Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
GS F:t ovat kuin yksisarvisia suomessa, yhtäkään ei ole näkynyt myynnissä toisin kuin IS F:t joka silloin tällöin vaihtavat omistajaa, niitä on ehkä 10 kappaletta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 427
Kyseisen korimallin GS:ää sai vielä 4,3 V8:lla, joka on lisäksi luokassaan erittäin taloudellinen. Veikkaan 8l/100km:ä toteutuvan matka-ajossa. Eihän se mikään ripeä ole. Lienee yli 6s 0-100 lupaus, eli Hybridi taitaa olla siinä etevämpi, mutta mitä sitten? Moinen on täläkin hetkellä yksi kaupan Nettiautossa. Taitaa silti olla vähän tuunattu kuvien perusteella. IS:ssä on se hyvä puoli, että sitä uudempiakin saa kasikoneisia. Taitavat olla vielä harvinaisempia täällä kuin GS:ät aikuisten moottorilla.
Ainoa vaan että tuota uutta ISää ei Euroopassa nähdä ollenkaan. Aikamoinen homma varmasti ois trokata tommonen esim. Jenkeistä. Gen3 IS mitä Euroopassa myydään on vaan joko 300h tai sitten paljon harvinaisempi 200t, jota ei Suomessa edes myyty. Toisaalta ei Lexukset mitään urheiluautoja olekaan, enemmän mä näen Lexuksen mukavana kulkupelinä kuin sporttisena. Jos haluaisin ajettavuutta ja sporttisuutta niin saksalainen olisi parempi vaihtoehto.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Olen ollut siinä luulossa, että 6 sekunnin pintaan kulkeva auto on ripeä, mutta ehkä ei enää nykypäivänä. Olishan se kiva joku päivä omistaa toinen V8 Lexus. IS F:n olen jopa onnistunut livenä näkemään Hervannassa ihan ja onhan se nätti auto.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 511
Olen ollut siinä luulossa, että 6 sekunnin pintaan kulkeva auto on ripeä, mutta ehkä ei enää nykypäivänä. Olishan se kiva joku päivä omistaa toinen V8 Lexus. IS F:n olen jopa onnistunut livenä näkemään Hervannassa ihan ja onhan se nätti auto.
No siis esim oma Fiesta ST hot hatch lasketaan jo semi "hitaaksi" 0-100 arvoja laskiessa. Isoin ero minkä moni vain unohtaa on tuo kiihtyvyys liikkeestä. Etuveto ei irtoa viivalta millään kuten nelikko tai kunnon rengastuksella oleva takaveto. Lisäksi isossa osassa alkaa olla automaattiaski joka parantaa kiihtyvyyslukemia entisestään. Itsellä esim kiihtyvyys on Mountunen miedolla softalla 5.9s 0-100kmh mutta joudun vielä n.90kmh vaihtamaan kolmoselle joka luonnollisesti huonontaa tuloksia huomattavasti. Etenkin nuo 0-100kmh tulokset ovat parantuneet viimevuosina pirusti mm juurikin automaattien ja modernien turbokoneiden parantumisen myötä. Oma 1.5l 3pyttyinen esim repii 235hp/350nm (vakio 200hp/290nm) tehot ja on ns "miedosti" softattu. Monessa autossa teholukemat eivät itsessään ole kasvaneet mutta tehoalue on kasvanut senkin edestä ja vääntöä tullut lisää jo naurettavan pienillä kierroksilla. Myös vaihteistot ovat kehittyneet viimevuosina ja mahdollistaneet mm nuo rajummat vääntölukemat kun ennen aski saattoi olla se rajoittava tekijä siinä miten paljon vääntöä uskalsi ottaa ettei aski sano itseään irti.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 427
Olen ollut siinä luulossa, että 6 sekunnin pintaan kulkeva auto on ripeä, mutta ehkä ei enää nykypäivänä. Olishan se kiva joku päivä omistaa toinen V8 Lexus. IS F:n olen jopa onnistunut livenä näkemään Hervannassa ihan ja onhan se nätti auto.
Sähköautoaikana alkaa olemaan ihan perushuttua tuomonen 6s. Mm. uusi Rav 4 plugin kiihtyy 6s sataseen. Täysin perus perhevankkuri.
 

