Oneplus 8 - mallisto

Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
177
Mistäs tuohon Nordean -appiin löytyy oikea kuvake? Nyt on joku sateenkaaren värityksellä oleva V enkä mistään löydä oikeaa kuvaketta? Tuo on ollu kyllä noin jo pidempään, tuli nyt mieleen josko tuon sais vaihdettua oikeaan kuvakkeeseen. Puhelimena siis 8T ja Android 11.
OxygenOS 12:lla (Android 12) tuli oikea kuvake Nordea-appiin. Mulla OOS12 toimii hyvin mutta tästä on todella paljon valitusta. Jos et halua päivittää koko käyttistä, niin kuvakkeen varmaan vaihtamalla custom launcheriin, kuten Nova Launcher.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 974
En tuon vuoksi haluais kyllä alkaa vaihtamaan launcheria kun tuo Oneplussan omakin toimii hyvin ja tottunut käyttämään sitä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Jaha. Seuraava luuri ei oo kyllä enää oneplussa, pelkkää paskaa kyllä.

Nyt soittaessa puhelua bluetooth yhdistettynä kuulokkeisiin ääni kuuluu silti puhelimesta. Tämä vaikka puhelussa on valittu bluetooth ja vaikka vaihtelee kaiuttimen, puhelimen ja bluetoothin välillä.
Tämä, mullakin oli tuon kasin kanssa aivan jatkuvasti ongelmia, vaihdoin samsungiin ja mitään säätöjä ei tarvii tehdä, kaikki vain toimii
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Itse oon tyytyväinen ja tuntuu toimivan kaikki (nyt viimeisin päivitys). OnePlus 8 Pro 256GB. Tää on uudenveroinen käytetty luuri ja hintakin oli kohtuullinen, 210€. Toki käytetyssä saattaa olla akku jo vähäsen kulunut.

Nyt kaksi puhelinta Nord 2 128GB ja 8 Pro. Täytyy kumminkin vähän mietiskellä, että kumman puhelimen pitää ja kumman laittaisi myyntiin. Käytännön eroja puhelimien välillä kun ei nyt kovin paljon ole.
 
Liittynyt
31.01.2018
Viestejä
56
Pari rasittavaa ongelmaa jääny viimeisimmän Andoid-päivityksen jälkeen 8 Pro:ssa:

- Kun ottaa kuvakaappauksen ja sitä välittömästi kroppaa kuvakaappausohjelman omilla työkaluilla, tallentuu luuriin kokoruudun kuva sekä se kropattu kuva. Pitäisi tallentua ainoastaan se kropattu
Asetuksista löytyy:

Screenshot_2022-07-24-11-10-08-24_b2982762ac851fa27deabc856cd0808c.jpg
 
Liittynyt
11.10.2019
Viestejä
69
Itse luovutin Oxygenin suhteen. Viimeisimmän päivityksen myötä lakkasi Google Pay toimimasta. Lisäksi kaikki ilmoitukset eivät tulleet läpi. Kamerasovellus myös takkusi.

Nyt asennettuna Nameless custom rom. Suosittelen ehdottomasti kaikille, käytettävyys tällä hetkellä aivan eri luokkaa.
Puhelimena 8T.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
958
Itse luovutin Oxygenin suhteen. Viimeisimmän päivityksen myötä lakkasi Google Pay toimimasta. Lisäksi kaikki ilmoitukset eivät tulleet läpi. Kamerasovellus myös takkusi.

Nyt asennettuna Nameless custom rom. Suosittelen ehdottomasti kaikille, käytettävyys tällä hetkellä aivan eri luokkaa.
Puhelimena 8T.
Mulla alko vikan päivityksen jälkeen toimimaan taas Google Pixel 3:sta ripattu -kamera-appi 8T:ssä :D Oli monta kuukautta pelistä pois enkä jaksanut päivittää sitä tms.
Kuten 8T-ketjussa mainitsin, niin tosiaan DND-moodi meni ihan sekasin. En muuta haluais kuin, että puhelin olis täysin hiljainen pl. puhelut, jos DND on päällä ja luuri ring-moodissa valitsimen suhteen. Kai sitä pitää kaivaa joku sovellus korjaamaan nää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
425
Missä kunnossa 8 Pron uusin android nykyisin? Ei ole uskaltanut vielä päivittää kun niin paljon sai lokaa niskaan.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
838
Missä kunnossa 8 Pron uusin android nykyisin? Ei ole uskaltanut vielä päivittää kun niin paljon sai lokaa niskaan.
Päivityksiä on tullut tähän 12 versioon useampia, mutta silti riittää bugeja. Do not disturb tila ei toimi, vaan viestien äänet tulee läpi. Asetukset on sen osalta katsottu, mutta kun ei niin ei. Puhelut se sentään mykistää. Sitten eleillä ohjaus välillä lakkaa toimimasta, joten kotinäytölle ei pääse, ennen kuin swaippaa monta kertaa alareunasta. Lisäksi kamera nykii avatessa pari ekaa sekuntia. Valokuvatessa se ei niin haittaa, koska vain etsinkuva nykii, mutta videoissa se ärsyttää, koska joka videon alkuun tulee pari sekuntia jotain 2fps videota ennen kuin se tokenee.

Eli parempi pysyä erossa sanoisin. Mitään näistä vioista ei ollut ennen 12 päivitystä. Tämä kokemus omalla 8 Prolla.
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
438
En ole huomannut mitään ongelmia missään vaiheessa. Isommat ongelmat ovat olleet akun kestossa.
En ole myöskään huomannut ongelmia. Ihan ensimetreillä ilmeni joidenkin sovellusten kanssa kaatuilua ja Chromessa ilmeni hidastelua. En ole havainnut ainakaan puoleen vuoteen moista. Puhelin 8T. Akkukin kestää käytössä hyvin, SOT helposti yli 6 tuntia netti/youtubekäyttöä jos lataa 100 % asti. Mutta mielestäni valmiustilassa tuo voisi hieman vähemmän kuluttaa akkua. Mulla toki wifi, 4G, Bluetooth ja kaikki synkkaukset päällä koko ajan jotka akkua syö.

Puolison Iphone 8 esimerkiksi on valmiustilassa ollessaan paljon virtapihimpi.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
366
Itse jouduin tekemään puhtaan asennuksen Android 12 siirtymässä, eikä sen jälkeen ole ollut mitään bugeja tai kummallisuuksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 974
Onkos muilla alkanu oireilemaan ihme jäätymisiä tässä muutaman kuukauden sisään? Sovelluksella ei väliä, mutta välillä koko puhelin menee juntturaan ja pyytää lopettamaan sovelluksen. Tapahtuu siis sovelluksesta riippumatta pl. selain. Vieläkään en ole päivittänyt puhelinta koska sen verran on huonoja kokemuksia tuosta uudesta versiosta lukenu.

Tahallista hidastelua, että porukka puhelimen päivittäis? :whistling:
(ps. sarkasmia)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 517
Onkos muilla alkanu oireilemaan ihme jäätymisiä tässä muutaman kuukauden sisään? Sovelluksella ei väliä, mutta välillä koko puhelin menee juntturaan ja pyytää lopettamaan sovelluksen. Tapahtuu siis sovelluksesta riippumatta pl. selain. Vieläkään en ole päivittänyt puhelinta koska sen verran on huonoja kokemuksia tuosta uudesta versiosta lukenu.

Tahallista hidastelua, että porukka puhelimen päivittäis? :whistling:
(ps. sarkasmia)
Siis sovellukset kaatuu? Eikö päivitykset yleensä poista noita virheitä ja kaatumisia? :rolleyes:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 974
Reddit, FB, Twitter ja muutama suoratoistopalvelu(noin niinkö muutama mitä tuli mieleen). Sovellukset kyllä on päivitetty.

Android 11 siis edelleen käytössä jos se ei tuosta edellisestä viestistä välittäny :asif:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 517
Reddit, FB, Twitter ja muutama suoratoistopalvelu(noin niinkö muutama mitä tuli mieleen). Sovellukset kyllä on päivitetty.

Android 11 siis edelleen käytössä jos se ei tuosta edellisestä viestistä välittäny :asif:
Minulla ei ole tähän asti mikään mennyt huonompaan suuntaan, kun olen puhelimen päivittänyt. Jos nyt ohjelmat kaatuilee, niin eikö siinä ole tarpeeksi syytä jo päivittää puhelinta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 974
No olis kait se aiheellista? Ihmetyttää vain kun on aikasemmin toiminu ilman mitään ongelmia ja tuosta uudesta oxygenistä on ollu aika paljon pelkkää huonoa sanottavaa. Siis tuosta android 12 nimenomaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
16
Eipä ole pahaa sanottavaa itselläkään Android 12-päivityksestä OnePlus 8 Pro:lla.
Päivitin silloin heti, kun tuli tarjolle, ja hyvin on toiminut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
589
Onkos muilla alkanu oireilemaan ihme jäätymisiä tässä muutaman kuukauden sisään? Sovelluksella ei väliä, mutta välillä koko puhelin menee juntturaan ja pyytää lopettamaan sovelluksen. Tapahtuu siis sovelluksesta riippumatta pl. selain. Vieläkään en ole päivittänyt puhelinta koska sen verran on huonoja kokemuksia tuosta uudesta versiosta lukenu.

Tahallista hidastelua, että porukka puhelimen päivittäis? :whistling:
(ps. sarkasmia)
Jep, samaa havaittu täällä. Ja tämä alkoi itseasiassa sen jälkeen kun puhelin tarjosi 12 versiota ladattavaksi, enkä ole sitä ladannut vaikka latausilmoitusta ei saakaan yläpalkista pois. Kerran kokeillut 12 ja saa jäädä laittamatta ainakin toistaiseksi, sen verran buginen ja epämiellyttävä oli käyttökokemus. Asensin kesällä 11 version takaisin ja sillä mennään edelleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 974
Nyt asennettuna Nameless custom rom. Suosittelen ehdottomasti kaikille, käytettävyys tällä hetkellä aivan eri luokkaa.
Puhelimena 8T.
Joskus muistan lukeneeni, että Oneplussalla ei takuu raukea jos asentaa custom romin? Muistanko ihan omiani vai onko tuo joku vuosien takainen juttu vain ja ei päde tänä päivänä?

Miten tuossa ko. romissa toimii esim. pankkisovellukset? Tuosta Oxygen 12:sta on vaan niin paljon paskaa kirjoitettu interwebsiin(kaikki mitä lukee netissä on lähtökohtaisesti totta :whistling:), että en mielellään päivittäisi tuohon nyt ainakaan. Tuosta Nameless romista lueskelin XDA:n foorumeilta niin ainaki porukka on paljon kehunu, "smooth like butter" jne. jne.
 
Liittynyt
11.10.2019
Viestejä
69
Joskus muistan lukeneeni, että Oneplussalla ei takuu raukea jos asentaa custom romin? Muistanko ihan omiani vai onko tuo joku vuosien takainen juttu vain ja ei päde tänä päivänä?

Miten tuossa ko. romissa toimii esim. pankkisovellukset? Tuosta Oxygen 12:sta on vaan niin paljon paskaa kirjoitettu interwebsiin(kaikki mitä lukee netissä on lähtökohtaisesti totta :whistling:), että en mielellään päivittäisi tuohon nyt ainakaan. Tuosta Nameless romista lueskelin XDA:n foorumeilta niin ainaki porukka on paljon kehunu, "smooth like butter" jne. jne.
En takuusta osaa sanoa, mutta MSM -toolilla saa tarvittaessa puhelimen täysin alkuperäiseen kuntoon ohjelmiston osalta tarvittaessa.

Pankkisovellukset (S-Pankki / Nordea / Wallet) itsellä toimii hyvin. Muita en ole kokeillut.

Uusin A13 Nameless todella sulava käyttää, toki A12.1 pohjalle rakennettu.

Linkki Namelessin Telegramiin, jossa paremmin tietoa muilta käyttäjiltä:
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Onkohan nyt 8 Pro Android 12 firmisbugi joka syö aivan jäätävää tahtia akkua (prossu esim) vai onko vaan akku menossa. Just äsken otin puhelimen paidan taskusta pois kun alkoi jo polttelemaan vatsaa vasten... amperen mukaan akun lämpö oli melkein 46 astetta. Väittää kyllä akun kunnoksi hyvä. Tuo kuumeneminen viittais kyllä aivan jäätävään prossun käyttöön.
 

nbzero

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
103
Heittipä luuri pienet säikytykset kun asensi uusimman IN2013_11_C.36 -päivityksen, ei ekalla buutilla mennyt pin-kyselystä enää läpi. uudelleen buuttaamalla tokeni
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
En tiedä onko vaan placebo efekti mutta ihankuin olisi akunkesto aavistuksen verran parantunut päivityksen myötä.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Eiköhän se seuraaavas päivitykses saada taas huonommaksi. :devilish:
Toivotaan että vaan paranis. Ollut aika jäätävä prossun syöjä tämä Android 12. Välillä puhelin on niin polttavan kuuma että pitää paidan taskusta ottaa pois kun ei kärsi siellä tuota pitää. Android 11 ei ollut mitään ongelmaa.
 
Liittynyt
31.10.2022
Viestejä
12
Itse vuosia Oneplus -puhelimia käyttäneenä tulee Oneplussan tukeminen kohta päätökseen. Oneplus 8 Pro ostettu julkaisupäivänä ja ei ole ollut paljoa hyvää sanottavaa siitä. Widevine L1 taisi toimia hetken, kunnes päivitysten jälkeen se ollut L3 tasolla. Kaikki muut paitsi puhelimen täysi resetointi kokeiltu. Alun kamerajutuista jäi surkea maku myös suuhun, kun Oneplus päätti päivittää sen "Photochrom" toiminnallisuuden pois. Ja tietenkin tämä viimeisin Android 12 version seurauksena tullut ominaisuus, että sähköpostisovellusten ilmoitukset eivät enää tule läpi.

Seuraava puhelin tulee luultavasti olemaan Samsungilta tai Googlen Pixel, jos niille tulee tiettyihin ominaisuuksiin myös tuki Suomeen.
 

nbzero

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
103
Mjahas, Oxygen Updater antoi ladata OxygenOS/Android 13 -päivityksen. Lähtee testiin. Todella pikaisella näppäilyllä omat Android 12 videontoisto-ongelmat on ehkä korjaantuneet.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 399
Itse vuosia Oneplus -puhelimia käyttäneenä tulee Oneplussan tukeminen kohta päätökseen. Oneplus 8 Pro ostettu julkaisupäivänä ja ei ole ollut paljoa hyvää sanottavaa siitä. Widevine L1 taisi toimia hetken, kunnes päivitysten jälkeen se ollut L3 tasolla. Kaikki muut paitsi puhelimen täysi resetointi kokeiltu. Alun kamerajutuista jäi surkea maku myös suuhun, kun Oneplus päätti päivittää sen "Photochrom" toiminnallisuuden pois. Ja tietenkin tämä viimeisin Android 12 version seurauksena tullut ominaisuus, että sähköpostisovellusten ilmoitukset eivät enää tule läpi.

Seuraava puhelin tulee luultavasti olemaan Samsungilta tai Googlen Pixel, jos niille tulee tiettyihin ominaisuuksiin myös tuki Suomeen.
Samat fiilikset ilmoitukset pelaa miten sattuu ja varsinkin sähköpostit ei toimi ollenkaan, varsinkin työsähköposti ja oma sähköposti olisi tarkoitus toimia mutta sitten spämmisähköposti gmail kyllä ilmoittaa kaikkea... Nyt viimeisimpänä latausportti ei tunnista oikein mitään kaapelia kunnolla ja lataaminen ja käyttö ei onnistu samaan aikaan. Langaton lataus kyllä toimii joutuu varmaan semmoisen telakan vielä ostella jos saisi ikää vähän lisää puhelimelle. Akunkesto on mennyt myös huonoksi tässä kesän jälkeen kun ikää alkoi laitteelle tulla 2v mittariin. Suurin kysymys mitä ostaa ettei maksaisi maltaita eikä menettäisi ominaisuuksia. Iphone leiriin on katse mutta moni asia on vielä katsomatta löytyykö samoja juttuja vielä. Puhelimen kloonaaminen kiinnostaisi aika paljon niin ei tarvitsisi alkaa asentamaan tai säätämään mitään sovelluksia enään, varsinkin nuo sähköpostit oli kelju saada toimimaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
155
8 Pro:lle tuli tänään uusi päivitys "F15", mutta ei suostu asentumaan loppuun. Kun valitsee uudelleenkäynnistyksen, niin se valmistelee hetken ja sanoo, että valmistelu epäonnistui. Tuon jälkeen pitää koittaa alusta latauksineen, mutta sama homma silloinkin. Oxygen updaterillakin kokeilin, mutta tuota päivitystä ei löydy listauksesta, kun yritän asentaa. Onkohan tässä joku sekaannus, kun virallistakin reittiä asentaessa tuossa nimessä on IN2025, joka viittaisi jenkkiversioon. Mystistä.
 
