- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 505
Saanut tallia ja pihaa tyhjennettyä kesän aikana muista projekti- ja harrastekulkineista, niin voi taas talvella alkaa seuraavaa todenteolla rappaamaan. Tällainen tuli siis tuossa keväällä haettua:
Kyseessä siis VW Caravelle Coach 1.6TD -90, tuttavallisemmin T3-paku tai tölkki, takavetoinen sellainen. Koriltaan jopa todella hyvä ikäisekseen ja ruostekorjaukset olenkin pääasiassa jo tehnyt, vaikken mitään varsinaista projektia olekaan vielä aloittanut. Eli kuskinpuolen etulokasuojan joutui vaihtamaan ja takahelmoissa on vielä vähän parsimista. Toki kaikkea muuta pientä ja isompaakin pitää vielä tehdä, ennenkuin vaikka maalaushommiin pääsee.
Ulkokuoren osalta visiona olisi kutakuinkin alkuperäinen lookki tällä alkuperäisellä värillä ja vain maltillisilla muutoksilla. Toki alustaa ja vannetta vähän tuning-hengessä ja sitten jotain muuta olematonta päivitystä, jotta näky olisi kuitenkin suhteellisen kliini. Sisustassa sitten ehkä enemmänkin kaikenlaista, mutta se ei ole toistaiseksi vielä ajankohtaista edes ajatustasolla. Penkit nyt ainakin menee toki vaihtoon, mutta koska karavaanari en ole, enkä sellaiseksi aio tulla, en ainakaan itseäni varten mitään retkeilyvarustusta aio alkaa rakentamaan.
Tekniikkapuolella olisi tarkoitus tehdä tähän sähkökonversio. Näillä näkymin hyväksikäyttäen pääasiassa Nissan Leaf Gen2:n moottoria, akustoa ja muita osia. Mitään en varsinaisesti aiheesta tiedä, mutta toiveissa olisi matkan varrella oppia monenmoista. Onko kanssaforumisteilla vinkkiä tekniikan osien tilaamiseen esimerkiksi Norjasta? Paljon sieltä noita hankkivat, mutta vielä ei ole pistänyt silmään, mikä kanava olisi hyvä vai kääntyäkö suoraan erinäisten purkaamojen puoleen? Dalan tuotoksiin ja virityksiin olen tutustunut videoiden ja tekstien muodossa ja toki muutenkin koittanut kaivella asiaan liittyvää aineistoa netin syövereistä.
Toimintamatkatavoitteena alustavasti 200km, mutta voi olla että ensimmäissä vaiheessa tuohon ei ihan kykene. Mitään varsinaista aikataulua projektille ei ole. Budjettikaan toki ei ole ihan rajaton, mutta jos kymppitonnilla tekniikkahommista selviäisi niin se olisi mielestäni ihan tavoittelemisen arvoinen suoritus. Valmiita sähkömuunnossarjojakin näihin toki saisi, mutta tämän hankkeen pointti on nyt vähän muualla. Joku tietenkin ajattelee myös että "miksi ihmeessä", mutta siihen mulla ei ole vastausta.
Ajatukset, vinkit ja linkit ovat tervetulleita. Erinäinen selvitystyö jatkuu tässä kuitenkin vielä jonkun aikaa, ennenkuin alan hamuamaan tallin täydeltä muunnososia.
Kyseessä siis VW Caravelle Coach 1.6TD -90, tuttavallisemmin T3-paku tai tölkki, takavetoinen sellainen. Koriltaan jopa todella hyvä ikäisekseen ja ruostekorjaukset olenkin pääasiassa jo tehnyt, vaikken mitään varsinaista projektia olekaan vielä aloittanut. Eli kuskinpuolen etulokasuojan joutui vaihtamaan ja takahelmoissa on vielä vähän parsimista. Toki kaikkea muuta pientä ja isompaakin pitää vielä tehdä, ennenkuin vaikka maalaushommiin pääsee.
Ulkokuoren osalta visiona olisi kutakuinkin alkuperäinen lookki tällä alkuperäisellä värillä ja vain maltillisilla muutoksilla. Toki alustaa ja vannetta vähän tuning-hengessä ja sitten jotain muuta olematonta päivitystä, jotta näky olisi kuitenkin suhteellisen kliini. Sisustassa sitten ehkä enemmänkin kaikenlaista, mutta se ei ole toistaiseksi vielä ajankohtaista edes ajatustasolla. Penkit nyt ainakin menee toki vaihtoon, mutta koska karavaanari en ole, enkä sellaiseksi aio tulla, en ainakaan itseäni varten mitään retkeilyvarustusta aio alkaa rakentamaan.
Tekniikkapuolella olisi tarkoitus tehdä tähän sähkökonversio. Näillä näkymin hyväksikäyttäen pääasiassa Nissan Leaf Gen2:n moottoria, akustoa ja muita osia. Mitään en varsinaisesti aiheesta tiedä, mutta toiveissa olisi matkan varrella oppia monenmoista. Onko kanssaforumisteilla vinkkiä tekniikan osien tilaamiseen esimerkiksi Norjasta? Paljon sieltä noita hankkivat, mutta vielä ei ole pistänyt silmään, mikä kanava olisi hyvä vai kääntyäkö suoraan erinäisten purkaamojen puoleen? Dalan tuotoksiin ja virityksiin olen tutustunut videoiden ja tekstien muodossa ja toki muutenkin koittanut kaivella asiaan liittyvää aineistoa netin syövereistä.
Toimintamatkatavoitteena alustavasti 200km, mutta voi olla että ensimmäissä vaiheessa tuohon ei ihan kykene. Mitään varsinaista aikataulua projektille ei ole. Budjettikaan toki ei ole ihan rajaton, mutta jos kymppitonnilla tekniikkahommista selviäisi niin se olisi mielestäni ihan tavoittelemisen arvoinen suoritus. Valmiita sähkömuunnossarjojakin näihin toki saisi, mutta tämän hankkeen pointti on nyt vähän muualla. Joku tietenkin ajattelee myös että "miksi ihmeessä", mutta siihen mulla ei ole vastausta.
Ajatukset, vinkit ja linkit ovat tervetulleita. Erinäinen selvitystyö jatkuu tässä kuitenkin vielä jonkun aikaa, ennenkuin alan hamuamaan tallin täydeltä muunnososia.