Jeps tullu tuota että nytkässy ja kaatunu. Lähetääs selvitteleen tänään mikä siinä on. Jännä kun itte pelasin tota pakattua versiota toisella koneella mutta toimi ihan moitteetta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Laittakaa palautetta joko tänne tai tuon palautelomakkeen kautta, kiitos.
Tuossa on muutamana iltana tullut parisuhdemielessä pelailtua/kokeiltua peliä. Ihan hauska! Mutta yksi harmittava bugi ilmenee ainakin iPad-versiossa. Nimittäin tehtävän/synnin ollessa nelirivinen, jää 'Seuraava'-painike tekstin alle, jolloin sitä ei voi painaa ja sovellus on tapettava ja käynnistettävä uudelleen.
Ei muutakuin lisää hyviä jutskia peliin, niin hyvä tulee!
function getFilledTemplate(data) {
let html = '';
for(let i of data) {
let template = String($('#'+data[i].template).html());
for(let j of data[i]) {
if(Array.isArray(data[i][j])) {
data[i][j] = getFilledTemplate(data[i][j]);
}
template = str_replace('{{'+j+'}}', data[i][j], template);
}
html += template;
}
return html;
}
function str_replace(pattern, fill, str) {
while(str.indexOf(pattern) !== -1) {
str = str.replace(pattern, fill);
}
return str;
}
<template id="template-input-field">
<div class="field">
<label class="label">{{label}}</label>
<div class="control">
{{rows}}
</div>
</div>
</template>
<template id="template-input">
<input name="{{name}}" type="{{type}}" value="{{value}}" class="{{classNames}}" />
</template>
[
{
"template": "template-input-field",
"label": "Sähköpostiosoite",
"rows": [
{
"template": "template-input",
"name": "email",
"type": "email",
"value": "",
"classNames": "input"
}
]
},
{
"template": "template-input-field",
"label": "Salasana",
"rows": [
{
"template": "template-input",
"name": "password",
"type": "password",
"value": "",
"classNames": "input"
}
]
},
{
"template": "template-input",
"name": "login",
"type": "submit",
"value": "Lähetä",
"classNames": "button is-primary"
}
]
<div class="field">
<label class="label">Sähköpostiosoite</label>
<div class="control">
<input name="email" type="email" value="" class="input" />
</div>
</div>
<div class="field">
<label class="label">Salasana</label>
<div class="control">
<input name="password" type="password" value="" class="input" />
</div>
</div>
<input name="login" type="submit" value="Lähetä" class="button is-primary" />
Töissä täytyy rakennella paljon html-lomakkeita, joiden sisältö muuttuu dynaamisesti, tarkoittaen ajaxilla backendin kanssa juttelevaa javascript-toteutusta (ainakin osittain). Mä olen kehitellyt ajatusta minimoida javascript-koodaaminen ja html-koodaaminen näissä tapauksissa. Eli että olisi yksi automaattinen tapa lomakkeen (tai ehkä myös muiden layouttien) rakentamiselle. Alla perusidean kehittelyä, kuinka html-sivu rakennettaisiin javascriptillä (käyttäen sivulla jQuery-kirjastoa).
Hei!
Meillä olisi haussa porukkaan lisäapuja. Työn alla simppeli autopeli jota on nyt koodannut kaksi 15-vuotiasta poikaa mutta projektin edetessä on nälkä kasvanut ja sitä myötä poikien aika ei meinaa riittää kaikkeen. Siksipä haussa olisi nuori, mielellään lähellä samaa ikäluokkaa oleva koodaaja joka osaa koodata Godotilla. Seuraavaksi työn alla mm. bottien opettaminen ajamaan. Itse toimin tässä henkisenä tukena enkä tajua koodaamisesta mitään, nämä nuoret miehet ovat niitä osaajia. Tästä ei siis makseta palkkaa vaan teemme peliä harrastuspohjalta. Toki se on tarkoitus julkaista kun olemme valmiit.
Jos kuvaus osui edes lähelle niin liity nastaan jengiin, otsa rypyssä tätä ei tehdä!
Lisätietoja yv:llä.
Hei!
Meillä olisi haussa porukkaan lisäapuja. Työn alla simppeli autopeli jota on nyt koodannut kaksi 15-vuotiasta poikaa mutta projektin edetessä on nälkä kasvanut ja sitä myötä poikien aika ei meinaa riittää kaikkeen. Siksipä haussa olisi nuori, mielellään lähellä samaa ikäluokkaa oleva koodaaja joka osaa koodata Godotilla. Seuraavaksi työn alla mm. bottien opettaminen ajamaan. Itse toimin tässä henkisenä tukena enkä tajua koodaamisesta mitään, nämä nuoret miehet ovat niitä osaajia. Tästä ei siis makseta palkkaa vaan teemme peliä harrastuspohjalta. Toki se on tarkoitus julkaista kun olemme valmiit.
Jos kuvaus osui edes lähelle niin liity nastaan jengiin, otsa rypyssä tätä ei tehdä!
Lisätietoja yv:llä.
Hiljaista on ollut, harmi! Jos vähänkään kiinnostaa olla mukana tekemässä klassikkopelin uutta versiota niin ota ihmeessä yhteyttä!
Ei löydy! Ihmettelin ite samaa, ja kyllä Unityn Asset Store on ollu suureksi avuksi, mutta tässä kohti se ei auta. Kävin läpi Googlella löydettävät 3D-mallien jako/myyntipaikat ja sielä oli 100-150$ valokuvan tarkat mallit, mutta ei niitä tartte tähän hätään.Ei löydy Unityn Storesta sopivia malleja? Siellähän on ilmaiseksikin vaikka mitä ja pienellä rahalla reilusti lisää. Ei se muutama kymppi voi olla liikaa investoida tuossa tilanteessa.
Löytyiskö täälä, tai osaako joku sanoa mistä kannattais kysellä 3D-mallintajaa ilman palkkaa(en itsekään tienaa tällä vielä)?
Olen pelisuunnittelija, ohjelmoija ja konemuusikko, mutta Blenderiä en edes halua opetella ihan peruskäyttöä pidemmälle kun on tärkemämpääkin tekemistä.
Teen pelin esittelyversiota rahoittajille ja tarvitsen paremmat 3D-mallit. Semmosta helposti mallinnettavaa lowpolymäistä settiä pitäis tehdä, sanotaan vaikka "rallipeliin" niin saa vähän kuvaa mitä pitäisi tehdä. Kuvassa oleva auto on hyvä esimerkki minkälaatuista pitäisi tehdä. EDIT: Muoto suunnilleen ja tekstuurit kohdillaan! (helppo homma youtuben perusteella) Kokenut mallintaja tekisi tarvitsemani mallit varmaan jo ennen ruokatuntia, eikä homma ole iso ennen kuin rahoitus on taattu. Pelihahmo ja ajoneuvo on tärkeimmät.
Pelimoottorina on Unity ja voin opastaa mitä pitää ottaa huomioon Blenderin puolella. Tämä sopii hyvin myös aloittelijoilla, koska 3D-malleja on vain jokunen ja youtuben tutoriaalien avulla tämä hoituisi 2-5 päivässä vaikka alkutiedot eivät olisi hyvät.
Palkkaa en voi maksaa ku itekki vetelen ilmaseksi, mutta esiteltävän demon pitäis olla valmis 2-6 viikon päästä. Sen avulla on tarkoitus hankkia rahoitus ja jos hommat menee putkeen niin sitte voin hyvinkin maksaa palkkaa ja tekemistä riittää. Plussaa jos asut Oulussa.
EDIT:
1. Älä lopeta päivätyötä.
2. Lähetä yksityisviesti mulle ja kerron yksityiskohdat. Ei tämä kovin salaista ole, mutta haluan vetää rajan johonki.
3.
Tarjous ei tosiaan houkuttele vaikka omat taidot voisikin nippa nappa riittää. Mutta toimisiko Kenney • Car Kit tollaiset prototyyppiin (vaikka ei nyt aivan osukkaan kuvan kanssa yksiin) jos ei tarvitse vielä saada niitä tuotantovalmiita versioita kuitenkaan ennenkuin rahoitus on varmistettu? Toinen mitä tulee mieleen on koettaa fiverr tms. palvelusta koittaa pikkurahalla ostaa joku tekemään pari modelia. Ilman rahallista korvausta voi olla kuitenkin melko nihkeää löytää apuja koska kuten itselläsikin on useimmilla muillakin tärkeämpääkin tekemistä kuin hyvää hyvyttään tehdäLöytyiskö täälä, tai osaako joku sanoa mistä kannattais kysellä 3D-mallintajaa ilman palkkaa(en itsekään tienaa tällä vielä)?
Olen pelisuunnittelija, ohjelmoija ja konemuusikko, mutta Blenderiä en edes halua opetella ihan peruskäyttöä pidemmälle kun on tärkemämpääkin tekemistä.
Teen pelin esittelyversiota rahoittajille ja tarvitsen paremmat 3D-mallit. Semmosta helposti mallinnettavaa lowpolymäistä settiä pitäis tehdä, sanotaan vaikka "rallipeliin" niin saa vähän kuvaa mitä pitäisi tehdä. Kuvassa oleva auto on hyvä esimerkki minkälaatuista pitäisi tehdä. EDIT: Muoto suunnilleen ja tekstuurit kohdillaan! (helppo homma youtuben perusteella) Kokenut mallintaja tekisi tarvitsemani mallit varmaan jo ennen ruokatuntia, eikä homma ole iso ennen kuin rahoitus on taattu. Pelihahmo ja ajoneuvo on tärkeimmät.
Pelimoottorina on Unity ja voin opastaa mitä pitää ottaa huomioon Blenderin puolella. Tämä sopii hyvin myös aloittelijoilla, koska 3D-malleja on vain jokunen ja youtuben tutoriaalien avulla tämä hoituisi 2-5 päivässä vaikka alkutiedot eivät olisi hyvät.
Palkkaa en voi maksaa ku itekki vetelen ilmaseksi, mutta esiteltävän demon pitäis olla valmis 2-6 viikon päästä. Sen avulla on tarkoitus hankkia rahoitus ja jos hommat menee putkeen niin sitte voin hyvinkin maksaa palkkaa ja tekemistä riittää. Plussaa jos asut Oulussa.
EDIT:
1. Älä lopeta päivätyötä.
2. Lähetä yksityisviesti mulle ja kerron yksityiskohdat. Ei tämä kovin salaista ole, mutta haluan vetää rajan johonki.
3.
Hieno projekti! Pari käyttöliittymään liittyvää juttua tuli mieleen.
Muistuttaa ysäripeliä nimi oli siinäkin Slicks n Slide. Onko tuossa joku yhteys siihen? Ainakin muistaakseni oli aika samannäköistä grafiikkaa siinäkin, rata herätti muistikuvia.Tässä pelin menun kuva, kuva rataeditorista sekä kuva itse radasta. Suht pitkällä ollaan jo mutta vielä hommaa riittää. Edelleen siis apuja kaivattaisiin!
Vääräväri-ilmakuvat olisi kova sana tähän sovellukseen.Puuhasin kesällä omaksi huviksi iPhonelle ja iPadille Kartasto-nimisen äppiksen. Mukana iso valikoima avoimia karttoja aivan ilmaiseksi. Sovellus on ilmainen, iOS-alustaa enemmän käyttävät featuret ja GPX-tiedostojen käsittely ovat sitten pienen maksun takana.
Linkki App Storeen
Kesällä tuli koodattua shaderiä joka tekee hyväntasoisesta kuvasta Sega CD - laatua käyttäen suht paljon laskentatehoa:
Oliko tuo porttaus selaimesta godottiin miten aikaa vievää/vaativaa?Tuli tekaistua suomalainen juoksukaljapeli Super Fast 6-Packs Androidille:
Super Fast 6-Packs on juoksukaljapeli, jossa tarkoituksena on pölliä olutpäkki kaupasta ja juosta sitten niin kauas kuin mahdollista. Pelaaminen koostuu jeparia karkuun juoksemisesta ja vastaan tulevien esteiden väistämisestä. Peli päättyy kun vauhti hiipuu liiaksi ja jepari saa sinut kiinni taikka kun kengänkärkesi kopsahtaa esteeseen ja heität pannut tienposkeen.
Kuinka kauas pääset? Oletko kuin rasvattu salama?
Peli on parodiapeli, jonka genre on endless runner. Peli sisältää:
• Satunnaisesti generoituvat esteet ja kasvavan vaikeustason.
• Yksinkertaiset kontrollit: naputa ruutua juostaksesi kovempaa, ja pyyhkäise ruutua ylös hypätäksesi esteen yli tai alas liukuaksesi esteen ali.
• Suomenkielestä väännetyt humoristiset ennätyspistelukemat.
Pelin voi ladata Google Play -kaupasta Android-laitteille:
Super Fast 6-Packs - Apps on Google Play
Vinkkejä ensimmäisille pelikerroille:
- Hyppy/liuku alkaa vasta kun sormen nostaa ylös pyyhkäisyliikkeestä. Pienikin pyyhkäisy siis riittää.
- Jepari kiihdyttää aina vauhtimiehen lähettyville pelin alussa. Sitten se hidastaa vauhtia sopivaksi. Alkuvauhteja ei siis tarvitse rämpyttää henkensä edestä
Tämä on ensimmäinen pelijulkaisuni Google Play:ssä. Käytin pelin tekemiseen vietävästi aikaa, sillä tein pelin alun perin selainpeliksi koodaamalla ensin kokonaisen endless runner -enginen. Halusin kuitenkin pelistä Android-sovelluksen, joten opettelin paketoimaan HTML5-pelin Androidille sekä Capacitor JS:llä että Cordovalla. Kummallakaan näistä en kuitenkaan saanut peliä pyörimään sulavalla 60 FPS ruudunpäivityksellä. HTML5-pelistä tehty apk tuntui takkuilevan randomisti puhelimen resurssinkäytöistä riippuen vaikka toisaalta selainversio toimi moitteettomasti. Sitten törmäsin Godot Engine -pelimoottoriin, johon ihastuin melko nopeasti tekemällä muutamia erilaisia prototyyppejä. Tästä innostuneena päätin palata juoksukaljapelini pariin ja tehdä pelin kokonaan uudelleen Godot Enginellä. Olin vakuuttunut Godotin suorituskyvystä, ja sainkin sillä lopulta tavoitteeni toteutettua.
Oliko tuo porttaus selaimesta godottiin miten aikaa vievää/vaativaa?
Itsekin olen Godotista kiinnostunut. Joskus aloitin sen opiskelun, mutta se jäi kesken aika nopsaan. Ja en tiedä onko siinä jotain etuja Unityyn verrattuna, jota osaan jonkun verran käyttää. Avoin lähdekoodi, mutta en usko, että tulee sitä muutettua