Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistä revit tehojen tippumisen. Tehot nousee 3% ja varsinkin alavääntö nousee huippuväännön alapuolisilta kierroksilta reippaasti. Kaasulla on se tehon tippuminen eikä E85.
Ja jos 98E5 verrattuna sen 28-30% menee enempi 1,079€/litra hinnalla niin onhan se edullisempaa kuin 98E5 1,679€/litra.
95E10 itselle ei edes käy kun lasketaan tehoja sekä kulutus nousee ja siihen nähden etanolin kulutusnousu on pienempi.
Eiköhän se auton kulutuksesta kiinni. Jos mulla hörppii nykyisellä ajolla 14 litraa sataselle voiden olla 10-30 litrankin välil niin lieneen vähän eri tahtia toi takaisin maksu kuin jollain 8 litraa hörppivällä. Traffilta saa sen 200€ sitä muutostukea ja palikka simppeliä itsekin asennella muutoskatsastuksen ottaen joku 50-60€.
Öljyis kannattaa katsel niitä SN luokiteltuja joissa lisäaineistus etsnolille. Ja jos 20 vuotta vanhaan laittaa niin nykyöljyt niin kyhittyneet sen aikasista etten itse näe tarpeen sen ajan vaihtoväleistä tihentämistä kunhan huohotus ja termostaatti pelaa.
SJ (Käytössä): 1996 käyttöönotettu luokitus, joka on kehitetty moottoreiden entistä tiukempien päästö- ja suorituskykyvaatimuksien mukaiseksi
SL (Käytössä): 2001 käyttöönotettu luokitus, jossa otetaan huomioon kolme suorituskykyvaatimusta; parempi polttoainetalous, parempi suoja päästöjä vähentäville osille, halu saada aikaan moottoriöljyjä, jotka tarjoavat mahdollisuuden pidempään käyttöikään. Uudet testit ja testirajat ovat merkittävästi vaativammat kuin SJ-luokituksessa
SM (Käytössä): Vuonna 2004 esitelty luokitus, joka parantaa hapettumisenkestoa, liansitomiskykyä, kulumissuojaa ja alhaisten lämpötilojen suorituskykyä koko moottoriöljyn elinkaaren aikana.
SN (Käytössä): Vuonna 2010 esitelty laatuluokitus, joka parantaa tiivisteyhteensopivuutta, mäntien suojaa karstoittumista vastaan korkeissa lämpötiloissa ja parantaa mustan lietteen kesto-ominaisuuksia. Tuloksena alhaisempi polttoaineenkulutus, parempi turboahtimen suojaus, yhteensopivuus päästöjärjestelmien kanssa ja etanolipolttoaineen (max 85%) kanssa.
Hah huonollakin hoidolla voi pärjätä.. itsellä v.2000 Corolla jolla ajettu kohta 360 000 km. Äärimmäisen luotettava on ollut, mutta olen itse huoltanut todella huonosti. Syö aika paljon öljyä tuo 1.6 vvt-i moottori..ilmeisesti on joku tyyppivika. Koska syö niin paljon öljyä, olen jo oppinut äänestä milloin pitää taas reippaasti lisätä. Lisäksi oon ostanut jo useamman vuoden Tokmannin Euroil 5w-40 perusöljyä. Koska syö niin paljon öljyä, niin jatkuvastihan siellä on uutta öljyä seassa. Tuota täytyy lisäillä vähintään tuhannen kilometrin välein 2-3dl. Muutama vuosi sitten ajoin yli 50 000 km samoilla öjyillä ja suodattimilla !. Tuoksahtihan tuo jo voimakkaasti bensalle. Ajattelin ajaa vielä vuoden ja sen jälkeen hautuumaalle tää peli.
Itselle tuli kyllä heti ensimmäisenä mieleen että paremmalla pidolla olisi pärjännyt varmaan aika paljon pidemmälle.
Itse ainakin ajan mieluummin ehjällä autolla.
Tuo vois olla mielenkiintoinen kohde koittaa RVS:ää.
RVS-tuotteet | Motonet Oy Tuolta valkkaamaan mieleisensä.RVS ??
Kiitos. En noista nyt yhtään tajua, niin mikä olisi hyvä.. on ihan hepreaa mulle.RVS-tuotteet | Motonet Oy Tuolta valkkaamaan mieleisensä.
RVS G(moottorin öljytilavuus)Kiitos. En noista nyt yhtään tajua, niin mikä olisi hyvä.. on ihan hepreaa mulle.
Itse ajanut pelkällä öljynvaihdolla ja autossa 300 000 km mittarissa. Joskus unohtunut tuo öljyn ja suodattimenkin vaihto, mutta viimeistään jonkun 25tkm kohdilla tullut vaihdettua. Ostin auton kun siinä oli 100 000 km mittarissa ja siihen asti oli kyllä huollettu merkkiliikkeessä, mutta itse en ole vienyt huoltoon kertaakaan, tosin seuraavat osat on ollut pakko vaihtaa(jarrustaulat ja levyt taakse sekä palat, laturi, vesipumppu, vasemmalle eteen koiranluu) Mutta mielestäni kohtuu pienellä vaivalla olen selvinnyt kun monesti lukee kun jotkut vaihtelee iskareita, koiranluita ym. useammin kun kalsareita. Jos näillä menisi nyt sitten vielä 100 000 tkm niin sitten voisi auto olla valmis paaliin. Kyseessä Toyota.Hah huonollakin hoidolla voi pärjätä.. itsellä v.2000 Corolla jolla ajettu kohta 360 000 km. Äärimmäisen luotettava on ollut, mutta olen itse huoltanut todella huonosti. Syö aika paljon öljyä tuo 1.6 vvt-i moottori..ilmeisesti on joku tyyppivika. Koska syö niin paljon öljyä, olen jo oppinut äänestä milloin pitää taas reippaasti lisätä. Lisäksi oon ostanut jo useamman vuoden Tokmannin Euroil 5w-40 perusöljyä. Koska syö niin paljon öljyä, niin jatkuvastihan siellä on uutta öljyä seassa. Tuota täytyy lisäillä vähintään tuhannen kilometrin välein 2-3dl. Muutama vuosi sitten ajoin yli 50 000 km samoilla öjyillä ja suodattimilla !. Tuoksahtihan tuo jo voimakkaasti bensalle. Ajattelin ajaa vielä vuoden ja sen jälkeen hautuumaalle tää peli.
Itse ajanut pelkällä öljynvaihdolla ja autossa 300 000 km mittarissa. Joskus unohtunut tuo öljyn ja suodattimenkin vaihto, mutta viimeistään jonkun 25tkm kohdilla tullut vaihdettua. Ostin auton kun siinä oli 100 000 km mittarissa ja siihen asti oli kyllä huollettu merkkiliikkeessä, mutta itse en ole vienyt huoltoon kertaakaan, tosin seuraavat osat on ollut pakko vaihtaa(jarrustaulat ja levyt taakse sekä palat, laturi, vesipumppu, vasemmalle eteen koiranluu) Mutta mielestäni kohtuu pienellä vaivalla olen selvinnyt kun monesti lukee kun jotkut vaihtelee iskareita, koiranluita ym. useammin kun kalsareita. Jos näillä menisi nyt sitten vielä 100 000 tkm niin sitten voisi auto olla valmis paaliin. Kyseessä Toyota.
Kyllä, ketjulla on. Tiedä sitten onko vain tuuria ollut, mutta tosiaan ei mitään vikaa iskareissa tai missään muuallakaan. Öljyäkään ei vie yhtään.Vissiin ketjukone, kun et kerran jakohihnaakaan ole vaihtanut? VAG:lla tosiaan menee noita tukivarsia sitten tietyssä iässä. Helpoimmalla pääsee, kun vaihtaa KAIKKI kerralla, niin voi rauhassa ajella taas pitkän matkaa ilman kolinaa. Ainakin omalla isällä mennyt nimenomaan noita iskareita toyotassa. 180tkm ajettuun -97 corollaan vaihdettu jo 2x iskarit. Kuluvia osiahan nuokin ovat.
Totta, ja vetääkö kärryä/onko takaluukussa kuormaa paljon. (takaiskarit)Paljonhan se iskareiden kesto riippuu millaisia teitä ajelee ja miten ajelee.
Sanotaan näin. Etuvetoisuus on toki harmittava asia, MUTTA jostain syystä Ford ja osa muistakin ovat alkaneet oppimaan kuinka tehdä hauska etuveto. Esim videolla näkyvä pieni sivuluisu syntyi tasakaasulla mutkaan kääntäessä ilman skandiflikkiä tai mitään. Eli keula menee ja perä seuraa vaikka sitten sivuttain. Toisekseen, nuo ovat pieniä, nopeahkoja ja mutkatiellä aivan mahtavia vietäviä. Lisänä hupiin etenkin Ford on tajunnut ettei autolla tarvitse ajaa miljoonaa jotta voi pitää hauskaa. Kyseisestä kiposta olisi takuulla saanut nopeamman, mutta ottivat enemmän ajettavuuden ja hauskuuden ehdoilla. Kaiken lisäksi nuo toimivat autona hyvin, syövät vähän bensaa, ovat luotettavia, mahtuvat pieniin ruutuihin jne. Mitä vaihteistoon tulee niin manuaali on hyvä ja hauska (ajelen tällä hetkellä tomaatilla ja manuaalin kaipuu on kova) ja antaa kuskille jotain tekemistä ja täyden kontrollin. Huomiona tuosta kyseisestä autosta niin siinä on optio Performance pack jossa on mekaaninen tasauspyörästön lukko ja renkaina on Misukan Pilot Super Sportit joten pitoakin alkaa olla niin halutessaan.Mikä tuossa fiestassa viehättää?
Olen pohtinut, kun siinä yhdistyy kaksi lähes eniten automaailmassa inhoamaani asiaa, etuvetoisuus ja manuaalivaihteet.
Tuossa yhden koeajajan mielipide autosta.Mikä tuossa fiestassa viehättää?
Olen pohtinut, kun siinä yhdistyy kaksi lähes eniten automaailmassa inhoamaani asiaa, etuvetoisuus ja manuaalivaihteet.
Koeajo: Ford Fiesta ST – hauskempaa saa hakea, luultavasti turhaanUuden Ford Fiesta ST:n levätessä ajoparatiisiksi luonnehdittavan Route Napoleon -tien levikkeellä McLaren 570S -superauto ajaa ohi. Näky ei ole epätavallinen Euroopan parhaimmistoon kuuluvalla tiellä. Silti näky herättää mielenkiintoisen huomion: en usko, että minulla olisi McLarenin ratissa yhtään hauskempaa.
Makuasioita. Itse tunnun hyppivan manuaali automaatti vuorotellen sen mukaan mikä edellinen on ollut. Nyt tosin tulee työajoa mitättömästi niin voi ottaa huoleti manuaalin kun ei tarvitse jurnuttaa Kehä1:stä ruuhkassa.Varmasti hauska auto mutkateillä jne. mutta päinvastoin kuin sinä niin ei manuaalia enää ikinä kiitos. Nykyinen 8-portainen tomaatti toimii kuin ajatus ja jos haluttaa niin itse voi hämmentää. Eipä tosin ole haluttanut.
Tuossa on vain juuri se, että automaatti tappaa hauskan auton todella tehokkaasti verrattuna manuaaliin. Jossain perus arkiautossa automaatti onkin ihan hyvä ratkaisu, mutta niillä ei sitten hauskaa pidetäkään.Varmasti hauska auto mutkateillä jne. mutta päinvastoin kuin sinä niin ei manuaalia enää ikinä kiitos. Nykyinen 8-portainen tomaatti toimii kuin ajatus ja jos haluttaa niin itse voi hämmentää. Eipä tosin ole haluttanut.
Automaatin kanssa VOI pitää hauskaa mutta kokoajan on tunne että jotain puuttuu tai et ole juuri sillä vaihteella minkä itse haluaisit tehdäksesi jotain tyhmää kuten ajaa mutkan kylkimyyryssä ja kaasuttaa ulos vs manuaali. Plus jotta tomaatin kanssa voi olla hauskaa vaatii auto mielestäni huomattavasti enemmän tehoa kuin manuaaliversiona. Ja voit toki ajaa manuaali modessa, mutta ei se vain tuo sitä samaa tuntumaa koko auton käytökseen. Clutch kick, nopeat lähdöt, nopeat vaihdot, vaihteiden skippailu ja tieto aina että se on itsestä kiinni jos auto hakkaa limitteriin tai on väärä vaihde sisällä ovat tuollaisessa vain sen arkiajon "rasittavuuden" arvoisia.Tuossa on vain juuri se, että automaatti tappaa hauskan auton todella tehokkaasti verrattuna manuaaliin. Jossain perus arkiautossa automaatti onkin ihan hyvä ratkaisu, mutta niillä ei sitten hauskaa pidetäkään.
Automaatin kanssa VOI pitää hauskaa mutta kokoajan on tunne että jotain puuttuu tai et ole juuri sillä vaihteella minkä itse haluaisit tehdäksesi jotain tyhmää kuten ajaa mutkan kylkimyyryssä ja kaasuttaa ulos vs manuaali. Plus jotta tomaatin kanssa voi olla hauskaa vaatii auto mielestäni huomattavasti enemmän tehoa kuin manuaaliversiona. Ja voit toki ajaa manuaali modessa, mutta ei se vain tuo sitä samaa tuntumaa koko auton käytökseen. Clutch kick, nopeat lähdöt, nopeat vaihdot, vaihteiden skippailu ja tieto aina että se on itsestä kiinni jos auto hakkaa limitteriin tai on väärä vaihde sisällä ovat tuollaisessa vain sen arkiajon "rasittavuuden" arvoisia.
Niin sitä itsekin aina luulee kun tulee se halu palata automaattiin. Hetken automaatilla ajettua taas iskee sitten tylsyys .Ymmärrän kyllä. Ehkä se tässä neljänkympin kynnyksellä on vaan hiipunut moinen yrittäminen
Tuo ST fiesta on vähän sama kun ysärillä 205gti pösö, kivoja autoja mutkateillä!Sanotaan näin. Etuvetoisuus on toki harmittava asia, MUTTA jostain syystä Ford ja osa muistakin ovat alkaneet oppimaan kuinka tehdä hauska etuveto. Esim videolla näkyvä pieni sivuluisu syntyi tasakaasulla mutkaan kääntäessä ilman skandiflikkiä tai mitään. Eli keula menee ja perä seuraa vaikka sitten sivuttain. Toisekseen, nuo ovat pieniä, nopeahkoja ja mutkatiellä aivan mahtavia vietäviä. Lisänä hupiin etenkin Ford on tajunnut ettei autolla tarvitse ajaa miljoonaa jotta voi pitää hauskaa. Kyseisestä kiposta olisi takuulla saanut nopeamman, mutta ottivat enemmän ajettavuuden ja hauskuuden ehdoilla. Kaiken lisäksi nuo toimivat autona hyvin, syövät vähän bensaa, ovat luotettavia, mahtuvat pieniin ruutuihin jne. Mitä vaihteistoon tulee niin manuaali on hyvä ja hauska (ajelen tällä hetkellä tomaatilla ja manuaalin kaipuu on kova) ja antaa kuskille jotain tekemistä ja täyden kontrollin. Huomiona tuosta kyseisestä autosta niin siinä on optio Performance pack jossa on mekaaninen tasauspyörästön lukko ja renkaina on Misukan Pilot Super Sportit joten pitoakin alkaa olla niin halutessaan.
Jep. Hyvin paljon samaa. Ei olla menty sitä tuttua ja turvallista aliohjauksen tietä mitä esim VAG seuraa varsin tiukasti vaan uskallettu antaa kuskeille luottoa ja annettu helposti lähetyttävä mutta neutraali/yliohjaava alusta.Tuo ST fiesta on vähän sama kun ysärillä 205gti pösö, kivoja autoja mutkateillä!
Vissiin ketjukone, kun et kerran jakohihnaakaan ole vaihtanut? VAG:lla tosiaan menee noita tukivarsia sitten tietyssä iässä. Helpoimmalla pääsee, kun vaihtaa KAIKKI kerralla, niin voi rauhassa ajella taas pitkän matkaa ilman kolinaa. Ainakin omalla isällä mennyt nimenomaan noita iskareita toyotassa. 180tkm ajettuun -97 corollaan vaihdettu jo 2x iskarit. Kuluvia osiahan nuokin ovat.
Tuo mitä kuvasit on omalta kohdalta ”mukavuutta”, ei hauskuutta.En tiedä mitä te haette "hauskuudella" sitten, mutta itselle autoilussa hauskuus lähtee siitä, että on automaatti, joka vaihtaa ruuhkassa puolestani. Aikanaan Seatin Ibizalla 1,8T kytkintä riittävästi kehä1:llä polttaneena, en voisi kuvitella ikinä paluuta manuaaliin. Viimeisen kuuden vuoden aikana tullut ajettua 2 kertaa manuaalia, joista toinen oli muuttopaku ja toinen vuokra-auto etelässä. Voin sanoa, että niistä kokemuksista oli hauskuus ja ajamisen ilo kaukana. Lisäksi hauskuus tulee siitä, että auto on hiljainen ja moottorin äänet ei juuri kuulu sisälle ja listalta vielä ruksittu äänieristelasit. Hyvän ja tasaisen ajettavuuden takaa taas kelillä, kun kelillä mekaaninen quattro, jonka tasaisuus ja yllätyksettömyys on juuri sitä hauskaa ajamista. Tärkeänä listalla myös webasto, joka huolehtii, että auto ei ole talvella siihen istuessa kylmä tai kesällä kuuma... noh makuja on monia, mutta itselle ajamisen ilo tulee hieman eri asioista, mitä fiesta tarjoaa.
Tälläisellä tylsällä perheautolla tulee itse ajeltua.
En tiedä mitä te haette "hauskuudella" sitten, mutta itselle autoilussa hauskuus lähtee siitä, että on automaatti, joka vaihtaa ruuhkassa puolestani. Aikanaan Seatin Ibizalla 1,8T kytkintä riittävästi kehä1:llä polttaneena, en voisi kuvitella ikinä paluuta manuaaliin. Viimeisen kuuden vuoden aikana tullut ajettua 2 kertaa manuaalia, joista toinen oli muuttopaku ja toinen vuokra-auto etelässä. Voin sanoa, että niistä kokemuksista oli hauskuus ja ajamisen ilo kaukana. Lisäksi hauskuus tulee siitä, että auto on hiljainen ja moottorin äänet ei juuri kuulu sisälle ja listalta vielä ruksittu äänieristelasit. Hyvän ja tasaisen ajettavuuden takaa taas kelillä, kun kelillä mekaaninen quattro, jonka tasaisuus ja yllätyksettömyys on juuri sitä hauskaa ajamista. Tärkeänä listalla myös webasto, joka huolehtii, että auto ei ole talvella siihen istuessa kylmä tai kesällä kuuma... noh makuja on monia, mutta itselle ajamisen ilo tulee hieman eri asioista, mitä fiesta tarjoaa.
Tälläisellä tylsällä perheautolla tulee itse ajeltua.
Torstaina tulee oma 2015 Octavia RS 2l diesel. Koenajon perusteella on kyllä jämerä peli ja varsinkin DSG:llä helvetin mukava ajaa. Nykyinen on 2010 Mazda 6 2,2 manuaali diesel. Ostettiin tossa avovaimolle uudempi volvo v40 automaatti ja kestin pari viikkoa ennen ku lähdin vaihtamaan omaa autoa
Kulutus oli yllättävän alhainen, verotkin vähän edullisemmat ku Mazdassa.
Miinuksia ohjaamomelu ja aivan JÄÄTÄVÄN HUONOT kaiuttimet. Tosin asennutan uudet kajarit/muuta mahdollisesti tarvittavaa audiokamaa heti kun kerkeää.
Työautoksi ei ehkä fiksuin valinta ajo-ominaisuuksilta kovan alustan kanssa, mutta painotin varusteita jotka matka-ajossa mukavia. Ulkonäön ja tehon puolesta itselle paras vaihtoehto. Hinta ei paha, kuitenkin 25000€ hintaan saa tehokkaan automaatin jossa hyvinkin kattavat varusteet.
Saakos noihin mitään hifipakettia tehtaalta? Rengasmelusta nuo on kuuluisia. Mitähän äänieristäminen maksaa?
Tulin vilkaisemaan mitä uusia omia autoja täällä on esitelty,
500:lla?Arvatkaa kummalla sai enemmän huomiota naisilta, jopa ihan suusanallista palautetta?