• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
312
Tai jos kysyy että kiinnostaisiko käydä kaljalla/kahvilla tjsp? Jos on varattu, niin kai se kertoo.



Osa naisista on myös semmoisia ettei niistä ota selvää. Tai siis, jotenkin silleen passiivisia ja jotka reagoi ihan oudosti normaaleihin asioihin (siis ei edes esim. flirttailuun tai pokailuun).
Itse kun en ole lähestynyt koskaan naista eroottisessa tai romanttisessa mielessä. joten sinänsä se ja sama. Minua on lähestytty, mutta asiasta nyt haluaa vaan äkkiä eroon - kehuttu on kyllä, mutta flirtistä en tiedä, liekö edes tunnistan.
 

senefisti

Super Genius
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
216
Tulikohan taas mokattua pahemman kerran...

Näin tuossa eräässä tilanteessa naisen johon olen ollut vähän ihastunut. Jonkun miehen seurassa se oli silloin kahdestaan. En tosin huomannut mitään "todistetta" varsinaisesti että olisivat olleet pariskunta, mutta pahoin pelkään...

Tapasin tämän naisen aiemmin tänä vuonna ja siitä lähtien se on pyörinyt mielessä enemmän tai vähemmän. Mutta en saanut aikaiseksi lähestyä sitä mitenkään parisuhdemielessä. Olisi ollut aikaa ja olisi ollut mahdollisuuksiakin, mutta ei. Kun ei osaa niin ei osaa.

Välillä oli aikoja että ei koko asia edes niin kiinnostanut, mutta nyt ahdistaa tämä oma kyvyttömyys kyllä vietävästi. Samaa viivyttelyä ja passiivisuutta millä olen pitkin vuosikymmentä hitaasti tuhonnut sosiaalista elämääni. Se on murskaava tunne kun huomaa toistaneensa samaa kaavaa jota on saanut katua katkerasti ennenkin. Enkä tarkoita tällä pelkästään naissuhteita, enimmäkseen kyse on muusta. Nyt se iski kuitenkin harvinaisen konkreettisesti.

Enhän minä tunne tätä naista edes kunnolla, mutta todella harva nainen on kyllä sellaista vaikutelmaa jättänyt kuin tämä.

Vieläkö täytyy yrittää saada jotenkin yhteys tähän naiseen tai vaikka johonkin hänen ystäväänsä. Saattoivathan he olla kavereita tai jopa sisaruksia, mutta minun tuurilla, tässä ei paljoa toivoa taida olla.


Tällaisia mietteitä tällä kertaa, saamattoman miehen muistelmia. :dead:

Okei sinulle sanon nyt suoraan, että ei (ainoaan viestissäsi esittämään kysymykseen, mitä et kumminkaan päättänyt kysymysmerkkiin). Jollet ole puhunut tästä jo terapeutillesi, niin suosittelen että nyt lähestyt terveyskeskustasi asiasta ja kun kerrot nuo jo kirjoittamasi asiat ja tunteesi siellä, niin pääset varmasti ammattilaisen tuoman avun piiriin :thumbsup:

Mutta viestini pointti sinulle on kumminkin, ihan siis täydellä ystävyydellä, sekä vilpittömyydellä, että ihastuksesi kohde ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä omaa samoja tunteita sinua kohtaan :(
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 589
Random nainen on äärimmäisen epätodennäköisesti kiinnostunut satunnaisen miehen seurasta, se on karu totuus. Lisäksi jos lähestyy yhtään väärällä tavalla (tai jos olet ulkoisesti liian ruma) niin sut leimataan creepyksi helposti.

Pitää siis tähtien asennot olla mielettömän hyvin kohdallaan että tuosta mitään tulee. Se on tietenkin eri asia, jos kyseessä on edes etäisesti tuttu henkilö ennestään tai pyörii samoissa porukoissa/kuvioissa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 037
Kannattaako tosiaan näin suoraan mennä kysymään? Ehkä en tosiaan ymmärrä pariutumisesta mutta jotenkin hieman epäsuoremmin haluaisin asian selvittää. Joltain sen kaverilta voisin ehkä kysyä kun olisi sopiva tilanne.
Noin ja yleisesti ottaen jos on jokun tavannut noin kerran tai kaksi elämässään niin ei. Mieti asiaa kääntäen vaikka se ei suoranaisesti korreloidu mutta varmaan sinusta tuntuisi oudolta jos kuka tahansa jota et oikeasti edes tunne tai näet ensimmäistä kertaa kysyisi oletko sinkku, tai saisit kaveriltasi kuulla että "toi outo tyyppi kyselee oletko sinkku" tyyppistä juttua.

Tutustu henkilöön paremmin, tapaa useammin. Puhu muitakin asioita ja se tulee esille ennemmin tai myöhemmin ihan luontevasti ja omalla painollaan. Kun olette jossain bilettämässä tai syömässä, vietätte aikaa, puhutte muitakin asioita niin helposti voi puhua asioista kuten mahdolliset entiset ja nykyiset seurustelukumppanit myös epäsuorasti. Kuten että pitäisi ostaa jotain uutta tarviketta kämpille mutta näin sinkkuna ei ole oikein sitä naisen silmää, osaatko sanoa mielipidettä kun itselle nämä näyttävät kaikki samannäköisiltä. Samalla voit tarjoutua vaikka vastapalvelukseksi kantamaan jotain raskasta ellei hänellä satu olemaan miestä tms.. mihin luultavasti vastaa.

OK, tuo on hieman tökerä jopa mutta saat ideasta kiinni.

Mutta monesti tulee vaikka kun puhutaan viikonlopun suunnitelmista ehkä mainintaa tai kysyttyä että onko suunnitelma OK vai tuleeko sanomista kotoa jolloin helposti tulee vastausta että se on toiselle OK tai ettei kotona ole kuin kissa tai ettei ole X vuoteen ollut ketään jolta kysyä.

Sen voi saada helposti ja yksinkertaisesti selville vaikka ehdottamalla että käydäänkö kahvilla / kirpparilla / drinkillä tms. töiden tai sen jutun jälkeen missä tapaattekin ja samalla voi lisätä lauseeseen että jos se on OK, ei ole kiirettä tai kotoa tule mitään sanomista? Mihin moni vastaa jo silloin, varsinkin jos on edes hieman kiinnostunut tai avoin ehdotuksille että on vapaa jos on siis vapaa.
 
Liittynyt
12.05.2020
Viestejä
356
@senefisti @Erkki_erikeepperi

On erittäin mahdollista ettei tämä nainen ole kiinnostunut. Mutta jos ei mitään yritä mihinkään suuntaan viedä niin ei sitä seuraakaan saa, siitäkin mä olen elävä esimerkki. :dead:

Ollaan jossain määrin tuttuja, ei hyvin tuttuja mutta ei myöskään täysin randomeita.


En oo ajatellut millekään terapeutin tapaiselle avautua. Ei riitä usko siihen että sellainen pystyisi mitään tässä mun tilanteessa muuttamaan. Ja vastaamon tapaus ei rohkaise myöskään.
Kaikkein vähiten mitään pillereitä ottaisin mutta ei niitä ehkä ekana tyrkytetäkään. Ehkä.

Noin ja yleisesti ottaen jos on jokun tavannut noin kerran tai kaksi elämässään niin ei. Mieti asiaa kääntäen vaikka se ei suoranaisesti korreloidu mutta varmaan sinusta tuntuisi oudolta jos kuka tahansa jota et oikeasti edes tunne tai näet ensimmäistä kertaa kysyisi oletko sinkku, tai saisit kaveriltasi kuulla että "toi outo tyyppi kyselee oletko sinkku" tyyppistä juttua.

Tutustu henkilöön paremmin, tapaa useammin. Puhu muitakin asioita ja se tulee esille ennemmin tai myöhemmin ihan luontevasti ja omalla painollaan. Kun olette jossain bilettämässä tai syömässä, vietätte aikaa, puhutte muitakin asioita niin helposti voi puhua asioista kuten mahdolliset entiset ja nykyiset seurustelukumppanit myös epäsuorasti. Kuten että pitäisi ostaa jotain uutta tarviketta kämpille mutta näin sinkkuna ei ole oikein sitä naisen silmää, osaatko sanoa mielipidettä kun itselle nämä näyttävät kaikki samannäköisiltä. Samalla voit tarjoutua vaikka vastapalvelukseksi kantamaan jotain raskasta ellei hänellä satu olemaan miestä tms.. mihin luultavasti vastaa.

OK, tuo on hieman tökerä jopa mutta saat ideasta kiinni.

Mutta monesti tulee vaikka kun puhutaan viikonlopun suunnitelmista ehkä mainintaa tai kysyttyä että onko suunnitelma OK vai tuleeko sanomista kotoa jolloin helposti tulee vastausta että se on toiselle OK tai ettei kotona ole kuin kissa tai ettei ole X vuoteen ollut ketään jolta kysyä.

Sen voi saada helposti ja yksinkertaisesti selville vaikka ehdottamalla että käydäänkö kahvilla / kirpparilla / drinkillä tms. töiden tai sen jutun jälkeen missä tapaattekin ja samalla voi lisätä lauseeseen että jos se on OK, ei ole kiirettä tai kotoa tule mitään sanomista? Mihin moni vastaa jo silloin, varsinkin jos on edes hieman kiinnostunut tai avoin ehdotuksille että on vapaa jos on siis vapaa.
Juuh, juuri tällaiset supliikit on mulle hankalia. :dead: Mutta muuten kyllä ajattelin aika samalla tavalla kuin mitä sinä kirjoitit.

Nimenomaan sitä haluaa välttää että antaisi oudon vaikutelman itsestään. Olen kyllä saattanut sellaisen antaa monta kertaa, kuka tietää, mutta varmasti olen myös välttynyt siltä kun en ole yksinkertaisesti tehnyt mitään. Enkä miksikään stalkkeriksi halua leimautua. :dead:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 645
Hei kuulkaas! Pikku kysely kun täällä on ihmetelty että missä niitä mahdollisia kumppaneita voi tavata. Eli: mitkä on oudoimmat/eriskummallisimmat paikat missä olette tavanneet jonkin kumppaniehdokkaan ja homma on edennyt vähintään sille asteelle että on vaihdettu muutakin kuin vain ajatuksia? :D

Vastaukset avaisivat ehkä vähän sitä ettei aina tarvi roikkua netissä / baarissa löytääkseen seuraa. :thumbsup:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 589
Hei kuulkaas! Pikku kysely kun täällä on ihmetelty että missä niitä mahdollisia kumppaneita voi tavata. Eli: mitkä on oudoimmat/eriskummallisimmat paikat missä olette tavanneet jonkin kumppaniehdokkaan ja homma on edennyt vähintään sille asteelle että on vaihdettu muutakin kuin vain ajatuksia? :D

Vastaukset avaisivat ehkä vähän sitä ettei aina tarvi roikkua netissä / baarissa löytääkseen seuraa. :thumbsup:
Ensin oli baarit, sitten oli baarit ja netti ja nykyään vain netti.

Eipä niitä muijia juuri muualta ole tullut poikailtua, paitsi isoista yleisötapahtumista muutaman kerran vuonna kivi ja keppi. Nykyäänhän nekin on sellaisia sausage festejä kaikki, ettei sieltä kukaan mitään pokaa.

Teksti-tv:n senssipalstalta joskus 1990-luvulla yhden kerran...
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 037
Hei kuulkaas! Pikku kysely kun täällä on ihmetelty että missä niitä mahdollisia kumppaneita voi tavata. Eli: mitkä on oudoimmat/eriskummallisimmat paikat missä olette tavanneet jonkin kumppaniehdokkaan ja homma on edennyt vähintään sille asteelle että on vaihdettu muutakin kuin vain ajatuksia? :D

Vastaukset avaisivat ehkä vähän sitä ettei aina tarvi roikkua netissä / baarissa löytääkseen seuraa. :thumbsup:
Varmaan ehkä oudoin tai sellainen että mitään en odottanut oli ihan bussipysäkki. Eli odotin kavereideni kanssa bussia keskustaan hieman maistissa illasta ja siinä edessä oli pari naista sekä yksi mies jotka lauleskelivat eri biisejä, aloin heittelemään lauluista ehdotuksia, bussissa sama meno jatkui. Päädyin kiertämään muutaman baarin ja lopulta seurustelemaan toisen niistä neitokaisista kanssa useamman vuoden (noin 5 vuotta) ja sen miehen kanssa olin pitkäänkin kaveria (joka taasen seurusteli ja meni naimisiin sekä hankki lapsen sen toisen neitokaisen kanssa joka oli mukana).

Tietysti mitään ei olisi varmaan tapahtunut jos olisin pysynyt omassa (kaveri) porukassani enkä puhunut heille mitään, kuten monella on tapana. Eli vaatii se hieman panostusta mutta en nyt sanoisi että ihan järkyttävää heittäytymistä että tilaisuuden tullen ehdotteli jotain random biisejä mitä toiset saattoivat laulaa ja itsekin osallistua.
 

senefisti

Super Genius
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
216
Hei kuulkaas! Pikku kysely kun täällä on ihmetelty että missä niitä mahdollisia kumppaneita voi tavata. Eli: mitkä on oudoimmat/eriskummallisimmat paikat missä olette tavanneet jonkin kumppaniehdokkaan ja homma on edennyt vähintään sille asteelle että on vaihdettu muutakin kuin vain ajatuksia? :D

Vastaukset avaisivat ehkä vähän sitä ettei aina tarvi roikkua netissä / baarissa löytääkseen seuraa. :thumbsup:
No esim. tänään keskellä metsää, kun olin sienestämässä, niin kaksi naista ja molemmat lastensa kanssa aloittivat keskustelun mun kanssa ensin, että löytyykö mitään?

Näin siis kun olin itse sienessä siinä.

Edit. Emmä tiedä sitten, kun olen ulkoilemassakin itsekseni ja pidän esim. lenkkeilijöiden koirista ja hymyilyilen ja kysyn että saako rapsuttaa, niin tulee juteltua ihmisten kanssa.

Mutta joo, tänään olin sienestämässä keskellä stadin luonnonsuojelualuetta, niin tosiaan tavatessani kaksi naista lastensa kera, niin he aloittivat jutuskelun
 
Viimeksi muokattu:

senefisti

Super Genius
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
216
Tokihan syyt, että olen komea mies, johtuu siitä että kuntoilen säännöllisesti ja nautin kohtuudella päihteitä.

Jollen olisi näin, niin tuskimpa mulle rupateltaisiin tuolla metsissä?
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Ollaan jossain määrin tuttuja, ei hyvin tuttuja mutta ei myöskään täysin randomeita.

Juuh, juuri tällaiset supliikit on mulle hankalia. :dead: Mutta muuten kyllä ajattelin aika samalla tavalla kuin mitä sinä kirjoitit.
Eiköhän se riitä, että kun seuraavaksi näette, juttelet niitä näitä niin kuin muutenkin juttelisitte, katsot ystävällisesti silmiin mieluiten hymyillen jos se on sulle luonnollista, ja kysyt että sua kiinnostaa olisiko hän vapaa lähemään treffeille.

Jos siihen pystyy kasuaalisti, niin kuin kaupan kassa kysyisi "laitetaanko pieneen pussiin?", niin että vaikuttaa itsevarmalta, kun on valmis myös hyväksymään kieltävän vastauksen ilman suurta pettymystä, niin toimii aika paljon paremmin kuin etukäteen mietiskellyt supliikit joistain pesukoneen kanteluista.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 961
Eipä niitä muijia juuri muualta ole tullut poikailtua, paitsi isoista yleisötapahtumista muutaman kerran vuonna kivi ja keppi. Nykyäänhän nekin on sellaisia sausage festejä kaikki, ettei sieltä kukaan mitään pokaa.

Teksti-tv:n senssipalstalta joskus 1990-luvulla yhden kerran...
Mitä tarkoitat isoilla yleisötapahtumilla, tyyliin festareita tai keikkoja tjsp? Onhan ne kieltämättä aika miesvoittoisen oloisia...
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 593
Mitä tarkoitat isoilla yleisötapahtumilla, tyyliin festareita tai keikkoja tjsp? Onhan ne kieltämättä aika miesvoittoisen oloisia...

Riippuu varmaan vähän keikasta tai tapahtumasta. Käykääpäs kissanäyttelyssä ;)


Ei naiset ole mihinkään hävinneet, vaikka Erkki niin kuvittelee. Ne vain ei näytä viihtyvän Tinderin lihatiskituotteina tai ryyppäyspaikoissa/tapahtumissa :)
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 961
Riippuu varmaan vähän keikasta tai tapahtumasta. Käykääpäs kissanäyttelyssä ;)


Ei naiset ole mihinkään hävinneet, vaikka Erkki niin kuvittelee. Ne vain ei näytä viihtyvän Tinderin lihatiskituotteina tai ryyppäyspaikoissa/tapahtumissa :)
Kissanäyttelyt on nyt vähän eri juttu, ei mikään ihme ettei ne kiinnosta kaikkia. :)

Mutta voi hyvin olla, että tapahtumatkin on jo segregoituneet niin tehokkaasti ettei miehet ja naiset tapaa niissä. Keikat tai festarit nyt ei ole sinänsä ryyppäystapahtumia, vaikka voi niissä sitäkin harrastaa jos siltä tuntuu. Ei se kuitenkaan ole se ensisijainen juttu, toisin kuin yökerhoissa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 589
Riippuu varmaan vähän keikasta tai tapahtumasta. Käykääpäs kissanäyttelyssä ;)


Ei naiset ole mihinkään hävinneet, vaikka Erkki niin kuvittelee. Ne vain ei näytä viihtyvän Tinderin lihatiskituotteina tai ryyppäyspaikoissa/tapahtumissa :)
Kuvaavasti kuitenkin joutuu käyttämään erittäin paljon mielikuvitusta löytääkseen tilaisuuksia, joissa on merkittävä määrä naisia ja etenkin suhteessa miehiin.

Miesvaltaisia tilaisuuksia sen sijaan ei ole mitään ongelmaa löytää. Miehiä muutenkin on paikat pullollaan.

Ehkä siis ympyrä on sulkeutunut, ja naiset on kodeissaan (oman) nyrkin ja hellan välissä kuin islamilaisessa fundamentalismissa konsanaan? ;)

Sinänsä ei ole mikään suuri salaisuus, että ikäluokat on pienentyneet ja naimaikäisiä naisia on yksinkertaisesti vähemmän kuin ennen. Miehissä kato ei ole käynyt yhtä pahasti koska maahantuonti, ja muutenkin miehet on markkinoilla pidempään eli tällaiset vanhat parratkin vielä haluaa seuraa.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 593
Kuvaavasti kuitenkin joutuu käyttämään erittäin paljon mielikuvitusta löytääkseen tilaisuuksia, joissa on merkittävä määrä naisia ja etenkin suhteessa miehiin.

Miesvaltaisia tilaisuuksia sen sijaan ei ole mitään ongelmaa löytää. Miehiä muutenkin on paikat pullollaan.

Ehkä siis ympyrä on sulkeutunut, ja naiset on kodeissaan (oman) nyrkin ja hellan välissä kuin islamilaisessa fundamentalismissa konsanaan? ;)

Sinänsä ei ole mikään suuri salaisuus, että ikäluokat on pienentyneet ja naimaikäisiä naisia on yksinkertaisesti vähemmän kuin ennen.

Naisena taas ei joudu juurikaan käyttämään mielikuvitusta tuohon. Kirjamessut on toinen tapahtuma, joka tulee heti mieleen, lemmikkeihin liittyvien juttujen lisäksi. Kulttuuritapahtumat ja -paikat yleensäkin. Luontokohteet. Näissä näkyy naisia kyllä, usein enemmän kuin miehiä.

Sun ikäisiä (oletan että olet keski-ikäinen) naisia lienee suunnilleen yhtä paljon kuin miehiäkin. Vielä kun tuosta hieman vanhenet, niin pääset nauttimaan kunnon naisylivoimasta :smoke:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 589
Naisena taas ei joudu juurikaan käyttämään mielikuvitusta tuohon. Kirjamessut on toinen tapahtuma, joka tulee heti mieleen, lemmikkeihin liittyvien juttujen lisäksi. Kulttuuritapahtumat ja -paikat yleensäkin. Luontokohteet. Näissä näkyy naisia kyllä, usein enemmän kuin miehiä.
Messut, lemmikkitapahtumat ja monet kulttuuritilaisuudet eivät ole mitään päivittäisiä juttuja, vaan niitä on harvakseltaan tai niihin mennään harvakseltaan.

Jos sen sijaan haluat miesenemmistöä kohdata, niin astut esim. mihin tahansa baariin koska tahansa tai ylipäätään liikut kaupungilla (viikonloppu-)iltaisin. Se ei paljon etsiväntyötä vaadi, että kohtaa miesylivoimaa.

Sun ikäisiä (oletan että olet keski-ikäinen) naisia lienee suunnilleen yhtä paljon kuin miehiäkin. Vielä kun tuosta hieman vanhenet, niin pääset nauttimaan kunnon naisylivoimasta :smoke:
No itse asiassa mun ikäisiä miehiä on enemmän kuin naisia tällä paikkakunnalla ja Helsingissäkin.. Ei tämä jakauma erityisen hyväksi muutu kuin vasta joskus paljon myöhemmin, ainakaan tällä paikkakunnalla. Näköjään 60-vuotiaissakin jakauma on aika tasan.

