No riippuu tosiaan vähän tasosta. Jotkut juhlinee railakkaasti sitä jos pääsevät karsinnasta A sarjaan, aika kaukana ollaan kullasta siinä.
Mutta jos takana on kuitenkin kultamitaleja jo ja ollaan sillä tasolla että voisi ihan hyvin itsekin voittaa kultaa niin eihän se pronssi sitten niin jaksa kiinnostaa.
No ihan kiva jos Suomi voittaa pronssia tänään, mutta omasta mielestäni turnaus loppui jo ja katsellaan sitten 4v päästä taas uudestaan (ja toki mm kisat on onneksi 3kk päästä taas).
Mä veikkaan, että näin olympiavuonna monelle suomalaiselle lätkäfanille tämän päiväisen ottelun merkitys on suurempi kuin mm kisojen loppuottelu, vaikka siellä meijän joukkuekin pelaisi.
Olen joskus kovaäänisesti kritisoinut sitä, että kotimaisessa liigassa pelataan pronssiottelu, joka tuntuu ihan absurdilta ja olen edelleen samaa mieltä. Olen varovasti sitä mieltä, että mm-lätkässä voitaisiin lätkästä kahdelle joukkueelle pronssia. Tosin se on eri asia jos siellä pronssiottelussa on joku baltian maa, jolle se mitalin, himmeämmänkin, merkitys on ihan eri tavalla iso juttu ja tiedostan miten suomalaisena värittyy täysin väärin mielikuva pronssiottelun tärkeydestä kun ollaan totuttu tähtäämään ja usein voittamaankin sen kaikista kirkkaimman.
Mutta olympia-tasolla eri homma. Tässä iloinnut kun suomalaiset saa ampumahiihdosta ja yhdistetystä pronssia ja hopeaa, niin tuntuisi nyt hassulta, etteikö kiinnostaisi viimeinen ottelu, jossa ratkotaan paremmuus kolmosen ja nelosen välinen kamppailu. Hopea on toki parempi kuin pronssi, mutta pronssin ja neljännen sijan välillä on vielä sitä suurempi ero arvostuksessa. Ei ollut todellakaan mikään itsestään selvyys, että tänne asti päästiin, vaikka kaikista kovinta ei onnistuttukaan trilleriksi yltyneessä ottelussa peittoamaan.
Kläbo on tässä vaiheessa sprintannut kaikilta karkuun, kuten kaikki jo ennakkoon tiesivät tulevan tapahtumaan ja hormoneilla terästetty jenkki on melkein pysynyt perässä ja sitäkään ei kukaan enää kiinni saa, mutta nyt Lauri Vuorinen taistelee Viken kanssa rinta rinnan siitä kuka saa sen viimeisen mitalin. En odottanutkaan kultamitalia muuta kuin villeimmissä unelmissa, mutta pronssi olisi ollut helvetin hieno saavutus ja ihan yhtälailla aion nyt katsoa leijonien pronssiottelun vaikka seisaalteen, koska en malta jännitykseltäni pysyä penkissä.