Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Myin Model S Plaidini ja tilalle tuli oletettavasti Suomen ainoa Hongqi E-HS9 Long Range 120 kWh.
IMG_3471.jpeg
On kyllä härskin näköinen järkäle.
 
Onko sinun mallisi 6 vai 7 paikkainen? Kun taitaa 6 paikkainen olla se paremmin varusteltu ja löytyy ilmajouset yms. Hieno on kyllä 👍
 
On melko mielenkiintoisen näköinen laitos, itsellä tulee joku saudi sheikki mieleen (ja ei positiivisella tavalla)
Onnea uudesta autosta.
Mitä enemmän auto herättää keskustelua, sen parempi. En ole vuosiin ajanut samanlaisilla autoilla kuin muut enkä aio niin tehdä jatkossakaan - mulle on tärkeintä että itse tykkään autoistani. 🙂
 
No joo, pakko kyllä myöntää että tulee kirjaimellisesti "kiinalainen" auto mieleen.
Vähän kuin piraattikopio Cullinanista :D

En millään haluaisi haukkua, mutta jotenkin tulee vähän sellainen habitus esiin että koitetaan näyttää massikeisarilta sitä kuitenkaan olematta. Vähän kuten takavuosina ruuvattiin Chryslerin 300C:hen niitä Bentleyn maskeja ja merkkejä...
 
Mitä enemmän auto herättää keskustelua, sen parempi. En ole vuosiin ajanut samanlaisilla autoilla kuin muut enkä aio niin tehdä jatkossakaan - mulle on tärkeintä että itse tykkään autoistani. 🙂

Kyllä! Ihan mikä vaan auto, joka erottuu joukosta, niin minulta heti yläpeukku. Saa olla uusi tai vanha, hidas tai nopea, kaunis tai ruma, mutta se vaan on tylsää kun parkkipaikalla on samanlaisia tesloja, tojoja ja skeidoja ihan rivissä ja kalliimmistakin autoista, hienoja isoja mersuja ja bemareita neljällä pakoputkella on Eurooppa ihan täynnä.
 
Mitä enemmän auto herättää keskustelua, sen parempi. En ole vuosiin ajanut samanlaisilla autoilla kuin muut enkä aio niin tehdä jatkossakaan - mulle on tärkeintä että itse tykkään autoistani. 🙂
Näin köyhänä hirvittää, millainen tuommoisen auton arvon alenema on.

Mutta jos omistaja on tyytyväinen, niin eihän se keneltäkään meistä ole pois. Pääasia että omistaja tykkää. Ja saahan tuolla taatusti juttukavereita.
 

Tässä satunnaisesti vapaalla ollessa tullut ehostettua retkeilykäyttöön hommaamaani Maijaa, kun se ei ole näin talvella ajossa lainkaan.

Eli syksyllä ensin katto mustaksi ja ennestään mustia osia korinväriin. Koska tämän myötä kokonaisuus vaikutti pakastinarkulta, niin hetken mielijohteesta vähän teippiä ympäriinsä.

Helvetin haastavaa hommaa varsinkin yksin tehdessä, eikä näin ollen kestä lähempää tarkastelua laadullisesti, mutta onpa tätäkin hommaa nyt kokeiltu. :D

Keula, perä ja vasen kylki osapuilleen valmiina muutamaa palaa lukuunottamatta:

IMG20241223124459~2.jpg


Lainauksessa tilanne ostohetkellä.

Kunhan rouvan ompelut etenee, niin voi jatkaa sisustan parissa, jossa sielläkin on toki erinäistä päivitystä tapahtunut. Siitä joskus ehkä lisää.
 
Ostin Peugeot 1007 vähän aikaa sitten. Korjasin muutamat viat ja ajattelin myydä. Pikkuhiljaa mieli alkaa muuttumaan myymisen kanssa. Joka kerta kun tällä ajaa niin naurattaa. Sähköiset liukuovet, robottiautomaatti ja vaihdettava sisustan väri erikoisuutena ranskalaisuuden lisäksi :)

hassuposo.jpg
 
Vaihdettava sisustan väri?
Tarkoittaa nyt varmaan jotain muuta kun kaikkien penkkien ja kojelaudan yms. vaihtamista eriväriseen?
 
Vaihdettava sisustan väri?
Tarkoittaa nyt varmaan jotain muuta kun kaikkien penkkien ja kojelaudan yms. vaihtamista eriväriseen?
Ranskalaisessa ei yllättäisi. Muistaakseni jossain oli ainakin vaihdettavia paneelien paloja
 
Vaihdettava sisustan väri?
Tarkoittaa nyt varmaan jotain muuta kun kaikkien penkkien ja kojelaudan yms. vaihtamista eriväriseen?
Punaiset ja siniset osat on vaihdettavia. Penkkien sisemmät kankaat on vetoketjuilla, ovipahvien somisteet klipseillä, kojelaudan matot tarranauhalla. Myös ilmasuuttimien pyöreet rinkulat voi vaihtaa pyöräyttämällä.

20241229_204849-COLLAGE.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Model S 90D 2016 tuli hankittua. 224tkm ajettu, mutta hyväkuntoisena on säilynyt.

Muistaakseni mustissa Model 3 ja Model Y autoissa ei meinannut oikein maalit "pysyä kiinni". Mutta ehkä Model S on vähän parempi maalauksen laadussa.

Melko edukkaasti noita jo saa, mutta (pienellä) riskillä, koska takuu on loppunut.

Screenshot_2024-12-30-17-23-01-70_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg


Screenshot_2024-12-30-17-24-20-67_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg


Screenshot_2024-12-30-17-34-10-31_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
 
Model S 90D 2016 tuli hankittua. 224tkm ajettu, mutta hyväkuntoisena on säilynyt.

Muistaakseni mustissa Model 3 ja Model Y autoissa ei meinannut oikein maalit "pysyä kiinni". Mutta ehkä Model S on vähän parempi maalauksen laadussa.

Melko edukkaasti noita jo saa, mutta (pienellä) riskillä, koska takuu on loppunut.

Screenshot_2024-12-30-17-23-01-70_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg


Screenshot_2024-12-30-17-24-20-67_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg


Screenshot_2024-12-30-17-34-10-31_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
On tyylikäs auto 👍
 
Onhan tuo Model S ihan eri planeetalta kaikilta osin laatuvaikutelmaltaan ja muutenkin tuntumaltaan vrt. Model 3 tai Y. Tuollainen on jo ihan hieno käyttis.
 
Juuri katsoin tuon Harri Salon videon itsekin. Kromiteippi vähän haastavampi ja työläämpi :)

Onkohan tullut jo nyt käyttökokemuksia autosta lisää?
2500km takana.

Kulutus pyörinyt 27-35 kwh/100km välissä.

Kyydit on upeat - matkustajatkin nauttivat.

Latauksen huipputeho 130 kW, latauskäyrä aika tasainen - 80% latausrajan kohdalla tehoa vielä 80-90 kW.

Pari ärsytyksen aihettakin on löytynyt:

Autoa ei taida saada äppiin eikä nettiin ilman Hedinin apua.

Äänentoistojärjestelmä on keskinkertainen.

Latausportti luukkuineen ei ole suunniteltu Suomen talveen. Luukun mekanismin väliin pääsee lunta ja jäätä ja CCS-portti on hieman yläviistoon - jos sinne pääsee vettä, sitä ei sieltä saa helpolla pois.

Siinäpä muutamat ajatukset!
 
Auton vaihto tuli tänään päätökseen. Peugeot E-2008 8/2023 meni kaupaksi. Auto katsastettiin varalta. Pösössä on näköjään akun suojana jonkinlainen muovilevy. Mutta ei ollut edes mitään naarmuja pohjassa. Akku testattiin Aviloo testillä. En tiedä tarkkaa tulosta, mutta ilmeisesti jossain 99-100 välillä. Ehdin ajaa Pösöllä 25tkm. Kunhan auto päätyy liikkeelle myyntiin, niin siitä kyllä saa joku hyvän kulkupelin!

Viikko sitten tilalle tuli Tesla Model S 90D facelift 8/2016. Tuolla ajettu 224tkm. "Vain" 4600€ piti laittaa lisää rahaa, eli minusta melko edullinen päivitys. Toki 7 vuotta vanhempaan autoon täytyi nyt siirtyä.

Vielä yhteiskuva molemmista. Toivotaan, että Tesla toimii ainakin jonkin aikaa tosi hyvin! Teslaan on ainakin juuri uusittu sisäinen laturi, eli se pitäisi kestää.
Screenshot_2025-01-08-16-54-04-87_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~3.jpg
 
Pääsi autokuume yllättämään pitkien jouluvapaiden aikana ja kävikin niin, että oma 149tkm ajettu Ford Mondeo mk5 vm. 2015 (1.5 EcoBoost A6) meni viime viikon perjantaina vaihdossa tähän:

20250113_141931.jpg

20250113_141948.jpg


Kyseessä siis 4-ovinen sedan-korimallin vm. 2018 Honda Civic (10th gen), varustelutaso Sport. Tekniikkana rivi-4 1.5 Turbo VTEC -bensaturbo, jossa jakopää ketjulla (182hv/240Nm) ja 6-vaihteinen manuaalivaihteisto. Kilometrejä mittarissa ostohetkellä 110tkm.
 
Hieno, mutta kuka ostaa manuaalia ja vajaavetoista enää tänä päivänä?

Tyhmä kysymys, mutta missä nykyään ihmiset ajaa jos "vajaavetoinen" ei kelpaa? Mulla on tuommonen 20 vuotias Anjovis ja kertaakaan ei ole mökkitiellä tarvinu jännittää jos lunta on vaikka 15-20cm tiellä. Aina se on perille asti vieny ilman mitään ongelmaa eikä kertaakaan ole tarvinu jännittää jääkö tämä kiinni. Toki en lähe tuolla edes yrittämään jotain poljettua mettätietä mikä vie hillajängän viereen, enkä kyllä lähtis "täysvetoisellakaan" :lol: Sinne mennään kävellen tai veneellä lähemmäs.

E: Muokataas sen verran, että kummastakaan ei oikeastaan ole mitään kokemusta automaatti/täysveto pl. jotain pieniä siirtymisiä niin en tiedä mistä olen jääny paitsi, vai olenko mistään 🙈
 
Tyhmä kysymys, mutta missä nykyään ihmiset ajaa jos "vajaavetoinen" ei kelpaa? Mulla on tuommonen 20 vuotias Anjovis ja kertaakaan ei ole mökkitiellä tarvinu jännittää jos lunta on vaikka 15-20cm tiellä. Aina se on perille asti vieny ilman mitään ongelmaa eikä kertaakaan ole tarvinu jännittää jääkö tämä kiinni. Toki en lähe tuolla edes yrittämään jotain poljettua mettätietä mikä vie hillajängän viereen, enkä kyllä lähtis "täysvetoisellakaan" :lol: Sinne mennään kävellen tai veneellä lähemmäs.

E: Muokataas sen verran, että kummastakaan ei oikeastaan ole mitään kokemusta automaatti/täysveto pl. jotain pieniä siirtymisiä niin en tiedä mistä olen jääny paitsi, vai olenko mistään 🙈
Mä haluisin kyllä nähdä sen 20cm hangen mökkitiellä, johon Avensiksella ongelmitta pusket. Joskus voi toki olla sellaista höttöä, että pölähtää vain, mutta 20cm on oikeasti ihan hitosti lunta puskea vajaavedolla, jos vielä maavara loppui monta senttiä sitten. Se lumi kun pakautuu auton keulan alle ja keventää renkaiden koskekusta. Mökkitiet vielä monesti renkaiden kohdalla painuneet, joten ero korostuu.
Mökki on lapissa, joten aihe on sinänsä tuttu. Ja kyllä sitä momentin avulla voi hankeen painaa, mutta takasin pitääkin sitten kaivaa.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Mä haluisin kyllä nähdä sen 20cm hangen mökkitiellä, johon Avensiksella ongelmitta pusket. Joskus voi toki olla sellaista höttöä, että pölähtää vain, mutta 20cm on oikeasti ihan hitosti lunta puskea vajaavedolla, jos vielä maavara loppui monta senttiä sitten. Se lumi kun pakautuu auton keulan alle ja keventää renkaiden koskekusta. Mökkitiet vielä monesti renkaiden kohdalla painuneet, joten ero korostuu.
Mökki on lapissa, joten aihe on sinänsä tuttu. Ja kyllä sitä momentin avulla voi hankeen painaa, mutta takasin pitääkin sitten kaivaa.

No ehkä siinä saatto olla 🤏 Lapinlisää matkassa :lol: Mutta siis pointtina lähinnä se, että ei ole kyllä mietityttäny mennä vaikka tiellä lunta oliskin suht reilusti. Mökki meillä Sodankylässä eli just siinä kohtaa mistä Lappi alkaa :asif:
 
Hieno, mutta kuka ostaa manuaalia ja vajaavetoista enää tänä päivänä?
Tämähän on ihan validi kysymys tänä päivänä. 2020-luvulla valmistetuista autoista sitä manuaalivaihteistoa pitää jo alkaa melkeinpä ihan etsimään (poislukien Daciat ja muut ns. "halpismerkit"), etenkin arvokkaammista automalleista. Nelivetoiset henkilöautot eivät sentään ihan vielä ole sitä ns. peruskauraa, mutta ovat kuitenkin jo yleistyneet koko ajan jopa aika voimakkaastikin Suomen teillä. Itse olen omistanut tähän saakka vain kaksivetoisia autoja ja nekin ovat olleet kaikki etuvetoisia. Koen niillä pärjänneeni aika hyvin omat ajoni. Nelivetoisillakin olen ajanut, kivahan sellainen olisi tähän aikaan vuodesta, mutta vetotapa omissa autovalinnoissa ollut aina melko merkityksetön kriteeri tähän asti.

En tiedä, onko minussa jotain vikana, mutta tuollaisen perinteisen momentinmuunninautomaatin jälkeen, jollainen edeltävässä autossani (mk5 Mondeo) oli, tällaisen manuaalivaihteisen 10. sukupolven Civicin ajaminen tuntuu jollain tavalla hyvinkin virkistävältä. Niin hyvin tuntuu toimivan tässä autossa manuaalivaihteiston ja 1.5-litraisen bensaturbomoottorin yhdistelmä, tähän päälle vielä Civicin hyvä jousitus ja ohjaustunto ja matala istuma-asento, niin ei voi valittaa, toimiva paketti mielestäni vieläpä varsin tyylikkäässä ulkokuoressa. :) Tuo Mondeo mk5, jonka omistin ennen tätä, tuntui hemmetin tylsältä autolta ajaa tähän verrattuna.

Mutta makuasioitahan nämä ovat, minun puolestani kaikki saavat ajaa vapaasti sellaisella autolla, mikä itsestä tuntuu hyvältä, olipa kyseessä kaksi- tai nelivetoinen / automaatti- tai manuaalivaihteinen. :)
 
Civic on kyllä paljon pirteämpi valinta kuin sen Japsi-Veli Corolla. Itselläkin ollut hybridi Civic mielessä(muutaman muun ohella) mihin Lexuksen voisi seuraavana vaihtaa.
 
Tämähän on ihan validi kysymys tänä päivänä. 2020-luvulla valmistetuista autoista sitä manuaalivaihteistoa pitää jo alkaa melkeinpä ihan etsimään (poislukien Daciat ja muut ns. "halpismerkit"), etenkin arvokkaammista automalleista. Nelivetoiset henkilöautot eivät sentään ihan vielä ole sitä ns. peruskauraa, mutta ovat kuitenkin jo yleistyneet koko ajan jopa aika voimakkaastikin Suomen teillä. Itse olen omistanut tähän saakka vain kaksivetoisia autoja ja nekin ovat olleet kaikki etuvetoisia. Koen niillä pärjänneeni aika hyvin omat ajoni. Nelivetoisillakin olen ajanut, kivahan sellainen olisi tähän aikaan vuodesta, mutta vetotapa omissa autovalinnoissa ollut aina melko merkityksetön kriteeri tähän asti.

En tiedä, onko minussa jotain vikana, mutta tuollaisen perinteisen momentinmuunninautomaatin jälkeen, jollainen edeltävässä autossani (mk5 Mondeo) oli, tällaisen manuaalivaihteisen 10. sukupolven Civicin ajaminen tuntuu jollain tavalla hyvinkin virkistävältä. Niin hyvin tuntuu toimivan tässä autossa manuaalivaihteiston ja 1.5-litraisen bensaturbomoottorin yhdistelmä, tähän päälle vielä Civicin hyvä jousitus ja ohjaustunto ja matala istuma-asento, niin ei voi valittaa, toimiva paketti mielestäni vieläpä varsin tyylikkäässä ulkokuoressa. :) Tuo Mondeo mk5, jonka omistin ennen tätä, tuntui hemmetin tylsältä autolta ajaa tähän verrattuna.

Mutta makuasioitahan nämä ovat, minun puolestani kaikki saavat ajaa vapaasti sellaisella autolla, mikä itsestä tuntuu hyvältä, olipa kyseessä kaksi- tai nelivetoinen / automaatti- tai manuaalivaihteinen. :)
On varmasti hyvä valinta monessakin mielessä. Hyvä, että joillakin on vielä halua ottaa perinteisempi voimalinja, kun tänä päivänä automaatti+neliveto alkaa olla uusi normi.
:)
 
Neliveto on lopulta ominaisuus jota valtaosa kaipaa ehkä muutamana päivänä vuodessa. Harvaan autoon sitä kuitenkaan ihan ilmaiseksi saa vaan on kalliimpi kuin vajaaveto. Muutamia poikkeuksia toki on, esim. BMW missä kampanjoilla on aika vahvasti nelivetoja puskettu markkinalle.

Tykkään ajaa manuaalilla silloin tällöin, mutta en usko että enää ikinä ostaisin muuta kuin automaatteja itselle.
 
Omasta mielestä hiljaiset kitkarenkaat ja neliveto on ihan hyvä yhdistelmä. Toki varmaan takavedollakin pärjäisi, mutta on se neliveto koko talven sellainen pieni luksus. Eihän se etu- tai takavetokaan koskaan ole kiinni jäänyt, eli siitä ei ole ollut huolta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 595
Viestejä
4 581 028
Jäsenet
75 472
Uusin jäsen
AndyV

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom