mobiilitunnistusta. ja en ymmärrä miten luvut voi muka olla loppuneet vaikken käytä sitä avainlukulistaa, vaan mobiilia. Nyt vaan kävi niin että asensin androidin uudestaan puhelimeeni, niin se vaatii s-pankin käyttöönoton. Joka ei nyt onnistu. Kun mukamas salasana ei kelpaa. Vaikka tasan 100-varmasti käytän oikeaa salasanaa. Vai onko tullu dementia ja olen muka vaihtanu salasanan joskus... en tiedä. Vanhalla luurilla vielä pääsee onneksi appiin sisään.
tuskin on tostakaan kiinni kun esim vasta asennetulla firefoxilla ei toimi, täysin sama juttu. niinkuin muillakin selaimilla. Täytyy olla jotenkin henkilökohtasesti multa lukittu. En vaan tiedä mitä järkeä on estää asiakkaalta uuden salasanan tilaaminen?
Ilman dementiaa jos se sanoo että salasana ei kelpaa niin sitten veikkaisin että se salasana ei kelpaa, mikä ei millään tavalla liity tunnuslukulistaan ja siinä mahdollisesti jäljellä oleviin numeroihin. Haluatko vähän avata miten ne liittyy toisiinsa? Ne numerot vähenee käyttämällä mutta jos salasana ei kelpaa niin miljoona käyttämätöntä tunnuslukulistan numeroa ei auta.
Jos sulta olisi kielletty uuden salasanan tilaaminen niin miksi siinä ei tulisi selvää ilmoitusta asiasta?
Ja KUN sinulta on kielletty uuden salasanan tilaaminen, niin miksei sinulta ole samantien kielletty koko verkkopankin käyttöä? Kuulostaako järkevältä? Jos ei niin ehkä se KUN ei päde.
Tuossa sivulla voi olla virhe. Tai voi olla että se uuden salasanan tilaaminen päätyy hämärästi tuollaiseen ilmoitukseen, erikseen mainitsematta että nyt se on tehty.
Lisäksi, voisin hyvin olettaa että sen jälkeen kun tilaa salasanan resetoinnin, se vanha lakkaa toimimasta. Et kai yrittänyt tilata uutta salasanan kahteen kertaan? Siinä yhteydessähän se on voinut jo vaihtua.
Mulla tuli kerran, olisko ollut tänä vuonna tai viime vuonna, vähän erikoinen ilmoitus kirjautuessa tunnusluvun "vanhenemisesta". Mulla oli ollut se vaikka kuinka monta vuotta, ehkä likemmäs kymmenen tai kenties jopa yli. Todella monta vuotta joka tapauksessa eikä siinä ole missään koskaan ilmoitettu että se pitäisi säännöllisesti vaihtaa.
Mielestäni selkeämpi olisi ollut ilmoitus siitä että se tunnusluku pitää vaihtaa. Lopulta se pakotti vaihtamaan sen, kirjautumisen yhteydessä, kun luulin että kyse oli jostain muusta. Ehkä mahdollisesti jos ei kirjaudu juurikaan tuonne niin ehkä se tunnusluku voisi ajan myötä vanhentua niin ettei sitä voi enää edes vaihtaa suoraan?
Tältä määkin näyttäisin pankin aspassa kun sama asiakas yrittää eri vaatteissa vaihtaa jotain salasanaa 6 kertaa tunnissa. Miksi se netissä toimisi eri tavalla?