iGMAS

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
307
Olen ollut siinä luulossa, että 6 sekunnin pintaan kulkeva auto on ripeä, mutta ehkä ei enää nykypäivänä. Olishan se kiva joku päivä omistaa toinen V8 Lexus. IS F:n olen jopa onnistunut livenä näkemään Hervannassa ihan ja onhan se nätti auto.
Se on tunne asia mikä on ripeä auto. Jollekin 6 s voi tuntuu ripeältä siihen asti kun on istunut vielä nopeamassa autossa.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 711
Onhan tuo 6s reaalimaailmassa vieläkin ripeä vaikka jollekin Teslan Ludicrous modelle valoissa saattaa hävitä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 599
No siis esim oma Fiesta ST hot hatch lasketaan jo semi "hitaaksi" 0-100 arvoja laskiessa. Isoin ero minkä moni vain unohtaa on tuo kiihtyvyys liikkeestä. Etuveto ei irtoa viivalta millään kuten nelikko tai kunnon rengastuksella oleva takaveto. Lisäksi isossa osassa alkaa olla automaattiaski joka parantaa kiihtyvyyslukemia entisestään. Itsellä esim kiihtyvyys on Mountunen miedolla softalla 5.9s 0-100kmh mutta joudun vielä n.90kmh vaihtamaan kolmoselle joka luonnollisesti huonontaa tuloksia huomattavasti. Etenkin nuo 0-100kmh tulokset ovat parantuneet viimevuosina pirusti mm juurikin automaattien ja modernien turbokoneiden parantumisen myötä. Oma 1.5l 3pyttyinen esim repii 235hp/350nm (vakio 200hp/290nm) tehot ja on ns "miedosti" softattu. Monessa autossa teholukemat eivät itsessään ole kasvaneet mutta tehoalue on kasvanut senkin edestä ja vääntöä tullut lisää jo naurettavan pienillä kierroksilla. Myös vaihteistot ovat kehittyneet viimevuosina ja mahdollistaneet mm nuo rajummat vääntölukemat kun ennen aski saattoi olla se rajoittava tekijä siinä miten paljon vääntöä uskalsi ottaa ettei aski sano itseään irti.
Paljos fiesta painaa? Mulla manuaalivaihteinen 330 heppanen 1350 kilonen skylle tuntuu takavetosena nykivän sinne 5,5 pintaan mitä joskus testannut. Ei tosiaankaan maailman nopein kiihtyvyys vielä tuokaan. Seuraavaksi onkin tehopäivitys mikä ei softaamalla onnistu ja joku 5-600 heppaa tarkoitus nykästä ulos niin pärjää sitte edes paperilla teslalle vaikka oikeesti pyörät sutii kun kiihdyttää.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 511
Paljos fiesta painaa? Mulla manuaalivaihteinen 330 heppanen 1350 kilonen skylle tuntuu takavetosena nykivän sinne 5,5 pintaan mitä joskus testannut. Ei tosiaankaan maailman nopein kiihtyvyys vielä tuokaan. Seuraavaksi onkin tehopäivitys mikä ei softaamalla onnistu ja joku 5-600 heppaa tarkoitus nykästä ulos niin pärjää sitte edes paperilla teslalle vaikka oikeesti pyörät sutii kun kiihdyttää.
Tais olla painoa jossain 1300kg paikkeilla. Ja tosiaan tuossa on lukko auttamassa kummasti viivalta irtoamista ja pito ei riitä kahdella ensimmäisellä vaihteella silti vaan alkaa sutimaan kuivalla asfaltilla vielä kakkosen yläpäässä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
365
Tässä oman yli 1800kg painoisen diesel mehumaijan reilu 5sek 0-100kmh rykäisy. Lukkoperä ja 245/40r18 rengastus. Videolla lämpötila vähän nollan yläpuolella, kevyt lumisade ja kostea asvaltti.



2021_05_29_.jpeg 2021_05_29.jpeg
 

Liitteet

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 511
Juuri tuo vääntö :D. Muista kun yli 250nm eurooppalaisessa kipossa oli jo jotain :D. Nyt mennään jo tilanteeseen että en edes katso alle 300nm vääntävä ellei oli kutakuinkin tuo 300nm mutta laajalla alueella. Ja noista isommista koneista saa ihan tolkuttomia hepoja pelkällä softalla ja/tai parilla bolt on osalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Uusin hankinta rantautui muutama päivä sitten.
2021-09-08 15.50.41 – kopio.jpg

Paljoa tuosta ei vielä osaa sanoa ennenkuin pääsee tarkemmin paneutumaan. Sen tietää jo, että -55 Ford F350 on kyseessä. Kaikki muu onkin sitten hämärän peitossa.

Näitä romuja on jo liikaakin, mutta koska halvalla saa, on se näköjään pakko ostaa.
Seuraava romu on jo tulossa. Vaikka edellisillekään ei meinaa olla aikaa.
On Gas Monkey Garage tuosta näköjään ihan oman "jaksonkin" tehnyt.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
692
Volvo v60 bi-fuel tuli taloon. Ajellaan kaasulla pääsääntöisesti nyt. Sähköautoa ei tule. Kunhan toi kestää siihen saakka kunnes oon mullan alla.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
86
Keväällä hommasin vm. 2015 Passat BiTurbon tilalle BMW:n. Passat oli loistava mun mielestä, mutta vaihtelu virkistää. Lähemmäs 15 vuotta autoiltu ja nyt ensimmäistä kertaa BMW alla. Ei nyt ihan ensimmäisenä ollut ajatuksissa, mutta extempore koeajon jälkeen tilanne muuttui. Laadusta en pidemmällä tähtäimellä tiedä, mutta ajettavuuden puolesta voi suositella. Kannattaa ainakin käydä kokeilemassa jos speksit muuten täyttyisi, vaikkei olisi heti ensimmäisenä listalla harkita baijerilaista.

- 530d xdrive vm. 2014 (Facelift).
- Ostohetkellä ajettu 103tkm, nyt 120tkm.
- Lisävarusteita (osa vai olla ehkä "vakio"kamaakin, en ole varma): Harman Kardon, adaptiiviset pitkät, kaistavahti, sähköinen kattoluukku, nahkasisusta, musta sisusta (katto ja pilariverhoilu), Azure Black väri (näyttää auringossa vähän siniseltäkin).

IMG_6469.JPEGIMG_6470.JPEGIMG_6784.JPEG
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 588
Keväällä hommasin vm. 2015 Passat BiTurbon tilalle BMW:n. Passat oli loistava mun mielestä, mutta vaihtelu virkistää. Lähemmäs 15 vuotta autoiltu ja nyt ensimmäistä kertaa BMW alla. Ei nyt ihan ensimmäisenä ollut ajatuksissa, mutta extempore koeajon jälkeen tilanne muuttui. Laadusta en pidemmällä tähtäimellä tiedä, mutta ajettavuuden puolesta voi suositella. Kannattaa ainakin käydä kokeilemassa jos speksit muuten täyttyisi, vaikkei olisi heti ensimmäisenä listalla harkita baijerilaista.

- 530d xdrive vm. 2014 (Facelift).
- Ostohetkellä ajettu 103tkm, nyt 120tkm.
- Lisävarusteita (osa vai olla ehkä "vakio"kamaakin, en ole varma): Harman Kardon, adaptiiviset pitkät, kaistavahti, sähköinen kattoluukku, nahkasisusta, musta sisusta (katto ja pilariverhoilu), Azure Black väri (näyttää auringossa vähän siniseltäkin).

