OLED-TV

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Hienoa, että jaksatte kysellä järkeviä hintoja noista ja pistää kauppiaat tiedostamaan Saksan hintatason. Älytöntä, että hintaero on jopa tonneja Saksasta tilaamiseen verrattuna. Noiden isojen menekkikin olisi varmaan melkoisesti suurempi jos hinnasta lähtisi tonni+ pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Eli Xbox one X:llä en käytä PC-modea HDR-pelaamisessa? Eikö juuri näillä 2017 oledeillä HDR ollut "pimeä" peli-modella, vai miten se meni. Ja vaihdan konsolin asetuksista nuo 4:2:2 ja 12-bit?

Normaali peleissä Xllä käytän siis PC-modea ainakin?
Juurikin näin.

PC-modessa HDR:llä värien saturointi ei toimi oikein. Game Mode ilman PC-modea on käytännössä ainoa kelvollinen moodi HDR-pelaamiseen.

Tuohon pimeyteen en voi ottaa kantaa, koska ainakin minulla PC:llä käytettäessä kaikki moodit tone mappaa HDR:ää identtisesti jostain syystä. Game modekin leikkaa kirkkaista vaikka kaiken lukemani perusteella sen pitäisi tone mappaa värit tummemmaksi, jottei tarvitsisi leikata.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Ostin sit kuitenkin 65C8 mallin, niitä kun vielä löytyi Powerin varastosta tarjoushintaan.
Seuraava sit olkoon tuo 77".
Sain vanhan 75":sen LCD:n myytyä kaverille (500eur).
Kokona 75" tälle vähän reilu 2m matkalle on ollut enemmän kuin passeli, pitää toivoa ettei ala kaduttamaan.
PC:n työpöytäkäyttö sit loppui telkulla, en taida uskaltaa ottaa riskiä kiinnipalamisesta.
Ellei sit kokoruututilassa selaile nettiä, sehän se mitä tällä PC käytössä pääasiassa teen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Itsellä kävi eilen 65C8 kääntymässä, ehdin paketista vetästä pöydälle ja todeta, että koko paneeli täynä naarmuja. Ihan kuin olisi hiekkatiellä vedetty paneeli maata pitkin.... Perjantaina uusi yritys...
Saitko jo uuden?
Varmaan kalibroit sen jossain vaiheessa?
Itse varmaan otan mittaukset kun uusi ja säätelen sit joskus 100 käyttötunnin jälkeen.
SDR nyt ainakin, HDR on mulle ihan uutta enkä tiedä miten siihen sitten meinaan edes panostaa, tuskin ainakaan soitinta hommaan.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
63
Saitko jo uuden?
Varmaan kalibroit sen jossain vaiheessa?
Itse varmaan otan mittaukset kun uusi ja säätelen sit joskus 100 käyttötunnin jälkeen.
SDR nyt ainakin, HDR on mulle ihan uutta enkä tiedä miten siihen sitten meinaan edes panostaa, tuskin ainakaan soitinta hommaan.
Sain. Harmikseen vaan harmaan tasaisuus todella huono tässä yksilössä eli saa lähteä kauppaan takaisin. Pystyraidoitus näkyi 2.2 gammalla 30% ire asti. Olen nähny yksilöitä jossa 2.2 gammalla ei ole bändäystä edes 5% iressäkään (2.4 gammalla lähes aina on). Lisäksi valkoisella taustalla löytyi sinistä ja pinkkiä tinttiä.

Jos jotain positiivistä tästä yksilöstä täytyy sanoa niin 1% near black ei ollut oletuksena tukossa.

Alla oikeastaan ainut kuva jonka otin pystyraidoituksesta.

/Edit Näkymä foorumin kuvan pakkaus piilottaa tuota raidoitusta..


Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Harmi :tdown:
Toivotaan että seuraava yksilö on parempi.

Tämänkin takia passasin tuon idean tilata 77" Saksasta.
Jos ei ole tyytyväinen, niin kiikutan sen paikkakunnan Poweriin ja jossain kohdin tulee uusi yksilö tai vaikka rahat takas.
Täytyy toivoa että tällä kertaa paneelilotossa tärppäisi, yleensä kyllä huono tuuri paitsi tää edellinen LCD on kyllä loistoyksilö.

Olen nähny yksilöitä jossa 2.2 gammalla ei ole bändäystä edes 5% iressäkään (2.4 gammalla lähes aina on).
Tarkoitatko TV:n asetuksista tuolla 2.2 / 2.4 vai oikeasti siihen säädettynä?

Olet varmaan myös tutkaillut paljon eri foorumeja koskien kalibrointia, onko tässä vielä jotain mihin ei pidä mennä koskemaan ainakaan liikaa (CMS), kuten oli aiemmissa malleissa joihin sitten ilmestyi ihmeellisiä artefakteja?

edit: Koitin hakea pari kolme tuntia tästä tietoa AVS:ltä LG 2018 kalibrointi threadista, mutta siellä on pelkkää Autocal ja LUT horinaa.
Joku sitä kysyi, mutta D-Nice ei vastannut.
Kuulemma lämpö on iso ongelma ja tuo haasteita kalibrointiin, tunti ainakin paneeli päällä ennen mittauksia.
10% ikkuna 28% APL:llä suosittelee toinen ja toinen 8% ikkunaa 25% APL:llä....siis samanlaista kikkailua kuin plasmoissa ja gamma varmaan vaihtelee sen mukaan.
Yksi suosittaa mittari paneelissa kiinni ja toinen irti (ilmeisesti tuon lämmön takia). Itse pidin plasmoissa aina puolisen tuntia mittaria paneelissa kiinni ennen mittauksia.
Vaikka kaikki näyttää mittauksissa olevan ok, niin todellisuudessa kaikki voi olla päin persettä...huoh, ei taida olla ihan helppoa näiden säätö ja HDR sitten oma lukunsa, johon en taida lähteä lainkaan muuta kuin korkeintaan mielenkiinnosta mittailla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 684
Saitko jo uuden?
Varmaan kalibroit sen jossain vaiheessa?
Itse varmaan otan mittaukset kun uusi ja säätelen sit joskus 100 käyttötunnin jälkeen.
SDR nyt ainakin, HDR on mulle ihan uutta enkä tiedä miten siihen sitten meinaan edes panostaa, tuskin ainakaan soitinta hommaan.
Masciorilta taitaa löytyä HDR-10 patterneja, jos HDR kalibrointia haluaa harjoitella kustannustehokkaasti ($25) voisi olla yksi vaihtoehto?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Masciorsilta taitaa löytyä HDR-10 patterneja, jos HDR kalibrointia haluaa harjoitella kustannustehokkaasti voisi olla yksi vaihtoehto?
Ilmaiset testikuvat löytyy koneelta ja ajattelin sitten niillä testailla mittausta jossain vaiheessa, vaikka toki levy olisi kätevä mutta kun ei ole ainakaan vielä UHD-soitinta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
363
Ilman kalibrointivehkeitä paras on valita Technicolor Expert kuvatila ja säätää OLED Light sellaiselle tasolle, kuin tykkää. Muut parannukset aikalailla vaativat mittaria, ja jos copy-pastee muilta, voi helposti mennä huonommaksi.
Juurikin näin!

Dolby Vision tilassa tosin ei ole Technicolor Expert kuvatilaa. Silloin käytä Cinema kuvatilaa (ei cinema home).

Oled valoa tosin voi säätää oman mieltymyksen mukaan. Mielestäni myös hdr-kuvassa, vaikka asiasta voi olla montaa mieltä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
363
Viime lauantaina tuli kuolattua LG:n 65C8 hintaa ja sunnuntaina käväisi ostohousut jalassa:darra:

Käväisin lähimmässä Gigantissa neuvottelemassa hinnasta ja tuli tehtyä kaupat, telkkarin lisäksi valikoitui 5v takuu sekä kalibrointi ja yhteishinnaksi sai keskusteltua tasaisen 2,3 kiloa:dead:

Eilen käytiin tuo hakemassa pois, ja vielä odottelee paketissaan, jospa tänä iltana ehtisi laittaa kasaan ja kokeiluun. Alkoi vaan äsken hirvittämään kun tämän langan pari viimeistä sivua selasi läpi, että mitä siellä paketissa odottaa :nb: Jos kerta Gigantilla kalibroivat sen niin eikai ne ihan sutta päästäisi asiakkaalle :nb: Enkä edes tiedä mihin sen sijoittaisi kun nykyisen paikalle ei mahdu.. tai mahtuisi mutta telkkarin vasen laita törröttäisi eteisen käytävässä:D

Pahoittelen etten ole koko lankaa lukenut läpi, eikä niinkään ole kokemusta telkkareiden/näyttöjen säätelystä, niin löytyisikö jostain hyvät perusfaktat/testit mitä tyhmempikin tajuaisi? Jos vaikka pääsisi hyödyntämään telkun ominaisuuksia niinkuin pitää. Nykyisellä 49” 3D LG:llä melko pitkälti straight-out-of-the-box säädöillä.
Voisitko laittaa kuvat Gigantin kalibrointi-raportista?
Olisi mielenkiintoista nähdä gigantin kalibroinnin tulos.

Avsforumilla lähes kaikkien yritysten tekemät kalibroinnit heikensivät kuvaa verrattuna vakio technicolor expert kuvatilaan.

Lukemani perusteella en lähtisi kalibroimaan oledia ellet omista oikeita välineitä ja tiedä mitä teet.
 

Torz

Premium-jäsen
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
331
HDR-pelikäyttöön ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin HDR game mode, sillä PC-modessa HDR-värintoisto on hailakkaa ja muissa ei-PC-modeissa input lag korkea.

Eli LG:n 2017 OLEDeille:

PC:n tai konsolin kanssa: 4:4:4 8-bit RGB Limited, PC mode, Technicolor Expert/ISF kuvamoodi.
PC tai konsoli ja HDR-pelit: 4:2:2 10/12-bit YCBCR Limited, Ei PC modea, Game Mode ( valitaan vasta kun HDR on aktivoitunut )
PC tai konsoli ja HDR-leffat: 4:2:2/4:2:0 10/12-bit YCBCR Limited, Ei PC modea, Cinema Mode tai Technicolor Expert ( valitaan vasta kun HDR on aktivoitunut )


Limitediä käytetään aina siksi, että ainakin LG:n 2017 malleissa full range aiheuttaa melkoista bandingia. Varmaan joku firmware-paskonta.

PC mode siis aktivoidaan valitsemalla sisääntulon ikoniksi PC. HDR-pelejä ja leffoja varten valitsen ikoniksi konsolin, en tiedä miten muut ikonit mahdollisesti vaikuttavat. Luultavasti toimivat samoin kuin konsolin ikoni.

On aika syvältä, että aina kun haluaa pelata HDR-peliä tai katsoa HDR-elokuvaa, täytyy muuttaa NVidian ohjauspaneelin asetuksia ja vaihtaa telkkarin sisääntulon ikoni, ja leffan/pelin jälkeen taas takaisin. :tdown:
Jaha, kiva tietää näin kun on pelannut 15h AC:Odysseyta PC:n kautta C8:lla. Itse siis tietenkin käyttänyt PC modea kun en moisista tiennyt. Huomasin kyllä bandingin latausruuduissa ja ihmettelin sitä, mutta itse pelissä en kyllä (puusilmä?) oikein huomaa eroa nyt kun vaihdoin kuvakkeen pois PC-modesta.

Erittäin sekavaa tämä. Eikö HDR:n ideaan kuulu yli 8-bittiset värit, joten miksi 8-bit RGB tai 10-bit YCbCr signaalin leikkaantuminen 8-bittiseksi on edes mahdollista? Näyttäisi edelleen olevan hyvin lapsenkengissä HDR PC-puolella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 228
Erittäin sekavaa tämä. Eikö HDR:n ideaan kuulu yli 8-bittiset värit, joten miksi 8-bit RGB tai 10-bit YCbCr signaalin leikkaantuminen 8-bittiseksi on edes mahdollista? Näyttäisi edelleen olevan hyvin lapsenkengissä HDR PC-puolella.
Käsittääkseni tämä johtuu siitä että PC mode pakottaa telkun käsittelemään kaiken sisään tulevan kuvadatan 4:4:4 ja tällöin yksinkertaisesti ei riitä kaista hdmi2.0 10bit signaaliin.
 
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
194
Avsforumilla lähes kaikkien yritysten tekemät kalibroinnit heikensivät kuvaa verrattuna vakio technicolor expert kuvatilaan.
Näin juuri. Oikein alkoi ärsyttämään tuo melkeinpä valehtelu Gigantin sivuilla tästä aiheesta. Toki jossain televisioissa tuo ehkä pätee, mutta nykyään nuo parhaat esiasetukset ovat oikeasti hyviä ja pienet perussäädöt päälle, niin kuva on tosiaan parempi kuin Gigantin "optimoinnissa"
Suosituin kysymys varmasti onkin, että miksi television kuva ei ole optimoitu jo valmiiksi valmistajan toimesta? Vastaus on yksinkertainen - Television kuva on optimoitu käytettäväksi myymälöihin sopivilla asetuksilla. Myymälöiden ja kotisi olohuoneen valaistusolosuhteet eroavat huomattavasti toisistaan. Tämän vuoksi kuvan tehdasasetukset eivät ole ihanteelliset käytettäväksi kotona.

....

Voit luonnollisesti yrittää optimoida kuvan itse, mutta se on haastavaa ja aikaa vievää.


....
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
107
Todellakin on ihan suoraan valehtelua. Telkkaristahan voi valita itse myymälätilan erikseen käyttöön.
 
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
115
Voisitko laittaa kuvat Gigantin kalibrointi-raportista?
Olisi mielenkiintoista nähdä gigantin kalibroinnin tulos.

Avsforumilla lähes kaikkien yritysten tekemät kalibroinnit heikensivät kuvaa verrattuna vakio technicolor expert kuvatilaan.

Lukemani perusteella en lähtisi kalibroimaan oledia ellet omista oikeita välineitä ja tiedä mitä teet.
Tuossahan tuo. Saa kommentoida mistä voisi parantaa jos jotakin ilmiselvää.

Viikonloppuna tuli laitettua telkkari kasaan ja oli melko mielenkiintoinen kokemus.. parin tonnin telkkaria joka suurimmilta osin paperinohut kun pitää akrobatisoida eestaas :nb:

Meni olohuoneen järjestys vähän uusiksi kun ei tosiaan voinut vanhan telkun paikalle laittaa (olikin muuten vain 47”, aika kultaa muistot), nyt sitte katseluetäisyys n. 2m 65” töllöllä kun vielä vanhalla oli n. 4,5m:D

Koitin vähän rtingsiä selailla läpi, ja heidän suositukset asetuksille löysinkin. Olisiko kuitenkin jotain helppoa walkthroughta miten testailla näitä vikoja/ominaisuuksia joista keskustelette. Mikään pikkutarkka kriitikko en ole, mutta jos jotain selkeetä löytyisi..

Saanee vaan tottua siihen että peruskanavien kuva melko suttuista? :vihellys:

3F6274B1-1198-4A49-A4DF-A5BAA18FC89D.jpeg

Edit:
Eli LG:n 2017 OLEDeille:

PC:n tai konsolin kanssa: 4:4:4 8-bit RGB Limited, PC mode, Technicolor Expert/ISF kuvamoodi.
PC tai konsoli ja HDR-pelit: 4:2:2 10/12-bit YCBCR Limited, Ei PC modea, Game Mode ( valitaan vasta kun HDR on aktivoitunut )
PC tai konsoli ja HDR-leffat: 4:2:2/4:2:0 10/12-bit YCBCR Limited, Ei PC modea, Cinema Mode tai Technicolor Expert ( valitaan vasta kun HDR on aktivoitunut )
Mahtaako vielä pitää paikkaansa 2018 OLEDillä?:confused:

Onneksi tulee pääasiassa PS4 olemaan kytkettynä, mutta PS3 ja Wii löytyy kanssa. Vähän säätämiseltä kuulostaa uuden telkkarin omistaminen.:rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
363
Tuossahan tuo. Saa kommentoida mistä voisi parantaa jos jotakin ilmiselvää.

Viikonloppuna tuli laitettua telkkari kasaan ja oli melko mielenkiintoinen kokemus.. parin tonnin telkkaria joka suurimmilta osin paperinohut kun pitää akrobatisoida eestaas :nb:

Meni olohuoneen järjestys vähän uusiksi kun ei tosiaan voinut vanhan telkun paikalle laittaa (olikin muuten vain 47”, aika kultaa muistot), nyt sitte katseluetäisyys n. 2m 65” töllöllä kun vielä vanhalla oli n. 4,5m:D

Koitin vähän rtingsiä selailla läpi, ja heidän suositukset asetuksille löysinkin. Olisiko kuitenkin jotain helppoa walkthroughta miten testailla näitä vikoja/ominaisuuksia joista keskustelette. Mikään pikkutarkka kriitikko en ole, mutta jos jotain selkeetä löytyisi..

Saanee vaan tottua siihen että peruskanavien kuva melko suttuista? :vihellys:



Edit:

Mahtaako vielä pitää paikkaansa 2018 OLEDillä?:confused:

Onneksi tulee pääasiassa PS4 olemaan kytkettynä, mutta PS3 ja Wii löytyy kanssa. Vähän säätämiseltä kuulostaa uuden telkkarin omistaminen.:rolleyes:
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että et käytä "kalibroitua" Cinema-kuvatilaa.
Kalibrointi-raportissa ei ole mitään todisteita, että kuva olisi kalibroitu oikein.

On myös erikoista, että "kalibroinnissa" laitetaan noin vahva trumotion ja superresoluutio asetus.
Yleensä kalibrointi aloitetaan isf- tai techicolor expert kuvatilasta.

Suosittelen, että laitat Technicolor expert kuvatilan ja laitat kaikki virransäästö-asetukset pois päältä.
Voit vaihtaa oled valoa ja trumotion asetusta oman mieltymyksen mukaan. Itse pidin aluksi trumotion de-judder 2/10, mutta nykysin olen laittanut interpolaation kokonaan pois päältä. Kuva voi alkuun tuntua hieman tökkivältä tietyissä kohtauksissa, mutta silmä tottuu ajanmittaan.

En lähtisi etsimään paneelista vikoja testikuvilla. Uusissa oled-paneeleissa löytyy usein jonkinverran vertical bandingia, mutta sen pitäisi tasaantua ajankuluessa. Jos huomaat normaalissa käytössä, että harmaissa kuvissa on selkeät pystypalkit, niin sitten kannattaa harkita television palauttamista.

Avsforumilla monet ovat katuneet, että katsoivat 5% harmaan tasaisuuskuvia.
Jos kerran näät pienen virheen testikuvassa, niin tulet aina etsimään sitä normaalissa käytössä.

Kannattaa testata Netflixin ja Amazon Primen 4K HDR materiaalia television omilla sovelluksilla (ei ps4). Itse hankin Apple tv 4K koska sieltä saa halvimmin ja helpoiten 4k hdr kuvaa. Uhd-bluray soitin ja elokuvat ovat turhan kalliita.

Nämä siis vain omia mielipiteitä. Näillä seteillä olen ollut erittäin tyytyväinen televisioon.

Edit.

Normikuva varmasti suttuista 65" kuvalla 2m. päästä. Voit kokeilla säätää asetuksia: terävyys, superresoluutio, kohinanvaimennus ja mpeg-vaimennus, mutta nuo tuovat artifakteja kuvaan sekä hävittävät yksityiskohtia. Ei se sika näytä hyvältä vaikka miten laittais pakkelia naamaan:confused2:

Ps. Jos jotain kiinnostaa Calmanin Dolby Vision kalibrointi usb-tikun kautta, niin laita yv. (2017-mallit)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
LG on itse tunnustanut että paneeleissa on eroja, niin tasaisuudessa kuin herkkyydessä kiinnipalamiseen.
Reilu 2keur ostos, niin jotkut vaan haluavat parasta mitä sillä rahalla saa ja katsovat 1-30IRE harmaasävyillä tasaisuutta.
Omasta mielestä se on täysin ymmärrettävä ja jopa suositeltavaa, ehkä kannustaa valmistajia tasaisempaan laatuun/laaduntarkkailuun.

