Hjoo. Pitää kai tulla päivitelemään välillä, viime kerrasta on sen verran aikaa että tais olla vielä muron puolella.
Askarrellaan siis Stealth/hacking-henkistä 3rd-person peliä Unityllä. Ideana että niiden tavallisten aseiden jne sijaan pelaajan "arsenaalina" on AR-lasit jolla näkee kaiken datan mitä ihmiset ja laitteet jättää ajan mittaan, hahmojen tekstiviestit, NFC-data ovien skannereita käyttäessä jne, ja sitten kasa ohjelmia joilla kaikkea dataa ja laitteita (ja sitä kautta ihmisiä
) voi manipuoloida.
Koko peli on tehty modaaja-ystävälliseksi, valmiin version mukana tulee Unity-projekti omien työkalujen ja ison kasan 3D-malleja jne. kera, ja tuosta projektista voi sittten kätevästi pakata omat kentät AssetBundleksi ja pudottaa pelin kansioihin tai ladata Steam Workshoppiin muiden ihmeteltäväksi. Itseasiassa tetiin homma vielä helpommaksi ja editori yhdistää localhostilla pyörivään peliin suoraan nopeampaa testaamista varten (kätevämpää näin, kun tehdään itse kaikki sisältö samoilla työkaluilla)
Itse tehtävät, keskustelut, hahmojen tekoäly (ainakin raskaampaa laskentaa lukuunottamatta), laitteet, pelihahmon puhelimessa pyörivät ohjelmat jne. pyörivät kaikki omissa Lua-virtuaalikoneissaan ja niiden scriptit löytyvät sitten ihan tekstitiedostoina pelin kansioista niin että kuka tahansa pääsee halutessaan muokkaamana ja säätämään asioita.
Ja häpeämätön syy tähän viestiin on tietty että nyt olis kickstarter käynnissä että saadaan vähän lisäaikaa kehitykseen ja pystytään tekemään jonkunlainen puoli-julkinen beta noiden modaustyökalujen ja Lua-API:n hiomista varten. Tosin moisen rahan ruinaamisen vastapainoksi riivittiin kasaan myös julkinen (ja buginen) demo joka on ilmaiseksi tarjolla Itch.io:ssa. Eli siitä vaan kokeilemaan.
Asiaan kuuluvat linkit:
Omalta osalta ne viimeisimmät päivitykset työhön (demon kanssa tappelun lisäksi) on noiden pelaajan puhelimessa pyörivien appien ja sitä tukevan API:n jne täydellinen uudelleenrakentaminen. Edellisen version teki firmasta jo poistunut koodari ja jossain välissä alkoi käydä selväski että kyseisellä tyypillä ei ollut ihan motivaatio riittänyt tehdä tuota niiden specisen mukaan mistä sovittiin, ja lopputuloksena homma ei sitten tietty toiminut ihan niin kuin olisi pitänyt (Lua-scripti ei oikeasti pystynyt määräämään milloin ohjelma on käynnissä tai ei ole, ja sekalaiset muut jutut ympäri peliä pääsivät itsekseen vaihtelemaan ohjelman ikonia päälle/pois jne ilman että Lua-puoli tiesi asiasta-> lopputuloksena sotkua.) Kyseinen tyyppi on muissa töissä jonkun muun riesana nyt ja ohjelmat toimivat siis pelissä niinkuin oli tarkoituskin. Olis vaan pitänyt heti samaan tien tajuta repiä koko vanha koodi pois ja tehdä alusta asti uusiksi, meni reilu kuukausi hukkaan yrittäessä selvitellä ja muokata sitä vanhaa sotkua toimimana oikein...)
...ja kaikesta päätellen seuraavaksi sitten sama edessä noiden verkkon kytkettyjen laitteiden osalta, ainakin demoa viimeistellessä tuli vastaan muutama juttu jotka eivät toiminut ihan niin kuin olisi tarkoitus. No, ainakin on tuoreena muistissa toimiva arkkitehtuuri tuohon niin noiden korjaaminen tuskin vie mahdottoman pitkään.
(edit: vielä kun osais kirjoittaa ilman että joka toinen sana on typotettu)