Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Saanut tallia ja pihaa tyhjennettyä kesän aikana muista projekti- ja harrastekulkineista, niin voi taas talvella alkaa seuraavaa todenteolla rappaamaan. Tällainen tuli siis tuossa keväällä haettua:

etuviisto_nettiin.jpg


Kyseessä siis VW Caravelle Coach 1.6TD -90, tuttavallisemmin T3-paku tai tölkki, takavetoinen sellainen. Koriltaan jopa todella hyvä ikäisekseen ja ruostekorjaukset olenkin pääasiassa jo tehnyt, vaikken mitään varsinaista projektia olekaan vielä aloittanut. Eli kuskinpuolen etulokasuojan joutui vaihtamaan ja takahelmoissa on vielä vähän parsimista. Toki kaikkea muuta pientä ja isompaakin pitää vielä tehdä, ennenkuin vaikka maalaushommiin pääsee.

Ulkokuoren osalta visiona olisi kutakuinkin alkuperäinen lookki tällä alkuperäisellä värillä ja vain maltillisilla muutoksilla. Toki alustaa ja vannetta vähän tuning-hengessä ja sitten jotain muuta olematonta päivitystä, jotta näky olisi kuitenkin suhteellisen kliini. Sisustassa sitten ehkä enemmänkin kaikenlaista, mutta se ei ole toistaiseksi vielä ajankohtaista edes ajatustasolla. Penkit nyt ainakin menee toki vaihtoon, mutta koska karavaanari en ole, enkä sellaiseksi aio tulla, en ainakaan itseäni varten mitään retkeilyvarustusta aio alkaa rakentamaan.

Tekniikkapuolella olisi tarkoitus tehdä tähän sähkökonversio. Näillä näkymin hyväksikäyttäen pääasiassa Nissan Leaf Gen2:n moottoria, akustoa ja muita osia. Mitään en varsinaisesti aiheesta tiedä, mutta toiveissa olisi matkan varrella oppia monenmoista. Onko kanssaforumisteilla vinkkiä tekniikan osien tilaamiseen esimerkiksi Norjasta? Paljon sieltä noita hankkivat, mutta vielä ei ole pistänyt silmään, mikä kanava olisi hyvä vai kääntyäkö suoraan erinäisten purkaamojen puoleen? Dalan tuotoksiin ja virityksiin olen tutustunut videoiden ja tekstien muodossa ja toki muutenkin koittanut kaivella asiaan liittyvää aineistoa netin syövereistä.

Toimintamatkatavoitteena alustavasti 200km, mutta voi olla että ensimmäissä vaiheessa tuohon ei ihan kykene. Mitään varsinaista aikataulua projektille ei ole. Budjettikaan toki ei ole ihan rajaton, mutta jos kymppitonnilla tekniikkahommista selviäisi niin se olisi mielestäni ihan tavoittelemisen arvoinen suoritus. Valmiita sähkömuunnossarjojakin näihin toki saisi, mutta tämän hankkeen pointti on nyt vähän muualla. Joku tietenkin ajattelee myös että "miksi ihmeessä", mutta siihen mulla ei ole vastausta. :D

Ajatukset, vinkit ja linkit ovat tervetulleita. Erinäinen selvitystyö jatkuu tässä kuitenkin vielä jonkun aikaa, ennenkuin alan hamuamaan tallin täydeltä muunnososia.
 
Saanut tallia ja pihaa tyhjennettyä kesän aikana muista projekti- ja harrastekulkineista, niin voi taas talvella alkaa seuraavaa todenteolla rappaamaan. Tällainen tuli siis tuossa keväällä haettua:

etuviisto_nettiin.jpg


Kyseessä siis VW Caravelle Coach 1.6TD -90, tuttavallisemmin T3-paku tai tölkki, takavetoinen sellainen. Koriltaan jopa todella hyvä ikäisekseen ja ruostekorjaukset olenkin pääasiassa jo tehnyt, vaikken mitään varsinaista projektia olekaan vielä aloittanut. Eli kuskinpuolen etulokasuojan joutui vaihtamaan ja takahelmoissa on vielä vähän parsimista. Toki kaikkea muuta pientä ja isompaakin pitää vielä tehdä, ennenkuin vaikka maalaushommiin pääsee.

Ulkokuoren osalta visiona olisi kutakuinkin alkuperäinen lookki tällä alkuperäisellä värillä ja vain maltillisilla muutoksilla. Toki alustaa ja vannetta vähän tuning-hengessä ja sitten jotain muuta olematonta päivitystä, jotta näky olisi kuitenkin suhteellisen kliini. Sisustassa sitten ehkä enemmänkin kaikenlaista, mutta se ei ole toistaiseksi vielä ajankohtaista edes ajatustasolla. Penkit nyt ainakin menee toki vaihtoon, mutta koska karavaanari en ole, enkä sellaiseksi aio tulla, en ainakaan itseäni varten mitään retkeilyvarustusta aio alkaa rakentamaan.

Tekniikkapuolella olisi tarkoitus tehdä tähän sähkökonversio. Näillä näkymin hyväksikäyttäen pääasiassa Nissan Leaf Gen2:n moottoria, akustoa ja muita osia. Mitään en varsinaisesti aiheesta tiedä, mutta toiveissa olisi matkan varrella oppia monenmoista. Onko kanssaforumisteilla vinkkiä tekniikan osien tilaamiseen esimerkiksi Norjasta? Paljon sieltä noita hankkivat, mutta vielä ei ole pistänyt silmään, mikä kanava olisi hyvä vai kääntyäkö suoraan erinäisten purkaamojen puoleen? Dalan tuotoksiin ja virityksiin olen tutustunut videoiden ja tekstien muodossa ja toki muutenkin koittanut kaivella asiaan liittyvää aineistoa netin syövereistä.

Toimintamatkatavoitteena alustavasti 200km, mutta voi olla että ensimmäissä vaiheessa tuohon ei ihan kykene. Mitään varsinaista aikataulua projektille ei ole. Budjettikaan toki ei ole ihan rajaton, mutta jos kymppitonnilla tekniikkahommista selviäisi niin se olisi mielestäni ihan tavoittelemisen arvoinen suoritus. Valmiita sähkömuunnossarjojakin näihin toki saisi, mutta tämän hankkeen pointti on nyt vähän muualla. Joku tietenkin ajattelee myös että "miksi ihmeessä", mutta siihen mulla ei ole vastausta. :D

Ajatukset, vinkit ja linkit ovat tervetulleita. Erinäinen selvitystyö jatkuu tässä kuitenkin vielä jonkun aikaa, ennenkuin alan hamuamaan tallin täydeltä muunnososia.

Tätä jään kyllä innolla seuraamaan. Laittelehan sitte kuvia matkan varrelta:thumbsup:

Mitäs sille yhdelle projektille kuuluu missä rakenneltiin sitä amerikan rautaa? Semmonen paku oli, nyt muistin kun tämän postauksen luin.

E: Löytyhän se @sjamy'n projekti kyseessä. Kaveri postannu viimeksi viime vuoden toukokuussa tähän ketjuun projektista ja sen jälkeen hiljasta :lonely:
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa, täällä on sama malli hakusessa ja samoista syistä (tesla on ulkona kyseenalaisen laadun vuoksi ja koska Musk on idiootti). Koeajoin myös uutta BMW iX:ää joka oli laadultaan e-tronin tasoa tai yli, mutta ei niin paljon parempi että kalliimpi hinta olisi perusteltua. Samoin "facelift" 2024 Q8 e-tron on lähes sama auto hieman pidempää kantamaa lukuunottamatta. Täällä USAssa käytettyjen e-tronien hinnat ovat laskeneet lähes puolella vuoden takaisesta ja alle 20k mailia ajetun kaikilla herkuilla saa nykyään alle $40k.

Mitä olet tykännyt e-tronista? Väri on ainakin makea.

Multa ei kysytty, mutta vastaan silti. Vuoden vanha e-tron 55 Sportback. Varusteita myöskin ns. riittävästi.

Eihän tää ihan halpa ollut (halusin vähän ajetun ja takuun alaisen), mutta ikinä en näin tyytyväinen ole autoon ollut. Vaatimukseni ovat aika kovat ja tämä täyttää lähes kaikki niistä.

Äärimmäisen mukavaa ja myös todella hiljaista kyytiä. Varusteet toimivat, appi toimii.

Kulutus varsinkin motarilla aika kova, omassa käytössä tällä ei kauheasti merkitystä.

Lataan hitaaaaalla schukolla kotona. Matkan päällä ottaa HPC:stä ihastuttavalla vauhdilla sähköä.
IMG_2774.jpeg
 
Multa ei kysytty, mutta vastaan silti. Vuoden vanha e-tron 55 Sportback. Varusteita myöskin ns. riittävästi.

Kiitos! Samoja ajatuksia täällä ja loppuviikosta mennään kauppaan. Hiljaisuus, yleinen laatu, tilat ja ajotuntuma ovat paljon tärkeämpiä kuin hieman kilpailijoita heikompi kantama. Lisäksi audit ovat turvallisen tuttuja kaikille ajajille, kun esim. bemarin iX:n mediasysteemi oli hepreaa. Latausverkkoa täällä on erittäin hyvin (electrify america, teslan ja monet muut) ja kotona lataus tulee omien aurinkopaneelien kautta 240v jossa akku tulee täyteen noin 9 tunnissa. Sportback ei meille sovi isomman tilantarpeen vuoksi, mutta onhan tuo tyylikäs! Väreistä juuri tuo hopea ja valkoinen sopivat minusta poikkeuksellisen hyvin e-troniin.
 
Multa ei kysytty, mutta vastaan silti. Vuoden vanha e-tron 55 Sportback. Varusteita myöskin ns. riittävästi.

Eihän tää ihan halpa ollut (halusin vähän ajetun ja takuun alaisen), mutta ikinä en näin tyytyväinen ole autoon ollut. Vaatimukseni ovat aika kovat ja tämä täyttää lähes kaikki niistä.

Äärimmäisen mukavaa ja myös todella hiljaista kyytiä. Varusteet toimivat, appi toimii.

Kulutus varsinkin motarilla aika kova, omassa käytössä tällä ei kauheasti merkitystä.

Lataan hitaaaaalla schukolla kotona. Matkan päällä ottaa HPC:stä ihastuttavalla vauhdilla sähköä.
IMG_2774.jpeg
Miksi Audissa on BMW:n amis helmalevikkeet:D
 
Ei siinä mitään levikettä taida olla. E-tronissa helma on ikäänkuin osa ovea.

1692206126686.png
VAG on onneksi ymmärtänyt että ei kannata näihin mukamaastureihin laitella mitään kynnyslautoja tai hirveitä levikkeitä oven alle. Housut vaan likaantuu, kun nousee autosta.
 
Pösö e-2008 sai 20% tummennuksen ikkunoihin. Tuli aika sopiva, eli ei ole liian musta ja näkyykin vielä sisältä ulos.

IMG_20230817_190519.jpg


Täytyy nyt vielä huomenna tarkistaa onko riittävän laadukkaasti tehty työ. Joka tapauksessa ihan tyylikäs tuli (omastamielestä), kun vertaa tummentamattomaan.
 
Pösö e-2008 sai 20% tummennuksen ikkunoihin. Tuli aika sopiva, eli ei ole liian musta ja näkyykin vielä sisältä ulos.

IMG_20230817_190519.jpg


Täytyy nyt vielä huomenna tarkistaa onko riittävän laadukkaasti tehty työ. Joka tapauksessa ihan tyylikäs tuli (omastamielestä), kun vertaa tummentamattomaan.
Tummennus on aina hyvä :tup:
 
KIA Proceed. Kelpo kulkine, joka kulkee mukavasti myös tiukemmissa kurveissa. Todella hyvin tuntee missä auto menee. Niin hyvässä kuin pahassa (Suomen karkeat tiet) ;). Alustan on kuulemma suunnitellut ja testaillut radalla joku M-bemareita suunnitellut heppu. Tavallaan kaikki on vimpan päälle ja tehoakin löytyy. Mutta aina silloin tällöin muutama jutska muistuttelee, että se on vain KIA.

Olis tietty voinut pestä ennen kuvaa, mutta en pimeässä nyt tossa kerinnyt...

Proceed astro.jpg
 
Saabihan teki tuota jo 80-luvulla...
Totta muuten. Eipä tullut mieleen.
Noinkin pieni asia joka parantaa käyttömukavuutta. Tokihan tällaisia ratkaisuja alkaa olemaan muissakin autoissa. Itseäni on aina huvittanut varsinkin BMW:n X-sarjan malleissa ne muotoilun vuoksi tehdyt astinlaudat. Ne jos mitkä ovat kyllä täysin turha ratkaisu.
 
Perinteinen pihan kalustokuva.
Model 3
Toyota Chr
Mazda mx-5

Värimaailma vähän ankea, mutta harmaa antaa aika paljon anteeksi, on sitten siitepölyä tai kuraa.
Varmasti hyvin toisiaan tukeva kalusto.

Välillä himoinnut MX-5 model 3:n kaveriksi, mutta toistaiseksi on mentävä yhden auton politiikalla.
 
Varmasti hyvin toisiaan tukeva kalusto.

Välillä himoinnut MX-5 model 3:n kaveriksi, mutta toistaiseksi on mentävä yhden auton politiikalla.
Anna mennä :D. Kerran sitä vain eletään. Nimimerkillä Model 3 Perfistä MX-5 NA:han. Nyt kun niitä vielä saa "halvalla", pitää ainakin arvonsa paremmin kuin Model 3 :P. Yllättävän hyvin sitä tottui pienellä autolla arkiajeluun. Kontti minimaalinen, tilat minimaaliset, mutta sopu tilaa antaa. Välillä toki penkkien lukumäärä rajoittaa jos enemmän väkeä pitäisi kuskata. Itsellä onni että on työsuhdeauto sekä tuo. Voi valita tylsän, tai voi valita sen millä naama on virneessä ihan arkiliikenteessäkin, ilman että rikkoo edes lakia.
 
KIA Proceed. Kelpo kulkine, joka kulkee mukavasti myös tiukemmissa kurveissa. Todella hyvin tuntee missä auto menee. Niin hyvässä kuin pahassa (Suomen karkeat tiet) ;). Alustan on kuulemma suunnitellut ja testaillut radalla joku M-bemareita suunnitellut heppu. Tavallaan kaikki on vimpan päälle ja tehoakin löytyy. Mutta aina silloin tällöin muutama jutska muistuttelee, että se on vain KIA.

Olis tietty voinut pestä ennen kuvaa, mutta en pimeässä nyt tossa kerinnyt...

Proceed astro.jpg

Itekin kyllä tykännyt Kian plugari-Optimasta sen pari viikkoa mitä sillä olen 2000km ehtinyt jo taittaa. Kyyti ja ajettavuus kohdallaan.

Plussaa on että kaikki himmelit löytyy mitä voi tarvita ja ne toimii hyvin, esim. eilen käytetty pitkien valojen automatiikka pelitti ajatustakin paremmin jos vertaa esim. taannoiseen Lexukseen.

Miinuksena 6-lovinen automaatti tuntuu vanhanaikaselta verrattuna Lexun e-CVT lootaan, vaihtaa hitaan tahmeastikin vielä.
Sisustan laatu ei myöskään vakuuta, eilen löytyi taas yksi paikka mikä natisee sopivalla kabiinin lämpötilalla.

Uudet kesärenkaat vielä ostoslistalla, nykyiset taitaa olla alkuperäiset (2017) ja aivan loppu, rengasmelu alkaa työntymään kabiiniin siinä 60km/h kohdalla vaikka tiedän ettei tämä auto meluinen ole jos renkaat kunnossa.
 
Pösö e-2008 sai 20% tummennuksen ikkunoihin. Tuli aika sopiva, eli ei ole liian musta ja näkyykin vielä sisältä ulos.

IMG_20230817_190519.jpg


Täytyy nyt vielä huomenna tarkistaa onko riittävän laadukkaasti tehty työ. Joka tapauksessa ihan tyylikäs tuli (omastamielestä), kun vertaa tummentamattomaan.

Mitäs moinen operaatio kustansi?
 
Uusi Pösö tuli taloon. Peugeot e-2008. 2km oli ostettaessa mittarissa vain. "tietysti" HP värinen. Ihan pientä muutosta tein keulaan ja

Foorumin keskusteluja kompaten oikea nimi värille on DNB:n oranssi. Vrt Santanderin valkoinen…
 
Itekin kyllä tykännyt Kian plugari-Optimasta sen pari viikkoa mitä sillä olen 2000km ehtinyt jo taittaa. Kyyti ja ajettavuus kohdallaan.

Tämä plugari Optima olisi ollut se järki valinta.

Kävin tuossa sitä koeajamassa ja ei kyllä kyyti maistunut minulle yhtään. Todella painava auto ja sen kyllä huomasi. Olisi pitänyt ajaa sillä ennen kuin koskin proceediin, niin olisin voinut tykätä.
 
Tämä plugari Optima olisi ollut se järki valinta.

Kävin tuossa sitä koeajamassa ja ei kyllä kyyti maistunut minulle yhtään. Todella painava auto ja sen kyllä huomasi. Olisi pitänyt ajaa sillä ennen kuin koskin proceediin, niin olisin voinut tykätä.

Painava tuo tosiaan on mutta itselleni on aina toiminu isot ja painavat autot, tuntuvat tukevilta ja leppoisia pitkää matkaa ajettaessa.
 
Hienoa, täällä on sama malli hakusessa ja samoista syistä (tesla on ulkona kyseenalaisen laadun vuoksi ja koska Musk on idiootti). Koeajoin myös uutta BMW iX:ää joka oli laadultaan e-tronin tasoa tai yli, mutta ei niin paljon parempi että kalliimpi hinta olisi perusteltua. Samoin "facelift" 2024 Q8 e-tron on lähes sama auto hieman pidempää kantamaa lukuunottamatta. Täällä USAssa käytettyjen e-tronien hinnat ovat laskeneet lähes puolella vuoden takaisesta ja alle 20k mailia ajetun kaikilla herkuilla saa nykyään alle $40k.

Mitä olet tykännyt e-tronista? Väri on ainakin makea.

Auto on ollut nyt vajaan 2 viikkoa ja kyllä tykkätään molemmat kuin hullu puurosta. Loistava "matkajyrä", takana on myös normaalin arki-ajon lisäksi pari reilua 300km maakunta-reissua kantateillä jotka molemmat on menneet kotilatauksella edes-takas ja 21-23kwh/100km kulutuksella, Kulutus muutoin on asetennut alun jälkeen tasolle 24-26kwh/100km, hieman runsaskulutuksinenhan se piheimpiin verrattuna on mutta onhan autolla kokoa ja massaa ja tämä toki oli tiedossa. Fatronin "turbolataus" korvaa tämän puutteen pidemmällä matkareissuilla kun akkua pystyy lataamaan 150kw teholla aina 80% täyttöön asti ja 300km latingin saa reilussa 30minuutissa autoon jos laturi pystyy maksimilatausta antamaan.
 
Siinä se nyt etenee hiljalleen tämä teippaus. Aika tuskaista hommaa, mielummin olen it-alalla. Mutta tämä puoli on valmis. Suurinpiirtein ainakin.

Vielä pitäs toiselta puolelta teipata useampikin kohta ja takapuskuri, takaluukku ja konepelti on tekemättä. Lisäksi kitata umpeen se Mersun tähdelle varattu paikka ja teipata konepeltikin sitten lopuksi.

Peilit pitäs irroittaa (uudestaan) ja vaihtaa molempien peilien lasit. Vasen peili on silti rikki, olisin ostanut toisen tilalle, mutta käytetty maksoi jo Virossa 200e joten anti olla. Kyllä se toimii, kun manuaalisesti jaksaa säätää. Auton helmassa olevat luukut on muuten itse tehty, kun Mersu olis halunnut n. 80e/kpl joten leikkasin ja liimasin muovilaatikosta uudet ja maalasin + kiinnitin paikoilleen.

Väri on tummempi sininen kuin kuvassa ja olen itse asiassa alkanut pitää siitä. Alussa se arvelutti, että onko jo liian tylsä, mutta ei se ole ja sopii hyvin mustan kanssa yhteen. Teippi on 3M 2080-G127 Boat Blue. Piti tilata lisää, kun meni niin surkeasti viime viikonloppuna teippaus, mutta kyllä se siitä. Ihan siisti on lopputulos, kun ei kovin tarkasti katso : ) Mutta on siellä korjaussaumoja vähän siellä täällä, mm. bensaluukun yläpuolella. Katsotaan kestääkö teippi luvatut 8v ajoa kun talvellakin ajan menemään. Ainakin jo teipattu konepelti Mactecin mattamustalla kesti tosi hyvin. Nyt sen tilalle tulee joko tuo sininen väri tai mahdollisesti kiiltävä musta, aika näyttää.

Ajan kanssa olen Mersuun jo tottunut ja enpä usko, että ihan heti alan autoa myymään pois. Ajettu n. 146k ja katsastettu tänä vuonna ilman huomautuksia tietty. 3.2l v6+aut. N. 7000km vuodessa kun ajaa, niin eipä kannata autoa vaihtaa ja avoauto on hieno keksintö. Auton olen omistanut 4v ajan.

mese.png
 
Hyvin tehty teippaus kestää sen pari vuotta kunnes alkaa irtoilemaan ja vaatii korjauksia...
 
Vanhalla 2012 C5 farkku sitikalla vedettiin 8 vuotta, nyt mittarissa 262tkm (on muuten myynnissä jos joku on kiinnostunut). Mutta 2 viikkoa sitten vaihdettiin sähköiseen kulkupeliin.

Oon aina ollut, miten sen nyt sanoisi. En sähköautoja vastaan, mutta oon pitänyt niitä tavallisen köyhemmän väestön saavuttamattomissa ja samalla oon pitänyt hankalana sitä et kokoajan jossain latauksessa.

Mut nyt noin 4000km takana autolla meidän perheessä ja on kyllä ajatukset muuttunu täysin.
Lauantaina vedettiin Pietarsaareen ilman yhtään stoppia 5h putkeen (400km suuntaansa). Kyllä siinä ajassa me kyydissä olijat oltiin ne jotka taukoa kaipasi, ei auto. Ja ne kerrat kun autoa on ladattu muualla kuin kotona, niin joka kerta ollu sama ”ongelma”. Auto odottaa matkustajia, ei päinvastoin.

Nimittäin ennakkoon mun odotus oli, että laturilla ensinnäkin ollaan jatkuvasti ja siellä ollaan todella kauan. Mutta kun vaikka oisin vaimon kanssa kaksin liikkeessä, pysähdytään käymään vessassa ja ostamassa pikaisesti juomaa mukaan autoon, eli ei yhtään jäädä hengailee mihinkään. Niin siinä ajassa auto on joka kerta ladannut selvästi enemmän, kuin sillä pysähdyksellä olisi ollut tarvetta. Kertaakaan ei vielä ole meidän täytynyt odotella et auto latautuis.
Isoksi osaksi ladataan kotona ja miten upeaa on aina olla ”tankki täynnä”, ei tankkaamista työpäivinä jne.

Sit tuo miten upea on tuo että lämpö pysyy samassa kun auto on parkissa, tai vaikka autossa yöpyminen onnistuu kun lämpö pysyy samassa. Etenkin näin geokätköilijöinä pysähdyksiä saattaa tulla kilometrin välein.

Sit ei sinällään sähköön liittyen, mutta tuohon autoon. Tuo miten auto ajaa lähes itsestään. Pietarsaari reissulla yhteensä 832km ja siitä matkasta kuski joutui ajamaan autoa ehkä 3-4km. Auto vaihtoi nopeudet itse, ohjasi itse, pysähtyi risteyksiin, liikennevaloihin, isolla tiellä vaihtoi kaistat itse, meni ramppeihin itse jne. Noin lunkia ja leppoisaa matkantekoa en ole ikinä nähnyt autolla. Toki kaistavahteja ja adaptiivista vakkaria on ollut iät ja ajat, mutta omaan makuun fsd tuo näin rampana jo lisää paljonkin.

Kulutus on äärettömän pientä. Esim toi Pietarsaari reissu oli sellainen, että dieselautoksi muutettuna kulutus olisi ollut 1,57litraa satasella.

Yks mistä oltiin valmiita luopumaan oli tila. Iso farmari ollut, nyt sedan tyyppinen pienempi auto. Mutta totuus oli päinvastainen. Säilytystilaa 10-20kertaa enemmän, takakontti on itseasiassa isompi muutoin paitsi korkeudesta, lisäksi konepellin alla säilytystilaa lisää. Lisäksi takapenkille mahtuu hyvin kaksi aikuista, kun vanhassa polvet otti kiinni penkkeihin. kaikin puolin siis tilaa tuli lopulta lisää.

Tähän asti ollut silkkaa plussaa ja kaikki negatiiviset mielikuvat muuttuneet täysin, minkä lisäksi ne asiat jotka oletin huononevan vaihdon myötä, onkin olleet päinvastoin tai samalla tasolla.

Meillä tulee 3000-3500km/kk ajoa normaalisti (nyt alkuinnostuksen aikana 2 viikkoon 4000km), joten tilanne oli se että oma dieselauto kulutti dieseliä siten, että maksetaan nykyisen osaria vähemmän kuussa. Lisäksi dieselvero kuussa oli samaa luokkaa kuin nyt menee kotilatauksiin.
Kaikkien kulujen (vakuutus jne) kanssakin tämä tulee hieman halvemmaksi. Ei voi kuin ihmetellä miksi olen ollut niin vastaan tätä kehitystä.



Samalla täytyy kehua tuota Greencellin laturia voimavirrasta missä ei oo mitään ylimääräisiä mötiköitä johdossa, vaan on kaikki elektroniikka liittimissä. Löytyy myös tesla nappi.
IMG_0319.jpeg
IMG_0313.jpeg
IMG_0247.jpeg
IMG_0053.jpeg
 
Vähän on kebabhenkistä tuningia. Väri sinänsä ihan hauskan massasta poikkeava.
Varmasti jakaa mielipiteitä, halusin tehdä massasta erottuvan. :D Vanteissa väri ei ihan sattunut, kun vetästiin kaverin hallilla lojunut candy ruskea noihin, mut näyttää enimmäkseen punaiselta.
 
Se alkaa olemaan Boxsterin ajokausi lopussa, avolla ajamisen kelit käy vähiin, ei huvita enää kurvailu pimeällä ja märällä. Vielä pitäisi tehdä pieni välihuolto ja uudet renkaat on tilattu, sitten joskus kuukauden päästä talviteloille.

possu.jpg
 
Varmasti jakaa mielipiteitä, halusin tehdä massasta erottuvan. :D Vanteissa väri ei ihan sattunut, kun vetästiin kaverin hallilla lojunut candy ruskea noihin, mut näyttää enimmäkseen punaiselta.
nii se pitääki tehä massasta poikkeavaa ja oman mielen mukaa. !!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Yks mistä oltiin valmiita luopumaan oli tila. Iso farmari ollut, nyt sedan tyyppinen pienempi auto. Mutta totuus oli päinvastainen. Säilytystilaa 10-20kertaa enemmän, takakontti on itseasiassa isompi muutoin paitsi korkeudesta, lisäksi konepellin alla säilytystilaa lisää. Lisäksi takapenkille mahtuu hyvin kaksi aikuista, kun vanhassa polvet otti kiinni penkkeihin. kaikin puolin siis tilaa tuli lopulta lisää.
Hurjaa jos mitoiltaan saman kokoinen sedan syö melkein 10 000 litraa tavaraa sisäänsä!

Mielenkiintoisia väitteitä ellei tullut nyt itse haettua ihan väärien autojen speksejä, C5 farmarin takakontin pitäisi kyllä vetää litroina enemmän tavaraa verrattuna tuohon Model 3:n etu- ja takakontti yhdistelmään. Voi toki olla että modernimmassa autossa ainakin etupenkkien tilojen osalta paremmat säilytysratkaisut puhelimille, pulloille yms. ja tavaratiloissa ehkä jotain kivoja piiloja ja koloja työkaluille
 
Viimeksi muokattu:
Hurjaa jos mitoiltaan saman kokoinen sedan syö melkein 10 000 litraa tavaraa sisäänsä!

Mielenkiintoisia väitteitä ellei tullut nyt itse haettua ihan väärien autojen speksejä, C5 farmarin takakontin pitäisi kyllä vetää litroina enemmän tavaraa verrattuna tuohon Model 3:n etu- ja takakontti yhdistelmään. Voi toki olla että modernimmassa autossa ainakin etupenkkien tilojen osalta paremmat säilytysratkaisut puhelimille, pulloille yms. ja tavaratiloissa ehkä jotain kivoja piiloja ja koloja työkaluille
Niin nimenomaan säilytystilaa, en tarkoittanut tavarankuljetustilaa. Eli ovien kaukalot, keskikonsolin säiöytysratkaisut, mukitelineet jne säilytysratkaisut.

Takapenkillä on myös enemmän tilaa selvästi.

litroina tottakai on isompi takakontti..korkeussuuntaan. Muilta mitoilta m3 oli isompi. Leveydessä oli suunnilleen sama, mutta syvyydestä yli 10cm syvempi.
kuten sanoinkin, niin korkeuden puolesta tottakai matalampi. Tosin itseasiassa jos sitikassa veti takakontin väliverhon, niin se on 2cm matalampi kuin tesla. (Nää on ihan metrimitalla mitattu molemmista).

Lopputulos oli kuitenkin se, että edellisen kerran kun tossa sukulaisen jäämistöä tuotiin, oli sitikan takakontti ääriäänmyöden täynnä ja silti lapset joutu ottaa tavaraa takapenkille.
Nyt tuotiin enemmän tavaraa ton kanssa. Takakontti täynnä, etukontti täynnä ja takalattian alla niin iso tila et sekin oli täynnä. Ja takapenkille ei tarvinnut ottaa mitään.

Ne mitä tohon ei mahdu on sit jotain tollasia ikean lipastoja sun muita mitkä vaatii sitä korkeutta, mut isomman lattiapinta-alan ja lattian alla olevan tilan vuoksi menee enemmän tavaraa ja ne ennen takapenkille siirretyt kamat menee nyt eteen. En usko et noissa litroissa otetaan huomioon tuota lattian alla olevaa tilaa. Eikä ne litrat kerro mitään siitä oikeasti käytettävissä olevasta tilasta. Sitikassakin lokarit tulee takakonttiin ja sen vuoksi sinne jää käyttämättömät turhat kolot, joka taas silti tuo litroja paperille.
 
^ rahamies kun kymmenen päiväsakon kilvet!

Hienoltahan toi näyttää vaikka en Bemareista mitään tajua. Laadukkaat kuvat, ekassa kuvassa ei ihan linssin terävä alue riitä mutta hyvä noinkin kun korostaa etupäätä.
 
^ rahamies kun kymmenen päiväsakon kilvet!

Hienoltahan toi näyttää vaikka en Bemareista mitään tajua. Laadukkaat kuvat, ekassa kuvassa ei ihan linssin terävä alue riitä mutta hyvä noinkin kun korostaa etupäätä.

Vai kymmenen päiväsakkoa? Ei kai nyt sentään? Pitää kohta käyttää leimalla ja jos tulee sanomista niin meinasin tilata sitten FIN:nittömät kilvet.


Tyylikäs mustavalkoinen lookki. Omaani en noin pitkälle vienyt, mutta kromit sai lähteä.

Kiitokset. Vielä olis haaveissa vaihtaa luukkujen merkit mustavalkosiksi.
 
^ rahamies kun kymmenen päiväsakon kilvet!

Kahdeksan ja sekin vasta toistuvasta rikkeestä. :whistling:

Edit: Pastersteinin mielestä toki näköjään kymmenen kylläkin, kaveri pääsi kahdeksalla.
 
Kahdeksan ja sekin vasta toistuvasta rikkeestä. :whistling:

Edit: Pastersteinin mielestä toki näköjään kymmenen kylläkin, kaveri pääsi kahdeksalla.

Oma arviokin on että ensimmäisellä kerralla ei päiväsakkoa voi kirjoittaa. Pasterstain jos voisi, kirjottaisi jokaiselle autoilijalle sen 10 päiväsakkoa ihan vaan varmuuden vuoksi, kun kuitenkin ovat joskus rikkoneet lakia.. :rofl:
 
Oma arviokin on että ensimmäisellä kerralla ei päiväsakkoa voi kirjoittaa. Pasterstain jos voisi, kirjottaisi jokaiselle autoilijalle sen 10 päiväsakkoa ihan vaan varmuuden vuoksi, kun kuitenkin ovat joskus rikkoneet lakia.. :rofl:

Miksei ekalla kerralla voi päiväsakkoja kirjottaa? Tietenkin voi ja pitääkin
 
Miksei ekalla kerralla voi päiväsakkoja kirjottaa? Tietenkin voi ja pitääkin

Koska lain mukaan siitä määrätään liikennevirhemaksu. Se että pitäisikö siitä määrätä mitään, on ihan toinen keskustelu.

EDIT: Tossahan se syykin on hienosti sun allekirjoituksessa... ;)
 
Koska lain mukaan siitä määrätään liikennevirhemaksu. Se että pitäisikö siitä määrätä mitään, on ihan toinen keskustelu.

EDIT: Tossahan se syykin on hienosti sun allekirjoituksessa... ;)

Viiminen offtopic:

"Dennis Pasterstein kertoo MTV Uutisille, että sakkokäsikirjan mukainen seuraus rekisterikilven tämänkaltaisesta tuunaamisesta on 10 päiväsakkoa--
Laittomasta rekisterikilvestä ei voi Pastersteinin mukaan antaa esimerkiksi liikennevirhemaksua. Ellei konstaapeli päästä autoilijaa pelkällä huomautuksella ja tyydy siihen, että tarra poistetaan paikan päällä, on sanktiona päiväsakkoja."
 
Huomautus - jätä turha flamettaminen pois ja keskity rakentavaan keskusteluun
Mikä siinä finnittömässä kilvessä nyt on niin hienoa? Huomannut pari kertaa liikenteessäkin noita. Lähinnä säälittää että joku jaksaa nähdä vaivaa moisen asian vuoksi, menisi vaikka kouluun.
 
Viiminen offtopic:

"Dennis Pasterstein kertoo MTV Uutisille, että sakkokäsikirjan mukainen seuraus rekisterikilven tämänkaltaisesta tuunaamisesta on 10 päiväsakkoa--
Laittomasta rekisterikilvestä ei voi Pastersteinin mukaan antaa esimerkiksi liikennevirhemaksua. Ellei konstaapeli päästä autoilijaa pelkällä huomautuksella ja tyydy siihen, että tarra poistetaan paikan päällä, on sanktiona päiväsakkoja."

Pasterstein nyt tunnetusti tykkää tulkita lakia siten että sopii sen omaan kieroutuneeseen ideologiaan. Tavallaan se puhuu totta tuossa, mutta totuus on kuitenkin toinen. Kun poliisi kohtaa tuolla liikenteessä auton jossa on "tuunatut" kilvet, niin poliisi joko antaa huomautuksen ja kehoittaa korjaamaan auton määräaikaan mennessä ja/tai kirjoittaa liikennevirhemaksun koska autoilija "tahallaan tai huolimattomuudesta rikkoo, mitä säädetään moottorikäyttöisen ajoneuvon tai hinattavan ajoneuvon rakennetta, varusteita tai kuntoa koskevassa 3 §:ssä, 7 §:n 1 momentissa tai 12 §:n 1 momentissa. " Tämän jälkeen jos kuljettaja laiminlyö velvollisuutensa korjata asia, niin seuraavalla kerralla tulee sitten päiväsakkoja. Ja tietty jos kuljettaja heti ekalla kerralla tyhmyyspäissään tunnustaa itse turmelleensa kilvet, voi silloin myös kirjoittaa päiväsakkoja.
 
Mikä siinä finnittömässä kilvessä nyt on niin hienoa? Huomannut pari kertaa liikenteessäkin noita. Lähinnä säälittää että joku jaksaa nähdä vaivaa moisen asian vuoksi, menisi vaikka kouluun.

Eikö niitä kouluja just sen takia käydä että tulevaisuudessa on sitte aikaa, rahaa ja energiaa tehdä mitä haluaa? Vai olenko nyt käsittänyt elämän tarkoituksen jotenkin väärin? :hmm: Itse pyrin käyttämään ylimääräisen aikani ja vaivani tekemällä asioita mistä tykkään ja jos se on jonkun mielestä säälittävää, niin se jos joku vasta säälittävää onkin.
 
Mikä siinä finnittömässä kilvessä nyt on niin hienoa? Huomannut pari kertaa liikenteessäkin noita. Lähinnä säälittää että joku jaksaa nähdä vaivaa moisen asian vuoksi, menisi vaikka kouluun.

Anteeksi OT, mutta olen tähän päivään asti elänyt luulossa, että nuo "finnittömät" kilvet on kilpiä missä ei ole kiinnitysruuvia vaan ovat kiinni jollain kakspuoleisella teipillä. Mutta siis sehän on tosiaan FIN:nitön kilpi :facepalm:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 086
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom