Brutto 50000e/vuosi. Trukkikuski 3-vuorotyö. Sijainti maaseudulla joten elinkustannukset pysyy alhaisina. Ei tarvi maksaa omakotitalosta 400k euroa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
LäskiMike voi saada yllättävän kovan vastuksen minulta vaikka antaisi minulle turpiin itse työtuloista.
Jep, 50k on reilusti yli kesviarvo ja mediaanipalkan.50k trukin ajamisesta kuulostaa helvetin kovalta.
Mahdollista paperitehtaalla jos vielä jossain käytetään trukki kuskeilla paperin tessiä. Taitaa tosin olla nykyään harvinaista.Jep, 50k on reilusti yli kesviarvo ja mediaanipalkan.
Mahdollista paperitehtaalla jos vielä jossain käytetään trukki kuskeilla paperin tessiä. Taitaa tosin olla nykyään harvinaista.
Onhan toi nyt aivan helvetin kova jos SUPOllakin etsivän lähtöpalkaa on n.2500e kuussa.. ja kuitenkin vaatimustaso HIUKAN eri luokkaa kuin trukkikuskeilla..50k trukin ajamisesta kuulostaa helvetin kovalta.
Tuo mielestäni on kyllä joka paikassa ongelma kun ei katsota oikeaa osaamista vaan aina tuojotetaan niitä vuosia vyön alla. Monta kertaa nähnyt vanhoja jermuja jotka kertomansa mukaan nostaa ihan hyvää liksaa eikä kuitenkaan tee mitään muuta kuin valita.Peruspalkka 3300e/kk + vuosibonus ~10% vuosituloista + puhelinetu + auton käyttöetu (työnantaja maksaa max. 60% kk-kustannuksista).
Koulutus tietotekniikan DI (valmistumisesta 1,5v) ja työkokemusta yhteensä 2,5v. Sijainti Oulu ja alana tietoliikennetekniikka. Työaika liukuva ja etätöitä saa tehdä (37,5h/vk).
Palkka on mielestäni OK, jos vertaa pelkästään työkokemukseeni. Jos lähtään vertaan vanhempiin kollegoihini ja niiden kompetenssiin, olen mielestäni alipalkattu. Toivotaan, että suunta on jyrkästi ylöspäin.![]()
Tehty se ketju on nyt perustettu. Toiveesi on toteutunutEi kai 50k palkka mikään hieno ole vielä. Täytyisikö perustaa ketju jossa voitaisiin vertailla varallisuuksia? Mitä kukakin on kerinnyt hankkimaan tiettyyn ikään mennessä ja mitkä on tavoitteet.
Kannattaa nauttia elämästään, mitään ei saa mukaansa.
Olen kyllä pohjimmiltaan tyytyväinen tilanteeseeni. Saan erittäin arvokasta työkokemusta isossa kansainvälisessä yrityksessä ja minulla on kaverina erittäin pätevä senior-tason tekijä, joka tykkää jakaa tietoa.Ei kannata masentua jos palkka on aluksi alempi, kyllä se siitä nousee pikku hiljaa tai sitten vaihtaa duunia. Tärkeintä on uran alussa saada työkokemusta ja saada jalkaa oven väliin. Ja sitten kun olette nelikymppisiä niin joku juuri valmistunut kyky katsoo teitä ihmetellen "miten tuo voi saada niin paljon enemmän palkkaa vaikka olen paljon tehokkaampi"
Mahdollista paperitehtaalla jos vielä jossain käytetään trukki kuskeilla paperin tessiä. Taitaa tosin olla nykyään harvinaista.
@plösöpulla
Menee vähän ohi aiheen, mutta pakko kysyä kun on verokarhu paikalla. Merkittävä osa työmatkakulujen vähennyksistä on sellaisia, jotka eivät tosiasiallisesti oikeuttaisi vähennykseen (oman auton käyttö). Miten verottaja nuo tutkii? Tehdäänkö tutkimus kelpoisuudesta "manuaalisesti" aikatauluja pläräämällä satunnaiselle otannalle, vai onko teillä käytössä joku järjestelmä, joka osoitteiden perusteella kertoo suoraan pitääkö asiaa tutkia tarkemmin?
Sitten vielä erikseen nämä kimppakyydit joissa 5 henkeä saa maksimi 7k vuodessa vähennyksiä vaikka ajetaan vuorotellen....
Sitten vielä erikseen nämä kimppakyydit joissa 5 henkeä saa maksimi 7k vuodessa vähennyksiä vaikka ajetaan vuorotellen...
Onneksi suomessa asuu niin kateellista porukkaa, että naapurit/työkaverit kyllä ilmoittaa verottajalle että ajellaan kimppakyydillä...
Ei tarvi tietää, aina voi yrittää.Mut mistä perkeleestä ne tietää vähennätkö kilsat verotuksessa vai et![]()
Henkilökohtaisesti olen myös sitä mieltä, että on hyvä kun valtio tukee pidempiä työmatkoja. Ei tarvitse kaikkien asua keskustassa ja työssäkäyntialueet maalla ovat suurempia.
Pk-seudun asuntohinnat on niin tolkuttomat, että pieni palkkaisemmat ei pysty siellä asumaan, mutta niitä pieni palkkaisia duunejakin siellä vielä on.Mun mielestä jo ne reilusti halvemmat asumiskulut kuten asuntojen hinnat on jo tarpeeksi suuri ei asua maalla. En ymmärrä miksi valtion pitää vielä tukea sitä, että joku muuttaa halvemman asunnon takia kauemmaksi ja sitten saadaan verovähennyksiä kun käydään pk-seudulla töissä.
Ei se ole mitään herkkua se pitkä työmatka. Eli minusta ihan ok, jos ei harrasteta laittomia kimppakyytejä.Mun mielestä jo ne reilusti halvemmat asumiskulut kuten asuntojen hinnat on jo tarpeeksi suuri ei asua maalla. En ymmärrä miksi valtion pitää vielä tukea sitä, että joku muuttaa halvemman asunnon takia kauemmaksi ja sitten saadaan verovähennyksiä kun käydään pk-seudulla töissä.
Kai nyt tuohon vähennykseen on oikeutettu myös, vaikka ajaisi ilman korttia.Verottaja voisi tarkastaa Trafilta onko ko. henkilöllä ajokorttia ja paljonko kyseisen henkilön nimissä olevassa autossa on kertynyt kilometrejä. Jos eri auto niin selvityspyyntö. Tämähän olisi erittäin yksinkertaista ja maksaisi itsensä moninkertaisesti takaisin.
Jotain siinä kuitenkin on kun noihin ei puututa... Hommahan hoituisi automaattisesti ilman tarvetta käsittelijälle ainakin ajokortin osalta.
Ei vaan yksinkertaisesti mene jakeluun miten tämä on mahdollista kun kaikkea muutakin paljon pienempää kyylätään suurennuslasilla.
Missä menee kateellisuuden raja kun puhutaan rikoksista? Aika lapsellista valittaa jos jää petoksesta kiinni.
Lähinnä viittasin siihen kun väitit että kyse on kateellisuudesta. Yleensä tuota kuulee sellaisten suusta jotka itsekin rikkoo lakia.
Miksei niitä työmatkakuluja voi laskea aivan suoraan etäisyyden perusteella ilman mitään omavastuita? Ei yrityksilläkään ole omavastuuta, vaan kaikki liiketoiminnan kannalta tarpeelliset menot vähentävät veronalaista tuloa. Reilu peli ja samat säännöt kaikille.
Näin sivuhuomautuksena vaan. Muutenkin tuntuu että osalta unohtuu se että jotkut käy myös kaupungista töissä "maalla".
koska se sama veromäärä on palkasta kerättävä kuitenkin.. tottakai voidaan toimia niinkuin sanoit, mutta palkkaverotus noussee sitten sen verran että tulos lienee +/- 0 henkilölle jonka työmatka on alle X km.
itsehän olen sitä mieltä, että työssäkäynnin tulisi olla kannattavaa ja kannatettavaa, eikä syrjäseudulla asumisesta tulisi tarpeettomasti rangaista ja eriarvoistaa siitä että pyrkii hankkimaan oman elantonsa huolimatta välimatkasta työpaikalleen- jo nyt heillä on selvästi huonommat vasteajat ambulanssien, poliisin ym yhteiskunnan palveluiden suhteen ja kaikkia palveluita ei ole edes saatavilla järjellisten matkojen päässä (enkä ole toki näihin asioihin muutosta vaatimassakaan, siinä mielessä hyväksyn ajatuksen omasta valinnasta ja vastuusta).
Luettelit juuri monta hyvää syytä, miksi skutsissa asuvien pitkiä välimatkoja töihin/palvelujen pariin ei missään nimessä pitäisi tukea taloudellisesti. Yhteiskunnan nimenomaan pitää luoda rakenteet, jotka saavat ihmiset muuttamaan kaupunkeihin ja asutuskeskuksiin. Se aiheuttaisi suunnattomasti säästöjä kalliin infran/capita takia.
Yhteiskunnan ei pidä luoda rakenteita, jotka saavat ihmiset muuttamaan kaupunkeihin.
Yhteiskunnan tulee luoda rakenteet jossa jokainen päättää itse, mutta maksaa myös valintansa itse.
Totta. Mutta veikkaan, että jälkimmäinen johtaa ensimmäiseen.
Itä-Suomi. Tuota noin 2500 euroa olen pitänyt itsekkin siitä mistä lähdetään neuvottelemaan. Riippuen aikapaljolti tuosta tulevasta työnkuvasta, joka kuten sullakin niin tulee monipuolistumaan jahka tästä valmistuu ja lähdetään katsomaan mitä kaikkea otan vastuulle. 3000/kk olisi ihanne, mutta en usko että ihan tähän on mahdollista ainakaan suoraan koulunpenkiltä on lähteä.Aika linjassa tuo. Missä päin on sijainti? Itse samantyyppisessä hommassa (työnkuva tosin paljon laajempi) ja n. 2300e/kk. Valmistumisen jälkeen piti nousta palkka mutta se venyy työnkuvan monipuolistumisen takia. Tämän vuoksi palkkakin pitäisi tarkistaa uudelleen. Kokemusta alasta mulla ei oikeastaan ole, kun oma sähköalan koulutus ei liity sähkönsiirtoon mitenkään.
Sanoisin että valmistumisen jälkeen pidät minimin 2500 eurossa. Ei kukaan tosin tuon alle varmaan edes tarjoa, kun tekijöitä tarvitaan vähän joka paikassa, meilläkin.
Totta. Mutta veikkaan, että jälkimmäinen johtaa ensimmäiseen.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.