan ehdottaa niin tulee vastaan epäuskoista kommenttia tyylillä: En minäkään mitään pelkää, en tutki mitään etukäteen, meen paikalle ja panen jos panettaa.

Sitten ihmetellään miksi ei noin herkkä ja runollinen sielu saa kumppania elämän pitkälle ja kivikkoiselle polulle yhteistä taivalta tarpomaan...
 

4play

(■_■¬ )
S Y N T H W A V E
NOSTO
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
314
Ei ne maahanmuuttajat kuitenkaan vie niitä töitä, naisia ja asuntoja, sekä opiskelupaikkoja.
Mielestäni ei näin ole kukaan väittänytkään. Tuossa muodossahan sitä väitettä eniten kuulee älyllisesti laiskasti huudettuna, mutta kyse ei sanatarkasti ole siitä. On kuitenkin matemaattinen fakta, että kun ulkomaalainen mies pariutuu suomalaisen naisen kanssa, niin silloin tämä nainen on pois siitä ihmispoolista, mistä kaikki miehet kilpailevat.

Tämä siis ottamatta edes kantaa markkina-arvoon ja kulttuurilliseen eroihin. Olisihan se mielenkiintoista seurata jos maahanmuutto koostuisikin pitkälti nuorista seksuaalisesti aktiivista naisista, niin siinäkö tapauksessa ei mitään puheita muodostuisi? Jo nyt lällätellään ulkomailta vaimon hakeville miehille.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 668
Tämä siis ottamatta edes kantaa markkina-arvoon ja kulttuurilliseen eroihin. Olisihan se mielenkiintoista seurata jos maahanmuutto koostuisikin pitkälti nuorista seksuaalisesti aktiivista naisista, niin siinäkö tapauksessa ei mitään puheita muodostuisi? Jo nyt lällätellään ulkomailta vaimon hakeville miehille.
Nythän jo osa miehistä tälläkin palstalla kunnostautui etukäteen kertomalla miten ne Ukrainalaisen naiset joita suurin osa tämän hetkisistä pakolaisista on ovat ehkä lapsien kanssa (päälle 16 000kpl) ja heidän miehensä taistelee rintamalla.
Se fakta että moni miehistä joita tänne on saapunut myös on naimisissa ja pyrkii saamaan perhettään tänne unohdettiin..

Ihan lehdissäkin on taidettu mainita faktaa että jotkut jotka ovat tarjonneet (mielellään naisille) sitä majapaikkaa ovat heränneet siihen että se Ukrainalaisen majoittujan tarve voikin olla pidempi eikä ehkä automaattisesti täytäkään hänen fantasioitaan mahdollisesta vaimosta...

Ei sillä, osa on kyllä löytänyt vaimoa Ukrainasta ja jopa työllistänyt kymmeniä sieltä sekä pyrkii auttamaan sodan runtelemaa kansaa:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 614
Viestejä
4 185 972
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom