Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
393
20240613_131354.jpg
20240613_175503.jpg


Patteri päivitetty pari vuotta uudempaan, mietittiin ensin pläädiä mutta koska keskituloisuus niin päädyttiin tuohon performanssikorppiin. Ja pitihän tällekin tottakai heti alkuun suorittaa pieni 4000 km kestotesti Billundiin ja takaisin. Hyvin toimi, on tuo uudempi rauta ja autopilotti vaan niin helppo ajaa.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
83
Muutaman vuoden pikkukakkosia harrastaneena uskalsin työntää kädet saveen ja ostaa vaihdelaatikkovikaisen 1.2 TDI (3L) mallin. Nyt enää isolohko bensa on kokematta.

Kytkimen käyttöakseli oli murtunut, joka viittasi antautuneeseen painelaakeriin ja sen liukuholkkiin. Epäilykset osoittautuivat oikeiksi kun sai lootan irti autosta.

Muutaman kymmenen tunnin ropaamisen ja perusteellisen puunauksen jälkeen voinen todeta, että tämä ekomalli on malliston kruununjalokivi. Ajossa todella hiljainen ja suhinaton peli, ja pikkuautoksi mukava ajaa, kuten kaikki ehjät kakkoset. Menee ilman sen kummempia yriteltelmiä tasan kolmen litran kulutukseen, kunhan oppii ajamaan niin varmasti pääsee alle sen. Verot reilun 300€ vuodessa ja osakasko lasiturvalla vähän yli 200€.

Sympaattisen hidas robottiloota sopii hyvin auton luonteeseen :) vaihdoin toisesta kakkosestani tähän S-Line nahkasisustan, nyt viihtyy kajuutassakin.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 799
Verot reilun 300€ vuodessa ja osakasko lasiturvalla vähän yli 200€.

Sympaattisen hidas robottiloota sopii hyvin auton luonteeseen :) vaihdoin toisesta kakkosestani tähän S-Line nahkasisustan, nyt viihtyy kajuutassakin.
On kyllä Audi hyvän säästöpossun keksinyt :) Tekee kyllä paljon nuo aidot nahkapenkit/sisusta. Vaihdoitko toiseen autoon siis perus sisustan takaisin?


Pohjolassa Volvo V60 D6 vakuutus 436€ vuodessa 70% bonuksilla. Sisältää lasivakuutuksen. Pikku Audissa yllättävän halpa vakuutus. Volvon dieselvero ja käyttömaksu 163€ vuodessa, paku.

Mutta Audi paljon helpompi korjata, jos tulee jotain huoltoa vaativaa.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
83
On kyllä Audi hyvän säästöpossun keksinyt :) Tekee kyllä paljon nuo aidot nahkapenkit/sisusta. Vaihdoitko toiseen autoon siis perus sisustan takaisin?


Pohjolassa Volvo V60 D6 vakuutus 436€ vuodessa 70% bonuksilla. Sisältää lasivakuutuksen. Pikku Audissa yllättävän halpa vakuutus. Volvon dieselvero ja käyttömaksu 163€ vuodessa, paku.

Mutta Audi paljon helpompi korjata, jos tulee jotain huoltoa vaativaa.
Jep, tämän auton penkit puhdistin ja laitoin tähän (tekkiläisille asevelihintaan)

Vakuutuksen hinta yllätti, muut pikkukakkoset ovat olleet 300-400€ luokkaa vuodessa. Volvosikin yllättävän kohtuuhintainen. Ehkä tuo 45kW näyttää vakuutuslaskijan silmään sopivan pieneltä lukemalta, mene ja tiedä.

Ja joo, tuota Volvoasi en mielelläni korjaisi. Varmaan perus mekaaniset jutut yhtä helppoja kuin muissakin, mutta hybridijärjestelmästä lienee parempi pysyä kaukana ;)
 
Viimeksi muokattu:

Markkedi

:smoke:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
789
Neljän vuoden työautolla köröttelyn jälkeen tuli auton hommaaminen ajankohtaiseksi kun vaihdoin työpaikkaa. Nopsaan piti auto saada ja se löytyi perhepiiristä. Onnekseni oli Audi niin on viat ja ominaisuudet tuttuja. Eli A6 2.4 Multikroonikko. Ennen ollut aina Quattro ja turbo mutta halpuuden ja nopsan saamisen kannalta kallistuin etuveto vapariin.

IMG_2836.jpeg


Toki halpuudelle löytyi syykin ja se oli vaimon kummitytön kolhima kulma johon osat pitäisi tulla tällä viikolla niin saa Audin taas paremman näköiseksi.

IMG_2819.jpeg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 616
Ja joo, tuota Volvoasi en mielelläni korjaisi. Varmaan perus mekaaniset jutut yhtä helppoja kuin muissakin, mutta hybridijärjestelmästä lienee parempi pysyä kaukana ;)
Volvo-foorumilla on V60 D6-hybridistä keskustelua noin 330 sivun verran. Mitä keskustelua on tullut sivusilmällä luettua, niin kalliiksi on eheytys tullut omistajille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 799
Volvo-foorumilla on V60 D6-hybridistä keskustelua noin 330 sivun verran. Mitä keskustelua on tullut sivusilmällä luettua, niin kalliiksi on eheytys tullut omistajille.
Hyvä auto tuo V60 D6 on ollut, mutta vasta 1500km (kaupunkiajoa) takana. Itse olen lukenut tuolta vasta 60 sivua uusimpia viestejä mielenkiinnosta :) Mutta kalliiksi tosiaan tulee, jos joku sähköosa päättää levitä. Muutenhan tuo on sama moottori ja vaihteisto, kuin D5 mallissa, eli tosi kestävää tekoa ilmeisesti. Pieni säästö äkkiä nollaantuu tai maksaa enemmän, jos joku osa päättää mennä rikki.

Vanhalla Volvolla silti tullut ajettua enemmän, kuin toisella Peugeot e-2008:lla. Eikä Pösökään niin huono ole. Pösöllä sitten pakolliset pitkät matkat vain.

Screenshot_20240624_204537_Photos~3.jpg


Suunnittelin lähteä pieneen reissuun tuolla Volvo V60. En tiedä sitten onko miten ahdasta radalla? Suurmiitti ja ratapäivät 20.7.2024 - Ahveniston moottoriradalla
Botniaring (pitkä rata) oli eka paikka Volvolla tai yleensäkään autolla. Moottoripyörällä olikin jo ennestään tuttu rata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 345
Eikö volvolla nimenomaan olisi mukavampi ajaa sitä pitkää matkaa? :D
Siis eihän siinä ja kukin tavallaan, mutta jotenkin omaan korvaan nurinkuriset valinnat. Sähkiksellä itse pyörisin nurkissa ja tuollaisella matkalehmällä painaisin pitkää matkaa.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
517
Päivitellääs tätä myöhäisnuoruuden autotuunailu kesäintoa kunnioittaen. Siittimeen tuli madallusjousisarjaa ja uutta OEM tolppaa joka kulmaan. Vähän styleä hukkaamatta ajomukavuutta. Vähän sellasta turhaa jumppaahan tuolla itselleen aiheuttaa nelipyöräsuuntauksineen sekä muutoskatsastuksineen. Edit ylempi kuva vaihdettu parempaan.

IMG_0576.jpeg

IMG_0528.jpeg
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 345
Tästä tuli mieleen katsoa että minkälainen Clio nykyään on ja pienenä yllätyksenä tuli että sehän on käytännössä sama koppa edelleen.
Aika pitkä malli-ikä, varsinkin jos ottaa huomioon että Clio 4 on jo käytännössä ihan saman näköinen ja tullut markkinoille joskus 2011-2012 aikaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 114
Esitelty vuoden 2012 lopulla ja markkinoilla 2013 alkuvuodesta. Aika vähän muutoksia ollut ja uusinkin noudattaa samaa muotoilua aika pitkälti.

Toisaalta, jos auto myy hyvin niin miksi muuttaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 345
Ja on siinä sekin hyvä puoli ettei auto "vanhennu" niin nopeasti kun ei tule uutta korimallia.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
348
Ei uutta auringon alla, mutta oma kauppakassi pestynä ja puunattuna.
Ei tosiaan mikään ihmeellinen auto, mutta kun prioriteettina on mahdollisimman halpa käyttöauto niin en parempaa löytänyt. Tuohon mahtuu koira ja viikonlopun mökkitavarat kahdelle leikiten mukaan.

vm.2019, eli viimeisimpiä mitä Suomeen tuli, perus varusteet ilmastointi, peruutuskamera ja jopa AndroidAuto löytyy

PXL_20240704_084151252.PORTRAIT.ORIGINAL~2.jpg



Harmi vain ettei tuota uutta koria saa farmarina, tämä nykyinen ehkä kätevin pikku auto mihin oikeasti saa jotain tavaraakin mukaan, toisin kuin pystyperään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
379
Vuosi tulossa täyteen vatkaimella joten päivitelläänpäs kokemuksia. Volkswagen ID 4 Pro Performance 1st Mangan grey metallic värillä karvalakki kuitenkin kriittiset eli adaptiivinen vakkari, koukku, ledit, nahka-alcantarasisusta, esilämmitys/jäähdytys apilla. Molemmat rengassetit 20-tuumaisilla vanteilla. Kaupan Ruotsista uittama perhevankkuri. 33tkm itsellä sinä aikana 1kpl akkumoduuleita takuuseen ja liikkeen piikkiin ilmastoinnin kompura ja uudet takakumit. (Kivi läpi hiekkatiellä ja toisessa pintaa n. 5mm joten uusin molemmat.) Gridiolla ajasteltu latauskulut siirtoineen n. 400e/vuosi. Pikalatauksia ei kovin usein tarvinut joten ne ei ole ylhäällä kuitenkin todennut senkin halvemmaksi kuin dieselillä ajo, kun mitataan todelliset kulutukset . Hiljainen ja ok kyyti, Tesla Y oli myös vaihtoehto, mutta liikkeeseen oli helppo hukata vaihdokki sekä käytetty köyhän lompakolle inhimillinen. Ajatuksena olisi pitää pitkään, ei ole minkään sortin autokuumetta ollut ja paljon parjatun softan kanssa kyllä pärjää jos on käyttänyt Android käyttistä, mitään isompia bugejakaan ei ole ilmennyt. Itselle autossa tärkeämpää "auto"-ominaisuudet eli esimerkiksi vilkkuviiksi löytyy. Vetomassaa voisi löytyä hiukan enemmän (1000kg), mutta jarruttomat kärryt tulee perässä huomaamatta. Käytännön range kesällä +10kmh mittarinopeudella n. 400km ja talven sekakelissä n. 300km. Edit. Unohtui mainita Meb murheenkryyni eli koiranluun vaihto eteen toiselle puolelle. Onnistui itsetehden n. 15min.

IMG20240623224157~2.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Markkedi

:smoke:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
789
Neljän vuoden työautolla köröttelyn jälkeen tuli auton hommaaminen ajankohtaiseksi kun vaihdoin työpaikkaa. Nopsaan piti auto saada ja se löytyi perhepiiristä. Onnekseni oli Audi niin on viat ja ominaisuudet tuttuja. Eli A6 2.4 Multikroonikko. Ennen ollut aina Quattro ja turbo mutta halpuuden ja nopsan saamisen kannalta kallistuin etuveto vapariin.



Toki halpuudelle löytyi syykin ja se oli vaimon kummitytön kolhima kulma johon osat pitäisi tulla tällä viikolla niin saa Audin taas paremman näköiseksi.

Tuli iltapuhteina eilen jumpattua keula kuntoon ja puskuria hierottua.

IMG_2920.jpeg

IMG_2921.jpeg
 
Liittynyt
09.11.2019
Viestejä
34
Skoda kamiq 2024 facelift, 1,0 style varustelu. Noin kuukauden ollut käytössä. Edellinen auto oli 2012 Yaris, joka alkoi käydä pieneksi.

Loistava auto tähän asti, kilometrejä kun tulee Max 10 000 vuodessa niin sähkö ei realistinen vaihtoehto. Kulutus viimeiset 1000 km on on 5.8l auton tietokoneen mukaan. Tässä enemmän maatie ajoa kuin normaalisti. DSG vähän jännitti, mutta mitä olen aihetta seurannut niin ei pitäisi enää olla ongelmia niiden kanssa. Yaris cross oli toinen vaihtoehto, mutta takapenkit olivat yllättävän pienet, ei mahdu turvaistuin sinne hyvin.
 

Liitteet

Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
348
Ei ole vielä yhtään DSG laatikkoa keksitty missä ei olisi ongelmia. Ainoa millä pystyt ongelmia edes jotenkin siirtämään eteenpäin, on vaihtaa öljyt, mieluummin usein.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 761
Noin kuukauden ollut käytössä. ...
Loistava auto tähän asti, kilometrejä kun tulee Max 10 000 vuodessa niin...
Kulutus viimeiset 1000 km on...
Kuukaudessa 1000km, 11 KK jää 9000km ajettavaa joten 818 km / KK.
Vähän menee tosiaan kuukaudessa.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
261
Laitetaas omakin ID.5 GTX kun näitä aina parjataan. Syksyllä tulee 2v täyteen ja nyt yli 40 000km mittarissa. Mitään ongelmia ei ole ollut. Pajalla kävi aluksi softapäivityksissä ja tuulilasin vaihdossa. OTA-päivityksiä odotettiin pitkään. Niitä tulee aika harvoin ja sisältävät lähinnä pieniä bugipäivityksiä tai jotain turhia softia. Herjaa hätäpuheluista yms jos tietyt asetukset on päällä. Tämä ei itsessään ole auton vika vaan tietyillä alueilla ei ole tietyn taajuuksisia kenttiä tjms. Ovat tiedossa Volkkarilla.

Kokoisekseen todella ketterä ajettava ja vaadittu tila helppo hahmottaa. Ohjauksen saa säädettyä tarpeeksi jäykäksi. Mikään ratakireä todellakaan ole, mutta olen enemmän vempuloillakin ajellut. Todella vakaa ja tarkka ajettava. Kesällä pääsee kaupunki/taajamapyörittelyssä alle 17kWh. Parhaimmillaan n. 450km ja talvella motaria n. 250km vaativissakin olosuhteissa.

2 aikuista ja 2 turvaistuinta rattaineen/ostoksineen mahtuu hienosti. Mitään isoa ja korkeaa tuolla coupella ei tietenkään pysty kuljettamaan.

Ainoa miinus oikeastaan halvantuntuinen sisusta. Taas olisi autokuume, mutta sain tämän silloin vielä niin hyvillä ehdoilla ettei oikein kannata. Kalliit kilsat vasta ajettu.

1721376498336.jpeg
 
Liittynyt
30.04.2024
Viestejä
199
Täälläkin ulinaa aiheuttanut RCZ on toiminut hienosti koko kesän ja varsin mukava kruisailu auto. Tuo katon muotoilu on siisti yksityiskohta joka herättää keskustelua ja ihmettelyä.

Toiminut hienosti? Sinullahan on ollut vaikka mitä ongelmia kuukauden sisällä ja sitä ennen. Harvassa autossa on noin paljon vikoja.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
613
Toiminut hienosti? Sinullahan on ollut vaikka mitä ongelmia kuukauden sisällä ja sitä ennen. Harvassa autossa on noin paljon vikoja.
Nojoo suurimmat rempat kärsittiin viime syksynä. Yksi puola pimeni kesäkuussa kesken reissun ja alkuperäinen turbon imuputki halkesi siitä kauluksesta josta klemmarilla kiristetään, vaihdoin sen silikoniseen kestävämpään. Myös kaikki tulpat ja muut puolat on uusittu. Koko kesäloman toiminut moitteetta ja on tullut ajeltua. Puutteista huolimatta hieno peli maantiellä kun on kunnossa ja sopivan persoonallinen. Tällä hetkellä mittarissa 103tkm. Sen verran rahaa ja aikaa mennyt laittamiseen että parempi vaan pitää itsellä.
1721391832913.png
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
627
Optimalla tuli heitettyä kesälomareissu Latviaan ja toimi kuin kello. Asensin tuollaisen kiinasta hankitun OBD-mittarin kun aina hieman rassannut kierroslukumittarin puute, nyt sekin asia on korjattu. Näkee muutakin infoa tietty, mitä kaikkea nyt OBD tarjoaakin.

Menee vieläpä ihan naurettavan pienellä ollakseen tuollainen jäätävä laiva, ~5l/100km hybridimoodissa ilman akun latausta koska oli aika kehnosti mahdollisuuksia siihen.

Edit: kilsoja taulussa nyt 102tkm ja tähän mennessä rempattu bensapumppu sekä kaks puolaa joista oli kontaktijouset ruostunu ihan paperiksi, taitaa olla näitä hybridin ihanuuksia kun eivät pääse kuivumaan ikinä jos polttista ei käytetä. Ainiin ja kiristin aavistuksen löystyneen venttiilikopan kannen kun hikoili öljyä.

IMG_20240703_121101106.jpgIMG_20240620_171806983.jpgIMG_20240505_131237643.jpgIMG_20240621_130057841.jpgIMG_20240614_114012554.jpgIMG_20240614_120542468.jpgIMG_20240525_140432752.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Proscribo

Kiitos.
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 018
Nojoo suurimmat rempat kärsittiin viime syksynä. Yksi puola pimeni kesäkuussa kesken reissun ja alkuperäinen turbon imuputki halkesi siitä kauluksesta josta klemmarilla kiristetään, vaihdoin sen silikoniseen kestävämpään. Myös kaikki tulpat ja muut puolat on uusittu. Koko kesäloman toiminut moitteetta ja on tullut ajeltua. Puutteista huolimatta hieno peli maantiellä kun on kunnossa ja sopivan persoonallinen. Tällä hetkellä mittarissa 103tkm. Sen verran rahaa ja aikaa mennyt laittamiseen että parempi vaan pitää itsellä.
Joko huumorintaju tai defenssimekanismit kohdillaan. :smoke: Vitriiniinhän tuo auto kuuluu niin ei tarvii koko aikaa olla remppaamassa.
 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 032
Joko huumorintaju tai defenssimekanismit kohdillaan. :smoke: Vitriiniinhän tuo auto kuuluu niin ei tarvii koko aikaa olla remppaamassa.
RCZ on kyllä siistin näköinen auto ja aaqee vaikutti kyllä olevan ihan tietoinen mahdollisista ongelmista jo ostaessa. Ja loppupeleissä mitä vaihtoehtoja tuossa kategoriassa on? Audi TT? Joku Cayman on jo totaalisen eri hintaluokassa. MX-5 varmaan ajajan autona, mutta se ei ainakaan omaan silmään mikään nätti peli ole.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 348
Viestejä
4 311 822
Jäsenet
72 021
Uusin jäsen
Roni.hirv

Hinta.fi

Ylös Bottom