Hieno valinta :) Kai olet huomannut myös kanssaliikennöitsijöiden respektit musta BMW vs Passatti?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 180
Hieno F10. Itse ehkä kävisin BMWIZin tmv. puheilla ja pyytäisin retrofittaamaan vielä isomman näytön, tuo jotenkin vauraamman vaikutelman. Mielestäni F10 ei M-Sportia edes kaipaa kun tuo vakio LCI on noin nätti, ehkä jopa arvokkaamman näköinen noin.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
86
Hieno valinta :) Kai olet huomannut myös kanssaliikennöitsijöiden respektit musta BMW vs Passatti?
Kiitoksia. Rehellisesti, en oo itseasiassa huomannut mitään aiemmasta poikkeavaa liikenteessä. Ehkä mä istun liian ylpeenä uudessa norsunluutornissa enkä oo huomannu :D OT: Vakuutukset Passattiin oli IF:llä ~800€/v. BMW:hen 1600€/v (täyskasko, lasiturva yms.). Vakuutusyhtiö Turva:sta BMW:hen 900€ sama setti. En ota kantaa yhtiöiden toimintaan tai kokemuksiin kumpi on parempi, mutta tämä tiedoksi vain.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
86
Hieno F10. Itse ehkä kävisin BMWIZin tmv. puheilla ja pyytäisin retrofittaamaan vielä isomman näytön, tuo jotenkin vauraamman vaikutelman. Mielestäni F10 ei M-Sportia edes kaipaa kun tuo vakio LCI on noin nätti, ehkä jopa arvokkaamman näköinen noin.
Samaa mieltä, aika onneton tuo ruutu. Onko sulla tarkemmin tietoa miten tuo retrofittaus homma toimii? Lähinnä, että pitääkö itse hommata isompi näyttö ja asennus tuolta, vai löytyykö BMWIZ:ltä suoraan tiskiltä tyyliin "F10 retrofit ruutu". Riippuen miten tuo toimii ja maksaa, niin voisin harkitakin. Passattiin verrattuna muutenkin tuo multimedia puoli on aika onneton. Bluetooth on epäluotettava, semi hidas yhdistämään, biisien vaihto ei aina toimi ja joskus asetus muuttuu itsestään siten, että bluetooth ei toista audiota, jonka jälkeen se pitää käydä kytkemässä taas päälle. Erikoisia haasteita mihinkä en ole tottunut. Toimii kuitenkin n. 80% ajasta ihan ok.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
835
Samaa mieltä, aika onneton tuo ruutu. Onko sulla tarkemmin tietoa miten tuo retrofittaus homma toimii? Lähinnä, että pitääkö itse hommata isompi näyttö ja asennus tuolta, vai löytyykö BMWIZ:ltä suoraan tiskiltä tyyliin "F10 retrofit ruutu". Riippuen miten tuo toimii ja maksaa, niin voisin harkitakin. Passattiin verrattuna muutenkin tuo multimedia puoli on aika onneton. Bluetooth on epäluotettava, semi hidas yhdistämään, biisien vaihto ei aina toimi ja joskus asetus muuttuu itsestään siten, että bluetooth ei toista audiota, jonka jälkeen se pitää käydä kytkemässä taas päälle. Erikoisia haasteita mihinkä en ole tottunut. Toimii kuitenkin n. 80% ajasta ihan ok.
Onpa erikoisia ongelmia. Mulla on 2014 kolmossarjalainen pienellä näytöllä eli kaiketi sama multimedia? Siinä on siis HU_ENTRYNAV multimediana, joka tuli juuri samassa kuussa kuin oma on kasattu. Tuohon menee isompi ruutu heittämällä eli pelkkä koodaus riittää. Vanhempaan HU_ENTRY yksikköön isompaa ruutua ei taas saa eli tuo kannattaa tarkistaa ennen ruudun hankkimista.

Itsellä on kyllä bluetooth toiminut vanhalla Sonyn Z1:llä kuin myös nykyisellä Oneplus 8:lla. Sen sijaan välissä ollut Nokia 8 temppuili jatkuvasti. Voi siis olla luuristakin kiinni. Kannattaa myös tarkistaa josko mankalle olisi päivityksiä, sen voi ainakin omassa päivittää ihan USB tikulla.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
86
Onpa erikoisia ongelmia. Mulla on 2014 kolmossarjalainen pienellä näytöllä eli kaiketi sama multimedia? Siinä on siis HU_ENTRYNAV multimediana, joka tuli juuri samassa kuussa kuin oma on kasattu. Tuohon menee isompi ruutu heittämällä eli pelkkä koodaus riittää. Vanhempaan HU_ENTRY yksikköön isompaa ruutua ei taas saa eli tuo kannattaa tarkistaa ennen ruudun hankkimista.

Itsellä on kyllä bluetooth toiminut vanhalla Sonyn Z1:llä kuin myös nykyisellä Oneplus 8:lla. Sen sijaan välissä ollut Nokia 8 temppuili jatkuvasti. Voi siis olla luuristakin kiinni. Kannattaa myös tarkistaa josko mankalle olisi päivityksiä, sen voi ainakin omassa päivittää ihan USB tikulla.
Kiitos tiedoista. Testaan toisella puhelimella ja tsekkaan päivitykset. Toi on rekisteröity muistaakseni 2/2014, joten lienee mahdollisuus ettei ole uudempaa yksikköä. Täytyypä kattoa. Mut eipä tämän enempiä off-topiccia asian tiimoilta, jatketaan harjotuksia : )
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 180
Samaa mieltä, aika onneton tuo ruutu. Onko sulla tarkemmin tietoa miten tuo retrofittaus homma toimii? Lähinnä, että pitääkö itse hommata isompi näyttö ja asennus tuolta, vai löytyykö BMWIZ:ltä suoraan tiskiltä tyyliin "F10 retrofit ruutu". Riippuen miten tuo toimii ja maksaa, niin voisin harkitakin. Passattiin verrattuna muutenkin tuo multimedia puoli on aika onneton. Bluetooth on epäluotettava, semi hidas yhdistämään, biisien vaihto ei aina toimi ja joskus asetus muuttuu itsestään siten, että bluetooth ei toista audiota, jonka jälkeen se pitää käydä kytkemässä taas päälle. Erikoisia haasteita mihinkä en ole tottunut. Toimii kuitenkin n. 80% ajasta ihan ok.
Soita sinne, eiköhän sieltä saa ihan koko paletin. Oon siellä joskus asennuttanut vakionopeudensäätimiä yms niin on saanut ihan avaimet käteen tyyppisesti kaiken.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
390
Maukas väri tuo punainen, kerrohan sitten kokemuksia miltä Tesla maistuu.


Kohta pari kuukautta sähköllä ja edelleen on kyllä varsin miellyttävän tuntuinen auto. Pari pientä juttua täytyy tuohon laittaa (MCU2 upgrade ja langaton lataus puhelimelle keskikonsoliin). Tosiaan heti tuoreeltaan kävi Vetokujalla lämmitysvastuksen vaihdossa jona aikana ajelin Model 3 Performancella. Tuossa uudemmassa loanerissa jo olleen MCU2:n sutjakkuus teki vaikutuksen, tosin eipä tuota oikeastaan kaipaa jos ei paremmasta tiedä. Muutoin ässä - vaikka pari vuotta vanhempi onkin - on joka saralla (tilat/mukavuus/tehot) paljon parempi vaihtoehto meikäläiselle. Nyt alkanut olla yöpakkasia mutta eipä haittaa kun auto on aina valmiiksi lämmin töihin lähtiessä ja akkukaan ei vielä ole osoittanut ryytymisen merkkejä.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
86
Itsellä on pari vuotta vanhempi F11 ja ihan samantapaisia ongelmia on Bluetoothin kanssa. Etenkin kun autoon on liitetty kaksi puhelinta, niin käytännössä toinen ei yhdisty koskaan Bluetoothiin ilman kikkailua.

Ajattelin seuraavaksi kokeilla, toimisiko iPhone yhtään paremmin yhteen auton kanssa. Applen laitteet muutenkin antavat etenkin Apple Musicilla hiukan monipuolisemmat valikot auton ruudulle, ainakin piuhan kautta.
Meillä on vaimon kanssa iPhonet molemmilla. Nyt kun mainitsit, niin yhdistettävissä meidänkin osalta haasteet kahden puhelimen setupissa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
583
9-3 Saab Aero vaihtui tutumpaan bemariin. Aiemmin ollut e39 530d ja e46 320d ja kyllä tämä tuntui heti sopivalta omaan käteen. Tehokas automaatti etuveto ei taas niinkään.

Eli e91 330i, 272hp n53 koneella. M-sport ja sopiva kasa varusteita. Nähtävästi myös Parrot bluetooth laite näkyy puhelimelle muttei yhdisty. Autossa ei näy mitään bokseja, taitaa olla piilossa jossain.

P_20210924_162824.jpg

P_20210924_162833.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
774
tommonen pikku mersu tuli jokunen viikko sitten hankittua kun halvalla sai....pikku juttuja tossa on talven ajaks fiksailtavana mutta tekniikka kunnossa. 2.3 kompressor ja manuaali....automaattina olisin mieluiten ottanu mutta kaikkee ei voi saada mut lähinnä oli vaatimus slk:lle että joku muu väri kun perus harmaa ja toi 2.3 kone.
En oo tottunu viimeaikoina tommoseen kulutukseen kun oon ajellu dieselautolla 5 litraa sataselle niin ton kanssa saa kokoajan olla tankilla....tossa taitaa olla lähes kaksinkertanen kulutus + polttoaineen hinta on korkeempi.
Aina on jotenkin himoittanu kokeilla tota kun tykkään muotoilusta mutta yleensä hinnat ollu turhan kovia tai sit olleet ruosteisia tms. mutta nyt kun reilu 2 donaan tuli diili niin pätin viimeinkin ottaa testiin.

tää on mun viides avoauto ja melkein joutuu syksyllä noi ostamaan jos meinaa saada järkihintaan....tämän jälkeen en ehkä osta enää toista avoa vaan ehkä sit jonkun vanhan museoauton kesäautoks.

slkr170.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Kaverilla on just tuollainen SLK-facelift automaattina, 2.3 kompressor. Se on melkoisen ahdas auto, pirteä ajaa, nelosen pörinä ei ole kovin hääviä, olis kiva jos olis kutosella. Kattomekanismi on aika fiksu, ruosteet vaivaa. Mulla on saman ikäinen CLK ja SLK on ihan erityyppinen auto, kaksi tuulilasin pyyhintäkin on niinkuin normaalissa autossa. Halvalla olet kyllä SLK:n saanut jos hinta on 2k pintaan.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Unohtunut kirjoitella mutta tämmöinen Imprezan rimpula tuli tuttavalta hankittua kesällä paikkaamaan vuosien kaipuuta "ralliauton" ratin taakse.





Vm. 2008 WRX STI suhteellisen vihaisella tekniikalla sekä kahdelta omistajalta. Ensimmäinen omistaja oli tuttava joka tämän rakennutti, sitten auton omisti pari vuotta huollon tyyppi joka irroitteli siitä arkikäyttöä hankaloittavia asioita kuten mm. imusarjan metanoliruiskutuksen ja "muutaman muun" tilpehöörin. Sitten orggisomistaja osti auton takaisin ja nyt kesällä meikä teki tästä ostotarjouksen sekä lupauksen pitää hyvänä.

-Koneessa paljon kaikkea kivaa, mm. Cosworthin kilkkeitä, jenkkiläisen joillekin ehkä tutunkuuloisen Blouchin pajan billet turboahdin, vaihdelaatikossa N-ryhmän ralliautojen sisuskaluja sekä välitykset muutettu + "semisuora-hampainen" laatikko. Poikkitukea ei vain takakontissa vaan myös ohjaamossa B-pilareiden välissä Sparcon systeemi.
-Öhlinsin valmistama kilpa-alusta, joka on huollettu tehtaalla nyt keväällä 2021.
-Eberi lämmittämään kisaölppiä.
-Alusta hiekkapuhallettu & ruostesuojattu viimeksi nyt keväällä 2021.
-Kevyimmät takovanteet jota tällä pulttijaolla näihin saa.
-Hiilikuituinen kardaani.
-Entisen Tommi Mäkinen Racingin kisaosaa, paljon luokittelusälää N-ryhmän ralliautoista. Mm. törkeän kevyt konepelti ralliautoista tutuin pikalukituksin.
-100 -> 200 matalia 8sec aikoja, sen verran tekniikkaan uhrataan tulevaisuudessa aikaa että menee vähintään seiskalla.

-Maalautin auton melkein kokonaan, varsinkin keulassa oli kiveniskemää, korilla ajettu kuitenkin ostohetkellä jo 132tkm.
-Turbo huollettiin sen antauduttua 100 -> 200 -testiajoissamme (Saksassa).

Tää oli aikoinaan (10v takaperin) Mitsu/Subarupiireissä aika kova laite, useimmat harrastajat muistanevat alkuperäisen rakentajan sukunimen mukaan tän kikottimen... Esimerkiksi imusarjan metanoliruiskutus 100% työmatkakäytössä olevassa katuautossa oli siihen aikaan täällä meidän periferiassa jotain suht härskiä.

Mulla tälle ei ole suurempia suunnitelmia, jossain vaiheessa kone nostetaan nokalta ja tilalle tullee JDM-malleista tuttu, 8 000rpm kiertävä 2.0 -litrainen pannu sopivasti (täysin) kutiteltuna. Lähinnä hankin tämän paikkaamaan omaa kaipuuta "rallifiilistelyyn". Mikään tähän astinen urheiluautoni ei ole pystynyt täyttämään näiden tuomaa, omanlaistaan "ajamisen fiilistä" ... Ja tässä varsinkin se ralliheritaagi on erittäin vahvana läsnä, ei vähiten koska lyhyet välitykset vaihteilla 1 -> 4 yhdistettynä voimansiirron mekaanisiin ääniin vaihteita vaihtaessa ovat kuin suoraan jostain ralliautosta. Kolahdukset vaihteiden mennessä pesään, "semisuorahampaisen" vaihteiston vieno "ulina" tai "vonkuna" sopivilla kierrosluvuilla, ym. ym. Aivan täydellistä!

Olen aivan myyty vaikka ikää on jo 40 vuotta. Useimmat varmaan nauraa, mutta oma intohimo isän ja isoisän kautta on aina elänyt vahvana nimenomaan rallipoluille, ralliautoille.

Kuvaoikeudet tosiaan "El Puercosi" -kuvaajalla :interested:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
50
Nätti impreza :thumbsup: Itselläni oli joskus vähän kutiteltu evo 8 lancer ja onhan nuo ajettavuudeltaan ja fiilikseltään todella hauskoja laitteita.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
894
On kyllä makea Impreza. Imusarjan metanoliruiskutusta ei ilmeisesti ole palautettu? Onko autossa ollut alunperin metanolitankki sitä varten? Lähtökohtaisesti en ymmärrä ollenkaan etuvetokinnereiden sporttiversioita. Ovat väsyneitä vehkeitä normaaliversioinakin, eli ei kaipaa enää sitä häpeää, että joskus vielä eturengas vinkaisisi. Tuon Imprezan sen sijaan ymmärrän hyvin. Kuinka paljon on kaakkeja?

Onhan tuossa toki myös paddle shiftersit.
Mitä ne on?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 511
On kyllä makea Impreza. Imusarjan metanoliruiskutusta ei ilmeisesti ole palautettu? Onko autossa ollut alunperin metanolitankki sitä varten? Lähtökohtaisesti en ymmärrä ollenkaan etuvetokinnereiden sporttiversioita. Ovat väsyneitä vehkeitä normaaliversioinakin, eli ei kaipaa enää sitä häpeää, että joskus vielä eturengas vinkaisisi. Tuon Imprezan sen sijaan ymmärrän hyvin. Kuinka paljon on kaakkeja?


Mitä ne on?
On niissä etuvedoissakin puolensa. Nimimerkillä juuri tänään luovuin omasta etuveto hot hatchistä joka meni melkein 45asteen kulmassa ilman että esc teki mitään ja ajettavuus oli vähintäänkin veikeä. Jos et kaasulla runtannut törkeästi että menisi suoraan niin perä irtosi aina ensin ollen kuitenkin täysin hallittava. Hauskin auto mitä olen omistanut.

Nyt sai kuitenkin väistyä 10tkm ajetun Tesla Model 3 Performance MY21:n tieltä. Tuleen sen verran kilsoja kehäteillä ruuhka-aikoihin että alkoi käydä harmittamaan tuo että auto meni ns hukkaan. Joten ostin sitten pirun nopean sohvan jossa on mukana iso tabletti.

20210929_172354.jpg
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
On kyllä makea Impreza. Imusarjan metanoliruiskutusta ei ilmeisesti ole palautettu? Onko autossa ollut alunperin metanolitankki sitä varten? Lähtökohtaisesti en ymmärrä ollenkaan etuvetokinnereiden sporttiversioita. Ovat väsyneitä vehkeitä normaaliversioinakin, eli ei kaipaa enää sitä häpeää, että joskus vielä eturengas vinkaisisi. Tuon Imprezan sen sijaan ymmärrän hyvin. Kuinka paljon on kaakkeja?
Nelivetohan tuo on...
 
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
337
Joo, Imgur ei näy, liitin nyt kuvan suoraan joten näkynee. Ihan perusboxsteri PDK 2010.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Ehkä maailman eniten reissannut 500F vaikka mittarissa vain 96K mailia :)
Viimeksi ollut liikenteessä lähemmäs 10 vuotta sitten, joten oli aika mahtava fiilis saada se viimeinkin tien päälle.
No nyt on kova ja oikean värinen! :thumbsup:
Kai tähän tulee R-33 erikoiskilvet ;)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.03.2019
Viestejä
100
Loppukesästä auton vaihto tuli ajankohtaiseksi ja hakusessa oli oikeasti iso sedan. Genre oli yllättävän kiven alla koska nykyään moni merkki, etenkin keskiluokkaiselle sopivassa hintaluokassa, myy lähinnä jotain korkeita crossovereita ja kevytcitymaastureita jotka ei vaan jostain syystä istu omaan silmään. Meinasin jo taipua farmariin sopivien vaihtoehtojen puutteessa mutta sitten puskista tuli vastaan ilmoitus joka tikkasi boksit. Eli 2018 (käyt.ot 2019) / 90tkm Optima jollain whateverpremiumlisävarustepaketilla. Pakko sanoa että olen ollut todella tyytyväinen tähän mennessä. 1.7l automaattidieseli toimii hienosti, kaiken maailman toimintoja ja varusteita on joka lähtöön sekä sisällä tilaa ja leveyttä riittää vaikka muille jakaa. Ainut negispuoli tiloissa on että tuosta hieman coupe-tyylisestä korin mallista johtuen takapenkillä suomalaisen miehen keskimittaa pidemmällä jantterilla ottaa varmasti pää kattoon vaikka jalkojen ja hartioiden puolesta lääniä riittäisikin. Lisäksi se sisäinen teinibensalenkkari toki haaveilee enemmistä tehoista, vaikka kyllä 141hp/350Nm todellakin riittää sujuvaan ajoon myös maantiellä.
IMG_20210922_131544.jpg
IMG_20210922_131704.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
587
^ Samat sanat. Tosin mulla on jotenkin perverssinä haaveena Kia Stinger GT 3.3 V6 tuplaturbo, saisi naapurit ihmetellä, että Saabisti hommasi Kia:n :rofl2:
Ne mitään autoista tiedä, niin kelpaisi kertoa speksejä.

- Jaa sää oot vaihtanu autoa, onpa hyvän näköinen. Mikä tää on?
- Kia.
- Kia? Eikös se ole joku korealainen?
- Juu.
- Miksi ihmeessä ostit korealaisen?
- Teki mieli vähän ripeämpää kulkinetta.
- Ripeämpää? Eikö sulla ollu 300 heppainen Saappi?
- Oli juu.
- No miten joku Kia voi olla ripeämpi?
- 3.3 litrainen v6 kahdella turbolla, 366 heppaa.
- Et oo tosissas. Mutta sehän sutii eturenkaat sileeksi viikossa.
- Tää on neliveto.
- Ei JUMALAUTA. Ja pyörre käy tankissa?
- No ei tämä mikään ekoauto ole, 8 pykäläinen automaatti auttaa vähän hillitsemään kulutusta, jos kuski ajelee rauhallisesti.
- :btooth: :hammer:
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 197 294
Jäsenet
70 761
Uusin jäsen
aksl

Hinta.fi

Ylös Bottom