• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 479
Ainakaan täällä päin ei ole mitään järkeä alkaa puhua tuntemattomille random-naisille, koska varattuja ne on kumminkin. Yleensä toki mies on vain senttien päässä, siispä kutsun naisia termillä "senttinaiset". Mitä kuumempi nainen, sen pienemmät sentit. Parhaimmilla on jopa useita miehiä kiertämässä kehää ympärillä, kirjaimellisesti.

Jos mies ei ole senttien päässä, niin kulman takana kuitenkin.

Jos ei ole kulman takana, niin kotona sitten tai missä lie, mutta mies varmasti löytyy.

Ihan turha vaiva edes yrittää mitään.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 852
Riippuu pitkälti mitä höpisee. Lääh puuh juttuja niin varmasti saat nopeastikkin ahdistelija maineen.
Tuskin saa asiallisesta keskustelusta mitään leimaa. Voihan sitä nainenkin aloittaa keskustelun, mikä leima laitetaan?
Joo ei varmaan sentään, mutta oon kanssa saanut hieman samanlaisen kuvan kuin @huglo ettei monet naiset oikein pidä siitä jos tuntematon mies tulee höpöttämään, vaikka jutut olisikin asiallisia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
968
Joo ei varmaan sentään, mutta oon kanssa saanut hieman samanlaisen kuvan kuin @huglo ettei monet naiset oikein pidä siitä jos tuntematon mies tulee höpöttämään, vaikka jutut olisikin asiallisia.
Itse en ole elämäni aikana huomannut moista ja en ole edes koskaan kuullut että naispuoliset kaverit olisivat edes valitelleet jos luvuista otetaan lääh puuh juttelijat pois.
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
302
En kyllä itsekään haluaisi, että joku tulisi julkisissa jutustelemaan. Tai kaupassa.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Ainakaan täällä päin ei ole mitään järkeä alkaa puhua tuntemattomille random-naisille, koska varattuja ne on kumminkin. Yleensä toki mies on vain senttien päässä, siispä kutsun naisia termillä "senttinaiset". Mitä kuumempi nainen, sen pienemmät sentit. Parhaimmilla on jopa useita miehiä kiertämässä kehää ympärillä, kirjaimellisesti.

Jos mies ei ole senttien päässä, niin kulman takana kuitenkin.

Jos ei ole kulman takana, niin kotona sitten tai missä lie, mutta mies varmasti löytyy.

Ihan turha vaiva edes yrittää mitään.
Pessimisti ei pety!
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 479
Pessimisti ei pety!
Eikä pragmaatikko. Vittujako se hyödyttää kuvitella, että jotain sellaista pelimahdollisuutta on olemassa, jota ei oikeasti ole.

Huvittaa muuten kun yhtenä viikonloppuna seisoin karaokebaarissa ja chadimies tuli juttelemaan mulle tyyliin, että nyt naisia iskemään tanssilattialle, on nättejä naisia tms. No, ei siinä kovin montaa nättiä ollut, mutta anyway, mä olin ihan epäuskossa, että eikö toi mies oikeasti tiedä. Siis tiedä sitä, että täältä nyt kukaan mitään saa. Sukupuolijakauma tyyliin 3:1 ja naisista suuri osa varattuja ja läskejä, joten good luck vaan joo. Sanoin sitten sille, että "on noita tullut ennenkin nähtyä".

No, ehkä chadimiehellä kävi flaksi, ehkä ei, mutta epäilen että ei. Enkä ainakaan nähnyt että olisi.

Kai se on nuoruuden innolla hakattava päätä seinään kunnes tajuaa. Mä olen kyllä ihan täysin tajunnut. Yöelämässä en ole käynyt vuosiin sillä asenteella, että sieltä voisi mitään seuraa saada. Ihan muista syistä olen liikkeellä.

Kontaktin ottaminen naisiin ei sinänsä ole ongelma yöelämässä. Ongelma on se, että pari minuuttia siinä jutusteltuani tulee kulman takaa joku poikaystävä paikalle. Näinhän se aina menee.
 
Viimeksi muokattu:

3dfx

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
1 372
monesti jos saa jonkun kontaktin jossain, niin sen jälkeen kun se nainen avaa suunsa alkaakin miettimään että miten pääsen tuosta eroon...
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
568
Eikä pragmaatikko. Vittujako se hyödyttää kuvitella, että jotain sellaista pelimahdollisuutta on olemassa, jota ei oikeasti ole.
Kummasti niitä vapaitakin naisia vaan on liikkeellä. Ihmisten kanssa keskustelu (sukupuolesta riipumatta) on mun mielestä ihan normaalia sosiaalista kanssakäymistä. Jos nyt ei ihan avoimesti tuuleta menemään pillunkiilto silmissä sosiaalisiin tilanteisiin, niin ihmisten kanssa pääsee lähtökohtaisesti myös juttusille.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 586
Miten Tinder, jossa on (yli?) 70 % miehiä, ja naiset saa miljoona kontaktia, sekä on usein varattuja/lihavia/you name it, oikein eroaa Erkin kuvaamasta tosielämästä :confused:


Naiset on alkaneet jättää Tinderin. Oma käsitys on, että normaaleimmat yksilöt eivät siellä viihdy.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 528
Jos ei yökerhossa voi mennä juttelemaan naiselle niin missä sitten? Oli varattu tai ei, pienenä vinkkinä että vasemmasta nimettömästä saa vihjeen..

Komppaan tuota ylipainoisten määrää. Olin lounaalla niin siinä oli viereisessä pöydässä neljä nuorta äitiä pienten lasten kanssa ja yksi vielä vatsa pystyssä. Silmämääräisesti arvioin että siinä pöydässä oli reilusti yli 100 kg ylipainoa. Lähinnä huolestuttaa äitien (ja lasten jos samat elintavat) terveyden puolesta…kehopositiivius juttu mennyt vähän yli. No kummasti ylipainoisillekkin löytyy siittäjiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 526
Miten Tinder, jossa on (yli?) 70 % miehiä, ja naiset saa miljoona kontaktia, sekä on usein varattuja/lihavia/you name it, oikein eroaa Erkin kuvaamasta tosielämästä :confused:


Naiset on alkaneet jättää Tinderin. Oma käsitys on, että normaaleimmat yksilöt eivät siellä viihdy.
Ainakaan pariutuminen ei ole mitenkään mahdollista. Netistä ei saa osumaa, ja ulkomaailmassa naiset ovat varattuja tai läskejä :kahvi:
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 148
Jos ei yökerhossa voi mennä juttelemaan naiselle niin missä sitten? Oli varattu tai ei, pienenä vinkkinä että vasemmasta nimettömästä saa vihjeen..

Komppaan tuota ylipainoisten määrää. Olin lounaalla niin siinä oli viereisessä pöydässä neljä nuorta äitiä pienten lasten kanssa ja yksi vielä vatsa pystyssä. Silmämääräisesti arvioin että siinä pöydässä oli reilusti yli 100 kg ylipainoa. Lähinnä huolestuttaa äitien (ja lasten jos samat elintavat) terveyden puolesta…kehopositiivius juttu mennyt vähän yli. No kummasti ylipainoisillekkin löytyy siittäjiä.
Alueellisesti noissa on paljon eroa. Vain Uudenmaan naisissa on alle 20% lihavia (25-74 vuotiaat bmi 30 tai yli). Etelä-Karjalassa ja Kanta-Hämeessä lukema on jo 28%. Lisäksi lihavuus lisäksi tulee kasvamaan merkittävästi.

Tässä jutussa linkki karttapalveluun, sukupuolen voi vaihtaa naisiksi kartasta. Sitten voi katsoa minne kannattaa lähteä, kuntakohtaista dataa ei tuolta löydy.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 681
Tän päivän hesarissa hyvä juttu nykyajan deittailun haasteista. Eli juuri kukaan ei enää löydä kunnollista seuraa. Ja jos löytääkin on lyhyttä ja onnetonta kun ollaan puhelimella kokoajan.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Tän päivän hesarissa hyvä juttu nykyajan deittailun haasteista. Eli juuri kukaan ei enää löydä kunnollista seuraa. Ja jos löytääkin on lyhyttä ja onnetonta kun ollaan puhelimella kokoajan.
Aika samoja pointteja joita on tullut jo todettua omalla vähällä kontribuutiolla näihin ketjuihin.

Psykologia | Internet on tehnyt pariutumisesta vaikeaa – ”Jos voi näennäisesti valita kenet vain, ei valitse lopulta ketään”

- Tässä on sama ilmiö kuin Netflixissä, kun valinnan mahdollisuuksia on paljon, niin lopulta mikään ei kiinnosta.

- Algoritmit eivät halua sinun pariutuvan, vaan palaavan etsimään katsottavaa

- Ei pelkkä still-kuva, kuvaus ammatista ja tekstichattaily voi ilmentää seksuaalisuutta niin kuin katsekontakti, hymy ja aito käyttäytyminen

- Hylkäämme orastavia suhteita kevyesti, koska tiedämme että on mahdollisuus löytää parempi.

- Halutut yksilöt eivät sitoudu, koska sosiaalinen kontrolli puuttuu. Huippuyksilö lääkäriopiskelijoiden ainejärjestössä voisi saada vaikka sataa kumppania, mutta sitä tehdessä hänen ns. markkina-arvonsa alkaisi laskea. Nettideittailussa tämä kontrolli puuuttuu, joten ihmiset eivät voi luottaa toisiinsa.

Tätä juttua kun luki, niin hyvin vahvisti aiempaa päätöstä pysyä kaukana noista sovelluksista ja niiden sarjadeittailijoista.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 852
Aika samoja pointteja joita on tullut jo todettua omalla vähällä kontribuutiolla näihin ketjuihin.

Psykologia | Internet on tehnyt pariutumisesta vaikeaa – ”Jos voi näennäisesti valita kenet vain, ei valitse lopulta ketään”

- Tässä on sama ilmiö kuin Netflixissä, kun valinnan mahdollisuuksia on paljon, niin lopulta mikään ei kiinnosta.

- Algoritmit eivät halua sinun pariutuvan, vaan palaavan etsimään katsottavaa

- Ei pelkkä still-kuva, kuvaus ammatista ja tekstichattaily voi ilmentää seksuaalisuutta niin kuin katsekontakti, hymy ja aito käyttäytyminen

- Hylkäämme orastavia suhteita kevyesti, koska tiedämme että on mahdollisuus löytää parempi.

- Halutut yksilöt eivät sitoudu, koska sosiaalinen kontrolli puuttuu. Huippuyksilö lääkäriopiskelijoiden ainejärjestössä voisi saada vaikka sataa kumppania, mutta sitä tehdessä hänen ns. markkina-arvonsa alkaisi laskea. Nettideittailussa tämä kontrolli puuuttuu, joten ihmiset eivät voi luottaa toisiinsa.

Tätä juttua kun luki, niin hyvin vahvisti aiempaa päätöstä pysyä kaukana noista sovelluksista ja niiden sarjadeittailijoista.
Eikös tässä ole käytännössä ihan samoja pohdintoja kuin tässäkin ketjussa on ollut, vain eri samoin? Ainoastaan "vika on aina muissa" ja "jatkuva itsensä kehittäminen" puuttuvat. :D

Itse en ole elämäni aikana huomannut moista ja en ole edes koskaan kuullut että naispuoliset kaverit olisivat edes valitelleet jos luvuista otetaan lääh puuh juttelijat pois.
Jos ei yökerhossa voi mennä juttelemaan naiselle niin missä sitten? Oli varattu tai ei, pienenä vinkkinä että vasemmasta nimettömästä saa vihjeen..
Eikös ainakin muutama vuosi sitten vielä kuullut yleistä valitusta että esim. yökerhoissa tulee ihan liikaa iskijöitä vastaan kun taas naiset haluaisivat vaan pitää tyttöjen iltaa keskenään? Luulisi ettei valtaosa niistä ollut lääh puuh miehiä. :hmm:
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
411
Vähän ristiriitaista on soimata naisia nirsoiksi joille ei tavallinen mies kelpaa ja samaan aikaan itse nirppailla tarjolla olevien naisten ylipainoisuudesta. Jos oma markkina-arvo ei riitä hyvännäköisiin naisiin niin eikö silloin kannata suunnata mielenkiinto oman tason naisiin, eli juurikin niihin ylipainoisiin ja muihin ei yleisesti niin viehättäviksi koettuihin? Ja kauneus on aina katsojan silmässä, eli ehkä ne ylipainoisetkin voisi yrittää nähdä nätteinä ja mukavina kumppaniehdokkaina.
 

4play

(■_■¬ )
S Y N T H W A V E
NOSTO
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
340
- Halutut yksilöt eivät sitoudu, koska sosiaalinen kontrolli puuttuu. Huippuyksilö lääkäriopiskelijoiden ainejärjestössä voisi saada vaikka sataa kumppania, mutta sitä tehdessä hänen ns. markkina-arvonsa alkaisi laskea. Nettideittailussa tämä kontrolli puuuttuu, joten ihmiset eivät voi luottaa toisiinsa
Johdonmukaisesti tämän tutkijankin kirjoitus on vain huuhaahöpöhöpö yksinkertaistusta, eihän MAT pidä paikkaansa ja mitään teoriaa ei tarvita.

;)
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 586
Johdonmukaisesti tämän tutkijankin kirjoitus on vain huuhaahöpöhöpö yksinkertaistusta, eihän MAT pidä paikkaansa ja mitään teoriaa ei tarvita.

;)

Kaipa te markkina-arvoteoreetikot myös sitten itse sovellatte teoriaa käytännössä? Eli yritätte vain "oman tasoisia" kumppaniehdokkaita, kaikki muuhan on turhaa koska teoria sanoo niin :smoke:


Edit: ja markkina-arvonhan määrittää markkina, ei ihminen itse.
 
Viimeksi muokattu:

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 610
Kaipa te markkina-arvoteoreetikot myös sitten itse sovellatte teoriaa käytännössä? Eli yritätte vain "oman tasoisia" kumppaniehdokkaita, kaikki muuhan on turhaa koska teoria sanoo niin :smoke:


Edit: ja markkina-arvonhan määrittää markkina, ei ihminen itse.
Tässä oli vielä sellainen mutka matkassa, kuin vääristyneet markkinat. Siitä johtuen nämä meidän teoreetikot, jotka ovat siis varmasti 9-10 joutuu hakemaan seuraa 0-7 väliltä. Eikä kukaan itseään vakavasti ottava markkina-arvoteoreetikko voi palata markkinoille ennenkun kysyntä ja tarjonta kohtaa.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Siitä johtuen nämä meidän teoreetikot, jotka ovat siis varmasti 9-10 joutuu hakemaan seuraa 0-7 väliltä.
Uskoisin että vain chad-miehet, jotka vievät kaikki naiset useaan kertaan, ovat 9-10. Loput miehet, joilla hammashygienia kunnossa ja työpaikka, ovat sitten 8.
 

4play

(■_■¬ )
S Y N T H W A V E
NOSTO
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
340
Kaipa te markkina-arvoteoreetikot myös sitten itse sovellatte teoriaa käytännössä? Eli yritätte vain "oman tasoisia" kumppaniehdokkaita, kaikki muuhan on turhaa koska teoria sanoo niin :smoke:
Itse totta kai sovellan. Erittäin matalalla markkina-arvolla (lähellä nollaa) on täysin turha lähestyä suurinta osaa ihmisistä, koska et miehenä herätä kiinnostusta kuin harvoissa.

Edit: ja markkina-arvonhan määrittää markkina, ei ihminen itse.
Kyllä ja tämän saa selville miehenä erittäin nopeasti osallistumalla markkinoille.

Tässä oli vielä sellainen mutka matkassa, kuin vääristyneet markkinat. Siitä johtuen nämä meidän teoreetikot, jotka ovat siis varmasti 9-10 joutuu hakemaan seuraa 0-7 väliltä.
Ihan kivaa flametusta. Mikäli omat odotukset eivät ole kohdanneet realiteetteja, eikä siten rima ole tullut terveellä tavalla alaspäin, niin ehkä siinä tapauksessa voi kokea "joutuvansa" tai "tyytyvänsä".
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 528
Ja jos löytääkin on lyhyttä ja onnetonta kun ollaan puhelimella kokoajan.
Tämä. Ei varmaan koske deittailua pelkästään vaan puhelimella ollaan liikaa kaikkialla. Läsnäolo unohtuu. Ennen älypuhelimia (ja varsinkin ennen näitä someappeja) kaikki oli paremmin. Ne ei tuo yhtään mitään hyvää. Tämä foorumi on poikkeus. Ehkä.

Hyvä esimerkki on joidenkin urheilutapahtumien kohokohdat. Siellä on satasen maaliviivalla yhdeksällä kymmenestä puhelin kädessä. Miksi edes mennä paikalle jos haluaa kuvata ja katsoa sen suuren hetken puhelimen (pieneltä) näytöltä.

Itse en koskaan räplää luuria jos ollaan porukalla jossain. Jotain voin tarkistaa koska bussi lähtee tjms.
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Joku ronski metsien mies itä-rajalta huonolla hygienilla, ylipainolla, alkavalla 2-tyypin diabeteksella, puutteellisella koulutuksella, likaisella ja sekaisella metsäkämpällä ja kurapuoksi ajetulla Nissanilla. Ei paljon aiheuta kosteusvaaraa fiineissä helsinkiläisleideissä. Kun tietää että itä-rajalla ei muuta tekemistä ole kuin puuron keittäminen. Ei sieltä lähdetä tytskyjen kanssa bilettään ibizalle noin vaan. Kyllä tsuhnan on lähdettävä Pietariin/Moskovaan/Thaikkuihin vaimon hakuun. Näille leideille kelpaa ihan perussuomitsuhna.

Joku 50 cent kaataa suominaista kuin heinää. Ei siinä tsuhnalla paljon mahiksia ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 479
Vähän ristiriitaista on soimata naisia nirsoiksi joille ei tavallinen mies kelpaa ja samaan aikaan itse nirppailla tarjolla olevien naisten ylipainoisuudesta. Jos oma markkina-arvo ei riitä hyvännäköisiin naisiin niin eikö silloin kannata suunnata mielenkiinto oman tason naisiin, eli juurikin niihin ylipainoisiin ja muihin ei yleisesti niin viehättäviksi koettuihin? Ja kauneus on aina katsojan silmässä, eli ehkä ne ylipainoisetkin voisi yrittää nähdä nätteinä ja mukavina kumppaniehdokkaina.
Ei ainakaan mulle asia ole mikään "valintakysymys", vaan kyse on seksuaalisesta suuntautumisesta.

En ole seksuaalisesti suuntautunut ylipainoisiin naisiin. En tunne mitään niitä kohtaan, eivät saa viisaria värähtämään.

Toki toivoisin, että voisin syttyä kaikista mahdollisista naisista ja vaikka miehistäkin. Kyllä olisi elämä helppoa. Mutta näin ei valitettavasti ole.

Koen epäreiluksi sen, että minua syyllistetään asiasta jolle en vaan voi yhtään mitään.

Naisten nirsous nyt tuskin on yleensä näin hyvin perusteltavissa, ja lisäksi nirsoilusta on niille itselleen ja omille perimmäisille haluilleen suorastaan haittaa.
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
568
Joku ronski metsien mies itä-rajalta huonolla hygienilla, ylipainolla, alkavalla 2-tyypin diabeteksella, puutteellisella koulutuksella, likaisella ja sekaisella metsäkämpällä ja kurapuoksi ajetulla Nissanilla. Ei paljon aiheuta kosteusvaaraa fiineissä helsinkiläisleideissä. Kun tietää että itä-rajalla ei muuta tekemistä ole kuin puuron keittäminen. Ei sieltä lähdetä tytskyjen kanssa bilettään ibizalle noin vaan. Kyllä tsuhnan on lähdettävä Pietariin/Moskovaan/Thaikkuihin vaimon hakuun. Näille leideille kelpaa ihan perussuomitsuhna.

Joku 50 cent kaataa suominaista kuin heinää. Ei siinä tsuhnalla paljon mahiksia ole.
En nyt lähtisi ehkä syyllistämään naista siitä, että huonolla hygienilla, ylipainolla, alkavalla 2-tyypin diabeteksella, puutteellisella koulutuksella, likaisella ja sekaisella metsäkämpällä varustettu mies ei herätä vastakkaisessa sukupuolessa kiinnostusta. En minäkään syty jostain alkoholisoituneesta ja kuselta haisevasta puliämmästä.
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
En nyt lähtisi ehkä syyllistämään naista siitä, että huonolla hygienilla, ylipainolla, alkavalla 2-tyypin diabeteksella, puutteellisella koulutuksella, likaisella ja sekaisella metsäkämpällä varustettu mies ei herätä vastakkaisessa sukupuolessa kiinnostusta. En minäkään syty jostain alkoholisoituneesta ja kuselta haisevasta puliämmästä.
Johanna Tukiaisella riittää vientiä loputtomasti. AnneMari Kiekari vaihtaa ukkoa kuin sukkia. Vastaavan tasoisella miestsuhnalla taas ei vientiä ole.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 852
Vähän ristiriitaista on soimata naisia nirsoiksi joille ei tavallinen mies kelpaa ja samaan aikaan itse nirppailla tarjolla olevien naisten ylipainoisuudesta. Jos oma markkina-arvo ei riitä hyvännäköisiin naisiin niin eikö silloin kannata suunnata mielenkiinto oman tason naisiin, eli juurikin niihin ylipainoisiin ja muihin ei yleisesti niin viehättäviksi koettuihin? Ja kauneus on aina katsojan silmässä, eli ehkä ne ylipainoisetkin voisi yrittää nähdä nätteinä ja mukavina kumppaniehdokkaina.
Riippuu vähän mitä tarkoittaa "tavallisella miehellä". Jos on se keskimääräisen ylipainoinen keski-ikäinen kouluja käymätön mies niin joo, näinhän se sitten on. Jos taas on tyyliin normaalipainoinen ja koulutettu niin sitten voi ehkä perustellusti valittaa tilanteesta, vaikka liikunta olisikin vaan arkiliikuntaa eikä esim. tavoitteellista salilla käymistä.

Tässä oli vielä sellainen mutka matkassa, kuin vääristyneet markkinat. Siitä johtuen nämä meidän teoreetikot, jotka ovat siis varmasti 9-10 joutuu hakemaan seuraa 0-7 väliltä. Eikä kukaan itseään vakavasti ottava markkina-arvoteoreetikko voi palata markkinoille ennenkun kysyntä ja tarjonta kohtaa.
On noissa markkina-arvoteoreetikkojen jutuissa ihan perääkin, riippuen toki ympäristöstä. Esim. just Tinderissä markkinat todella on vinoutunut ihan jo siksi, että siellä on 75% käyttäjistä miehiä. Lisäksi naisilla on taipumusta haluta pariutua ylöspäin, vaikka tilanne ei oikeasti ole niin räikeä kuin nettijutuissa saa kuvan.

Yleisesti ottaen miehet kyllä näyttää tyytyvän aika vähään, ja heillä näyttää olevan melko hyvä kuva omasta markkina-arvostaan.
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Ei ainakaan mulle asia ole mikään "valintakysymys", vaan kyse on seksuaalisesta suuntautumisesta.

En ole seksuaalisesti suuntautunut ylipainoisiin naisiin. En tunne mitään niitä kohtaan, eivät saa viisaria värähtämään.

Toki toivoisin, että voisin syttyä kaikista mahdollisista naisista ja vaikka miehistäkin. Kyllä olisi elämä helppoa. Mutta näin ei valitettavasti ole.

Koen epäreiluksi sen, että minua syyllistetään asiasta jolle en vaan voi yhtään mitään.

Naisten nirsous nyt tuskin on yleensä näin hyvin perusteltavissa, ja lisäksi nirsoilusta on niille itselleen ja omille perimmäisille haluilleen suorastaan haittaa.
Enemmän kuin ylipainoiset niin nämä laihaläskit naiset ovat yleistyneet. BMI saattaa olla normaalirajoissa, mutta maksa on rasvoittunut. Kun maataan vaan sohvalla päivät pitkät Oprahia katsellen konvehtirasia ja kännykkä kädessä. Lihasmassaa kun ei ole, on vain löysää ihraa ympärillä. Naisilla ei tunnetusti ole testosteronia, mitä nyt vähän erittyy munasarjoista. Paitsi urheilijanaisilla testosteronin piikittämisen takia, siitä seuranneet, parran kasvu, ylisuuri klitoris jne.
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
568
Johanna Tukiaisella riittää vientiä loputtomasti. AnneMari Kiekari vaihtaa ukkoa kuin sukkia. Vastaavan tasoisella miestsuhnalla taas ei vientiä ole.
Johanna Tukiainen heilastelee mielenvikaisten juoppojen kanssa. Anne-Mari Kiekarin suhde-elämästä en ole perillä, kahdesti ollut ilmeisesti naimisissa ja lapsiakin löytyy. Että semmoiset sukanvaihdot.

Jotenkin jännästi ne "tavallisetkin" miehet onnistuvat pariutumaan. Sinun kärjistyksiäsi kun lukee, niin keskiverto pullainen ei omaa mitään mahdollisuuksia
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 479
Enemmän kuin ylipainoiset niin nämä laihaläskit naiset ovat yleistyneet. BMI saattaa olla normaalirajoissa, mutta maksa on rasvoittunut.
Eiköhän nämä molemmat yleisty.

"Laihaläski" on tosin terminä vääristävä, koska ei noissa laihoissa läskeissä yleensä mitään "laihaa" ole, vaan ne on melkein läskejä.

Jos on oikeasti laiha, niin eipä kyllä mitään rasvaa sisäelimiinkään kerry.
 

3dfx

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
1 372
Riippuu vähän mitä tarkoittaa "tavallisella miehellä". Jos on se keskimääräisen ylipainoinen keski-ikäinen kouluja käymätön mies niin joo, näinhän se sitten on. Jos taas on tyyliin normaalipainoinen ja koulutettu niin sitten voi ehkä perustellusti valittaa tilanteesta, vaikka liikunta olisikin vaan arkiliikuntaa eikä esim. tavoitteellista salilla käymistä.
minusta tämä alleviivaa enemmänkin tuurin suurta osuutta asiassa. Jos ei vaan satu kohdalle mitään järkevää, vaikka kuinka on speksit kunnossa niin ei asialle mitään voi. Koko elämää hyvin harva elää vain pariutumismielessä, iso osa (valta osa?) pareista on olleet puhtaita sattumia esimerkiksi harrastusten, yhteisten kaveriporukoiden jne. kautta. Ihan yhtä hyvin ne ihmiset olisivat voineet olla siinä porukassa, missä ei tätä sattumaa olisi tapahtunut, tai eläneet sellasella alueella tai sellasta aikaa, missä ei mitään sekasukupuoliporukoita olleet vaan miehet oli omissa porukoissaan ja naiset omissa.
 

3dfx

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
1 372
Eiköhän nämä molemmat yleisty.

"Laihaläski" on tosin terminä vääristävä, koska ei noissa laihoissa läskeissä yleensä mitään "laihaa" ole, vaan ne on melkein läskejä.

Jos on oikeasti laiha, niin eipä kyllä mitään rasvaa sisäelimiinkään kerry.
kaimma se tarkoittaa sitä, että on perusrakenteeltaan niin hoikka että vaikka lihoisi, niin pysyy silti BMI:n normaalipainoisen tai jopa alipainoisen sisällä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 689
Ennen älypuhelimia (ja varsinkin ennen näitä someappeja) kaikki oli paremmin. Ne ei tuo yhtään mitään hyvää. Tämä foorumi on poikkeus. Ehkä.
Voi olla. Tämä foorumi on jatketta 90-luvun loppupuoliskon internetkulttuurille, joka puolestaan on paljon velkaa purkeille. Kannettavat päätelaitteet eivät pysty muuttamaan vanhaa, somen popularisaatiota peräti vuosikymmenillä edeltävää kulttuuria somesyöväksi kuten faboksi, instaksi, snäpiksi ja tiktokiksi pelkällä olemassaolollaan.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 945
Moni tässäkin ketjussa on valitellut kun Tinderistä ei tahdo saada treffejä aikaan, ehkä tämä hieman kertoo syytä asiaan oli sukupuoli mitä tahansa:

Eli päälle 50% niin miehistä kuin naisistakin käyttää Tinderiä lähinnä itsentuntonsa buustaamiseen eikä edes kirjoita kenellekään mitään. " moni käyttää Tinderiä peilinä, jolta kysytään, kelpaanko minä tai riitänkö minä."
"
Sovelluksen ilmaisprofiili sallii Mikael Hautamäelle kellonkierroksen välein 50 uutta tykkäystä. Hän käyttää ne aina välittömästi. Keskusteluja hän kuitenkin aloittaa ani harvoin ja vastaa viesteihin laiskasti.

– Koetan välttää puisevaa: ”moi mitä kuuluu, mitä teet työksesi” -linjaa. Pitäisi olla joku iskurepliikkipankki, mutta luovuuteni ei riitä niiden keksimiseen. Minä vain svaippailen ja luotan, että tosielämässä tulee kiinnostavia naisia vastaan.

"

Ei sitten ehkä suuri ihme jos ei edes etsistä seuraa vaan halutaan vaan nähdä moniko laittaa sen matchin ja siten buustataan omaa itsetuntoa. Mutta ei vastata viesteihin, ei etsitä seuraa, ei ehkä edes kirjoiteta mitään laitetaan vaan kuva koska
"
Makkonen kertoo, ettei hänen profiilissaan lue oikeastaan mitään. Siksi hän ajattelee, että matchit tulevat täysin ulkonäön perusteella.

– Se tuntuu hyvältä varsinkin, jos saan matchin itseäni paremman näköiseltä.

"
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 479
Danny on kyllä ikäisekseen ihan kovassa kunnossa, ja haluttava toki etenkin statukseen liittyvistä syistä johtuen.

Vetoaa toki vain pieneen naisdemografiaan, mutta väliäkö sillä jos kisakireää teiniä syliin pukkaa ihan pyytämättäkin, vaikka vaan yksittäisiäkin yksilöitä kerrallaan.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 681
Kyllä minusta tukiainen on ihan omassa sarjassaan. Dannyyn vertaaminen on todella mautonta.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
561
Kaipa te markkina-arvoteoreetikot myös sitten itse sovellatte teoriaa käytännössä? Eli yritätte vain "oman tasoisia" kumppaniehdokkaita, kaikki muuhan on turhaa koska teoria sanoo niin :smoke:


Edit: ja markkina-arvonhan määrittää markkina, ei ihminen itse.
Nolla-kysyntä tuotteiden tarjoajien kohdalla se kysyntäkäyrä taitaa ohjata tinderistä of-asiakkaiksi. Kaikkea ei saa kaupaksi edes ilmaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Terveisiä Pattayalta. Kyllä täällä voi treffailla kivoja naisia(ei ammattilaisia) vaikka joka päivä jos kiinnostaa. Monilla hyvät duunit, mutta hakevat länkkäreitä, kun Thaikkumies laittanut luiskaan nuoremman friidun tieltä. Lisäksi täällä rahan arvo on ainakin kaksinkertainen Suomeen verrattuna. LG=Life is Good
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 754
Terveisiä Pattayalta. Kyllä täällä voi treffailla kivoja naisia(ei ammattilaisia) vaikka joka päivä jos kiinnostaa. Monilla hyvät duunit, mutta hakevat länkkäreitä, kun Thaikkumies laittanut luiskaan nuoremman friidun tieltä. Lisäksi täällä rahan arvo on ainakin kaksinkertainen Suomeen verrattuna. LG=Life is Good
Noita on kyllä nähty tuttujen keskuudessa, että tuodaan se nätti thaikku sieltä Suomeen. Sitten kun on Suomen passi niin vaihdetaan vähän sutjakkaampaan yksilöön, eikä tyydytä siihen lihavaan Suomalaiseen duunariin jonka kanssa mentiin naimisiin.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 479
Noita on kyllä nähty tuttujen keskuudessa, että tuodaan se nätti thaikku sieltä Suomeen. Sitten kun on Suomen passi niin vaihdetaan vähän sutjakkaampaan yksilöön, eikä tyydytä siihen lihavaan Suomalaiseen duunariin jonka kanssa mentiin naimisiin.
Tässä yhtälössähän kaikki kuitenkin voittaa. "Lihava duunari" sai lystiä elämäänsä ainakin joksikin aikaa, thaikkunainen sai Suomen passin ja kolmannet miehet uutta lihaa parisuhdemarkkinoille.

Lisää vaan tätä, kiitos.

Mutta siis vakavasti ottaen, nyt niitä naisia pitäisi pyrkiä Suomeen saamaan kaikin tavoin, koska tulijoita voisi vielä olla. Esimerkiksi Thaimaassa on jo elintaso kehittynyt sen verran, ettei sieltä niin innokkaita tulijoita välttämättä enää jatkossa ole kuin aiemmin. Lisäksi väestöpyramidi heikkenee monissa maissa ja nuorille naisille on yhä huutavampi kysyntä globaalisti ja kilpailu on kovaa.

Suomen väkiluvun ennustetaan kääntyvän laskuun 2030-luvulla ja syntyvyyshän on naurettavan matalissa lukemissa.

Asioita voitaisiin tehdä jos haluttaisiin, mutta eipä tunnu olevan suurta halua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 640
Hei tällainen kysymys! Sopinee tähän ketjuun paremmin kuin siihen nettitreffi-ketjuun. Eli: Onkos täällä moni ollut parisuhteessa henkilön kanssa jolla on juuret ja äidinkieli muuta kuin suomi? Eli siis jonkin ei-natiivin kanssa. Itse en ole ns. vakavamielisesti seurustellut tällaisten henkilöiden kanssa mutta muuten toki "tapaillut".

Kysymyksiä: Kestikö/kestääkö suhde? Mitkä oli isoimpia haasteita? Mites kommunikaatio pelasi? Kulttuurierot? Jne jne. Saa avautua. Itse nimittäin ajattelin käydä riivaamassa itseäni ja treffata tällaisen "ulkomaan asukin" niin olis hauka kuulla onko teillä ollut kommelluksia / haasteita johtuen kulttuurieroista. :D

Ja perkele kun ajatus kyllä on pysyä sinkkuna vielä vaikka miten kauan mutta ainahan sitä voi tutustua jos ei muuten napostele seurustelut.. :)
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Tässä yhtälössähän kaikki kuitenkin voittaa. "Lihava duunari" sai lystiä elämäänsä ainakin joksikin aikaa, thaikkunainen sai Suomen passin ja kolmannet miehet uutta lihaa parisuhdemarkkinoille.

Lisää vaan tätä, kiitos.

Mutta siis vakavasti ottaen, nyt niitä naisia pitäisi pyrkiä Suomeen saamaan kaikin tavoin, koska tulijoita voisi vielä olla. Esimerkiksi Thaimaassa on jo elintaso kehittynyt sen verran, ettei sieltä niin innokkaita tulijoita välttämättä enää jatkossa ole kuin aiemmin. Lisäksi väestöpyramidi heikkenee monissa maissa ja nuorille naisille on yhä huutavampi kysyntä globaalisti ja kilpailu on kovaa.

Suomen väkiluvun ennustetaan kääntyvän laskuun 2030-luvulla ja syntyvyyshän on naurettavan matalissa lukemissa.

Asioita voitaisiin tehdä jos haluttaisiin, mutta eipä tunnu olevan suurta halua.
Suomi on kylmä ja syrjäinen maa jolla on paska itä-naapuri. Ei täällä mitään 30 miljoonan kansaa ylläpidetä. Pelloilta saa yhden sadon vuodessa jos tuuri käy. Ukrainassa saa monta satoa.
Ulkomailta voitaisiin tuoda munasoluja ja hedelmöittää ne tsuhnasiittiöillä. Jos halutaan lisää sinisilmäisiä pellavapäitä.

Ilman Jehovien lapsitehtailuja, Suomessa olisi vieläkin se 3 miljoonaa ihmistä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
339
Hei tällainen kysymys! Sopinee tähän ketjuun paremmin kuin siihen nettitreffi-ketjuun. Eli: Onkos täällä moni ollut parisuhteessa henkilön kanssa jolla on juuret ja äidinkieli muuta kuin suomi? Eli siis jonkin ei-natiivin kanssa. Itse en ole ns. vakavamielisesti seurustellut tällaisten henkilöiden kanssa mutta muuten toki "tapaillut".

Kysymyksiä: Kestikö/kestääkö suhde? Mitkä oli isoimpia haasteita? Mites kommunikaatio pelasi? Kulttuurierot? Jne jne. Saa avautua. Itse nimittäin ajattelin käydä riivaamassa itseäni ja treffata tällaisen "ulkomaan asukin" niin olis hauka kuulla onko teillä ollut kommelluksia / haasteita johtuen kulttuurieroista. :D

Ja perkele kun ajatus kyllä on pysyä sinkkuna vielä vaikka miten kauan mutta ainahan sitä voi tutustua jos ei muuten napostele seurustelut.. :)
Yleisin ongelma mitä itse olen kuullut, on syvällinen kommunikointi. Vaikka molemmat puhuisivat hyvää englantia, kommunikointi ei silti saavuta sitä riittävää syvyyttä ja tätä kautta keskustelut saattaa jäädä hieman kylmäksi. Mutta pääsääntöisesti varmasti ihan mielenkiintoista seurustelua, eli ei muuta ku toimeksi vaan.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 603
Hei tällainen kysymys! Sopinee tähän ketjuun paremmin kuin siihen nettitreffi-ketjuun. Eli: Onkos täällä moni ollut parisuhteessa henkilön kanssa jolla on juuret ja äidinkieli muuta kuin suomi? Eli siis jonkin ei-natiivin kanssa. Itse en ole ns. vakavamielisesti seurustellut tällaisten henkilöiden kanssa mutta muuten toki "tapaillut".
Itsellä ei ole suomi äidinkieli ja suomalaisen naisen kanssa naimisissa jo yli 13 vuotta ja yhdessä liki 20. Ei tässä ongelmia ole ollut, kun parisuhteesta pitää huolen ja kohtelee toista kunnioittavasti.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 754
Yleisin ongelma mitä itse olen kuullut, on syvällinen kommunikointi. Vaikka molemmat puhuisivat hyvää englantia, kommunikointi ei silti saavuta sitä riittävää syvyyttä ja tätä kautta keskustelut saattaa jäädä hieman kylmäksi. Mutta pääsääntöisesti varmasti ihan mielenkiintoista seurustelua, eli ei muuta ku toimeksi vaan.
Onhan tuossakin pointtinsa. Siitä en ole sitten ihan varma kuinka syvällistä se Suomalaisen miehen kommunikointi on vaikka puhuttaisiin täsmälleen samaa kieltä :cautious:
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 945
Onhan tuossakin pointtinsa. Siitä en ole sitten ihan varma kuinka syvällistä se Suomalaisen miehen kommunikointi on vaikka puhuttaisiin täsmälleen samaa kieltä :cautious:
Niin no, ongelma on monesti se että kun asia on "kerran sanottu" sitä ei tarvitse toistaa.
Mikä sitten ilmenee pahimmillaan siten että kun kerran on naiselle sanottu että rakastaa häntä ei sitä moni mies tule uudestaan sanoneeksi ajatuksena "kerron sitten jos asianlaita muuttuu".

Nainen ei välttämättä tajua sitä että moni mies osoittaa ne tunteensa enemmän tekojen kautta, kun taas nainen enempi puheiden kautta.

Moni mies ei vuorostaan tajua sitä miten tärkeä rituaali naiselle on kertoa ne kaikki asiat ja uutiset henkilöistä joita mies ei ole tavannutkaan ja jakaa "arkeaan" hänen kanssaan. Joten parempi jos vaan kohteliaasti kuuntelee. Aivan sama vaikka ei olisi mitään tajua siitä miten joku huulipunan värisävyn ero liittyy mitenkään sen Mirka Marian pukeutumiskokonaisuuden pettämiseen tai miksi sen pitäisi olla tärkeää tai miehen pitäisi kertoa jos nainen joskus erehtyy tekemään moista. Varsinkin kun jo se alun värisävyn nimi riitti miehelle täysin eksyttämään hänet koko tarinasta (jaa mikä korallinen punainen joka eroaa jotenkin rubiinin punaisesta kun se absolution numero 16 taas...)

Samaten moni nainen on uskomattoman onnellinen "jostain pienestä" mitä saa useammin, kun taas esim. itse miehenä saatan ajatella että jos vaikka kerran viidessä vuodessa rakennan sen monen tuhannen euron koneen hänelle lahjaksi se olisi vasta jotain millä näyttäisi sitä että välittää.

Sitten jos kysyy naiselta niin se että kun käyn kaupassa ja jos muistan ostaa samalla jonkun muutaman euron herkullisen hedelmän tms. toiselle olisi taas se suurempi osoitus siitä että muistaa, välittää ja ottaa toista huomioon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 185
Viestejä
4 277 238
Jäsenet
71 630
Uusin jäsen
Kartma

Hinta.fi

Ylös Bottom