Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 255
Kiitos! Ohje näytti yksinkertaiselle mutta en vaan saanut toimimaan jostakin syystä... Kun SimHub:ssa vein port forward osoitteeksi 20778 (SimHub oli 20777 eli oletus) ja SIM Dashboard:ssa laitoin pelikohtaiseksi portiksi 20778, niin alkuun näytti että toimi mutta aina heitti molemmissa herjaa että "game not configured" ja kun konffasi toisen niin sitten toinen herjasi vuorostaan samaa. En taida vaan osata :lol:
No, pitää kai sitten käyttää vain SimHub:a vaikka dashboard valikoima onkin suppeampi.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 868
Siitä on aikaa kun tuon kanssa kikkailin, pitäisi kokeilla itse.
Ilmeisesti DiRT Rally 2.0:sta kysymys.
Varmaan muistit käynnistää ohjelmat uudestaan muutoksen jälkeen.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 075
Tämä vois olla ihan mielenkiintoista testata. Sivuilla luki vähän epäselvästi, niin tietääkö kukaan pääseekö tuolla rigillä ajamaan iRacingia vaikka ei omia tunnuksia olisi?
:confused:

1641681618215.png


iRacingia tuskin pääset testaamaa jonkun muun tunnareilla, iRacingin EULA kieltää sen ja jos tuo vuokrafirma sen mahdollistaa niin toimivat väärin.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
Tietääkö joku millaisilla laitteilla virallista F1 Esports sarjaa ajetaan?

Tästä kuvasta näkee tuon virallisen ratin, mutta?
Eikö vaan olisi nyt helpompi, että käyt ostamassa sen Playseatin minkä haluat ja olet päättänyt jo ostaa, kuin hakea hyväksyntää hankinnallesi täältä?
 

MariusFin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.08.2021
Viestejä
354
Pointti oli se että minkälaisilla setupeilla tuota virallista F1 Esports-sarjaa ajetaan? Peli ainakin F1 2021. Itse näen ainakin 3 eri tyyppistä setuppia. Kaikista kallein on tuo jota Max Verstappen ajaa eli tälläinen:


Polkimista en osaa sanoa. Täällä joku sanoi että ei ole hyvä jos metallijalusta jalkojen välissä.

Sitten tässä ENCE:n mies ajaa tällaisella setupilla ja ihmettelee esim. omien käsien etäisyyttä rattiin...

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Pointti oli se että minkälaisilla setupeilla tuota virallista F1 Esports-sarjaa ajetaan? Peli ainakin F1 2021. Itse näen ainakin 3 eri tyyppistä setuppia. Kaikista kallein on tuo jota Max Verstappen ajaa eli tälläinen:


Polkimista en osaa sanoa. Täällä joku sanoi että ei ole hyvä jos metallijalusta jalkojen välissä.

Sitten tässä ENCE:n mies ajaa tällaisella setupilla ja ihmettelee esim. omien käsien etäisyyttä rattiin...

Tuossa on Maxin koti-setupista juttua: Dit is de simulator die Max Verstappen thuis heeft staan (plus wat het allemaal kost) Toki yli vuoden vanha juttu.

Tuolla Red Bullin F1 simusivuilla oli sitten noita CSL Elite -setuppejakin. Rattina siis CSL Elite (joka ei ole enää saatavilla), polkimina myös CSL Elite -sarjaa, varmaan load cell -versiot. Rigina se keskipalkillinen Playseat. Eräällä tuttavalla muuten tuo keskipalkillinen playseatin F1-penkki ja eikä oikein ollut vakuuttunut, että on hintansa väärti. Flexiä on aika paljon jo CSW-wheelbasella ja CSL Elite LC -jarrulla.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 868
Jos sponsorina olisi Thrustmaster niin kalusto olisi heidän, nyt siellä mukana Fanatec ja sen mukaiset vermeet.
Karsintoihin osallistuu kukin omilla vehkeillään ja siellä F1 Esports Series Pro Exhibition tapahtumassa sitten on kaikilla samanlaiset setupit.
Sama oli myös DiRT Rally 2.0:n World Series tapahtumassa.
Ei ne mitään referenssilaitteita ole joihin pitää itse pyrkiä.

Onko sillä sitten jotain merkitystä omille hankinnoille kun täällä jo tuli vaatimustaso että pitää toimia molemmilla konsoleilla, niiden vaihtoehdot tuli listattua.
Parempi muutenkin heivata konsolit ja siirtyä PC puolelle jos simuilu enemmän kiinnostaa, saa investoinneilleen enemmän vastinetta.
Itse ostin Fanatec Podium Racing Wheel F1:sen vain PS4:lle, ei mennyt kauaa kun siirryin PC:lle ja myin konsolin pois.
Ps. Mun rateista tuo Fanatecin Formula V2 on omiin käsiin kaikkein epämukavin ja onkin ollut kaapissa jo ties kuinka kauan. Ei tulisi mieleenkään ajaa sillä GT autoja saatikka rallia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
Pointti oli se että minkälaisilla setupeilla tuota virallista F1 Esports-sarjaa ajetaan? Peli ainakin F1 2021. Itse näen ainakin 3 eri tyyppistä setuppia. Kaikista kallein on tuo jota Max Verstappen ajaa eli tälläinen:


Polkimista en osaa sanoa. Täällä joku sanoi että ei ole hyvä jos metallijalusta jalkojen välissä.

Sitten tässä ENCE:n mies ajaa tällaisella setupilla ja ihmettelee esim. omien käsien etäisyyttä rattiin...

Mitä merkitystä sillä on millä sitä ajetaan? Sinähän halusit ajella rennosti, mukavasti ja casuaalisti, etkä vääntää rattia kovaa täysillä kilpaa-ajaen, nytkö haluatkin ajella täysillä kilpaa?
Osta mukava nojatuoli ja pelaa pädillä, kaikkein rennoin vaihtoehto.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 075
Encen miehellä OP rigi, Samsung G9 ja sit rattina Logitech. :facepalm:
Toki, alien on alien millä tahansa vehkeillä mutta tuo Logitech nyt ei vaa jotenki istu tuon setupin jatkeeksi sitte millään.

EDIT: jaa se ei ollu sen oma.
 
Viimeksi muokattu:

MariusFin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.08.2021
Viestejä
354

Täällä joku sanoi että Playseat on lelu, että lukee jo nimessäkin. MUTTA silti näillä pelaa ihan ammattilaisetkin. Siis edelleen olen kiinnostunut SimArcade. Elikkä F1 2022 ja Gran Turismo 7.

Kun puhutte että jokin playseat joustaa niin minusta se kuulostaa siltä että rattimoottori on tosi jykevä ja polkimet. Sitten se vaste maxsimissa, elikkä pelaaja vääntää ja painaa kovalla voimalla jolloin kokonaisuus joutuu kovaan rasitukseen ja varmasti nitisee ja natisee.

Mutta juu tässä vaiheessa vasta suunnittelen ja kerään budjettia. Tutustun harrastukseen. Kova kiinnostus kyllä, mutta olen tehnyt tavoitteen että vasta kun F1 2021 minulla se 500 tuntia takana niin sitten on selvää että täytyy saada jokin muu ohjaustapa kuin peliohjain.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
567
Nuo perusmarketeissa myytävät Playseatit on ihan leluja. Tuo edellisen viestin kuvassa näkyvä f1-rigi näyttää ihan asialliselta, mutta onhan tuo törkeän ylihintainen. Vaikka OP Formula varmasti paljon fiksumpi sijoitus jos formulatyylistä nimenomaan hakee.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
505
Parempi muutenkin heivata konsolit ja siirtyä PC puolelle jos simuilu enemmän kiinnostaa, saa investoinneilleen enemmän vastinetta.
Olen mielenkiinnolla lukenut aikojen saatossa sinun kirjoituksia ja todennut, että on pakko rajata konsoleihin oma pelaaminen. Siitä huolimatta on jo pari tonnia uponnut rattihärpäkkeisiin ja penkkijuttuihin thrustmasterilla. Jos pc-puolelle menee, niin kohta hinkuu Force Dynamicsia
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
823
Playseatti ja logitech kylkeen, tuntuu että pärjäät mainiosti noilla.
Vähänkään vakavampaan menoon sitten on eri vehkeet niin rigin kun laitteiston osalta, mihin ei nyt näy auttavan vaikka ratakiskosta väännettäs..ja tosiaan kun vasta ns. aloittelet harrastusta niin kaiken paras aloittaa noilla...
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 868
Olen mielenkiinnolla lukenut aikojen saatossa sinun kirjoituksia ja todennut, että on pakko rajata konsoleihin oma pelaaminen. Siitä huolimatta on jo pari tonnia uponnut rattihärpäkkeisiin ja penkkijuttuihin thrustmasterilla. Jos pc-puolelle menee, niin kohta hinkuu Force Dynamicsia
:rofl:
Joo no homma vähän karkasi hanskasta.
------------------------------

Jos kerran tällä hetkellä pelailee F1:stä pädillä sohvan perukoilta, niin tällainen vois olla first step
1641719895702.png
Käytettynä löytyy koko setti alle 200eur:n ja kun ei paremmasta tiedä niin mikäs tuolla on pelailla.
Tuota iljettävää vaihdekeppiä ei kannata tietenkään ottaa.
 

MariusFin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.08.2021
Viestejä
354
No mikä olisi tällainen edullisempi formula ratti ja moottori ja polkimet? En ymmärrä miksi pitäisi 2 rattia ja 2 poljin settiä ostaa? Mielellään pelaisin GT7, F1-ratilla...
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 868
No mikä olisi tällainen edullisempi formula ratti ja moottori ja polkimet? En ymmärrä miksi pitäisi 2 rattia ja 2 poljin settiä ostaa? Mielellään pelaisin GT7, F1-ratilla...
Kuten jo rautalangasta väännetty, niin Fanatec on ainoa jolla saat samalla laitteella tuen molemmille konsoleille, PS tuki basessa ja Xbox tuki ratissa.

Vaihtoehto on ostaa vaikka Logitech G29 ja Drive Hub jolla saat sen kenties toimimaan molemmilla konsoleilla. Itsellä ei ole kokemusta mutta esim @Raikku tietääkseni omaa Drive Hub:n.
 

MariusFin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.08.2021
Viestejä
354
Kuten jo rautalangasta väännetty, niin Fanatec on ainoa jolla saat samalla laitteella tuen molemmille konsoleille, PS tuki basessa ja Xbox tuki ratissa.

Vaihtoehto on ostaa vaikka Logitech G29 ja Drive Hub jolla saat sen kenties toimimaan molemmilla konsoleilla. Itsellä ei ole kokemusta mutta esim @Raikku tietääkseni omaa Drive Hub:n.
Juu mutta kuvitellaan että minulla PS5 niin voisin hommata molemmat pelit sille?
 
Liittynyt
06.01.2018
Viestejä
76

Täällä joku sanoi että Playseat on lelu, että lukee jo nimessäkin. MUTTA silti näillä pelaa ihan ammattilaisetkin. Siis edelleen olen kiinnostunut SimArcade. Elikkä F1 2022 ja Gran Turismo 7.

Kun puhutte että jokin playseat joustaa niin minusta se kuulostaa siltä että rattimoottori on tosi jykevä ja polkimet. Sitten se vaste maxsimissa, elikkä pelaaja vääntää ja painaa kovalla voimalla jolloin kokonaisuus joutuu kovaan rasitukseen ja varmasti nitisee ja natisee.

Mutta juu tässä vaiheessa vasta suunnittelen ja kerään budjettia. Tutustun harrastukseen. Kova kiinnostus kyllä, mutta olen tehnyt tavoitteen että vasta kun F1 2021 minulla se 500 tuntia takana niin sitten on selvää että täytyy saada jokin muu ohjaustapa kuin peliohjain.
Laitetaan tää uusiksi tähän väliin kun meni näemmä sulta ohi

Tulitko sä tänne kysymään oikeasti neuvoja vai vaan etsimään jonkun joka nyökyttelee ja sanoo että se sun ehdotus on se paras? Tuossa on kyllä selkeästi kerrottu miksi se hienon näköinen vempele ei ole niin hyvä kuin mitä saattaisi luulla joten osta se jos haluat, täällä on jo selitetty miksi joku muu olisi parempi vaihtoehto. Turha sitä on lähteä inttämään faktoista
Ja oletko sä myös lähdössä oikeasti ostamaan +2000e rigiä ja sun huolenaiheet on että jos polkimissa on kytkin (minkä saa irti) ja kaksi eri rattia?
 
Viimeksi muokattu:

MariusFin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.08.2021
Viestejä
354
Täytyy tutustua tähän aiheeseen paremmin ja tosiaan tutkia tämä ketju läpi. ... nyt meni F1 2021 se tarinatila Breaking Point läpi, ai että mikä peli!
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
195
Ja ainoa kysymykseni tällä hetkellä on, tietääkö joku onko OP ratti-poljinteline Pro niin paljon Liteä parempi, että kannattaa odottaa? Liteä kun saisi heti, pro:ta ei ole varastossa..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 868
Toimiiko Assetto Corsa, ACC ja Project Cars 2 paremmin PS5:lla kuin PS4 Pro:lla?

Itse pelaan nykyään pelejä, joita ei konsoleilta löydy.

Multa voi hakea simuvehkeet pois, mukana tulee VR ja tietokone. Hinta 13 000eur...10 000eur ;)
Ostan PS5:sen ja pelaan Battlefieldia :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 255
Siitä on aikaa kun tuon kanssa kikkailin, pitäisi kokeilla itse.
Ilmeisesti DiRT Rally 2.0:sta kysymys.
Varmaan muistit käynnistää ohjelmat uudestaan muutoksen jälkeen.
Ei auta mikään mitä kokeilen, en vain saa SimHub:a ja SIM Dashboardia toimimaan yhdessä. No, en käytä tähän enempää energiaa vaan jatkossa ajan ainoastaan SimHub:lla koska peffantärisytin tulee joka tapauksessa tuoliin :p
Tein tunnukset tuonne Racedepartment foorumille, koska siellä oli kanssa ihan hyvää juttua ja käyttäjänä sai ladata muiden tekemiä dashboardeja SimHubiin. Pari kivaa löysinkin. Jos jollakulla olisi jokin hyvä Dirt Rally 2.0 sopiva, yksinkertainen dashboard niin saa vinkata ;) Aika monet dashit on tehty racing ja formulaa ajatellen ja niissä on ihan liikaa infoa ralliin.
Saattaa olla että tilaan tämän setin. On edullisempi kuin se aiemmin katsomani ja ei niin massiivinen kun tulee kiinni tuolinjalkaan. Itse Bass Pump tärisyttimen lisäksi tulee teline sekä kolmen metrin kaapeli (mihin pitää kyllä vaihtaa banaani-plugit).
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 868
Ei auta mikään mitä kokeilen, en vain saa SimHub:a ja SIM Dashboardia toimimaan yhdessä.
Nopealla Googlailulla, tässä ranskaksi tutoriaali:

UDP Relay Pluginista laittaa portin ohjauksen 20778:lle ja Sim Dashboard kuuntelemaan sitä.
Tarkista pelin konffauksesta että 20777 on aktiivinen.

Mutta mahdollista se kuitenkin on, mulla vaan niin hatara muisti etten voi auttaa ellei itse kokeile sitä uudestaan.
Muiden pelien kanssa tuskin tarvitsee tuollalailla kikkailla kuin DR2.

Miten olis tämä Dashboard:
WRC_digidash_revmeter.zip
Ite muokannut tuosta VR:lle sopivan jonka saa näkymään OVR Toolkitillä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
539
itellä on playseaet evolution ja se on letku jo g25g27 ratilla. se ratti ständi heiluu joka suuntaan , pedaali kiinnitys rauta on helevetin letku jos on loadcell jarrussa ja se paukkuu ja naksuuu jarrua painaessa . itse korvasin pedaalikiinnytkset kunnon 30mm pöytälevystä tehdyllä pedalboxilla jossa polkimet tulee ylhäältä hyvin tukeva ja hyvä , mutta vaatii tekemistä. ja itse olen 182 +120kg ukko eikä periaatteessa penkki osassa ole vikaa , ne lisäkiskot jolla saa penkiä säädettyä yms toimii ihan ok ottaen nuo ylläolevat puutteet huomioon mutta pikku modauksella ihan varmasti hyvä penkki muttei enää niin halpa , ja vaatii osaamista ja hitsikonetta jos meinaa rattitelineen rakentaa uusiksi ettei parrua ole jalkojen välissä se on kanssa iso miinus ja estää rallissa 3 polkimen samanaikaisen käytön jos on yhtään pidempi kuski joka joutuu sen rattitelineen työntämään aivan etteen jotta ratti asettuu kivasti käsille.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
673
Juuh ja Mariuksella on joku affi. Ei kuulosta Nastynkaan kokemukset sellaiselta tuonmähaluan ja ilmeisesti ei kenenkään muunkaan pitäisi haluta. Hauska kun tuollainen pysyy kannassaan ja rupeaa kyselemään mitä merkkiä joku sponssattu tapahtuma käyttää niin kuin oikeutuksena "omalle" valinnalleen kun veli on maahantuomassa tms. kyseistä laitetta.

Näin erikoistuotteessa kun riittävästi rajaa vaatimuksia, niin saa melkein minkä tahansa ratkaisun kuulostamaan parhaalta, mutta huvittavasti sekään ei riittänyt techin väelle :D

Sori, sattumalta satuin threadiin. Pitää kaivaa jotkut kymmenen vuotta vanhat ratti+pedaalit kanahäkistä ja katsoa miten nykyään pelittää vaikkapa valve indexin tai samsung g9n kanssa ja josko siitä innostuisi (pitäisi olla laadukasta markettikamaa, mutta vanhaa, en muista edes merkkiä).
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
528
iRacingia tuskin pääset testaamaa jonkun muun tunnareilla, iRacingin EULA kieltää sen ja jos tuo vuokrafirma sen mahdollistaa niin toimivat väärin.
Ihan sama kaupallisen käytön kielto koskee lähes kaikkia pelejä. Eiköhän tämmöistä toimintaa pyörittävillä ole sitä varten hankitut lisenssit kunnossa.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
394
Ihan sama kaupallisen käytön kielto koskee lähes kaikkia pelejä. Eiköhän tämmöistä toimintaa pyörittävillä ole sitä varten hankitut lisenssit kunnossa.
Nii luulis että iracing myy vastaaville yrityksille tarkoitukseen sopivia lisenssejä sopivalla hinnalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
783
Juu, mutta tuo on aika massiivisen näköinen, tuo mersun vastaava tehty ihan heidän oikeiden F1 insinöörien avustuksella. On mietitty aika pitkän kaavan kautta mm. ergonomiaa. Kiitos kuitenkin.
Niin no, siinä on aina se että luottaako enemmän siihen mitä firman jonkun merkin lisensoinnista maksaneet myyntimiehet yrittää myydä, vai pitkän linjan simuammattilaisen monen vuoden kehittelyn tuloksena syntyneen ja hyvää palautetta saaneeseen kotimaiseen tuotteeseen. Molemmat voi tietty olla hyviä, mutta noin ylipäätään se että joku taho X tekee jotain ei takaa yhtään mitään jos se lukee markkinointimateriaalissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
783
Täällä joku sanoi että Playseat on lelu, että lukee jo nimessäkin. MUTTA silti näillä pelaa ihan ammattilaisetkin. Siis edelleen olen kiinnostunut SimArcade. Elikkä F1 2022 ja Gran Turismo 7.
Ammattilaiset pelaa tapahtumissa niillä välineillä mikä milloinkin sattuu sponssaamaan ko tapahtumaa. Ja sitten omassa kotona ne yleensä ajaa sillä mikä on mieleisin. Hyvin usein kyseisillä kahdella laitteistolla ei ole mitään tekemistä keskenään.

Eli unohda se mitä jossain MM tapahtumassa tai kilpailussa käytetään, se ei 99% todennäköisyydellä ole se millä lopulta haluaisit himassasi ajella. Toki joissain kilpailuissa on todella hyvät rigit esim. mutta hinnat alkaen mallit jostain playseatista ei sellaisia ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
783
Ja ainoa kysymykseni tällä hetkellä on, tietääkö joku onko OP ratti-poljinteline Pro niin paljon Liteä parempi, että kannattaa odottaa? Liteä kun saisi heti, pro:ta ei ole varastossa..
Ei omakohtaista kokemusta, mutta en ole kuullut kenenkään valittavan että se liten olisi ainakaan liian löysä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 648
Ja sitten omassa kotona ne yleensä ajaa sillä mikä on mieleisin.
Eiköhän siellä kotonakin ajeta striimiaikaan sponssin tarjoamilla laitteilla. Playseat sponssaa striimavliile julkkiksille ylihintaista roskaa jotta saa myytyä sitä halpaa bulkkiroskaa mitä myy.
 

MariusFin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.08.2021
Viestejä
354
Onko Playseat todella noin huono juttu, hiljaiseksi vetää... :/
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 468
Onko Playseat todella noin huono juttu, hiljaiseksi vetää... :/
Yhdyn suurimmaksi osaksi edeltävien vastaajien mielipiteisiin, samalla rahalla saisit parempaakin vastinetta mutta täällä on paljon valveutuneita pitkään harrasteneita simulijoita joukossa kuten allekirjoittanutkin. Ehkä konsolifin-bbs puolelta voisit saada enempi ymmärrystä, tukea mahdolliselle playseat hankinnallesi.

Miltä tämä sitten vaikuttaisi ? Saisi mustana ja valkoisena.


E29966F0-8310-4F62-A2A2-B8BE7014F2AD.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 506
Itsellä oli Playseat Evo(jalkojenväli-rattitaso polkimista päin) monia vuosia(5-10v tms) ja Muutama vuosi sitten vaihdoin Simetik K2;een. Pikkaisen eroa kun Fanan ratti ei väännä rattitasoa mihinkään ja sen rattitason päälle voi mennä vaikka hyppimään. Mutta siis joo, on eroja.
 

MariusFin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.08.2021
Viestejä
354
Onko mahdollista että laittaisitte kuvaa omista seteistänne? Suurkiitos näistä, paljon enemmän mahdollisuuksia mitä ymmärsin alkuun...
 

MariusFin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.08.2021
Viestejä
354
Mikä ratti (F1) + poljin (2 kpl) sopisi tuohon? Entä moottori?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 847
Viestejä
4 229 224
Jäsenet
71 111
Uusin jäsen
sebuu13

Hinta.fi

Ylös Bottom