• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:45 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

OnePlus Nord

Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
116
Vesisateessa puhuin puhelimeen ja toimi ihan normaalisti, sen jälkeen puheluista ei ole meinannut saada selvää, vaikka äänenvoimakkuus tapissa. Kuuluu helvetin hiljaa, onkohan tuolla nyt jotain piiloasetuksia vai onko oikeasti kaiutin mennyt rikki.
Ettei vaan mennyt kosteutta sinne kuulokkeeseen?

Itse kävin viime viikolla vähän vahingossa järvessä puhelin taskussa. Hyvin kyllä on eristetty vedeltä. Seuraavana päivänä oli tosiaan puhelut vielä sellaista puuroa, mutta normalisoitui myöhemmin.

Ainoa mihin kosteutta jäi, oli kameran linsseihin. Sekin tosin lähti kun otin taka kannen auki ja föönillä pöhöttelin menemään.

En kyllä suosittele tuota kokonaan puhelimen kastamista, vaikkakin itse puhelin toimii edelleen ja nyt viikkoa myöhemmin kameran linssit puhdistettu sun muuta. Mutta olihan siinä pienet kuumotukset kun en pariin päivään uskaltanut laturiin laittaa ja sormenjälki tunnistin lakkasi toimimasta useammaksi päiväksi. Plus tuo kosteus ei kyllä lähtenyt kameran linsseistä mihinkään ennenkun takakannen repi auki. Mutta siis, kaikki toimii eikä ollut edes nuo piirikortin kosteus"tarrapaperit" vaihtanut väriä.

Ja samaa chormen search ongelmaa täälläkin, mutta olevinaan olen aika varma että vanha OP5 teki samaa vielä pari viikkoa sitten? Muuta ongelmaa en niin ole huomannut, näppäily virheet olen laittanut vielä omaan piikkiin kuitenkin kun vähän eri kokoinen luuri kun tuo vanha OP5.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Käytin Chromea kaksi päivää ennen Firefoxiin vaihtamista (Chromessa tulee mainokset läpi Blokadasta huolimatta), en huomannut vikoja. Joka kerta onnistui haku ja palaute tuli välittömästi koskemisen jälkeen.

Näytön herkkyyttä ois kyllä kiva saada säädettyä. Tuntuu että ottaa vaikka ei edes koske.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Kosketuksen kanssa on harvakseltaa sellaista ongelmaa että randomilla näytön kosketus tulkitaan swipeksi alaspäin jollon näyttö rullaa useamman sivun ylöspäin esim. Chromessa. En ymmärrä miten tällaista ei ole voitu testeissä huomata, ellei kyseessä sitten ole maanantaikappale.
Mulla ei ole kertaakaan tehnyt tolleen
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 855
En myöskään ole huomannut ongelmia painallus/pyyhkäisy rekisteröinnin kanssa. Oletteko kokeilleet kosketusnäytön testausohjelmaa? Huomaako siinä ongelmaa painalluksessa?

Oma kapistus teki nyt ekan recovery rebooting. Melkein 30 päivää meni. Saapa nähdä mitä tästä tulee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
134
Täälläkin käyttäjä pari kertaa maininnut satunnaisista painalluksista chromessa jotka rekisteröitynyt pyyhkäisyiksi.
Järjestelmäpäivitys asennettu myös tänne ja nyt odotellaan päästiinkö eroon tuosta boottailu ongelmasta.

Tuosta Chrome ongelmasta vielä, että olen jonkun verran kuullut myös muiden puhelinmerkkien käyttäjiltä nuista ongelmista chromen kans.
On satunnaisia jäätymisiä kuten allekirjoittaneella sekä tuota haku ongelmaa ja näppäimistön toimimattomuutta vaikka chrome itsessään ei ole jumissa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Edelleen vahva suositus Firefoxille. Ongelmat vuosien aikana laskettavissa yhden käden sormilla, Chromeen tarvii jo helmitaulun.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Tuossa firefoxissa kun ei noi lisäosat juurikaan toimi niin ei tuolla vielä oikein mitään tee.
Mitähän lisäosia siihen nyt tarttee jotka "löytyy chromesta". Suoraan löytyy mm se mainostenesto jota nyt chromeen ei saa kirveelläkään.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Nopeampaa painaa tuosta kolmesta pallosta ja refreshata kuin scrollata mahdollisesti eka sivu ylös että voi käyttää pull to refreshiä :)
No ei se minulle ainakaan ole nopeampaa kun koko valikko on väärällä puolella muutenkin. Nopeammin scrollaan ylös ja päivitän sivun.

Foorumeilla tuota päivittämistä tapahtuu eniten(yllätys) että ei tuota muualla kauheasti tarvi.

Ja on siinä ehkä sekin että tottunut tuohon. Monet kerrat vedellyt näyttöä firefoxissa kun en oo muistanut että ei siinä ole tuota ominaisuutta :lol:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752

Tuota minä olen itse käyttänyt ongelmitta. Toki Mozilla teki paskaiset ja poisti toistaiseksi lisäosatuen uudesta Firefoxista (Fenix) mutta onneksi vanhan sai apk:na.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Uusin Nordin ohjelmistopäivitys lupasi parantaa laitteen akkukestoa. Perstuntumalta ainakin tuntuisi parantuneen :thumbsup:
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Miten tuon optimoidun latauksen kanssa pitäisi toimia? Mulla ei oo mitään vakituista latausaikataulua, vaan lykkään piuhaan ~30% aikaan ja otan irti, kun 100% on tullut (tyyliin 10min sisällä), joten mun käsittääkseni toi optimoitu lataus ei tällaisessa tilanteessa siis ikinä pääse lataamaan akkua täyteen asti? Kannattaako sitä mun tilanteessa siis pitää ees päällä?
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
31
Jos käyttää jatkuvasti virransäästotilaa, onko siitä puhelimelle mitään haittaa pitkällä aika välillä ?
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
550
Uusin Nordin ohjelmistopäivitys lupasi parantaa laitteen akkukestoa. Perstuntumalta ainakin tuntuisi parantuneen :thumbsup:
Hyvä, että edes jollain. Minulla hupenee edelleen 1,5%/tunti, vaikkei luurilla mitään teekään.

Miten tuon optimoidun latauksen kanssa pitäisi toimia? Mulla ei oo mitään vakituista latausaikataulua, vaan lykkään piuhaan ~30% aikaan ja otan irti, kun 100% on tullut (tyyliin 10min sisällä), joten mun käsittääkseni toi optimoitu lataus ei tällaisessa tilanteessa siis ikinä pääse lataamaan akkua täyteen asti? Kannattaako sitä mun tilanteessa siis pitää ees päällä?
Pidä päällä vaan. Eniten kaiketi akkua rasittaa 100% lataaminen. Parempi jättää vaikka siihen 90% huitteille.

Jos käyttää jatkuvasti virransäästotilaa, onko siitä puhelimelle mitään haittaa pitkällä aika välillä ?
Ei.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Onkohan tämä joku Nordin oma bugi, vai minkä helvetin takia WhatsAppin ilmoitusäänet on reilusti muiden ohjelmien ilmoitusääniä kovemmalla? Jos laitan sähköpostiin ja WhatsAppiin saman ilmoitusäänen, sähköposti on yli puolet hiljaisempi.

Tässähän käy niin, että en kuule soittoääntä ollenkaan jos laitan puhelimen volumen semmoiseksi, ettei WhatsAppin ilmoitusääni aiheuta kuulovaurioita.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Oneplussan teknisestä tuesta vastattiin eilen tuohon boottailu ongelmaan näin:

Kiitos yhteydenotostasi OnePlus tekniseen tukeen.

Ongelma on meillä tiedossa ja siihen on tulossa päivityksen mukana ratkaisu. Tämä päivitys on laitettu jakoon ja sen pitäisi tulla lähiaikoina.

Ota uudelleen yhteyttä, mikäli sinulla tulee muuta kysyttävää. Autamme mielellämme.

Mukavaa päivänjatkoa!
-----------

Toivottavasti tuo päivitys oikeasti tuon vian korjaisi.
Outoa, mulla vastaus oli että pitäs viedä huoltoon.

Ehkä odotan vaan ton seuraavan updaten, kun ei tää oo 10.5.5 vielä tyrkyttäny
OnePlus-foorumin käyttäjien mukaan 10.5.5 päivitys ei korjannut satunnaisia reboottauksia.
Latest update 10.5.5 did not fix random reboot for me.
Nyt on tosiaan julkaistu 10.5.6 päivitys, jonka muutoslokeissa lukee "improved system stability". Liekkö tuolla sitten vaikutusta?

 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 855
Onkohan tämä joku Nordin oma bugi, vai minkä helvetin takia WhatsAppin ilmoitusäänet on reilusti muiden ohjelmien ilmoitusääniä kovemmalla? Jos laitan sähköpostiin ja WhatsAppiin saman ilmoitusäänen, sähköposti on yli puolet hiljaisempi.

Tässähän käy niin, että en kuule soittoääntä ollenkaan jos laitan puhelimen volumen semmoiseksi, ettei WhatsAppin ilmoitusääni aiheuta kuulovaurioita.
Itse en huomannut, että ilmoitusääni olisi voimakkaampi kuin muissa softissa. Mutta ylipäätään voimakkaat ilmoitusäänet kiusasi ja lopulta latasin hiljaisempia ääniä. Saisi olla ilmoituksille oma äänenvoimakkuuden säätö.

Ei tarjoa vielä OTAna päivitystä ainakaan tänne.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Täällä ei oo enää buuttaillut.
Muutama käyttäjä oli raportoinut rebooteista 10.5.5 päivityksen jälkeen. Joillakin rebootteja tulee harvakseltaan ja toisilla useita kertoja päivässä. Syynä voi olla jokin tietty verkkotaajuus tai muu ulkoinen tekijä. Se on kuitenkin erikoista, että joillekin OnePlus on ehdottanut huoltoa ja toisille laitteen päivittämistä.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
159
Onkohan tämä joku Nordin oma bugi, vai minkä helvetin takia WhatsAppin ilmoitusäänet on reilusti muiden ohjelmien ilmoitusääniä kovemmalla? Jos laitan sähköpostiin ja WhatsAppiin saman ilmoitusäänen, sähköposti on yli puolet hiljaisempi.

Tässähän käy niin, että en kuule soittoääntä ollenkaan jos laitan puhelimen volumen semmoiseksi, ettei WhatsAppin ilmoitusääni aiheuta kuulovaurioita.
Itellä sama juttu 7T:n kanssa
 
Liittynyt
30.08.2017
Viestejä
185
Mulla on kaikki äänet minimissä ja silti ovat liian kovalla. Erityisesti Whatsapp-äänet. Saako noita oletusääniä kaivettua puhelimesta ja muokattua hiljaisemmiksi?

10.5.5 päivitys tuli viimeisten joukossa, 10.5.6 ensimmäisten. Kertaakaan ei ole luuri buutannut itsestään millään versiolla.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
31
Mulla on kaikki äänet minimissä ja silti ovat liian kovalla. Erityisesti Whatsapp-äänet. Saako noita oletusääniä kaivettua puhelimesta ja muokattua hiljaisemmiksi?

10.5.5 päivitys tuli viimeisten joukossa, 10.5.6 ensimmäisten. Kertaakaan ei ole luuri buutannut itsestään millään versiolla.
Ei buutailua ollenkaan täälläkään !
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Mulla on kaikki äänet minimissä ja silti ovat liian kovalla. Erityisesti Whatsapp-äänet. Saako noita oletusääniä kaivettua puhelimesta ja muokattua hiljaisemmiksi?
Tätähän se on täälläkin. Itse ratkaisin ongelman toistaiseksi laittamalla teippiä kaiuttimen eteen ja nostamalla puhelimen äänenvoimakkuuden tasolle 4. Nyt on sama voimakkuus kuin edellisessä luurissa oli hiljaisin asetus. Vituttaa 400 euron puhelimessa tehdä tämmöisiä ratkaisuja...

Ei taida oletusääniä saada kaivettua ilman roottaamista, mutta esim. zedge.net on täynnä vastaavia. Nappasin sieltä pari hyvää, tiputin Audacityssä volumet puoleen ja pistin WhatsAppin ilmoitusääniksi. Nyt on kaikki samalla tasolla.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 288
Siis hetkinen. Eikö nykyään androidissa äänenvoimakkuudet ole erikseen muokattavissa tyyliin: soittoääni, media, ilmoitukset, järjestelmä?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 855
Siis hetkinen. Eikö nykyään androidissa äänenvoimakkuudet ole erikseen muokattavissa tyyliin: soittoääni, media, ilmoitukset, järjestelmä?
Ilmoitusäänet ei kai ole muokkaamattomassa "AOSP" versiossa erikseen säädettävissä. LG:llä ja Samsungilla taitaa olla. Oneplussan foorumilla toimintoa on toivottu, saa nähdä tuleeko. Voisko olla, et Google jossain vaiheessa poistanut ominaisuuden?
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 288
Ilmoitusäänet ei kai ole muokkaamattomassa "AOSP" versiossa erikseen säädettävissä. LG:llä ja Samsungilla taitaa olla. Oneplussan foorumilla toimintoa on toivottu, saa nähdä tuleeko. Voisko olla, et Google jossain vaiheessa poistanut ominaisuuden?
Näköjään tieto lisää tuskaa. Kuvittelin tuon olevan täysin peruskauraa. Tuohon kun on tottunut, niin aika vaikealta tuntuisi olla ilman. Pidän itse soittoäänen yleensä täysillä ja ilmoitusäänet aikalailla minimissään. Älytön ajatuskin, ettei noiden balanssia voisi vaihdella.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Mulla nordin kaverina OnePlus bullets wireless v1, ja mä en niistä kuule jos saan sms tai Whatsapp viestejä. Onko muilla tämmöstä? Joku asetus vinossa? Puhelut kuuluu kyllä kun niitä tulee.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 288
Siis hetkinen. Eikö nykyään androidissa äänenvoimakkuudet ole erikseen muokattavissa tyyliin: soittoääni, media, ilmoitukset, järjestelmä?
Jatketaan vielä tästä, eli oletan, ettei puhelinta voi erikseen mykistää pelkästään näiden notifikaatioäänten kohdalla?

Itselläni on tapana säätää yöksi notifikaatioäänet nolliin ja jättää kuitenkin soittoääni normaaliksi.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 834
Onnistuu myös tässä Nordissa. Puhelut voi laittaa sallituiksi mistä tahansa numerosta jolloin tuo "älä häiritse" mykistää vain ilmoitukset.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Mitä te nyt höpisette? Kyllä minulla ainakin on Nordin äänivalikossa erikseen säädettävissä soittoäänen, median ja hälytyksen äänenvoimakkuus?
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Jatketaan vielä tästä, eli oletan, ettei puhelinta voi erikseen mykistää pelkästään näiden notifikaatioäänten kohdalla?

Itselläni on tapana säätää yöksi notifikaatioäänet nolliin ja jättää kuitenkin soittoääni normaaliksi.
Median, puhelun, soittoäänen ja hälytyksen voimakkuutta voi säätää erikseen vakio Androidissa mutta ilmoitusten voimakkuutta ei voi. Tuon voi kuitenkin kikkailla Älä häiritse -tilalla mutta sallimalla puhelut. Tai sitten asentaa Play Kaupasta jonkun kolmannen osapuolen sovelluksen hoitamaan homman, esim. Sound Profile.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
284
Niin mutta et voi säätää erikseen soittoäänen ja notifikaation äänenvoimakkuuksia
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
134
Täällä 10.5.6 jälkeen ongelmat jatkuu.
Eli puhelin buuttannut itsekseen ja tulee toi crashdump mode. Ei kuulemma saanut käynnistettyä uudelleen painamalla virtanappia pitkään pohjassa.
Painoin volume alas ja virta nappia niin käynnistyi, mutta tuli tuo näppäimistö näkyviin mihin piti antaa salasana tai pin. En tiedä kumpi kun ne on kuulemma samat.
Sen kun antaa niin pääsee recovery valikkoon.
Aikaisemminkin tullut tuo näppäimistö kuulemma esiin ja pin tai salasanan jälkeen on vain paineltu reboot, mutta nyt kun pääsin itse käsiksi niin cache tyhjätty ja puhelin käynnistyi normaalisti.
Odotellaan onko tuolla cachen tyhjäyksellä mitään taikaa.

IMG_20200904_164321.jpg
IMG_20200904_164541.jpg
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
914
Omassa Nord:issa on kuvaviestien(multimedia viesti / MMS viesti) lähetys aiheuttanut ongelmaa. Tilanne oli seuraava. Olen kuvagalleriassa ja valitsin jaa. Kun kuva oli viestin liitteenä - tuli virheilmoitus "viestin lähetys epäonnistui". Siinä tarjottiin mahdollisuutta lähettää uudelleen. Ensimmäinen uudelleen yritys aiheutti saman virheilmoituksen. Kolmas uudelleen yritys onnistui. Jokin bugi tämän aiheutti. Kuva, jota yritin lähettää oli puhelimella otettu kuva.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
213
Tuli saataville päivitys 10.5.7.

Tämän myötä näyttö vaihtaa n. 3 sek kosketuksen jälkeen väriä sinisempään suuntaan, ja heti kun koskettaa näyttöä niin vaihtuu taas takaisin enemmän kellertävään/vihreään. Ja tuon eron huomaa siis ihan selvästi. Melkein kuin vaihtaisi yötilan ja normaalin välillä. Ennen tätä päivitystä tuo sentään oli satunnaista eikä näin johdonmukaista, että kosketuksesta vaihtuisi.

Että sellainen päivitys.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Tuli saataville päivitys 10.5.7.

Tämän myötä näyttö vaihtaa n. 3 sek kosketuksen jälkeen väriä sinisempään suuntaan, ja heti kun koskettaa näyttöä niin vaihtuu taas takaisin enemmän kellertävään/vihreään. Ja tuon eron huomaa siis ihan selvästi. Melkein kuin vaihtaisi yötilan ja normaalin välillä. Ennen tätä päivitystä tuo sentään oli satunnaista eikä näin johdonmukaista, että kosketuksesta vaihtuisi.

Että sellainen päivitys.
Ei ole täällä samaa ongelmaa. Näyttö pysyy koko ajan samanvärisenä.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Tuli saataville päivitys 10.5.7.

Tämän myötä näyttö vaihtaa n. 3 sek kosketuksen jälkeen väriä sinisempään suuntaan, ja heti kun koskettaa näyttöä niin vaihtuu taas takaisin enemmän kellertävään/vihreään. Ja tuon eron huomaa siis ihan selvästi. Melkein kuin vaihtaisi yötilan ja normaalin välillä. Ennen tätä päivitystä tuo sentään oli satunnaista eikä näin johdonmukaista, että kosketuksesta vaihtuisi.

Että sellainen päivitys.
Ainakin netin mukaan päivitys vaikuttaa ainoastaan chromeen (ja kai muihin chromium-selaimiin).
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
348
Optimoitu lataus ei kyllä toimi oikein luotettavasti. Eli lataa heti täyteen. Pari kertaa ehkä toiminut.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
10.5.6 ja kolmas random bootti siihen recovery modeen ja oletushakukoneen valintaan. Huoltoon vien siis jahka kotiudun reissusta. :facepalm: :cautious:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 359
Viestejä
4 195 751
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom