OLED-TV

Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
807
Muistaakseni itsellä oli PS4:n kanssa alussa ps4 high ja tv:ssä low. Se tuntui jotenkin paremmalta, kunnes tajusin kuinka tukkoon tummat sävyt menevät.
Tämän jälkeen asiaa tutkittuani totesin, että molempiin low (limited). Aluksi joo tuntui jotenkin miten sen sanoisi "valjulta", mutta kyllä se vain noin kuuluu olla.

Edit: Itselläni ei siis ole OLEDia, mutta se nyt varsinaisesti tuohon asiaan liity.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Muistaakseni itsellä oli PS4:n kanssa alussa ps4 high ja tv:ssä low. Se tuntui jotenkin paremmalta, kunnes tajusin kuinka tukkoon tummat sävyt menevät.
Tämän jälkeen asiaa tutkittuani totesin, että molempiin low (limited). Aluksi joo tuntui jotenkin miten sen sanoisi "valjulta", mutta kyllä se vain noin kuuluu olla.

Edit: Itselläni ei siis ole OLEDia, mutta se nyt varsinaisesti tuohon asiaan liity.
Gamman kautta sitä voi hakea sitä napakkuutta kuvaan. Eli 2.4 gammaa, mutta sitä ei suositella kuin pimeään huoneeseen.
 
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
230
mä nyt en varsinaisesti kuvaltani haekkaan sitä että se on täysin realistinen kuva, tollasilla asetuksilla olen vetänyt aina ja omasta mielestäni kuva näyttää parhaimmalta noin.

itse en esim voi sietää pitää töllöä lämpimässä väriasetuksessa, ei änärissä kentän värin kuulu olla punertava.

Sen lisäksi monet tykkää esim lg:n oledeissa pitää oled valon alle 20, noh, itse haluaisin pitää sen sdr sisällölläkin 100

Väriä myös monet pitää 50... Minun silmiin se näyttää melkein kuin mustavalkokuvaa katsoisi, 72 on itelläni kaikissa profiileissa tuo.
Tällaisessa tapauksessa kannattaisi melkeinpä laittaa kaikki kuva-asetukset näkyville, jos suosittelee jotain, varsinkin kun itsekin tietää, että ollaan aika kaukana standardeista. Tällöin mahdollinen asetusten kopioija saa käsityksen mitä on haettu.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
52
Noh, olen edelleen eri mieltä, OMAST mielestäni kuva on parempi ps4 high ja tv low asetuksella, mutta mä nyt en varsinaisesti kuvaltani haekkaan sitä että se on täysin realistinen kuva, tollasilla asetuksilla olen vetänyt aina ja omasta mielestäni kuva näyttää parhaimmalta noin.
Siinä tumma on todella tummaa ja se tärkein- värit ovat voimakkaita, en ainakaan itse tuota onnistu muuten saamaan kuin tolla rgb high asetuksella.

Jotkut tykkää muutenkin niin eri tyyppisistä kuvista kuin toiset, itse en esim voi sietää pitää töllöä lämpimässä väriasetuksessa, ei änärissä kentän värin kuulu olla punertava.
Sen lisäksi monet tykkää esim lg:n oledeissa pitää oled valon alle 20, noh, itse haluaisin pitää sen sdr sisällölläkin 100, se on silti himmeämpi kuin vanha 8 sarjan samsung taustavalo hitusen yli puolessa välissä, en vaan viitsi koska käsittääkseni se aiheuttaa helpommin burn in:ia/kulumista kun on kirkkaana, ja jos pistäisin sen jonnekkin 18 mihin moni pistää niin on kuin aurinkolasit päällä katsoisi telkkaria, olen saanut itseni nyt tottumaan about oled valo 70-75, mutta silti enemmän olisi parempi.

Väriä myös monet pitää 50... Minun silmiin se näyttää melkein kuin mustavalkokuvaa katsoisi, 72 on itelläni kaikissa profiileissa tuo.

Töllönä mulla siis tosiaan B8.
Kai se on pakko pitää oledi valoa 100 kun RGB asetus on väärin. Huomasin myös, että tuo high+low asetus muuttaa värejä lämpösemmiksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Noh, olen edelleen eri mieltä, OMAST mielestäni kuva on parempi ps4 high ja tv low asetuksella, mutta mä nyt en varsinaisesti kuvaltani haekkaan sitä että se on täysin realistinen kuva, tollasilla asetuksilla olen vetänyt aina ja omasta mielestäni kuva näyttää parhaimmalta noin.
Oletko hoksannut leikkaavasti kokonaan ensimmäiset 15 tumminta sävyä pois? Eli sinulla nuo näkyvät kaikki mustana. Samalla taitaa myös mennä 15 vaaleinta sävyä, jotka toistuvat sinulla valkoisina.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
En tiedä mutta tämän keskustelun pohjalta kokeilin vielä kunnolla tota limited asetusta, kaiken mahdollisen kokeilin muuttaa mutta kuvasta ei millään saanut niin hyvää kuin full asetuksella.
Käytin pohjana ihan vaan kylmästi änärin jäätä erän alkupuolella.

Full: jäässä näkyi luistimenjäljet, jäässä näkyi heijastuksia esim valotaulusta, jäässä näkyi ettei kaikki kohdat olleet aivan saman väristä.

Limited: kun instant repleytä käytti pystyi erottanaan luistimen tekemiä jälkiä hyvin heikosti, livenä kulumia oli todella hankala havaita, yhtäkään heijastusta en jäästä nähnyt.

Scar: Oled valo asetus ei liity tippaakaan tuohon rgb asetukseen, itseasiassa ps4:llä on ainoa missä kuva ei ole järkyttävän tumma.
Mulla ei ps4 kautta tule mikään muu kuin pelikuva, ja tuo oled valon asetus on ihan joka inputissa pakko pitää minimissään 70. Edelleen, silti makkarin 8 sarjan samsung on kirkkaampi taustavalo 11 asetuksella, ja monet sitäkin pitävät 15:ssa joka on aika ”aurinkolasit päähän” asetus...

Ja northrob, ei se mun kuvamieltymys nyt niin outo ole. Pidän siitä että kontrastissa on mahdollisimman suuri ero mustan ja värien välillä, tykkään että kuva on aika tumma, mutta värit eivät silti ole haaleita paskoja, niinkuin esim rtings vakiona ehdottaa.
Tuo ei mikään kauhean iso perverssio ole AV maailmassa, vaikka se sotiikin näitä vastaan jotka haluaa että kaikki on tylsän harmaata koska oikeassakin elämässä liki kaikki on...

Jos joku haluaa mulle ehdottaa vielä kokeiltavaksi asetuksia limited kanssa jotka voisi parantaa kokemusta niin voin toki kokeilla...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
492
Tämän kun avaa PS4 selaimella niin hyvin näkee että onko asetukset oikein: Black level - Lagom LCD test
2. ruudusta lähtien pitäisi erottua ruudut taustasta.

White saturation - Lagom LCD test Tässä pitäisi näkyä kaikki.

Ja tuntuu tekstin perusteella kun kokeilet "limited asetusta" niin edelleen sanon että asetus pitää muuttaa kummastakin laitteesta, konsoli sekä tv että asetukset vastaa toisiaan. Mutta jos tosiaan pidät full - low joka taitaa olla väärin niin sitten on kyllä mustat tukossa ja sävyt tukossa.

Contrast - Lagom LCD test tässäkin pitäisi erottua kaikki ruudut toisistaan.

En tiedä mutta tämän keskustelun pohjalta kokeilin vielä kunnolla tota limited asetusta, kaiken mahdollisen kokeilin muuttaa mutta kuvasta ei millään saanut niin hyvää kuin full asetuksella.
Käytin pohjana ihan vaan kylmästi änärin jäätä erän alkupuolella.

Full: jäässä näkyi luistimenjäljet, jäässä näkyi heijastuksia esim valotaulusta, jäässä näkyi ettei kaikki kohdat olleet aivan saman väristä.

Limited: kun instant repleytä käytti pystyi erottanaan luistimen tekemiä jälkiä hyvin heikosti, livenä kulumia oli todella hankala havaita, yhtäkään heijastusta en jäästä nähnyt.

Scar: Oled valo asetus ei liity tippaakaan tuohon rgb asetukseen, itseasiassa ps4:llä on ainoa missä kuva ei ole järkyttävän tumma.
Mulla ei ps4 kautta tule mikään muu kuin pelikuva, ja tuo oled valon asetus on ihan joka inputissa pakko pitää minimissään 70. Edelleen, silti makkarin 8 sarjan samsung on kirkkaampi taustavalo 11 asetuksella, ja monet sitäkin pitävät 15:ssa joka on aika ”aurinkolasit päähän” asetus...

Ja northrob, ei se mun kuvamieltymys nyt niin outo ole. Pidän siitä että kontrastissa on mahdollisimman suuri ero mustan ja värien välillä, tykkään että kuva on aika tumma, mutta värit eivät silti ole haaleita paskoja, niinkuin esim rtings vakiona ehdottaa.
Tuo ei mikään kauhean iso perverssio ole AV maailmassa, vaikka se sotiikin näitä vastaan jotka haluaa että kaikki on tylsän harmaata koska oikeassakin elämässä liki kaikki on...

Jos joku haluaa mulle ehdottaa vielä kokeiltavaksi asetuksia limited kanssa jotka voisi parantaa kokemusta niin voin toki kokeilla...
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 855
Itse en ole noita RGB limited/full asetuksia säätänyt koskaan, mutta tuli se PS4 kanssa huomattua, että oletustaso black levelissä (olikohan normal vai low?) veti kuvan ihan vääristyneeksi väreiltään ja mustan sävyt tukkoon. Kun black leveliksi vaihtoi elevated tms, kuva näkyi juuri oikein ja sävyt kohdillaan. Onko muilla ollut vastaavaa kokemusta tuosta black levelin säädöstä? Voisin kokeilla myös tuota RGB-moodin vaihtoa, mutta tällä hetkellä kyllä tuntuu että kuvasssa näkyvät värit ja säädöt oikein.

Edit : LG B8:lla siis.
 
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
21
Olen tässä jo pitkään seurannut OLED:ien hintatasoa, nyt näyttää siltä että LG:n 55" B8 saa jo alle 1000€, mikä on mielestäni jo ihan kohtuullista.
Mutta miksi ihmeessä nuo 65" ovat vieläkin noin kalliit? Hintaero on järkyttävä 55" ja 65" välillä. Ei se valmistuskustannus voi olla niin paljon isompi?
Gigantista B8 65" maksaa 2400€... Sitten taas niillä on C8 65" hintaan 2200€. :)
Onko näissä vielä jonkinlainen saatavuusongelma?
Onko kysyntä vain niin paljon isompi 55":lle = tuotantohinnat alas?
Vai toisin päin, kaikki haluavat 65" niin pidetään vaan ne hinnat korkealla...

Pahoittelen jos asiasta on jo keskusteltu.
Vastailen hieman itselleni, Powerista nyt muutamaa päivää C8 65" hintaan 2050€!
LG 65" 4K SMART OLED TELEVISIO OLED65C8PLAAEN
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Itse en ole noita RGB limited/full asetuksia säätänyt koskaan, mutta tuli se PS4 kanssa huomattua, että oletustaso black levelissä (olikohan normal vai low?) veti kuvan ihan vääristyneeksi väreiltään ja mustan sävyt tukkoon. Kun black leveliksi vaihtoi elevated tms, kuva näkyi juuri oikein ja sävyt kohdillaan. Onko muilla ollut vastaavaa kokemusta tuosta black levelin säädöstä? Voisin kokeilla myös tuota RGB-moodin vaihtoa, mutta tällä hetkellä kyllä tuntuu että kuvasssa näkyvät värit ja säädöt oikein.

Edit : LG B8:lla siis.
Nuohan kannattaa aina laittaa eksplisiittisesti samaksi eikä jättää automatiikan hoidettavaksi.
 
Liittynyt
27.03.2019
Viestejä
19
Tuli haettua LG OLED B8 ja siinä ei tunnu pyörivän mikään 4k rip, eli onko tämä ominaisuus vai onkohan tuossa jotain vikaa. Samat mkv:t toimii kyllä parilla muulla töllöllä, esim. Philips OLED873 mallilla.

Edit: Vika olikin USB portissa, tikku toiseen porttiin ja ongelma katosi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
116
Tuli itsekin testattua sonyn oledia ja 4k rippejä usb portista ulkoselta kovolta. Kuvanlaatu oli hanurista, ei mitään tekemistä 4k:n kanssa. Samat filut htpc ja madVR:llä höystettynä niin johan löytyy detaljeja. Alkaa vaatia näyttökortilta jo vääntöä toi madvr jos sieltä vipuja vääntelee.
 
Liittynyt
27.03.2019
Viestejä
19
Eli kannattaa käyttää 4k rippien toistoon joko pc:tä tai jotain muuta media playeria? Miten esim. Nvidia Shield ja vastaavat? Pystyykö perusläppärillä pyörittämään tuota madVR:ää? Lenovon T480
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
116
Riippuu näytönohjaimen tehoista. Itellä Palit GeForce GTX 1050 Ti StormX -näytönohjain, 4GB GDDR5 - 179,00€ josta loppuu tehot kesken jos paljon vipuja vääntelee.
Jos esim. kuva nykii pc toistossa toi madvr auttaa siihenkin, lopputekstejä seuraamalla kun ne scrollaa ruudulla näkee ton nykimisen selvästi.
Madvr 1080p upskaalaus jälki on parasta jota olen nähnyt, tolla kortilla loppuu tehot kesken jos paljon muokkaa.
Toi kortti on ehdoton minimi jos kunnon jälkeä haluaa. avs foorumilla keskusteltu tosta shieldistä niin ei madvr-pc combolle pärjää kuvanlaadussa ollenkaan.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
834
Eli kannattaa käyttää 4k rippien toistoon joko pc:tä tai jotain muuta media playeria? Miten esim. Nvidia Shield ja vastaavat? Pystyykö perusläppärillä pyörittämään tuota madVR:ää? Lenovon T480
Tuossa taitaa olla Intelin integroitu näyttis? Sillä kyllä teknisesti voi käyttää madVR:ää, mutta mitään kuvanparannuksia ei saa päälle, loppuu heti vääntö kesken. Mutta on siitä silti jonkin verran hyötyä, koska sen avulla saa joka tapauksessa hyödynnettyä ainakin bandingin poiston ja oikean väriavaruuden (rgb limited vs rgb full ja rec.609 vs rec.709 vs. DCI-P3 vs rec.2020 väriavaruus) valinnan. Näitä ei oikein moni muu soitin osaa. Lisäksi saa tehdä muokatun resoluution, jolla saa tahdistettua PC:n ja TV:n täsmälleen samaan tahtiin, jolloin pääse pudotetuista ja toistetuista ruuduista eroon, joita esiintyy muuten aina. Tai jos haluaa päästä todella helpolla, voi käyttää smooth motionia, joka toimii 60Hz kuvalla.

Vinkkinä muuten, jos näytönohjain tajoaa mahdollisuuden valita RGB:n ja YCbCr:n väliltä, niin jälkimmäisellä saa LG:n OLEDeissa tasaisemmat väriliut. Käsittämätöntä, että LG:ssä menee juuri nurinpäin väriliukujen tasaisuus, kuin mitä teoriassa pitäisi. Teoriassa tasaisimmat liu'ut pitäisi saada paremmuusjärjestyksessä RGB full > RGB limited > YCbCr, mutta se meneekin käytännössä juuri toisin päin.
 
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
82
Mitä v...a, tv oli päivittäny ittensä, vaikka auto asetus pois päältä???Tyttö oli avannu tvn ja päivitys oli käynnistynyt. Ja tietysti hän oli sammuttanu tcn, kun se oli sitä pyytäny uudelleen käynnistämään. Onko tää joku pakkopäivitys vai mikä juttu???
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
273
Itse ainakin käytän LG C8:ssä tuota LG SmartShare:a, tosi kätevä.
Mulla menee langattomasti TV reitittimeen, korkeeseen bitrateen ei riitä 2.4ghz wifi, vaan alkaa vaatia sitten 5ghz wifi yhteyttä tai mielummin piuhan kanssa.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
834
Löytyykö tuohon madVR joku hyvä ohje, miten säätää?
Alkuun voi koittaa olla muuttamatta mitään eli kokeile jos vakioasetukset toimisi. Ne ovat muistaakseni aika kevyet ja saattavat toimia myös integroidulla näytönohjaimella. Voin vastailla kysymyksiin, jos niitä tulee. Valmiissa ohjeissa on se ongelma, että madVR päivittyy aika tiuhaan tahtiin ja ohjeet saattaa jäädä päivittämättä. Lisäksi niissä joskus neuvotaan tekemään asioita, jotka eivät ole tarpeen.

Minulla on käytössä myös jone1 linkkaama MPC-BE, mutta kaikki tuetut soittimet löytyvät madvr.com sivulta.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Mitä v...a, tv oli päivittäny ittensä, vaikka auto asetus pois päältä???Tyttö oli avannu tvn ja päivitys oli käynnistynyt. Ja tietysti hän oli sammuttanu tcn, kun se oli sitä pyytäny uudelleen käynnistämään. Onko tää joku pakkopäivitys vai mikä juttu???
LG:n tuesta on ainakin turha pyytää 04.10.15 latauslinkkiä, siellä on jotain tampioita töissä joilla luetun ymmärtäminen erittäin heikonlaista!
Neljään kertaan olen sitä pyytänyt ja vääntänyt asian rautalangasta, tuohon softaversioon eivät linkkiä anna vaan ohjasivat nettisivulle josta voi ladata uusimman version :shifty:
En ole päivittänyt, mutta vaikkapa juuri tuollaisen takia olisi tuo hyvä olla varmuuskopiona.

Kellään C8:lle tuota 04.10.15 versiota koneella ja voisi antaa ladattavaksi?
edit: Ilmeisesti ei :(


edit:

Näemmä tuo televisio ehdottelee uuden version lataamista vaikka automaattinen päivitys on pois.
Sen saa pois vain blokkaamalla reitittimessä / palomuurissa LG:n osoitteet pois, kuten tässä on ohjeistettu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
367
Näytti ilmestyneen myös lg:lle rakuten TV sovellus mistä näytti saavan uhd/hdr leffoja vuokrattua Suomi teksteillä jos niitä tarvitsee.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
868
Täytyypä tarkastaa töiden jälkeen jos olisi tullut 910V:llekin.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
755
About 1,5 vuotta sitten ostetussa 55c7:ssa näkyy tietyillä väreillä kiinnipalamista. Näköjään tekstitv:n juttuja. Onko noille mitään tehtävissä vai kiroanko vain yksinäni ja rupean säästämään uutta oledia varten?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
367
About 1,5 vuotta sitten ostetussa 55c7:ssa näkyy tietyillä väreillä kiinnipalamista. Näköjään tekstitv:n juttuja. Onko noille mitään tehtävissä vai kiroanko vain yksinäni ja rupean säästämään uutta oledia varten?
Riippuen paneelin tunneista menee yleensä takuuseen yhden kerran tuo paneeli takuuaikana joten suosittelen ottamaan lg:n tekniseen tukeen yhteyttä ja lg:n valtuuttama huolto tulee paikan päälle katsomaan/vaihtamaan paneelin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
About 1,5 vuotta sitten ostetussa 55c7:ssa näkyy tietyillä väreillä kiinnipalamista. Näköjään tekstitv:n juttuja. Onko noille mitään tehtävissä vai kiroanko vain yksinäni ja rupean säästämään uutta oledia varten?
Ihan mielenkiinnosta, mikä oli OLED lightin arvo?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
About 1,5 vuotta sitten ostetussa 55c7:ssa näkyy tietyillä väreillä kiinnipalamista. Näköjään tekstitv:n juttuja. Onko noille mitään tehtävissä vai kiroanko vain yksinäni ja rupean säästämään uutta oledia varten?
Onko teksti-tv ollut paljonkin käytössä? Tai jäänyt vahingossa päälle?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
755
Soittelin LG:n tukeen ja kaveri oli sitä mieltä että menee takuuseen. Katsotaan nyt kunhan saadaan dokumentaatio heillepäin...
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
196
Käytiin noukkimassa paikallisesta Powerista tutun 55C8 kyytiin. Hän oli ottanut kalibroinnin kylkeen ja ohessa kuvat.
Ajatuksia? Paneeli elää taatusti tuosta jollakin tavalla mutta ei nuo arvot nyt niin huonot ole. ISF pimeälle ja kirkkaalle tehty "omat säädöt".
IMG_20190330_142301.jpg
IMG_20190330_142318.jpg
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Olenko nyt ihan hakoteillä vai eikö yleensä neuvota ettei kannata kalibrointeja ottaa oled töllöihin?
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 684
Ennen-kuvaajat tuskin siitä tarkimmasta kuvamoodista. Meinaako tuo DDC tuossa kalibraatiolaitteistossa nyt sitä että telkulle on ajettu se CalMan LG AutoCal? Siinä olisi ainakin sitten tasalaatuinen kalibrointi tehty softan osaamistason mukaan, eikä vain kopioitu jotain mallikohtaisia asetuksia.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Ennen-kuvaajat tuskin siitä tarkimmasta kuvamoodista.
Tässä tehdasoletukset technicolor tilassa omasta C8:sta 04.10.15 firmwarella.
LG OLED65C8 technicolor Factory Defaults.jpg

Kuten edellä todettu, niin tämä uusin 04.10.31 on sitten jotain ihan muuta eli jos kalibroinnin jälkeen päivittää ohjelmiston, niin on tarvetta säätää uudestaan...vaikka sitten "sokkona" tällainen muutos että saa taas tummimmat sävyt näkyviin.
Oma suositus on jättää päivittämättä tähän versioon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 228
Ennen-kuvaajat tuskin siitä tarkimmasta kuvamoodista.
Pistin mielenkiinnosta kyssäriä powerille että millä kuva-asetuksilla ennen-kuvaajat otetaan.

"Pre-Calibration -raportti ajetaan tehdasasetuksilla, usein tehtaan jäljiltä TV:ssä (merkistä ja mallista riippuen) on valittuna kuvatilaksi automaattinen tai vastaava."
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
699
Ei hemmetti, auttakaapa miestä mäessä vielä kun on Powerista ostetun 55" C8 OLED:n palautusaikaa jäljellä. Setuppi: Elisa Viihde -boksi käytössä ja muija kattoo tallennuksesta jotain suomalaista sisustusohjelmaa. Hänkin tuumaa nyt että kuva temppuilee lähes koko ajan, ja oikeessa on; kahta erilaista ongelmaa havaitsen:

1) silloin tällöin nykii silleen että ikään kuin sekunnin murto-osaksi jää paikalleen ja sitten siirtyy eteenpäin siten että vaikuttaa että frame tai useampi jää välistä

2) äsken kun kamera kuvasi hitaasti asunnon lattiaa niin parketti näytti ikään kuin "vellovan", kuin se olisi ollut jotain hyytelöä.

Elisa viihde -boksi on kiinni rj45-kaapelilla ja 100M valokuitu tulee taloon. TruMotion otettu pois päältä.

Helvetin outoa, ja oispa kiva kuulla viisaammilta että voiko tuommoset efektit ylipäätään olla tv:stä johtuvia vai onko huono HDMI-kaapeli mahdollinen syy vai lähetys?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Ei hemmetti, auttakaapa miestä mäessä vielä kun on Powerista ostetun 55" C8 OLED:n palautusaikaa jäljellä. Setuppi: Elisa Viihde -boksi käytössä ja muija kattoo tallennuksesta jotain suomalaista sisustusohjelmaa. Hänkin tuumaa nyt että kuva temppuilee lähes koko ajan, ja oikeessa on; kahta erilaista ongelmaa havaitsen:

1) silloin tällöin nykii silleen että ikään kuin sekunnin murto-osaksi jää paikalleen ja sitten siirtyy eteenpäin siten että vaikuttaa että frame tai useampi jää välistä

2) äsken kun kamera kuvasi hitaasti asunnon lattiaa niin parketti näytti ikään kuin "vellovan", kuin se olisi ollut jotain hyytelöä.

Elisa viihde -boksi on kiinni rj45-kaapelilla ja 100M valokuitu tulee taloon. TruMotion otettu pois päältä.

Helvetin outoa, ja oispa kiva kuulla viisaammilta että voiko tuommoset efektit ylipäätään olla tv:stä johtuvia vai onko huono HDMI-kaapeli mahdollinen syy vai lähetys?
Kokeile muulla lähteellä, esim nyt netflix tai viaplay sovelluskaupasta, tai vaikka youtube.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Ei hemmetti, auttakaapa miestä mäessä vielä kun on Powerista ostetun 55" C8 OLED:n palautusaikaa jäljellä. Setuppi: Elisa Viihde -boksi käytössä ja muija kattoo tallennuksesta jotain suomalaista sisustusohjelmaa. Hänkin tuumaa nyt että kuva temppuilee lähes koko ajan, ja oikeessa on; kahta erilaista ongelmaa havaitsen:

1) silloin tällöin nykii silleen että ikään kuin sekunnin murto-osaksi jää paikalleen ja sitten siirtyy eteenpäin siten että vaikuttaa että frame tai useampi jää välistä

2) äsken kun kamera kuvasi hitaasti asunnon lattiaa niin parketti näytti ikään kuin "vellovan", kuin se olisi ollut jotain hyytelöä.

Elisa viihde -boksi on kiinni rj45-kaapelilla ja 100M valokuitu tulee taloon. TruMotion otettu pois päältä.

Helvetin outoa, ja oispa kiva kuulla viisaammilta että voiko tuommoset efektit ylipäätään olla tv:stä johtuvia vai onko huono HDMI-kaapeli mahdollinen syy vai lähetys?
Eikö nuo viihdetallenteet ole aika kovalla kädellä pakattuja? Muistelisin että ihan LCD-telkkarillakin huomaa sen TV-lähetystä huonomman laadun selvästi. OLED tietysti näyttää huonon lähteen virheet vielä selvemmin.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
699
Eikö nuo viihdetallenteet ole aika kovalla kädellä pakattuja? Muistelisin että ihan LCD-telkkarillakin huomaa sen TV-lähetystä huonomman laadun selvästi. OLED tietysti näyttää huonon lähteen virheet vielä selvemmin.
Kyllähän ne aika suttupaskaa on. Taidan ihan eka koittaa et laitan tietokoneen näytön Elisa Viihteen boksiin kiinni ja tarkistan miltä samat kohdat näyttää sen läpi. Teen ton viimestään huomenna.
 

Torz

Premium-jäsen
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
331
1) silloin tällöin nykii silleen että ikään kuin sekunnin murto-osaksi jää paikalleen ja sitten siirtyy eteenpäin siten että vaikuttaa että frame tai useampi jää välistä

Tämä saattaa johtua liikeparannuksen (motion interpolation tjsp.) käytöstä. Jos se on täysillä ja interpolaatio epäonnistuu siten, ettei voida luoda ylimääräisiä kuvia sinne välille, niin sitten niitä saattaa joutua jättämään pois. Itsellä ainakin LG:llä huomasin tällaista, kun alkuaikoina testailin interpolaation käyttöä.

Edit: TruMotion olikin pois päältä jo :hammer:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Ei hemmetti, auttakaapa miestä mäessä vielä kun on Powerista ostetun 55" C8 OLED:n palautusaikaa jäljellä. Setuppi: Elisa Viihde -boksi käytössä ja muija kattoo tallennuksesta jotain suomalaista sisustusohjelmaa. Hänkin tuumaa nyt että kuva temppuilee lähes koko ajan, ja oikeessa on; kahta erilaista ongelmaa havaitsen:

1) silloin tällöin nykii silleen että ikään kuin sekunnin murto-osaksi jää paikalleen ja sitten siirtyy eteenpäin siten että vaikuttaa että frame tai useampi jää välistä

2) äsken kun kamera kuvasi hitaasti asunnon lattiaa niin parketti näytti ikään kuin "vellovan", kuin se olisi ollut jotain hyytelöä.

Elisa viihde -boksi on kiinni rj45-kaapelilla ja 100M valokuitu tulee taloon. TruMotion otettu pois päältä.

Helvetin outoa, ja oispa kiva kuulla viisaammilta että voiko tuommoset efektit ylipäätään olla tv:stä johtuvia vai onko huono HDMI-kaapeli mahdollinen syy vai lähetys?
Ykköseen: Katso, ettei real cinema ole päällä. Joissain kuvamoodeissa voi olla pakotettuna, jolloin ei auta kuin käyttää toista moodia. Mulla tuo aiheuttaa random frameskippejä.
 
Liittynyt
27.03.2019
Viestejä
19
Itselläni LG B8 ja hankin juuri Onkyo RX730 vahvistimen, kun ajattelin, että tuo 4K rippien ongelma katoaisi sillä. Eli kun töllöön liittää USB muistin, jonka kautta toistaa rippejä, niin ilmoittaa "No supported audio". Onko nyt vain niin, että B8 ei osaa siirtää ääniraitoja ARCin kautta vahvistimelle? Pitääkö olla HDMI 2.1 töllö ja HDMI 2.1 vahvistin, että tuo onnistuu?
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
834
Itselläni LG B8 ja hankin juuri Onkyo RX730 vahvistimen, kun ajattelin, että tuo 4K rippien ongelma katoaisi sillä. Eli kun töllöön liittää USB muistin, jonka kautta toistaa rippejä, niin ilmoittaa "No supported audio". Onko nyt vain niin, että B8 ei osaa siirtää ääniraitoja ARCin kautta vahvistimelle? Pitääkö olla HDMI 2.1 töllö ja HDMI 2.1 vahvistin, että tuo onnistuu?
Helpointa on kokeilla toistuuko äänet edes töllön sisäisistä kaiuttimista. Luulen, että ongelma on itse LG:n videosoittimessa, joka ei osaa käsitellä ääntä. Luulisi tietenkin, ettei sen tarvitsisi tehdä sille mitään, vaan tuupata suoraan vahvistimelle, jolloin eARC voisi auttaa. Mutta eipä sekään varmaa ole, voi olla että videosoitin haluaisi silti tehdä äänelle jotain A/V synkan pitämiseksi, tjms.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 386
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom