Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Miten toteutit / toteutat konehuoneen maalauksen ja ovien sisäpuolet, vai jäävätkö alkperäiseen väriin?

Ovet maalattiin alkuun irtaallaan toiselta puolen samalla kun ovenvälitkin. Konehuone maalataan jossain vaiheessa kunhan innostun tekniikan vaihtamaan.
 
Laitetaas myös kauppakassi tänne. BMW F10 M5. Tekniikkana 4,4 litrainen tuplaturbo V8 seitsemänlovisella tuplakykinvaihteistolla ja 100% asti menevällä lukkoperällä. Teho noin 700hp vääntö noin 1000nm. Tekniikka foorumille mielenkiintoinen yksityiskohta on siinä, että ECU:t ovat custom loopilla jäähdytettyjä ihan tehtaalta. Kummallekkin sylinteriryhmälle omansa. Myös väli-ilman jäähdytys hoidetaan nesteen välityksellä. Taas suhteellisen kattavalla varustelulla ja parasta tässä autossa on ehdottomasti B&O 16-kaiuttimen 1200w äänentoisto. Kohtuu raskaallakin kaasujalalla soppaa palaa vähemmän mitä tuo 911 hörppii.


m1.png


Varustelistaa:

Singapur-grau metallic (B41)
Full leather "Merino/sakhir-orange" (X3DA)
Webasto
Alcantara katto (harvinainen jopa M5 malleissa)
Nahkainen kojelauta (harvinainen jopa M5 malleissa)
S754​
M Rear Spoiler​

Comfort And Interior Equipment
S423​
Floor Mats Velours​
S4NB​
Autom. Climate Control With 4-Zone Ctrl​
S4UR​
Ambient Interior Light​
S465​
Through-Loading System​
S496​
Seat Heating, Rear​
S4L9​
Interior Trim Strips, Alu Trace​
S488​
Lumbar Support, Driver And Passenger​
S494​
Seat Heating Driver/Passenger​
S403​
Glass Roof, Electrical​
S4MA​
M Multifunction Seat​
S431​
Interior Mirror With Automatic-Dip​
S464​
Ski Bag​
S428​
Warning Triangle And First Aid Kit​
S430​
Interior/Outside Mirror With Auto Dip​

Multimedia
S612​
BMW Assist​
S620​
Voice Control​
S615​
Extended BMW Online Information​
S609​
Navigation System Professional​
6F2​
Bang & Olufsen high-end Surround Sound system​
S7SP​
Navi Professional/M.-Ph.prep. Bluetooth​
S6AB​
Control, Teleservices​
S6AA​
BMW TeleServices​
S6FL​
USB/Audio Interface​
S6NF​
Music Interface For Smartphone​
S654​
DAB Tuner​
S614​
Internet Preparation​
S616​
BMW Online​
S610​
Head-Up Display​
S6NR​
Apps​
S633​
Preparation, Mobile Phone, Business​
S6VC​
Control, Combox​
S698​
Area-Code 2 For DVD​

Driver Assistance And Lightning
S5DL​
Surround View​
S575​
Additional 12V Sockets​
S502​
Headlight Cleaning System​
S5AC​
High-Beam Assistant​
S524​
Adaptive Headlights​
S5AD​
Lane Departure Warning​
S522​
Xenon Light​
S548​
Kilometre Speedo​
S5AG​
Lane Change Warning​
S508​
Park Distance Control (PDC)​

Wheels And Drive
S2VB​
Tyre Pressure Display​
S2MK​
M Twin-Clutch Transm. With Drivelogic​
S223​
Electronic Damper Control (EDC)​
S245​
Steering Wheel Column Adjustment,Electr.​
S248​
Steering Wheel Heater​

Environment And Safety
S801​
National Version Germany​
S8TN​
Daytime Driv.lights Adjus.via Light Menu​
S302​
Alarm System​
S8TH​
Road Sign Detection​
S8V1​
Information Plate​
S316​
Automatic Trunk Lid Mechanism​
S8TF​
Active Pedestrian Protection​
S851​
Language Version German​
S879​
On-Board Literature, German​
S3AG​
Reversing Camera​
S8SC​
Telematics Access Request,Country-Spec.​
S8KA​
Oil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km​
S323​
Soft-Close-Automatic Doors​
S322​
Comfort Access​

Individual Equipment
S760​
High Gloss Shadow Line​

Other Equipment
S1CD​
Brake Energy Regeneration​
S991​
Control, Preseries​
S1CA​
Selection Of COP-Relevant Vehicles​
S1CC​
Auto Start/Stop Function​
 

Liitteet

  • m2.png
    m2.png
    6 MB · Luettu: 514
  • m3.png
    m3.png
    5,3 MB · Luettu: 640
  • m4.jpeg
    m4.jpeg
    2,3 MB · Luettu: 625
  • m5.jpeg
    m5.jpeg
    1,9 MB · Luettu: 612
Hienot pornopenkit. Kesällä kattelin avomeisseliä punasella sisustalla, että muutkin näkis minkälaista on todellinen irstailu. Tietty viikset täytyy kasvattaa siihen komboon.
 
428i xDrive Gran Coupe -15 sai lähteä.
TIlalle tuli A6 Avant 45 TFSI Quattro MHEV -19.

20200918_115914.jpgsisaedit.jpg

Varusteita:
- Matrix LED-ajovalot dynaamisilla takavilkuilla
- MMI Navigointi 8,8" kosketusnäytöllä. (Tässä on se uudempi sisusta kahdella keskinäytöllä. Luulin aluksi niiden olevan "hipaisunäyttöjä". Kyllä niitä saa ihan oikeasti painaa. Vieroksun autossa kosketusnäyttöjä. Jos jotakuta mietityttää tämä seikka, niin kannattaa ainakin käydä kokeilemassa. Ajossa mukava käyttää, kuten tavalliset napitkin.)
- Tummennetut taka- ja sivulasit
- "Tour"-paketti; adaptiivinen cruise, stop & go, ruuhka-avustin, kaistallapysymisvahti, nopeusrajoitustunnistin ja kaukovaloassistentti
- Akustiset / optiset tutkat eteen ja taakse
- Esiinkääntyvä vetokoukku
- Autom. himmentyvä taustapeili
- LED sisä- ja ulkovalopaketti
- Kauko-ohjattava webasto/seisontalämmitys, tuuletus.

Kääntyvät peilit olisi saanut vielä olla. Vanteet lähtee vaihtoon ensi kesänä.
 
Viimeksi muokattu:
No niin, nyt ois se taivaspaikka viimein lunastettu. Tuota tavaran kuljetustarvetta kun aina säännöllisen epäsäännöllisesti on ja naapurin kuljetusyhtiöltä jäi yli moinen pitkä-puolikorkea transvestiitti, niin lunastin pakun ykkössatasilla itselleni. Tekniikka ok-kunnossa ja suht vähän (370tkm) rullattu. Tästähän oli ostaessa startti ja laturi sökönä; startti lähti pelaamaan pelkällä herkistelyllä, katsotaan miten laturin kanssa käy että selviääkö pelkällä hiilten vaihdolla vai tarvitseeko uusia koko hökötys. Eipä silti paha takaisku ole, näkyi olevan 150e + pantti ko. osa. Kori on mitä nyt jakoraketilta sopii odottaakin, muutama lommo siellä täällä ja hieman pintaruostetta. Edellinen omistaja oli myös ilmeisen kettuuntunut Fordin konepellin avaussysteemiin mallia haistakukkanen, rälläkkä oli siis laulanut. Nyt toimii.

Aluksi kunnon pesu liukkarilla ja yleinen siivous. On muuten vanerointi ihan hyvässä kunnossa. Bonuksena liukuovet molemmin puolin. Ai niin ja toimiva Webasto.

IMG_20201012_164614-01.jpeg


IMG_20201012_175358-01.jpeg


IMG_20201012_175539-01.jpeg


IMG_20201012_175519-01.jpeg


IMG_20201012_175648-01.jpeg


Tässä ennen talven tuloa täytyy myllytellä nuo auton omat myrskylyhdyt ja askarrella tallissa lojuva 150w ledibaari keulalle joko valoraudan kanssa tai ilman. Upeat Fixuksen pölykapselit tuli myös ostettua yleisilmettä piristämään. Vanteita en mahda raaskia investoida tämän hintaluokan kamppeeseen. Ruostekorjauksia ohjelmassa sitten talven jälkeen.
 
@astars :in Transvestiitti on lähes yhtä upea, kuin oma "uusin" hankintani, eli 2002 mallinen 2,5TDi Transventtiili Klonkswagen, jolla on kilometrejä takana 380 000 ja vasta toinen kone menossa. :rofl2:
Tästä piti maksaa ihan oikeaa rahaa ja useampi tonni.

20201005_193456.jpg20201005_193513.jpg20201005_193437.jpg

Tämähän tuli tosiaan vaihdossa edellisestä Opel Movanostani.

20200331_183902.jpg20191015_163417.jpg
 
Viimeksi muokattu:
@astars :in Transvestiitti on lähes yhtä upea, kuin oma "uusin" hankintani.

Kiitos.

Moinen Movano/Crafter tai muu vastaava - mieluiten takalaitanostimella - on ollut harkinnassa jo pitkään. Kuitenkin nyt kohtasivat hinta ja laatu (voiko tämän merkin kohdalla puhua laadusta?) niin lujaa että liha oli jälleen heikkoa raudan edessä.
 
Viimeksi muokattu:
Pikku kauppakassi. VW New Beetle, 1999, 2.0 8v. Minusta ihan kiva peli. Auto tuli ainakin kaksilla hyvillä renkailla ja jotain pikku huoltoa oli tehty. Hintaa oli 1500€. Netistä luin, että tuo vastaisi Golfia, mutta vähän eri näköinen vaan. Volkkaria ei ole itsellä ennen ollutkaan. Varusteita löytyy ESP, vakkari ja ilmastointi. Lisäpitkät (kilven alla), mutta lyhyet valot on kyllä onnettomat pimeällä.

IMG_20201013_151723.jpg
 
Kiitos.

Moinen Movano/Crafter tai muu vastaava - mieluiten takalaitanostimella - on ollut harkinnassa jo pitkään. Kuitenkin nyt kohtasivat hinta ja laatu (voiko tämän merkin kohdalla puhua laadusta?) niin lujaa että liha oli jälleen heikkoa raudan edessä.

Valitettavasti itselläni on tuon korimallin Transitista vain pahoja kokemuksia, yksi työnsi pakosarjasta kaasut hyttiin ja toisesta putosi liukuovi maantielle, mutta toisaalta olivat vanhoja piestyjä tunnelityömaa ruoskia ja kuitenkin teknisesti varsin toimivia olemattomasta huollosta huolimatta.
Tuosta seuraavista korimalleista minulla onkin sitten enemmän positiivista sanottavaa.

Itselläni olisi suunnitelmissa laittaa ensi keväänä alle 319 W906 Sprintteri tai uusi koppainen 4Motion Crafteri tuon Transventtiilin tilalle, tuntuu liian pieneltä Movanon jälkeen ja vetokykyäkin tarvitsen reilummin.
Takalaitanostimesta ei olisi pakussa kyllä varsinaista haittaa.
 
Possu eli 997.1 Carrera S2.
Laitetaas myös kauppakassi tänne. BMW F10 M5.

Pakko nostaa hattua. Melkoiset kulkineet. Näin normaalin palkansaajan näkökulmasta tuollaisia melko realistisia unelma-autoja, jotka jää kuitenkin hankkimatta (koska järkisyyt jne.). Hankintahinnat ei mitään ihan järjettömiä, mutta useita varmaan pelottaa huollot, mahd. korjaukset, verot jne jne...

Ja sitten sulla on tuollaisia kaksi :D
 
Pakko nostaa hattua. Melkoiset kulkineet. Näin normaalin palkansaajan näkökulmasta tuollaisia melko realistisia unelma-autoja, jotka jää kuitenkin hankkimatta (koska järkisyyt jne.). Hankintahinnat ei mitään ihan järjettömiä, mutta useita varmaan pelottaa huollot, mahd. korjaukset, verot jne jne...

Ja sitten sulla on tuollaisia kaksi :D
Jep, ovat todella makeat kulkupelit molemmat. Ottaisin mielelläni kumman tahansa kesäautoksi.
 
Pikku kauppakassi. VW New Beetle, 1999, 2.0 8v. Minusta ihan kiva peli. Auto tuli ainakin kaksilla hyvillä renkailla ja jotain pikku huoltoa oli tehty. Hintaa oli 1500€. Netistä luin, että tuo vastaisi Golfia, mutta vähän eri näköinen vaan. Volkkaria ei ole itsellä ennen ollutkaan. Varusteita löytyy ESP, vakkari ja ilmastointi. Lisäpitkät (kilven alla), mutta lyhyet valot on kyllä onnettomat pimeällä.

IMG_20201013_151723.jpg

Oli vastaava kampe muutaman päivän sijaisautona. Taistelee omalla rankingillani hirveimmän henkilöauton ykkössijasta ford ka:n kanssa :lol:

Ulkonäkö on kyllä sympaattinen, mutta melkoinen huojennus oli luovuttaa auto ja ottaa skoda takaisin.
 
Onko noi orkkisvanteet?
Aika hirveän näköiset vanteet muuten tyylikkäässä autossa.
Aika voimakkaasti sanottu. Ovat kuitenkin vain vanteet. Näyttävät pyöreiltä ja päällä näkyy mustaa kumia, eli mielestäni näyttävät hyviltä. Ketää sitäpaitsi kiinnostaa vanteet, jos moottori on 4,5 litran iskutilavuudella. MHEV:kin kuulostaa melkein HEMI:ltä. Tarkoittaa varmaan samaa. Edes TFSI kirjainyhdistelmä, joka yleensä tarkoittaa täyttä scheissea, ei latista 45-merkinnän tuomia odotuksia.
 
Onko tuo New Beetle oikeasti noin kauhea, mitä väitetään, jotenkin tuntuu että miten tuolla tekniikalla edes tuota autoa voi mokata, kun perus 2l pata ja muutenkin koeteltua tekniikkaa nätissä kuorissa.
 
Oli vastaava kampe muutaman päivän sijaisautona. Taistelee omalla rankingillani hirveimmän henkilöauton ykkössijasta ford ka:n kanssa :lol:

Ulkonäkö on kyllä sympaattinen, mutta melkoinen huojennus oli luovuttaa auto ja ottaa skoda takaisin.
Joo :) Sympaattisen näköinen tosiaan, mutta onhan tuo jo vanha auto. Lähes sama auto kait kun Octavia, Golf tai Audi TT (A4 pohjalevy). Oma New Beetle on uusilla iskareilla ja jousilla, mutta toisaalta melko kova alusta. Hiljaisempikin on, kun vanha pieni Citikka.

Maksoin vähän tuosta auton persoonallisesta ulkonäöstä, kun 1500€ saisi varmaan vähän uudempiakin kuin 1999. 2.0 8v tehotkin riittää hyvin itselle kaupunkiajoon.
 
miten tuolla tekniikalla edes tuota autoa voi mokata, kun perus 2l pata ja muutenkin koeteltua tekniikkaa nätissä kuorissa.
Ongelman ydin boldattuna. New Beetlestä on kyllä olemassa mielenkiintoinenkin versio, konsernin toisen merkin nimeämiskäytännön mukainen Turbo S:
 
Aika voimakkaasti sanottu. Ovat kuitenkin vain vanteet. Näyttävät pyöreiltä ja päällä näkyy mustaa kumia, eli mielestäni näyttävät hyviltä. Ketää sitäpaitsi kiinnostaa vanteet, jos moottori on 4,5 litran iskutilavuudella. MHEV:kin kuulostaa melkein HEMI:ltä. Tarkoittaa varmaan samaa. Edes TFSI kirjainyhdistelmä, joka yleensä tarkoittaa täyttä scheissea, ei latista 45-merkinnän tuomia odotuksia.
Tosiaan audillahan nämä mallimerkintänumerot on ihan päin hokia, 45 on 2l, 50 on 3l jne.
 
Onko noi orkkisvanteet?
Aika hirveän näköiset vanteet muuten tyylikkäässä autossa.
On Audin perus orkkis 18" vanteet. Muotoilu liittyy varmaan ilmanvastuksen pienentämiseen. Tuo MHEV-kevythybriditekniikka lataa rullaus- ja jarrutusenergiasta sähköä ja auto käyttää sen sitten valitsemassaan tilanteessa 55-160kmh nopeuksissa. MHEVin todellinen hyöty taitaa jäädä alle 0,5L/100km säästöön.

Mutta joo, 21" asti tuohon myydään orkkiksiakin. Taidan hommata kuitenkin 19-20 tuumaiset ajomukavuuden (Suomessa) ja melun vuoksi.

Uudet mallimerkinnät aiheuttavat kyllä hämmennystä. Niissä ei mitään logiikkaa taida edes olla. Tämä 45 on tosiaan 2L ahdettu 245hv. 55 on muistaakseni 3L V6 380hv tjms. Uusimmissa näistäkin on sitten ne TFSIe-mallit, jotka ovat plugin hybridejä.
 
Uudet mallimerkinnät aiheuttavat kyllä hämmennystä. Niissä ei mitään logiikkaa taida edes olla. Tämä 45 on tosiaan 2L ahdettu 245hv. 55 on muistaakseni 3L V6 380hv tjms. Uusimmissa näistäkin on sitten ne TFSIe-mallit, jotka ovat plugin hybridejä.


On noissa ajatusta taustalla, tosin kovin selkeä jako ei ole. Mallimerkinnässä isompi lukema tarkoittaa suurempaa tehoa seuraavilla jaoilla:

30 = 109-128 hp (81-96 kW)
35 = 147-160 hp (110-120 kW)
40 = 167-201 hp (125-150 kW)
45 = 226-248 hp (169-185 kW)
50 = 281-308 hp (210-230 kW)
55 = 328-368 hp (245-275 kW)
60 = 429-455 hp (320-340 kW)
70 = 536+ hp (400+ kW)

lähde: Prepare To Be Confused By Audi's New Double-Digit Naming Scheme
 
Tämmönen persekiikku. Harmillinen kosteus kuvien oton aikaan, mutta kyllä noista nyt jotain näkee. =) Kullanupussa ei oo niin mitään vikaa paitsi oheiselektroniikaan turhakkeista ei kaikki toimi. Esim. sähköpeilit, penkinlämmittimet ei toimi. Vakkari ja tomaatti sen sijaan. :thumbsup: Seuraavana toimenpiteenä umpioiden kiillotus kunhan kerkee. -99 Chevrolet Alero, 2.4i.
emot-patriot.gif
Jenkeissä myyty Oldsmobile Alero nimellä.
 

Liitteet

  • DSC_0177.JPG
    DSC_0177.JPG
    1,3 MB · Luettu: 188
  • DSC_0178.JPG
    DSC_0178.JPG
    1,2 MB · Luettu: 192
  • DSC_0180.JPG
    DSC_0180.JPG
    1,3 MB · Luettu: 170
  • DSC_0181.JPG
    DSC_0181.JPG
    1,3 MB · Luettu: 172
  • DSC_0187.JPG
    DSC_0187.JPG
    1,1 MB · Luettu: 167
Viimeksi muokattu:
-99 Chevrolet Alero, 2.4i.
emot-patriot.gif

Hauska peli, sisältä tilava ja mukava matka-auto. Kone noissa on vähän hengetön ja se 4-pykäläinen laatikko, mutta semmosta rennon letkeää etenemistä kyllä tarjoaa. Ovien alareunat tuppaa ruostumaan, koska leveän kynnyskotelon vuoksi vesi jää seisomaan siihen alareunan saumoille. Öljynvaihdot kannattaa tehdä tiheään, ekassa LD9 mallissa oli melko kapeat öljykanavat ja voitelu ei välttis pelaa parhaalla mahdollisella tavalla jos kovempaa ajelee. Virta-avaimessa ei kannata kummosia killuttimia tai lisäavaimia pitää, noissa hajoaa herkästi virtalukko kun siinä on enempi painoa perässä. Jos ajonesto alkaa temppuilemaan, niin ensin kannattaa teettää uusi avain kuluneen tilalle, ovat aika herkkiä vehkeitä siinäkin suhteessa.
 
Mikä noissa Audin vanteissa on rumaa? Ihan tavalliset kevytmetallivanteet. Voisin sanoa, että jopa virkistävää että ei ole sellainen nykytrendin mukainen diamond cut sekametelisoppa joita on jokaisessa autossa Polosta ylöspäin.
Paremman näköiset ne on kuin tuon pykälää ylempänä olevan kesävanteet, makuasioita sano kettu.
 
Tulipa hetken mielijohteesta ostettua tällainen. Kyseessä on siis Renault Laguna Coupe GT 2.0T 205(hv), joita ei Euroopassakaan ihan hirveästi ole myynnissä. Hävisi aikoinaan iso couple-kilpailun premium-merkeille mielestäni kenties kauneimmasta muotoilustaan huolimatta. Ihan hyvä auto tämä on, nelipyöräohjaus on mellevä kun siihen tottuu, alusta on juuri sopivan GT - jämäkkä, muttei pintakova - ja auto tuntuu ikäänsä nähden hämmentävän iskemättömältä. Laguna III oli Renaultin laatuparannus for the ages ja se kyllä näkyy ja tuntuu.

Urheilullisuutta tässä voisi silti olla enemmänkin. Alustaltaan ja ketteryydeltään tämä peittoaa aikaisemman Alfa Romeo 159:n, mutta ohjaus saa tuntumaa vasta moottoritienopeuksissa.

IMG_20201016_123908.jpg


IMG_20201016_123928.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa hetken mielijohteesta ostettua tällainen. Kyseessä on siis Renault Laguna Couple GT 2.0T 205(hv), joita ei Euroopassakaan ihan hirveästi ole myynnissä. Hävisi aikoinaan iso couple-kilpailun premium-merkeillä mielestäni kenties kauneimmasta muotoilustaan huolimatta. Ihan hyvä auto tämä on, nelipyöräohjaus on mellevä kun siihen tottuu, alusta on juuri sopivan GT - jämäkkä, muttei pintakova - ja auto tuntuu ikäänsä nähden hämmentävän iskemättömältä. Laguna III oli Renaultin laatuparannus for the ages ja se kyllä näkyy ja tuntuu.

Urheilullisuutta tässä voisi silti olla enemmänkin. Alustaltaan ja ketteryydeltään tämä peittoaa aikaisemman Alfa Romeo 159:n, mutta ohjaus saa tuntumaa vasta moottoritienopeuksissa.

IMG_20201016_123908.jpg


IMG_20201016_123928.jpg

Tälläinen oli jossain välissä itselläkin mielessä, mutta ei ollut kuin yksi diesel silloin myynnissä. Tuo on kyllä hieno auto. Köyhän miehen Aston Martin.
 
Heh, taitaa olla frendin vanha auto. Vahva muistikuva rekkarista eikä noita nyt kovin paljoa ole Suomessa. Ominaisuuksiinsa nähden oli halpa jo 6-7v sitten. Muotoilusta en kyllä itse ole niin välittänyt, tulee vähän mieleen kiinalainen kopio jostain Aston Martinista kuten ylläkin mainittu...

Edit: Ei perkule siinä ei kyllä ollut vaaleaa sisustaa.
 
Muotoilusta en kyllä itse ole niin välittänyt, tulee vähän mieleen kiinalainen kopio jostain Aston Martinista kuten ylläkin mainittu...

Kieltämättä muotokieli on Aston Martinille sukua, joskaan ei sentään kopio. Kun katsoo noita takalamppuja, niin itselläni tulee kyllä mieleen, että esim. joku Mersun GLC:n suunnittelija on saattanut saada vähän ideaa tästä...

260 hevosvoimaisen Alfan jälkeen tämä tuntuu aavistuksen tuhnulta, joskin ilahduttavaa on pitkien diesel-vuosien jälkeen saada tuo 2000-6500 rpm-kiihtyvyys käyttöön. Pitää soitella vähän oululaisia ECU-ohjelmoijia läpi, että minkä verran tästä saisi turvallisesti irti pelkällä ohjelmoinnilla. Aika vähän löytyy tietoa tästä moottorista netissä.
 
Tällainen auto tuli ostettua alkuvuonna 2019. Tarkoitus olisi tällä ajella kunnes tulee aika siirtyä puhtaaseen sähköautoon.
P_20201018_163518.jpg
P_20201018_163535.jpg
P_20201018_163547.jpg
P_20201018_163557.jpg

Muutaman kuvan napsein kun tuli auto pestyä ja laitettua talvikiekot alle.
 
Lexat on aina puhutelleet, hieno laite käyttikseksi. Sisustan värin olisin itse ehkä valinnut toisin, mutta pääasia ettei ole kuolemanharmaa.
 
Aika monissa nykyautoissa nuo top of the line audiopaketit alkaa olla niin hyviä että audiofiilinkään on hankala lähteä niistä kauheasti parantamaan, messumatalaa niinhin tietty vielä alapäähän saa helposti mutta sen jälkeen äänenlaadun parantaminen vaatiikin jo suhteettoman paljon panostamista. Kaukana on ne ajat että 6,5" erkkasarjalla ja pikku vaimennuksella sait soundeja heti paremmaksi :D
 
Lexat on aina puhutelleet, hieno laite käyttikseksi. Sisustan värin olisin itse ehkä valinnut toisin, mutta pääasia ettei ole kuolemanharmaa.
Olisin mielummin ottanut tummemman ruskean nahan, mutta tähän malliin valikoima oli seuraava: valkoinen, harmaa, musta ja tämä vaaleanruskea.
Äänentoisto on tässäkin autossa melkolailla kohdillaan, kun on tuo Mark Levinsonin 17 kaiuttimen järjestelmä.
 
Loppukesästä ostettu tonnin pirkkarinkeli. Audi A3, 3.2 VR6 Quattro. Pienellä budjetilla ajattelin rata-ajoa ja ehkä jääratojakin harjoitella ja tällainen sattui sopivasti pikkuvikaisena vastaan. Joku edellisistä omistajista oli jo jarrujakin ehtinyt päivitellä ja alustakin ilmeisesti s-line. Ostettaessa pyyhkijän vivusto ja termostaatti olivat rikki. Myyjän mukaan myös sattunaisia käyntihäiriöitä ja ne paikallistui myöhemmin rikkinäiseen bensapumppuun taikka suodattimeen, jossa paineensäätösysteemit samassa integroituna. Ne on nyt korjattu ja autoa ehditty koeponnistaa Ahvenistolla ja tänään Botniaringillä.

audi.jpeg etujarrut.jpeg

 
Aika yksisarvisen oot löytänyt jos tuo on manuska. Melkeen kaikki noi mihin ite oon törmännyt on DSG:llä. Tollanen on hyvä jokapaikanhuora kun menee käyttiksenä, voimaa on radallekin niin että pahimmat poltteet saa pois ja menee kesän ja talven :D
 
Aika yksisarvisen oot löytänyt jos tuo on manuska. Melkeen kaikki noi mihin ite oon törmännyt on DSG:llä. Tollanen on hyvä jokapaikanhuora kun menee käyttiksenä, voimaa on radallekin niin että pahimmat poltteet saa pois ja menee kesän ja talven :D
Tämä tosiaan manuaali ja suht karvalakki muutoinkin. Suomiauto, mutta tällaisenaan ihan sopiva omaan käyttööni. Ilmastointi ja vakionopeudensäädin kuitenkin löytyy.
 
Aika monissa nykyautoissa nuo top of the line audiopaketit alkaa olla niin hyviä että audiofiilinkään on hankala lähteä niistä kauheasti parantamaan, messumatalaa niinhin tietty vielä alapäähän saa helposti mutta sen jälkeen äänenlaadun parantaminen vaatiikin jo suhteettoman paljon panostamista. Kaukana on ne ajat että 6,5" erkkasarjalla ja pikku vaimennuksella sait soundeja heti paremmaksi :D
Ehkä nämä on niitä paljon puhuttuja makuasioita, mutta tuollaisen auton ratissa itselle "parhaimpia" asioita olisivat ihan muut kuin audiovehkeet. Hyvästä äänenlaadusta voi nauttia sitten kotona. Toki siitä voi nauttia lähes missä tahansa autossa, mutta jotenkin vaikea kuvitella että M5:ssa juuri stereot olisi "se juttu", tai edes kovinkaan oleellinen asia. Tämä vain oma vaatimaton mielipiteeni.
 
Loppukesästä ostettu tonnin pirkkarinkeli. Audi A3, 3.2 VR6 Quattro. Pienellä budjetilla ajattelin rata-ajoa ja ehkä jääratojakin harjoitella ja tällainen sattui sopivasti pikkuvikaisena vastaan. Joku edellisistä omistajista oli jo jarrujakin ehtinyt päivitellä ja alustakin ilmeisesti s-line. Ostettaessa pyyhkijän vivusto ja termostaatti olivat rikki. Myyjän mukaan myös sattunaisia käyntihäiriöitä ja ne paikallistui myöhemmin rikkinäiseen bensapumppuun taikka suodattimeen, jossa paineensäätösysteemit samassa integroituna. Ne on nyt korjattu ja autoa ehditty koeponnistaa Ahvenistolla ja tänään Botniaringillä.

audi.jpeg etujarrut.jpeg



VR6:sen äänimaailma miellyttää kyllä aivan mahdottoman paljon. Aina kun tuon äänen kuulee, niin Nettiauto avautuu. :D Voi veljet.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Tuo Lexus on japonialaiseks ihan asiallinen vehjes, tosin itse en voi ymmärtää mitä insinööri on vetänyt tuota maskia piirrellessään..
 
Ehkä nämä on niitä paljon puhuttuja makuasioita, mutta tuollaisen auton ratissa itselle "parhaimpia" asioita olisivat ihan muut kuin audiovehkeet. Hyvästä äänenlaadusta voi nauttia sitten kotona. Toki siitä voi nauttia lähes missä tahansa autossa, mutta jotenkin vaikea kuvitella että M5:ssa juuri stereot olisi "se juttu", tai edes kovinkaan oleellinen asia. Tämä vain oma vaatimaton mielipiteeni.
Stereoiden kautta tuossa taitaa tulla ne moottorin äänetkin.
 
Ja jotku väittää että Saabismi on sairaus.. :D

No niinhän se on, mutta kun ikävä kyllä näistä on kokemusta, näkemystä, tietoa ja yhteyksiä muihin harrastajiin, niin näitähän tarttuu hyppysiin tämän tästä. :D Eli tässä parin viikon takaa hankinta:

14902353.jpg


Eli Transporter -00 VR6 Carsport GLE VIP. 9 hengen bussi siis, rajavartioston herrojen kuskauskäyttöön aikanaan hankittu, jääkaapit ja muut himmelit varusteena.

Välimallin projekti eli laitan kuntoon ja sitten katon mitä tälle keksis. Iso osa tiedossa olevista vioista jo korjattu ja täydellistä tästä tuskin edes yritän tehdä. Omaan käyttöön tätä ei kiinnosta ottaa, mutta katsoo saako tällä joitain euroja kunnossa olevana tai vaihtaa sitten johonkin kiinnostavampaan.
 
Ehkä nämä on niitä paljon puhuttuja makuasioita, mutta tuollaisen auton ratissa itselle "parhaimpia" asioita olisivat ihan muut kuin audiovehkeet. Hyvästä äänenlaadusta voi nauttia sitten kotona. Toki siitä voi nauttia lähes missä tahansa autossa, mutta jotenkin vaikea kuvitella että M5:ssa juuri stereot olisi "se juttu", tai edes kovinkaan oleellinen asia. Tämä vain oma vaatimaton mielipiteeni.

Niin, tuota kirjoittaessa viittasin lisävarusteluun. Tietysti lähtökohtana on, että auto on M5. Kyllä nämäkin autot valitettavasti arkipäiväistyvät, kun vuosia ajelet markettiin yms päivittäin. Tottakai niitä silti arvostaa ja tehoa tulee kunnioittaa, mutta ei sitä jokakerta touhutippaa aikaseksi saa citymarkettiin ajellessa. Matka/ruuhka ajossa ei nämä kauheasti poikkea pienempitehoisista autoista, jolloin varustelu ja juurikin se äänentoisto nostaa matkustuksen tasoa merkittävästi.

Omallakohdalla hyvää äänentoistoa arvostetaan niin kotona kuin autossa erittäin korkealle. Monille auto voi olla ainoa paikka missä pääsee kunnolla luukuttamaan ja nauttimaan korkeammista äänenpaineista ilman heippalappuja tai vaimon nalkutusta. Onneksi ei sentään allekirjoittaneella.

Ero B&O 1200w 16-kaiutinta ja seuraavaksi alemmalla Harman Kardon 600w 16-kaiutinta on aika suuri, vaikkei tuo H/K myöskään mikään lapanen ole. B&O tuo sitten sitä erottelua koko skaalalle, tiukempaa ja alemmas menevää bassoa, puhumattakaan yläpään toiston suloisuudesta. Myös jonkinlainen vastamelutekniikka. Katossa on tuplamikrofonit, joista toinen menee suoraan B&O vahvistimelle autontaakse. Tämän toimintaa onkin sitten vaikeampi arvioida. Onhan näillä tietysti ollut hintaeroakin suomen hinnastossa muistikuvien mukaan H/K noin 1500e ja B&O lähemmäs 7000e. Käytettynä ostaessa ei taida juuri hintaan vaikuttaa, ehkä haluttavuuteen enemmänkin.

Stereoiden kautta tuossa taitaa tulla ne moottorin äänetkin.

Ei nyt aivan pelkästään, mutta Active Sound kyllä kuuluu M5 vakiovarusteisiin. Äänen saa jopa vaihdettua diesel-M4-M5-RollsRoyce V12 akselilla ja volumetasoa muutettua. Nämä muutokset siis koodaamalla, ei mistään auton omista valikoista ja active sound on päällä vaikka radio olisi "off". Sisälle tuleva ääni on äärimmäisen pieni ja heikosti havaittava. Tuon dieselin kuulee moottoritie nopeuksissa noin 4000rpm kohdilla pienenä kurnutuksena ja enemmänkin tuntee kaiuttimen ritilöistä. Olkoonkin fake niin mulle kelpais nuo M5 äänet paljon kovempanakin kabiiniin kaiuttimista, mitä järjestelmä tarjoaa. Vaikka nuo supersprintit suhteellisen äänekkäät ulkopuolelle ovatkin niin kabiini on aika vaimennettu.

Pieni klippi +10c ja alle 3000rpm startista, joka on aika vaisu vs kylmemmät kelit.

 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 486 906
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom