Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
392
20240613_131354.jpg
20240613_175503.jpg


Patteri päivitetty pari vuotta uudempaan, mietittiin ensin pläädiä mutta koska keskituloisuus niin päädyttiin tuohon performanssikorppiin. Ja pitihän tällekin tottakai heti alkuun suorittaa pieni 4000 km kestotesti Billundiin ja takaisin. Hyvin toimi, on tuo uudempi rauta ja autopilotti vaan niin helppo ajaa.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
83
Muutaman vuoden pikkukakkosia harrastaneena uskalsin työntää kädet saveen ja ostaa vaihdelaatikkovikaisen 1.2 TDI (3L) mallin. Nyt enää isolohko bensa on kokematta.

Kytkimen käyttöakseli oli murtunut, joka viittasi antautuneeseen painelaakeriin ja sen liukuholkkiin. Epäilykset osoittautuivat oikeiksi kun sai lootan irti autosta.

Muutaman kymmenen tunnin ropaamisen ja perusteellisen puunauksen jälkeen voinen todeta, että tämä ekomalli on malliston kruununjalokivi. Ajossa todella hiljainen ja suhinaton peli, ja pikkuautoksi mukava ajaa, kuten kaikki ehjät kakkoset. Menee ilman sen kummempia yriteltelmiä tasan kolmen litran kulutukseen, kunhan oppii ajamaan niin varmasti pääsee alle sen. Verot reilun 300€ vuodessa ja osakasko lasiturvalla vähän yli 200€.

Sympaattisen hidas robottiloota sopii hyvin auton luonteeseen :) vaihdoin toisesta kakkosestani tähän S-Line nahkasisustan, nyt viihtyy kajuutassakin.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 764
Verot reilun 300€ vuodessa ja osakasko lasiturvalla vähän yli 200€.

Sympaattisen hidas robottiloota sopii hyvin auton luonteeseen :) vaihdoin toisesta kakkosestani tähän S-Line nahkasisustan, nyt viihtyy kajuutassakin.
On kyllä Audi hyvän säästöpossun keksinyt :) Tekee kyllä paljon nuo aidot nahkapenkit/sisusta. Vaihdoitko toiseen autoon siis perus sisustan takaisin?


Pohjolassa Volvo V60 D6 vakuutus 436€ vuodessa 70% bonuksilla. Sisältää lasivakuutuksen. Pikku Audissa yllättävän halpa vakuutus. Volvon dieselvero ja käyttömaksu 163€ vuodessa, paku.

Mutta Audi paljon helpompi korjata, jos tulee jotain huoltoa vaativaa.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
83
On kyllä Audi hyvän säästöpossun keksinyt :) Tekee kyllä paljon nuo aidot nahkapenkit/sisusta. Vaihdoitko toiseen autoon siis perus sisustan takaisin?


Pohjolassa Volvo V60 D6 vakuutus 436€ vuodessa 70% bonuksilla. Sisältää lasivakuutuksen. Pikku Audissa yllättävän halpa vakuutus. Volvon dieselvero ja käyttömaksu 163€ vuodessa, paku.

Mutta Audi paljon helpompi korjata, jos tulee jotain huoltoa vaativaa.
Jep, tämän auton penkit puhdistin ja laitoin tähän (tekkiläisille asevelihintaan)

Vakuutuksen hinta yllätti, muut pikkukakkoset ovat olleet 300-400€ luokkaa vuodessa. Volvosikin yllättävän kohtuuhintainen. Ehkä tuo 45kW näyttää vakuutuslaskijan silmään sopivan pieneltä lukemalta, mene ja tiedä.

Ja joo, tuota Volvoasi en mielelläni korjaisi. Varmaan perus mekaaniset jutut yhtä helppoja kuin muissakin, mutta hybridijärjestelmästä lienee parempi pysyä kaukana ;)
 
Viimeksi muokattu:

Markkedi

:smoke:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
787
Neljän vuoden työautolla köröttelyn jälkeen tuli auton hommaaminen ajankohtaiseksi kun vaihdoin työpaikkaa. Nopsaan piti auto saada ja se löytyi perhepiiristä. Onnekseni oli Audi niin on viat ja ominaisuudet tuttuja. Eli A6 2.4 Multikroonikko. Ennen ollut aina Quattro ja turbo mutta halpuuden ja nopsan saamisen kannalta kallistuin etuveto vapariin.

IMG_2836.jpeg


Toki halpuudelle löytyi syykin ja se oli vaimon kummitytön kolhima kulma johon osat pitäisi tulla tällä viikolla niin saa Audin taas paremman näköiseksi.

IMG_2819.jpeg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 606
Ja joo, tuota Volvoasi en mielelläni korjaisi. Varmaan perus mekaaniset jutut yhtä helppoja kuin muissakin, mutta hybridijärjestelmästä lienee parempi pysyä kaukana ;)
Volvo-foorumilla on V60 D6-hybridistä keskustelua noin 330 sivun verran. Mitä keskustelua on tullut sivusilmällä luettua, niin kalliiksi on eheytys tullut omistajille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 764
Volvo-foorumilla on V60 D6-hybridistä keskustelua noin 330 sivun verran. Mitä keskustelua on tullut sivusilmällä luettua, niin kalliiksi on eheytys tullut omistajille.
Hyvä auto tuo V60 D6 on ollut, mutta vasta 1500km (kaupunkiajoa) takana. Itse olen lukenut tuolta vasta 60 sivua uusimpia viestejä mielenkiinnosta :) Mutta kalliiksi tosiaan tulee, jos joku sähköosa päättää levitä. Muutenhan tuo on sama moottori ja vaihteisto, kuin D5 mallissa, eli tosi kestävää tekoa ilmeisesti. Pieni säästö äkkiä nollaantuu tai maksaa enemmän, jos joku osa päättää mennä rikki.

Vanhalla Volvolla silti tullut ajettua enemmän, kuin toisella Peugeot e-2008:lla. Eikä Pösökään niin huono ole. Pösöllä sitten pakolliset pitkät matkat vain.

Screenshot_20240624_204537_Photos~3.jpg


Suunnittelin lähteä pieneen reissuun tuolla Volvo V60. En tiedä sitten onko miten ahdasta radalla? Suurmiitti ja ratapäivät 20.7.2024 - Ahveniston moottoriradalla
Botniaring (pitkä rata) oli eka paikka Volvolla tai yleensäkään autolla. Moottoripyörällä olikin jo ennestään tuttu rata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 337
Eikö volvolla nimenomaan olisi mukavampi ajaa sitä pitkää matkaa? :D
Siis eihän siinä ja kukin tavallaan, mutta jotenkin omaan korvaan nurinkuriset valinnat. Sähkiksellä itse pyörisin nurkissa ja tuollaisella matkalehmällä painaisin pitkää matkaa.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
517
Päivitellääs tätä myöhäisnuoruuden autotuunailu kesäintoa kunnioittaen. Siittimeen tuli madallusjousisarjaa ja uutta OEM tolppaa joka kulmaan. Vähän styleä hukkaamatta ajomukavuutta. Vähän sellasta turhaa jumppaahan tuolla itselleen aiheuttaa nelipyöräsuuntauksineen sekä muutoskatsastuksineen. Edit ylempi kuva vaihdettu parempaan.

IMG_0576.jpeg

IMG_0528.jpeg
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 337
Tästä tuli mieleen katsoa että minkälainen Clio nykyään on ja pienenä yllätyksenä tuli että sehän on käytännössä sama koppa edelleen.
Aika pitkä malli-ikä, varsinkin jos ottaa huomioon että Clio 4 on jo käytännössä ihan saman näköinen ja tullut markkinoille joskus 2011-2012 aikaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 111
Esitelty vuoden 2012 lopulla ja markkinoilla 2013 alkuvuodesta. Aika vähän muutoksia ollut ja uusinkin noudattaa samaa muotoilua aika pitkälti.

Toisaalta, jos auto myy hyvin niin miksi muuttaa.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
266
Ei uutta auringon alla, mutta oma kauppakassi pestynä ja puunattuna.
Ei tosiaan mikään ihmeellinen auto, mutta kun prioriteettina on mahdollisimman halpa käyttöauto niin en parempaa löytänyt. Tuohon mahtuu koira ja viikonlopun mökkitavarat kahdelle leikiten mukaan.

vm.2019, eli viimeisimpiä mitä Suomeen tuli, perus varusteet ilmastointi, peruutuskamera ja jopa AndroidAuto löytyy

PXL_20240704_084151252.PORTRAIT.ORIGINAL~2.jpg



Harmi vain ettei tuota uutta koria saa farmarina, tämä nykyinen ehkä kätevin pikku auto mihin oikeasti saa jotain tavaraakin mukaan, toisin kuin pystyperään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
368
Vuosi tulossa täyteen vatkaimella joten päivitelläänpäs kokemuksia. Volkswagen ID 4 Pro Performance 1st Mangan grey metallic värillä karvalakki kuitenkin kriittiset eli adaptiivinen vakkari, koukku, ledit, nahka-alcantarasisusta, esilämmitys/jäähdytys apilla. Molemmat rengassetit 20-tuumaisilla vanteilla. Kaupan Ruotsista uittama perhevankkuri. 33tkm itsellä sinä aikana 1kpl akkumoduuleita takuuseen ja liikkeen piikkiin ilmastoinnin kompura ja uudet takakumit. (Kivi läpi hiekkatiellä ja toisessa pintaa n. 5mm joten uusin molemmat.) Gridiolla ajasteltu latauskulut siirtoineen n. 400e/vuosi. Pikalatauksia ei kovin usein tarvinut joten ne ei ole ylhäällä kuitenkin todennut senkin halvemmaksi kuin dieselillä ajo, kun mitataan todelliset kulutukset . Hiljainen ja ok kyyti, Tesla Y oli myös vaihtoehto, mutta liikkeeseen oli helppo hukata vaihdokki sekä käytetty köyhän lompakolle inhimillinen. Ajatuksena olisi pitää pitkään, ei ole minkään sortin autokuumetta ollut ja paljon parjatun softan kanssa kyllä pärjää jos on käyttänyt Android käyttistä, mitään isompia bugejakaan ei ole ilmennyt. Itselle autossa tärkeämpää "auto"-ominaisuudet eli esimerkiksi vilkkuviiksi löytyy. Vetomassaa voisi löytyä hiukan enemmän (1000kg), mutta jarruttomat kärryt tulee perässä huomaamatta. Käytännön range kesällä +10kmh mittarinopeudella n. 400km ja talven sekakelissä n. 300km. Edit. Unohtui mainita Meb murheenkryyni eli koiranluun vaihto eteen toiselle puolelle. Onnistui itsetehden n. 15min.

IMG20240623224157~2.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Markkedi

:smoke:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
787
Neljän vuoden työautolla köröttelyn jälkeen tuli auton hommaaminen ajankohtaiseksi kun vaihdoin työpaikkaa. Nopsaan piti auto saada ja se löytyi perhepiiristä. Onnekseni oli Audi niin on viat ja ominaisuudet tuttuja. Eli A6 2.4 Multikroonikko. Ennen ollut aina Quattro ja turbo mutta halpuuden ja nopsan saamisen kannalta kallistuin etuveto vapariin.



Toki halpuudelle löytyi syykin ja se oli vaimon kummitytön kolhima kulma johon osat pitäisi tulla tällä viikolla niin saa Audin taas paremman näköiseksi.

Tuli iltapuhteina eilen jumpattua keula kuntoon ja puskuria hierottua.

IMG_2920.jpeg

IMG_2921.jpeg
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 386
Viestejä
4 310 241
Jäsenet
71 819
Uusin jäsen
P4nique

Hinta.fi

Ylös Bottom