Ja jatkossa miehet varmaan elävät yhä pidempään ja iäkkäidenkin jakaumat tasoittuu tulevaisuudessa. Ei voi luottaa siihen, että mitään "kissanpäiviä" olisi tässä suhteessa luvassa edes vanhuksena, jos sattuu sinne asti elämään ja naiset sattuisi vielä kiinnostamaan.

Ja toinen juttu on sitten se, että onhan keski-ikäiset naiset Suomessa pääasiassa aika järkyttävän epäviehättäviä. Olen kyllä tänäkin vuonna vehdannut parin 4-kymppisen naisen kanssa eikä ikä ole sinänsä ongelma, mutta pääasiassa taso on kyllä todella huonoa. (Itse en ole mikään giga-adonis, mutta vartaloltani nuorekas ja terve.)
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 037
Messut, lemmikkitapahtumat ja monet kulttuuritilaisuudet eivät ole mitään päivittäisiä juttuja, vaan niitä on harvakseltaan tai niihin mennään harvakseltaan.

Jos sen sijaan haluat miesenemmistöä kohdata, niin astut esim. mihin tahansa baariin koska tahansa tai ylipäätään liikut kaupungilla (viikonloppu-)iltaisin. Se ei paljon etsiväntyötä vaadi, että kohtaa miesylivoimaa.
Nyt puhuttiin kuitenkin isommista yleisötapahtumista.
Sama se on jos menee koulujen tai lastentarhojen lähelle aamusta tai iltapäivästä niin näkee enemmän naisia, samaten jos menee ruokakauppaan.. mutta eivät nuo mitään tapahtumia ole kuten se lähibaarikaan.

Sitten taas joku jääkiekkomatsi tai urheilutapahtuma siellä on enempi hajontaa, joku ropecon tai pelimessut, pelimessuilla alkaa olla myös naisia vaikka enempi naispainoitteisia ja jotkut roolipeli tai lautapeli tapahtumat niissä alkaa olla jo aika paljonkin naisia. Myös keskiaikamarkkinoilla on kohtuullisen suuri osa väestöä osallisena, myös naisia runsaasti.

Tietysti jos "isompi yleisötapahtuma" rinnastetaan aina ryyppäämiseen ja alkoholilla läträämiseen niin enemmistö osallistujista taitaa olla miehiä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 589
Tietysti jos "isompi yleisötapahtuma" rinnastetaan aina ryyppäämiseen ja alkoholilla läträämiseen niin enemmistö osallistujista taitaa olla miehiä.
No vaikka puhuttaisiin urheilutapahtumista, niin miehiä siellä valtaosa on. Eikä esim. liigapelit ole mikään ihan pieni ja mitätön tapahtuma, vaan näitä on jokaisella liigapaikkakunnalla vähintään 30 kappaletta kaudessa ja yleisömäärä on tuhansia.

Kaikki isot musiikkiin liittyvät tapahtumat on yleensä myös miesvoittoisia tai pienemmät konsertitkin. Korkeakulttuurista en tiedä, eli jos menee johonkin sellokonserttoon tai oopperaan niin mikä siellä on jakauma, mutta en usko, että kovin naisvoittoista on sielläkään.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 961
Naisena taas ei joudu juurikaan käyttämään mielikuvitusta tuohon. Kirjamessut on toinen tapahtuma, joka tulee heti mieleen, lemmikkeihin liittyvien juttujen lisäksi. Kulttuuritapahtumat ja -paikat yleensäkin. Luontokohteet. Näissä näkyy naisia kyllä, usein enemmän kuin miehiä.
Vähän ehkä offtopicia, mutta mikä idea kirjamessuissa on esim. sen sijaan että menee vaan kirjastoon? :hmm:
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
534
Vähän ehkä offtopicia, mutta mikä idea kirjamessuissa on esim. sen sijaan että menee vaan kirjastoon? :hmm:
Kysyisitkö samaa vaikka viihde-elektroniikka- tai automessuista? Mikä idea niissäkään on, sen sijaan että menee vaikka Giganttiin tai autoliikkeeseen :)

Messujen idea kai yleisesti on kerätä alan toimijoita samaan paikkaan. Kirjamessuilla esimerkiksi on kustantajia, isoja kirjakauppiaita ja myös kirjailijoita kertomassa teoksistaan tai vaikka työprosesseistaan. Se on sitten jokaisen omista mielenkiinnon kohteista kiinni haluaako osallistua.

Aiheeseen liittyen, en nyt välttämättä pitäisi messuja tai näyttelyitä ihan ykköspaikkoina tavata kumppaniehdokkaita, vaikka siellä paljon ihmisiä onkin. En tosin osaa sanoa mikä sitten olisi parempikaan paikka.
 

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 610
Jos sen sijaan haluat miesenemmistöä kohdata, niin astut esim. mihin tahansa baariin
Tässä vaikuttaa aika paljon se, että mikä postinumero sulla on. Ainakin tuossa mun lähikuppilassa on karaoke iltana enemmän naisia, kun miehiä lähes poikkeuksetta.

Kävin tossa kesällä Keski-Suomessa kylän paikallisessa kaverin kanssa niin illan aikana siellä oli tasan yksi nainen ja väkeä kuitenkin aika reilusti.

Kyllä se vähän pisti miettimään, että tasan ei mene nallekarkit tässäkään asiassa.
 
Viimeksi muokattu:

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 593
Kysyisitkö samaa vaikka viihde-elektroniikka- tai automessuista? Mikä idea niissäkään on, sen sijaan että menee vaikka Giganttiin tai autoliikkeeseen :)

Messujen idea kai yleisesti on kerätä alan toimijoita samaan paikkaan. Kirjamessuilla esimerkiksi on kustantajia, isoja kirjakauppiaita ja myös kirjailijoita kertomassa teoksistaan tai vaikka työprosesseistaan. Se on sitten jokaisen omista mielenkiinnon kohteista kiinni haluaako osallistua.

Aiheeseen liittyen, en nyt välttämättä pitäisi messuja tai näyttelyitä ihan ykköspaikkoina tavata kumppaniehdokkaita, vaikka siellä paljon ihmisiä onkin. En tosin osaa sanoa mikä sitten olisi parempikaan paikka.

Varsinkin männävuosina tuolla on ollut myös suuri määrä antikvaariaattien myytäviä kirjoja ja muutakin sälää esillä. Toki viime vuosina tarjonta on selvästi kaventunut.

Samaan aikaan on yleensä ollut myös viini- ja ruokamessut.

Ei tuo varmaan ykkösiskupaikka ole, mutta siellä ainakin näkee samanhenkisiä ihmisiä. Ja kun nyt puhe oli tapahtumista, joissa on paljon naisia osallistujina.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 589
Tässä vaikuttaa aika paljon se, että mikä postinumero sulla on. Ainakin tuossa mun lähikuppilassa on karaoke iltana enemmän naisia, kun miehiä lähes poikkeuksetta.
Aika vähän vaikuttaa, ja harvinaiset poikkeukset on juuri niitä, harvinaisia poikkeuksia.

Ehkä tosiaan jossain Kallion kuppilassa voi jakauma olla hyvällä tsägällä ihan ok, who knows.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 961
Kysyisitkö samaa vaikka viihde-elektroniikka- tai automessuista? Mikä idea niissäkään on, sen sijaan että menee vaikka Giganttiin tai autoliikkeeseen :)

Messujen idea kai yleisesti on kerätä alan toimijoita samaan paikkaan. Kirjamessuilla esimerkiksi on kustantajia, isoja kirjakauppiaita ja myös kirjailijoita kertomassa teoksistaan tai vaikka työprosesseistaan. Se on sitten jokaisen omista mielenkiinnon kohteista kiinni haluaako osallistua.

Aiheeseen liittyen, en nyt välttämättä pitäisi messuja tai näyttelyitä ihan ykköspaikkoina tavata kumppaniehdokkaita, vaikka siellä paljon ihmisiä onkin. En tosin osaa sanoa mikä sitten olisi parempikaan paikka.
No en oo kovin kova messuamaan muissakaan asioissa, mutta kirjat varsinkin on semmoisia ei niin näyttäviä asioita katsella toisin kuin autot. Toki jotain luentoja yms. voi olla, ihan hyvä pointti. :)
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 589
Eli jos naisten osuus tippuu 60% yhteen prosenttiin niin sinusta vaikutus on vähäinen? Salli mun olla nyt hieman erimieltä.
Ei vaan pointti oli, että naisenemmistöä ei ole lähtökohtaisesti juuri missään kuppilassa.

Ilmeisesti ei edes siinä sun kuppilassa, jos väitteesi koskee vain erikoisiltoja.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 037
Miksi ei? Suomalaisilla on joku ihme käsitys ettei normaaleita asioita voi kysyä suoraan? Itse olen kysynyt monta kertaa eri naisilta onko hän varattu ja lähtisikö kahville tms. ja lähes kaikki ketkä ovat olleet vapaita on lähtenyt.
Minusta se vaan antaa eri viestin. Tai sitten ajattelen asiaa eri tavalla.

Eli jos joku jonka näen kirjaimellisesti ensimmäistä kertaa tulee ja kysyy olenko sinkku, lähtisinkö päiväkahville tms. otaksun että hän ei oikeasti halua tutustua minuun paremmin siksi että tahtoo yhteisen elämän, talon, lapsia, elää lopun elämäänsä kanssani niin myötä kuin vastoinkäymisissäkin vaan häntä vaan panettaa ja hän tahtoo seksiä mihin kelpaisi lähes kuka tahansa, että hän on kiinnostunut oikeasti vain ulkonäöstäni ja kyseessä olisi ns. kerta homma.

JOS taas kävisi ilmi että tälläinen henkilö oikeasti miettisi jo avioliittoa, häitä ja tahtoisi jakaa elämänsä sekä muuttaa luokseni jo ennenkuin tietää edes nimeäni ja aivan ensimmäisellä tapaamisella se pelottaisi aika paljon. Tulisi mieleen millainen läheisriippuvainen, epävakaa ja outo psykopaatti on oikein kyseessä ja kiittäisin onneani siitä että "väistin luodin" jos myöhemmin saisin kuulla joltain tutultani miten hän stalkkasi ja jatkoi väkisin yksipuolista yhteyden pitoa vaikka toinen ei sitä olisi tahtonut pelkästään siksi että tämä ensimmäisellä kerralla erehtyi tekemään tarkempaa tuttavuutta.

Eli siinä on minusta vaan suuri ero että tuleeko joku ns. täysin randomilla vaikka kadulla kävellessä vastaan ja pyytää mukaansa vs. että tunisin hänet edes jotenkuten ja sitten hän alkaisi kyselemään "suoraan".

Tuollaista jälkimmäistä juttua on toki tapahtunut ja yksi noin 10 vuotta kestänyt seurustelusuhdekin siitä syntynyt kun tavattiin ensin jossain yhteisellä kaverilla useamman kerran lautapelien parissa ja vaihdettiin kuulumisia myös netin kautta, vaihdettiin numeroita jne. ja hän kysyi lopulta minua yhteen taidenäyttelyyn (olikohan muumiot tms) mistä päädyimme sitten meille iltaa viettämään ja yöksikin.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 961
Minusta se vaan antaa eri viestin. Tai sitten ajattelen asiaa eri tavalla.

Eli jos joku jonka näen kirjaimellisesti ensimmäistä kertaa tulee ja kysyy olenko sinkku, lähtisinkö päiväkahville tms. otaksun että hän ei oikeasti halua tutustua minuun paremmin siksi että tahtoo yhteisen elämän, talon, lapsia, elää lopun elämäänsä kanssani niin myötä kuin vastoinkäymisissäkin vaan häntä vaan panettaa ja hän tahtoo seksiä mihin kelpaisi lähes kuka tahansa, että hän on kiinnostunut oikeasti vain ulkonäöstäni ja kyseessä olisi ns. kerta homma.

JOS taas kävisi ilmi että tälläinen henkilö oikeasti miettisi jo avioliittoa, häitä ja tahtoisi jakaa elämänsä sekä muuttaa luokseni jo ennenkuin tietää edes nimeäni ja aivan ensimmäisellä tapaamisella se pelottaisi aika paljon. Tulisi mieleen millainen läheisriippuvainen, epävakaa ja outo psykopaatti on oikein kyseessä ja kiittäisin onneani siitä että "väistin luodin" jos myöhemmin saisin kuulla joltain tutultani miten hän stalkkasi ja jatkoi väkisin yksipuolista yhteyden pitoa vaikka toinen ei sitä olisi tahtonut pelkästään siksi että tämä ensimmäisellä kerralla erehtyi tekemään tarkempaa tuttavuutta.

Eli siinä on minusta vaan suuri ero että tuleeko joku ns. täysin randomilla vaikka kadulla kävellessä vastaan ja pyytää mukaansa vs. että tunisin hänet edes jotenkuten ja sitten hän alkaisi kyselemään "suoraan".

Tuollaista jälkimmäistä juttua on toki tapahtunut ja yksi noin 10 vuotta kestänyt seurustelusuhdekin siitä syntynyt kun tavattiin ensin jossain yhteisellä kaverilla useamman kerran lautapelien parissa ja vaihdettiin kuulumisia myös netin kautta, vaihdettiin numeroita jne. ja hän kysyi lopulta minua yhteen taidenäyttelyyn (olikohan muumiot tms) mistä päädyimme sitten meille iltaa viettämään ja yöksikin.
Eikö keskustelussa ollut kyse tapauksesta jossa oli jo jonkin verran juteltu jotain, vai ymmärsinkö väärin?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 037
No en oo kovin kova messuamaan muissakaan asioissa, mutta kirjat varsinkin on semmoisia ei niin näyttäviä asioita katsella toisin kuin autot. Toki jotain luentoja yms. voi olla, ihan hyvä pointti. :)
Monesti niissä on laajempi skaala kirjoja indie ja pientuotantoa sekä itse tekijöitäkin. Myös paneeleita, hyviä tarjouksia ja "yllätyksiä" mikä monesti on toki ilmaiskrääsää mutta kuitenkin. Voisi verrata asiaa samaan kuin jos menisi vaikka torille, markkinoille tai messuille. Nyt aiheena on vaan kirjat (sekä sarjakuvat ja monesti myös piirrokset) voi olla myös jonkun verran yrittäjiä ja kädentaitajia samassa paikassa myymässä tuotteitaan. Toki myös pientä naposteltavaa yleensä löytyy ja pieniä kojuja.

Eli hyvin erilainen tilanne kuin jos kävisi vaan kirjastossa tai esim. Suomalaisessa Kirjakaupassa (puhumattakaan että tilaisi Amazonista tai Adlibriksestä sen kirjan postitse).
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 037
Sä ajattelet asian tosi nurinkurisesti...

Olen tästä paljon puhunut eri naisien kanssa ja kaikki ovat olleet sitä mieltä että kyllä kysyä saa ja minultakin on moni kysynyt enkä koe sitä mitenkään ahdistavana tai ala asiaa analysoimaan noin tarkkaan.

Ihmisestä näkee jo 5s mikä hän on ja muutamalla kysymyksellä saa paljon lisätietoa että kannattaako jatkaa vai jäikö tämä tähän yhteen kertaan...
Tämä pitää varmasti paikkansa, koska olen persoonallisuudeltani loogikko:
Traits: Introverted – 68%, Intuitive – 59%, Thinking – 57%, Prospecting – 51%, Assertive – 71%
Role: Analyst
Strategy: Confident Individualism

Your Personality
Logician (INTP-A)
INTP avatar

Logicians are innovative inventors with an unquenchable thirst for knowledge. These flexible thinkers enjoy approaching life unconventionally, often seeking out unlikely paths.

Your Role
Analysts

Badge for Analyst role.


Analysts embrace rationality and impartiality, excelling in intellectual debates and scientific or technological fields. They are fiercely independent, open-minded, and strong-willed.

Your Strategy
Confident Individualism

Badge for Confident Individualism strategy.


Confident Individualists prefer doing things alone, choosing to rely on their own skills and instincts instead of seeking contact with other people. They know what they are good at.

Mind
68% Introverted
A scene showing a man sitting by a tree and listening to music.


You likely prefer fewer, yet deep and meaningful, social interactions and feel drawn to calmer environments.

Energy
59% Intuitive
A scene showing two researchers discussing a flying car.


You’re likely very imaginative and open-minded, focusing on hidden meanings and distant possibilities.

Nature
57% Thinking
A scene showing a girl and a guy, with the guy introducing himself and the girl analyzing his behavior, with a thought bubble full of checkboxes floating above her head.


You likely focus on objectivity and rationality, putting effectiveness above social harmony.

Tactics
51% Prospecting
A scene showing a couple buying a bunch of items that are on sale.


You’re likely very good at improvising and adapting. You tend to be flexible and value novelty above stability.

Identity
71% Assertive
A scene showing a relaxed office worker paying no attention to their manager who is walking up to them.


You’re likely self-assured, even-tempered, and resistant to stress, refusing to worry too much.
Olen monesti paitsi ihmetellyt myös hieman kateellinen miten joku voi 100% aidon iloisena todeta jotain luokkaa "oli tosi kiva päivä, kävin keskustassa en ostanut mitään, tuijottelin kauppojen ikkunoita ja kävin penkomassa kirpputoreja vaikka en tarvinnut mitään" kun itse en yleensä edes voi lähteä ulos ilman että minulla on jokin syy, tehtävä mitä varten teen sen.
Eli henkilö tulisi "keskeyttämään" tehtäväni (vaikka se kaupassa käyminen mistä olisin hankkimassa jotain, en todellakaan vaan viettämässä tunteja tuotteita tuijotellen) mikä jo itsessään hieman ärsyttäisi minua. Eli hän olisi joko hidaste tai este. Varsinkin jos en tuntisi häntä.

Tietysti se syy voi olla hieman laajemman kategorian allakin kuten että haluan saada 100km kävelyä tämän kuukauden aikana täyteen joten lähden käymään paikassa X koska on kaunis ilma. (En kuitenkaan koskaan vaan "kävelemään" ilman päämäärää)
Ehkä en vain ole koskaan lähtenyt ulos sitten sitä varten että tarkoituksena olisi kuukauden aikana pysäyttää 100 naista ja kysyä haluaisivatko he käydä treffeillä kanssani? Tiedä sitten...

Näissä keskusteluissa täytyy kuitenkin aina muistaa että ihmiset ovat yksilöitä ja se mikä on yhdelle totuus ei välttämättä toimi toisella tai saattaa olla jopa negatiivinen juttu hänelle. Esim. mikä on "seksikästä" tai edes "positiivista "toisessa voi olla täysin punainen vaate toiselle henkilölle.

EDIT: Toki seurustellessa se syy lähteä ulos voi olla ihan hyvin se että toinen vaan kysyy haluanko lähteä ulos hänen kanssaan, mutta yleensä kaikkeen toimintaan on "tärkeää" olla syy.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
413
Ja toinen juttu on sitten se, että onhan keski-ikäiset naiset Suomessa pääasiassa aika järkyttävän epäviehättäviä. Olen kyllä tänäkin vuonna vehdannut parin 4-kymppisen naisen kanssa eikä ikä ole sinänsä ongelma, mutta pääasiassa taso on kyllä todella huonoa. (Itse en ole mikään giga-adonis, mutta vartaloltani nuorekas ja terve.)
Sinulla taitaa ongelmana olla lähinnä se, että tavoittelet omaa tasoasi parempia naisia. Ihan samalla tavalla kuin iso osa naisista tavoittelee itseään parempitasoisia miehiä.

Jos 'tyytyy' niihin oman tason naisiin, niin flaksi käynee ihan hyvin. Miksi kukaan nainen tyytyisi itseään surkeampaan mieheen, kun vähintää omantasoisia on tyrkyllä. Miehenä kannattaa panostaa enemmän omiin henkisiin ominaisuuksiin kuin ulkonäköön. Ulkonäkö on naisille se vähiten merkitsevä seikka (ja monille miehille se eniten merkitsevä).
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Miksi ei? Suomalaisilla on joku ihme käsitys ettei normaaleita asioita voi kysyä suoraan? Itse olen kysynyt monta kertaa eri naisilta onko hän varattu ja lähtisikö kahville tms. ja lähes kaikki ketkä ovat olleet vapaita on lähtenyt.
Tämä nyt riippuu hyvin paljon kysyjän ulkonäöstä sekä ulosannista. Totuus nyt on vaan se että hyvin harva suomalainen osaa olla rento ja rauhallinen tollaisessa tilanteessa vaan se on jotain erittäin töksähtelevää ulosantia.

Ja ei, naiset ei lämpene sille että Jarmo 110kg raksavaatteet päällä hyökkää juttelemaan.
 

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 610
Ei vaan pointti oli, että naisenemmistöä ei ole lähtökohtaisesti juuri missään kuppilassa.

Ilmeisesti ei edes siinä sun kuppilassa, jos väitteesi koskee vain erikoisiltoja.
En nyt tiedä kuinka erikoinen on joka lauantainen karaoke. Ei ole itsellä tapana arkisin käydä ravintolassa, joten en osaa sanoa mikä jakauma siellä silloin on.

Mutta vänkää nyt ihmeessä vastaan. Sinähän sen varmasti parhaiten tiedät minkälaista porukkaa käy mun lähipubissa viikonloppuisin ja millaisella sukupuolijakaumalla. :thumbsup:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 589
En nyt tiedä kuinka erikoinen on joka lauantainen karaoke. Ei ole itsellä tapana arkisin käydä ravintolassa, joten en osaa sanoa mikä jakauma siellä silloin on.

Mutta vänkää nyt ihmeessä vastaan. Sinähän sen varmasti parhaiten tiedät minkälaista porukkaa käy mun lähipubissa viikonloppuisin ja millaisella sukupuolijakaumalla. :thumbsup:
Premissi oli, että nainen voi astua mihin tahansa baariin koska tahansa ja olla miesenemmistön ympäröimä.

Tähän sääntöön on varmasti harvinaisia poikkeuksia, mutta lähtökohtaisesti ne on lähinnä sattumuksia ilman mitään johdonmukaisuutta.

En mä ainakaan uskaltaisi astua yhteenkään Suomen baariin tänä iltana sillä uskomuksella, että siellä on naisenemmistö. Ainakaan ellen tekisi tutkimustyötä etukäteen ja selvittäisi, että juhlitaanko jossain ompeluseuran syysriehaa tms. vastaavaa. Mutta edelleenkään kyse ei ollut yksittäistapauksista vaan siitä, että 99% ajasta ja paikoista on miesenemmistö. Tai vaikka olisi 95% niin anyway.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 961
Tämä pitää varmasti paikkansa, koska olen persoonallisuudeltani loogikko:
Traits: Introverted – 68%, Intuitive – 59%, Thinking – 57%, Prospecting – 51%, Assertive – 71%
Role: Analyst
Strategy: Confident Individualism

Your Personality
Logician (INTP-A)
INTP avatar

Logicians are innovative inventors with an unquenchable thirst for knowledge. These flexible thinkers enjoy approaching life unconventionally, often seeking out unlikely paths.

Your Role
Analysts

Badge for Analyst role.


Analysts embrace rationality and impartiality, excelling in intellectual debates and scientific or technological fields. They are fiercely independent, open-minded, and strong-willed.

Your Strategy
Confident Individualism

Badge for Confident Individualism strategy.


Confident Individualists prefer doing things alone, choosing to rely on their own skills and instincts instead of seeking contact with other people. They know what they are good at.

Mind
68% Introverted
A scene showing a man sitting by a tree and listening to music.


You likely prefer fewer, yet deep and meaningful, social interactions and feel drawn to calmer environments.

Energy
59% Intuitive
A scene showing two researchers discussing a flying car.


You’re likely very imaginative and open-minded, focusing on hidden meanings and distant possibilities.

Nature
57% Thinking
A scene showing a girl and a guy, with the guy introducing himself and the girl analyzing his behavior, with a thought bubble full of checkboxes floating above her head.


You likely focus on objectivity and rationality, putting effectiveness above social harmony.

Tactics
51% Prospecting
A scene showing a couple buying a bunch of items that are on sale.


You’re likely very good at improvising and adapting. You tend to be flexible and value novelty above stability.

Identity
71% Assertive
A scene showing a relaxed office worker paying no attention to their manager who is walking up to them.


You’re likely self-assured, even-tempered, and resistant to stress, refusing to worry too much.
Eikös Meyers-Briggs ole todettu toimimattomaksi persoonallisuustestiksi jo vuosikymmeniä sitten? Big 5 taitaa olla nykyisin yleisempi tapa jaotella persoonallisuuksia. :hmm:

Sä ajattelet asian tosi nurinkurisesti...

Olen tästä paljon puhunut eri naisien kanssa ja kaikki ovat olleet sitä mieltä että kyllä kysyä saa ja minultakin on moni kysynyt enkä koe sitä mitenkään ahdistavana tai ala asiaa analysoimaan noin tarkkaan.
Oon kyllä kuullut aika kummallisia juttuja että miten pitää tai ei pidä lähestyä. Esim. että treffipyyntöä ei pitäisi ikinä välittää netin tai erilaisten pikaviestimien kautta, poislukien treffisivut ja -äpit. Enkä siis tarkoita tilannetta että pyytäisi jotain tuntematonta treffeille Instagrammissa tjsp, vaan että kyselisi koululla tapaamalta naiselta että oli kiva jutella, kiinnostaisiko käydä oluella tjsp...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 354
Premissi oli, että nainen voi astua mihin tahansa baariin koska tahansa ja olla miesenemmistön ympäröimä.

Tähän sääntöön on varmasti harvinaisia poikkeuksia, mutta lähtökohtaisesti ne on lähinnä sattumuksia ilman mitään johdonmukaisuutta.
Sulla nyt tuntuu tuo kokemus keskittyvän pelkästään paikkoihin joihin ihmiset tulee
a) juomaan viinaa
b) iskemään vastakkaista sukupuolta

Nämä kumpikin on sellaisia aktiviteetteja joissa on valtava miesenemmistö, koska naisilla on yleensä vähän monipuolisemmat motiivit kuin nuo (ainakin noin keskimäärin). Itse olen käynyt päälle 20 vuotta erilaisissa bileissä joissa on varsin tervehenkinen sukupuolijakauma (50/50 tai sellainen että siihen ei kiinnitä huomiota) koska olen aina käynyt bileissä siksi koska kiinnostaa tietty musaskene tai tietynlaiset tapahtumat tai tietynlainen ympäristö, eikä se että pitää mennä epätoivoisesti "iskemään naisia".
Ja toki kaikkien noiden miesten dokauspaikkojen vastapainoksi on aktiviteetteja joissa on huomattava naisenemmistö. Silloin kun harrastin semi-aktiivisesti joogaa ja sitä sivuavia juttuja, niin sellainen 90% naisia oli ihan normi. Toki näissä ei lähtökohtaisesti pariuduta mutta sitäkin sattuu.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 891
Tänä viikonloppuna Lahteen maagisille messuille. Lienee naisia vaikka muille jakaa. Itse menossa 10-vuotiaan kummipoikani kanssa. En nyt ole naisia menossa sinne varsinaisesti etsimään, mutta olen luvannut itselleni koittaa olla rohkeampi ja avoimempi, kun tinderit ym. ei minulle toimi. Olen jo vähän petrannutkin.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 478
Nimenomaan sitä haluaa välttää että antaisi oudon vaikutelman itsestään. Olen kyllä saattanut sellaisen antaa monta kertaa, kuka tietää, mutta varmasti olen myös välttynyt siltä kun en ole yksinkertaisesti tehnyt mitään. Enkä miksikään stalkkeriksi halua leimautua. :dead:
En ole nainen, mutta kyllä luulisin että jos asiaa kysyy ihan rohkeasti ja suoraan niin sillä on juurikin päinvastainen vaikutus. "Stalkkerit" nimenomaan ei koskaan menisi suoraan kysymään.
Ei tietenkään suoraan ensimmäisenä asiana tuntemattomalta ehkä kannata mennä kysymään, mutta jos muutenkin olet jo aiemmin jutellut hänen kanssaan niin itse ainakin sinun tilanteessasi kysyisin. Enemmän siinä on hävittävää jos asialle ei mitään tee.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 811
Sulla nyt tuntuu tuo kokemus keskittyvän pelkästään paikkoihin joihin ihmiset tulee
a) juomaan viinaa
b) iskemään vastakkaista sukupuolta

Nämä kumpikin on sellaisia aktiviteetteja joissa on valtava miesenemmistö, koska naisilla on yleensä vähän monipuolisemmat motiivit kuin nuo (ainakin noin keskimäärin). Itse olen käynyt päälle 20 vuotta erilaisissa bileissä joissa on varsin tervehenkinen sukupuolijakauma (50/50 tai sellainen että siihen ei kiinnitä huomiota) koska olen aina käynyt bileissä siksi koska kiinnostaa tietty musaskene tai tietynlaiset tapahtumat tai tietynlainen ympäristö, eikä se että pitää mennä epätoivoisesti "iskemään naisia".
Ja toki kaikkien noiden miesten dokauspaikkojen vastapainoksi on aktiviteetteja joissa on huomattava naisenemmistö. Silloin kun harrastin semi-aktiivisesti joogaa ja sitä sivuavia juttuja, niin sellainen 90% naisia oli ihan normi. Toki näissä ei lähtökohtaisesti pariuduta mutta sitäkin sattuu.
Tosiaan (nuoriakin) naisia pörrää vaikka kuinka paljon baareissa ja erilaisissa kulttuuri- sekä alakulttuuripaikoissa, poislukien jotkut sporttibaarit ja pahimmiksi tiedetyt räkälät. Eikä tää rajoitu mihinkään Helsinkiin, vaan ihan kaikissa elävissä kaupungeissa on ne mestat missä fiksutkin naiset tykkää käydä. Se on sitten toinen asia että ne harvemmin käy siellä seuraa etsimässä. Monille kun se pariutuminen ei ole ulkona- saati keikoilla yms käymisen motiivi.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 589
Tosiaan (nuoriakin) naisia pörrää vaikka kuinka paljon baareissa ja erilaisissa kulttuuri- sekä alakulttuuripaikoissa, poislukien jotkut sporttibaarit ja pahimmiksi tiedetyt räkälät.
Puhe oli suhdeluvusta. Eli että käytännön elämästä löytyy huomattavasti helpommin kohteita, joissa valtaosa paikalla olijoista miehiä.

Ruokakaupat voi olla tai voi olla olematta poikkeus sääntöön jossain päin Suomea, miksei toki vaatekaupatkin yms., mutta ne ei kyllä ole mitään ajanvietepaikkoja vaan niihin mennään hetkeksi hakemaan seksin korviketta eli suklaata. Tai no, vaikka ruokaakin.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 593
Eli että käytännön elämästä löytyy huomattavasti helpommin kohteita, joissa valtaosa paikalla olijoista miehiä.

Tämä riippuu täysin siitä, mistä on kiinnostunut. Jos on kiinnostunut kulttuurista tyyliin museot, tietyt musiikkigenret, taidenäyttelyt, jne., niin taatusti on naisia paikalla. Ja moni muu tässä ketjussa mainittu harrastus ja asia. Jos taas on kiinnostunut paikalliskuppiloissa istumisesta ja Tinderistä, niin sitten on paljon miehiä. Valintojen maailma.

Veikkailen ihan mutulla, että naiset istuvat kotona vähemmän kuin miehet.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 961
Tämä riippuu täysin siitä, mistä on kiinnostunut. Jos on kiinnostunut kulttuurista tyyliin museot, tietyt musiikkigenret, taidenäyttelyt, jne., niin taatusti on naisia paikalla. Ja moni muu tässä ketjussa mainittu harrastus ja asia. Jos taas on kiinnostunut paikalliskuppiloissa istumisesta ja Tinderistä, niin sitten on paljon miehiä. Valintojen maailma.

Veikkailen ihan mutulla, että naiset istuvat kotona vähemmän kuin miehet.
Joo, istuvat vähemmän kotona, mutta käsittääkseni aikaa menee naisporukan harrastuksissa, kahviloissa tai jonkun luona tyttöporukalla iltaa istuessa yms. asioissa missä ei miehiin juuri törmää.

Samoin eipä sitä museosta oikein iske ketään, ellei ole melkoinen supliikkimies.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Miehet ja naiset tykkää eri asioista. Onpa yllätys.

Miehet ei yleensä viihdy missään taidenäyttelyissä ja ne jotka viihtyvät on yleensä jotain homppeleita tai muuten vaan naisellisia miehiä. Tuskin naisilla pikkupöksyt kastuu kun joku nössö yrittää siellä sönkätä jotain.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 704
Missä sitten kastuu? Joo sama olla kotona aina.
Miehet ja naiset tykkää eri asioista. Onpa yllätys.

Miehet ei yleensä viihdy missään taidenäyttelyissä ja ne jotka viihtyvät on yleensä jotain homppeleita tai muuten vaan naisellisia miehiä. Tuskin naisilla pikkupöksyt kastuu kun joku nössö yrittää siellä sönkätä jotain.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 037
Itsevarmoista miehisistä miehistä. Nämä nyt harvoin istuu yksikseen kotona. Eivätkä käy joogassa tai taidenäyttelyissä.
Toisaalta missä niitä sitten on? Eli ne metsurit, asvalttimiehet, raskaan työn sankarit jotka ovat joko pienillä paikkakunnilla läheillä sitä metsää ja hoitavat omaa (perintö) tilaansa vai tarkoitatko sitten sellaisia "itsevarmoja" miehiä jotka ovat aina baareissa ja nyrkit pystyssä?
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
534
Miehet ei yleensä viihdy missään taidenäyttelyissä ja ne jotka viihtyvät on yleensä jotain homppeleita tai muuten vaan naisellisia miehiä. Tuskin naisilla pikkupöksyt kastuu kun joku nössö yrittää siellä sönkätä jotain.
Itsevarmoista miehisistä miehistä. Nämä nyt harvoin istuu yksikseen kotona. Eivätkä käy joogassa tai taidenäyttelyissä.
Näin (toki tunnustan että nössönä) miehenä on pakko ihmetellä, onko tällaisia tyyppejä tosiaan olemassa muuallakin kuin internetin keskustelupalstoilla. Itsevarmuudella ja sillä mistä ihminen pitää ja mitä harrastaa ei liene juurikaan korrelaatiota.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Toisaalta missä niitä sitten on? Eli ne metsurit, asvalttimiehet, raskaan työn sankarit jotka ovat joko pienillä paikkakunnilla läheillä sitä metsää ja hoitavat omaa (perintö) tilaansa vai tarkoitatko sitten sellaisia "itsevarmoja" miehiä jotka ovat aina baareissa ja nyrkit pystyssä?
Jotain siitä välistä. Huvitti vaan kun täällä niin kovasti haukuttiin kaikki miehiset harrastukset ja kokoontumispaikat junteiksi ja nostettiin jalustalle ne naisten harrastukset. Se nyt on vaan niin että miehillä ja naisilla on yleisesti eri mielenkiinnon kohteet. Ja kumpikaan ei ole oikein tai väärin. Kumpikaan ei ole parempi tai huonompi.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 891
Voisin kuvitella, että taidenäyttelyssä viihtyvä nainen saattaisi myös tykätä miehestä, joka löytyy taidetta ihastelemassa. Ei kai kaikki naiset tykkää vain remonttisonneista vaikka toki voi yhdistyä myös sekä taideharraste että ns. miehinen harrastus/työ tms.

Itse olen ulkonäöltäni aika miehinen, työ on kiinteistönhoitaja ja mieluusti lähden taidenäyttelyyn. Joogaa harjoitan myös.

Miten minä olen sinkku. Minähän olen täydellinen. :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 244
Viestejä
4 310 987
Jäsenet
71 996
Uusin jäsen
MikkoNieminen

Hinta.fi

Ylös Bottom