Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 033
Ohan se niinkin mutta OW:ssa omasta mielestä korostuu sellainen salamyhkäisyys ja sen tuomat ongelmat pelaajien välillä missä tiimiläiset ei näe ollenkaan toistensa statseja pelin aikana. On ihan nollakynnys alkaa huutelemaan "DPS moira fu" kun tiimissä on Mercy ja sulla on Moiralla kulta dmg ja heal.
No onhan toi nyt vähän väärin jos moiralla on kulta dmg, joko siinä ei tarpeeks hiilaa tai sitten muu tiimi ei vaan saa mitään aikaseksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
58
No onhan toi nyt vähän väärin jos moiralla on kulta dmg, joko siinä ei tarpeeks hiilaa tai sitten muu tiimi ei vaan saa mitään aikaseksi.
Jos osaat yhtään lukee niin sanoin että tiimissä toisena healerina Mercy ja mulla Moiralla "kulta dmg JA kulta heal". :sdarra: Ja kyllä, DPS:t nykyään on monesti ihan avuttomia koska ne on valmiita oottamaan sen 6-12min ja sitten valittaa kun ei tarpeeks healata.
 
Liittynyt
03.06.2019
Viestejä
119
Parasta Moiralla pelaamisessa on löytää se hyvä balanssi damagen ja hiilauksen välillä. Joskus sun tiimi on niin rikkonainen tai ihan vaan paska, että se painotus on pakko olla tosi vahvasti hiilauksen puolella, jotta ainakin omalta osalta tekee peliä edistäviä asioita ja antaa tiimille mahdollisuuden kääntää kelkkaa. Välillä tekis mieli heittää vaan hanskat tiskiin, mutta oon opetellu sellasen tavan, että haen vain toistoja pelillisesti oikeisiin asioihin ja pidän sitä matsia treeneinä. Välillä siitä jopa tulee hyvä fiilis, kun onnistuu täysin rikkonaisessa pelissä ja turpasaunassa hoitamaan oman tonttinsa hyvin. Silloin tekis mieli huudella, mutta sitten tajuaa, että olis itse osa sitä toksista yhteisöä ja pitää turpansa kiinni, ellei joku ala aukomaan sun pelaamisesta. Silloinkin kun malttaa vastata asiallisesti, niin omalta osaltaan edistää sitä paskan kulttuurin kehittymistä parempaan suuntaan. Tuulimyllyjähän vastaan siinä kaiketi taistelee, mutta eipähän ainakaan edesauta asian kehittymistä edelleen huonompaan suuntaan.

Parhaassa tapauksessa sulla voi sitten olla kulta heal ja dmg. Täytyy kuitenkin muistaa, että vaikka sulla olis kulta heal, niin se ei välttämättä tarkota, että oot pelannut erityisen hyvin. Se, että toinen hiileri on vielä paskempi ei tuo synninpäästöä siitä, että oot ollu DPS Moira vähänkin pidemmässä pelissä, jossa kultaheal on 5k. Se paras tapaus lienee sellanen, jossa vihun dmg saadaan pidettyä aisoissa, joka antaa sulle Moirana enemmän tilaa olla agressiivinen, joka edelleen ruokkii sitä vastustajan "tyrehdyttämistä" ja toisaalta sulla on jatkuvasti mahdollisuus hiilata.

Vaikka Moiralla onkin se dmg-aspekti, niin sillä kultadamagella ei tee mitään, jos sun tiimi ei oo tehny damagea sen takia, että sä et oo hiilannut niitä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
58
Parasta Moiralla pelaamisessa on löytää se hyvä balanssi damagen ja hiilauksen välillä. Joskus sun tiimi on niin rikkonainen tai ihan vaan paska, että se painotus on pakko olla tosi vahvasti hiilauksen puolella, jotta ainakin omalta osalta tekee peliä edistäviä asioita ja antaa tiimille mahdollisuuden kääntää kelkkaa. Välillä tekis mieli heittää vaan hanskat tiskiin, mutta oon opetellu sellasen tavan, että haen vain toistoja pelillisesti oikeisiin asioihin ja pidän sitä matsia treeneinä. Välillä siitä jopa tulee hyvä fiilis, kun onnistuu täysin rikkonaisessa pelissä ja turpasaunassa hoitamaan oman tonttinsa hyvin. Silloin tekis mieli huudella, mutta sitten tajuaa, että olis itse osa sitä toksista yhteisöä ja pitää turpansa kiinni, ellei joku ala aukomaan sun pelaamisesta. Silloinkin kun malttaa vastata asiallisesti, niin omalta osaltaan edistää sitä paskan kulttuurin kehittymistä parempaan suuntaan. Tuulimyllyjähän vastaan siinä kaiketi taistelee, mutta eipähän ainakaan edesauta asian kehittymistä edelleen huonompaan suuntaan.

Parhaassa tapauksessa sulla voi sitten olla kulta heal ja dmg. Täytyy kuitenkin muistaa, että vaikka sulla olis kulta heal, niin se ei välttämättä tarkota, että oot pelannut erityisen hyvin. Se, että toinen hiileri on vielä paskempi ei tuo synninpäästöä siitä, että oot ollu DPS Moira vähänkin pidemmässä pelissä, jossa kultaheal on 5k. Se paras tapaus lienee sellanen, jossa vihun dmg saadaan pidettyä aisoissa, joka antaa sulle Moirana enemmän tilaa olla agressiivinen, joka edelleen ruokkii sitä vastustajan "tyrehdyttämistä" ja toisaalta sulla on jatkuvasti mahdollisuus hiilata.

Vaikka Moiralla onkin se dmg-aspekti, niin sillä kultadamagella ei tee mitään, jos sun tiimi ei oo tehny damagea sen takia, että sä et oo hiilannut niitä.
Kulta dmg yksistään ei kerro mitään, yleensä siitä että oot laiminlyöny hiilauksen. Yleensä elit on kultaa koska tuolla herolla on todella helppo saada käytännössä joka pelissä 50-70% kill participation. Todella monikäyttöinen hero mikä juurikin syy miksi pelaan sillä: voi tilanteen mukaan mukauttaa pelityyliään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
923
Nyt alkaa taas nyppimään tämä touhu... Viime aikoina liian moni peli on kaatunut siihen että joku/jotkut tiimissä (yleensä depsit) eivät vaihda herojaan tilanteen sitä vaatiessa vaan esim. sillä Echolla ja Genjillä on pakko vetää hamaan loppuun saakka vaikka siitä ei mitään tulisikaan ja vihu mahdollisesti vielä hardcountteraisi siihen päälle. Tai vaikka hero vaihtuisikin niin silloinkin saatetaan tehdä täysin järjenvastaisia herovalintoja, esim. nyt vaikka se Genji Winstonia, Meitä ja Moiraa vastaan. Tai chokesta voisi päästä kahta kilpeä vastaan mahdollisesti helpommin läpi Junkratillä kuin sillä Genjillä mutta ei, vaihdetaan Asheen.

Pitääkö tähän peliin oikeasti kehittää joku kädestäpitosysteemi joka hälyttää "vihutiimissä X määrä countereita, heron vaihto suositeltavaa" tms? Tai alkaa bannimaan heroja yksittäisiltä pelaajilta jos niillä onetrickaa liikaa? Ei nyt vain jaksa oikein enää hävitä pelejä muiden jääräpäisyyden takia, tulee niin turhautunut ja avuton olo kun ei voi edes itse yrittää tehdä jotakin... Ehkä olisi taas hyvä hetki pistää tämä peli vähäksi aikaa naftaliiniin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
58
Nyt alkaa taas nyppimään tämä touhu... Viime aikoina liian moni peli on kaatunut siihen että joku/jotkut tiimissä (yleensä depsit) eivät vaihda herojaan tilanteen sitä vaatiessa vaan esim. sillä Echolla ja Genjillä on pakko vetää hamaan loppuun saakka vaikka siitä ei mitään tulisikaan ja vihu mahdollisesti vielä hardcountteraisi siihen päälle. Tai vaikka hero vaihtuisikin niin silloinkin saatetaan tehdä täysin järjenvastaisia herovalintoja, esim. nyt vaikka se Genji Winstonia, Meitä ja Moiraa vastaan.

Pitääkö tähän peliin oikeasti kehittää joku kädestäpitosysteemi joka hälyttää "vihutiimissä X määrä countereita, heron vaihto suositeltavaa" tms? Tai alkaa bannimaan heroja yksittäisiltä pelaajilta jos niillä onetrickaa liikaa? Ei nyt vain jaksa oikein enää hävitä pelejä muiden jääräpäisyyden takia, tulee vain niin turhautunut ja avuton olo kun ei voi edes itse yrittää tehdä jotakin... Ehkä olisi taas hyvä hetki pistää tämä peli vähäksi aikaa naftaliiniin.
Oon huomannut saman. Depsit tuntuu olevan niitä ketkä odottavat sen 10min matchmakingia hinnalla millä hyvänsä ja ovat sitten täysin hyödyttömiä, lähinnä syyttäävät huonosta pelistä healereita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 033
Oon huomannut saman. Depsit tuntuu olevan niitä ketkä odottavat sen 10min matchmakingia hinnalla millä hyvänsä ja ovat sitten täysin hyödyttömiä, lähinnä syyttäävät huonosta pelistä healereita.
Välillä tuntuu että on ihan sama pelaako tankkia, depsiä vai hiilua, joku siellä kuitenkin alkaa syyttämään jotakuta pelin huonoudesta syystä x.

Onhan noita one trickejä, jotka ei suostu pelaamaan muuta kuin esim. sitä genjiä, mutta isompi ongelma on se ettei pelata tiiminä vaan sooloillaan ja kuollaan yksin. Itsekin tulee tuohon monesti sorruttua jos ei seuraa kunnolla mitä muut tekee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 033
Herätellään tätäkin ketjua ja kysytään että vieläkö on porukkaa aktiivisesti pelaamassa?

Itsellä meni 2-3 seasonia melko hiljaiselolla, mutta nyt talvella on taas palannut aktiivisemmin pelaamaan ja kyllähän tuo on hyvin maistunut. Vaikka pelissä ei ole mitään suuria muutoksia tapahtunut niin kyllä nuo balancepatchit ja pikkueventit on olleet ihan hyviä piristyksiä peliin. Priority passikin on ollut ihan hyvä uudistus, itsellä gold-tason dps-que ajat tipahti 9-10min puoleen tuolla. Melkeen sama pelata tuota flex-roolia jos tankkia muutenkin pelaa, kerran olen tuolla flex-quella jopa supporttia päässyt pelaamaan.

BlizzCon järjestetään 19.-20.2 ja sinnehän odotetaan Overwatch 2:n Betan julkistamista.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
322
Overwatch 2 (moninpeli) tulee olemaan Free-to-Play ja saapuu pelattavaksi 4.10.

..Päälle 1000h alkuperäiseen upottaneena, odotan hieman varautuneena.
Onhan tuo ollut kuolleeksi verrattavissa jo pidemmän aikaa (jos peliin pääsyä joutuu odottamaan ~5 minuuttia ja lobbyt pysyvät kasassa ehkä pelin tai kaksi niin ei kovin hyvin mene).. Toki tuo F2P malliin meno tarkoittaa isompaa määrää häxöreitä yms. ja voi muutenkin olla jo "liian myöhäistä".

Eipä nuo betasta kantautuneet vaikutelmat mitään kovin mairittelevia olleet. "Liian vähän, liian myöhään" jne.. Ja en oikein ymmärrä tuota siirtymää 6v6 asetelmasta 5v5 asetelmaan.

..Overwatch oli yksi hauskimmista peleistä (pelillisesti) aikapäiviin kunnes se siirtyi Esports hikoilun puolelle. Vieläkin sitä mieltä että valtaosa ihmisistä jotka testasivat ja totesivat että "paskaa on", lähestyivät peliä perus FPS pelit mielessä, 1v6 näkökulmasta &"miksei tää iso jannu kuole vaikka ammuin sitä 10 kertaa?", kun valtaosa pelistä pyörii tiimitappeluissa, luokkien/hahmojen välisessä "kivi-sakset-paperi" tasapainossa ja synergioissa.
...En siis meinaa etteikö Overwatchista voisi olla pitämättä, mutta ainakin omasta kaveriporukasta monella tökkäsi juurikin tuohon "en pysty yksin tappamaan koko tiimiä" aspektiin.. Muutamalla taas klikkasi ja upottivat vielä enemmän aikaa kuin minä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
411
Pelasin reilusti tota 5v5 betaa eikä se oikein tuntunut omasta mielestäni oikealta ratkaisulta OW:n ongelmiin. Sillä ehkä ratkotaan pitkät jonot tankkien puutteen takia, mutta se luo liudan uusia ongelmia. Koko peli on tasapainotettu se 2-2-2 mielessäpitän ja sitä on tottunut siihen, että tiimissä yleensä on se off-tank. Betaa pelatessa tiimissä on joko se kilpitankki tai sitten "offtank" doomfist joka tekee sitä omaa juttuaan. Healerit on haavoittavemmassa asemassa kun ei ole zaryaa antamassa kuplia ja ei kyllä dps:nä pelaaminenkaan hirveää herkkua ole kun sitä vastustajan tankkia saa tykittää hulluna että sen saa kaadettua. Tulee mieleen vaan nuo custom gamejen puolella olevat 6v1 "boss battlet".

Epäilen vahvasti, että kun seuraava beta tulee niin mikään ei ole muuttunut merkittävästi. Tuovat tuon 5v5 pakolla sitten OW2 julkasun myötä eikä paluuta 6v6 ole (paitsi ehkä Arcadessa, jos sielläkään). Mystery heroes moodi on melko varmasti tuosta eteepäin täysin rikkinäinen tankkien ylivoimaisuuden takia.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
322
Juurikin tuo "muutettiin peli 5v5 muotoon.. Mutta ei tehty mitään tasapainon eteen" (en tiedä onko tilanne ihan näin räikeä, mutta tällaista olen kuullut) muutos on aivan käsittämätön. Luulisi sen olevan sanomattakin selvää että jos tiimikokoonpanosta miinustetaan yksi, niin sillä on aika laaja vaikutus.
..Kai he meinaavat tehdä niitä "reworkeja" ja kohta koko rosteri on yhtä, glorifioitua DPSää koska "peli ei ole kiva jos kaikkea ei pysty soolottamaan" *kädet puuskassa*
Onhan se totta että osa Overwatchin ongelmista nimenomaan juontaa juurensa tuosta tiimipainoitteisuudesta ja siitä että pitäisi uskoa randomeitten hyvään tahtoon ja yhteistyökykyyn.. Mielestäni Role queue oli virhe vaikka pääosin Tankki/Support pelaaja olenkin. Se yleinen "iham mälsää ku joutuu ampumaan jota1 shieldejä" argumentti pelin tylsyydestä oli minusta myös aivan käsittämätön.. Ne kilvet nyt vaan on (tai olivat) osa peliä.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
791
Mikähän idea tuossa Overwacth 2 nimessä on kun kuitenkin kyseessä OW1 free-to-playnä ja jotain pieniä graafisia päivityksiä. Samalla kuitenkin noiden kahden version välillä crossplay.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
282
Mikähän idea tuossa Overwacth 2 nimessä on kun kuitenkin kyseessä OW1 free-to-playnä ja jotain pieniä graafisia päivityksiä. Samalla kuitenkin noiden kahden version välillä crossplay.
OW2:n PvP on f2p, mutta ilmeisesti sitten se PvE on sitten maksullinen. Ja tuntuu että suurinosa kehityksestä OW2:ssa on juurikin pistetty tuohon PvE, minkä takia balanssit tulee olemaan varmaankin pitkään aivan metsässä PvP:n osalta.
Mutta nää graafiset päivitykset on vissiin ihan uus engine, tai siis päivitetty engine olemassa olevan pohjalta. Varmaan näillä kriteereillä se nimetty jatko-osaksi.

Mutta jaksa mitenkään innolla tätä odottaa vaikka alkuperäistä onkin tullut pelattua suhteellisen aktiivisesti betasta lähtien, toki nykypäivinä harvemmin mutta kuitenkin muutamia kertoja kuukaudessa. Ei ole Blizzardilla mennyt kovin hyvin sen jälkeen kun Activision tuli pistämään vähän hiekkaa rattaisiin.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
322
Mikähän idea tuossa Overwacth 2 nimessä on kun kuitenkin kyseessä OW1 free-to-playnä ja jotain pieniä graafisia päivityksiä. Samalla kuitenkin noiden kahden version välillä crossplay.
Pääasiassa se "täysimittainen" PvE co-op osio.. Joka pitää siis käsittääkseni ostaa jos sitä haluaa pelata.

..Ne vähät event co-opit mitä joskus tuli pelattua olivat kyllä aikamoista kuraa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
384
Pääasiassa se "täysimittainen" PvE co-op osio.. Joka pitää siis käsittääkseni ostaa jos sitä haluaa pelata.

..Ne vähät event co-opit mitä joskus tuli pelattua olivat kyllä aikamoista kuraa.
OW1:n PVE:t olivat itselle ehdottomasti pelin parasta antia. Tiimityötä sellaisten kanssa, jotka oikeesti haluavat voittaa eivätkä oo vain afkaamassa ekassa chokessa 24/7. Vähän jo kiinnostaa millaista uutta PVE:tä luvassa ja jatkuuko nuo sitten "aina". Saattaa jäädä omat PVP:t vähiin, jos tuossa onnistuvat.

F2P oli varmaan ainoa vaihtoehto tälle uudelle versiolle, kun ei tuo lopulta ollutkaan kuin ykkösosa vähän erilaisellä värifiltterillä. Melkoinen cashgrab olisi ollut täyshintaisena. Pelkään kyllä pahoin ettei tuokaan riitä pelin elossa pitämiseen kun hakkerit ja trollit peleissä lisääntyvät. Premade-tiimillä voi toimiakin.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
322
OW1:n PVE:t olivat itselle ehdottomasti pelin parasta antia. Tiimityötä sellaisten kanssa, jotka oikeesti haluavat voittaa eivätkä oo vain afkaamassa ekassa chokessa 24/7. Vähän jo kiinnostaa millaista uutta PVE:tä luvassa ja jatkuuko nuo sitten "aina". Saattaa jäädä omat PVP:t vähiin, jos tuossa onnistuvat.

F2P oli varmaan ainoa vaihtoehto tälle uudelle versiolle, kun ei tuo lopulta ollutkaan kuin ykkösosa vähän erilaisellä värifiltterillä. Melkoinen cashgrab olisi ollut täyshintaisena. Pelkään kyllä pahoin ettei tuokaan riitä pelin elossa pitämiseen kun hakkerit ja trollit peleissä lisääntyvät. Premade-tiimillä voi toimiakin.
Käsittääkseni kyseessä on siis kokonainen co-op kampanja (malliin Left 4 Dead) jota voi pelailla millon lystää.. IIRC hahmoilla on omat progressiot, avattavat kilkkeet yms. mitä vähän olen niitä developer updateja seurannut.

..Ja juu, en ole kovin optimistinen pelin henkiin heräämisestä. Jos joku on halunnut Overwatchia kokeilla niin todnäk. hän on jo kokeillut ja joko ostanut tai todennut ettei siitä pidä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
923
Pelaan alkuperäistä edelleenkin säännöllisesti muutamana päivänä viikossa. Mukavaa ajantappoahan tämä on edelleenkin vaikka tätä ei enää jaksakaan hakata kovin tosissaan, lähinnä arcadea ja QP:tä ja jos joku tuttu satttuu tulemaan onlineen niin myös comppia siihen päälle ja silloinkin riittää että matsin lopussa lukee "victory", joku SR on ihan se ja sama.

OW2 ei kiinnosta pätkääkään. Olisivat vain jatkaneet alkuperäisen pelin kehittämistä, eihän tähän ole tullut uusia herojakaan yli kahteen vuoteen? Kivemmat grafiikat ja pienet reworkit olisi voinut lyödä ihan vaikka tuohon originaaliinkin.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
19 319
Pelaan alkuperäistä edelleenkin säännöllisesti muutamana päivänä viikossa. Mukavaa ajantappoahan tämä on edelleenkin vaikka tätä ei enää jaksakaan hakata kovin tosissaan, lähinnä arcadea ja QP:tä ja jos joku tuttu satttuu tulemaan onlineen niin myös comppia siihen päälle ja silloinkin riittää että matsin lopussa lukee "victory", joku SR on ihan se ja sama.

OW2 ei kiinnosta pätkääkään. Olisivat vain jatkaneet alkuperäisen pelin kehittämistä, eihän tähän ole tullut uusia herojakaan yli kahteen vuoteen? Kivemmat grafiikat ja pienet reworkit olisi voinut lyödä ihan vaikka tuohon originaaliinkin.
Eikös ne muut reworkit tulekin, kun crossplay on tuettuna?
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
322
"Roadmapin" tynkää.. Saa nähdä miten pitkälle päästään ennenkuin kuopataan:



..Ja tosiaan, loot boxit lähtevät ja tilalle tulee "Battle passit" ja kauppa.
Vieläkin sitä mieltä että peliä ei elvytetä uusilla hahmoilla vaan olemassa olevat pitäisi ensin laittaa vaateriin/korjata.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
675
Vieläkin sitä mieltä että peliä ei elvytetä uusilla hahmoilla vaan olemassa olevat pitäisi ensin laittaa vaateriin/korjata.
Tätähän juuri tehdään. 5v5, tankit uusiks ja cc pois monelta hahmolta. Echo julkaistiin 2 vuotta sitten eikä uusia mappejakaan montaa ole tullut, joten pakko jotain uutta antaa pelin julkaisussa.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
322
Tätähän juuri tehdään. 5v5, tankit uusiks ja cc pois monelta hahmolta. Echo julkaistiin 2 vuotta sitten eikä uusia mappejakaan montaa ole tullut, joten pakko jotain uutta antaa pelin julkaisussa.
Onhan nuita hahmoja korjailtu jo vuosia.. Mutta aika hitaasti etenee jos vielä jatkavat sitä reworkien kautta tasapainottamista.
En nyt muista oliko Hanzo ensimmäinen reworkin saanut, mutta siitä taitaa jo olla 4 vuotta.

Tietääkseni tuossa Overwatch 2 päivityksessä on kolme reworkia, Bastion, Orisa ja Doomfist.

..Mutta turha tuota on vatuloida, en vielä ole kokeillut ja niinkuin aikaisemmassa viestissä sanoin: En tiedä onko tasapainotuksen puute tosiaan niin räikeää kuin olen kuullut vai onko se joidenkin suolaisten mainien itkua.
Onhan tuossa päivityksessä liuta hienosäätöä useammalle hahmolle:

Global changes to heroes and hero abilities:
  • All damage heroes now have 10% faster movement speed.
  • All tanks now have 30% knockback resistance and provide 50% less Ultimate charge when damaged.
  • All supports now heal 15 HP/second after not being damaged for 2 seconds.
  • All forms of extra health from abilities (e.g., Brigitte's Inspire or Lucio's Sound Barrier) are considered Overhealth (green health bar) instead of a secondary type of armor or shield health.
  • Armor health now reduces all damage by 30% instead of flatly reducing it by 5 points.

Ana:
  • Ana's Biotic Rifle ammo has been increased from 12 to 15 rounds.
  • Ana's Sleep Dart cooldown has been increased from 12 to 15 seconds.
  • Ana's Biotic Grenade duration has been reduced from 4 to 3 seconds.

Ashe:
  • B.O.B. (Ashe's Ultimate) has had his health reduced from 1,200 to 1,000 HP.

Baptiste:
  • Damage falloff range reduced from 25 to 20 meters.
  • Regenerative Burst healing to allies increased from 75 to 100 HP.
  • Biotic Launcher Alternate Fire healing ammo increased from 10 to 13 rounds.

Brigitte:
  • Shield Bash no longer stuns enemies. Cooldown reduced from 7 to 5 seconds. Distance traveled increased from 7 to 12 meters. Movement is no longer stopped when impacting barriers. Damage increased from 1 to 50. Knockback doubled.
  • Inspire now also triggers off Shield Bash damage.

Cassidy (McCree):
  • Flashbang has been removed.
  • Gained Magnetic Grenade. This ability sticks to enemies and explodes, dealing 131 damage.
  • Peacekeeper "Fan the Hammer" fire rate increased by 7.5%.
  • Deadeye Ultimate grants 40% damage reduction and the maximum duration is increased from 6 to 7 seconds. Deadeye also builds at 130 damage/second for 2 seconds and then ramps up to 260 damage/second. Deadeye Ultimate cost has also been increased by 10%.

D.Va:
  • Health increased from 600 to 650. Armor health reduced from 300 to 200. Normal health increased from 300 to 450.
  • Primary fire movement speed penalty reduced from 50% to 40%.
  • Fusion Cannons weapon spread reduced from 4 to 3.5.

Echo:
  • Focusing Beam maximum DPS reduced from 200 to 175.
  • Duplicate max health reduced from enemy hero HP total to a maximum of 300. For example, even though D.Va has 650 health, duplicating her will only give Echo 300 health.

Hanzo:
  • Storm Arrow damage reduced from 70 to 65 per shot.

Junkrat:
  • Steel Trap no longer prevents all movement for its target. It now slows its target by 65% until they reach its max chain length, then it breaks. It still prevents movement abilities from being activated. Its damage has been increased from 80 to 100, and its projectile speed has been increased from 10 to 17.

Lucio:
  • Crossfade self-healing penalty increased from 30% to 60%
  • Sound Barrier Ultimate cost reduced 12%

Mei:
  • Endothermic Blaster freeze stun removed. Immediately slows targets by a constant 50% instead of building up over time. Slow duration reduced from 1.0 to 0.5 seconds. Damage per second increased from 55 to 100. Ammo increased from 120 to 150.
  • Cryo-Freeze no longer removes Sigma Gravitic Flux effect.
  • Ice Wall pillar health reduced from 400 to 250. Range reduced from 35 to 20 meters.
  • Blizzard Ultimate cost increased by 15%.

Mercy:
  • Regeneration now increases the support role healing passive by 50% (Mercy heals 22.5 HP/second instead of 15).

Reaper:
  • Hellfire Shotguns damage per pellet reduced from 6 to 5.4. Spread increased from 6 to 8.

Reinhardt:
  • Steadfast passive removed (replace by global tank passive).
  • Base armor increased from 200 to 300. Base health increased from 300 to 350.
  • Barrier Field health reduced from 1600 to 1200. Regeneration rate reduced from 200 to 144 health per second.
  • Charge steering turn rate increased by 50%. Can now be manually cancelled. Charge Pin wall impact damage reduced from 300 to 225. Cooldown reduced from 10 to 8 seconds.
  • Fire Strike now has two charges, but deals 90 damage instead of 100.

Roadhog:
  • Take a Breather healing increased from 300 to 350.
  • The Whole Hog Ultimate now has to be fired manually, but it cannot be cancelled with stuns. Additionally, Roadhog can use other abilities while Whole Hog is active.

Sigma:
  • Base shields increased from 100 to 200.
  • Accretion damage increased from 70 to 100.
  • Experimental Barrier regeneration rate reduced from 120 to 100.

Soldier: 76:
  • Heavy Pulse Rifle damage reduced from 20 to 18.
  • Sprint movement speed reduced from 50% to 40%.
  • The Tactical Visor Ultimate no longer removes damage falloff from the Heavy Pulse Rifle, though players can now score headshots while the Ultimate is active by aiming at an enemy's head.

Sombra:
  • Machine Pistol damage reduced from 8 to 7. Spread reduced by 10%.
  • Hack cooldown reduced from 8 to 4 seconds, but the cooldown is no longer reduced when hacking health packs. Cast time increased from 0.65 to 0.85 seconds. Health pack hack duration reduced from 60 to 30 seconds. Ability lock duration reduced from 5 seconds to 1 second. Reveals hacked enemies through walls to Sombra's team for 8 seconds. Interrupting Hack during the channel time now incurs the full cooldown. Stun duration on Bob reduced from 5 seconds to 2 seconds. Hack now destroys Baptiste's Immortality Field.
  • Stealth fade-in time reduced by 50%. Enemy detection radius increased from 2 to 4 meters.
  • Sombra can now use Hack during Stealth without ending the Stealth ability, but is revealed to enemies while hacking and for 0.75 seconds after hacking.
  • Gains Opportunist passive. Damage dealt to hacked targets is now increased by 40%.

Tracer:
  • Pulse Pistols damage reduced from 6 to 5.

Widowmaker:
  • Base health increased from 175 to 200.

Winston:
  • Base armor increased from 150 to 200.
  • New Tesla Cannon secondary fire can be used to charge and release a 30-meter range jolt of electricity. It deals up to 50 damage and costs up to 12 ammo.
  • Barrier Projector health increased from 650 to 800. Duration reduced from 9 to 8 seconds. Cooldown reduced from 13 to 12 seconds.
  • Primal Rage Ultimate cost increased by 10%.

Wrecking Ball:
  • Base armor increased from 100 to 150. Base health increased from 500 to 550.
  • Adaptive Shield radius increased from 8 to 10 meters. Health gained per target increased from 75 to 100 health.
  • Roll knockback increased by 36%.

Zarya:
  • Base health increased from 200 to 250. Base shields increased from 200 to 225.
  • Particle Barrier (self-shield) now has a 10-second cooldown on a shared 2-charge system with Projected Barrier (shielding allies). Cooldown now begins immediately on ability use instead of when the barrier has expired. Barrier's duration increased from 2 to 2.5 seconds.
  • Allies shielded with Projected Barrier cannot be targeted again by the ability for 2 seconds.
  • Energy degeneration increased from 1.8 to 2.2 per second.

Zenyatta:
  • Base shields increased from 150 to 175.
  • Gained Snap Kick passive. Zenyatta's melee attacks deal 50% more damage (45 instead of 30) and knock enemies back significantly.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 033
Pitää varmaan kokeilla OW2 betaa tai viimeistään kun julkaistaan, mutta odotukset ei kuitenkaan ole kovin korkealla. On tullut pidettyä viime lokakuusta asti taukoa pelistä ja nyt mielenkiinnolla pelasin yhden placementin, enkä taida pelata enempää. Samantien täyttä suolaamista kun ensimmäinen erä ei sujunut hyvin ja seuraavakin meni sitten suoraan siihen ettei kukaan yritä edes (=soolona täyttä kuraa koko peli). OWL:ää tosin on tullut iltaisin katsottua kun tulee nykyään niin usein tubesta, mielekkäämpää kuin itse pelin pelaaminen.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
371
Global changes to heroes and hero abilities:
  • All damage heroes now have 10% faster movement speed.
  • All tanks now have 30% knockback resistance and provide 50% less Ultimate charge when damaged.
  • All supports now heal 15 HP/second after not being damaged for 2 seconds.
  • All forms of extra health from abilities (e.g., Brigitte's Inspire or Lucio's Sound Barrier) are considered Overhealth (green health bar) instead of a secondary type of armor or shield health.
  • Armor health now reduces all damage by 30% instead of flatly reducing it by 5 points.

Ana:
  • Ana's Biotic Rifle ammo has been increased from 12 to 15 rounds.
  • Ana's Sleep Dart cooldown has been increased from 12 to 15 seconds.
  • Ana's Biotic Grenade duration has been reduced from 4 to 3 seconds.

Ashe:
  • B.O.B. (Ashe's Ultimate) has had his health reduced from 1,200 to 1,000 HP.

Baptiste:
  • Damage falloff range reduced from 25 to 20 meters.
  • Regenerative Burst healing to allies increased from 75 to 100 HP.
  • Biotic Launcher Alternate Fire healing ammo increased from 10 to 13 rounds.

Brigitte:
  • Shield Bash no longer stuns enemies. Cooldown reduced from 7 to 5 seconds. Distance traveled increased from 7 to 12 meters. Movement is no longer stopped when impacting barriers. Damage increased from 1 to 50. Knockback doubled.
  • Inspire now also triggers off Shield Bash damage.

Cassidy (McCree):
  • Flashbang has been removed.
  • Gained Magnetic Grenade. This ability sticks to enemies and explodes, dealing 131 damage.
  • Peacekeeper "Fan the Hammer" fire rate increased by 7.5%.
  • Deadeye Ultimate grants 40% damage reduction and the maximum duration is increased from 6 to 7 seconds. Deadeye also builds at 130 damage/second for 2 seconds and then ramps up to 260 damage/second. Deadeye Ultimate cost has also been increased by 10%.

D.Va:
  • Health increased from 600 to 650. Armor health reduced from 300 to 200. Normal health increased from 300 to 450.
  • Primary fire movement speed penalty reduced from 50% to 40%.
  • Fusion Cannons weapon spread reduced from 4 to 3.5.

Echo:
  • Focusing Beam maximum DPS reduced from 200 to 175.
  • Duplicate max health reduced from enemy hero HP total to a maximum of 300. For example, even though D.Va has 650 health, duplicating her will only give Echo 300 health.

Hanzo:
  • Storm Arrow damage reduced from 70 to 65 per shot.

Junkrat:
  • Steel Trap no longer prevents all movement for its target. It now slows its target by 65% until they reach its max chain length, then it breaks. It still prevents movement abilities from being activated. Its damage has been increased from 80 to 100, and its projectile speed has been increased from 10 to 17.

Lucio:
  • Crossfade self-healing penalty increased from 30% to 60%
  • Sound Barrier Ultimate cost reduced 12%

Mei:
  • Endothermic Blaster freeze stun removed. Immediately slows targets by a constant 50% instead of building up over time. Slow duration reduced from 1.0 to 0.5 seconds. Damage per second increased from 55 to 100. Ammo increased from 120 to 150.
  • Cryo-Freeze no longer removes Sigma Gravitic Flux effect.
  • Ice Wall pillar health reduced from 400 to 250. Range reduced from 35 to 20 meters.
  • Blizzard Ultimate cost increased by 15%.

Mercy:
  • Regeneration now increases the support role healing passive by 50% (Mercy heals 22.5 HP/second instead of 15).

Reaper:
  • Hellfire Shotguns damage per pellet reduced from 6 to 5.4. Spread increased from 6 to 8.

Reinhardt:
  • Steadfast passive removed (replace by global tank passive).
  • Base armor increased from 200 to 300. Base health increased from 300 to 350.
  • Barrier Field health reduced from 1600 to 1200. Regeneration rate reduced from 200 to 144 health per second.
  • Charge steering turn rate increased by 50%. Can now be manually cancelled. Charge Pin wall impact damage reduced from 300 to 225. Cooldown reduced from 10 to 8 seconds.
  • Fire Strike now has two charges, but deals 90 damage instead of 100.

Roadhog:
  • Take a Breather healing increased from 300 to 350.
  • The Whole Hog Ultimate now has to be fired manually, but it cannot be cancelled with stuns. Additionally, Roadhog can use other abilities while Whole Hog is active.

Sigma:
  • Base shields increased from 100 to 200.
  • Accretion damage increased from 70 to 100.
  • Experimental Barrier regeneration rate reduced from 120 to 100.

Soldier: 76:
  • Heavy Pulse Rifle damage reduced from 20 to 18.
  • Sprint movement speed reduced from 50% to 40%.
  • The Tactical Visor Ultimate no longer removes damage falloff from the Heavy Pulse Rifle, though players can now score headshots while the Ultimate is active by aiming at an enemy's head.

Sombra:
  • Machine Pistol damage reduced from 8 to 7. Spread reduced by 10%.
  • Hack cooldown reduced from 8 to 4 seconds, but the cooldown is no longer reduced when hacking health packs. Cast time increased from 0.65 to 0.85 seconds. Health pack hack duration reduced from 60 to 30 seconds. Ability lock duration reduced from 5 seconds to 1 second. Reveals hacked enemies through walls to Sombra's team for 8 seconds. Interrupting Hack during the channel time now incurs the full cooldown. Stun duration on Bob reduced from 5 seconds to 2 seconds. Hack now destroys Baptiste's Immortality Field.
  • Stealth fade-in time reduced by 50%. Enemy detection radius increased from 2 to 4 meters.
  • Sombra can now use Hack during Stealth without ending the Stealth ability, but is revealed to enemies while hacking and for 0.75 seconds after hacking.
  • Gains Opportunist passive. Damage dealt to hacked targets is now increased by 40%.

Tracer:
  • Pulse Pistols damage reduced from 6 to 5.

Widowmaker:
  • Base health increased from 175 to 200.

Winston:
  • Base armor increased from 150 to 200.
  • New Tesla Cannon secondary fire can be used to charge and release a 30-meter range jolt of electricity. It deals up to 50 damage and costs up to 12 ammo.
  • Barrier Projector health increased from 650 to 800. Duration reduced from 9 to 8 seconds. Cooldown reduced from 13 to 12 seconds.
  • Primal Rage Ultimate cost increased by 10%.

Wrecking Ball:
  • Base armor increased from 100 to 150. Base health increased from 500 to 550.
  • Adaptive Shield radius increased from 8 to 10 meters. Health gained per target increased from 75 to 100 health.
  • Roll knockback increased by 36%.

Zarya:
  • Base health increased from 200 to 250. Base shields increased from 200 to 225.
  • Particle Barrier (self-shield) now has a 10-second cooldown on a shared 2-charge system with Projected Barrier (shielding allies). Cooldown now begins immediately on ability use instead of when the barrier has expired. Barrier's duration increased from 2 to 2.5 seconds.
  • Allies shielded with Projected Barrier cannot be targeted again by the ability for 2 seconds.
  • Energy degeneration increased from 1.8 to 2.2 per second.

Zenyatta:
  • Base shields increased from 150 to 175.
  • Gained Snap Kick passive. Zenyatta's melee attacks deal 50% more damage (45 instead of 30) and knock enemies back significantly.
Selkeästi muutoksilla haetaan lisää dynaamisuutta peliin, kun stunnaukset on käytännössä napattu pois. Pitääpä jossain kohtaa testata, mille vaikuttaa!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 033
Klo 22 pitäis ilmeisesti tulla OW2 linjoille. On kyllä olematon hype pelistä tällä hetkellä. Lähinnä vaan nähnyt miten ykkösen perään itketään.
 
Liittynyt
29.10.2021
Viestejä
20
Klo 22 pitäis ilmeisesti tulla OW2 linjoille. On kyllä olematon hype pelistä tällä hetkellä. Lähinnä vaan nähnyt miten ykkösen perään itketään.
Pääseekös jostain jo latailemaan etukäteen? Äkkiseltään en löytänyt tällaista mahdollisuutta
 

get

Liittynyt
22.08.2018
Viestejä
94
Itse en ainakaan servulle pääse vielä. Connection failed...retrying -loopissa mennään..
 
Liittynyt
23.06.2019
Viestejä
202
50 000 pelaajaa jonossa ennen minua. Noh, kokeillaan huomenna uudestaan jos pääsis pelaileen.. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
613
Herran vuosi 2022 ja vieläkin kärsitään serveriongelmista. En ole vielä päässyt edes peliin sisään kun puskee pleikkarilla LC 208 erroria ja ei päästä serverille. Eipä paljon paskemmin voisi julkistus epäonnistua.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
282
Herran vuosi 2022 ja vieläkin kärsitään serveriongelmista. En ole vielä päässyt edes peliin sisään kun puskee pleikkarilla LC 208 erroria ja ei päästä serverille. Eipä paljon paskemmin voisi julkistus epäonnistua.
Vissiin ollut DDOS-hyökkäyksiäkin haittaamassa vielä lisää.
Koneella onnistunut kyllä eilisestä lähtien useamman kerran kirjautuminen, toki pienen odottelun jälkeen.

Mutta joo, olisihan tuo kyllä mukava jos yritykset hetkellisesti edes sais lisäresursseja julkaisiuihin tai isoja päivityksiä varten. Mutta onneksi nuo ongelmat kyllä helpottaa parissa päivässä useimmiten.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
613
Vissiin ollut DDOS-hyökkäyksiäkin haittaamassa vielä lisää.
Koneella onnistunut kyllä eilisestä lähtien useamman kerran kirjautuminen, toki pienen odottelun jälkeen.

Mutta joo, olisihan tuo kyllä mukava jos yritykset hetkellisesti edes sais lisäresursseja julkaisiuihin tai isoja päivityksiä varten. Mutta onneksi nuo ongelmat kyllä helpottaa parissa päivässä useimmiten.
Ilmeisesti tuo liittyy tuohon Account mergeen koska sama ongelma oli näköjään myös Switchillä.
 
Liittynyt
13.05.2019
Viestejä
128
Meinasin pelata ja näytti että 40 pelaajaa ennen mua ja jes nyt pelaamaan....eiku 30000 pelaajaa edellä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 466
500 players ahead of you. Sorry, we couldn't log you in. 700 players ahead of you. Sorry, we couldn't log you in. 900 players ahead of you.

Ei mee ihan hyvään suuntaan toi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
220
Aamulla pääsi hyvin pelaamaan, saikkupäivä tuli sopivasti niin sai peliin rauhassa tutustua.

Kyllähän tämä on ihan eri peli nyt ja äkkiseltään tuntuu että vähän huonompi. 5v5 on yleisesti aikamoista kaaosta kokoajan, siinä missä 6v6 oli enemmän taktisempaa ja rauhallisempi temmoltaan. Ehkä siihen pitää vain tottua ja ajan kanssa tulee enemmän koordinaatiota. Toisen tankin puuttuminen näkyy tällä hetkellä siinä että jos itse pelaa tankkia, ottaa jatkuvasti enemmän riskejä ja haahuilee liiankin kaukana muusta tiimistä. Sen ikäänkuin unohtaa että yksinhän tässä tankataan nyt. Sinänsä tankit on saanu melkoisesti buffia ja kestää ottaa hittiä enemmän. Varsinki Junker Queen on ihan tautisen vaikea tappaa. Orisa on nyt paljon hauskempi pelata, pelityyli on ihan täysin erilainen kuin mitä aiemmin.

CC:n karsiminen on ihan hyvä juttu mutta samalla se tekee esim. Genjistä lähes pysäyttämättömän. Jos Genjillä on pocket healer niin on todella hankala saada hengiltä ja ei siinä lopulta auta muu kuin katsella miten se vetää teamwipen toisensa perään. Blizzardilla on melkonen homma ruveta balansoimaan tätä peliä nyt uudelleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 033
Taas pelitti parin tunnin ajan ok ja sitten heitti pelistä ulos takas tuohon sisäänkirjautumisrumbaan.

Peli kyllä tuntuu ulkonäöllisesti paljon pelkältä versiopäivitykseltä, ei kokonaan uudelta peliltä niinkuin nimestä voisi päätellä. Onhan tuo sisältökin suurimmaksi osaksi vain kopio ensimmäisestä pelistä.

5v5, hahmomuutokset ja uudet mapit on muuten ihan raikas tuulahdus. Menee oma aikansa että tottuu tuohon uuteen pelityyliin, tuntuu ehkä hieman nopeammalta kuin 6v6. Vaikea suoraan vertailla kun ei ole ykkösosaa pelannut kunnolla melkein vuoteen.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
483
300 players ahead of you. Sorry, we couldn't log you in. 2000 players ahead of you....

Kyllähän tuo sisäänkirjautuminen on melko tuskaa.

Pääsin kumminkin eilen muutaman matsin pelaamaan ja ajatukset noh aika mitäänsanomattomat. Tuo toisen tankin puutuminen kyllä muuttaa peliä aikalailla ja tällä hetkellä fiilikset, että paljon huonompaan suuntaan. Aikaisemmin 2 tankilla pelaaminen jotenkin vapaampaa, mutta nyt lähinnä näen että pakko valita joku "shield" tankki jotta on eniten hyötyä omille.

Lisäksi en ymmärrä miksi stun-liikkeitä piti päästä eroon? Mukava että pystyi pysäyttelemään ulteja + riehuvaa genjiä yms.

+:
Otteluita jossa voi valita minkä tahansa ukon. Tulee vanhat häröpallo-ottelut mieleen.
 

Ingvarr

"Tuplaan sun moneyt"
Tukijäsen
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
16
Hyvin pääsi eilen kyllä peliin. 5v5 muutoksesta en ole vielä varma.
On sentään vähän balansoitu kun beta tuntu ihan hirveeltä.
Odotan koska Orisaa tai Genjiä nerffataan.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
360
Aamulla pääsin suoraan sisään kun asensin tän tossa kymmenen aikaan. Nyt uudestaan niin 50 jono. No reilussa minuutissa tuo meni.

edit, Nyt onkin sit jo 500 jono. Pitänee vissiin pitää peli päällä koko illan kunhan tuonne joskus pääsee. Omituista touhua, eikö ne voi lisätä servuja tuonne vai mikä tässä nyt mättää?

edit2. Nice. Kesken rankedin server error ja suoraan jonoon. 800 tällä hetkellä. :sclap:
Ihan hieno launchi joo.

edit3. Sijalla 500 tällä hetkellä, eli 300 sijaa 20minuuttiin. Näyttää olevan sen verran rikki että ei tarvii tällei iltasella yrittää eurooppaa ainakaan.
Harmi, ois ollu pelihaluja...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.05.2019
Viestejä
128
Aasian palvelimelle pääsin noin 5 minuutin odottelulla. Peliä varmaan minuutti ja erroria.
Tää ei ole edes hintansa arvoinen.....
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
185 356
Viestejä
3 380 761
Jäsenet
60 509
Uusin jäsen
Jompsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom