Ongelmat GeForce RTX 30- ja Radeon RX 6000 -näytönohjaimien tilauksissa (ei toimitettu/peruutetut tilaukset, kuluttajasuojalaki)

Eikö tuota 3060ti dualia saa jo 650-700? Toki siinä on 200€ ilmaa tammikuiseen verrattuna.
Et kyllä ole mistään saanut Dualia tuohon hintaan pitkään aikaan. Dual miniin tuota ei voi verrata sillä aivan eri kokoluokissa mennään. Oma VK tilaus on myös siellä 500e~pintaan ja sain saman vastauksen LHR mallin korvaamisesta. Tänään ovat näköjään saaneet ison erän (25+) pienen 10kpl erän kylkeen tuota LHR-mallia, mutta meillehän näitä ei heru :cigarbeye:
 
Sain juuri tiedon, että Verkkokauppa tulee ilmoittamaan kaikille näytönohjainten tilaajille uuden toimintamallin muutaman viikon päästä. Viestit lähtevät kaikille tilaajille samanaikaisesti.

Toivottavasti siirtyvät LHR malleilla näytönohjainten korvaamiseen.
 
Sain juuri tiedon, että Verkkokauppa tulee ilmoittamaan kaikille näytönohjainten tilaajille uuden toimintamallin muutaman viikon päästä. Viestit lähtevät kaikille tilaajille samanaikaisesti.

Toivottavasti siirtyvät LHR malleilla näytönohjainten korvaamiseen.


LHR- malleilla korvaaminen 1:1 on heikommalla korvaamista, jos asiaa miettii edes hieman. Lisäksi käytettyjen ja uutena myytävien tuotteiden hinnoittelusta huomaa myös tilanteen, vaikka ei pureutuisi itse korttien käyttökohteiden rajoitukseen. Tässä tuotteiden viimehetken hinnoittelumuutokset eivät korjaa todellista tilannetta. Tämä vaihtoehto ei täytä vaadittua lakipykälää, sopimusrikkomustilanteessa tulee korvaavana tarjotun tuotteen olla parempi eikä huonompi. Tällaisesta ratkaisusta seurannee mukavasti puuhaa KKV:lle ja myyjille kohtalaisen paljon mainostilaa negatiivisissa otsikoissa ja keskusteluissa. Toisekseen tämä on meille pelaajille epäkiitollinen ratkaisu. Noita kortteja on ties kuinka paljon louhijoille jonossa, joten pelaajat tippuvat taas jonon hännille. Myös tilanne jossa perheessä tarve saada esim vaikka kaksi samaa korttia tenaville on myös mielenkiintoinen kun myyntirajoite 1kpl/talous. Tähän toki on omat kikkailunsa, mutta rehellisellä toiminnalla se ei mahdollista. Tästäkin keskusteltu myyjien kanssa. Ymmärrän toki myös ongelmallista myyjän puolta, mutta kukaan ei ole muuttanut pelisääntöjä kesken tilanteen vaan ne on ollut tiedossa jo ennakkoon.
 
LHR- malleilla korvaaminen 1:1 on heikommalla korvaamista, jos asiaa miettii edes hieman. Lisäksi käytettyjen ja uutena myytävien tuotteiden hinnoittelusta huomaa myös tilanteen, vaikka ei pureutuisi itse korttien käyttökohteiden rajoitukseen. Tässä tuotteiden viimehetken hinnoittelumuutokset eivät korjaa todellista tilannetta. Tämä vaihtoehto ei täytä vaadittua lakipykälää, sopimusrikkomustilanteessa tulee korvaavana tarjotun tuotteen olla parempi eikä huonompi. Tällaisesta ratkaisusta seurannee mukavasti puuhaa KKV:lle ja myyjille kohtalaisen paljon mainostilaa negatiivisissa otsikoissa ja keskusteluissa. Toisekseen tämä on meille pelaajille epäkiitollinen ratkaisu. Noita kortteja on ties kuinka paljon louhijoille jonossa, joten pelaajat tippuvat taas jonon hännille. Myös tilanne jossa perheessä tarve saada esim vaikka kaksi samaa korttia tenaville on myös mielenkiintoinen kun myyntirajoite 1kpl/talous. Tähän toki on omat kikkailunsa, mutta rehellisellä toiminnalla se ei mahdollista. Tästäkin keskusteltu myyjien kanssa. Ymmärrän toki myös ongelmallista myyjän puolta, mutta kukaan ei ole muuttanut pelisääntöjä kesken tilanteen vaan ne on ollut tiedossa jo ennakkoon.

Toisaalta jos miettii tuotteen arvolla, niin nyt korvataan 739e tilausta 1300e kortilla. Kyllä siinä kuluttajana voittaa ja paljon.

Melkoista rusinat pullasta-menoa takertua tuohon LHR-tilanteeseen huomioimatta sitä kuinka paljon nämä alkupään halvat tilaukset hyödyttävät kuluttajia jotka ovat saaneet vuosi sitten tilauksen lukittua.
 
Toisaalta osa on joutunut vuoden verran venaamaan korttia. Toisaalta ilman LHR-ratkaisua, tilanne olisi huomattavasti pahempi eikä monella olisi edes sitä LHR-korttia. Eli ei missään nimessä paskin mahdollinen skenaario.
 
