Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Lambon suunnittelijaa ei varmaan kiinnosta vittuakaan mitä persaukiset suomalaiset mollottaa. Hyvä jos ne edes tietää missä Suomi sijaitsee.
Varsinkin kun kaikkia kansat eivät ole ihan näin lauhkeita. Täytyyhän italiassakin olla kilpi edessä, mutta aika usein näissä erikoisvehkeissä näkee että kilpi on pelkästään takana, eikä poliisisetä näe ongelmaa. Varsinkin kun jonkun Sesto Elementon tunnistaminen ei liene vaikeaa =D Ääriesimerkki juu, mutta pointti selkis?

Suomalaiset on niin lauhkeaa kansaa että virkamiestä kyllä totellaan kyseenalaistamatta ihan järjettömissäkin jutuissa ja sitä ainoastaan ihannoidaan täällä :)
 
Varsinkin kun kaikkia kansat eivät ole ihan näin lauhkeita. Täytyyhän italiassakin olla kilpi edessä, mutta aika usein näissä erikoisvehkeissä näkee että kilpi on pelkästään takana, eikä poliisisetä näe ongelmaa. Varsinkin kun jonkun Sesto Elementon tunnistaminen ei liene vaikeaa =D Ääriesimerkki juu, mutta pointti selkis?

Suomalaiset on niin lauhkeaa kansaa että virkamiestä kyllä totellaan kyseenalaistamatta ihan järjettömissäkin jutuissa ja sitä ainoastaan ihannoidaan täällä :)

Näinhän se on ja sitä paitsi joku öljysheikki ostaa varmaan enemmän lamboja vuodessa kun koko Suomeen tuodaan yhteensä.
 
35415958_10156425538818810_6069298344167997440_o.jpg


-Olin tuossa sunnuntaina käymässä Turkkusessa ja käytiin heittämässä keskustassa pieni lenkki molemmilla kuvien autoista. Toinen minun, toinen frendini. Kummatkin ovat käytännössä takamoottorisia Fiiatteja, ikäeroa tosin löytyy 41 vuotta. Arvatkaa kummalla sai enemmän huomiota naisilta, jopa ihan suusanallista palautetta?

:geek:

Fiatilla tietysti, koska naiset ymmartavat etta auto on ostettu kompensoimaan peniksen kokoa. Tasta syystahan omasta tallista loytyy -68 500F fiiu :psmoke:

3iAYNnd.jpg
 
Autovuodeksi Hyundai tuli palautettua ja tälläinen tuli tilalle perjantaina. Eli Volksvagen Polo 1.0 TSI DSG:llä. Highlinen kautta tuli melkein kaikki tarvittavat herkut, mutta lisävarustelistalta ruksittiin lisäksi vielä ACC ja LED-paketti. Väriksi tuli valittua täysin sokkona Dark Petrol ja tämä valinta onnistui ainakin omasta mielestäni täysin nappiin. Väri vaihtuu todella paljon valaistuksen mukaan ja pitäähän sitä Suomen mustaharmaavalkea autokantaa vähän piristää :)

Auton mittariin on nyt tullut rullattua parissa päivässä jo pari sataa kilometria ja ei voi kun kehua kuinka mukavaa tuolla on ajella.

polo.png
 
Viimeksi muokattu:
Autovuodeksi Hyuandai tuli palautettua ja tälläinen tuli tilalle perjantaina. Eli Volksvagen Polo 1.0 TSI DSG:llä. Highlinen kautta tuli melkein kaikki tarvittavat herkut, mutta lisävarustelistalta ruksittiin lisäksi vielä ACC ja LED-paketti. Väriksi tuli valittua täysin sokkona Dark Petrol ja tämä valinta onnistui ainakin omasta mielestäni täysin nappiin. Väri vaihtuu todella paljon valaistuksen mukaan ja pitäähän sitä Suomen mustaharmaavalkea autokantaa vähän piristää :)

Auton mittariin on nyt tullut rullattua parissa päivässä jo pari sataa kilometria ja ei voi kun kehua kuinka mukavaa tuolla on ajella.

polo.png

Kerrotko vähän lisää tästä autovuodeksi-jutusta? Mitä maksaa kuukaudessa yms?
 
Prkl oma Fiesta ST myöhästyy jälleen. Tilauksessa ongelmaa ja tuloksena että joudun odottamaan toisen auton... Venyy heti syyskuulle mutta kun mahtuu sopimuksessa mainittuun 4kk aikaväliin niin ei voi oikein valittaakkaan :/... Ei vaan malttaisi odottaa nyt kun on päässyt maistelemaan jo ja kokeilemaan miltä tuo uusi tuntuu. Onneksi nuo omat speksit olivat sen verran hyvät että myyjä oli tilannut toisen samanlaisen varastoon. Nyt itsellä on jo kolmas eri runko numero menossa kun Ford ensin nosti tilaustani eteenpäin ensimmäisen myöhästymisen jälkeen. Pakko kyllä sanoa Ford voisi miettiä tehtaansa toiminnan uusiksi.
 
Taitaa Suomi olla priolistalla jopa Fordilla sen verran matalalla että Suomipoika saa herkästi odotella autoa hiukan kauemmin kuin vaikka brittikollega :)
 
Taitaa Suomi olla priolistalla jopa Fordilla sen verran matalalla että Suomipoika saa herkästi odotella autoa hiukan kauemmin kuin vaikka brittikollega :)
Juurikin näin. Toki hauskana yksityiskohtana. Britit vasta saavat demoautoja mutta auton tilanneet ovat saaneet jo viikon pari omiaan. Ja omassa vielä siis kävi tosiaan se että jäi puuttumaan tehdystä autosta varusteita mitä piti olla joten uutta putkeen kun ei niitä lisätäkään voi jälkikäteen. Tarjottiin kyllä toista ilman kattoikkunaa samoilla spekseillä mutta en huolinut. Se kun on luvattu muijalle niin se pitää olla :D
 
Itse tilasin Fiestan 19.6 ja en ole vielä edes käynyt tiedustelemaan milloin voisi synnytys käynnistyä tehtaalla...
Eniten vituttas jus se että jäis joku lisävaruste yms. puuttumaan ja sit pitäs taas alkaa uudestaan koko tilausprosessi.
Mut katellaan ja odotellaan! :cool:
 
Itse tilasin Fiestan 19.6 ja en ole vielä edes käynyt tiedustelemaan milloin voisi synnytys käynnistyä tehtaalla...
Eniten vituttas jus se että jäis joku lisävaruste yms. puuttumaan ja sit pitäs taas alkaa uudestaan koko tilausprosessi.
Mut katellaan ja odotellaan! :cool:
Hyvällä tuurilla auto voi olla jo tehty. Riippuu varusteista ja muista. Noh, itsellä menee aikaa odotellessa. Mutta saa nähdä nyt mitä tapahtuu... Ei auta itku markkinoilla, tiedossa oli että jonoa on ja niin kauan kun saavat sopimuksessa mainitussa ajassa niin ei sovi itkeä.
 
Hyvällä tuurilla auto voi olla jo tehty. Riippuu varusteista ja muista. Noh, itsellä menee aikaa odotellessa. Mutta saa nähdä nyt mitä tapahtuu... Ei auta itku markkinoilla, tiedossa oli että jonoa on ja niin kauan kun saavat sopimuksessa mainitussa ajassa niin ei sovi itkeä.

Tiedustelin just autoa niin menee syyskuulle... :sori:
Ei auta kun odottaa, tiedossahan oli että 3kk toimitusaika on todenäköinen....
 
Autovuodeksi Hyundai tuli palautettua ja tälläinen tuli tilalle perjantaina. Eli Volksvagen Polo 1.0 TSI DSG:llä. Highlinen kautta tuli melkein kaikki tarvittavat herkut, mutta lisävarustelistalta ruksittiin lisäksi vielä ACC ja LED-paketti. Väriksi tuli valittua täysin sokkona Dark Petrol ja tämä valinta onnistui ainakin omasta mielestäni täysin nappiin. Väri vaihtuu todella paljon valaistuksen mukaan ja pitäähän sitä Suomen mustaharmaavalkea autokantaa vähän piristää :)

Auton mittariin on nyt tullut rullattua parissa päivässä jo pari sataa kilometria ja ei voi kun kehua kuinka mukavaa tuolla on ajella.

polo.png

Enpä oo kattonut yhtään Poloja, mutta siistin näköinen peli ja väri kanssa miellyttää silmää. Tosin ei pysty ite ottamaan autoa 1.0 moottorilla :D Ja totta kai ymmärrän että auto käyttötarkoitusta vastaavaksi, 200hv GTI Polo tuskin on monelle millään tapaa tarpeellinen.
 
Enpä oo kattonut yhtään Poloja, mutta siistin näköinen peli ja väri kanssa miellyttää silmää. Tosin ei pysty ite ottamaan autoa 1.0 moottorilla :D Ja totta kai ymmärrän että auto käyttötarkoitusta vastaavaksi, 200hv GTI Polo tuskin on monelle millään tapaa tarpeellinen.

Ihan riittävästi tuosta maitopurkkiturbosta tulee suorituskykyä ulos. Kaupunkiajo on helppoa kuin mikä (kunhan start & stopin ottaa pois käytöstä) ja isommilla teillä auto kulkee kuin kokoaan isompi auto. Tuli viikonloppuna ajettua pidempää matkaa motarinopeuksilla ja kulutus pysyi silti ~5,5l/100km tasolla. Pelkällä 80 alueella pääsisi todennköisesti helposti ~4,5l/100km kulutuksiin.
 
Ihan riittävästi tuosta maitopurkkiturbosta tulee suorituskykyä ulos. Kaupunkiajo on helppoa kuin mikä (kunhan start & stopin ottaa pois käytöstä) ja isommilla teillä auto kulkee kuin kokoaan isompi auto. Tuli viikonloppuna ajettua pidempää matkaa motarinopeuksilla ja kulutus pysyi silti ~5,5l/100km tasolla. Pelkällä 80 alueella pääsisi todennköisesti helposti ~4,5l/100km kulutuksiin.

Itsekin olen tuon Start & Stop logiikan omassa Leonissa todennut hieman rasittavaksi kaupungissa. Toisinaan tapahtuvissa pysähdyksissä ihan jees, mutta minuutin välein valoissa jumittaessa ei oikein tunnu järkevältä.
 
Itsekin olen tuon Start & Stop logiikan omassa Leonissa todennut hieman rasittavaksi kaupungissa. Toisinaan tapahtuvissa pysähdyksissä ihan jees, mutta minuutin välein valoissa jumittaessa ei oikein tunnu järkevältä.

Tuo sama taitaa olla kaikissa dsg-autoissa. Tulee liian helposti ryntäileviä lähtöjä kun kaasua painaa ennen kuin kone on ehtinyt käynnistyä uudestaan.
 
Taitaa Suomi olla priolistalla jopa Fordilla sen verran matalalla että Suomipoika saa herkästi odotella autoa hiukan kauemmin kuin vaikka brittikollega :)

Kävin tilaamassa uuden 5-ovisen 1.5 TDCi A8 -Focuksen mukavan kalliilla varustepaketilla 14.6. ja kertoivat eilen, että pitäisi olla liikkeessä lokakuun 1. viikolla. Odottavan aika voi käydä pitkäksi.
 
Ihan riittävästi tuosta maitopurkkiturbosta tulee suorituskykyä ulos. Kaupunkiajo on helppoa kuin mikä (kunhan start & stopin ottaa pois käytöstä) ja isommilla teillä auto kulkee kuin kokoaan isompi auto. Tuli viikonloppuna ajettua pidempää matkaa motarinopeuksilla ja kulutus pysyi silti ~5,5l/100km tasolla. Pelkällä 80 alueella pääsisi todennköisesti helposti ~4,5l/100km kulutuksiin.

Tää on kyllä klassinen väite kun puolustellaan jotain pikkukippoa. "Kulkee kuin kokoluokkaansa isompi". Ehkä väsyneimpiä väitteitä autoilun historiassa. Vähän samaa tasoo kun jonkun merkin sokea fanittaminen ylipäätään.
 
Tää on kyllä klassinen väite kun puolustellaan jotain pikkukippoa. "Kulkee kuin kokoluokkaansa isompi". Ehkä väsyneimpiä väitteitä autoilun historiassa. Vähän samaa tasoo kun jonkun merkin sokea fanittaminen ylipäätään.
No ei tuo väite kyllä mistään ihan tuulestakaan ole temmattu. Pari kolme kokoluokkaa kun mennään ylöspäin niin eroa alkaa jo tulla, mutta kahden vierekkäisen välillä erot voi olla minimaalisia. Kaupungissa taas se koko näkyy paljon helpommin kuin maantiellä.
 
Enpä oo kattonut yhtään Poloja, mutta siistin näköinen peli ja väri kanssa miellyttää silmää. Tosin ei pysty ite ottamaan autoa 1.0 moottorilla :D Ja totta kai ymmärrän että auto käyttötarkoitusta vastaavaksi, 200hv GTI Polo tuskin on monelle millään tapaa tarpeellinen.
VW Polo menee tosiaan aika hullusti, koska on saatavilla suomessa 95hv ja 200hv moottoreilla. 1.0 vs 2.0 tsi ja tehokkaampi on tietysti kalliimpi.

Seat Ibiza on oikeastaan sama auto ja sitä saa 115hv ja uudella 1.5 150hv mottorilla. Paljon paremmat vaihtoehdot siis ja pidempi 5v takuu. Ibizan kaikkein tehokkain 2.0 malli tulee kait 2019.

----
Totta että esim Ford Fiesta on ajettavuudeltaan aika samaa tasoa yhtä luokkaa isompien kanssa, ainakin omasta mielestä. Myös melutaso on ihan siedettävä. Toki tuo Fiesta saattaa olla luokkaa isompaa parempikin, riippuen siitä mihin vertaa. Eikä ole Seat Ibisassa tai VW Polossa mitään moitetta. Erittäin hyviä autoja pikkuautoiksi. Myös Kia Rio on ihan ok. Plussana tietysti pikkuauton vähän halvempi hinta. Joku tietysti tykkää siitä oikein isosta autosta, vaikka onkin vähän möhkö ja painava. Pikkuauto plussana sitten se ketteryys.
 
Tää on kyllä klassinen väite kun puolustellaan jotain pikkukippoa. "Kulkee kuin kokoluokkaansa isompi". Ehkä väsyneimpiä väitteitä autoilun historiassa. Vähän samaa tasoo kun jonkun merkin sokea fanittaminen ylipäätään.
Pitää tuo siinä mielessä paikkaansa, että nämä uudet pikkukipot kulkee maantietä siinä kuin edellisen sukupolven pykälää isommat. Näistä uudemmista pikkuautoista en ole ajanut kuin Ibizaa, mutta ei se suuntavakauden tai muutenkaan ajettavuuden puolesta kyllä esim. VI Golfille häviä enää pätkääkään. Samalle alustalle tehty Polo tuskin on yhtään huonompi.

VW Polo menee tosiaan aika hullusti, koska on saatavilla suomessa 95hv ja 200hv moottoreilla. 1.0 vs 2.0 tsi ja tehokkaampi on tietysti kalliimpi.
Tämä on ihan Suomen maahantuojan kädettömyyttä ja paskuutta. 115hv ja 150hv TSI:t on Poloonkin olemassa, mutta ei jostain syystä Suomen ohjelmassa ainakaan vielä.
 
Tää on kyllä klassinen väite kun puolustellaan jotain pikkukippoa. "Kulkee kuin kokoluokkaansa isompi". Ehkä väsyneimpiä väitteitä autoilun historiassa. Vähän samaa tasoo kun jonkun merkin sokea fanittaminen ylipäätään.
Nythän esim uusi Ford Focus kasvoi isommaksi ja kokoerokin suurentui 2017/2018 Fiestaan entisestään. Itse en ole tuota Focusta vielä nähnyt. Eli onhan noissa aina selvä ero, jos molemmat mallit on yhtä uusia. Sitten vain miettimään että minkä kokoluokan autoon riittää rahat :) Yleensä ehkä se pikkuauto säilyttää arvonsa vähän paremmin. Syynä ehkä pienemmät huoltokulut ja pienempi kulutus.
 
Tämä on ihan Suomen maahantuojan kädettömyyttä ja paskuutta. 115hv ja 150hv TSI:t on Poloonkin olemassa, mutta ei jostain syystä Suomen ohjelmassa ainakaan vielä.
Veikkaan syyksi hintaa. Isommalla moottorilla menee Golfin hintoihin, ja sillä hinnalla otetaan Suomessa mieluummin se. Keski-Euroopassa lienee enemmän kysyntää "keskitehokkaalle" pikkukipolle. Sihtailen nettiautosta välillä 125-hevosvoimaisia Fiestoja, ja niitä on murto-osa verrattuna 100-hevosvoimaisiin.
 
Veikkaan syyksi hintaa. Isommalla moottorilla menee Golfin hintoihin, ja sillä hinnalla otetaan Suomessa mieluummin se.
Kuitenkin sama maahantuoja tuo maahan Ibizaa vastaavalla koneella ja se on silloin lähes Leonin hinnoissa. Volkkarin maahantuonti on muutenkin vähän peestä. Esim. Golfia ei saa parhaalla varustuksella ja tehokkaammalla 1.5:lla kuin automaattina.
 
Kuitenkin sama maahantuoja tuo maahan Ibizaa vastaavalla koneella ja se on silloin lähes Leonin hinnoissa. Volkkarin maahantuonti on muutenkin vähän peestä. Esim. Golfia ei saa parhaalla varustuksella ja tehokkaammalla 1.5:lla kuin automaattina.
Joo, mutta Polo on kalliimpi kuin Ibiza. Ibiza + 115 hv moottori maksaa saman verran kuin Polo + 95 hv moottori.
 
Joo, mutta Polo on kalliimpi kuin Ibiza. Ibiza + 115 hv moottori maksaa saman verran kuin Polo + 95 hv moottori.
Niin on myös Leon kalliimpi kuin Golf.

Mutta joo Suomessa on perinteisesti ollut, että rahan vastineeksi pitää saada mahdollisimman paljon peltiä. Nyt tämä lienee muuttumassa ja varustelluille vähän kalliimmille pikkuautoille alkaa olla kysyntää. Esim. Fiesta Vignale on myynyt ilmeisesti yllättävän hyvin. Volkkarin maahantuonti tähän ei vaan ole oikein vielä herännyt.
 
Niin on myös Leon kalliimpi kuin Golf.

Mutta joo Suomessa on perinteisesti ollut, että rahan vastineeksi pitää saada mahdollisimman paljon peltiä. Nyt tämä lienee muuttumassa ja varustelluille vähän kalliimmille pikkuautoille alkaa olla kysyntää. Esim. Fiesta Vignale on myynyt ilmeisesti yllättävän hyvin. Volkkarin maahantuonti tähän ei vaan ole oikein vielä herännyt.
Juu nuo ovat menneet varsin hyvin kaupaksi. On herätty että ei tarvita sitä jäätävän suurta autoja ja/tai pienen auton ei tarvitse olla varusteeton tehoton peltirasia. Kaveri sai ymmärtääkseni ensimmäisen/yhden ensimmäisistä Vignaleista Suomessa ja oletus oli että olisi about ainoa joka tulisi vastaan mutta tuo Vignale brändi on lyönyt itseään läpi varsin nätisti. Näkee milloin Mondeota, Edgeä, Fiesta jne Vignalena. Mielestäni vain osoitus siitä että suomalainen haluaa premiumia muttei ole valmis maksamaan BMW/VAG/YMS lisähintaa kun hyvin lähelle ja tietyissä asioissa yli pääsee halvemmallakin.

Ja @vemkki jos fiestaa halajat ja sporttisempi puoli ei haittaa niin etsi näitä ST-linejä 140hp koneella. Eivät ainakaan vielä ole laukeilleet silmille ja luulisi olevan helppo löytää. Mainioita autoja jos haluaa kompromissiin ST:n ja normi Fiestan välille. Ainoa miinus on tuo tiettyjen varusteiden puute edes rahaa tarjotessa (ACC esim). Kaverilla moinen edelliskoppainen oli ja olen itse ajanut tuota ST-lineä ja pidin myös kovasti. Ei yhtä tehokas kuin ST, mutta omaa tietynlaisen oman luonteen jo pelkästään tuon moottorin litratilavuuden, sylinterimäärän ja tehon takia.
 
Ja @vemkki jos fiestaa halajat ja sporttisempi puoli ei haittaa niin etsi näitä ST-linejä 140hp koneella. Eivät ainakaan vielä ole laukeilleet silmille ja luulisi olevan helppo löytää. Mainioita autoja jos haluaa kompromissiin ST:n ja normi Fiestan välille. Ainoa miinus on tuo tiettyjen varusteiden puute edes rahaa tarjotessa (ACC esim). Kaverilla moinen edelliskoppainen oli ja olen itse ajanut tuota ST-lineä ja pidin myös kovasti. Ei yhtä tehokas kuin ST, mutta omaa tietynlaisen oman luonteen jo pelkästään tuon moottorin litratilavuuden, sylinterimäärän ja tehon takia.
Tuo 140 hepan versio menee mun hintaluokan yli. 125 hepan ST-lineä olen harkinnut, mutta saa nyt nähdä. Tänään kokeilen Vignalea, jossa on sama rengaskoko kuin ST-linessä. Saa nähdä, miten vaikuttaa ajettavuuteen ja rengasmeluun.
 
Tuo 140 hepan versio menee mun hintaluokan yli. 125 hepan ST-lineä olen harkinnut, mutta saa nyt nähdä. Tänään kokeilen Vignalea, jossa on sama rengaskoko kuin ST-linessä. Saa nähdä, miten vaikuttaa ajettavuuteen ja rengasmeluun.
Paljos on budjetti sitten?
 
En tiedä, tuntuuhan se kyllä varsin kovalta vs auton koko kun uutena ostaessa perus KK erä ei taida olla noin paljoa jos on isompi viimeinen erä.
Laskeskelin, että nykyisen vuosimallin 2013 Focuksen kanssa menee vuositasolla laskettuna vajaat 380 euroa kuussa muihin menoihin kuin bensoihin (lainanlyhennys, vakuutukset, ajoneuvovero, pesulakäynnit, rengashotelli). Nyt työsuhdeautoa harkitessa tuo on se mittatikku, koska nuo sisältyvät käyttöetuun.
 
Niin on myös Leon kalliimpi kuin Golf.

Mutta joo Suomessa on perinteisesti ollut, että rahan vastineeksi pitää saada mahdollisimman paljon peltiä. Nyt tämä lienee muuttumassa ja varustelluille vähän kalliimmille pikkuautoille alkaa olla kysyntää. Esim. Fiesta Vignale on myynyt ilmeisesti yllättävän hyvin. Volkkarin maahantuonti tähän ei vaan ole oikein vielä herännyt.
Näyttää menevän "toki" toisin päin, eli Seat Leon on halvempi kuin VW Golf.

Seat Ibiza 115hv, 18 100€
VW Polo 95hv, 18 200€
Seat Leon 115hv, reference, 19 100€
VW Golf tsi 85hv, trendline, 20 700€
Seat Leon 115hv, 20 900€
Seat Ibiza FR 1.5 150hv, 22 200€
VW Golf 110hv, 23 300€
VW Golf 1.5 130hv, 25 900€

Leoniin ei saa ollenkaan tuota uutta 1.5 tsi moottoria, mutta onneksi Ibizaan saa 1.5 150hv version, joka on Golfia tehokkaampi ja 3700€ halvempi.
 
Näyttää menevän "toki" toisin päin, eli Seat Leon on halvempi kuin VW Golf.

Seat Ibiza 115hv, 18 100€
VW Polo 95hv, 18 200€
Seat Leon 115hv, reference, 19 100€
VW Golf tsi 85hv, trendline, 20 700€
Seat Leon 115hv, 20 900€
Seat Ibiza FR 1.5 150hv, 22 200€
VW Golf 110hv, 23 300€
VW Golf 1.5 130hv, 25 900€

Leoniin ei saa ollenkaan tuota uutta 1.5 tsi moottoria, mutta onneksi Ibizaan saa 1.5 150hv version, joka on Golfia tehokkaampi ja 3700€ halvempi.
Juu ajatusvirhe. Oli toki tarkoitus kirjoittaa halvempi. Leon uudistuu ensi vuonna ja saa 1.5 moottorin.
 
Joo, sen kyllä uskon ja allekirjoitan että varmasti polo kulkee kuin kokoluokkaansa isompi jos verrataan johonkin 10v sitten markkinoilla olleeseen vitos tai kutoskoppaan. Mielestäni kuitenkin vähän ontuva vertailu kun tuskin kilpailevat samoista Ostajista.
 
On sillä ainakin kokoa enemmän kuin omalla pirssillä, oma kesäkippo mahtuisi varmaan konttiin :D
 
Projekti kans edistyy. Jumalmoottori Rb20det :vihellys: on saanut aikalailla täyden käsittelyn. Kansi kävi koneistamolla herkisteltävänä, tasopinta oikaistiin, venttiilien ohjurikumit vaihdettiin, pari pakopuolen pinnapultin reikää fiksattiin ja samalla putsattiin imu sekä pakopinnat. Lopuksi koneistamo vielä painetestasi koko paskan. Arp kansipulteilla ja cometicin streetpro tiivisteillä kasaan. Jakopäähän tuli uudet alkuperäiset hilut kaikki. Nismon N1 öljypumppu pitäis vielä heittää paikalleen, uusi vesipumppu löysikin jo paikalleen. Alakerta tarkistettiin ja muutenkin herkistelty nyt koko motti läpi. Vesipumppu ja öljypohja tulee Permatexin superblackilla paikalleen ja tänään saapui öp-tiiviste sekä kardaanin takastefa. Kytkin enää uupuisi että saisi kasata sitten loppuun. Niin ja tietty imu+pakosarja paikalleen. Ehkä ensi kesäksi ajoon.
wnr2Gx8l.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 444
Viestejä
4 551 318
Jäsenet
74 986
Uusin jäsen
jujo15

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom