Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Pari viikkoa tullut nyt ajeltua kun sai viimein ajokuntoon ja rekisteröityä.
Tuossahan on jotain fiilistä. Mikä tekniikka Pontiacissa on? Paljonko on tehoa ja painoa? Uteliaisuudesta mietin, että miten vanhan muskelin suorituskyky suhtautuu nykypäivän kinnereihin.
 
Kuplasta tulikin laitettua kuvaa jo aiemmin, kiitos vain peukuista. Päivitellään myös käyttis / viimeinen projekti tänne.

BMW 328i -98, tämä tuli melko huonokuntoisena, siistitty kaikinpuolin ja leimattu eilen.
IMG_20200922_125158.jpg


Sitten varsinainen käyttöauto. T4 2.5TDI Syncro -03
IMG_20200810_100114.jpg
 
Tuossahan on jotain fiilistä. Mikä tekniikka Pontiacissa on? Paljonko on tehoa ja painoa? Uteliaisuudesta mietin, että miten vanhan muskelin suorituskyky suhtautuu nykypäivän kinnereihin.

On juu, hieman erilaista on päästellä menemään Ponulla kuin päivittäisessä ajossa olevalla Suzukilla.

Alunperin kiinni on ollut 350+350 mutta aikojen saatossa koneeksi on vaihtunut 400 ja laatikko on myös vaihtunut TH400. Uutena tuosta motista on irronnut jotain 290hp ja 580 nm. Painoa titlen mukaan n.1500kg mutta ei voi pitää paikkaansa. Lähemmäs kahta tonnia uskoisin. Mukavasti lähtee eikä jää jalkoihin. Vielä kun saa kickdownvaijerin kuntoon.
 
On kyllä ollut erittäin positiivinen yllätys tämä 1.0 Ecoboost. Pikkuisen piristetty. Hyvä ajaa ja pieniruokainen tarvittaessa.
 

Liitteet

  • D69F24BD-F736-47DF-A090-B83023496347.jpeg
    D69F24BD-F736-47DF-A090-B83023496347.jpeg
    2,1 MB · Luettu: 422
  • E3A31406-5C54-434C-B91F-0428890B7250.jpeg
    E3A31406-5C54-434C-B91F-0428890B7250.jpeg
    2,9 MB · Luettu: 414
Miten tuo ecoboost liikuttaa tuota koppaa?

Vakiona yllättävän hyvin mutta ei se mikään nopea ole. Vääntöalue ihan tasainen koko kierrosalueen. Ohjelmoituna alkaa olla ihan eri peli. Kun ahdin lähtee mukaan niin vääntö yllättää kyllä ihan täysin. Vähän jopa vanhanliiton turbo-henkeä. Huippuväännöt litraisessakin uskomattomat. Kulutus toki nousee kun tulee annettua kaasua huomattavasti enemmän. Ei vieläkään mikään nopea ole mutta ihan pirteä kuitenkin.

Vielä tulossa vähän päivitystä imupuolelle ja putkistoon. Ei tuosta mitään ohjusta ole tarkoitus tehdä mutta ihan mielenkiinnosta... Ja putkisto ehkä pääasiassa ulkonäön takia koska tuo takapuskuri huutaa sitä. Saa ääntäkin tulla...
 
Noh kyllähän se liikkuu mutta ei sitä softattunakaan rakettina voi pitää. vertaisin johonkin 2.slow koneiseen normiautoon.

edit: jaa täällä oli jo höpistykin.
 
Noh kyllähän se liikkuu mutta ei sitä softattunakaan rakettina voi pitää. vertaisin johonkin 2.slow koneiseen normiautoon.

edit: jaa täällä oli jo höpistykin.

Yritin kanssa miettiä vertausta niin kyllä nyt varmaan perus perheautojen ~2.0-2.6 litraiset vapaastihengittävät 4 ja 6 sylinteriset koneet on ihan helposti verrattavissa perus suorituskyvyssä. Ei verrata kireisiin "sport"-malleihin..
 
Noh kyllähän se liikkuu mutta ei sitä softattunakaan rakettina voi pitää. vertaisin johonkin 2.slow koneiseen normiautoon.

edit: jaa täällä oli jo höpistykin.

Kukaan ei varmaan oletakkaan, että tuo mikään raketti olisi.
 
Kukaan ei varmaan oletakkaan, että tuo mikään raketti olisi.
Eipä kai. Mitä itse ajelin laina Focusta kyseisellä koneella, niin ei se kyllä mitään elämyksiä tarjonnut. En tiedä minkä verran siitä saa softattuna irti tosin, koska tuo ajamani oli luonnollisesti täysin vakio. Omaan kulkineeseen softalla sai 50+% lisää tehoa ja siitä tuli ihan eri auto. Toisaalta eipä se kulkupuoli ole kaikille se tärkein asia, kulutus voi hyvinkin olla tärkeämpi asia.
 
Eipä kai. Mitä itse ajelin laina Focusta kyseisellä koneella, niin ei se kyllä mitään elämyksiä tarjonnut. En tiedä minkä verran siitä saa softattuna irti tosin, koska tuo ajamani oli luonnollisesti täysin vakio. Omaan kulkineeseen softalla sai 50+% lisää tehoa ja siitä tuli ihan eri auto. Toisaalta eipä se kulkupuoli ole kaikille se tärkein asia, kulutus voi hyvinkin olla tärkeämpi asia.

Näitähän on ollut 100 ja 125 heppaisia. Tässä omassa on nyt jotain 150 heppaa varmaan. Lupailtiin 155hv mutta en jaksa penkittää ja tuntuu paljon pirteämmältä kuin vakio joten se riittää mulle.

Ja siis tämä on mulle talviauto. Tehokkaampi kesäauto erikseen.
 
Ja putkisto ehkä pääasiassa ulkonäön takia koska tuo takapuskuri huutaa sitä. Saa ääntäkin tulla...

Nimenomaan sen näön takia. Ahdin vaimentaa sen verran paljon.

Olen jo tässä jonkin aikaa miettinyt että Fordilla ihan kohtalaisen onnistunut tuo muotokieli nykyään.
 
Nimenomaan sen näön takia. Ahdin vaimentaa sen verran paljon.

Olen jo tässä jonkin aikaa miettinyt että Fordilla ihan kohtalaisen onnistunut tuo muotokieli nykyään.

Ja siis tämä on vissiin jollain Zetec -korisarjalla jonka takapuskurin diffuusorissa on valmiit kolot ulostuloille..
 
Uusi Focus 182 heppasella 1.5 kolmosella oli kyllä ihan kiva peli
 
Rajat kun aukesivat hetkeksi, niin tuli uitettua Ruotsista pala sikäläistä herkkua:
IMG_5222.jpeg

IMG_5226.jpeg

2008 Vector automaatti, tehtaan BioPower. Makuasiat ovat makuasioita, mutta vaikka tälläkin jo alkaa olla ikää, niin mielestäni tuo faceliftattu NG 9-3 on vanhentunut erittäin arvokkaasti ja hakkaa muut aikalaisensa, ja monet uudemmatkin, tyylissä ja ennen kaikkea persoonallisuudessa mennen tullen varsinkin sedanina. Myös tuo väri, "snow silver", sopii tähän malliin kuin nenä päähän.
 
Viimeksi muokattu:
Itse tykkään farkusta enemmän, mutta saabissa on maineestaan huolimatta jotain jonka takia haluaisin joskus kokeilla moista oikeassa ajossa.
Joko vanhaa kunnon ojahaukea tai sitten jotain tonnaria tai 2,3t 9-5 Aeroa manuskana. Ihan ekana autona mulla oli kaasarillinen Saab90 jossa bensakannu konehuoneessa toimi polttoainetankkina kun tankki oli niin paskana ettei siellä enää neste pysynyt =D
Se koki sitten kovan lopun kun joku metsäkonekuski oli siihen hermostunut kun oli parkissa metsäautotien varressa ja nosti pois tieltä tai ajoi yli.
 
On kyllä ollut erittäin positiivinen yllätys tämä 1.0 Ecoboost. Pikkuisen piristetty. Hyvä ajaa ja pieniruokainen tarvittaessa.
Olen jo tässä jonkin aikaa miettinyt että Fordilla ihan kohtalaisen onnistunut tuo muotokieli nykyään.
Itse taas ajattelin leukaparran olevan niin pitkä, että voiko saada suosiota muualla kuin ammattikoulun autopuolen oppilaiden tupakkatauolla?
 
Noniin, 5 talvea palvellut BMW E39 523 saa luvan lähteä ja tilalle tuli hieman yllättäen BMW i3.

IMG_20200930_180052_copy_1600x1124_1.jpg


IMG_20200930_180115_copy_2000x1500.jpg


IMG_20200930_113028_copy_2304x1728.jpg


Screenshot_20200930-214125__01.jpg


60 Ah akku, pikalataus, Rex ja Lodge-sisustavarustelu, remote services ja penkinlämmittimet, siinäpä ne oleellisimmat.

Autoa on mukava, ketterä ja hiljainen ajaa kaupungissa, jarrua ei juuri tarvitse käyttää, range 150 akulla ja 100 km päälle Rexillä vaikka loputtomiin.

Nyt ensimmäinen päivän jälkeen laturi kiinni autoon ja ajastettu lataamaan yösähköllä.. Saas nähdä onko aamulla ladannut :p

Kun joku kuitenkin kommentoi ulkonäköä niin omasta mielestä mukavan erilainen ja kesäautona Porsche 911, jonka ulkonäkö riittää tyydyttämään omat auton ulkonäköpaineet.

Mutta ennemminkin sähkön ja tekniikan ja mun 99% autoiluun soveltavuuden myötä tuli hankinta tehtyä, automerkille uskollisena 6 aiemman bemarin jatkeeksi..

230 Eu Specific Additional Equipment
249 Multi-function For Steering Wheel
2G6 19"bmw I Lt/aly W. Turbinesty.429/m
2VB Tyre Pressure Indicator Reifendruckanzeige
423 Floor Mats, Velour
428 Warning Triangle
430 Interior And Exterior Mirror Packa
442 Cupholder
473 Armrest, Front
493 Storage Compartment Package
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
4U7 Fast Charging Dc
4U8 Fast Charging Ac
521 Rain Sensor
534 Automatic Air Conditioning
544 Cruise Control With Braking Function
548 Speedometer With Kilometer Reading
570 Stronger Electricity Supply
5AK Led-light Elements
5DA Passenger Airbag Deactivate
606 Navigation System Business
6AC Intelligent Emergency Call
6AE Teleservices
6AP Remote Services
7AQ Battery Certificate
7GA Comfort Package Advanced
7KY Bmw I Interior Design Lodge
853 Language Version English
885 Swedish / On-board Documentation
8KZ Oil-service Interval 24 Months
8R9 Refrigerant
8SM Vin, Visible From Outside
8TG Anti-theft System
993 Model Year Code
9AA External Skin Protection

Hinnat näissä on laskenut itselleni sopivalle tasolle, vajaan 20000 euroon.

Musk ei varmaankaan Cybertruckia saa toimitettua 2021 tai 2022, joten tutustutaan sähköautoiluun ensin tällä.
 
Viimeksi muokattu:
Autokatoksen töpselistä latailee, saa säädettyä yösähkön aika-ikkunan ja kellonajan koska pitäisi aamulla lähteä niin latailee siihen mennessä. Tai siis ainakin teoriasss, katsotaan miltä tilanne aamulla näyttää.

IMG_20201001_010428_copy_2000x1500.jpg
 
Noniin, 5 talvea palvellut BMW E39 523 saa luvan lähteä ja tilalle tuli hieman yllättäen BMW i3.

Muotoilu noissa tosiaan jakanee mielipiteitä ja ensimmäistä kertaa kun tuon näin liikenteessä en kyllä pitänyt ollenkaan. Onneksi BMW alkoi tekemään noita 2-sarjan minilestabusseja jotka on arkisessa harmaudessaan niin kammottavan näköisiä kapistuksia että olen alkanut itsekin lämmetä tuolle i3:n muotoilulle.
 
Heräteostoksena vaihtui Audi A4 B9 2016 tälläiseen Seat Ateca FR 2019 1.5 tsi:hin. Ennen Audia mulla oli farkku Seat Leon FR ja silloin jo odottelin Atecasta FR mallia.

IMG_20200711_193458-picsay.jpg

Päivitetään vähän tätä, kun tuli kesän aikana vähän teippausta, tummennuksia ja uutta vannetta.

Kaikki ikkunat tummennetut, paitsi tuulilasi. Kaikissa valoissa/heijastimissa tummennukset, paitsi ajovaloissa kirkas kalvo.

Etumaskin kromikehys teipattu mustaksi ja keulamerkki, joka on tasainen adaptiivisen vakkarin takia, on kalvolla tummennettu.

Takaa poistin A T E C A mallimerkinnän.

IMG_20200927_200159.jpgIMG_20200927_162113-picsa2y.jpgIMG_20200810_141845-picsa2y.jpg

Saksasta on tulossa sivupeileille uudet mustat kuoret ja takakontin merkki, jonka maalaan mustaksi.
 
Upea. Itse pidän coupesta enemmän, mutta onhan avo se oikea kesäauto

Joo, onhan se kun vaan kelit sattuu kohilleen :vihellys: Jos ratapeliä oisin tahtonu niin olisin varmasti valinnu coupen. Tälle vähän katellu kaveriks tommosta E6x ämmäläistä, mutta sitä ennen pitäs hankkiutua kyllä tuosta V12:sta eroon. Muutoin vähän turhan paljon vikaherkkiä vehkeitä samalla tontilla :poop:

Vielä yks, sitten lupaan lopettaa. Autokin jo pikkuhiljaa talviunilla.

IMG_20200926_150734.jpg


Harmittaa vähän nuo ötökät ja muu muju keulassa kun 100 km päästä tuonne tultiin, mutta no can do :smoke:
 
Joo, onhan se kun vaan kelit sattuu kohilleen :vihellys: Jos ratapeliä oisin tahtonu niin olisin varmasti valinnu coupen. Tälle vähän katellu kaveriks tommosta E6x ämmäläistä, mutta sitä ennen pitäs hankkiutua kyllä tuosta V12:sta eroon. Muutoin vähän turhan paljon vikaherkkiä vehkeitä samalla tontilla :poop:

Vielä yks, sitten lupaan lopettaa. Autokin jo pikkuhiljaa talviunilla.

IMG_20200926_150734.jpg


Harmittaa vähän nuo ötökät ja muu muju keulassa kun 100 km päästä tuonne tultiin, mutta no can do :smoke:
Tuo sininen väri on kyllä hieno. Sellainen syvä tummansininen on ehkä lempivärini missä tahansa autossa. Sininen saa auton näyttämään jotenkin hienolta. Ei ole kuitenkaan mikään keltainen tai vaaleanvihreä, mutta silti mielestäni hieman erikoinen ja hieno.

E60 yms sillä V10-koneella on kyllä sellainen arpajainen, että itse en siihen uskaltaisi ryhtyä. Ehkä jos löytyy yksilö, jossa vedenpitävät todisteet huolloista ja hyvät kilometrit, voisi ehkä harkita. Hienon näköisiä ne ovat ja on hyvät äänet ja tehot. Sellainen touhukymppitonni kyllä melkein kannattaa pitää varalla, jos kakka osuukin tuulettimeen.
 
Ehdottomasti tällaista katsellessa täytyy olla tiedossa huollot ja muutenkin historia. Näiden puuttuessa ei auton arvo ole kovinkaan kummoinen. Ja ihan totta puhut että ei näihin viimeisiä roposiaan kannata sijoittaa, saattaa hyvinkin helposti käteen jäädä vain paha mieli.

Tokikaan ei tämä N73B60:kään varmasti bemarin luotettavimpiin voimalinjoihin lukeudu, mutta todella hyvä kokonaisuus se on toimiessaan. Ja onhan tässä melkein saman verran hevosia kun siinä S85:ssa ;)

IMG_20200620_205607-01.jpeg


Jaa, nyt tsättiautoa selatessa sattui näköjään omalla kylällä liikkeessä juuri sopivasti olemaan tuollainen ///M5 kaupan... :cool:
 
Vielä yks, sitten lupaan lopettaa. Autokin jo pikkuhiljaa talviunilla.
Harmittaa vähän nuo ötökät ja muu muju keulassa kun 100 km päästä tuonne tultiin, mutta no can do :smoke:
Toi etupuskurin verkkoviritys taitaa olla ihan orkkis vaikka se nykyään näyttää vähän bitemakamalta
 
Ihan on orkkis juu, enkä nyt tiiä miten toi biltsutuningilta näyttää. Ehkä kuvassa vähän valo hämää joo :hmm:


IMG_20200917_184711-01.jpeg


Tuossa talviliukurissa samalla paikalla näkyy hyvä esimerkki ko. verkosta. Kuten aiemmassa viestissä taisin todeta, ei ollut pitkään paikallaan.

IMG_20200924_145642-01.jpeg


Jonkin fiksun ritilän tuohon vois keksiä kun vähän nakun oloinen noin. Jos kellään mitään ideaa niin saa linkata.
 
Doppeli sai siirtyä talviunille parin kuukauden ajeluiden päätteeksi:

14894856.jpg

14894857.jpg


Muutama tuhat kilometriä oli käytännössä täysin ongelmattomia ja aika pirteästi tuntuu muutenkin liikkuvan. Talven aikana pitää puuhastella ainakin sisustaa loppuun ja sitten vähän sähköjä askarrella. No, onpa siinä monenlaista muutakin viimeistelyksi laskettavaa hommaa, mutta tuskin mitään isompaa kuitenkaan, vaikka vähän vielä visioita olisikin.

Caravelleen pientä ehostusta ja talveksi ajoon:

14894858.jpg

14894859.jpg


Helmat ja puskurit fiksattu ja maalattu sitten viimenäkemän, mutta askaretta tämänkin parissa tietenkin on.
 
Kuukauden ehti Golf MK5 -04 1.6FSI olla meillä, josta sekin aika enemmän pajalla kuin käytössä. Tänään jätti sitten aamulla tielle ja tuli itellä rima täyteen, joten kun ykkösautona toimiva -09 S60 on ollut niin varma käyttöauto niin kävin hakemassa -05 S60:n tilalle kakkosautoksi.
 

Liitteet

  • IMG_20201007_172134__01~2.jpg
    IMG_20201007_172134__01~2.jpg
    2,5 MB · Luettu: 241
Elämäni ensimmäinen ranskalainen löytyi aivan sattumalta chattiautosta. Selailin ajankulukseni nettiautoa, "jos jotain mielenkiintoista käyttöautoa talveksi...". Sillä en halua uittaa toista käyttöautoani, upean hyväkuntoista 318is -benariani E-Suomen suolavellipaskoissa lokakuulta huhtikuulle. Selailin Peugeotin 206:a hintaluokassa 500-1500e ja soitinkin parista kunnes jostain sattui silmääni vertailu 206 GTI vs Citroen Xsara VTS. Tämän jälkeen hakuparametreihin Xsara ja aivan vahingossa bongasin tämän upean VTS:n (kaunottaren) autoliikkeestä melkein työpaikkani naapurista 990 euron pyyntihinnalla:

xsara1.jpg


xsara3.jpg


Tämä on rekisteröity 05 / 2004 eli viimeisiä Xsaroja ennen kuin C4 tuli tilalle alkaen 10 / 2004. 2.0 litraa ja maukkaan vaparin (PSA-addiktien mukaan legendaarinen XU10J4RS -kone :interested: ) ylävireiset 167hv sekä jotain 195nm.

Oheisissa myyntikuvissa auto näytti tosi hyvältä joten nopea ajoneuvon historiatietojen haku Trafista. Paljastui että tällä on ollut sama omistaja viimeiset 8 vuotta, 2012-2020. Henkilötietojen haku ja soitto sille Kuopion pohjoispuolelle. Kehui tätä vekotinta ja väitti kovasti ettei hänen aikanaan auto ole jättänyt kertaakaan tielle eikä mikään varoitusvalo / merkkivalo ole palanut. En meinannut uskoa ja heitin läpällä sille "onko sellaista sitikkaa jossa ei varoitusvalot palaisi" niin ukkeli toisti ettei autossa ole mikään merkkivalo palanut. Ei ihan mennyt vitsi perille, hehe. Anyway kertoi autosta kyselemättä vaikka mitä, mm. koko pakoputkisto on hiljattain uusittu (ml. katalysaattori), iskunvaimentimet ja vaikka mitä alustan puslia sekä -osia. Oikeastaan tämän puhelun perusteella tein ostopäätöksen sillä harvoin etsimällä etsien löytää, ainakaan hyvää autoa tai naista. Ja nyt ihan sattumalta sekä aivan vahingossa löytyi todellinen käyttöhelmi.

Ajoin puhelun päätyttyä lounastauolla autoliikkeeseen ja tarjosin 940e ja kaupat sillä. Koeajon suoritin matkalla takaisin työpaikalleni.

Tähän mennessä auto vaikuttaa oikein passelilta. On säästynyt kaikenlaiselta teinixtunaroinnilta, jopa ikkunoiden tummentamiselta (tykkään "akvaariolookista"). Sisältä todella siisti, varsinkin hintaansa ja ajokilometreihin (239tkm) peilaten. Säästynyt täältäkin kaikenlaiselta DIY-tunaroinnilta (jota vihaan yli kaiken...). Bonarina penkkikin on aivan ehjä, eli kuljettajan penkin kankaisessa, isossa sivutuessa ei ole mitään kulumaa. Kaikki sisustan nippelit toimii, kaikki sähköjutut toimii. Toki sisustan "build quality" häviää paljon vanhemmalle E36 -bemarilleni 6-0. Osien sovitus on sinnepäin ja varsinkin käyttökytkimissä on klappia / löysyyttä / heilumista vs. bemarin todella jämäkät kytkimet, ovien avaussalvat ym. Eipä tämä haittaa kun ei rämise tai narise mistään, sellainen ärsyttää yli kaiken. Ainoa kysymysmerkki oli bensamittarin ihmeellinen toiminta, pari ekaa tankkausta se meni tuplanopeutta nolliin ja siltikään 54 litran kokoiseen tankkiin ei mennyt kuin 35-40L bensaa - vaikka miten lirutteli. Nyt on kolmas täysi tankki menossa ja tuntuu että jokin anturi tai mittari itse on kalibroitunut oikein. Citikkaforumilla kyselin ja joku mainitsi tämän ominaisuuksista liittyen bensamittariin.


xsara2.jpg


-Siisti sisusta.

Nyt kun olen tarkemmin tätä Xsaran VTS -mallia tutkinut niin näitä on todella harvassa. Chattiauton myyntihistoriasta ei löydy kuin muutama hassu ja tätä kirjoittaessani näitä on myynnissä 1kpl (sähkövikaisena, rata-autoksi raiskattuna). Olen tyytyväinen, jopa niin tyytyväinen että mietin pitäisikö tämä(kin) nyt säästää, on meinaan nätissä kunnossa :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Siistiltä näyttää. Muistaakseni vuosituhannen alussa VTS:t eivät olleet kovinkaan harvinaisia, joten aika jännä, jos niitä ei enää löydy. Vastaavien Bemareiden tms. kohdalla taitaa olla jopa päinvastoin, eli käytettyjä löytyy nykyään enemmän kuin uusia aikoinaan johtuen käytettyjen maahantuonnista.

Tiesitkin jo varmaan, että tuossa on uutena ollut keulassa isohko citikan logo. Valitettavasti mulle tulee logottomista autoista ekana mieleen mainitsemasi teinitunarointi, koska ilmeisesti joidenkin mielestä tuollainen auto näyttää coolimmalta. En tiedä mihin logo on hävinnyt, mutta etsi nyt ihmeessä jostain uusi tilalle. Ihan kuin tuossa etukuvassa näkyisi vanhan logon jäljetkin.
 
Siistiltä näyttää. Muistaakseni vuosituhannen alussa VTS:t eivät olleet kovinkaan harvinaisia, joten aika jännä, jos niitä ei enää löydy. Vastaavien Bemareiden tms. kohdalla taitaa olla jopa päinvastoin, eli käytettyjä löytyy nykyään enemmän kuin uusia aikoinaan johtuen käytettyjen maahantuonnista.

Tiesitkin jo varmaan, että tuossa on uutena ollut keulassa isohko citikan logo. Valitettavasti mulle tulee logottomista autoista ekana mieleen mainitsemasi teinitunarointi, koska ilmeisesti joidenkin mielestä tuollainen auto näyttää coolimmalta. En tiedä mihin logo on hävinnyt, mutta etsi nyt ihmeessä jostain uusi tilalle. Ihan kuin tuossa etukuvassa näkyisi vanhan logon jäljetkin.

Sama kävi mielessä, mutta onneksi noita saa Ebaysta halvalla niin kyllähän tuohon ylpeenä voisi sitikan logon lätkäistä. Komean näköinen VTS kyllä, ikäisekseen ainakin kuvista näyttää maalipintakin lähes priimalta.
 
Siistiltä näyttää. Muistaakseni vuosituhannen alussa VTS:t eivät olleet kovinkaan harvinaisia, joten aika jännä, jos niitä ei enää löydy. Vastaavien Bemareiden tms. kohdalla taitaa olla jopa päinvastoin, eli käytettyjä löytyy nykyään enemmän kuin uusia aikoinaan johtuen käytettyjen maahantuonnista.

Tiesitkin jo varmaan, että tuossa on uutena ollut keulassa isohko citikan logo. Valitettavasti mulle tulee logottomista autoista ekana mieleen mainitsemasi teinitunarointi, koska ilmeisesti joidenkin mielestä tuollainen auto näyttää coolimmalta. En tiedä mihin logo on hävinnyt, mutta etsi nyt ihmeessä jostain uusi tilalle. Ihan kuin tuossa etukuvassa näkyisi vanhan logon jäljetkin.

Logosta kuulemma lensi yläviiksi maantiellä männikköön joten omistaja otti sitten alaviiksenkin irti. Tuo onneton liima on näissä jonkin sortin tyyppivika, citruunaforumilta löytyy tästä ihan lirpake. Jotkut epäilevät syyksi konepellin sulkemista tiputtamalla ja neuvovat painamaan sen kiinni. Viikset ovat työnalla eli jos tulee vastaan ostan poijes.
 
Itselläni on myös mielikuvia, että noita VTS malleja myytiin paljon silloin joskus, mutta ehkä ne ovat kadonneet. Juu, logon voisi keulalle laittaa ja hyvä esimerkki muutenkin, mitä ranskalaiset parhaimmillaan tarjoaa, jos tuuri sattuu kohdalle. On paljon autoa pienellä rahalla tuossa.
 
Logosta kuulemma lensi yläviiksi maantiellä männikköön joten omistaja otti sitten alaviiksenkin irti. Tuo onneton liima on näissä jonkin sortin tyyppivika, citruunaforumilta löytyy tästä ihan lirpake. Jotkut epäilevät syyksi konepellin sulkemista tiputtamalla ja neuvovat painamaan sen kiinni. Viikset ovat työnalla eli jos tulee vastaan ostan poijes.
joo tyyppivika on :) Itsellä ollut vastaa xsara vts aikanaan ja luotettava peli oli, joskus taisi mennä lambda vaihtoon, mutta ei muuta. Vääntösauvajousitushan noissa on takana, mutta en muista oliko nämä niin pahoja kulumaan laakerien osalta kuin 206/306 gti. Joskus omistin myös Saxo VTS 16v ja sellainen pitäisi joskus taas hankkia, ovat vaan todella kiven alla.
Ai niin olihan näissä yksi helposti korjattava vika välillä.. jos alkaa väläyttelemään airbagin valoa joskus, niin penkin alla oleva liitin on hapettunut.. sille voi näyttää santapaperia ja taas toimii. :)
 
joo tyyppivika on :) Itsellä ollut vastaa xsara vts aikanaan ja luotettava peli oli, joskus taisi mennä lambda vaihtoon, mutta ei muuta. Vääntösauvajousitushan noissa on takana, mutta en muista oliko nämä niin pahoja kulumaan laakerien osalta kuin 206/306 gti. Joskus omistin myös Saxo VTS 16v ja sellainen pitäisi joskus taas hankkia, ovat vaan todella kiven alla.
Ai niin olihan näissä yksi helposti korjattava vika välillä.. jos alkaa väläyttelemään airbagin valoa joskus, niin penkin alla oleva liitin on hapettunut.. sille voi näyttää santapaperia ja taas toimii. :)

Oispa Saxo VTS:ää :drool:

Toistaiseksi ainoa asia joka tässä ärsyttää on penkki, tarkemmin sen ristiseläntuki. Omaan kroppaan sekä ajoasentoon penkin ristiseläntuki jättää juuri alimman osan selästä tukematta, huolimatta kuinka sitä säätöruuvia ruuvailen. Nyt ajelin autolla ees-taas pk-seudulla pari tuntia ja selässä tuntuu. Ja siis penkki on muuten varmasti ehjä / ryhdissään.
 
Possu eli 997.1 Carrera S2. Hieman harvinaisemmalla X51 powerkitillä joka muuttaa moottorista mm. imusarjan ja pakosarjan, moottorinohjauksen, lisää hiilikuituisen ilmanottoboxin, jäykemmät venttiilienjouset, lisää öljynlauhduttimen eteen ja nostaa max rpm 7100->7300. 3,8 litrainen boxeri 6. 381hp/415nm ja painoa noin 1400kg. Itselle takavetoisuus on plussaa, joskin 4s leveämpi kori olisi kelvannut myös. Suhteellisen kattavalla varustelulla, mutta kattoluukku ja täyssähköiset muistipenkit olisivat jopa painonkin kustannuksella maistuneet.

Specsit/varusteet:

6-lovinen sport manuaali
X51 tehtaan powerkit
PCCB hiilikuitujarrut
-20mm sport alusta ja 40% lukkoperä
Dansk putkisto, se äänekkäin
Sport chrono
Sport ratti
Sport istuimet
Nahkaiset tuuletin ritilät
Nahkainen kojelauta
Alcantara katto
Rst kynnyslistat
Navigaattori
Bose äänentoisto
Dension Gateway bt
Bi-Xenon
Tpms
BBS CH-R 19''/Pilot Super Sport

997_1.png
 

Liitteet

  • 997_3.png
    997_3.png
    7,9 MB · Luettu: 390
  • 997_4.png
    997_4.png
    7,8 MB · Luettu: 457
  • 997_2.png
    997_2.png
    7,7 MB · Luettu: 356
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 341
Viestejä
4 505 021
Jäsenet
74 383
Uusin jäsen
pskrn

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom