Ongelmat GeForce RTX 30- ja Radeon RX 6000 -näytönohjaimien tilauksissa (ei toimitettu/peruutetut tilaukset, kuluttajasuojalaki)

Kauanko sinulla kesti tuossa, käytitkö kuluttajasuojaa?

Ketjussa aiemmin tarinoinut tapauksesta mutta helmikuussa 2021 ostin, kk välein kyselin missä kortti ja joulukuussa pistin kuluttajasuojan avulla kirjallisen reklamaation ja tammikuussa olin jo laittamassa kuluttajasuojalautakuntaan mutta löysin sitten saman kortin toisaalta ja tein kateoston joka lopulta sitten hyväksyttiin suoraan myyjän kanssa ensin hetken väännettyä. Nyt sain hyvityksen.
 
On kyllä uskomatonta touhua gigantilla. Vuosi sitten tilattu ja maksettu Gigabyte 3080, korvaavaa pyytänyt tässä muutaman kerran mutta ei onnistu. Nyt Gigabyteä on varastossa mutta eivät siltikään toimita korttia, koska ovat yksipuolisesti peruneet tilaukseni.


Totesivat vaan että ole yhteydessä KKV tai ilmoita tilinumero.
 
On kyllä uskomatonta touhua gigantilla. Vuosi sitten tilattu ja maksettu Gigabyte 3080, korvaavaa pyytänyt tässä muutaman kerran mutta ei onnistu. Nyt Gigabyteä on varastossa mutta eivät siltikään toimita korttia, koska ovat yksipuolisesti peruneet tilaukseni.


Totesivat vaan että ole yhteydessä KKV tai ilmoita tilinumero.
Kannattaa varmaan laittaa juttuvinkkiä HS.fi tai vastaavaan ja muistaa mainita siitä myös gigantille. Eiköhän näissä räikeimmissä tapauksissa tuu aika nopeesti ratkaisu, kun riittävän isokenkäinen excel-mies saa kommenttikyselyä selkeästä kusettamisesta. Eihän tossa pitäisi olla mitään epäselvyyttä.

Edit: NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta
Täällähän kävi toimittaja itse jutulla vuosi sitte. Tiedä sitten kiinnostaako aihe enää.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä uskomatonta touhua gigantilla. Vuosi sitten tilattu ja maksettu Gigabyte 3080, korvaavaa pyytänyt tässä muutaman kerran mutta ei onnistu. Nyt Gigabyteä on varastossa mutta eivät siltikään toimita korttia, koska ovat yksipuolisesti peruneet tilaukseni.


Totesivat vaan että ole yhteydessä KKV tai ilmoita tilinumero.
Ota yhteys sinne KKV:hen, turhaan tuhlaat aikaasi puhumalla automatisoidulle aspalle. Proshopista sai ratkaisupyynnön jätöstä alle 2kk korvaavan kortin, kun kuluttaja-asiamas kyseli heidän näkemystä asian suhteen. Myös kaikki luvatut kylkiäiset hyvitettiin, niin kuin pitää. Tietysti asia voi venyä ihan lautakuntaan asti, mutta ei sinulla mitään menettävää kuitenkaan ole.
 
Gigantti valitsi jo pitkän aikaa sitten, että 3080:t käsitellään kuluttajariitalautakunnassa. Oma tapaukseni on varmaan ensimmäisiä riitautettuja, joten ilmoitan sitten joskus keväällä 2023, että mitä siellä päätettiin. Tosiasiassa kaikki osapuolet tietää jo, mutta koska Gigantti on valinnut kilpikonnakieltäytymisen linjan, niin ristiinnaulittakoon heidät sitten porukalla ja julkisesti.
 
Gigantti valitsi jo pitkän aikaa sitten, että 3080:t käsitellään kuluttajariitalautakunnassa. Oma tapaukseni on varmaan ensimmäisiä riitautettuja, joten ilmoitan sitten joskus keväällä 2023, että mitä siellä päätettiin. Tosiasiassa kaikki osapuolet tietää jo, mutta koska Gigantti on valinnut kilpikonnakieltäytymisen linjan, niin ristiinnaulittakoon heidät sitten porukalla ja julkisesti.
Häviääkö gigantti mitään jos KRL päättää vuonna 2023 että gigantin pitää toimittaa näytönohjain tilatulla hinnalla? Sehän on paras mahdollinen keissi niille jos ei tarvitse kuin toimittaa vanhaa rautaa alkuperäishintaan..
 
Häviääkö gigantti mitään jos KRL päättää vuonna 2023 että gigantin pitää toimittaa näytönohjain tilatulla hinnalla? Sehän on paras mahdollinen keissi niille jos ei tarvitse kuin toimittaa vanhaa rautaa alkuperäishintaan..

Kateosto. Häviävät joitain satoja euroja itselleni. Ja maineen, jos sellaista nyt olikaan.
 

Jotenkin erittäin skeptinen, että tämä kyseinen vekotin saapuisi ainakaan kuukauden toimistusajalla. Onkohan riski, tuntui threadi olevan täynä huonoista kokemuksista gigantilta, olevinaan keskusvarastossa kun laittaa tuotteen ostoskoriin, mutta epäilyttää onko vain tarjous houkutin.
 

Jotenkin erittäin skeptinen, että tämä kyseinen vekotin saapuisi ainakaan kuukauden toimistusajalla. Onkohan riski, tuntui threadi olevan täynä huonoista kokemuksista gigantilta, olevinaan keskusvarastossa kun laittaa tuotteen ostoskoriin, mutta epäilyttää onko vain tarjous houkutin.

Kuukauden toimitusajalla? Minulla näyttää, että tulisi ensi viikolla..
 
Kuukauden toimitusajalla? Minulla näyttää, että tulisi ensi viikolla..
No nyt on erikoista, nyt minullakin näyttää. Äsken näytti toukokuun puolelle, kun ostoskorissa asti käytin. Sääli että ei jäänyt välilehteen auki niin olisin screenshotilla voinut todistella.
 
Onkos kukaan tuosta gigantin 3080 keissistä saanut kkv päätöstä?

Ei vielä pitkään aikaan. Oma 17.9.2020 tilattu tapaus siirtyi kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn syyskuussa 2021 ja silloin arvioksi käsittelyajaksi annettiin 18kk. Ei ole kuluttajan oikeuksien vaatiminen helppoa nykyisin, mutta kyllä se sieltä sitten aikanaan, ennen 50-sarjan julkaisua ainakin...
 
Tänään napsahti. Kuluttajariitalautakunta suosittaa, että Gigantti Oy Ab maksaa minulle 590 euroa.

Ostin Jimmsiltä vastaavan gigabyte kortin 1389e hintaan.

Ilmoita tänne miten Gigantti vastaa. Kiinnostaa tietää, kun saman asian kanssa painin aikanaan, mutta ei riittänyt uskallus alkaa tilata korttia muualta ja pitää rahoja gigantissa jumissa.
 
Kyllä Gigantti niitä noudattaa. Isolle kuluttajaelektroniikan jälleenmyyjälle hinta muodostuu aivan liian kovaksi, jos eivät. Itse asiassa omassa tapauksessani ihan erikseen sanoivat, että odotetaan lautakunnan päätöstä ja toimitaan sitten sen mukaan. Päätöstä ei vielä ole, mutta lähellä nyt ollaan.
 
Saapa nähdä miten oman Dustin keissin kanssa käy. Tilasin kortin lokakuussa 2020 ja Dustin perui tilauksen yli vuoden odottelun päätteeksi.

RTX 3080 korttien saatavuus oli juuri alkanut muissa kaupoissa parantua ja "yllättäen" n. 2 viikkoa tilauksen perumisen jälkeen Dustininkin sivuille alkoi ilmestyä kortteja saldoille. Toki hinta oli muuttunut julkaisun 700-800 eurosta sinne 1400€ tienoille.

Dustinin kiemurteluperuste on kyllä harvinaisen huono. Ovat sitä mieltä, ettei tässä ole muodostunut sitovaa tilausta :rofl:.

Tämä siis siitä huolimatta, että tein verkkokaupassa tilauksen ja sain siitä yhteenvedon spostiin otsikolla "Kiitos tilauksestanne XXXXXX". Ja tuo tilaus näkyy edelleen kun kirjaudun sisään Dustinin sivuille, toki nykyään tilauksen status on "peruttu".

Mutta heidän mielestään tilaus vahvistuu vasta sillä sekunnilla kun lähettävät paketin tulemaan.

Yli puoli vuotta ollut nyt kuluttajariitalautakunnassa vireillä.
 
Viimeksi muokattu:
Kohta varmaan saadaan jatkoa 4090 korteista. Tilasin Gigantilta kortin keskiviikkona ja niitä oli mukamas varastossa.
Tavara ei ole kuitenkaan liikkunut mihinkään.
 
Tuli tännekin päätös. Suosittavat giganttia maksamaan kateoston erotuksen

Milloin laitettu lautakuntaan? Oma keissi laitettu syyskuun alkupuolella 2021, eikä ole kuulunut vielä mitään, niin olisi kiva saada jotain osviittaa että missä jono menee.
 
No tovi saattaa mennä vielä sitten. Kai Gigantti jotain koki hyötyvänsä ilmiselvien tapausten sopimatta jättämisellä. Mutta kyllähän nämä tulee nyt kaikki bumerangina takaisin Gigantin maksettavaksi.

Kiitos tiedosta, ja onnittelut giganttiveronpalautuksesta :thumbsup:
 
Minkähän takia Dataronicilla nousisut 6800XT melkein satasella? Viikko sitten oli vielö 709e.
 
Tulipahan vastaus kuluttajariitalautakunnasta 2,5v vanhasta näyttistilauksesta Gigantilta. Lyhyesti:
Päivä 0: Tilaus. Gigantilla oli korttia varastossa, mutta eivät halunneet toimittaa koska myivät samaan aikaan sitä "eri tuotteena" kalliimmalla (kummasti oli sama tuotenumero ja nimi, mutta hinta oli +400e).

n.3-6kk myöhemmin: Aikansa odotettuaan Gigantti perui tilaukseni, vedoten Koronan saatavuusongelmiin -> Vaadin Giganttia toimittamaan tilaamani kortin, mutta eivät suostuneet. Osui sopvistai päivätarjouksessa verkkokauppa.com:ssa kortti ja ostin sen, sekä vaadin kateostona hinnanerotusta.

n.1,5v aiemmasta tapahtumasta: Kuluttajariitalautakunta teki viime viikolla päätöksen asiaan ja suosittivat korvausta. Laitoin tästä meiliä Giganttiin ja äsken sieltä tuli ilmoitus, että ovat tehneet hyvityksen ja mobiiliaplikaatio vahvisti hyvityksen tulleen kortille

Lopputulema: Merkittävästä summasta ei ollut kyse, vaan enemmän periaatteesta minkä vuoksi asia tuli vietyä loppuun asti. Gigantin puolelta melkoista kepulointia myydä toisille samaa tuotetta kalliimmalla, vaikka aiemmat tilaukset on toimittamattta. Positiivinen kokemus kuitenkin sikäli, että noudattivat suositusta, eli tuli kaupasta huono ja hyvä kokemus.
Nyt koneessa tosin jo alkuperäistä 3070:kin halvemmalla ostettu 4070, joten ei tähän ketjuun ole enempää annettavaa.

Voimia mikäli joku vielä odottelee 3000 sarjalaisensa kanssa joko toimitusta tai tapauksen ratkaisua muuten!
 
Gigantista ei oo oikeestaan yhtään hyvää ostokokemusta jos joutuu asioimaan muun kun kassahenkilön kanssa!
Aina katellaan puhelin ja nettiliittymiä että saisko tuo erikoismyyjä jottain rojalteja sitä kautta.
Ja toinen että tuputettaan jottain kallista laiteturvaa tai pidennettyä takuuta, joka ei sitten korvaakkaan kun esim puhelin hajoaa. Tästäkin on yksi ja ainoa kokemus.
Ennemmin asioin powerissa. Sieltä saa hyvän palvelun ainakin kuopiossa.
Sielläkin kerran kyllä ruvettiin sähkösopimusta kauppaamaan kassalla, mutta sanoin että maitoo voisin ostaa jos on.
Ei oo sen jälkeen ollu tuputusmyyntiä havaittavissa sielläkään.

Ihan hyvä että oli gigantilla vähän valaisevaa juttua menneinä viikkoina iltapäivälehdissä em asiasta.

Anteeksi OT!
 
Gigantista ei oo oikeestaan yhtään hyvää ostokokemusta jos joutuu asioimaan muun kun kassahenkilön kanssa!
Aina katellaan puhelin ja nettiliittymiä että saisko tuo erikoismyyjä jottain rojalteja sitä kautta.
Ja toinen että tuputettaan jottain kallista laiteturvaa tai pidennettyä takuuta, joka ei sitten korvaakkaan kun esim puhelin hajoaa. Tästäkin on yksi ja ainoa kokemus.
Ennemmin asioin powerissa. Sieltä saa hyvän palvelun ainakin kuopiossa.
Sielläkin kerran kyllä ruvettiin sähkösopimusta kauppaamaan kassalla, mutta sanoin että maitoo voisin ostaa jos on.
Ei oo sen jälkeen ollu tuputusmyyntiä havaittavissa sielläkään.

Ihan hyvä että oli gigantilla vähän valaisevaa juttua menneinä viikkoina iltapäivälehdissä em asiasta.

Anteeksi OT!
Sen verran OT jatkan että NAUHOITTAKAA AINA puhelinkeskustelut Gigantin kanssa.
Esim. E. Takuu(hinta)-asia, sovittiin puhelimessa selkeästi miten tehdään. Kun olin sähköpostitse samaan henkilöön tämän jälkeen yhteyksissä ei kuulemma oltu sovittu mitään. Gigantilla on tapana soittaa asiakkaalle ongelmatapauksissa.. Siinä vaiheessa kun laitoin nauhoituksen palautteena kys. henkilölle asia korjaantui.
 
Viimeksi muokattu:
Sen verran OT jatkan että NAUHOITTAKAA AINA puhelinkeskustelut Gigantin kanssa.
Esim. Takuuasia sovittiin puhelimessa selkeästi asia. Kun olin sähköpostitse samaan henkilöön tämän jälkeen yhteyksissä ei kuulemma oltu sovittu mitään. Gigantilla on tapana soittaa asiakkaalle ongelmatapauksissa.. Siinä vaiheessa kun laitoin nauhoituksen palautteena kys. henkilölle asia korjaantui.
Ei juma!
Ei kyllä tarvii siitä puljusta enää ostaa mitään.
 
Gigantti on kaiken lisäksi ulkomaisomisteinen firma. Absoluuttisella tasolla on parempi ostaa suomalaisomisteisesta firmasta. Eli jos boikotointiin on syytä, on siitä on snadisti hyötyä mutkan kautta kaikille.
 
Sen verran OT jatkan että NAUHOITTAKAA AINA puhelinkeskustelut Gigantin kanssa.
Esim. E. Takuu(hinta)-asia, sovittiin puhelimessa selkeästi miten tehdään. Kun olin sähköpostitse samaan henkilöön tämän jälkeen yhteyksissä ei kuulemma oltu sovittu mitään. Gigantilla on tapana soittaa asiakkaalle ongelmatapauksissa.. Siinä vaiheessa kun laitoin nauhoituksen palautteena kys. henkilölle asia korjaantui.
Laitappa vinkkiä menemään iltapäivälehdille. Haluan nähdä kun toimari pääsee taas kertomaan miten "tämä yksittäinen tapaus ei millään tavalla edusta firman ohjeistusta tai yleistä linjaa"
 
Laitappa vinkkiä menemään iltapäivälehdille. Haluan nähdä kun toimari pääsee taas kertomaan miten "tämä yksittäinen tapaus ei millään tavalla edusta firman ohjeistusta tai yleistä linjaa"
Tästä on aikaa jo kovasti, 2021 kun Chian kovalevyjä ostettiin. En ala kaivella niin vanhoja kun asia on kerran sovittu, liikaa harmia ja vaivaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 455
Viestejä
4 512 712
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom