Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko noi fanatecin tuotteet niin epäluotettavia, että niihin tarvitsee lisätakuun? Olin siinä uskossa, että thrustmasterit on leluja. Halpismalli T300 kuoli 20. marraskuuta 2021 palveltuaan lähes viisi vuotta. Harkitsin tuolloin valmistajan vaihtoa, mutta pitäydyin thrustmasterissa.Kuinkahan moni ottaa DD1:een sen lisä 2v takuuta(3>>5v). joku 50€olisi ok, satasen lähelle ehkä vielä mutta ~200€ on kyllä saatanasti liikaa lisätakuusta.
Olet laittanut ratteihin varmaan >3000eur, mutta sitten et raaski ostaa parempaa basea ja kerrot kuinka ei ole varaa kun pitäisi tehdä sitä ja tätä
En ehtinyt itse kokeilemaan kun tuli vaihdettua setuppia, mutta ilmaisiakin vaihtoehtoja löytyy:Itse olisin kiinnostunu modaamaan G29 jarrua. Ebayssa oli vähän kaikenlaisia ja näköisiä, mutta olisi kiva kuulla jos jollain on kokemusta mikä voisi olla hyvä.
Itsellä se kyllä näytti mielestäni 199.95€ siinä ostoskorissa. Ja vaikea kommentoida kun nukkui tuossa 01-16 välillä tms(lomapäivä näetsen niin voi)Anteeksi, mutta Sulla on välillä melko omituisia kirjoituksia
Kyselet monenlaista ja porukka kaivaa tietoa, mutta sitten et kommentoi mitään.
Tuskin ainakaan täällä on kellään tilastoja kuinka moni ottaa lisätakuun joka on 120eur, eikä 200eur.
Fanatec DD1 ja DD2 ovat samoja laitteita, toinen on softalla rampautettu ja lisähinta tulee 180eur 5Nm:stä sekä 2v lisätakuu 120eur.
Olet laittanut ratteihin varmaan >3000eur, mutta sitten et raaski ostaa parempaa basea ja kerrot kuinka ei ole varaa kun pitäisi tehdä sitä ja tätä
Tarkennetaan vielä sen verran, että csl dd ollut enimmäkseen mielessä, mutta vähän on ruvennut tuo dd1 kyllä kiinnostamaan. Hintaa vaan on ehkä turhan paljon verrattain siihen paljonko on aikaa ajella.Juu renkaat alle vaan, helppo siirrellä painavaakin yhdistelmää. Ja kannattaa suoraan siirtyä alumiini rigiin jos kerta dd siirtyminen mielessä.
Takuun pidennyksiä on saanut ostettua jo pitkään vaikkapa Gigantista melkein mihin vaan tuotteeseen.Onko noi fanatecin tuotteet niin epäluotettavia, että niihin tarvitsee lisätakuun?
No eipä tietysti, mutta lisäratit on jo melkein ostoskorissa.Voi kunpa se mihin on aiemmin tuhlannut olisi varma indikaatio siitä mihin on tulevaisuudessa varaa.
En noista "tiluliluista" oikein tykkää tuossa taustalla, mutta jotkut tekee näköjään simuriginsä itse, löytyy sähkösäädöt ja muut hienoudet...
Minun korvaan vaan kuulostaa maksullinen lisätakuu sille, että valmistajalla ei ole luottoa omaan tuotteeseensa. Mutta kirjoittamasi selventää, että perustelevat mm. pidemmällä takuulla lisähintaa ja voisivat sen periaatteessa myöntää halvemmallekin. Ihan perussegmentointia kuten esimerkiksi televisioissa. Linjalta tulee samanlaisia laitteita ja vain firmis määrää ominaisuudet.Kun kerran antavat samasta laitteesta 2vuotta pidemmän takuun vakiona vaikka voimaa on 5Nm enemmän, niin voisi olettaa ettei DD1:sen elinikä ainakaan sen lyhyempi olisi.
Näin juuri.Minun korvaan vaan kuulostaa maksullinen lisätakuu sille, että valmistajalla ei ole luottoa omaan tuotteeseensa. Mutta kirjoittamasi selventää, että perustelevat mm. pidemmällä takuulla lisähintaa ja voisivat sen periaatteessa myöntää halvemmallekin. Ihan perussegmentointia kuten esimerkiksi televisioissa. Linjalta tulee samanlaisia laitteita ja vain firmis määrää ominaisuudet.
Tarkennetaan vielä sen verran, että csl dd ollut enimmäkseen mielessä, mutta vähän on ruvennut tuo dd1 kyllä kiinnostamaan. Hintaa vaan on ehkä turhan paljon verrattain siihen paljonko on aikaa ajella.
Moi. Tuo rattitelineen valuminen taitaa olla ominaisuus. Itsellä oli 10v vastaava Playseat ja ihan sama ongelma. Halpa ja pätevä ratkaisu ongelmaan.... suikale polkupyörän sisäkumia palkin ja rattitelineen kiinnityskohdan väliin. Ei valunut enää.Playseat on ihan pätevä peruspenkki, menee vapaamieliseen ja vähän vakavampaankin pelailuun ihan täysin, jos käytössä joku ns. "perusratti", eli esim. G29 / T300.
Omassa setissä käytettynä hankittu WRC-malli sekä T300 Ferrari, ajavat asiansa täysin omassa käytössä. Pitäisi tuota vähän virittää, kun ratti valuu hiljaa kesken ajon syliin päin ja pätkien välissä täytyy nostaa taas tappiin (pääasiallinen ajo rallia). Miinuksena myös mataluus, hankala kömpiä tuonne lattian tasoon, vielä kun tuo rattiakseli on tuossa haarovälissä (ei siis ole omasta mielestä huono asia mutta vaikeuttaa penkkiin istumista).
Mieli tekisi vaihtaa johonkin alurigiin, mutta nykyisellä käytöllä en näe "oikeaa tarvetta" ja priorisoin budjetin toiseen harrastukseen.
Tässä vielä kuva systeemistä, räpsy syksyltä, jonka jälkeen tehty vain kaapeleiden niputus ja hienosäätöä näyttöjen kulmaan. Koneen speksit voi tiirailla allekirjoituksesta...
Kiitos näistäOT: Annetaan ilmaiseksi nopeimmalle, noutona Porvoosta, ei yv:tä.
Myyty - Sabelt 4-piste turvavyöt (uuden veroiset), FIA hyväksytty (Porvoo & Posti)
Myytävä tuote: Sabelt 4-piste turvavyöt, FIA hyväksytty, olka- & lantiovyöt, 3" Hinta: 100€ Tuote ostettu (mistä ja milloin): - Tulivat mukana kun tein alkusyksystä kaupat G-Beltistä Kuitti löytyy (takuu voimassa): - Muuta huomioitavaa: Ehtivät olla alkup. omistajalla viikon...bbs.io-tech.fi
Moi. Tuo rattitelineen valuminen taitaa olla ominaisuus. Itsellä oli 10v vastaava Playseat ja ihan sama ongelma. Halpa ja pätevä ratkaisu ongelmaan.... suikale polkupyörän sisäkumia palkin ja rattitelineen kiinnityskohdan väliin. Ei valunut enää.
Kiitos kattavasta vastauksesta. Olipa hyvä, että päädyin Heusinkveldiin tuon Fanatecin sijasta, kun sitäkin mietin yhdeksi vaihtoehdoksi.
Itsekin tykkään sukkasiltaan enimmäkseen ajella, niin siinä mielessä R7 ei taida olla paras vaihtoehto, jos ei saa erimallisia poljinpintoja. Muuten kyllä lukenut lähes pelkästään hyvää kyseisistä polkimista.
Toki varmaan yksilöllisiä mielipiteitä ja kyllähän noilla orkkispinnoilla löytyy sopiva asento, mutta se vie aikaa....Mutta tosiaan tuo kaarevuus on selvästi asia, joka joitain häiritsee, niin se toki hoidetaan kuntoon. Olen itseasiassa tulevalla viikolla varmaan tilaamassa ensimmäisen setin vaihtoehtoisia pintoja, joilla täytetään nyt toiveita mitä Makekin yllä on esittänyt...
Toki varmaan yksilöllisiä mielipiteitä ja kyllähän noilla orkkispinnoilla löytyy sopiva asento, mutta se vie aikaa.
Itsellä aika kipuherkät jalkapohjat kun on kaikenlaista nivelvaivaa, niin homma tietty korostuu.
Tossuilla en silti halua pelata.
Olen tykännyt todella paljon näistä uusista pinnoista, iso kiitos vielä että pääsin niitä testaamaan.
Ostan setin heti kun tulee myyntiin, haluan vielä kytkinpolkimellekin uudenlaisen.
Niin ja heel & toe vaihtaminen luonnistuu näillä hyvin, myös sukkasiltaan eli vaikka et niitä sitä tarkoitusta varten suunnitellutkaan, niin kantapään tuki osuu just sopivasti kun näpäyttää kaasua alasvaihtaessa.
Itse käytän tätä NEW SLIMax Manager Pro (2021-11-29 v3.4.6.7d) – EKSIMRacing WebsiteJos haluaa mäpätä vaikka §-näppäimen button modulen painikkeelle, niin mikä on siihen hyvä/paras softa?
JoyToKey ?
Jos haluaa mäpätä vaikka §-näppäimen button modulen painikkeelle, niin mikä on siihen hyvä/paras softa?
JoyToKey ?
Kun shifteri on sequentaalina, niin Fanatecin paneelista löytyy shifterin kohdalta "map sequential shifter to the shifter paddles"....AMS2:ssa ei ole myöskään "secondary shift" mäppäystä...
Tuolla budjetilla katselisin käytettyä.Tuli lomamatkalla kokeiltua kunnon ajosimulaattoria ja nyt hankimassa itselle. Päädyin Thrustmasterin TX rattiin mutta cockpitin tarvitsisin vielä. Budjetti on pieni näin köyhänä opiskelijana, niin haluaisin kysellä täältä mikä olisi paras halpa rigi mitä suomesta saa? Onko Playseat Challengesta mihinkään? Siinä olisi plussana helppo liikuttelu kun joka ajokerran jälkeen pitää siirtää telkkarin edestä pois. Budjetti noin 200-300e
Challengen ajoasento oli aikanaan itseasiassa oikein mukava itselleni, huikea parannus toimistotuoliin verrattuna.Tuli lomamatkalla kokeiltua kunnon ajosimulaattoria ja nyt hankimassa itselle. Päädyin Thrustmasterin TX rattiin mutta cockpitin tarvitsisin vielä. Budjetti on pieni näin köyhänä opiskelijana, niin haluaisin kysellä täältä mikä olisi paras halpa rigi mitä suomesta saa? Onko Playseat Challengesta mihinkään? Siinä olisi plussana helppo liikuttelu kun joka ajokerran jälkeen pitää siirtää telkkarin edestä pois. Budjetti noin 200-300e
Sen verran tarkennan, että se ylös-alas väljyys ei välttämättä häiritse pienemmillä forceilla. Ihan tyytyväisenä sillä ajelin aikanaan. Nykyään tosin alurigi käytössä.Onkohan tällainen mistään kotoisin? Menee vähän budjetin yli mutta jos ei ratti liiku ajaessa niin ehkä sen arvoinen
[404] Sivua ei löytynyt
www.verkkokauppa.com
Nää on aina vähän kompromisseja, ite olisin vaikka ajamatta sit sen kuukauden tai kaks ja säästäisin lisää rahaa. Penkin löydät halvalla purkaamolta.Onkohan tällainen mistään kotoisin? Menee vähän budjetin yli mutta jos ei ratti liiku ajaessa niin ehkä sen arvoinen
[404] Sivua ei löytynyt
www.verkkokauppa.com
Mulla on just tämä ja alkuun siinä oli kiinni Logitech G29. Hieman notkuu ja natisee mutta oli ihan riittävän jämäkkä tuon ratin ja polkimien kanssa. Nyt kun päivitin Fanatecin CSL DD ja clubsport polkimiin, täytyi rigiä hieman jäykentää. Lisäsin poljintelineen alle tukijalat ja rattitelineeseen hieman jäykistystä laittamalla ylimääräisen pystytuen (halpa ja helppo ratkaisu oli ruuvata siihen kiristettävä hihna, jolla saa telinettä jäykistettyä pystysuunnassa). Yksi miinuspuoli tuossa on myös ettei rattitelineen ja polkimien etäisyyttä suhteessa toisiinsa pysty säätämään ja rattitelineen kulman säätö on varsin rajallinen.Onkohan tällainen mistään kotoisin? Menee vähän budjetin yli mutta jos ei ratti liiku ajaessa niin ehkä sen arvoinen
[404] Sivua ei löytynyt
www.verkkokauppa.com
Mulla on Valve Index ja 3080.Itse voin suositella simagic alpha miniä matalan budjetin dd, hyvä base. Simucuben sporttia oon kokeillut ja forcessa huomas eron mutta en muuten. 8-9nm pelaan itte ja sillä määrällä saa aika hyvin palautetta. Toki nuo on niin paljon säädöistä kiinni ja ne makuasioita.
Sama base pyöreellä ratilla. Pikku hiljaa alkaa tajuamaan miksi jengillä on useampi ratti. No tämä on hyvä allround ratti ja ihan äkkiä ei viitti 500€ pelkästä ratista maksaa. Tietysti jos ei elämässsä ole edelleenkään muita intohimoja niin ehkä sitten. Kun sai nuo asetukset kohdilleen niin on se kiva ajaa tolla basella. VRS basea katselin myös mutta nuukana ajattelin säästää 3-4 sataa.Itse voin suositella simagic alpha miniä matalan budjetin dd, hyvä base. Simucuben sporttia oon kokeillut ja forcessa huomas eron mutta en muuten. 8-9nm pelaan itte ja sillä määrällä saa aika hyvin palautetta. Toki nuo on niin paljon säädöistä kiinni ja ne makuasioita.
Olet kyllä semmoinen hardcoreharrastaja että pakko arvostaa.Ostin kokeeksi Logitech Z150 halpiskajarit rigin taakse (edessä Genelec G One B) ja yllättävän hyvin ajavat asiansa äänimaailman avartamisessa.
Kiinnitys ihan vain nippusiteillä.
Kiitos, mutta HC:ta ei ole kuin köyhtyminen korkeintaanOlet kyllä semmoinen hardcoreharrastaja että pakko arvostaa.
Kiitos, mutta HC:ta ei ole kuin köyhtyminen korkeintaan
Ajomäärä tuntuu entisestään hupenevan, että olen jo vähän ajatellut pitäiskö pistää lihoiksi joko osissa tai kokonaisena jollekin toiselle yli varojensa simuilusta innostuneelle pöhkölle
Toiset vetää 24 tunnin settejä oli kalusto mikä tahansa, se on musta todellista simuiluharrastuksen HC:ta