Liittynyt
31.10.2022
Viestejä
12
8 Pro:lle tuli tänään uusi päivitys "F15", mutta ei suostu asentumaan loppuun. Kun valitsee uudelleenkäynnistyksen, niin se valmistelee hetken ja sanoo, että valmistelu epäonnistui. Tuon jälkeen pitää koittaa alusta latauksineen, mutta sama homma silloinkin. Oxygen updaterillakin kokeilin, mutta tuota päivitystä ei löydy listauksesta, kun yritän asentaa. Onkohan tässä joku sekaannus, kun virallistakin reittiä asentaessa tuossa nimessä on IN2025, joka viittaisi jenkkiversioon. Mystistä.
Itsellä ei tuota päivitystä tarjoa edes updaterin kautta (Oneplus 8 Pro).
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Oisko porukalla tiedossa, mistä 8 prohon saisi oikeasti hyviä näytönsuojia? Ei väliä onko kalvo vai lasi, kunhan pysyy paikallaan, sormenjälkitunnistin toimii ja palvelisi muutenkin. Suomessa aika vähän tarjontaa ja hinnat on kyllä karseita siihen nähden, että nuo ei pysy kunnolla reunoilta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 399
Oisko porukalla tiedossa, mistä 8 prohon saisi oikeasti hyviä näytönsuojia? Ei väliä onko kalvo vai lasi, kunhan pysyy paikallaan, sormenjälkitunnistin toimii ja palvelisi muutenkin. Suomessa aika vähän tarjontaa ja hinnat on kyllä karseita siihen nähden, että nuo ei pysy kunnolla reunoilta.
Itse otan enään nanopinnoitetta tai helikopterilasia. Maksaa enemmän mutta toimii ja pysyy. Jos panssarilasia niin panzer merkkiset suojat ovat olleet parhaita. Kannattaako 8 pro 256gb alkaa vaihtamaan akkua ja ehkä latausporttia tässä vaiheessa ikää enään? 180-200e yht. Akun kunto 80%
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Itse otan enään nanopinnoitetta tai helikopterilasia. Maksaa enemmän mutta toimii ja pysyy. Jos panssarilasia niin panzer merkkiset suojat ovat olleet parhaita. Kannattaako 8 pro 256gb alkaa vaihtamaan akkua ja ehkä latausporttia tässä vaiheessa ikää enään? 180-200e yht. Akun kunto 80%
Tarkoitatko noilla nanopinnotteilla noita nestemmäisiä suojia vai "nano TPU" -kalvoja? :smile: Jälkimäisiä on itellä ollut mm. suojakalvotukun tekeleinä ja ei tahtonut pysyä reunoiltaan kunnolla. Noita nestemäisiä en ole kokeillut. Varmaan pysyy hyvin jne, mutta miten tuollaisen saa sitten pois halutessaan? :think:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 399
Tarkoitatko noilla nanopinnotteilla noita nestemmäisiä suojia vai "nano TPU" -kalvoja? :smile: Jälkimäisiä on itellä ollut mm. suojakalvotukun tekeleinä ja ei tahtonut pysyä reunoiltaan kunnolla. Noita nestemäisiä en ole kokeillut. Varmaan pysyy hyvin jne, mutta miten tuollaisen saa sitten pois halutessaan? :think:
Joku pinnoite roiskittiin pelkästään yhteen puhelimeen ei kalvoa väliin, samsung jossa oli kaarevat reunat. Tähän opoon otin gigantista joku 50e helikopteripanssarilasi on pysynyt kyllä hyvänä ja reunat pysyy myös kiinni ja aina saa uuden tilalle 5e jos haluaa. En tule muutakuin tuota käyttämään huomattavasti parempi kuin panssarilasi kestävyydeltään kuin pysyvyydeltäänkin. Terv. Ennen tuota mennyt 4-5 panssarilasia rikki ja yksi lähti irti kun oli joku halpa paska.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 019
Hei mulla on ollut oneplus 8 nyt muutaman vuoden, normi oneplus 8. Ja nyt ilmennyt ihme ongelma, että puhelu yhtäkkiä katkeaa, joko itse soitettu tai vastaanotettu. Pystyn puhumaan alle minuutin ja yhtäkkiä vajaan minuutin päästä vastakumppani ei kuule minun puhelimen ääntä, mutta mulle kuuluu puhe ihan hyvin.
Itse puhelu ei ilmeisesti katkea, mutta puheääni ei kuulu omasta puhelimesta ja vastakumppani katkaisee.

Mikähän vika, tää on ollut nyt muutaman viikon, ehkä 2kk, en osaa sanoa, lyhyt puhelu on ihan ok, mutta nyt tuota katkomista tulee ihan koko ajan.
Softavika, microfonivika? joutuuko tässä laittaan uuden puhelimen, takuuta ei tossa enää taida olla..
Voisko auttaa jonkinlainen resetti tohon?
ite luuri on hyvä ja ajattelin kyllä pitää tuota vielä pitkään.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Hei mulla on ollut oneplus 8 nyt muutaman vuoden, normi oneplus 8. Ja nyt ilmennyt ihme ongelma, että puhelu yhtäkkiä katkeaa, joko itse soitettu tai vastaanotettu. Pystyn puhumaan alle minuutin ja yhtäkkiä vajaan minuutin päästä vastakumppani ei kuule minun puhelimen ääntä, mutta mulle kuuluu puhe ihan hyvin.
Itse puhelu ei ilmeisesti katkea, mutta puheääni ei kuulu omasta puhelimesta ja vastakumppani katkaisee.

Mikähän vika, tää on ollut nyt muutaman viikon, ehkä 2kk, en osaa sanoa, lyhyt puhelu on ihan ok, mutta nyt tuota katkomista tulee ihan koko ajan.
Softavika, microfonivika? joutuuko tässä laittaan uuden puhelimen, takuuta ei tossa enää taida olla..
Voisko auttaa jonkinlainen resetti tohon?
ite luuri on hyvä ja ajattelin kyllä pitää tuota vielä pitkään.
Telian liittymä?
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 019
Telian liittymä?
Tuota tuossa soittelin pari puhelua kavereille eri puolilla suomea ja puhelu ei katkennutkaan.

Mulla on MOI, eli DNA liittymä ja ilmeisesti onkin puhelinverkossa vikaa, ilmeisesti dna, kun tuo vika ilmeni kun soittelin kotipaikkakunnalle, mulla on pikku sivubisnes siellä ja joutuu soitteleen ja näille puhelu on katkonut, heillä on dna liittymä ja puhelinverkko dna tai joku yhteysongelma sinne päin.
En tiedä ei tässä sittenkään taida olla vikaa, mutta joka tapauksessa moni puhelu katkennut just tollain lähiaikoina, pitää kattoa ja tarkastella.

Soitin yhelle kaverille, joka DNA verkkojen kans tekemisissä ollut ja sanoi, että DNA on päivittänyt joitain pienempiä paikkakuntia 5G verkkoon ja ilmennyt juuri tuota puhelujen katkeamisia, eli voi olla tuo vikana, operaattorihan ei näistä hirveästi mainosta.
en tiiä kaikkien liittymää mille soitellut.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
168
Tuota tuossa soittelin pari puhelua kavereille eri puolilla suomea ja puhelu ei katkennutkaan.

Mulla on MOI, eli DNA liittymä ja ilmeisesti onkin puhelinverkossa vikaa, ilmeisesti dna, kun tuo vika ilmeni kun soittelin kotipaikkakunnalle, mulla on pikku sivubisnes siellä ja joutuu soitteleen ja näille puhelu on katkonut, heillä on dna liittymä ja puhelinverkko dna tai joku yhteysongelma sinne päin.
En tiedä ei tässä sittenkään taida olla vikaa, mutta joka tapauksessa moni puhelu katkennut just tollain lähiaikoina, pitää kattoa ja tarkastella.

Soitin yhelle kaverille, joka DNA verkkojen kans tekemisissä ollut ja sanoi, että DNA on päivittänyt joitain pienempiä paikkakuntia 5G verkkoon ja ilmennyt juuri tuota puhelujen katkeamisia, eli voi olla tuo vikana, operaattorihan ei näistä hirveästi mainosta.
en tiiä kaikkien liittymää mille soitellut.
Samaa puhelujen pätkimistä mullakin ja liittymänä MOI, en osaa tarkemmin sanoa milloin alkoi kun on nuo puhelut vähäisiä mutta parisen kk sitten tekivät 5g-päivityksiä täälläpäin.
Wifi ja mobiilidata pois päältä ei pätkäissyt ainakaan yhtä nopeasti kuin ne päällä (pätkäisi 2-3min kohdalla ennen)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 130
Tuota tuossa soittelin pari puhelua kavereille eri puolilla suomea ja puhelu ei katkennutkaan.

Mulla on MOI, eli DNA liittymä ja ilmeisesti onkin puhelinverkossa vikaa, ilmeisesti dna, kun tuo vika ilmeni kun soittelin kotipaikkakunnalle, mulla on pikku sivubisnes siellä ja joutuu soitteleen ja näille puhelu on katkonut, heillä on dna liittymä ja puhelinverkko dna tai joku yhteysongelma sinne päin.
En tiedä ei tässä sittenkään taida olla vikaa, mutta joka tapauksessa moni puhelu katkennut just tollain lähiaikoina, pitää kattoa ja tarkastella.

Soitin yhelle kaverille, joka DNA verkkojen kans tekemisissä ollut ja sanoi, että DNA on päivittänyt joitain pienempiä paikkakuntia 5G verkkoon ja ilmennyt juuri tuota puhelujen katkeamisia, eli voi olla tuo vikana, operaattorihan ei näistä hirveästi mainosta.
en tiiä kaikkien liittymää mille soitellut.
Minulla 8 & Moi loppui puheluiden pätkintä kun laitoin pois päältä wifi-puhelut.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 019
Hei mulla on ollut oneplus 8 nyt muutaman vuoden, normi oneplus 8. Ja nyt ilmennyt ihme ongelma, että puhelu yhtäkkiä katkeaa, joko itse soitettu tai vastaanotettu. Pystyn puhumaan alle minuutin ja yhtäkkiä vajaan minuutin päästä vastakumppani ei kuule minun puhelimen ääntä, mutta mulle kuuluu puhe ihan hyvin.
Itse puhelu ei ilmeisesti katkea, mutta puheääni ei kuulu omasta puhelimesta ja vastakumppani katkaisee.

Mikähän vika, tää on ollut nyt muutaman viikon, ehkä 2kk, en osaa sanoa, lyhyt puhelu on ihan ok, mutta nyt tuota katkomista tulee ihan koko ajan.
Softavika, microfonivika? joutuuko tässä laittaan uuden puhelimen, takuuta ei tossa enää taida olla..
Voisko auttaa jonkinlainen resetti tohon?
ite luuri on hyvä ja ajattelin kyllä pitää tuota vielä pitkään.
Okei vastataan omaan kysymykseeni, vika on nyt korjattu.
Eli Moi sivulla tiedotetaan että moi siirtyi käyttämään "volte" asetusta 3.2.2023, silloin alkoivat omat ongelmani.
Tätä jonkun kk ihmeteltyäni ja puhelujen vaan koko ajan enemmän pätkiessä löysin ratkaisun.

Eli asetusvalikkoon ja sieltä puhelu tai mobiilidata asetukset (en muista tarkemmin) ja sieltä SIM-kortin asetukset.
Ja sieltä ottaa "käytä automaattisesti volte puhelua" pois päältä ja lisäksi myös wifi-puhelut pois päältä.

Sama toiminee muihinkin liittymiin/puhelimiin.

 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
61
Onko muilla ollut ongelmia viimeisimmän tietoturvapäivityksen jälkeen OP 8:n kans?
Oma luuri päätti yhtäkkiä, että ei oo enää sim korttia ollenkaan.. Uudelleenkäynnistys voi auttaa mut useimmiten ei. Sama homma vaikka ottaa kortin pois puhelimesta ja laittaa takas, puhelin ei huomaa että korttipaikassa on kortti paikallaan.
Tarpeeksi monta kertaa kun jaksaa korttia hinkata edes takas puhelimeen niin saattaa luuri tunnistaa kortin. Voi toimia pari minuuttia normaalisti ja kadota taas kokonaan. Joskus saattaa toimia useemman tunnin mutta ihan viimeistään yön aikana kadottaa kortin taas kokonaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 163
Viestejä
4 193 349
Jäsenet
70 869
Uusin jäsen
Arttu1345

Hinta.fi

Ylös Bottom