Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
328
"Pahimpia pienhiukkasten lähteitä ovat liikenne ja kotien tulipesät. Lue asiantuntijoiden vinkit, miten voit itse vaikuttaa hengitysilmaasi kotona ja liikenteessä."

Ympäristöministeriö kaksi kuukautta ennen YLE:n "uutista":

"Puolet Suomen pienhiukkaspitoisuuksista on ulkomailta tulevia kaukokulkeumia ja puolet aiheutuu kotimaisista päästölähteistä. Pienhiukkaspäästöjen terveyshaitoille altistumiseen vaikuttavat päästölähteen määrä, sijainti ja korkeus. Terveyshaittaa aiheuttavat eniten pienhiukkaspäästöjen kaukokulkeumat sekä liikenteen ja puun pienpolton pienhiukkaspäästöt.

Kotimaiset pienhiukkaslähteet jakautuvat määrän osalta seuraavasti: pienpoltto (46 %) ja muu energiantuotanto (16 %), liikenteen pakokaasut (12 %), katupöly (10 %), turvetuotanto (9 %) ja teollisuus (7 %)."

Liikenne suurimpia, juuh kyllä.
Se, että liikenne ei olisi suurin päästäjä, olisi siis hyvä syy vetää kanki läpi loukusta? Juuh okei. Olen sen verran ituhippi, että jopa opiskelijabudjetilla ostin omaan autoon hiukkasloukun lisäainetta (PSA-konserni ja Eolys-neste) reilulla satasella loukun poistamisen sijaan. Ja kannattaa ottaa huomioon, että lokaaleissa päästöissä sitä määrää tärkeämpi on esiintymispaikka. Jossain keskellä metsää voit savuttaa vaikka 24/7 puukiuasta, mutta ei siitä kukaan itsesi lisäksi kärsi.

Ainakin tuon Ahtoniemen et al. tekemän tutkimuksen mukaan:
Suomen tieliikenteen ja puun pienpolton primääristen pienhiukkasten arvioitiin aiheuttavan noin 1 000 ennenaikaista kuolemantapausta vuosittain Suomessa vuonna 2000. 1 000:sta enneaikaisesta kuolemantapauksesta yli 800:n arvioitiin johtuvan liikenteen primäärisistä pienhiukkaspäästöistä.
Itse olen sitä mieltä, että jos on varaa ajaa autolla, niin muutaman sadan euron kustannus parinsadan tuhannen kilometrin välein ei pitäisi olla mikään mahdoton venymä. Varsinkin, kun ajelee edullisemmalla polttoaineella, jolla kerkeää noilla kilometreillä säästää sen loukun hinnan varmaan kymmenkertaisesti (20 tkm/a, 200€/a kustannussäästö, 200 tkm loukun ikä).

Toivottavasti jäätte katsastuksessa kiinni päästölaitteiden muokkaamisesta, saatte tuntuvat sakot tästä ja tiedostatte, että vuosittain teidän päästöjenne takia lähes tuhat ihmistä Suomessa kuolee ennenaikaisesti :facepalm:. Nämä pidempikantoiset terveysvaikutukset ovat vekkuleita, eivät kiinnosta paskan vertaa, ennen kuin itse/puoliso/lapsi sairastuu johonkin keuhkosyöpään. Siinä voi sitten miettiä, että kyllä on hyvä, että porukka säästää pari hunttia kymmenen vuoden välein :kippis:. Omassa tuttavapiirissä ei onneksi hiukkaspäästöjen ahieuttamista sairauksista kärsiviä ihmisiä ole, mutta silti kannattaa miettiä asioita vähän pidemmälle, kuin siihen ensi viikonlopun ryyppyreissun mitalle (jonka hinnalla sen loukun jo vaihtaa).
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
694
Se, että liikenne ei olisi suurin päästäjä, olisi siis hyvä syy vetää kanki läpi loukusta? Juuh okei. Olen sen verran ituhippi, että jopa opiskelijabudjetilla ostin omaan autoon hiukkasloukun lisäainetta (PSA-konserni ja Eolys-neste) reilulla satasella loukun poistamisen sijaan. Ja kannattaa ottaa huomioon, että lokaaleissa päästöissä sitä määrää tärkeämpi on esiintymispaikka. Jossain keskellä metsää voit savuttaa vaikka 24/7 puukiuasta, mutta ei siitä kukaan itsesi lisäksi kärsi.

Ainakin tuon Ahtoniemen et al. tekemän tutkimuksen mukaan:


Itse olen sitä mieltä, että jos on varaa ajaa autolla, niin muutaman sadan euron kustannus parinsadan tuhannen kilometrin välein ei pitäisi olla mikään mahdoton venymä. Varsinkin, kun ajelee edullisemmalla polttoaineella, jolla kerkeää noilla kilometreillä säästää sen loukun hinnan varmaan kymmenkertaisesti (20 tkm/a, 200€/a kustannussäästö, 200 tkm loukun ikä).

Toivottavasti jäätte katsastuksessa kiinni päästölaitteiden muokkaamisesta, saatte tuntuvat sakot tästä ja tiedostatte, että vuosittain teidän päästöjenne takia lähes tuhat ihmistä Suomessa kuolee ennenaikaisesti :facepalm:. Nämä pidempikantoiset terveysvaikutukset ovat vekkuleita, eivät kiinnosta paskan vertaa, ennen kuin itse/puoliso/lapsi sairastuu johonkin keuhkosyöpään. Siinä voi sitten miettiä, että kyllä on hyvä, että porukka säästää pari hunttia kymmenen vuoden välein :kippis:. Omassa tuttavapiirissä ei onneksi hiukkaspäästöjen ahieuttamista sairauksista kärsiviä ihmisiä ole, mutta silti kannattaa miettiä asioita vähän pidemmälle, kuin siihen ensi viikonlopun ryyppyreissun mitalle (jonka hinnalla sen loukun jo vaihtaa).
No ei tuommoinen hiukkasloukun lisäaine nyt iso kulu olisi, mutta kun kaikki autot ei niitä käytä. Bemareissa pitää koko DPF vaihtaa uuteen ja se kustantaa 1500-2000€ luokkaa. Syksyllä alkoi oma herjailla tuosta, mutta onneksi se korjaantui kun pakotti DPF:n regeneraation päälle. Jos ei olisi sillä korjaantunut, niin sitten olis lähtenyt kyllä poistoon. Jos käyttäisi jotain tuommoista lisäainetta, niin silloin en harkitsisikaan tuota poistoa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Nyt vuosi ajeltu 2015 vuoden Renault Meganella, ostohetkellä 9tkm mittarissa ja nyt 24tkm, toimii kuten tuon ikäisen kuuluukin toimia.

Paras varuste edelleen handsfree avaimet, en luovu siitä ominaisuudesta enää ikinä!

Ainoa mitä kaipaa edellisestä autosta on tuulilasin lämmitys.

Mielenkiintoista myös huomata että olen ajellut 95:lla koko ajan ja kylmänä esiintyi pientä nykimistä tietyillä kierroksilla (kävi maahantuojalla ecun päivityksessä mutta ei auttanut), no ei se haitannut kun hävisi parin minuutin ajolla, mutta vedimpä tankin täyteen Vpoweria ja kappas, ei nyi sitten yhtään ja vastaa kaasuun aivan eri tavalla!?

Takuuta vielä vuosi jäljellä joten sinne asti pitäisi odotella lastuttamista ja koittaa saada tuosta 1.2 Tce se 145hv ja 250nm.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 732
Tiedä nyt kehtaako tätä edes laittaa...

Eilen kun tulin töistä niin emäntä ilmoitti että oli käynyt ostamassa kakkosauton kun alkoi tuo etsintä pännimään (hakusessa ~3000 vehje, tai vaihtoehtoisesti "väliaikaisratkaisu" - väliaikainen tuli).



1999 Focus hulppealla 1.4 litran Zetecillä joka sisäänrullailtu sopivasti 280tkm verran.
Varusteita löytyy sähköikkunat ja keskuslukitus. Myös ilmastointi - toiminnan näkee sitten kesän lähestyessä.

Hintaa 700 euroa ja myyjä lupasi tehdä öljy/jakohihna/moniurahihna/kallistuksenvakaajan kolina -huollon osien hinnalla (<150 eur) ensi viikolla (puolituttu autokorjaaja/-jobbari).

Kaipa tuolla puoli vuotta rullailee (katsastus joskus loppuvuodesta), ruostettakin oli ihmeen vähän, hiukan kaarissa maalin alla kuplaa...
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 186


Uusi Toyota Avensis tuli käyttöön tuossa kolmisen viikkoa sitten. Väriksi valikoitui vuoden 2018 uutuus Manhattan Gray.

Entinen kulkine oli Auris farmari hybridinä, mutta perheenlisäystä kun tuli niin tilaa ei ole koskaan liikaa. Olen kyllä erittäin tyytyväinen tähän mitä nyt vajaa 2000km on tullut ajettua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 168
Uusi Toyota Avensis tuli käyttöön tuossa kolmisen viikkoa sitten. Väriksi valikoitui vuoden 2018 uutuus Manhattan Gray.
Onks toi väri kuvassa kuinka realistinen?
Aika vekkuli "betonin harmaa" sävy todellakin jos on.
Vaihtelu virkistää aina, tähti/asteroidi/avaruus/jne harmaita näkyy aika paljon, mutta tuo eroaa kyllä jo massasta. :tup:
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 186
Onks toi väri kuvassa kuinka realistinen?
Aika vekkuli "betonin harmaa" sävy todellakin jos on.
Vaihtelu virkistää aina, tähti/asteroidi/avaruus/jne harmaita näkyy aika paljon, mutta tuo eroaa kyllä jo massasta. :tup:
Luonnossa vielä enemmän "betonin harmaa" mitä kuvassa. Aika vastaava mitä on tarjolla esim RS Focukseen ja RS Octaviaan ainakin.

Töissä työkavereilta ensimmäinen kommentti joka väristä sanottiin, "otit sitten auton pohjamaalilla, milläs värillä meinaat maalata" :D

Itse tykkään väristä kyllä paljon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Onhan tuo nyt paljon hienompi mitä se perus 'metallinhohto harmaa', mikälie oikea värinimi sillekin, mutta kaikki varmaan tajusivat mitä tarkoitin :p
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 186
Onko tää sarkasmia vai oletko tosissasi? Toyotan harmaa, eli harmaan joku uusi harmaampi sävy?
Olet luonnossa itse nähnyt värin? Kyllä tuo niistä perus "Toyota" harmaista eroaa mitä tuolla liikenteessä näkee 15 tusinassa, ainakin omaan silmään. Rinta juopolla yksi samanlainen myynnissä, jossa yllättävän hyvin napattu kuvaan värin todellinen luonne.

Toyota Avensis 1,8 Valvematic Active Edition Touring Sports Multidrive S - Rahoituskorko vain 0,99%! Farmari 2018 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mutta mutta, meitä on moneksi ja kaikkia ei voikkaan millään miellyttää :tup:
 
Viimeksi muokattu:

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 554
Olet luonnossa itse nähnyt värin? Kyllä tuo niistä perus "Toyota" harmaista eroaa mitä tuolla liikenteessä näkee 15 tusinassa. Rinta juopolla yksi samanlainen myynnissä, jossa yllättävän hyvin napattu kuvaan värin todellinen luonne.
Olen kyllä, koska kuljen kauppaan Toyota-liikkeen ohi useita kertoja viikossa. En näe tuossa värissä mitään hienoa, muuta kuin järjetöntä harmautta harmaalla väripaletilla. Ainoa asia mikä tuossa tulee mieleen on se, että on säästetty viimeisetkin sentit maalipinnan suhteen ja vedetty tuolla harmaalla koko auto ja vähän lakkaa päälle.

Ei toki tarvitse miellyttää, mutta esim. tuon Avensiksen korin muodot tulee paljon paremmin esiin jopa valkoisena tai hopeisena, kuin tuolla mitäänsanomattomalla harmaalla.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Se on Toyota yrittänyt päästä hot hatchien värejä kopioimalla sporttisempaan lookkiin. Octavia RS, Focus ST, Focus RS, olikohan joku Mese jne jne missä näitä nyt on ollutkaan. Nätti sävy ainakin kuvien perusteella esim vs juurikin Octavia RS:n harmaa. Omaa hiukan enemmän luonnetta jotenkin. Lähempänä ellei jopa hyvin sama kun mitä Fordeista löytyy. Itsehän perustelin värin itselleni sillä että jos en saa kunnon kirkasta väriä (melkein 2000e keltaisesta väristä, sorry mutta ei kiitos) niin otetaan sitten sananmukaisesti se parhaiten massaan hukkuva. Voipa ajella rauhassa kun kukaan ei kiinnitä autoon mitään huomiota kuten oli esim sähkönsinisen Focus ST:n tai helmiäisvioletin virikuplan kanssa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Noh, suomalaisethan ovat harmaata porukkaa. Omakin T25 anjovis on sillä perus oliivinvihreällä harmaalla vai mikä ripuli väri olikaan mutta eipä tuota nyt maalailemaan/teippailemaankaan viitsi ruveta kun muutenkin kohta vaihtumassa ja toivottavasti pääsis tänne jotakin uutta kuvaa laittamaan :think:
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Vain suomalaisella paukku kasetti kun joku ostaa harmaan toyotan, mitä itse väriin tulee niin onhan toi nyt paljon hienompi kuin se perus metallihohto harmaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Valkoinen taitaakin olla "kalliin auton" väri :) Parkkiksella taitaa olla vain yksi valkoinen V70 ja aika moni on harmaa/hopea. Muutama punainen ja sininen myös.

Hieno väri Avensiksessa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Valkoinen taitaakin olla "kalliin auton" väri :) Parkkiksella taitaa olla vain yksi valkoinen V70 ja aika moni on harmaa/hopea. Muutama punainen ja sininen myös.
Riippuu täysin merkistä. Osalla valkoinen on se hinnat alkaen väri, osalla saa maksaa itsensä kipeäksi mistä tahansa muusta kuin punaisesta jne. Hauskoja erikoisuuksia myös maakohtaisesti. Esimerkkinä briteissä Focus ST:n Stealth grayn saa vain kalleimpaan ST3 varustetasoon ja muistaakseni varsin kovaan lisähintaan kun suomessa se on toinen ns ilmaisista väreistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 732
Sanoo mies joka ajaa 30 vuotta vanhalla puhkinussitulla audilla.

Oisko jo seuraava aihe.
Menisi muuten oikeasti vaikeaksi jos pitäisi valita V8-koneisen A/S8:n ja uuden 1.8 (tms) Avensiksen väliltä. Ja ensimmäisen hankinnan jälkeen jäisi vielä parikymppiä enemmän rahaa tilille ja hymy naamalle. Hmm. Ei sittenkään niin vaikea valinta. :D

Edit: ettei ylläpito taas noteeraa OT:ksi, niin tulin komppaamaan Audimiehen arjenharmaata valintaa. :kippis:
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Menisi muuten oikeasti vaikeaksi jos pitäisi valita V8-koneisen A/S8:n ja uuden 1.8 (tms) Avensiksen väliltä. Ja ensimmäisen hankinnan jälkeen jäisi vielä parikymppiä enemmän rahaa tilille ja hymy naamalle. Hmm. Ei sittenkään niin vaikea valinta. :D

Edit: ettei ylläpito taas noteeraa OT:ksi, niin tulin komppaamaan Audimiehen arjenharmaata valintaa. :kippis:
Juu ei kahta kertaa tarvitsisi miettiä kumman ottaisi vaikken moisista Vageista juuri välitäkään. Ei tuo Toyota huono auto ole missään nimessä, mutta tiedän kumman ratissa viihtyisin paremmin ja tulisi unohdettua se kulutus ja muut arkiset murheet kunnolla kenkiessä kasikoneen ärähtäessä (vaikkei tehoa löytyisikään juuri nykymittapuulla).
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nnh

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 186
Kylläpäs kävikin Toyota tunteisiin näköjään :D Useammin saisi näitä tänne triidiin ilmestyä niin saataisiin värikästä keskustelua enemmänkin.

Tuntuu että osalla porukasta tärkeintä on se mitä muut autosta ajattelevat kun sillä ajaa. Itselle tärkeintä on se miltä se omiin käsiin tuntuu / silmiin näyttää. Kohta joku kommentoi että eihän tuollaisesta anjoviksesta voi kukaan koskaan ikinä tykätä. Siihen voi vaan todeta että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Meitä on moneksi ja onneksi niin. Tylsäähän se olisi jos kaikki ajattelisivat samanlailla pitäisivät täysin samoista asioista.

Jokin harrastepeli olisi myös ajatuksissa käyttiksen rinnalle (vanha jenkkirauta yms). Mutta nykyisellään ei tilat moisen säilytykseen/roppaukseen riitä joten palataan siihen sitten kun mahdollisuus on.

Mutta jatketaan keskustelua ja pistäkää kuvia tulemaan. Aina mukava katsella millä porukat suhaa menemään :tup:
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Minä pidän tuon Avensiksen ulkonäöstä, ja myös tuosta harmaasta väristä.

Tunnustan myöskin haahuilleeni Heyrstin A8:n kaltaisen auton suunnassa aika pitkään, mutta 60 kilometrin työmatka väänsi asian ainakin itselleni toiseen malliin. Noita oli 10 vuotta vanhoina, 4,2 litran koneella ja ajokilometreiltään 100 000 - 150 000 ajettuina kyllä tarjolla aika sopivalla hinnalla. Jos itse osaa aivan kaiken, ja tilaa osat Saksasta omin nokkinensa, eikä aja kovin paljoa, niin vanhempi A8 on todella hyvä valinta. Tekijät ovat nykyisin itsekin tajunneet tehneensä aivan liian hyvän ja kestävän korin, ja uusissa onkin kynnyskotelot ja muitakin yksityiskohtia tehty taas ruostuvasta raudasta, ettei auto vain vahingossakaan kestäisi liian pitkään käytössä.

Oma A2 on hopean harmaa, ja kyllähän se väri turvallisuus mielessä vähän mietityttää. Onneksi valot sentään palavat koko ajan. Harmaa on toisaalta hyvä väri, auto ei oikeastaan koskaan näytä kovin likaiselta, ja se on helppo pestä nopeasti ja vähän jopa huolimattomastikin. Paskakeleillä syyllistyn joskus jopa siihen, että otan sisältä sankoon pelkkää lämmintä vettä ja harjan, ja käyn sipaisemassa tuulilasin ja muut ikkunat, ovenkahvat ja erityisesti sen peräkontin kahvan. "Pesu" kestää sellaiset noin 2 minuuttia. Joo... hävettää ihan itseänikin, mutta elämä joskus on. Harmaassa pinnassa moinen lusmuilu ei näy missään, eikä hyppää silmille.


T -.-
 
  • Tykkää
Reactions: nnh

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Kannattaa Heyrst minun mielestäni alkaa muuten metsästelemään ajoissa siihen A8:iin jostain jo sopivaa vähän ajettua vaihtokonetta ja laatikkoa. Näin siis minun mielestäni. Siinä on silloin autoa pitkäksi aikaa, ja autonvaihto rahat voi käyttää tässä elämässä johonkin aivan muuhun. Ostaa talliin vaikka sorvin ja jyrsimen itselleen leluiksi.

Minä kun ostin tuon oman A2:n, niin ostin muutama kuukausi myöhemmin Hämeen Autopurkaamosta peräkolaroidusta Polosta täsmälleen samanlaisen koneen ja vaihdelaatikon, joilla oli ajettu vain 40 tuhatta. Reilu 14 tuhannen euron autoon tuli noista lisähintaa 1600 euroa. Ne ovat minulla lämpimässä tallissa hyllyn alla odottelemassa hamaa tulevaisuutta. Itse kun ne joskus vaihtaa paikoilleen, niin viikkohan siihen menee aikaa kaikkine ihmettelyineen ja kesällä patjan päällä auringon ottamisineen, mutta eipä tarvitse samalla mitään ruostevaurioita enää korjailla. Laskin että jos joku minulta tuon pikkuaudin kolaroi alta, niin saan kyllä myytyä koneen ja laatikon eteenpäin sopivalla hinnalla. Ei siinä mitään "sijoitusriskiä" mielestäni ole, kun noin tekee.

Vaihdon jälkeen voi ajan kanssa ja ihan harrastusmielessä ihmetellä sitten sitä vanhaa enemmän ajettua konetta, ja arvioida sitä, kannattaako sille alkaa enää tekemään mitään vaiko ei. Venttiilit ja nostajat eivät paljoa maksa, ja käsin ne voi hioa paikoilleen, ja sylinterit voi käsin hoonata ja vaihtaa männänrenkaat uusiin, mutta isommat hommat kannattanee arvioida aika kriittisesti. Jos tykkää puuhata, niin miksipä ei, mutta vanhassa tavallisessa autossa ei ole koskaan muuta kuin se oma käyttöarvonsa.

Jos auto ehtii 20 vuoden ikään, niin voi olla jo vähän hankalaa löytää enää sitä sopivaa vaihtokonetta.

T -.-
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 732
Jep, just niin mä sanoin. Hienosti.
Sanoit ettei saa kritisoida väriä ellei osta uutta autoa itse?
Sinänsä samalla logiikalla ei sitten saisi kritisoida Toyotan väriä jos on ostanut Skodan, kun ei niitä nyt saa edes samalla värillä.

Kyllähän, varsinkin suosituissa, automalleissa saa käytetyissäkin valita itselleen värin joka, ellei nyt ehkä ole se ykkös valinta, niin ainakin "kelpaa". Itse jätin jopa tuossa "tonnin pommi" -hintaluokassa harkinnan ulkopuolelle nuo tumman vihreät metalliväriset autot (eg. VAGin "Dragon Green") jotka aiheuttaa oksennusreaktioita ja assosiaatioita (mk3 Golf joskus tuli otettua vaihdossa sellaisena).

Ja nykyään kuka tahansa voi vaikka teipata sen autonsa - ei tarvitse maksaa 3000 euroa maalaamoon että saa värin joka miellyttää enemmän...
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Maaleista aasinsillan kautta vähän off topicciin... minulla ovat etulokasuojat kokonaan muovia. Sormella kun pintaa tunnustelee, niin maali on pikkuriikkisen karkeamman tuntoista, kun alumiinin päällä. Olen toki noita vahannut. Oksentaako muovipinta tulevaisuudessa nuo maalit joskus irti? Ei siinä mitään sellaista vielä näy, mutta kun vuodet kuluvat, niin mistäpä sitä tuonkaan tietää. Onko jollain jo lähtenyt maalatuista muoviosista maalit vanhuuttaan irti? Edellisessä autossa muoviosat olivat läpivärjättyjä ja erivärisiä korin kanssa, ne vain haaltuivat vanhemmiten. Tässä autossa muoviosat ovat maalattuja. Tämmöisiä sitä vähän mietiskelee.

T -.-

Edit: Älkää vasiten tehkö toistenne kommenteista vääriä ja liian pitkälle meneviä tulkintoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 732
Niin? Edelleen on melko huvittavaa tulla ulisemaan toisten värivalinnoista kun itse ajaa käytetyllä ruoskalla.

Sama pätee myös kaikkiin lisävarusteisiin ja muihin vastaaviin asioihin. Aina tasaisin väliajoin joku höhöttää että miten sä tommoisen kahvikupin kokoisen koneen ostit. Höhöttelijällä itsellään on sitten joku saksantuontibmw 10 vuoden takaa alla.

Ostaa sitten itte sen uuden värikkään auton isolla koneella, jos kerran aiheuttaa noin paljon porua toisen valinnat.
Niin sun mielestä siis ainoa kriteeri on "ikä"?

Siis kyllähän ymmärrän jos autoilu on vain ja ainoastaan liikkumista paikasta A paikkaan B tai sitten jos on ihan oikeasti varaa laittaa se 100keur siihen autoon että saa just semmosen kun haluaa.

Sitten on se suurin osa kansasta joka ajelee niillä valmiiksi piereskellyillä.

Sitäpaitsi se kaupasta ulos ajettukin muuttui muuten samantein käytetyksi ja hinta putosi roimasti. Usein jopa sen 10 vuotta vanhan baijerilaisen hinnan alle.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 554
Juu, en minä sitä valintaa kritisoi, vaan sitä että käytetyn ostaja höhöttelee muiden värivalintoja.

Ostaa itte vaan sen uuden.
Tuuhea ajatusmaailma, et jos toisten väriä kommentoi, on automaattisesti käytetyn omistaja. Hyvin sä vedät.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
694
Laitetaan nyt kuva omastakin autosta tähän harmaiden autojen jatkoksi :p
Kuva on otettu hankittaessa reilut 2 vuotta ja 120000km sitten. Ei näköjään ole tullut otettu uudempaa edustuskelpoista kuvaa :eek:

12113466_10206830662259647_1352751503893595694_o.jpg
 

RieskaMies

Mr. Pelican
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
411
Laitetaan nyt kuva omastakin autosta tähän harmaiden autojen jatkoksi :p
Kuva on otettu hankittaessa reilut 2 vuotta ja 120000km sitten. Ei näköjään ole tullut otettu uudempaa edustuskelpoista kuvaa :eek:

Täältä löytyy kans tuollainen Saksalaisten hylkäämä harmaa varpunen.
Vastaava arjenharmaa farkkubemari löytyy täältäkin :D
PenariTalvimaisemissa.png

Tämä on tosin vain 320i automaatti ja varusteitakaan ei käytännössä ole. Kuutosbensalla, manuaalilla, värillä ja jonkinlaisin varustein ladattu vastaava farkku tulee varmaan tämän jälkeen.
Pirun hyvän tuntuinen laite tuo nykyinenkin on ajaa vaikka kone on melko tuhnu tähän koppaan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 801
Joo, no eipä tuokaan ole kuin 320da M47TU2 koneella. Varusteita on ihan mukavastin nahkahousu ruksinut.
 
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
166
Heh. Onpa hienoja menopelejä täällä näkynyt. Laitetaanpa vastapainoksi tämä oma Hyundai I30 -11. Asiallisennäkönen kaukoidän tuote ja vaikka kaikenlaisia tuli koeajeltua, niin jostain ihmeen syystä minä tähän kaikessa yksinkertaisuudessaan tykästyin. Emäntä on vastuussa parkkikiekon värivalinnasta.
huihai.jpg
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
694
Vastaava arjenharmaa farkkubemari löytyy täältäkin :D

Tämä on tosin vain 320i automaatti ja varusteitakaan ei käytännössä ole. Kuutosbensalla, manuaalilla, värillä ja jonkinlaisin varustein ladattu vastaava farkku tulee varmaan tämän jälkeen.
Pirun hyvän tuntuinen laite tuo nykyinenkin on ajaa vaikka kone on melko tuhnu tähän koppaan.
Joo, no eipä tuokaan ole kuin 320da M47TU2 koneella. Varusteita on ihan mukavastin nahkahousu ruksinut.
Itellä on 330d automaatilla, jotka oli oikeastaan ne ainoat "must have" kriteerit. Ihan ok:t varusteet tuossakin, mutta ei ole M-Sporttia eikä sporttijakkaroita :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 732
Tarkista ajoneuvon tiedot - Asiointi

Mielenkiintoista faktaa löytyy tuolta ihan ilmaiseksi. Esim enpä tiennyt että omalla Pösöllä on edelliset omistajat ajaneet vain 3tkm / vuodessa. Katsastuskilometrit löytyy suoraan palvelusta nimittäin.
Niihin katsastuksen kilsoihin kannattaa suhtautua joskus kriittisesti; esim. omassa "pompsahtaa" 30tkm yhtäkkiä kun katsuri ei erota 6:sta 9:stä. Kolmen päivän päästä taas -30tkm mittarissa takalevyjen vaihdon jälkeen uusintakatsastuksessa. (Ja oli vielä Harkka itse Autoliiton pisteessään ketä mokaili...)

Trafin sivua jos lukee kuin piru raamattua voisi luulla että ruuvasin 30tkm pois tuossa välissä... :rolleyes:
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 554
No niinkö mä sanoin? Hyvin sä ihan itte vedät kun luetun ymmärtäminen on tota tasoa. :D
Hyvin sä vedät jatkuvasti asian vierestä. Jos joku kommentoi autoa, sulta tulee heti kommentti ettei käy mitään sanomaan kun käytetyllä ajaa. Mitäköhän tuosta pitäisi ajatella... hmm. No mutta kun sun vänkäyksiä tällä autopuolella katselee, niin ei ihmekään. Jatka volvoilua rauhassa.
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Ja jos tiivisteet kuivuu ne vaihdetaan.. typeräähän se olis jättää kone irtonaisena tiivisteet vaihtamatta.
Ihanko vain sopivalla koukulla kaivat ne pois, ja painat akselin päästä uudet stefat tilalle? Tuota olen minäkin miettinyt... että pitääkö ne vaihtaa vaiko ei, kun kilometrejä on tosiaan koneessa vain 40300:n pinnassa. Kyllähän ne stefat tietenkin kuivuvat ja vanhenevat. Joo...
Pahuksen purkaamo oli ehtinyt jo koneen ja laatikon toisistaan erottaa, ja hukata romuläjään ne pultit. Koneessa oli samaan hintaan kuitenkin paikoillaan vielä imu- ja pakosarja, ja pakosarjan perässä kiinni vielä se 1. katalysaattorikin. Startti ja laturi olivat samoin jo kadonneet. Kone ja laatikko ovat kuitenkin varmasti pari, ja peräisin samasta vähän ajetusta ja peräkolaroidusta autosta. Kone on BBY ja laatikko on GRZ mallia. Voi olla, ettei sillä imusarjallakaan tee mitään, kun A2:n konehuone on sellainen pirunnyrkki, ja Polohan on lisäksi vielä eri auto.

Mitenkä ajattelit säilöä tuon kolaroidun Audi A8:n ja sen moottorin? Pidät auton pihalla hengittävän peitteen alla, ja käytät sitä pari kertaa vuodessa, että öljyt kiertävät koneessa kunnolla? Kuivata välillä sitä auton sisustusta sisätilalämmittimellä, ettei sisustus ala homehtumaan. Home on ilkeä jos se pääsee iskemään. Vai meinaatko pistää auton pukeille, ettei renkaisiin tule lautumia, ja kaataa koneeseen säilytysöljyt sisälle?

Ajattelitko vaihtaa ne venttiilit ja hioa ne uudet sopimaan niihin istukoihin kunnolla? Niitä on 32 kappaletta... :lol: ja hommaa ei käsitykseni mukaan pitäisi tehdä yhteen suuntaan kiertämällä ja hiertämällä, vaan nimen omaan edestakaisella liikkeellä ja käsin se homma tehden. Tuon tason moottorissa siinä kannessa venttiilin vastinistukkana on jokin kovametalli rinkula, se tuskin on yhtään menettänyt vielä sitä alkuperäistä muotoaan. Pelkän venttiilien hionnan niitä vasten pitäisi silloin riittää. Minua kiinnostaa kovastikin, onko asia näin? Heitä joskus vaikka yv:tä tästä aiheesta, jos alat tuota kyseistä sovitustyötä käsin tekemään.

Audin moottorissa muuten nokka pyyhkäisee sen hydraulisen välyksen säätäjän keskilinjan sivuun hiukan toispuoleisesti. Näin nostaja pyörii vähentäen itse sitä omaa kulumistaan. Sekin vastinpinta on jotain kovametallia. Jos se venttiili pyörii siinä mukana, niin venttiilit (uudetkin) voivat sovittua paikoilleen automaattisesti käytön ja sisäänajon aikana.

Kyllähän sitä välillä miettii, että olisiko sitä pitänyt sittenkin sortua tuollaiseen viimeisen sukupolven todella hienoon dinosaurukseen. Jos lainsäädäntö vain sallii nuo liikenteeseen, niin nuo ovat tämän vuosisadan loppupuolella jo keräilykappaleita. Toinen vaihtoehto on, että noista tulee haluttuja diy sähköautojen aihioita, keulaan ja peräkonttiin asennetaan kuution muotoinen polttokenno tai akusto tai jopa molemmat, ja pyörän keskiöt vaihdetaan sähkömoottori vanteisiin. Tuota hienompaa auton koria ja aihiota kun ei automaailmassa ole tarjolla.


T -.-

Se kolaroitu korikin voi olla oikeasti aika arvokas, jos joku tuollaisen haluaa rakentelu aihioksi.
 
Viimeksi muokattu:

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 670
Mitä sä nyt hössötät?

Eihän toi uuden auton värivalinnasta motkotus tässä maassa ole mitään muuta kun kateellisen natinaa, jos itse ei ole valmis ostamaan uutta autoa.
Entä jos on ostanut käytetyn, mutta maksanut siitä paljon enemmän kuin tuollainen uusi Anjovis maksaa? Saako silloin kommentoida Anjoviksen väriä?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 213
Minä en ainakaan Clioon raaskinut väriä ottaa, vaikka uutena sen ostin. Valkoisena siis tuli, koska joku muu väri olisi ollut yli 4%:a koko auton hinnasta lisää. Perheen muutkin autot ovat "hauskojen ihmisten" mukaan persaukisten valitsemia, koska Mustangin väriksi uutena valitsin mustan ja X3:n halusin ehdottomasti valkoisena, koska se sopii parhaiten M-sportin kanssa yhteen kontrastieron takia.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 835
Ei kai tässä jutussa ollut alunperin edes kyse siitä värivalinnasta? :confused:

Huvituksen aihe oli se, että erehdyttiin mainostamaan valittua uutuusväriä, kun asiaa tuntemattoman silmään kuvassa on aivan tasan arjenharmaa Toyota joka ei siitä muutu miksikään sillä että arjenharmaalla on uusi hieno nimi.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
850
Ei kai tässä jutussa ollut alunperin edes kyse siitä värivalinnasta? :confused:

Huvituksen aihe oli se, että erehdyttiin mainostamaan valittua uutuusväriä, kun asiaa tuntemattoman silmään kuvassa on aivan tasan arjenharmaa Toyota joka ei siitä muutu miksikään sillä että arjenharmaalla on uusi hieno nimi.
Tää vitun laastin / kontulan betonilähiöiden paskanharjaa on kyllä melkoinen "trendiväri". Skoda aloitti ja nyt muut apinoi perässä? Mikäköhän sellaisessa 60-luvun betonilähiön sävyssä oikein jengiä viehättää? Jonkinlainen erikoisuuden tavoittelu muuten arjenharmaissa, mitään sanomattomissa perheautoissa kuten Skoda tai sittemmin Toyota, "ei muuten tuu toista samanlaista väriä ihan heti vastaan"??

Vahvasti väitän että joskus x vuoden päästä käytettyinä noi on niitä vaihdokeista halvimpia, koska väri. Olihan 80-luvun lopulla sellainen "burgundin tai maroonin" punainen, viininpunan sekoitus kovakin trendiväri niin maalipinnassa kuin sisustassa. Nykyään noille lähinnä oksennellaan:



 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Ei kai tässä jutussa ollut alunperin edes kyse siitä värivalinnasta? :confused:

Huvituksen aihe oli se, että erehdyttiin mainostamaan valittua uutuusväriä, kun asiaa tuntemattoman silmään kuvassa on aivan tasan arjenharmaa Toyota joka ei siitä muutu miksikään sillä että arjenharmaalla on uusi hieno nimi.
No siis onhan tuon tyyppinen efektitön harmaa ns uusi juttu sinällään. Ei ole vuosiin tainnut saada tilattua autoa ilman metalli tai helmiäisefektiä tuollaisena primer harmaan tyyppisenä. Itse ainakin olen pirun tyytyväinen yhä oman avararissa näkyvän Focuksen värivalintaan. On hyvin samantyyppinen kuin tuo Toyotan väri. Erottuu joukosta todella hyvin pistämättä silmään. Omassa päässä tuon tyyppinen väri vain on enemmän yhdistetty hot hatch malleihin eikä ns arjenharmaaseen Toyotaan joten pistää hiukan silmään huonolla tavalla.
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Ultroksen minun mielestäni hyvin komea Avensis ei ole "arkisen harmaa", vaan se väri on Manhattan Gray, ja se kääntyy kyllä käsitteeksi suurkaupungin harmaa tai betonin harmaa. Betoniviidakon maasturiin se on hyvä maastoväri. Minäkin olisin voinut valita juuri tuon värin.

Vanhoina hyvinä aikoina tuollaisessa autossa olisi voinut olla asetelineet auton sisällä, mutta nykyaikana kannattanee Helsingin seudulla alkaa säilyttämään keskikonsolissa isokokoista kunnollista lamautinta. Sellaisella voi sitten kaiken maailman solkkaajia vähän sohaista ja opettaa, mikäli pyrkivät liian läheiseen kosketukseen.

Ja minä muuten pidän myös tuosta viininpunaisesta Burgundin punaisestakin... minusta sekin oli hyvä väri. Sellainen aikaa vastaan hyvin kestävä perusklassikkoväri tuokin. Näin nämä makuasiat menevät aivan ristiin.

T -.-
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Itelle ainakin semmonen tumma grafiitti metallivärinä kelpaa oikeen hyvin.
Nätti värihän tuo on mutta aika nopeasti kyllästyy puhtaanapitoon. Näyttää hyvältä vain puhtaana kun tuo ns normiharmaa kestää hiukan likaakin näyttämättä aivan kauhealta. Ibiza Cupra oli Pirineos Gray aka juurikin graffiitin harmaa ja aika perseestä oli pitää puhtaana.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 852
Viestejä
4 211 281
Jäsenet
70 969
Uusin jäsen
700e puhelin

Hinta.fi

Ylös Bottom