Ongelmat GeForce RTX 30- ja Radeon RX 6000 -näytönohjaimien tilauksissa (ei toimitettu/peruutetut tilaukset, kuluttajasuojalaki)

Nostan taas Verkkokauppa.comin framille. Ovat ryhtyneet myymään Asus RTX 3080 TUFin LHR-versioita ohi non-LHR -jonon. Tätä ei pidä kenenkään jonossa olevan hyväksyä ilman painavia vastalauseita ja kantelua KKV:lle.

Kaikki isot näköjään kokeilee vuorollaan kepillä jäätä. Ja aika monet pienemmätkin. Pitäkää melua.

Huomasin tämän Verkkiksen touhun ja onnistuin tilaamaankin tuollaisen Asus RTX 3080 TUFin LHR-version.

Olin tilannut kyseisen kortin alunperin 20.12.2020.

Kysyin onnistuisko vaihto tuohon nyt kun todistettavasti myivät jonon ohi, niin vastasivat että
- "Valitettavasti koska vastaavia ei ole kohtuullisilla kustannuksilla saatavissa, emme vaihda tilaukseen vastaavaa mallia."
- "Kaupasta on sovittu hinnalla 899 euroa, emmekä vaihda tuotetta satoja euroja kalliimpaan."
- "Valitettavasti meillä ei ole tarkempaa tietoa vielä tilaamasi näytönohjaimen toimitusajasta, eikä vastaavaa ole samassa hintaluokassa saatavilla."

Eli käytännössä myöntävät että vastaava malli on, mutta eivät suostu vaihtamaan, koska eivät halua tehdä persnettoa.

Kysäsen tästä KKV:lta.
 
Huomasin tämän Verkkiksen touhun ja onnistuin tilaamaankin tuollaisen Asus RTX 3080 TUFin LHR-version.

Olin tilannut kyseisen kortin alunperin 20.12.2020.

Kysyin onnistuisko vaihto tuohon nyt kun todistettavasti myivät jonon ohi, niin vastasivat että
- "Valitettavasti koska vastaavia ei ole kohtuullisilla kustannuksilla saatavissa, emme vaihda tilaukseen vastaavaa mallia."
- "Kaupasta on sovittu hinnalla 899 euroa, emmekä vaihda tuotetta satoja euroja kalliimpaan."
- "Valitettavasti meillä ei ole tarkempaa tietoa vielä tilaamasi näytönohjaimen toimitusajasta, eikä vastaavaa ole samassa hintaluokassa saatavilla."

Eli käytännössä myöntävät että vastaava malli on, mutta eivät suostu vaihtamaan, koska eivät halua tehdä persnettoa.

Kysäsen tästä KKV:lta.

Tämä on uskomaton tapaus. Jos ja kun vk.com sanoo suoraan, että eivät vaihda tuotetta koska se on heille liian kallista, niin tapauksessa ei ole kahta sanaa: se on sopimusrikkomus. Tukkuhinnat eivät ole missään tilanteessa kuluttajan ongelma. Ainoat perusteet kertaluonteisen sopimuksen muuttamiseen ovat lakisääteisten tai julkisten maksujen yllättävät muutokset (kuten verot), tai force majeure. Jos vähittäiskauppias sanoo, että syy ei ole saatavuus vaan hinta, niin sanoo samalla että rikon sopimusta pätemättömästä syystä. Tappiollisuus ei ole force majeure, siinä missä toimitusvaikeudet voi tietyissä rajoissa sentään vielä ollakin. Tosin yksittäisen tuotteen toimitusvaikeudet eivät oikein voi, jos korvaavia tuotteita on olemassa (ja niitähän on).

Tässä pitäisi mielestäni olla riittävästi perusteita KKV:lle ottaa nämä jälleenmyyjien perseilyt korkeamman tason tutkintaan ja antaa vähintäänkin julkinen yleislausunto. Jos tuollaisen kommentin saatte irti (erityisesti kirjallisena), niin ilman muuta laittakaa KKV:lle. Edistätte paitsi omaa asiaanne, niin myös mahdollisesti kaikkien muiden pitkäaikaisjonottajien. Ja voi tosiaan auttaa myös muiden jälleenmyyjien asiakkaita.
 
Itse yritin saada kesäkuussa verkkokaupan outletistä samaa käytettyä msin korttia tilalle. Sanottiin että ei onnistu kun joku eri tilausjärjestelmä ei voi korvata tuotetta.
 
Itelläki roikkuu verkkokaupassa 3080 Suprim X tilaus ja näyttäis olevan 10kpl LHR mallia heti ostettavissa. Ei taida vaihto onnistua :D
 
Eli käytännössä myöntävät että vastaava malli on, mutta eivät suostu vaihtamaan, koska eivät halua tehdä persnettoa.

Kysäsen tästä KKV:lta.

Härskiä toimintaa 9kk viivästyneelle toimitukselle. Ei pidä myydä persnetolla, ellei ole valmis toimittamaan.

En muista onko tätä linkitetty tänne:

Kannattaa siis olla tosiaan yhteydessä KKV:n ja tehdä pikimmiten virallinen reklamaatio Reklamaatio-apuri

Kateosto on myös mielenkiintoinen konsepti, onkohan joku onnistunut siinä?
 
Härskiä toimintaa 9kk viivästyneelle toimitukselle. Ei pidä myydä persnetolla, ellei ole valmis toimittamaan.

En muista onko tätä linkitetty tänne:

Kannattaa siis olla tosiaan yhteydessä KKV:n ja tehdä pikimmiten virallinen reklamaatio Reklamaatio-apuri

Kateosto on myös mielenkiintoinen konsepti, onkohan joku onnistunut siinä?

Eikös Telian väkisin perutuista tilauksista joku saanut hyväksynnän kateostosta jo ihan kuluttajaneuvojan lausunnon perusteella? Mulla on myös yksi kateostotapaus siirretty kuluttajariitalautakunnalle, koska kuluttajaneuvojan lausunnolle viitattiin kintaalla.

Kuluttajaneuvonnan kannan mukaan kateosto on siis pätevä keino sopimusrikkomuksen tapauksessa. Tulkintaa tullaan nyt lähinnä tekemään siitä, onko täydellinen passiivisuus sopimuksen täyttämiseksi laskettavissa sopimusrikkomukseksi, ja kuinka kauan sitä voi jatkaa ennen kuin sopimusrikkomuksen ehdot täyttyvät. Tappiollisuus ei siis todellakaan ole riittävä peruste olla toimittamatta sopimuksen mukaista tai vähintään vastaavaa tuotetta.
 
Lähetin kans reklamaation verkkokaupalle.

Tapauksen kuvaus: NVIDIA on julkaissut kyseisestä näytönohjaimesta mallin joka heikentää kryptovaluutan louhintaa. Uusi malli on muutoin identtisesti vastaava. Verkkokauppa.com ei suostu toimittamaan uutta mallia koska kyseisen mallin hinta on suurempi.
 
Lähetin kans reklamaation verkkokaupalle.

Tapauksen kuvaus: NVIDIA on julkaissut kyseisestä näytönohjaimesta mallin joka heikentää kryptovaluutan louhintaa. Uusi malli on muutoin identtisesti vastaava. Verkkokauppa.com ei suostu toimittamaan uutta mallia koska kyseisen mallin hinta on suurempi.

Sinällää virheellistä väittää että kyseisen mallin hinta on suurempi. Jos molemmat mallit olisivat myynnissä samaan aikaan niin olisiko kumminkaan niin?
 
Eikös LHR-kortti ole tämän hetken hinnoilla alkuperäistä halvempi?

Lisäksi verkkokauppa näemmä myy molempia samaan hintaan.
 
Sinällää virheellistä väittää että kyseisen mallin hinta on suurempi. Jos molemmat mallit olisivat myynnissä samaan aikaan niin olisiko kumminkaan niin?
Onhan ne siellä myynnissä. Toiseen ei oteta tilauksia vastaan. Hinta on eri.
Verkkokauppa myös sanoi että ei voi kyseistä tuotetta nykyisen tilauksen hinnalla toimittaa. ”Selvittelevät vielä saako ei lhr mallia”
 
Ja onhan Lhr-malli ns paskennettu versio alkuperäisestä erikoista on kyllä jos et saa huonompaa tuotetta tilalle
 
Eikös LHR-kortti ole tämän hetken hinnoilla alkuperäistä halvempi?

Lisäksi verkkokauppa näemmä myy molempia samaan hintaan.
1449€
1299€
 
1449€
1299€

Tosta toisesta on jääny hinta päivittämättä, koska eivät sitä enää myy, eivätkä meinaa niin enään myydä. Jos tapahtuisi ihme ja sitä tulisikin vielä myyntiin, niin hintaa päivitettäisiin.
 
OFF TOPIC

Aivan naurettavaa pelleilyä isolta suomalaiselta toimijalta. En olisi uskonut. Ohjain voi olla heille kalliimpi, mutta tuskinpa tilausten maaliin saattaminen kuitenkaan tekisi suurta lovea yrityksen tulokseen. Vitkuttelu ja suoranainen kieroilu tuottavat vain negatiivista julkisuutta ja tuntemuksia firmaa kohtaan. Itse ainakin harkitsen tarkkaan, asioinko ko. liikkeessä tulevaisuudessa.

Jos ketään kiinnostaa katsoa, niin TÄÄLTÄ löytyy verkkokaupan vuoden 2020 tilinpäätöstiedote. /OT
 
Härskiä toimintaa 9kk viivästyneelle toimitukselle. Ei pidä myydä persnetolla, ellei ole valmis toimittamaan.

En muista onko tätä linkitetty tänne:

Kannattaa siis olla tosiaan yhteydessä KKV:n ja tehdä pikimmiten virallinen reklamaatio Reklamaatio-apuri

Kateosto on myös mielenkiintoinen konsepti, onkohan joku onnistunut siinä?

Mites kun toi reklamaatio-apurin lomake tarjoaa vaihtoehdoksi vaan vaatimusta purkaa kauppa, ellei tavaraa toimiteta (jos on maksanut, kuten itse olen)? Tämän luulisi verkkokaupalle käyvän oikein mielellään. Vaikuttaa, ettei lomake oikein sovellu tähän tuotteen vaihto tapaukseen?
 
Itse sain tällaisen nollavastauksen verkkiksen asiakaspalvelusta, kun kysyin tuosta TUF 3080 non-oc tilauksestani ja vaihtomahdollisuudesta lhr-versioon:


Hei,

kiitos yhteydenotostasi ja pahoittelut puolestamme ikävästä tilanteesta.

Selvittelemme näytönohjainten saatavuutta, mutta vallitsevasta maailmanlaajuisesta markkinatilanteesta johtuen kaikkien korttien saatavuustilanne on valitettavasti erittäin heikko. Tämän vuoksi emme tällä hetkellä pysty tarjoamaan sinulle mitään korvaavaa tuotetta.

Mukavaa päivänjatkoa!
 
Mites kun toi reklamaatio-apurin lomake tarjoaa vaihtoehdoksi vaan vaatimusta purkaa kauppa, ellei tavaraa toimiteta (jos on maksanut, kuten itse olen)? Tämän luulisi verkkokaupalle käyvän oikein mielellään. Vaikuttaa, ettei lomake oikein sovellu tähän tuotteen vaihto tapaukseen?

En itse käyttäisi mitään lomaketta. Ei se vapaamuotoinen reklamaatio niin monimutkainen kirjoitettava ole. Käytännössähän kateosto on ainut työkalu, jonka nämä hangoittelevat jälleenmyyjät ikijonottajille jättävät. Ja kateoston tekemisessä pitää varautua siihen, että ylimääräinen raha on sidottuna parhaassakin tapauksessa varmaan vuoden ajan, ja huonoimmassa tapauksessa ehkä ikuisesti. Mutta jos tekee korvaavan oston mahdollisimman edullisesti, niin saa ainakin sen näyttiksen ja pääsee ajamaan omia oikeuksiaan sen sijaan, että antaa jälleenmyyjän elää kuin pellossa ja rikkoa tehtyjä sopimuksia mielensä mukaan.
 
Verkkokaupan kohdalla olisi myös omistajilla sananvaltaa tuohon pelleilyyn. Sitähän omistaa moni tavallinen tietokoneharrastaja, joten silläkin puolella asianomaisilla olisi mahdollisuus painostaa yritystä.
 
Tuskin kovin moni omistaja haluaa väkisin tehdä tappiota, etenkin kun vaihtoehtona on myydä ylihintaan näyttiksiä.
 
Eikös LHR-kortti ole tämän hetken hinnoilla alkuperäistä halvempi?

Kyllä nimenomaan, jos puhutaan jälkimarkkinoista. Jos kaupoissa on samanhintaisia presiis samanlaisia malleja LHR ja non-LHR versioina, ne non-LHR kortit tietysti menevät ensin, koska ne on (oikeasti) arvokkaampia ja niillä on laajempi kysyntä.

Jos kauppa hinnoittelee kaksi korttia jollain tavalla niin sitten niillä on sellaiset hinnat.
 
Nakkelin Proshopille viestiä että toimittakaa nyt jo se tuote, tai mikä tahansa vastaavan mallinen / muun merkkinen V2/LHR. Kunhan torppaavat niin esitän kateostoa, mutta yhtä hyödytöntähän sekin on. Vituttaa että kuluttajalaki on näin munaton Suomessa.
 
Tuskin kovin moni omistaja haluaa väkisin tehdä tappiota, etenkin kun vaihtoehtona on myydä ylihintaan näyttiksiä.

No kukin voi sijoittaa tietty oman etiikkansa mukaan eli jos millään muulla kuin voiton tekemisellä ei ole väliä (edes piensijoittajana) niin eikun maailma palamaan kun ei sillä väliä ole.
 
Onko Gigantin suunnalta muuten kuulunut mitään kannanottoa näihin LHR-kortteihin?

#10/2020.
 
Saitko @Snowfly Asukselta mitään uutta tietoa liittyen non-LHR mallien tilanteeseen? Olivat näköjään vastanneet foorumikyselyysi eilen pm:llä :hmm:
 
Case Verkkokauppa.com ja nämä heidän selitykset, että he eivät halua tehdä tappiota toimittamalla asiakkaille lähes vuosi sitten tilattuja kortteja, koska saavat niistä paremman katteen, kun myyvät ne uusille asiakkaille. Varmasti aivan totta, mutta kuluttajansuojalaki nyt vaan ikävä kyllä kieltää tuollaisen toiminnan aika yksiselitteisesti.

Hieman samaa käytäntöä soveltaen voisin kävellä Verkkokaupasta 3080 ti kortti repussa kassan ohi ja perustella asiaa sillä, että:

- 1870 euroa on iso raha duunarille.
- Cyperpunk 2077 ei pyöri jouhevasti enää vanhalla 1080ti kortilla.
- Kaikilla kavereillakin on jo uudet ja tehokkaat näytönohjaimet.
- Vallitsevasta maailmanlaajuisesta markkinatilanteesta johtuen korttien saatavuustilanne on valitettavasti erittäin heikko, joten poikkeuksellit ajat vaativat poikkeuksellisia keinoja korttien hankintaan.
- jne, jne.

Minulle ei ikinä ennen olisi tullut mieleenkään ostaa jostain kaupasta tuotteita ilman, että minulla on mitään aikomustakaan pitää niitä. Mutta täytyy kyllä myöntää, että seuraavan kerran kun koneesta hajoaa joku osa ja pitää testata, että mikä osa mahdollisesti on rikki, niin en tunne pienintäkään moraalista tuskaa siinä kohtaa, kun raahaan käytetyt osat takaisin Verkkokauppa.com tiskille kuukauden päästä.

Tässä se on kuitenkin se ero, että Verkkokauppa.comin sopimusehdot sallivat palatuksen 32 päivän sisällä, joten tämä on ihan sopimusehtojen mukaista toimintaa.

Se, että Verkkokauppa.com haluaa maksimoida oman liikevoiton asiakkaiden kustannuksella, ei ole ainoastaan huonoa palvelua, sillä tuosta napsahtaa aivan varma häviö Kuluttajariitalautakunnassa.

@Jimm's saa taas kerran pisteet siitä, että hoitavat asian ilman sen suurempaa perseilyä. Ehkä pieniä asioita ja hetkellisesti tulee takkiin, mutta kyllä näillä kuitenkin sitten on vaikutusta siihen, että mistä ainakin tämän foorumin käyttäjät ostavat sen seuraavan pelikoneen.
 
En nyt sanois et jimms olis myöskään ihan puhtoisesti selvinnyt tilanteesta. Itsellä 3080 TUF ollut jonossa jo helmikuun 2021 alusta Jimmsillä ja vieläjään ei mitään ole kuulunut sieltä. Lähettelevät kuitenkin näitä kuukausittaisia vitseinä pidettäviä tilastoja millon korttien pitäis saapua tilausaijankohdan mukaan. Helmikuussa tilattujen korttien pitäsi tulla 3.9.2021 lähetetyn infon mukaan jo 3-5kk sitten. Kuitenkin jono tilanne kohdallani näyttää että yli 200 on vielä edellä. :sfacepalm:
 

Liitteet

  • Jimms.png
    Jimms.png
    441,1 KB · Luettu: 159
Itse sain tällaisen nollavastauksen verkkiksen asiakaspalvelusta, kun kysyin tuosta TUF 3080 non-oc tilauksestani ja vaihtomahdollisuudesta lhr-versioon:


Hei,

kiitos yhteydenotostasi ja pahoittelut puolestamme ikävästä tilanteesta.

Selvittelemme näytönohjainten saatavuutta, mutta vallitsevasta maailmanlaajuisesta markkinatilanteesta johtuen kaikkien korttien saatavuustilanne on valitettavasti erittäin heikko. Tämän vuoksi emme tällä hetkellä pysty tarjoamaan sinulle mitään korvaavaa tuotetta.

Mukavaa päivänjatkoa!

Samassa veneessä mennään. Itsellä tuf3080oc maksettu tilaus tammikuulta. Identtinen vastaus tuli. Vaikka vastaava lhr kortti olisi varastolta saatavilla. Pitääkö tässä nyt vain odotella että vk tulee järkiinsä ja lopettaa tuon jonon ohi myynnin.
 
Minulle ei ikinä ennen olisi tullut mieleenkään ostaa jostain kaupasta tuotteita ilman, että minulla on mitään aikomustakaan pitää niitä. Mutta täytyy kyllä myöntää, että seuraavan kerran kun koneesta hajoaa joku osa ja pitää testata, että mikä osa mahdollisesti on rikki, niin en tunne pienintäkään moraalista tuskaa siinä kohtaa, kun raahaan käytetyt osat takaisin Verkkokauppa.com tiskille kuukauden päästä.

Tässä se on kuitenkin se ero, että Verkkokauppa.comin sopimusehdot sallivat palatuksen 32 päivän sisällä, joten tämä on ihan sopimusehtojen mukaista toimintaa.
Olisikohan sitten mahdollista hakea sieltä sopiva näytönohjain lainaan, tuota toimitusta odotellessa, ja palauttaa se sitten aina ja ottaa samalla reissulla uusi mukaan? Toki tämä vaatii sen hinnan verran ylimääräistä, mutta eihän se kaikille ole este.

Se, että Verkkokauppa.com haluaa maksimoida oman liikevoiton asiakkaiden kustannuksella, ei ole ainoastaan huonoa palvelua, sillä tuosta napsahtaa aivan varma häviö Kuluttajariitalautakunnassa.

Tässähän se ongelma onkin. Vaikka napsahtaisi häviö, niin ensinnäkään tuohan suositus ei mitenkään sido. Ja vaikka jaksaisi viedä homman oikeuteen asti, niin siinä ei yksittäinen peluri paljon voi voittaa. Samaan aikaan tuolle(kaan) kaupalle ei tämä ole mikään ongelma...

Ihmettelen kyllä suuresti, että tätä mainehaittaa eivät nämä liikkeet miellä -- tai sitten fakta on vain se, että tämä "valittajien" joukko on oikeasti niin pieni ja merkityksetön, että sillä ei ole oikeasti väliä. Erityisesti esim. Gigantti ja Verkkokauppa, kun kerran myyvät paljon muutakin, niin äkkihän tämä häviää sinne massaan. Pelkästään tietotekniikkaan keskittyvillä yrityksillä tämä on varmasti isompi riski.
 
En voi mitenkään uskoa, että ongelma olisi Jimm's, Verkkokaupan tai Proshopin haluttomuus toimittaa näitä. 3080 malleja ei vaan löydy mistään. Jos niitä olisi muualta hyvin saatavilla, olisi kateostoja varmasti tehty jo paljon.

Suosittelen kaikkia kirjoittamaan tilanteesta kansainvälisille foorumeille. Jossain vaiheessa mainehaitta tulee suuremmaksi kuin tästä perseilystä saatava kaupallinen hyöty.

Onhan se ihan pimeetä, että kaikkia muita malleja (3060, 3060Ti, 3070, 3070Ti, 3080Ti ja 3090) löytyy suoraan kaupan hyllyltä, mutta 3080 on "loppu" maailmanlaajuisesti. Ei edes ole saatu toimitettua Release Day tilauksia vuodessa.
 
En voi mitenkään uskoa, että ongelma olisi Jimm's, Verkkokaupan tai Proshopin haluttomuus toimittaa näitä. 3080 malleja ei vaan löydy mistään. Jos niitä olisi muualta hyvin saatavilla, olisi kateostoja varmasti tehty jo paljon.
No aika tasaiseen mm. Mindfactoryssä on 3080aa saatavilla tällä hetkellä ihan koko ajan. Toinen tapa kaupoilla lähestyä tätä voisi olla tarjota TI-malleja (joko 3070ti tai 3080ti) ja neuvotella palautuksesta tai pienestä lisästä vanhan hinnan päälle, jotta sopimus saataisiin tehtyä. Toki tässä pitää päästä molempia miellyttävään hinnan erotukseeen, mutta ainakin näin voisi teoriassa yrittää edistää tätä sen sijaan että levittelee vain käsiään. Työläämpää tuokin toki on, mutta itsepähän on soppansa keittänyt.
 
No aika tasaiseen mm. Mindfactoryssä on 3080aa saatavilla tällä hetkellä ihan koko ajan. Toinen tapa kaupoilla lähestyä tätä voisi olla tarjota TI-malleja (joko 3070ti tai 3080ti) ja neuvotella palautuksesta tai pienestä lisästä vanhan hinnan päälle, jotta sopimus saataisiin tehtyä. Toki tässä pitää päästä molempia miellyttävään hinnan erotukseeen, mutta ainakin näin voisi teoriassa yrittää edistää tätä sen sijaan että levittelee vain käsiään. Työläämpää tuokin toki on, mutta itsepähän on soppansa keittänyt.
Niin, onhan siellä. Menin heti tarkistamaan tilanteen: 1579e ja 1589e +mailboxkulut = yli 1600e. Vähän tuli oksua suuhun. Juuri tänään kävin hakemassa käyttämättömän 3080 tutulta itselleni 1050e hintaan ja tuntuu, että takapuoli on vähän kipeä tuostakin hinnasta (kaupan kuitissa on toki kohtuullinen 799e hinta) :lol:

Hyvä tietenkin että saatavuudet paranevat, edes kovien hintojen kanssa.

On kyllä ollut pitkä ja kivinen tie itsellä saada 3080, mutta vihdoin voi huokaista sen osalta. Pisteet Telialle, joka on tietääkseni ainoana firmana antanut kateostomahdollisuuden peruttuun tilaukseen. Muuten en firmaa sitten kehukaan
 
Onko muilla kokemusta Nvidian korttien korvaamisesta LHR mallilla tilauksessa yrityksen puolesta?

Itsellä verkkiksestä tilauksessa 3060TI Ventus 3X viime vuodesta saakka ja huomasin, että tällä viikolla verkkokaupalle tuli juurikin 3060TI Ventus 3X mallia LHR:nä myyntiin, mutta yritys ei vaikuta ainakaan vielä vaihtavan korttia LHR malliin. 3060TI Non-LHR kortteja ei ole varastoon sitten joulukuun 2020 tullut jos oikein muistan ja vain LHR malleja valmistetaan enään, eli eikö loogisinta olisi, että yritys korvaa tilauksen 3060TI kortin 3060TI LHR kortilla alkuperäiseen tilattuun hintaan? Vai onko normaali käytäntö, että koska teknisesti se on eri mallia, niin korttia ei vaihdeta vaan sanotaan vain "Sori, ei oo tulossa mutta hei voit tilata 3060TI korttia jota meillä just tuli varastoon ja eihän se sulle pelaajana vaikuta ollenkaan suorituskykyyn", samalla kun hintaa ei kuitenkaan anneta pitää alkuperäisen tasolla, vaan pyytävät maksamaan täyden 2021 hinnan. (Tilattu hinta noin 500€)
 
Onko muilla kokemusta Nvidian korttien korvaamisesta LHR mallilla tilauksessa yrityksen puolesta?

Itsellä verkkiksestä tilauksessa 3060TI Ventus 3X viime vuodesta saakka ja huomasin, että tällä viikolla verkkokaupalle tuli juurikin 3060TI Ventus 3X mallia LHR:nä myyntiin, mutta yritys ei vaikuta ainakaan vielä vaihtavan korttia LHR malliin. 3060TI Non-LHR kortteja ei ole varastoon sitten joulukuun 2020 tullut jos oikein muistan ja vain LHR malleja valmistetaan enään, eli eikö loogisinta olisi, että yritys korvaa tilauksen 3060TI kortin 3060TI LHR kortilla alkuperäiseen tilattuun hintaan? Vai onko normaali käytäntö, että koska teknisesti se on eri mallia, niin korttia ei vaihdeta vaan sanotaan vain "Sori, ei oo tulossa mutta hei voit tilata 3060TI korttia jota meillä just tuli varastoon ja eihän se sulle pelaajana vaikuta ollenkaan suorituskykyyn", samalla kun hintaa ei kuitenkaan anneta pitää alkuperäisen tasolla, vaan pyytävät maksamaan täyden 2021 hinnan. (Tilattu hinta noin 500€)
Noin verkkis juuri asian katsoo, toistaiseksi ainakin
 
Tosiaan. Viikko sitten posti toimitti paketin perille ja sain lyötyä 3080 Strix OC kortin kiinni. Proshop suostui vaihtamaan perusmallin LHR- malliin. Vaikka siinä kesti se 8kk, mutta lopulta sain kortin siihen hintaa, millä sen tilasinkin.
 
Itse sain tällaisen nollavastauksen verkkiksen asiakaspalvelusta, kun kysyin tuosta TUF 3080 non-oc tilauksestani ja vaihtomahdollisuudesta lhr-versioon:


Hei,

kiitos yhteydenotostasi ja pahoittelut puolestamme ikävästä tilanteesta.

Selvittelemme näytönohjainten saatavuutta, mutta vallitsevasta maailmanlaajuisesta markkinatilanteesta johtuen kaikkien korttien saatavuustilanne on valitettavasti erittäin heikko. Tämän vuoksi emme tällä hetkellä pysty tarjoamaan sinulle mitään korvaavaa tuotetta.

Mukavaa päivänjatkoa!

Identtinen vastaus itselle Asus 3060ti dual koskien. Noh tänään näyttäisi olevan 3060ti Dual V2 heillä varastossa ja kysäisin, että josko laitettaisiin leikille loppu ja vaihdettaisiin tuohon :hmm:
 
Identtinen vastaus itselle Asus 3060ti dual koskien. Noh tänään näyttäisi olevan 3060ti Dual V2 heillä varastossa ja kysäisin, että josko laitettaisiin leikille loppu ja vaihdettaisiin tuohon :hmm:
Kerro miten käy, kun minullakin on toi Asus 3060Ti dual sekä 3060Ti dual OC ollut tammikuusta saakka tilauksessa verkkokaupasta.
 
Saitko @Snowfly Asukselta mitään uutta tietoa liittyen non-LHR mallien tilanteeseen? Olivat näköjään vastanneet foorumikyselyysi eilen pm:llä :hmm:
Hello Snowfly,
After checking with multiple department internally and externally,
ASUS GeForce RTX3080 TUF - 10GB NON LHR is expected to be out of stock over a period of time.
We are very sorry about this situation and your patience would be very much appreciated.
If you would like to change the order to another product, please kindly contact the seller.
Thank you very much.
 
Hello Snowfly,
After checking with multiple department internally and externally,
ASUS GeForce RTX3080 TUF - 10GB NON LHR is expected to be out of stock over a period of time.
We are very sorry about this situation and your patience would be very much appreciated.
If you would like to change the order to another product, please kindly contact the seller.
Thank you very much.


Okei jos asuksen viestintäkin on tällä tasolla, etteivät edes tiedota tuotannon lopettamisesta, niin uumoilen että verkkistilaukset ovat yhtä tyhjän kanssa ja roikottelevat niitä huoletta.
 
Verkkokauppa.comilta vastausta näytönohjainten korvaamiseen LHR-malleilla:
Hei!

Myynnin johtomme tekee päätökset näistä, kun neuvottelut valmistajien kanssa on saatu päätökseen. Emme tässä vaiheessa vaihda mitään kortteja tilauksiin. Mikäli tälläinen mahdollisuus aukeaa, tullaan tuotteiden korvaaminen tekemään kootusti ja tilausjonon mukaan. Tästä ilmoitamme tilaajille erikseen.
 
Verkkokauppa.comilta vastausta näytönohjainten korvaamiseen LHR-malleilla:
Hei!

Myynnin johtomme tekee päätökset näistä, kun neuvottelut valmistajien kanssa on saatu päätökseen. Emme tässä vaiheessa vaihda mitään kortteja tilauksiin. Mikäli tälläinen mahdollisuus aukeaa, tullaan tuotteiden korvaaminen tekemään kootusti ja tilausjonon mukaan. Tästä ilmoitamme tilaajille erikseen.
No täytyy katsoa kuinka kauan ne jaksaa pitää non lhr jonoja pystyssä. Eli varmaan vielä ensi juhannuksenakin saan viikottaisen ilmoituksen että "Odotamme vielä osaa tilauksesi tuotteista". Tämä maili tulee siis joka lauantai kun olen tammikuussa tilannut Asus RTX3060Ti dual kortin.

Edit. Alapuolelle vastattuna niin hinta oli silloin tammikuussa 499€
 
Viimeksi muokattu:
Eikö tuota 3060ti dualia saa jo 650-700? Toki siinä on 200€ ilmaa tammikuiseen verrattuna.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 455
Viestejä
4 512 710
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom