Joo samaa oli täälläkin kun osakkeen pois myin.
Mulla oli nähkääs niin että uusi taloyhtiölaki tuli olikohan se 2010 tai niillä päin ja sen jälkeen pitää hyväksyttää kerrostalossa ILP ja itse asennutin omani ns. "ilman lupaa" keväällä 2011
Tai mulla oli isännöitsijän lupa kylllä, mutta ei taloyhtiön ja kun samaan syssyyn ruvettiin talossa puuhaamaan käyttövesiputki remppaa niin se jäi sitten kokouksissa käsittelemättä joten mulla oli ns. "hyväksymätön" pumppu seinällä ja jos siitä olis tullu jotain niin mä en olis voinu puolustautua että oli edellinen asukas koska a) edellinen asukas muutti kerrosta alemmas samaan taloon ja b) pumppu tuli seinälle alle puolivuotta siitä kun olin muuttanu.
No kun 7v myöhemmin halusin muuttaa pois niin mulla olikin lievä ongelma että mun huoneiston isännöitsijä todistuksessa ei ollut mitään merkintää pumpusta eikä lopputarkastusta tehty eikä taloyhtiön vastuuvapautusta eikä muutakaan. Mietin hetken mitä teen..
Onneks välähti. Meilä oli isännöitsijä vaihtunu joku aika sitten ja edellinen ei hoitanu oikein kunnolla hommaansa ja kun piti tilata myyntiä varten isännöitsijä todistus ja se joku huoneprosyyri mikä lie, niin siellä ei ollut pumpusta mitään mainintaa. No, mää otin ihan pokkana yhteyttä uuteen isännöitsijään että miks mulla ei näy ilmalämpöpumppua siinä todistuksessa vaikka on lupa saatu ja se on seinällä (oli siis vielä mailissa hakemus ja hyväksyntä pumpun asennuksesta) ja panin nuo luvat uudelle isännöitsijälle ja sieltä tuli vastaus että ei oo eka asia mitä edellinen isänöitsijä ei oo merkannu kirjoihin ja että hän lisää sen sinne. Sanoin myös että ketään ei ole lopputarkastanut pumpun asennusta niin se tuli itse sen kattomaan otti kuvat ja sen jälkeen oli pumppu virallisesti mun kämpän kirjassa. Mutta edelleenkään mulla ei ollu eikä missään pöytäkirjoissa ollu mainintaa mikä on taloyhtiön kanta pumppuihin
Siinä sitten muuton jälkeen ensimmäiset 5v ressasin että koska tulee soitto että oot asentanu laittoman pumpun ja että se puretaan mun kustannuksella
Ei onneks tullu soittoa ja se on nyt uuden asukkaan murhe.
Mutta siis mitään tavallaan laitontahan tossa ei ollu, hiljainen kerrostaloon sopiva pumppu jonka kävi asentaja laittamassa ja isännöitsijän lupa ja kaikki mutta ainoastaan taloyhtiön lupa kautta periaatepäätös puuttu.
Mutta sain ujutettua pumpun mun huoneiston talokirjoihin