Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Säästääkö tuolla RE85 bentsiinillä muka niin paljon, et kannattaa vaihtaa? Varsinkin kun tehot tippuu reilusti vielä autosta...:facepalm:
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Mistä revit tehojen tippumisen. Tehot nousee 3% ja varsinkin alavääntö nousee huippuväännön alapuolisilta kierroksilta reippaasti. Kaasulla on se tehon tippuminen eikä E85.

Ja jos 98E5 verrattuna sen 28-30% menee enempi 1,079€/litra hinnalla niin onhan se edullisempaa kuin 98E5 1,679€/litra.

95E10 itselle ei edes käy kun lasketaan tehoja sekä kulutus nousee ja siihen nähden etanolin kulutusnousu on pienempi.
Okei, uskon sinua koska en paremmin tiedä :) Millaisella aikavälillä tuo muutossarja maksaa itsensä takaisin esim. 10tkm vuotuisella ajomäärällä?
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Varsinkin jos pitäs saada lisälämmitinkin toimimaan sillä :)
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Entäpä miten käy öljyvalinnan kanssa? tai sen vaihtojen tiheyden kanssa`? Koska alkoli nyt pesee sitä öljyä...
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Eiköhän se auton kulutuksesta kiinni. Jos mulla hörppii nykyisellä ajolla 14 litraa sataselle voiden olla 10-30 litrankin välil niin lieneen vähän eri tahtia toi takaisin maksu kuin jollain 8 litraa hörppivällä. Traffilta saa sen 200€ sitä muutostukea ja palikka simppeliä itsekin asennella muutoskatsastuksen ottaen joku 50-60€.

Öljyis kannattaa katsel niitä SN luokiteltuja joissa lisäaineistus etsnolille. Ja jos 20 vuotta vanhaan laittaa niin nykyöljyt niin kyhittyneet sen aikasista etten itse näe tarpeen sen ajan vaihtoväleistä tihentämistä kunhan huohotus ja termostaatti pelaa.

SJ (Käytössä): 1996 käyttöönotettu luokitus, joka on kehitetty moottoreiden entistä tiukempien päästö- ja suorituskykyvaatimuksien mukaiseksi

SL (Käytössä): 2001 käyttöönotettu luokitus, jossa otetaan huomioon kolme suorituskykyvaatimusta; parempi polttoainetalous, parempi suoja päästöjä vähentäville osille, halu saada aikaan moottoriöljyjä, jotka tarjoavat mahdollisuuden pidempään käyttöikään. Uudet testit ja testirajat ovat merkittävästi vaativammat kuin SJ-luokituksessa

SM (Käytössä): Vuonna 2004 esitelty luokitus, joka parantaa hapettumisenkestoa, liansitomiskykyä, kulumissuojaa ja alhaisten lämpötilojen suorituskykyä koko moottoriöljyn elinkaaren aikana.

SN (Käytössä): Vuonna 2010 esitelty laatuluokitus, joka parantaa tiivisteyhteensopivuutta, mäntien suojaa karstoittumista vastaan korkeissa lämpötiloissa ja parantaa mustan lietteen kesto-ominaisuuksia. Tuloksena alhaisempi polttoaineenkulutus, parempi turboahtimen suojaus, yhteensopivuus päästöjärjestelmien kanssa ja etanolipolttoaineen (max 85%) kanssa.
Njoo, tätä -05 3.2 FSI Quattroa ajattelin lähinnä :)
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
eFlexFuel ei ole yhteensopiva autoosi
Yleisimmät syyt:

Auton moottori on suoraruiskutuksella toimiva

Polttoainesuuttimien kapasiteetti on riittämätön E85-polttoaineen käyttöön

Edit. Mut joo, näyttäis et 350-400e säästöä vuodessa polttoaineessa.. eli aiwan se ja sama :D
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 545
80-100€ säästöt A2:lla meikän ajoilla laskurin mukaan, saa jäädä flexit kauppaan toistaiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203
Hah huonollakin hoidolla voi pärjätä.. itsellä v.2000 Corolla jolla ajettu kohta 360 000 km. Äärimmäisen luotettava on ollut, mutta olen itse huoltanut todella huonosti. Syö aika paljon öljyä tuo 1.6 vvt-i moottori..ilmeisesti on joku tyyppivika. Koska syö niin paljon öljyä, olen jo oppinut äänestä milloin pitää taas reippaasti lisätä. Lisäksi oon ostanut jo useamman vuoden Tokmannin Euroil 5w-40 perusöljyä. Koska syö niin paljon öljyä, niin jatkuvastihan siellä on uutta öljyä seassa. Tuota täytyy lisäillä vähintään tuhannen kilometrin välein 2-3dl. Muutama vuosi sitten ajoin yli 50 000 km samoilla öjyillä ja suodattimilla !:nb:. Tuoksahtihan tuo jo voimakkaasti bensalle. Ajattelin ajaa vielä vuoden ja sen jälkeen hautuumaalle tää peli.
Itselle tuli kyllä heti ensimmäisenä mieleen että paremmalla pidolla olisi pärjännyt varmaan aika paljon pidemmälle.
Itse ainakin ajan mieluummin ehjällä autolla.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Liittynyt
10.06.2018
Viestejä
106
Itselle tuli kyllä heti ensimmäisenä mieleen että paremmalla pidolla olisi pärjännyt varmaan aika paljon pidemmälle.
Itse ainakin ajan mieluummin ehjällä autolla.
Kyllä on ollut aina täysin luotettava peli. Hirmu pakkasillakin lähtee heti käyntiin. Syö vain öljyä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Hah huonollakin hoidolla voi pärjätä.. itsellä v.2000 Corolla jolla ajettu kohta 360 000 km. Äärimmäisen luotettava on ollut, mutta olen itse huoltanut todella huonosti. Syö aika paljon öljyä tuo 1.6 vvt-i moottori..ilmeisesti on joku tyyppivika. Koska syö niin paljon öljyä, olen jo oppinut äänestä milloin pitää taas reippaasti lisätä. Lisäksi oon ostanut jo useamman vuoden Tokmannin Euroil 5w-40 perusöljyä. Koska syö niin paljon öljyä, niin jatkuvastihan siellä on uutta öljyä seassa. Tuota täytyy lisäillä vähintään tuhannen kilometrin välein 2-3dl. Muutama vuosi sitten ajoin yli 50 000 km samoilla öjyillä ja suodattimilla !:nb:. Tuoksahtihan tuo jo voimakkaasti bensalle. Ajattelin ajaa vielä vuoden ja sen jälkeen hautuumaalle tää peli.
Itse ajanut pelkällä öljynvaihdolla ja autossa 300 000 km mittarissa. Joskus unohtunut tuo öljyn ja suodattimenkin vaihto, mutta viimeistään jonkun 25tkm kohdilla tullut vaihdettua. Ostin auton kun siinä oli 100 000 km mittarissa ja siihen asti oli kyllä huollettu merkkiliikkeessä, mutta itse en ole vienyt huoltoon kertaakaan, tosin seuraavat osat on ollut pakko vaihtaa(jarrustaulat ja levyt taakse sekä palat, laturi, vesipumppu, vasemmalle eteen koiranluu) Mutta mielestäni kohtuu pienellä vaivalla olen selvinnyt kun monesti lukee kun jotkut vaihtelee iskareita, koiranluita ym. useammin kun kalsareita. Jos näillä menisi nyt sitten vielä 100 000 tkm niin sitten voisi auto olla valmis paaliin. Kyseessä Toyota.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Itse ajanut pelkällä öljynvaihdolla ja autossa 300 000 km mittarissa. Joskus unohtunut tuo öljyn ja suodattimenkin vaihto, mutta viimeistään jonkun 25tkm kohdilla tullut vaihdettua. Ostin auton kun siinä oli 100 000 km mittarissa ja siihen asti oli kyllä huollettu merkkiliikkeessä, mutta itse en ole vienyt huoltoon kertaakaan, tosin seuraavat osat on ollut pakko vaihtaa(jarrustaulat ja levyt taakse sekä palat, laturi, vesipumppu, vasemmalle eteen koiranluu) Mutta mielestäni kohtuu pienellä vaivalla olen selvinnyt kun monesti lukee kun jotkut vaihtelee iskareita, koiranluita ym. useammin kun kalsareita. Jos näillä menisi nyt sitten vielä 100 000 tkm niin sitten voisi auto olla valmis paaliin. Kyseessä Toyota.
Vissiin ketjukone, kun et kerran jakohihnaakaan ole vaihtanut? VAG:lla tosiaan menee noita tukivarsia sitten tietyssä iässä. Helpoimmalla pääsee, kun vaihtaa KAIKKI kerralla, niin voi rauhassa ajella taas pitkän matkaa ilman kolinaa. Ainakin omalla isällä mennyt nimenomaan noita iskareita toyotassa. 180tkm ajettuun -97 corollaan vaihdettu jo 2x iskarit. Kuluvia osiahan nuokin ovat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Vissiin ketjukone, kun et kerran jakohihnaakaan ole vaihtanut? VAG:lla tosiaan menee noita tukivarsia sitten tietyssä iässä. Helpoimmalla pääsee, kun vaihtaa KAIKKI kerralla, niin voi rauhassa ajella taas pitkän matkaa ilman kolinaa. Ainakin omalla isällä mennyt nimenomaan noita iskareita toyotassa. 180tkm ajettuun -97 corollaan vaihdettu jo 2x iskarit. Kuluvia osiahan nuokin ovat.
Kyllä, ketjulla on. Tiedä sitten onko vain tuuria ollut, mutta tosiaan ei mitään vikaa iskareissa tai missään muuallakaan. Öljyäkään ei vie yhtään.

Auton vaihto pelottaa kun ei kiinnostaisi mitään korjaus tai huolto hommia tehdä niin ei uskalla tästä luopuakkaan kun on niin toimintavarma, eikä koskaan sitten tiedä mitä saa jos ostaa jonkun muun.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 533
Hitto kun polttelee jo että saisi tuon oman uuden Fiesta ST:n tehtaalta... Tulisi jo ensi kuu. Pitäisi saapua Suomeen niin että olisi heinäkuun lopulla ajossa. Editoinut tässä hiljalleen videomatskua koeajolta ja polte vaan kasvaa jatkuvasti. Olen tullut myös tulokseen että auto pitää hakea ajoon uusiksi pidemmällä koeajoajalla ja rauhassa kuvata kunnolla materiaali varsinaista arvostelua varten ja pitää nykyinen lähinnä b-rollina. Tuli kuitenkin tehtyä pieni maistiainen eilen illalla esim äänistä ja parista muusta jutusta.

 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
852
Mikä tuossa fiestassa viehättää?
Olen pohtinut, kun siinä yhdistyy kaksi lähes eniten automaailmassa inhoamaani asiaa, etuvetoisuus ja manuaalivaihteet.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 533
Mikä tuossa fiestassa viehättää?
Olen pohtinut, kun siinä yhdistyy kaksi lähes eniten automaailmassa inhoamaani asiaa, etuvetoisuus ja manuaalivaihteet.
Sanotaan näin. Etuvetoisuus on toki harmittava asia, MUTTA jostain syystä Ford ja osa muistakin ovat alkaneet oppimaan kuinka tehdä hauska etuveto. Esim videolla näkyvä pieni sivuluisu syntyi tasakaasulla mutkaan kääntäessä ilman skandiflikkiä tai mitään. Eli keula menee ja perä seuraa vaikka sitten sivuttain. Toisekseen, nuo ovat pieniä, nopeahkoja ja mutkatiellä aivan mahtavia vietäviä. Lisänä hupiin etenkin Ford on tajunnut ettei autolla tarvitse ajaa miljoonaa jotta voi pitää hauskaa. Kyseisestä kiposta olisi takuulla saanut nopeamman, mutta ottivat enemmän ajettavuuden ja hauskuuden ehdoilla. Kaiken lisäksi nuo toimivat autona hyvin, syövät vähän bensaa, ovat luotettavia, mahtuvat pieniin ruutuihin jne. Mitä vaihteistoon tulee niin manuaali on hyvä ja hauska (ajelen tällä hetkellä tomaatilla ja manuaalin kaipuu on kova) ja antaa kuskille jotain tekemistä ja täyden kontrollin. Huomiona tuosta kyseisestä autosta niin siinä on optio Performance pack jossa on mekaaninen tasauspyörästön lukko ja renkaina on Misukan Pilot Super Sportit joten pitoakin alkaa olla niin halutessaan.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Varmasti hauska auto mutkateillä jne. mutta päinvastoin kuin sinä niin ei manuaalia enää ikinä kiitos. Nykyinen 8-portainen tomaatti toimii kuin ajatus ja jos haluttaa niin itse voi hämmentää. Eipä tosin ole haluttanut.

edit. Jospa täyssähkö seuraavaksi niin voisi unohtaa vaihteet kokonaan :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Mikä tuossa fiestassa viehättää?
Olen pohtinut, kun siinä yhdistyy kaksi lähes eniten automaailmassa inhoamaani asiaa, etuvetoisuus ja manuaalivaihteet.
Tuossa yhden koeajajan mielipide autosta.

Uuden Ford Fiesta ST:n levätessä ajoparatiisiksi luonnehdittavan Route Napoleon -tien levikkeellä McLaren 570S -superauto ajaa ohi. Näky ei ole epätavallinen Euroopan parhaimmistoon kuuluvalla tiellä. Silti näky herättää mielenkiintoisen huomion: en usko, että minulla olisi McLarenin ratissa yhtään hauskempaa.
Koeajo: Ford Fiesta ST – hauskempaa saa hakea, luultavasti turhaan
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 533
Varmasti hauska auto mutkateillä jne. mutta päinvastoin kuin sinä niin ei manuaalia enää ikinä kiitos. Nykyinen 8-portainen tomaatti toimii kuin ajatus ja jos haluttaa niin itse voi hämmentää. Eipä tosin ole haluttanut.
Makuasioita. Itse tunnun hyppivan manuaali automaatti vuorotellen sen mukaan mikä edellinen on ollut. Nyt tosin tulee työajoa mitättömästi niin voi ottaa huoleti manuaalin kun ei tarvitse jurnuttaa Kehä1:stä ruuhkassa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 208
Varmasti hauska auto mutkateillä jne. mutta päinvastoin kuin sinä niin ei manuaalia enää ikinä kiitos. Nykyinen 8-portainen tomaatti toimii kuin ajatus ja jos haluttaa niin itse voi hämmentää. Eipä tosin ole haluttanut.
Tuossa on vain juuri se, että automaatti tappaa hauskan auton todella tehokkaasti verrattuna manuaaliin. Jossain perus arkiautossa automaatti onkin ihan hyvä ratkaisu, mutta niillä ei sitten hauskaa pidetäkään.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 533
Tuossa on vain juuri se, että automaatti tappaa hauskan auton todella tehokkaasti verrattuna manuaaliin. Jossain perus arkiautossa automaatti onkin ihan hyvä ratkaisu, mutta niillä ei sitten hauskaa pidetäkään.
Automaatin kanssa VOI pitää hauskaa mutta kokoajan on tunne että jotain puuttuu tai et ole juuri sillä vaihteella minkä itse haluaisit tehdäksesi jotain tyhmää kuten ajaa mutkan kylkimyyryssä ja kaasuttaa ulos vs manuaali. Plus jotta tomaatin kanssa voi olla hauskaa vaatii auto mielestäni huomattavasti enemmän tehoa kuin manuaaliversiona. Ja voit toki ajaa manuaali modessa, mutta ei se vain tuo sitä samaa tuntumaa koko auton käytökseen. Clutch kick, nopeat lähdöt, nopeat vaihdot, vaihteiden skippailu ja tieto aina että se on itsestä kiinni jos auto hakkaa limitteriin tai on väärä vaihde sisällä ovat tuollaisessa vain sen arkiajon "rasittavuuden" arvoisia.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Automaatin kanssa VOI pitää hauskaa mutta kokoajan on tunne että jotain puuttuu tai et ole juuri sillä vaihteella minkä itse haluaisit tehdäksesi jotain tyhmää kuten ajaa mutkan kylkimyyryssä ja kaasuttaa ulos vs manuaali. Plus jotta tomaatin kanssa voi olla hauskaa vaatii auto mielestäni huomattavasti enemmän tehoa kuin manuaaliversiona. Ja voit toki ajaa manuaali modessa, mutta ei se vain tuo sitä samaa tuntumaa koko auton käytökseen. Clutch kick, nopeat lähdöt, nopeat vaihdot, vaihteiden skippailu ja tieto aina että se on itsestä kiinni jos auto hakkaa limitteriin tai on väärä vaihde sisällä ovat tuollaisessa vain sen arkiajon "rasittavuuden" arvoisia.
Ymmärrän kyllä. Ehkä se tässä neljänkympin kynnyksellä on vaan hiipunut moinen yrittäminen :(
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 533
Ymmärrän kyllä. Ehkä se tässä neljänkympin kynnyksellä on vaan hiipunut moinen yrittäminen :(
Niin sitä itsekin aina luulee kun tulee se halu palata automaattiin. Hetken automaatilla ajettua taas iskee sitten tylsyys :D.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
852
En tiedä mitä te haette "hauskuudella" sitten, mutta itselle autoilussa hauskuus lähtee siitä, että on automaatti, joka vaihtaa ruuhkassa puolestani. Aikanaan Seatin Ibizalla 1,8T kytkintä riittävästi kehä1:llä polttaneena, en voisi kuvitella ikinä paluuta manuaaliin. Viimeisen kuuden vuoden aikana tullut ajettua 2 kertaa manuaalia, joista toinen oli muuttopaku ja toinen vuokra-auto etelässä. Voin sanoa, että niistä kokemuksista oli hauskuus ja ajamisen ilo kaukana. Lisäksi hauskuus tulee siitä, että auto on hiljainen ja moottorin äänet ei juuri kuulu sisälle ja listalta vielä ruksittu äänieristelasit. Hyvän ja tasaisen ajettavuuden takaa taas kelillä, kun kelillä mekaaninen quattro, jonka tasaisuus ja yllätyksettömyys on juuri sitä hauskaa ajamista. Tärkeänä listalla myös webasto, joka huolehtii, että auto ei ole talvella siihen istuessa kylmä tai kesällä kuuma... noh makuja on monia, mutta itselle ajamisen ilo tulee hieman eri asioista, mitä fiesta tarjoaa.

Untitled.png Untitled 2.png
Tälläisellä tylsällä perheautolla tulee itse ajeltua.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 533
Seat ja hyvä manuaali eivät kuulu samaan lauseeseen. Toimiva kyllä, hauska ei.

Ja itsellä on juuri tuo, joko mennään Fiesta ST hooliganism tyylillä tai sitten vaihdetaan täysin premium luksukseen aka homosohvaan. Joko tai on se mikä toimii itsellä. Nykyinen on vähän molempia ja eh, haluan jo sporttisempaa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Sanotaan näin. Etuvetoisuus on toki harmittava asia, MUTTA jostain syystä Ford ja osa muistakin ovat alkaneet oppimaan kuinka tehdä hauska etuveto. Esim videolla näkyvä pieni sivuluisu syntyi tasakaasulla mutkaan kääntäessä ilman skandiflikkiä tai mitään. Eli keula menee ja perä seuraa vaikka sitten sivuttain. Toisekseen, nuo ovat pieniä, nopeahkoja ja mutkatiellä aivan mahtavia vietäviä. Lisänä hupiin etenkin Ford on tajunnut ettei autolla tarvitse ajaa miljoonaa jotta voi pitää hauskaa. Kyseisestä kiposta olisi takuulla saanut nopeamman, mutta ottivat enemmän ajettavuuden ja hauskuuden ehdoilla. Kaiken lisäksi nuo toimivat autona hyvin, syövät vähän bensaa, ovat luotettavia, mahtuvat pieniin ruutuihin jne. Mitä vaihteistoon tulee niin manuaali on hyvä ja hauska (ajelen tällä hetkellä tomaatilla ja manuaalin kaipuu on kova) ja antaa kuskille jotain tekemistä ja täyden kontrollin. Huomiona tuosta kyseisestä autosta niin siinä on optio Performance pack jossa on mekaaninen tasauspyörästön lukko ja renkaina on Misukan Pilot Super Sportit joten pitoakin alkaa olla niin halutessaan.
Tuo ST fiesta on vähän sama kun ysärillä 205gti pösö, kivoja autoja mutkateillä!
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 533
Tuo ST fiesta on vähän sama kun ysärillä 205gti pösö, kivoja autoja mutkateillä!
Jep. Hyvin paljon samaa. Ei olla menty sitä tuttua ja turvallista aliohjauksen tietä mitä esim VAG seuraa varsin tiukasti vaan uskallettu antaa kuskeille luottoa ja annettu helposti lähetyttävä mutta neutraali/yliohjaava alusta.
 
Liittynyt
10.06.2018
Viestejä
106
Vissiin ketjukone, kun et kerran jakohihnaakaan ole vaihtanut? VAG:lla tosiaan menee noita tukivarsia sitten tietyssä iässä. Helpoimmalla pääsee, kun vaihtaa KAIKKI kerralla, niin voi rauhassa ajella taas pitkän matkaa ilman kolinaa. Ainakin omalla isällä mennyt nimenomaan noita iskareita toyotassa. 180tkm ajettuun -97 corollaan vaihdettu jo 2x iskarit. Kuluvia osiahan nuokin ovat.
Itsellä ajettu 200 000 km yksillä iskareilla ja vielä on mennyt heittämällä läpi. Ajo on hyvin sekalaista johon kuuluu myös säännöllisesti hiekkateitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
En tiedä mitä te haette "hauskuudella" sitten, mutta itselle autoilussa hauskuus lähtee siitä, että on automaatti, joka vaihtaa ruuhkassa puolestani. Aikanaan Seatin Ibizalla 1,8T kytkintä riittävästi kehä1:llä polttaneena, en voisi kuvitella ikinä paluuta manuaaliin. Viimeisen kuuden vuoden aikana tullut ajettua 2 kertaa manuaalia, joista toinen oli muuttopaku ja toinen vuokra-auto etelässä. Voin sanoa, että niistä kokemuksista oli hauskuus ja ajamisen ilo kaukana. Lisäksi hauskuus tulee siitä, että auto on hiljainen ja moottorin äänet ei juuri kuulu sisälle ja listalta vielä ruksittu äänieristelasit. Hyvän ja tasaisen ajettavuuden takaa taas kelillä, kun kelillä mekaaninen quattro, jonka tasaisuus ja yllätyksettömyys on juuri sitä hauskaa ajamista. Tärkeänä listalla myös webasto, joka huolehtii, että auto ei ole talvella siihen istuessa kylmä tai kesällä kuuma... noh makuja on monia, mutta itselle ajamisen ilo tulee hieman eri asioista, mitä fiesta tarjoaa.

Tälläisellä tylsällä perheautolla tulee itse ajeltua.
Tuo mitä kuvasit on omalta kohdalta ”mukavuutta”, ei hauskuutta.

Itsekin ajan nykyään tomaatti quattrolla mutta 230hv tuossa korissa ei hauskuutta tuo kuin korkeintaan ESP pois päältä pahimmissa lumimyräköissä.

Vanhuus kai ei tule yksin, vaan mukavuudenhalun kanssa.

Silti joku tarpeeksi tehokas takaveto övereillä moottoriäänillä, jollain kuminkatkuisen sivukuj.., ööö radalla on ”hauska”, vaikkei ehkä pitkän päälle mukava.
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
239
En tiedä mitä te haette "hauskuudella" sitten, mutta itselle autoilussa hauskuus lähtee siitä, että on automaatti, joka vaihtaa ruuhkassa puolestani. Aikanaan Seatin Ibizalla 1,8T kytkintä riittävästi kehä1:llä polttaneena, en voisi kuvitella ikinä paluuta manuaaliin. Viimeisen kuuden vuoden aikana tullut ajettua 2 kertaa manuaalia, joista toinen oli muuttopaku ja toinen vuokra-auto etelässä. Voin sanoa, että niistä kokemuksista oli hauskuus ja ajamisen ilo kaukana. Lisäksi hauskuus tulee siitä, että auto on hiljainen ja moottorin äänet ei juuri kuulu sisälle ja listalta vielä ruksittu äänieristelasit. Hyvän ja tasaisen ajettavuuden takaa taas kelillä, kun kelillä mekaaninen quattro, jonka tasaisuus ja yllätyksettömyys on juuri sitä hauskaa ajamista. Tärkeänä listalla myös webasto, joka huolehtii, että auto ei ole talvella siihen istuessa kylmä tai kesällä kuuma... noh makuja on monia, mutta itselle ajamisen ilo tulee hieman eri asioista, mitä fiesta tarjoaa.


Tälläisellä tylsällä perheautolla tulee itse ajeltua.
Itselle liikunnan hauskuus tulee siitä, että istun sohvalla.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 406
Tulin vilkaisemaan mitä uusia omia autoja täällä on esitelty, mutta näemmä viimeisimmillä sivuilla keskustelu on harhautunut hieman offtopicin puolelle (paljon hyvää jutustelua, ei siinä mitään, mutta sopivampi paikka voisi olla joku toinen ketju?). Eli koitetaanpas keskittyä pääosin (esiteltyihin autoihin liittyen voi toki viritä keskustelua) niihin omiin autoihin - aloituspostauksessa on kerrottu aika hyvin threadin idea :tup:
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 390
Torstaina tulee oma 2015 Octavia RS 2l diesel. Koenajon perusteella on kyllä jämerä peli ja varsinkin DSG:llä helvetin mukava ajaa. Nykyinen on 2010 Mazda 6 2,2 manuaali diesel. Ostettiin tossa avovaimolle uudempi volvo v40 automaatti ja kestin pari viikkoa ennen ku lähdin vaihtamaan omaa autoa :D

Kulutus oli yllättävän alhainen, verotkin vähän edullisemmat ku Mazdassa.

Miinuksia ohjaamomelu ja aivan JÄÄTÄVÄN HUONOT kaiuttimet. Tosin asennutan uudet kajarit/muuta mahdollisesti tarvittavaa audiokamaa heti kun kerkeää.

Työautoksi ei ehkä fiksuin valinta ajo-ominaisuuksilta kovan alustan kanssa, mutta painotin varusteita jotka matka-ajossa mukavia. Ulkonäön ja tehon puolesta itselle paras vaihtoehto. Hinta ei paha, kuitenkin 25000€ hintaan saa tehokkaan automaatin jossa hyvinkin kattavat varusteet.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Torstaina tulee oma 2015 Octavia RS 2l diesel. Koenajon perusteella on kyllä jämerä peli ja varsinkin DSG:llä helvetin mukava ajaa. Nykyinen on 2010 Mazda 6 2,2 manuaali diesel. Ostettiin tossa avovaimolle uudempi volvo v40 automaatti ja kestin pari viikkoa ennen ku lähdin vaihtamaan omaa autoa :D

Kulutus oli yllättävän alhainen, verotkin vähän edullisemmat ku Mazdassa.

Miinuksia ohjaamomelu ja aivan JÄÄTÄVÄN HUONOT kaiuttimet. Tosin asennutan uudet kajarit/muuta mahdollisesti tarvittavaa audiokamaa heti kun kerkeää.

Työautoksi ei ehkä fiksuin valinta ajo-ominaisuuksilta kovan alustan kanssa, mutta painotin varusteita jotka matka-ajossa mukavia. Ulkonäön ja tehon puolesta itselle paras vaihtoehto. Hinta ei paha, kuitenkin 25000€ hintaan saa tehokkaan automaatin jossa hyvinkin kattavat varusteet.
Saakos noihin mitään hifipakettia tehtaalta? Rengasmelusta nuo on kuuluisia. Mitähän äänieristäminen maksaa?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Canton Sound System on tehdaslisävaruste Skodissa. Ei sekään mikään varsinainen hifipaketti ole kyllä, mutta ei se paljoa maksakaan.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 390
Saakos noihin mitään hifipakettia tehtaalta? Rengasmelusta nuo on kuuluisia. Mitähän äänieristäminen maksaa?
On noissa parempia hifejä tehtaalta mutta luulisin jo kajarit vaihtamalla saavan ihan hyvät äänet, jos ei oo kuullu noita itse niin ei voi uskoa miten huonot ne on...

Rengasmeteli oli ihan ok tasoa 130km/h vauhdissa, omat ajot paljon 80km/h teillä niin luulisin olevan ihan siedettävää. Jos olis ottanut perus Superbin niin olisi pehmeämpää ja hiljaisempaa kyytiä, mutta oli ihan pakko ostaa RS :D

Tosin en nyt pehmeydestä tiedä, tullu ajettua useilla eri autoilla työreissuja enkä kyllä huomaa jäykässä jousituksessa oikein mitään mukavuuteen vaikuttavaa eroa normaaliin verrattuna.
 

Miguel

genderfluid sapiosexual demisexual questioning
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
512
Itsekin helmikuusta 2015 Oculla ajelleena pakko kompata tuota rengasmelua, edellinen auto oli 2001 Mondeo ja siihen verrattuna ei ainakaan 15 vuoden edestä edistystä tunnu tapahtuneen. Auto on kuitenkin ajamistani nirsoin asfaltin laadulle, hienojakoisella ja uudella pinnoitteella auto on jopa hiljainen, mutta karkealla perustiellä alkaa joku rakenteellinen herääminen resonoimaan huomattavasti. Ja se mikä oman huomion on kiinnittänyt on pohjan olemattomantuntuinen eriste, jokainen kivi kopsahtaa pohjaan niin että väkisin jännittää pakaroita kun kuulostaa sille että tulee pohjan läpi ja on up in the ass of Timo :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 359
Onkohan tuossa äänieristyksessä mikään muuttunut edes moneen vuoteen. Kai sitä samanlailla vaan eristettä isketään ja määrä korvaa laadun?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 533
Vittu mikä polte päästä Fokkerin ratista Fiestan rattiin. Ajeltiin vajaa 200km eilen illalla ja viime yönä Fiestalla ja sanotaan näin, shit eating grin factor is really high. Kaveri vaan vittuili että en näköjään vaan voi lopettaa virnistelyä. Ihan pirun hauska kippo. Kaikki on viritetty niin pirun agressiiviseksi ohjauksessa, alustassa jne. Kaikki vanhan MK7 Fiesta ST:n parhaat puolet yhdistettynä käyttökelpoiseen autoon joka ei tarvitse kiropratikon käyntiä joka ajokerran/töyssyn jälkeen ja johon on tajuttu laittaa mm infotaiment ja muu kerrankin kuntoon.

35728724_10214666615672374_2180754401705066496_n.jpg
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 390
Soittelin paikalliseen hifiliikkeeseen ja sanoivat että kyllähän tuohon Octavia RS:ään (ja muihinkin autoihin) saa hyvän parannuksen jos laitetaan paremmat kajarit tilalle, ja vielä paremman jos laitetaan pientä vahvistinta väliin. Hinnaksi arvioi kaikille kajareille ja asennukselle 500€ jossa mahdollisesti tulisi lisäksi hieman äänieristettä oviin. Vien kyllä heti kun mahdollista vaihtoon nuo kajarit...
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849


-Olin tuossa sunnuntaina käymässä Turkkusessa ja käytiin heittämässä keskustassa pieni lenkki molemmilla kuvien autoista. Toinen minun, toinen frendini. Kummatkin ovat käytännössä takamoottorisia Fiiatteja, ikäeroa tosin löytyy 41 vuotta. Arvatkaa kummalla sai enemmän huomiota naisilta, jopa ihan suusanallista palautetta?

:geek:
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 533
Sama efekti Datsunilla. Miehet katsovat autoa ja etenkin keski-ikäiset naiset kehuvat ääneen :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 550
Viestejä
4 203 762
Jäsenet
70 917
Uusin jäsen
Zlama

Hinta.fi

Ylös Bottom