Omat peli- ja ohjelmaprojektit

Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 018
Tiukan pohtimisen tuloksena päätin järkeistää ja virtaviivaistaa tuota mun pierupeli-projektia.
Eli otin muutaman päivän crunchin jonka aikana porttasin pelistä mobiiliversion, karsin siitä turhat rönsyt pois eli kampanja/käsintehdyt kartat jäävät nyt tästä pois ja mukaan tulee pelkästään generoitu haastemoodi ja harjoitusmoodi.


Tällaisissakin peleissä toimii tasaisesti kasvava vaikeustaso. Alussa pylväiden väli (siis aukon koko) on iso ja niiden keskikohta ei vaihtele suuresti. Teet siis näistä pelaajan x-koordinaatin/ajan funktion. Ja tuunaat sitä niin kauan että pelaaminen on mielekästä. Nyt ei ole.
Tuo on nyt toteutettu ( Ja myös vauhti nopeutuu ajan mittaan)

Tämä lienee tarpeeksi tiukka paketti mobiilipelille. Hinnaksi tulee 0,99 (ja kyllä, olisin halunnut että se on tasan euron mutta ei näköjään onnistu!

Tämän pelin tekoon olen käyttänyt rahaa jotakuinkin 140 euroa kaikkine lisensseineen ynnä muineen joten taitaa jäädä tappiolliseksi projektiksi, tuskin tuolle yli sataa ostajaa löytyy...
Ja myöskään ostajat eivät löydä tuota peliä, ihan mahdoton etsiä sitä millään hakusanalla play kaupasta jne.

mutta olenpahan sitten saanut jotain julkaistua! (jahka google ja play storen menninkäiset prosessoivat lähettämäni paketin).

Seuraavaksi sitten Steam julkaisua pakertamaan ja sitten toista peliä.

toimiskohan tuo linkki: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.SmellyBits.FartyMcFartface

Oon sitte testannu tätä tasan yhdellä puhelimella että tota... sormet ristiin että toimii muissakin :)

edit: linkki ei toimi. Ehkä tuohon tulee joku muu linkki testauksesta tuotantoon siirryttäessä. Tai ehkä tossa on vaan joku viive.

edit: linkki toimii. Nyt menen nukkumaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 018
Nyt sitte huomasin että pelin saa sekoamaan täysin jos naputtaa näyttöä valikossa eli pelin saa alkamaan jo sillon kun se ei ole täysin latautunut ja sitten pääseekin suoraan game over ruutuun. Kaipa se pitää bugifixi tehdä :)

edit: fixattu mutta hajotin jotain muuta.

Tää taitaa olla loputon looppi :)

edit ja lisähauskuutena vielä ilmeisesti playstore ei tarjoa päivityksiä käyttäjille vaikka ne päivitykset on sinne lykätty. versio pysyy ykkösenä vaikka 1.04:n patch notesit näkyy. Ratkiriemukasta :) Noh, kaipa siinä on joku viive.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 018
Jooh. Oppia ikä kaikki. Testauksen laittaminen kuntoon onkin helpommin sanottu kuin tehty näillä resursseilla mitä minulle on suotu :)

esim useammalla puhelimella en voinut testata kun mulla ei ole kuin yksi.
Ja sitten on vielä se että eri ihmiset käyttää puhelinta eri tavalla, jolloin käy ilmi bugeja jotka tulee esille vain jos sitä luuria käyttää eri tavalla kuin mitä minä käytän.

Tällä lailla tuli ilmi esim tuo bugi joka tulee jos naputtaa näyttöä latauksen aikana. Tietysti ois hienoa jos olisi mahdollista testata kunnolla mutta kukaan esim omissa whatsapp ryhmissä ei käytännössä reagoinut mitenkään kun pyysin jengiä luomaan gmail accountin jolla pääsisi testaamaan peliä.

Tää oli vähän tämmönen "julkastaan peli kauppaan että nähdään, toimiiko se" mallinen kokeilu.
En tiedä, mitä tällä tavoittelen. Kai jotakuinkin samaa kuin mitä NFL:ssä tavoitellaan Hail Mary -syötöllä. Epätoivoinen yritys.

Kaikki tiedossa olevat bugit on korjattu versioon 1.05 joka on eka jossa versionumero näkyy päävalikossa. Tämänkin ominaisuuden tarve tuli opittua kantapään kautta!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 018
Niin ja taitoakin ois hyvä olla. Nyt mulla ei ole.

Tokihan play storessa on automaattitestaus mutta se ei keksinyt mitään muuta vikaa kuin että "This item may not have a label readable by screen readers." (!?)
no en usko että saisin itse parempaa automaattitestausta aikaiseksi. Yritän kiivetä perse eellä puuhun. Mutta koko ajan tässä oppii jotakin :)

Nyt kun tuo on jollain tapaa pelattavassa kunnossa eli ei ainakaan välittömästi kaadu tms niin nyt taidan pitää pienen paussin tuosta ja sitten seuraavaksi (jos ei mitään muuta fataalia ilmaannu niin) kun joskus palaan tuohon niin voisin ehkä kiinnittää taas huomiota vaikka grafiikkaan. Ainakin kattotekstuuri on "vähän" epämääräinen. Pientä säätöä.

edit: tai ehkä pitää pitää pitempikin paussi tässä ja keskittyä averkon kesäkursseihin että saisi insinöörin paperitkin joskus pihalle :)

Kai sitä pahempiakin virheitä on tullut tässä elämässä tehtyä kuin huonon pelin julkaisu play storessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.05.2019
Viestejä
25
Itse olen värkkäillyt tälläisen retkioppaan parissa.
Mahdollisimman paljon valmista koodia käyttänyt. Muokkaillut sitten oman (hyvin rajallisen) osaamisen mukaan koodia sopivaksi käyttötarkoitukseen.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.polardev.luontoon2

Sovellus hakee käyttäjän sijainnin ja näyttää lähellä olevia mielenkiintoisia retkikohteita. Vaihtoehtoisesti myös kartalta selailu onnistuu. Mitään syvempää tietoa kohteista ei sovelluksesta varsinaisesti löydy vaan lähinnä yleiskuvaus paikasta.

Alkuvuoden aikana saanut melkein 3000 käyttäjää kasaan ja latauksia mukavat 4000. Se mikä on positiivista niin käyttäjät kivasti lähteneet mukaan ja sähköpostiin satelee kohdevinkkejä ja kuvia.


Tämä on siis uudelleen tehty versio aiemmasta oppaasta joka oli aivan sysi paska ylläpitää.
 
Liittynyt
28.05.2019
Viestejä
25
^ Mukavaa että homma on lähtenyt käyntiin. Harkitsisin ehkä jo tuhansien käyttäjien softalle pientä kielentarkistusta prosessiin. Varmaan loppupeleissä suhteellisen halpaa vaikka laittaa jonkun freelancerin tai (niitä orjuuttavan) firman läpi softan tekstit ja vastaavat materiaalit.
Tämä voisi olla hyvä idea. Seuraavaksi keskityn lisäämään maastokartat sovellukseen ja jos kasvu jatkuu niin pitää sitten luetuttaa sovelluksen tekstit lävitse.
 
Liittynyt
28.05.2019
Viestejä
25
Tässä viikonlopun aikana sain opentopomapsin maastokartat toimimaan. Mutta onko kenelläkään kokemusta kun se lataa kartta-tilet aika hitaasti. Jos joku muu on säätänyt näiden karttojen kanssa niin vinkkejä voisin kaivata?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Rally-Sport oli kyllä legenda. Sen kaksinpelimoodin parissa kului useampikin olunen aikanaan :)
En ollut oluenjuonti-ikäinen vielä, mutta paljon paljon tuli pelattua kyllä! Ilmestyi samaan aikaan kuin Carmageddon 1, muistan kun kaverusten kanssa odoteltiin kumpaakin, ja meni usein puheet ristiin, että kummasta autopelistä nyt puhutaan. :p
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 018
Carmageddonin demo oli aivan mahtava. Sitten kun säästin viikkorahoista ja lopulta ostin pelin niin yksinpeli oli kyllä tylsä ja valtava pettymys. Muistan kuitenkin sen innon kun pyörällä vinttasin sen paketin kanssa Kokkolan datainfosta kotiin... Noh. Sitten myöhemmin laneissa se osoittautuikin mahtavaksi moninpeliksi. Varsinkin Fox and hounds moodi, joka oli eräänlainen käänteinen hippa oli hauska.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
8
Neljä vuotta on tullut tehtyä välillä vähän ahkerammin ja välillä hieman laiskemmin tällaista toiminta-RPG peliä:



Kyseessä on siis melko perinteinen seikkailupeli, jossa tehdään tehtäviä eri henkilöille, tutkitaan luolastoja, kerätään esineitä (aseita, panssareita yms.) sekä kehitetään pelihahmoa. Erona muihin vastaaviin peleihin on, että olen halunnut tämän pelin antavan pelaajalle todellisen seikkailun tuntua. Tästä pelistä ei löydykään GPS tyylistä karttaa vaan pelaajan täytyy tulla toimeen paperikarttojen avulla. Nämä kartat täytyy luonnollisesti ostaa ennen kuin niitä pääsee käyttämään. Lisäksi pelin voi tallentaa vain tietyissä paikoissa, jotka sijaitsevat pääasiassa asutuilla alueilla. Pelaajan mennessä tuntemattomille alueille, hengenlähtö voi olla lähellä, jos pelaajalta ei löydy karttaa, ja jos potionit ovat vähissä.

Hahmonkehityksen suhteen pelissä on 15 erilaista taitoa, joita pystyy avaamaan vapaasti. Minkäänlaista luokkasysteemiä ei löydy. Erilaisten esineiden käyttö pohjautuu Dotassa ja muissa vastaavissa peleissä nähtyyn systeemiin. Pelissä on 9 paikkaa eri esineille. Näihin paikkoihin voi laittaa vapaasti ihan minkä tahansa pelistä löytyvän esineen. Itseäni on monesti RPG-peleissä ärsyttänyt se, että kun jostain luolaston perältä löytää lopulta arkun, niin se uusi löytetty miekka onkin hieman jo käytössä olevaa miekkaa huonompi, joka tekee siitä turhan. Tässä pelissä uusien esineiden kohdalla joutuu miettimään, että vaikka käytössä olisikin jo parempi miekka, niin ehkä tästä uudesta miekasta saatu vahingon (damage) lisäys on tärkeämpää kuin jo käytössä olevasta panssarista saatu hp:n lisäys.

Toinen itseäni on ärsyttänyt seikka, jota näkee etenkin pikseligrafiikalla varutetuissa RPG-peleissä, on taistelun hitaus. Hyvä esimerkki tästä on se, että pelaajan täytyy pysähtyä ennen kuin pystyy iskemään miekalla. Itse tein tämän pelin taistelujärjestelmästä nopeatempoisen. Pelaaja pystyy iskemään miekalla sekä käyttämään erilaisia taikoja liikkeestä. Mielestäni tästä taistelujärjestelmästä tuli hyvä, koska se palkitsee taitoa, mutta vaihtoehtoisesti yksinkertaisempikin lähestymistapa toimii, jos hahmoa on kehitetty tiettyyn suuntaan, ja jos pelaaja omaa oikeat varusteet.

Pelin löytää Steamistä, mutta se ei ole vielä myynnissä saakka: Songs of Skydale on Steam
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
66
Välityönä isompien projektien ohelle, väänsin tämän. Kaikki muut DIY paitsi musa (vähemmän yllättäen...)



The Real Man Summer Championship 2019 on Steam

Periaatteessa peli olisi kutakuinkin valmis, mutta en viitsi pistää myyntiin vielä, ennenkuin olen vähän keksinyt jotain markkinointiväyliä, muuten katoaa kuin pieru saharaan. Muita proggigsia sit samalla taas.
Haistan tässä My Summer Car-pelin kaltaisen menestysmahdollisuuden! Yritä
saada vähän suosituimmille tubettajille/streemaajille arvosteltavaksi tuo. Muutamaan vuoteen ei ole tullut pelailtua mitään, mutta ostoon lähtee kun saat julkaistua! Millä softalla animoinnit/mallinnukset ja kuinka kauan on tullut harrastettua että olet päässyt tuohon pisteeseen?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 466
Kirjoittaako ihmiset täällä retrokonsoleille softaa? Jotkut ilmeisesti vääntää paljonkin sellaista.
Joskus kiinnosti GBA-ohjelmoiminen, kun minulla olisi ollut myös flashcart, jolla testata juttuja ihan oikealla konsolilla. Ohjeistus oli alkuun jotenkin liian haastavaa, joten kiinnostus lopahti aika äkkiä.

Pääsyy kiinnostuksen puutteeseen on kuitenkin C-ohjelmointi, tai enemminkin ihmisten tapa kirjoittaa C:tä. En ymmärrä mikä syy siihen on, että vielä tänä päivänä pitää jatkuvasti käyttää yksi- tai kaksimerkkisiä muuttujanimiä ja funktionimiä kuten sqrt_vct_ptr. Vokaalit eivät kuitenkaan maksa mitään, toisin kuin onnenpyörässä. Minulta kuluu ihan liikaa aivokapasiteettia siihen, kun väkisin pitää itselleen muistuttaa mitä mikäkin lyhenne taas meinaa. Tämähän ei kiellä itse kirjoittamasta luettavampaa koodia, mutta kun kaikki koodiesimerkit on kirjoittanut joku sademies, niin alkukynnys on hieman korkea.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Haistan tässä My Summer Car-pelin kaltaisen menestysmahdollisuuden! Yritä
saada vähän suosituimmille tubettajille/streemaajille arvosteltavaksi tuo. Muutamaan vuoteen ei ole tullut pelailtua mitään, mutta ostoon lähtee kun saat julkaistua! Millä softalla animoinnit/mallinnukset ja kuinka kauan on tullut harrastettua että olet päässyt tuohon pisteeseen?
Kiitos. :)

Ei tämä itseasiassa vertaudu My Summer Cariin paitsi humoristisen Suomi-teemansa osalta. Tai, en ole oikeasti edes pelannut My Summer Caria että välttyisin matkimiselta. Ei kuitenkaan ole vapaanmaailman rakentelupeli, vaan vähän retrohenkinen 90-luvun "urheilu" peli paitsi että grafiikat nykyaikaiset ja vähän monimutkaisempi. Olen nyt väsännyt lisää sisältöä aika paljon, ettei saman toistoon kyllästyisi ja saa monia eri virikkeitä, ja päädyin ottamaan kaikille hahmoille ääninäyttelijät, vaikkeivat ne aluksi olleetkaan budjetissani. Kuitenkin valmistumassa pian ja parin striimerin sain jo mukaan, toivottavasti ens viikolla tjms.

Itse asiassa en ole sinänsä harrastellut, vaan olin reilu 7 vuotta ulkomaalaisessa isossa tripla-A firmassa tekemässä pelejä ja trailereita ihan palkalla, kunnes päätin kokeilla hyppyä omille siiville ihan vapaudenkaipuun takia ja joistakin muista syistä (lomat=ei ollut) johtuen. Pitkän aikaa olen tehnyt kunnianhimoista suurempaa projektia, mutta se ei ole valmistumassa vielä, niin tämän tein että saan jotain valmiiksi, ja oli hauska väliin tehdä ihan huumorilla jotain, vaikkakin laatuun panostaen toki.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
446
Opiskellaan mobiilipuolen koodinvääntöä (Xamarin) puzzle-pelin parissa
Screenshot_.png

Screenshot_20191004-213802.png


Ja kokeillaan GPS-paikannusta, eli miten toimii ite väännetty taksamittari.
Screenshot_20191004-163633.png


Löytys varmaan valmiita alustoja, mille pykätä sovellusta helposti,
mutta hauskempaa hakea vain GPS-koordinaatteja, vähän suodattaa
ja laskea Haversine-kaavalla.
Ollaan vasta päästy reilun promillen tarkkuuteen, 100km matkalla +/- 300m
ja 100€ kyydissä +/- 30c.
Päästään testaamaan ja vertailemaan ihan virallisen TaxiHelsingin-apin rinnalla, joka kaatuilee,
sekoilee ja on muutenkin ihan paska :rofl:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
272
Aloittelin uuden projektin. Sen (työ)nimi on Virtual Raps.

Kyseessä on VR-maailmaan sijoittuva räppäri-simulaattori. Peli yhdistää SingStarin ja Beat Saberin.

Pelin tarkoituksena on toimia sekä IRL-hauskanpitona että sitten online-esiintymiseen ja "maineen kartuttamiseen" (= pelihahmon level up). Tarkoittaa siis sitä, että on online-huone jonne muut pelaajat voivat liittyä katsomaan jonkun räppäystä ja jammailua.

Eli lyriikat tulevat näkyviin ja pelaajan on tehtävänä "laulaa" eli räpätä lyriikat oikeissa kohdissa oikein ääntämällä. Samalla ruudulla juoksee eri suuntiin osoittavia nuolia, joiden mukaan jammaillaan ja huidotaan käsillä.

Tekkinä käytän:
- VR:n osalta A-Framea (A-Frame – Make WebVR)
- lauluntunnistuksen osalta WebKitin tukemaa Speech Recognition APIa (SpeechRecognition)
- lyriikoiden ja jammailemisen osalta olen luonut oman JSON-rakenteen, joka kertoo mitkä actionit ilmenevät missäkin vaiheessa biisiä

Otin kokeeksi Eminemin Lose Yourselfin sekä Army of the Pharaohsin Battle Cryn. Molemmista kun löytyi instrumentaaliversio youputesta.

Tämän hetken ongelmat liittyvät:
- luon lyriikoista "grammarin" eli sanakirjan puheentunnistusta helpottamaan. Mutta vaikka sillä on painavin painoarvo, niin siitä huolimatta välillä "look" menee muotoon "Luke" tai "fluke"
- minulla ei ole toistaiseksi pienintäkään hajua, miten piirtelen noita virtuaaliäijiä heilumaan


Eli tällainen proggis. Menee kategoriaan "scratch my own itch" eli näkisin itseni (ja kaverini) mieluusti joissain illanistujaisissa vetämässä VR-lasit päässään rap-karaokea uskomattomin muuvein höystettynä :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
199
Osaisikohan joku sherlokoida missä Turboraketin kehittäjä ja IP:n haltija Heikki Kosola nykyään vaikuttaa?
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Löytyykös täältä artisteja? Teen pientä RPG demoa käyttäen storen assetteja (Synty low poly). Jos jotain kiinnostaa harrasteprojekti niin pistä viestiä. Voisi tehdä tuolla low poly tyylillä tai sitten voidaan vaihtaa täysin tyyliä, jopa 2Dhen.
Ja saapi ottaa yhteyttä jos kiinnostaa koodaushommatkin, käsiä ei ole ikinä liikaa. Käytössä on ORK Framework joka nopeuttaa paljon tekemistä kun monet RPG mekaniikat on valmiina. Game Design ja kirjoittaminen olen ajatellut tehdä itse, mutta toki niissäkin apuvoimat kelpaavat.

Paria perliprojektia olen vetänyt aiemmin, valmiiksi ei olla ikinä mitään saatu :p Tarkoitus olisi nyt saada aikaiseksi vain pieni demo, jossa on perusmekaanikat toiminnassa ja pari questiä, muutama tappelu. Sitten jos aletaan ihan peliä tekemään niin tuossa alustavaa dokumenttia (kaikki suspect to change): HCD - Sword and Tech RPG.pdf

Luultavasti tästä saa aika paljon karsia että saa scopen järkevälle tasolle

Edit: Jos joku tietää paremman foorumin tällaiselle asialle niin voi vinkata
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
543
Osaisikohan joku sherlokoida missä Turboraketin kehittäjä ja IP:n haltija Heikki Kosola nykyään vaikuttaa?
Mä en kyl tajua millään miten joku nuori jamppa Suomesta käsin pystyi tekemään jollain Amigan Assembly kielellä pelejä ilman mitään järkeviä resursseja kuten internetiä tai mitään dokumentteja. Olis kiva kyllä kuulla miten kaveri oppi pelejä tekemään ja vieläpä Amigalla. Lähdekoodikin olis mahtava nähdä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Ennen Internettiä oli MikroBBS ja muut purkit. Siellä oli isoja dokumentteja tekstimuodossa, joista osaava sai paljon enemmän irti kuin kirjoista.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
71
Mä en kyl tajua millään miten joku nuori jamppa Suomesta käsin pystyi tekemään jollain Amigan Assembly kielellä pelejä ilman mitään järkeviä resursseja kuten internetiä tai mitään dokumentteja. Olis kiva kyllä kuulla miten kaveri oppi pelejä tekemään ja vieläpä Amigalla. Lähdekoodikin olis mahtava nähdä.
Itsellä ei aikanaan kärsivällisyys ja eivät varmaan taidotkaan riittäneet, mutta mitä 90-luvun alusta muistan, ulkomaalaiset lehdet olivat täynnä mallikoodia, ja sit tietysti demotiimit aina swappasivat diskettejä, kaipa siinä samassa sorsatkin levisivät. Sitten oli se Jukka Marinin Amiga-3: 68000-konekieli -kirja, joka itselläkin on.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
460
Itsellä ei aikanaan kärsivällisyys ja eivät varmaan taidotkaan riittäneet, mutta mitä 90-luvun alusta muistan, ulkomaalaiset lehdet olivat täynnä mallikoodia
Kyl, itsekkin lueskelin silloisesta PC Gamer lehdestä ohjeita kuinka Unrealin kenttäeditorilla tehdään omia kenttiä ja miten sinne lisätään tekoälyä jne. Semmosia parinkymmenen sivun artikkeleita ja tietysti se Demo-CD tuli mukana
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
199
RIP Turboraketti - originelli sourcemateriaali on bittitaivaassa. Ainut keino tehdä remake on perstuntumalla tai lukemalla binäärejä.

Äänet ja graffat oli helppo järjestää ja aika hyvä käsitys on algoritmeistä joita käytetään (koska lopputuote on noin simppeli). Mutta vakiot jäävätkin sitten arvailun varaan.
-painovoima (asetuksen äärirajat)
-kitka?
-ammusten lähtönopeus / kantama
-kiihdytysvoima ja varsinkin kuorman vaikutus siihen

-pisteenlasku säännöt
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
543
Voi harmi että lähdekoodia ei enää ole. Tosta joku vääntämään tyhjältä pöydältä Turboraketti mobiilipeliä. Olis kyllä kova!
 

mxb

Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
194
Halusin perehtyä pelikoodamisen ihmeelliseen maailmaan ja väänsin C# + Monogamella jonkin sortin Space Invaders -kloonin. Ei ole mikään mestariteos, mutta olen tyytyväinen, koska kyseessä kuitenkin ensimmäinen peli minkä olen tehnyt.

Pelin saa ladattua täältä: Google Drive -linkki
Pitäisi toimia, kun purkaa zipin ja käynnistää exestä. (Windows only)

Github
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 466
Tunnista videopelien äänet -visailu: Video game SFX quiz

...varsinaisen ohjelmoimisen sijaan aikaa taisi tuhraantua enempi äänien etsimiseen, rippailuun, normalisointiin, testailuun ym. En tiedä jäikö ne edelleenkin turhan kovalle, mutta pistin alunperin tämän jakoon vapun aattona, jonka jälkeen piti vielä implementoida spoileri-nappi ja korjata joitakin ääniä ja kelpuutettavia vastauksia. En ole ihan kaikista valinnoista tai pätkien laaduista täysin tyytyväinen, mutta ilmeisesti pääosin viihdyttänyt, joka oli se alkuperäinen tavoite.

Sunnuntaista tämä päätyi v2.fi sivuston uutisiin ja ilmeisesti myös hieman muualle, koska yhtäkkiä kävijöitä on käynyt sivulla ~11 000. :nb: Toivottavasti Herokun ilmainen hobby-dev serverinode ei ole aiheuttanut hirveästi nytkähdyksiä tai päänsärkyä. Vähän jää toki harmittamaan, että bänneri jäi graafisten taitojen puutteessa noin pelkistetyksi.

Backend on NodeJs + Express (~100 riviä, + jonkin verran lisää joka tallentaa statistiikkaa Postgre-kantaan), Frontend Reactia ja Axios http-kutsuihin. En kokenut tarpeelliseksi sotkea Reduxia tähän, ja vähäiset tyylit tuli naputeltua itse. Vähän pitäisi molempia puolia siistiä että viitsisi pistää koodit julkiseksi, mutta mitään kovin ihmeellistä ei taida teknisessä toteutuksessa olla. Vastausten tarkistaminen suoritetaan kokonaisuudessaan backendillä. Tosin nyt kun spoileri-nappi on ja tämä on vain leikkimielinen, niin samahan se olis lähettää ne vastaukset frontille ja antaa frontin hoitaa tarkistelu... Favicon piirrelty ihan ite Asepritellä!

[edit] Selitys kävijämäärälle löytyi: Destructoid uutisoi tästä. o_O [edit2] Kävijämäärän hyytymisen jälkeen kävijöitä on ollut ~92 000, josta se tuskin pahemmin nousee ellei jotain kautta nouse uudelleen pinnalle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 466
Seuraavaksi enemmän ääniä tai uudelleen lataamalla sivu vaihtuu äänet.
Ei ole niin helppoa kuin kuvittelisi.

...siis ainakin, jos ei halua toistaa samoja pelejä. Mulla jäi kyllä ääniä muutamia käyttämättä, ja kun lisää on toivottu useammasta suunnasta, niin olen yrittänyt pohtia jatkoa, mutta alkanut hyytymään ajatukset ~45 äänen jälkeen, enkä ole edes katsonut monenko ääninäytteen saaminen osoittautuu liian haastavaksi. Ehkä joku päivä teen vielä "part 2" tai lisään kamaa tuohon nykyisen jatkoksi, mutta ei taida ihan hetkeen vielä tapahtua.
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Nohjoo aattelin että josko tälle projektille jota on tehty tunti jos "toinenkin" rupeais pikkuhiljaa availeen jotain virallisia kanavia ja uppais jonkun näköstä materiaalia nettiin. Ajatushan joskus lähti ihan siitä että ois mielenkiintoista tehdä oma peli. Monet illat luin koodaukseen liittyviä artikkeleita yms yms. ja jotain pientä tuli unitylla tehtyä.

Myöhemmin sitten ajattelin kokeilla Unreal Engineä ja se tuntu itelle siltä oikealta työkalulta (lähinnä blueprinttien vuoksi) ja jotenkin vain selkeämmältä. No sillä sitten lähdettiin tekemään omaksi iloksi peliä joka nyt sitten hiukan paisui.

Nyt kun korona vei työt ainaki joksikin aikaa niin aattelin ruveta projektia oikein kunnolla viemään eteenpäin.
Yksin tätä tulee tehtyä joten aikaa ei ole hirveästi laittaa joka pikku yksityiskohtaan. Peli on siis tällä hetkellä ihan multiplayer ready ja sille yhtä servua oon pyörittäny että pääsee testaamaan miten näin clientin näkökulmasta asiat toimii (pystyyhän sitä testaan unrealin sisälläkin mutta esim oma savesystem toimi aluksi unrealissa mutta ei sitten servulla joten päätin ruveta sen kautta suorittamaan kokeiluja).
Nyt ollaan siinä pistees että mapin suunnittelu melkein olisi jäljellä ja peli olisi "pelattava"

Tosta jos jollaki jotain mielenkiintoa heräsi niin pätkä youtubeen. Jostain syystä editti ohjelma vetäs laadun ihan sudeksi



Ja tossa twitteri joka lyötiin kanssa pystyyn pari päivää sitten:

 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
1596144305104.png

Jotain nyt saanut aikaseksi. Hyvinki pitkälti menny päivä syöttäes data pöytiin tavaroiden tietoja ja yrittäes niitä jotenki kategoroida järkevästi.
Osan kamoista pystyy tehdä ilman "CraftingRobottia" (Näitä tulee olemaan 2-3 erilaista ja mitä parempi ase esimerkiksi , sen paremman robotin se vaatii sen rakentamiseen).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
256
Itselläkin on taas se aika vuosikymmenestä että aloitin (taas) peliprojektin. Aikaisemmat yritykset ovat aina jääneet kesken pääosin liian isojen visioiden vuoksi, mutta ovat kuitenkin edenneet aina edellistä pidemmälle ja aina on oppinut uutta. Tällä kertaa opiskelun kohteena UE4 ja tarkoitus tehdä simppelihkö autopeli. Projekti vielä ihan alussansa, mutta ehkäpä tällä kertaa tuli haukattua sopivan kokoinen pala, siltä ainakin vielä tuntuu. Joka tapauksessa työtä on edessä paljon, kaikki assetit ehkä ääniefektejä lukuunottamatta tarkoitus tehdä itse.
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Niitä on väsätty sekä itse että ostettu assettina UE4 marketista jos saanu oikein huokeaan hintaan ja jotenkin sopii "teeman" kanssa. Joku 60€ oon tainnut tähän mennessä käyttää. Steamin appId taitaa maksaa 80€ että se täytynyy jossain vaiheessa ostaa.

Työtähän näissä aina on joo. Sittekun sukelletaan tähän multiplayer maailmaan jossa pitää tallentaa pelaajan inventory tiedot ja muuta vastaavaa niin soppa on jo sekasin.

En tiedä miten tuo oma savesystem toimii vähääkään "isommas" kaavas , mutta jos se ei toimi ja peliin löytyy pelaajia niin täytyy sit päivittää johki Raman save systemiin joka maksaa about 80€ UE4 marketis ja pitäis toimia tosi isoskin mittakaavas. Aika näyttää :)
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Tulipa lisäiltyä nyt tuo Holosightiki lisäoptiona aseeseen lisättäväks

1596409481454.png
1596409508935.png
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Aamukaffea hörppies vois tännekki jotain pientä updatea postailla:

Peli on pian saatavilla itch.io:ssa , joskin vain Yksinpelinä tässä vaiheessa ( Servu puolella vielä asioita ratkottavana )

Peli ei oo mikään ilman moraa vai miten ne sanookaan:
Mora.png


BasebuildingSystemki rupeais jotakuinki oleen kasassa, muutama räpsy:

BaseBuilding.png
BaseDoor.png
BaseRobot.png
BaseRobotPlaced.png
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
256
Oon kahtena yönä nyt vääntänyt animaatio blueprinttiä kiinteäakseliselle auton alustalle. Nurinkurista, että tosielämässä monimutkaisempi erillisjousitus on ue4:lla paljon helpompi toteuttaa kuin akselit, joissa vastakkaisten puolien renkaat ovatkin kytköksissä toisiinsa. Taka-akselilla homman sai toimimaan helpommin, mutta etuakselilla kääntyvät pyörät aiheuttivat eksponentiaalisesti hankaluuksia. Nyt kuitenkin voiton puolella. Vieläkään ei oikein visuaalisella puolella ole esiteltävää, joten turha kuvia laittaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
256
Ja taas yksi yö vietetty riggaamista opiskellen, nyt alkaa olla selätetty suurin osa vastaan tulleista haasteista. Ei ehkä järkevin veto valita ekan autopelin päätähdeksi putkirunkoista autoa jossa kaikki liikkuvat osat näkösällä, täytyy alustan liikehdintä osineen mallintaa. Mutta se tulee olemaan (toivottavasti) osa pelin tenhoa, joten vaivaa siihen täytyy nyt vähän nähdä.0E8C1E55-DC28-4818-A432-E8176B8CDFC3.png
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Näitä perus selviytymispelejä on vähä marketti pullollaan joten konseptin idea olis sekottaa vähä World of Warcraftia tähän joukkoon. Servulle liittyes vois päättää haluaako pelata Ihmisten puolella vai Robottien. Molemmille on omat "Planeetat" ja jonkun portaalin kautta vois mennä vastapuolen planeetalle mähinöimään. Tietty peli tulis olemaan graindausta ja pelko persees että jos kuolet niin menetät gearin mitä pidät sillä hetkellä yllä.

Mahtaiskohan kyseisellä Idealla hyvin toteutettuna olla jalansijaa pelimarkkinoilla :hmm:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 308
Viestejä
4 156 943
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom