Vieroksuuko tai vihaako ihmiset täällä tosiaan noin paljon työntekoa, että jäisivät jo miljoonan lottovoitolla pois töistä, nostaen lisäksi "ihan vittuillakseen" kaikki mahdolliset ansiosidonnaiset yms? Vaikka sosiaaliturvajärjestelmämme tukee nyt jo liikaa kaikenlaisia työtä vieroksuvia ihmisiä, joille ei kuuluisi antaa penniäkään tukea, niin kyllä pitäisin silti sosiaaliturvajärjestelmästä ainakin jollain tasolla kiinni tässä yhteiskunnassa ja sen ylläpitämiseen olisi parasta, että ihmiset tekisivät mahdollisimman pitkän työuran ja eläköityisivät mahdollisimman myöhään. Jos työnteko tuntuu täysin pakkopullalta, niin pitäisikö harkita alan vaihtoa? Itse ainakin olen kiitollinen yhteiskunnalle, jossa olen voinut kouluttautua ilmaiseksi uralle, josta oikeasti voin jopa nauttia. Toki onhan mullakin summa, ehkä jotain toistakymmentä miljoonaa, jolla voisin lopettaa työt. Pienemmillä lottovoitoilla saisi vain turvaa ja huolettomuutta elämiseen, sillä tuppaa se ostokäyttäytyminen muuttumaan varallisuuden kasvaessa.
Jopa näin keskituloisena kolmekymppisenä (vuositulot noin 47000e brutto) kestäisi reilut 21 vuotta oravanpyörässä tienata tuo miljoona. Siis bruttona. Kiitän onneani siitä että olen työssä jonne lähteminen ei vituta aamuisin, joka on helppoa ja melko stressitöntä, ja rahaa jää käteen hävyttömästi enemmän kuin riittävästi, kun ei ole jälkikasvua eikä kalliita harrastuksia. Silti jos saisin tuon miljoonan käteen, niin hanskat tippuisivat about saman tien, koska pidän kuitenkin vapaa-ajasta enemmän kuin työstäni. Tuon summan tienaaminen nettona veisikin jo yli 30v.
Tukia en kyllä nostaisi, mutta tuon miljoonan kun sijoittaisi ja elelisi tuotoilla + myynneillä, niin varsin hyvän elintason saisi. So what jos pääomaa joutuisi syömään, ei täältä käärinliinoihin mukaansa saa kukaan mitään kun lähtö koittaa.