LHR- malleilla korvaaminen 1:1 on heikommalla korvaamista, jos asiaa miettii edes hieman.
Mistä meinasit niitä non-lhr kortteja vielä saada kun jo toukokuussa nvidia ilmoitti että kaikki valmistettavat kortit on lhr malleja? Ehkä niitä saattaa tuurilla jostain toki saada...

"Today, we’re taking additional measures by applying a reduced ETH hash rate to newly manufactured GeForce RTX 3080, RTX 3070 and RTX 3060 Ti graphics cards. These cards will start shipping in late May. "
 
Toisaalta osa on joutunut vuoden verran venaamaan korttia. Toisaalta ilman LHR-ratkaisua, tilanne olisi huomattavasti pahempi eikä monella olisi edes sitä LHR-korttia. Eli ei missään nimessä paskin mahdollinen skenaario.

Totta ei paskin skenaario, mutta...

Aika moni on ostanut välissä korvaavan kortin tarpeeseensa kalliilla hypen huipulla ja kenties olisi myymässä kauan odotetun kortin kattaakseen tappion joka tuli kun myytiin olemattomia tuotteita. Tämä toki on vain yksi tilanne skenaario. Nyt siitä tilatusta kortista saisi enemmän kuin toimitetusta LHR-mallista. Ajatella vaikka sijoituksena jonka arvo haihtuu kun myyjä ei pysy sopimuksessaan. Siis ajatus sijoituksesta siksi jotta idean asiassa ymmärtää helpommin.

Entäpä jos kyseessä onkin se kaikkien vihaama louhija joka ei tee tuolla LHR-kortilla mitään? Kuinka tämä palvelee häntä? Aina täytyy miettiä, että käyttö voi olla mitä tahansa mihin kortti soveltuu ja se ei kuulu kellee mitä sillä kortilla kukakin tekee vaikka rakentais niistä korteista talon jos se on se juttu mistä haaveilee.

Myös jälleenmyyntihintaa tulee huomioida kun kortista joskus aika jättää ja uutta tarve hommata. Nyt jo näkee että myyjillä selkeä jaottelu LHR ja non-LHR sekä hinnat sen mukaan.

Ymmärrän, että osalle on hyvä et saa edes jotain tilalle, mutta kyse onkin siitä, että isot myyjäjätit luikertelevat vastuustaan mikäli kuukausien jälkeen LHR mallilla voi korvata 1:1. Tulevaisuuteen tämä antaa ennakkopäätöksen toimintatavasta ja kuluttaja on se jota aina koijataan jatkossakin. Kannattaa miettiä hieman vaikka nyt tuntuu pienelle ja vähäpätöiselle asialle. Entäs saisiko kuluttaja myös koijaa myyjää vastaavalla tavalla et ei maksakkaan koko hintaa tuotteesta jostain syystä tai vastaavaa. Tuskin kauppias tähän suostuu, niin miksi asiakkaan pitäisi suostua?

Säännöt pitää yhtälailla koskea molempia jotta niihin voi luottaa ja tietää et sopimuksilla on jotain virkaa.

Mistä meinasit niitä non-lhr kortteja vielä saada kun jo toukokuussa nvidia ilmoitti että kaikki valmistettavat kortit on lhr malleja? Ehkä niitä saattaa tuurilla jostain toki saada...

"Today, we’re taking additional measures by applying a reduced ETH hash rate to newly manufactured GeForce RTX 3080, RTX 3070 and RTX 3060 Ti graphics cards. These cards will start shipping in late May. "

Nyt kannattaa hieman lukea ja miettiä mitä on kirjoitettu. En tietääkseni ole väittänyt tietäväni mistä non-LHR kortteja saa olen vain puhunut siitä miten asioiden kuuluisi mennä. Lisäksi kannattaa tutustua asiaan sen verran ennalta ennen kuin kommentoi ettei ihan höpöjä kirjoittele. Esim. kaikki kortit eivät vieläkään ole LHR malleja. Valmistajalta tai kenties suezin kanavassa jumiutuneen laivan kuormasta saattaa saada vielä muitakin kuin LHR kortteja. Nämä vain heitettyjä esimerkkejä jne.

Kirjoitukseni pointti oli kuitenkin se, että myyjällä oli tiedossa ennen myyntiä säännöt joilla tulee toimia. Myyjät ahneuksissaan otti tilauksia sisään sen mitä kykenivät vailla tietoa kykenevätkö he toimittamaan tuotteita koska heillä ei ollut niitä. Myyjät teki tulosta tilantella kun halvat kortit jäi toimittamatta ja porukka osti käytännössä kaiken mitä saivat hinnalla mikä hyvänsä. Lopulta hinnassa tuli kipupiste vastaan ja siihen vaikutti myös se että tavaraa alkoi saamaan paremmin jolloin alkoi taas normaalin hintalkilpailun vaikutukse näkymään vaikka hieman heikosti. Myyjäliikkeellä olisi ollut mahdollisuus toimia aiemmin kun non-LHR kortteija vielä sai mutta ongelmaa koitettiin ainakin osan toimijoiden toimesta lakaista maton alle. Nyt asia alkaa saamaan pikkuhiljaa kuluttajien osalta närää ja asia jo useamman asiakkaan toimesta KKV:n pöydällä.

Myyjäliikkeet ovat siis hyvin pitkälti aiheuttaneet oman ongelmansa, toki sattumallakin ollut hieman sormet pelissä. Pääosin syy kuitenkin siinä, että kun todettiin et nyt osu paska tuulettimeen ja myyntejä ei heti laitettu poikki vaan tilauksia otettiin edelleen vastaan toivoen, että tilanne paranee. Sitten huomattiin, että valmistajat nostivat hintoja ja ajateltiin ettei noin kalliita voida ostaa, siitä tulee tappiota kun joutuu myymään heikolla katteella tai persnetolla. Tässä vaiheessa olisi vielä ollut halpaa korjata virhe. Tuotteita saa markkinoilla yleensä se joka on valmis maksamaan hieman muita enemmän jos tuotteista pulaa. Alkujaan virheen olisi voinut välttää myymällä vain tuotteita jotka on fyysisesta hallussa. Tässä on siis tehty harkittu virhe myyntivoiton toivossa joka kosahti. Vastuu asian korjaamisesta on siis riskaabelin bisneksen tekijällä koska hän teki arviointivirheen ei kuluttaja.

Mietittävää on myös se, että osa kuluttajista on maksanut tuotteensa tilatessa. Miten myyjät kuittaavat sen, että ovat sitoneet asiakkaiden rahoja lähes vuoden omaan käyttöönsä. Rahoja ei ole saanut takaisin kuin perumalla tilauksen. Kuitenkaan kohtuullisessa ajassa ei tuotetta saanut ja se on ollut selvää myyjäliikkeille usean kuukauden ajan. Myyjäliikkeiltä ollut kohtuullista, että olisivat palauttaneet viivytyksestä johtuen edes asiakkaiden rahat em. tilanteissa perumatta tilauksia. Etenkin nuorten osalta esim. 500-1000e panttaaminen kuukausitolkulla on kohtuutonta.

ja joku vääräleuka keksii kuitenkin, että tarkoitan että kaikki tilatut non-LHR mallit pitäisi nyt korvata 3090 korteilla koska niissä ei ole LHR rajoitetta. Tätä en tarkoita, vaikka siinä täytyy kyllä myyjää koskeva vaade, että pitää korvata paremmalla jos samaa ei kykene toimittamaan.
 
Toisaalta jos miettii tuotteen arvolla, niin nyt korvataan 739e tilausta 1300e kortilla. Kyllä siinä kuluttajana voittaa ja paljon.

Melkoista rusinat pullasta-menoa takertua tuohon LHR-tilanteeseen huomioimatta sitä kuinka paljon nämä alkupään halvat tilaukset hyödyttävät kuluttajia jotka ovat saaneet vuosi sitten tilauksen lukittua.
Eipä monella ole muuta kuin kuvitteellisia rusinoita kuvitteellisessa pullassa.

Vedin pois "omat rahat sisässä"-tilaukset, koska se oli pääomittamista ja korotonta sellaista. Ja yrityksen konkka vie rahat. Ei noitten firmojen omavaraisuusaste ole ollut kovin vakuuttava. Eräskin iso toimija oli viime vuonna kriittisellä rajalla.

Itse olen tällä ajankäytöllä tehnyt joku 300k€ liike-elämässä, mitä tähän tivoliin on mennyt aikaa.
 
Eipä monella ole muuta kuin kuvitteellisia rusinoita kuvitteellisessa pullassa.

Vedin pois "omat rahat sisässä"-tilaukset, koska se oli pääomittamista ja korotonta sellaista. Ja yrityksen konkka vie rahat. Ei noitten firmojen omavaraisuusaste ole ollut kovin vakuuttava. Eräskin iso toimija oli viime vuonna kriittisellä rajalla.

Itse olen tällä ajankäytöllä tehnyt joku 300k€ liike-elämässä, mitä tähän tivoliin on mennyt aikaa.


No sieltä tuli ammattitermein mitä tarkoitin.
 
Aika moni on ostanut välissä korvaavan kortin tarpeeseensa kalliilla hypen huipulla ja kenties olisi myymässä kauan odotetun kortin kattaakseen tappion joka tuli kun myytiin olemattomia tuotteita.

Ei kai tämä nyt ole millään lailla myyjän ongelma? Oma päätös se on jos ostaa "korvaavan kortin" tarpeeseensa ja odottaa vielä saavansa siitä rahaa taskuun jälleenmyynnin kautta.
 
Ei kai tämä nyt ole millään lailla myyjän ongelma? Oma päätös se on jos ostaa "korvaavan kortin" tarpeeseensa ja odottaa vielä saavansa siitä rahaa taskuun jälleenmyynnin kautta.

Ei se oo jos asiakas ei tiedä oikeuksiaan. Jos taas asiakas tietäisi niin se olisi, mutta eihän tänne kannata tulla kuluttajaa neuvoo mitään kun asenne on toistuvasti tämä.

Mikäli kysymyksessä oli aito kiinnostus kysymyksen muodossa, niin kannattaa tutustua käsitteeseen kateosto.
Eli avattuna jos kuluttaja hankkii samanlaisen/vastaavan tuotteen kalliimmalla hinnalla muualta, pitäisi myyjän korvata hinnanero. Tilanne ei identtisesti sama, mutta lopputulos on lähes sama molemmilla tavoilla. Myyjälle ei myöskään kuulu vaikka Jani-Petteri ostaa näyttiksen ja toteaa sen olevan huonompi kuin ensin ostettu ja painaa sen tämän todettuaan myyntiin tehden sillä voiton osto ja myynti hinnan erotuksella, jolla hän kattaa aiemmin ostaman näyttiksen hinnan eroa. Toki Jani-Petteri tässä ottaa itse riskin myynti tavalla mikäli olettaa tämän olevan nopeampi tie kuin virallinen vääntö korvaiksista KKV:n kautta aloittaen. Se KKV:n hakemus ei ole mitään rakettitiedettä.
 
No ei sitä välisummaa toimittamattoman ja kalliilla toimitetun tuotteen välissä ostaja joudu maksamaan vaan tehdään kateostos jonka toimittamoman tilauksen myyjä "joutuu" maksamaan.
Tässähän oli siis kyse tilanteesta, jossa ostaja odottaa halvan toimimattoman näyttiksen saapumista ja myy sen sitten kattaakseen aiemmin ostetun kalliin näyttiksen kuluja jos kateostona ei kalliin näyttiksen ostoa ole tiennyt tehdä.
 
Jeps. Toivoisin vähän lisäinformaatiota verkkiksestä. Itselläni gigabyte 3080 gaming oc, eikä silläkään tuotesivua... Tilattu 13.1.2021.

Verkkis kertoi kaks viikko sitten, että "parin viikon päästä kerrotaan uusi linjaus kaikille joilla tilaus odottamassa samaan aikaan" (ei suora lainaus). Eli odotellaan vielä tuota sähköpostia.

Jos ei ensiviikosta ala kuulumaan, niin varmaan aiheellista laittaa aspaan postia/soittaa.
 
Verkkis kertoi kaks viikko sitten, että "parin viikon päästä kerrotaan uusi linjaus kaikille joilla tilaus odottamassa samaan aikaan" (ei suora lainaus). Eli odotellaan vielä tuota sähköpostia.

Jos ei ensiviikosta ala kuulumaan, niin varmaan aiheellista laittaa aspaan postia/soittaa.
Kyllä. Ja oon jonkin verran tarkka tehtyjen sopimusten noudattamisesta, että toivon verkkiksen ottavan proaktiivisen kannan. Pidetään peukkuja.
 
ei kyl toivookaan että kukaan verkkokauppasta sais mitään jos on halvalla hinnalla tilannut. sellasta lässytystä ollut noi aspajutskailut että ei mitään toivoo saada korvaavaa tuotetta ei edes outletistä samaa käytettyä tuotetta saanut tilalle.
 
ei kyl toivookaan että kukaan verkkokauppasta sais mitään jos on halvalla hinnalla tilannut. sellasta lässytystä ollut noi aspajutskailut että ei mitään toivoo saada korvaavaa tuotetta ei edes outletistä samaa käytettyä tuotetta saanut tilalle.

Aspa ei tuosta tiedäkkään, vaan ihan vain henkilö/t jotka asiasta vastaavat. Eli aspalta on aika huono mennä kysymään kun eivät tiedä.
 
Jaha verkkiskö alkanut tekemään liikkeitä, kun on tosiaan muiden mainitsemat tuotesivut kadonnu. Jännityksellä odotetaan josko he vihdoin tekisivät samat mitä Jimms teki jo kuukausia sitten.
 
No ei sitä välisummaa toimittamattoman ja kalliilla toimitetun tuotteen välissä ostaja joudu maksamaan vaan tehdään kateostos jonka toimittamoman tilauksen myyjä "joutuu" maksamaan.
"Verkkokaupan tekemä tilauksen peruminen on sopimusrikkomus, sillä myyjä ei voi perusteettomasti livetä sopimuksesta yksipuolisella ilmoituksella. Sopimusrikkomuksen seurauksena on korvausvastuu.

Sopimusrikkomuksen voi korvata esimerkiksi niin, että asiakas ostaa vastaavan tuotteen kalliimmalla hinnalla toiselta myyjältä ja alkuperäinen myyjä hyvittää tuotteiden hintaeron. Oikeus tällaiseen korvaukseen arvioidaan aina tapauskohtaisesti. Kuluttajan tulee kuitenkin ensin olla yhteydessä alkuperäiseen myyjään ja vaatia tuotteen toimittamista.

Kuluttajan täytyy tehdä niin sanottu kateosto huolellisesti ja vahingot minimoiden. Korvausvastuun arviointiin vaikuttaa myös se, pystyykö myyjä osoittamaan, että tuotteen toimittamiselle on olemassa ylivoimainen este. "
Kirjallinen reklamaatio on pitänyt tehdä ennen kateoston tekoa jossa myyjälle annettu tilaisuus. Tuossa sanottiin että tilauksen peruminen aiheuttaisi oieuden kateostoon, näissä tapauksissa taas viivytellään ja siten oikeuden pitäisi antaa ennakkopäätös. Onko ennakkotapauksia kuinka pitkään voi kohtuudella odottaa ennen kuin voidaan katsoa että myyjä on käytännössä perunut kaupan? Onko joku yrittänyt saada rahoja jotta ennakkopäätös olisi saatu?
 
"Verkkokaupan tekemä tilauksen peruminen on sopimusrikkomus, sillä myyjä ei voi perusteettomasti livetä sopimuksesta yksipuolisella ilmoituksella. Sopimusrikkomuksen seurauksena on korvausvastuu.

Sopimusrikkomuksen voi korvata esimerkiksi niin, että asiakas ostaa vastaavan tuotteen kalliimmalla hinnalla toiselta myyjältä ja alkuperäinen myyjä hyvittää tuotteiden hintaeron. Oikeus tällaiseen korvaukseen arvioidaan aina tapauskohtaisesti. Kuluttajan tulee kuitenkin ensin olla yhteydessä alkuperäiseen myyjään ja vaatia tuotteen toimittamista.

Kuluttajan täytyy tehdä niin sanottu kateosto huolellisesti ja vahingot minimoiden. Korvausvastuun arviointiin vaikuttaa myös se, pystyykö myyjä osoittamaan, että tuotteen toimittamiselle on olemassa ylivoimainen este. "
Kirjallinen reklamaatio on pitänyt tehdä ennen kateoston tekoa jossa myyjälle annettu tilaisuus. Tuossa sanottiin että tilauksen peruminen aiheuttaisi oieuden kateostoon, näissä tapauksissa taas viivytellään ja siten oikeuden pitäisi antaa ennakkopäätös. Onko ennakkotapauksia kuinka pitkään voi kohtuudella odottaa ennen kuin voidaan katsoa että myyjä on käytännössä perunut kaupan? Onko joku yrittänyt saada rahoja jotta ennakkopäätös olisi saatu?

Juuri tähän näytönohjaintilanteeseen ei ennakkopäätöksiä vielä ole. Niitä on kyllä hakusessa, itsellänikin tapaus kuluttajariitalautakunnassa. Siellä tullaan punnitsemaan, että täyttyykö sopimusrikkomuksen ehdot, jos myyjä ei vuoteen ole osoittanut laittaneensa tikkua ristiin saadakseen tuotteen toimitettua tai korvattua toisella. Argumentteja voi esittää molempiin suuntiin koska saatavuusongelmat selvästikin ovat todellisia, mutta kuluttajaneuvonnan kannanoton mukaan kateosto-oikeus voidaan tässä vaiheessa katsoa syntyneeksi. Jos kateoston ylipäätään pystyy tekemään, niin se jo itsessään osoittaa, ettei saatavuuden suhteen ole ylitsepääsemätöntä ongelmaa. Aivan selvää on myös se, että monen jälleenmyyjän kohdalla kyse on tappioiden välttämisestä, eikä siitä ettei tuotteita olisi ollut mahdollista lainkaan saada.

Kateostotielle lähtiessä on joka tapauksessa pakko varautua myös vaihtoehtoon, että korvausta ei saa, ja jos saakin niin vasta pitkä ajan päästä. Kuluttajariitalautakunnan käsittelyaika-arvio on tällä hetkellä 18kk, eikä se varmaankaan ole ainakaan lyhenemään päin. Eikä kuluttajariitalautakunnan linjanvetokaan tietysti ole se todellinen ennakkopäätös, vaan siihen päälle saattaa hyvinkin olla luvassa vielä oikeuskäsittely ennen kuin GPU gate on linjattu lopullisesti joko jälleenmyyjiä ymmärtävästi tai kuluttajalainsäädännön hengen mukaisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Henkilökohtaisesti olen pettynyt näiden kauppojen toimintaan kun samoja näyttiksiä on ollut non-OC ja OC malleina, OC malleista jonot purettu mutta non-OC roikkuu toimittamattomana melkein vuoden jälkeen. Mitään vaihtoa toiseen malliin tai valmistajan korttiin ei ole ehdotettu.
Tarvitsee jatkossa katsoa mitkä kaupat selvisivät parhaiten tästä sotkusta ja kohdentaa omaa asiointia kyseisiin liikkeisiin.
 
Henkilökohtaisesti olen pettynyt näiden kauppojen toimintaan kun samoja näyttiksiä on ollut non-OC ja OC malleina, OC malleista jonot purettu mutta non-OC roikkuu toimittamattomana melkein vuoden jälkeen. Mitään vaihtoa toiseen malliin tai valmistajan korttiin ei ole ehdotettu.
Tarvitsee jatkossa katsoa mitkä kaupat selvisivät parhaiten tästä sotkusta ja kohdentaa omaa asiointia kyseisiin liikkeisiin.
Proshop hyvänä esimerkkinä tämän tyylisestä perseilystä. Varastossa 15kpl Gigabyten 3080 Gaming OC:ta ja lähes identtisestä Eagle OC/non-OC:sta 94kpl tilauksia sisällä.
 
Et kyllä ole mistään saanut Dualia tuohon hintaan pitkään aikaan. Dual miniin tuota ei voi verrata sillä aivan eri kokoluokissa mennään. Oma VK tilaus on myös siellä 500e~pintaan ja sain saman vastauksen LHR mallin korvaamisesta. Tänään ovat näköjään saaneet ison erän (25+) pienen 10kpl erän kylkeen tuota LHR-mallia, mutta meillehän näitä ei heru :cigarbeye:
Mielenkiintoista... ovat näköjään poistaneet myös tuotteen 74010 - DUAL-RTX3060TI-O8G-V2, mutta non-lhr malli on vielä listoilla. LHR-mallia tosiaan kerkesi tulla heille isot erät sivujen mukaan, joten olisikohan tässä meille sittenkin ylihintaan kortteja :hmm:
 
tässä pitäis porukalla ruveta järjestämään jotain joukkoreklamaatiota noista vk tilauksista eipä tuo muuten etene.
 
itellä Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ näyttis tammikuussa tilattu tuolta, niihin ei edes LHR malleja tarjolla joten saas nähä mikä tämä kannanotto sitten on?
ymmärtääkseni jimssillekkään näitä näyttiksiä ei ole tullut sitten tammikuun.
Jos joku saanut tälläsen verkkokaupasta olisi kiva tietää.
 
Telialta uusin kikkakolmonen tuli tänään esiin. Forumille tuli linkki jossa kerättiin tiedot alkuperäisestä tilauksesta, jos et täytä/täytät vahingossa väärin niin tilauksesi perutaan koska "et ole enää kiinnostunut jonottamaan".

Miten uskomatonta?
 
Telialta uusin kikkakolmonen tuli tänään esiin. Forumille tuli linkki jossa kerättiin tiedot alkuperäisestä tilauksesta, jos et täytä/täytät vahingossa väärin niin tilauksesi perutaan koska "et ole enää kiinnostunut jonottamaan".

Miten uskomatonta?

Taitaa tuo olla laitonta. Ainakin jos KKV:ltä kysytään. Yritys ei saa yksimielisesti lopettaa tilausta. Tilausvahvitus on teoriassa jo sopimus kaupan teosta sovituilla ehdoilla esim hinta.
 
Taitaa tuo olla laitonta. Ainakin jos KKV:ltä kysytään. Yritys ei saa yksimielisesti lopettaa tilausta. Tilausvahvitus on teoriassa jo sopimus kaupan teosta sovituilla ehdoilla esim hinta.

Jep, laitontahan se. En voi käsittää mite ne ei voi hoitaa asioita kunnolla, monen monta kertaa on rikottu kuluttajasuojaa Telian toimesta ja edelleen jatkuu. Onneks huomasin tuon yhteisön viestin sähköpostissa, muuten ei ois tarvinnu jonottaa...
 
Tällä hetkellä kuluttajansuojaa rikotaan siksi, että A) sen noudattaminen on kallista ja B) melkein kaikki muutkin rikkoo, niin ei joudu vastuuseen yhtä helposti eikä negatiivinen maine ole yhtä räikeää. Osoittaa hyvin sen, miten ohut on se kerros asiakaslähtöisyyttä suomalaistenkin jälleenmyyjien julkikuvassa. Tiukasti pitää laittaa hanttiin nyt, jos haluaa saada sen, mihin on oikeus.
 
Onko proshopin tilausten tilanne mikä? Tilasin tuossa noin viikko sitten 3080ti näytönohjaimen ja näyttää siellä käsittelyssä. Tänään maksutapahtuma oli ilmeisesti peruttu ja rahat palautettu luottokortille. Tapahtumissa ei näy enää koko maksutapahtumaa. Miten teillä?
 
Onko proshopin tilausten tilanne mikä? Tilasin tuossa noin viikko sitten 3080ti näytönohjaimen ja näyttää siellä käsittelyssä. Tänään maksutapahtuma oli ilmeisesti peruttu ja rahat palautettu luottokortille. Tapahtumissa ei näy enää koko maksutapahtumaa. Miten teillä?

Saitko viikko sitten tilausvahvistuksen sähköpostiin? Jos kyllä, niin laita asiakaspalveluun sähköpostia, jossa pyydät tilauksen uudellen luomista samalla hinnalla samalle tuotteelle.

Tehty tilaus on pitävä sopimus ja kauppa ei saa tilausta yksipuolisesti perua.
 
Telia hoiti vihdoin oman TUF 3080 OC-tilauksen maaliin (tehty 3.12.2020). Pyysin katehyvitystä kun sain verkkokaupasta hommattua tuffin syyskuun alussa aika törkeeseen hintaan. Telia maksoi tilauksen erotuksen ja se on näinä päivinä pankkitililläni. Vaati aika monta viestiä aspaan ja viimeisenä tekijänä asian eteensaamiseksi laitoin viestiä telia yhteisössä ja kas kummaa kun alkoi tapahtua. Täällä siis yksi positiivinen loppu telia-tilauksen suhteen.
 
Oli vähän tylsää töissä ja soitin läpällä Gigantin aspaan. Kotvasen odottelun (olin jonossa 12.) sain sitten asiakaspalvelijan kiinni, joka hengähti syvään, kun kerroin asiani koskevan näytönohjainta. Ilmeisesti joku muukin soitellut.

Tilausnumerollani kaivoi tilauksen esille ja katosi hetkeksi linjoilta kysymään asiasta ja palattuaan ilmoitti, että a) ilmoittavat mahdollisesta korvaavasta tuotteista, kunhan valmistajalta ilmoittavat tuotteen jatkosta (non-OC TUF kyseessä siis) b) eivät hyvitä viivästystä, koska kyseessä on kolmannen osapuolen tuote ja c) voin peruuttaa pitkäksi venyneen tuotteen toimituksen milloin tahansa.

Kun mainitsin, että on vaihdettu toiseen korttiin tilauksia, niin toisti a)-kohdan fraasin.

En nyt ihan hetkeen odota mitään tuotetta tuolta saavani.
 
Oli vähän tylsää töissä ja soitin läpällä Gigantin aspaan. Kotvasen odottelun (olin jonossa 12.) sain sitten asiakaspalvelijan kiinni, joka hengähti syvään, kun kerroin asiani koskevan näytönohjainta. Ilmeisesti joku muukin soitellut.

Tilausnumerollani kaivoi tilauksen esille ja katosi hetkeksi linjoilta kysymään asiasta ja palattuaan ilmoitti, että a) ilmoittavat mahdollisesta korvaavasta tuotteista, kunhan valmistajalta ilmoittavat tuotteen jatkosta (non-OC TUF kyseessä siis) b) eivät hyvitä viivästystä, koska kyseessä on kolmannen osapuolen tuote ja c) voin peruuttaa pitkäksi venyneen tuotteen toimituksen milloin tahansa.

Kun mainitsin, että on vaihdettu toiseen korttiin tilauksia, niin toisti a)-kohdan fraasin.

En nyt ihan hetkeen odota mitään tuotetta tuolta saavani.
Gigantti ASUS (non-oc) tuf 3080 korvaavasta kuitissa mulla lukee alla oleva.

Tilauksen lisätiedot: Valmistaja on ilmoittanut, ettei tilattua
tuotetta voida toimittaa.
Vaihdetaan korvaavaan tuotteeseen: EVGA GeF orce RTX
3080 XC3 BLACK 10GB (LHR)
 
Ja Verkkiksestä ei-lisätietoa:
"Myynnin johto ja yhteistyökumppanit neuvottelevat tilanteen ratkaisusta. Lähetämme heti kaikille tilaajille infopaketin, kun tästä asiakaspalveluun tulee jotain lisätietoa."

Kyseessä tammikuussa tilattu Gigabyte 3080 Gaming oc.
 
Sain juuri tiedon, että Verkkokauppa tulee ilmoittamaan kaikille näytönohjainten tilaajille uuden toimintamallin muutaman viikon päästä. Viestit lähtevät kaikille tilaajille samanaikaisesti.

Toivottavasti siirtyvät LHR malleilla näytönohjainten korvaamiseen.
Tomu tupruaa ja ruoho viheriöi. Kuukausi kulunut tuosta saamastasi tiedosta. Alkaa vähän tympimään tää viivyttely.
 
Tomu tupruaa ja ruoho viheriöi. Kuukausi kulunut tuosta saamastasi tiedosta. Alkaa vähän tympimään tää viivyttely.

Juu niillä se päivämäärä meni pieleen ja vieläkin se uusi ohjeistus on work in progress. Valitin jo asiasta ylemmälle taholle ja "uusi" aikataulu verkkikseltä oli taas pari viikkoa kun tiedon sain viimeviikon puolella.

Jos ei vieläkään kuulu mitään niin asia lähtee KKV:lle käsiteltäväksi. Sen verran naurettavaksi verkkokaupan toiminta on mennyt tämän käsittelemisessä.
 
Ja Verkkiksestä ei-lisätietoa:
"Myynnin johto ja yhteistyökumppanit neuvottelevat tilanteen ratkaisusta. Lähetämme heti kaikille tilaajille infopaketin, kun tästä asiakaspalveluun tulee jotain lisätietoa."

Kyseessä tammikuussa tilattu Gigabyte 3080 Gaming oc.

Eipä ole kuulunut verkkiksestä mitään joulukuun tilaukseen. Kun kyselin eilen niin tuli vakiovastaus pahoittelemme emmekä tee mitään asialle.
 
Gigantti ASUS (non-oc) tuf 3080 korvaavasta kuitissa mulla lukee alla oleva.

Tilauksen lisätiedot: Valmistaja on ilmoittanut, ettei tilattua
tuotetta voida toimittaa.
Vaihdetaan korvaavaan tuotteeseen: EVGA GeF orce RTX
3080 XC3 BLACK 10GB (LHR)

Eli olet saanut Asuksen tilalle tuon Blackin korvaavana tuotteena?
Wittu, itselläni ollut vuoden normi EVGA RTX 3080 XC3 BLACK 10GB eikä mitään korvaavuutta ole osoitettu.
Prkl, ilmeisesti vaatimaan että tuo saisin tuon LHR version korvaavana, vai?

Edit: Ainoa heikkouteni on suunnaton nopeuteni...luulin että olit saanut verkkoakaupasta korvaavan tuotteen. Verkkiksen aspa ilmoitti ykskantaan että esim. normi Bläkkiksen tilalle ei saa LHR versiota eikä mitään muutakaan. Eli alkaa harkitsemaan noita KKV reklamaatioita nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Verkkokaupasta tuli tällänen sähköposti:

Hei,

tilauksessasi xxxxx oleva RTX 3000 -sarjan näytönohjain on valitettavasti poistunut valikoimastamme. Tavarantoimittajamme ilmoitti, että he eivät pystykään toimittamaan tuotetta. Olemme päättäneet tarjota alun perin tilatuille korteille vastaavaa LHR-mallia alkuperäisen kortin hinnalla.

VAIHDAMME TILAAMASI NÄYTÖNOHJAIMEN SEURAAVAAN MALLIIN: Asus GeForce DUAL-RTX3060TI-8G-V2 ( ASUS Dual GeForce RTX 3060 Ti V2 8GB GDDR6 | Graphics Cards )

Jos vaihto sopii sinulle, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Hoidamme vaihdon puolestasi 5.11.2021 mennessä. Vaihto tullaan suorittamaan kunkin mallin kohdalla alkuperäisen tilausjonon mukaisesti. Huomaathan, että vaihtoa ei voida tehdä muihin malleihin.

Mikäli et hyväksy vaihtoa, voit perua tilauksesi tilinhallinnan kautta: Tilinhallinta

Jos tilauksesi on maksettu etukäteen, ohje rahanpalautukseen löytyy asiakaspalvelusivultamme: https://asiakaspalvelu.verkkokauppa...-Hyvitys-perutusta-tilauksesta-tai-tuotteesta
 
Verkkokaupasta tuli tällänen sähköposti:

Hei,

tilauksessasi xxxxx oleva RTX 3000 -sarjan näytönohjain on valitettavasti poistunut valikoimastamme. Tavarantoimittajamme ilmoitti, että he eivät pystykään toimittamaan tuotetta. Olemme päättäneet tarjota alun perin tilatuille korteille vastaavaa LHR-mallia alkuperäisen kortin hinnalla.

VAIHDAMME TILAAMASI NÄYTÖNOHJAIMEN SEURAAVAAN MALLIIN: Asus GeForce DUAL-RTX3060TI-8G-V2 ( ASUS Dual GeForce RTX 3060 Ti V2 8GB GDDR6 | Graphics Cards )

Jos vaihto sopii sinulle, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Hoidamme vaihdon puolestasi 5.11.2021 mennessä. Vaihto tullaan suorittamaan kunkin mallin kohdalla alkuperäisen tilausjonon mukaisesti. Huomaathan, että vaihtoa ei voida tehdä muihin malleihin.

Mikäli et hyväksy vaihtoa, voit perua tilauksesi tilinhallinnan kautta: Tilinhallinta

Jos tilauksesi on maksettu etukäteen, ohje rahanpalautukseen löytyy asiakaspalvelusivultamme: https://asiakaspalvelu.verkkokauppa...-Hyvitys-perutusta-tilauksesta-tai-tuotteesta
Sama myös Ventus 3x OC ja 2x OC mallista.
 
Viimeksi muokattu:
Itselle myös tuli sama vastaus.

Kun kerta ovat tavarantoimittajan/valmistajan kanssa viestitelleet tästä, niin olisi kyllä hyvä jos olisivat myös kertoneet milloin tuotetta saapuu hyllyyn. Jos se kerta oli yksi suuri syy vastauksen kestossa, niin luulisi että olisivat voineet koordinoida sen, milloin tuote saapuu varastoon myös ja kertoa arvioidun saapumisajan.
 
Sama, EVGA Black XC3 3080 vaihtui Asuksen TUF:ksi...
Ojasta allikkoon, uhka vai mahdollisuus...
 
Ihan tosi reilua, jos tää tilalle vaihdettu kortti on semmonen "ei oo näkyny, ja tuskin näkyykään".

Oma Gigabyte 3080 Gaming oc vaihtuu heillä Asus 3080 Tuf gaming non-oc LHR -malliin. Verkkikseen tullut noita tuffeja kaikkiaan 2 kpl (25 pv sitten).

On melkoista peliä, jos noita non-oc -kortteja ei ala näkymään kuukauden sisällä.
 
Itse kyllä soitan huomenna kuluttajaneuvontaan ja kysyn mitä tässä tilanteessa olisi hyvä tehdä. Onhan se naurettavaa, että tuote jonka saatavuus on "Ei ole varastossa ja ei tiedetä saatavuudesta" vaihdetaan uuteen tuotteeseen, jonka saatavuus on "Ei ole varastossa ja ei tiedetä saatavuudesta"

Ihan tosi reilua, jos tää tilalle vaihdettu kortti on semmonen "ei oo näkyny, ja tuskin näkyykään".

Oma Gigabyte 3080 Gaming oc vaihtuu heillä Asus 3080 Tuf gaming non-oc LHR -malliin. Verkkikseen tullut noita tuffeja kaikkiaan 2 kpl (25 pv sitten).

On melkoista peliä, jos noita non-oc -kortteja ei ala näkymään kuukauden sisällä.

Suosittelen ihan yritykseen ottamaan yhteyttä ja vaatimaan OC korttiin vaihtoa, eikä non-oc:n. Korvaava tuote ei saa olla korvattavaa tuotetta huonompi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 743
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom