Kokeile Kaspersky Freetä, se on erittäin hyvä.Panda lopetti toimintansa yhtäkkiä ilman syytä. Nyt käytössä ollut Avast on aivan surkea. Voisi seuraavaksi testata Aviraa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kokeile Kaspersky Freetä, se on erittäin hyvä.Panda lopetti toimintansa yhtäkkiä ilman syytä. Nyt käytössä ollut Avast on aivan surkea. Voisi seuraavaksi testata Aviraa.
Voisi varmaan avata vähän sitä miksi Avast on surkea ettei jää nollapostaukseksi.
Aika erikoista. Mihin perustuu tämä väite? Viime AV-comparativesin testissä 100% ja muutenkin ollut kutakuinkin kärkiporukoissa, muutamia notkahduksia on tosin ollut mutta mitään järkyttävää eroa ei ole ollut kärkipäähän niissäkään. En todellakaan sanoisi, että "melko heikkoa", ei mitään huippuakaan mutta ei mitään melko heikkoa lähelläkään. Vähän voisi perustella ettei jää nollapostaukseksi..Malwaresuojaus on ainakin melko heikkoa siinä.
Aika erikoista. Mihin perustuu tämä väite? Viime AV-comparativesin testissä 100% ja muutenkin ollut kutakuinkin kärkiporukoissa, muutamia notkahduksia on tosin ollut mutta mitään järkyttävää eroa ei ole ollut kärkipäähän niissäkään. En todellakaan sanoisi, että "melko heikkoa", ei mitään huippuakaan mutta ei mitään melko heikkoa lähelläkään. Vähän voisi perustella ettei jää nollapostaukseksi..
Ne ei se ainakaan performance testeissä näy: AV-Comparatives - Independent Tests of Anti-Virus Software - Real World Protection Test Overview
Saman verran hidastaa koneen käyttöä kuin esim. BitDefender tai Kaspersky.
Ai niin kuin skannata koko kovalevy? Kuka sellaista turhuutta enää tekee? EDIT: Siis tarkoitan säännöllisesti, "just-in-case".
Henkilökohtaisesti, on ollut täysin päinvastoin. Avast on ollut ainoita virusturvia, joka ei välittömästi varaa tikkuasi jollekkin virustarkistukselle niin, että sitä ei ilman uloskirjausta voi poistaa turvallisesti. Se on oikein mukavaa varsinkin silloin, kun työpöydällä on kaikenlaista keskeneräistä ja vaihtoehtona on joko kaiken sen sammuttaminen tai sitten riskeerata tikun palauttaminen recurvalla.Missä testissä?
Itse kyllä olen käyttänyt kaikenlaisia usb-tikkuja/levyjä ja tarpeen tullen skannaillut ja en kyllä mitenkään ole Avastia nähnyt ongelmaisena. YMMV.
Aika erikoista. Ikinä ei ole mitään tuollaista tapahtunut minun koneissa. Ainoastaan SpiderOak One pilvitallennusohjelma on tehnyt/tekee tuollaista joittenkin usb-levyjen kanssa. Onkohan sulla se asennus enää kunnossa, kokeile korjata, jos vielä käytät tuotetta.Avast on ollut ainoita virusturvia, joka ei välittömästi varaa tikkuasi jollekkin virustarkistukselle niin, että sitä ei ilman uloskirjausta voi poistaa turvallisesti.
Niin se on se ainoa joka ei varaa tikkua itselleen, niin että sitä ei saa irti.Aika erikoista. Ikinä ei ole mitään tuollaista tapahtunut minun koneissa. Ainoastaan SpiderOak One pilvitallennusohjelma on tehnyt/tekee tuollaista joittenkin usb-levyjen kanssa. Onkohan sulla se asennus enää kunnossa, kokeile korjata, jos vielä käytät tuotetta.
Aivan normaalia pikalukua, et arvaa montako kertaa olen tuohon itse syyllistynyt...No katos. Miten luinkin ihan väärin. Ehkä vaikutti se, että lainasit viestiäni jossa kerroin, että en ole Avastia ongelmaisena kokenut, ja vastasit, että sinulla "täysin päinvastoin". Taisi tuo vaikuttaa niin paljon, että aivot eivät huomioineet "ei"-sanaa.
Näin onkin, tasan siihen asti kun FAT-formaatilla mennään. Sen sijaan NTFS-tikkuja on mennyt sekaisin useampaankin otteeseen ja tuon kanssa sopii muistaa turvallinen irroittaminen. Kun vain jokupäivä Windows oppisi kysymään, että otetaanko irti väkisin ja haistatetaanko virusturvalle pitkät....EDIT: Tuo lukitseminen ilman syytä on kyllä todella ikävä, varsinkin jos sitä tekee ohjelma jota ei voi sulkea ja uudestaankäynnistää. Silti, tuo "turvallinen poistaminen" on vähän tavallaan turha, siitä ei mitään ongelmaa tule jos nykäisee irti jos levylle/tikulle ei mitään enää kirjoiteta.
Mitenkäs Kasperskyn oppiminen? Joskus (öhm.. v6? aikoina) aikojen saatossa niillä oli ihan perhanan hyvä oppiminen skannille, ettei samoja muuttumattomia filetsuja käydä läpi joka ikinen kerta. Kerran kesti pitkään ja sitten seuraavat skannit olikin nopeita ku mikä. Edelleen puolueelliset ja puolueettomat testit mukaanlukien taitaa olla prasta, mitä rahalla saa? Erittäin vähän FP:itä ja erittäin hyvä löytämään ikävyyksiä.
Toisaalta Microsoft itse kusee kaikkien kilpailijoiden muroon - en lukenut koko ketjua läpi, mitta ainakin Kaspersky on harkinnut asian viemistä EU:n markkinatuomioistuimeen... Esimerkiksi MS:n päätös vähän niinku piilottaa subscription-ilmoitukset Win10:ssä vs. "vanhat hyvät ajat", kuten 7 ja XP ja jotain muita pieniä juttuja... Yhtenä räikeimmistä törkeyksistä ehkä se, että MS:n Defender voipi ilmoitella koneen olevan suojaamaton (jos on lisenssi vanhentumassa TAI päivitys ei mennyt syystä X läpi) ja suosittelee painamaan KORJAA-nappia. Tuo kyseinen KORJAA-nappi disabloi erillisen virustorjunnan ja aktivoi Defenderin.
Ja se Defender myös tekee jotain, minkä Microsoft kieltää - toimii samanaikaisesti muiden ohjelmistojen kanssa. MS on määritellyt, ettei virustorjuntaohjelma saa toimia samanaikaisesti toisen virustorjuntaohjelman kanssa.
Osa tiedosta perustuu ~tammikuun nurkilla luettuun blogikirjoitukseen Kasperskyn jonkun isohkon heebon selittelynä. Lisäksi MS:n lausunto jossain haastattelussa asian tiimoilta. Jos ei tässä ketjussa ole tätä käyty läpi, niin hyvä tietää - jos on, niin pahoittelut uusinnasta. En myöskään tiedä, onko tilanne merkittävästi parantunut sittemmin.
Mulla on kotona NAT (ihan omaehtoisesti ja itse pystytettynä) ja käytössä Defender. Ei ihan kauheesti oo matoja koneelle eksynyt, kun hyödyntää Common Sense 2017(TM):ää.
se on aina ollut windowsin mukaan pois päältä.
Fingerprinting/Optimization:
most anti-virus products use various technologies to decrease their impact on system performance. Fingerprinting is such a technology, where already scanned files do not get rescanned for some time or (more rarely) or are whitelisted. This increases the speed considerably (especially after a longer period of PC usage), but also adds some potential risk, as not all files are scanned anymore. It is up to the user to decide what to do. We suggest regularly performing a full-system scan (to be sure that all files are at least currently found to be clean, and to further optimize the fingerprinting).
Kokeile repair-asennusta ja sen perään vedä Updatea. Jos ei auta laita viestiä heidän supportiin.Onko jollain muulla ollut random kaatumisia Windows 10 + Bitdefender Total 2017 kanssa? Mulla kaatuu ehkä 2-3 päivän välein kerran tai kaksi kone ja WhoCrashed kerää minidumpeista tiedon, että bdfwfpf.sys -tiedosto olisi vikana. Kyseessä Bitdefenderin palomuuriin viittaava tiedosto (ilmeisesti?).
Onko jollain muulla ollut random kaatumisia Windows 10 + Bitdefender Total 2017 kanssa? Mulla kaatuu ehkä 2-3 päivän välein kerran tai kaksi kone ja WhoCrashed kerää minidumpeista tiedon, että bdfwfpf.sys -tiedosto olisi vikana. Kyseessä Bitdefenderin palomuuriin viittaava tiedosto (ilmeisesti?).
Minulla tuli molemmilla koneilla bitdefenderillä kaatumista (bsod) jotka viittasi bitdefenderiin ja syyttivät kolmannen osapuolen softaa. Ei ollut muistaakseni tosin tuo .sys tiedosto johon viittaat, mutta en pidättelisi hengitystäni heidän supportin vastauksen osalta. Kuitenkin kaikki muut softat palomuuri/virustorjuntaohjelmistot ovat toimineet hyvin mitä olen käyttänyt eli kaspersky ja windows firewall + avira.
kuinka vaikea on löytää palomuuri joka kysyy minulta että haluanko päästää tietyn prosessin nettiin vai en? Haluan vaan sallia tai kieltää en sen kummempaa. Sitten toki jos vaatii erikoissäätöä niin voidaan laittaa, mutta kun 99% softissa tuo riittäisi niin en missään tapauksessa halua joutua säätämään jokaista erikseen. ENKÄ halua että ohjelma päättää itse mitkä päästää ja mitkä ei.
Olisit voinut lainata vähän enemmänkin tuota:Jälleen näemme miten puolivillaisesti AV-ohjelmat tehdään. Blogipostauksessa kirjoittaja kertoo Avastista löytämästään bugista.
Avast Antivirus: Remote Stack Buffer Overflow with Magic Numbers | landave's blog
Obviously, this vulnerability can be easily exploited remotely, for example by sending an email with a crafted file as attachment to the victim.
Obviously, this vulnerability can be easily exploited remotely, for example by sending an email with a crafted file as attachment to the victim.
However, to exploit the vulnerability for arbitrary Remote Code Execution, another bug would be required to circumvent the stack canary, as Avast Antivirus uses /GS on Windows6 and I assume -fstack-protector is used on Linux.
I want to thank Avast Software and especially Igor Glücksmann for their fast response. Fixing a vulnerability and actually rolling out the patch within such a short time frame is remarkable.
Joo tuo vaan ei tule minulle oikealle alhaalle näkyviin enää joka käynnistyksellä jolloin ei myöskään pop-up tule näkyviin kun uusi sovellus kysyy luvitusta. En tiedä syytä. Alkoi uusimman w10 vuosipäivityksen jälkeen eli kk sitten. Muuten tuo olisi ehdottomasti edelleen käytössä.
Itselläni Kaspersky välillä vittuilee tuosta, luulee serviceä virukseksi. Siksipä olen suunnitellut koko roskan (Kasperskyn) vaihtamista Bitdefenderiin, kunhan lisenssi loppuu.
No ei se kyllä siltä vaikuttanut. Ehkä voisi vähän vähemmän painella sitä "paisuta juttua"-nappia näppiksestä.Sehän on selvä.
Kiskaisin defenderin hiuksista vittuun ja nakkasin kaspersky-freen tilalle
Microsoft Quietly Kills Another Gaping Hole in Windows Defender
Itselläni Kaspersky välillä vittuilee tuosta, luulee serviceä virukseksi. Siksipä olen suunnitellut koko roskan (Kasperskyn) vaihtamista Bitdefenderiin, kunhan lisenssi loppuu.
Miksi se Windowsin palomuuri ei toimi ilman, että on NATin takana?
No ethän sinä niin kirjoittanut? Tässä muistin virkistämiseksi:Toimiihan se ja hyvin toimiikin? Tonttu kyseli kasperskyn palomuurista ja sain sen kuvan että ei syystä tai toisesta haluaisi käyttää windowsin omaa palomuuria niin siksi linkki comodon muuriin.
Eli selvästi esität, että NATin takana kelpaa Windowsin palomuuri mutta muuten ei.Jos purkki jostain syystä siltaavana niin siinä tapauksessa voi korvata windowsin palomuurin jollain muulla
Jännä juttu, performance-testin osalta tulokset ovat paljon erilaisia kuin AV-Comparativesin vastaavat testit kuukauden takaa. Ei ihan samaan aikaan testattu mutta todella lähellä toisiaan.
Jännä juttu, performance-testin osalta tulokset ovat paljon erilaisia kuin AV-Comparativesin vastaavat testit kuukauden takaa. Ei ihan samaan aikaan testattu mutta todella lähellä toisiaan.
Esim. Avast on AV-Testin mukaan tuloksella 4.5/6 huonoimpien joukossa (ei huonoin tosin, on pari 4/6 tulosta), samalla pistemäärällä Windows Defenderin kanssa. AV-Comparativesin testeissä Avast on melkein kärkijoukoissa ja Defender aivan selvänä peränpitäjänä hirveänä hidastelijana.
Sitten taas AV-Testin mukaan Trend Micro on valiolaatua täysillä pisteillä, Vs. AV-Comparatives sanoo, että on 3:ksi huonoin ja todella kova hidastaja.
Ei näistä ota mitään selvää. Miten näihin testeihin voi mitään luottaa?