Miten tuo vaihto käytännössä menee (Gigantti/Power), antavatko uuden aina kun vaan kiikuttaa vanhan sinne ja sanoo että ei tarpeeksi hyvä?
Luulisi olevan melkoinen riesa kauppiaalle vai lähettävätkö he ne maahantuojalle joka tarkistaa ja mahdollisesti laittaa uudelleen myyntiin jos heidän mielestä toleranssissa?!

Omalle tilaukselle ei ole tapahtunut vielä mitään, lienee nyt logistiikassa ruuhkia Hullujen päivien jälkeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Omasta mielestä se on täysin ymmärrettävä ja jopa suositeltavaa, ehkä kannustaa valmistajia tasaisempaan laatuun/laaduntarkkailuun.
Omasta mielestäni taas ei ole juuri järkeä katsella synteettisiä testikuvia tai ihmetellä jotain paneelinen käyryyttä sellaisesta suunnasta, josta TV:tä ei koskaan katsota. Olen hieman pragmaattisempi: jos en paneelissa normaalimateriaalilla ja normaalitilanteessa huomaan mitään ongelmaa, ei paneelissa ole mitään ongelmaa. (Itse siis katson vain liikkuvaa kuvaa, en tasaisia väripintoja, en 90 asteen kulmasta jne.)

Ja vaikka se olisi 10000e töllö, ei jollain marginaalisella kaarevuudella ole mitään merkitystä. Tai en ainakaan osaa keksiä, mihin se voisi vaikuttaa omassa setupissani. Enemmän kyse on vain psykologisista asioista, joista eroon pääsemällä tekniikan ostaminen tulee kertaluokkaa helpommaksi ja stressittömämmäksi.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Joo no en puhunut kaarevuudesta, vaan lähinnä tarkoitin vertical bandingia ja poikkeuksellista herkkyyttä kiinnipalamiseen tämän OLEDin suhteen.

Itse kalibroin telkun joka tapauksessa, niin siinähän jo nuo mahdolliset häröilyt tulee ilmi ja kuten Sinervo tuossa aiemmin totesi niin pystyraidoitus näkyy ihan normikäytössä.

Omassakin nykyisessä paneelissa (UE75H6475) on jonkin verran pilveilyä ja vasen alareuna on sentin parin leveydeltä tummempi kuin muualta, muuten paneeli loistaa tasaisuudellaan eikä ole pahaa sanottavaa.
16 eri pisteestä mitattuna niin värien kuin valkotasapainon osalta dE alle 3.
En sitä noiden pikkuvirheiden takia lähtenyt palauttamaan, koska täydellistä ei ole olemassakaan.

Jos tulevassa 65C8:ssa on selkeät vahvat bandingit ja niin että ne näkyvät vaikka kuinka yrittää itseltään asian kieltää, niin lähtee palautukseen.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
252
Toimiikos muilla B6V:n omistajilla kaikki 4k 60fps videot Youtubesta nykimättä? Minulla osa toimii osa ei. Varsinkin 8K:ksi merkatut videot nykii pahasti niin että ovat katselukelvottomia. Onko vika sovelluksessa vai telkun prossusta loppuu vääntö?
Samalla tuli mieleen että enpä ole hokannut kokeilla Xbon one x:llä samoja pätkiä.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 684
LG on itse tunnustanut että paneeleissa on eroja, niin tasaisuudessa kuin herkkyydessä kiinnipalamiseen.
Reilu 2keur ostos, niin jotkut vaan haluavat parasta mitä sillä rahalla saa ja katsovat 1-30IRE harmaasävyillä tasaisuutta.
Omasta mielestä se on täysin ymmärrettävä ja jopa suositeltavaa, ehkä kannustaa valmistajia tasaisempaan laatuun/laaduntarkkailuun.

Miten tuo vaihto käytännössä menee (Gigantti/Power), antavatko uuden aina kun vaan kiikuttaa vanhan sinne ja sanoo että ei tarpeeksi hyvä?
Luulisi olevan melkoinen riesa kauppiaalle vai lähettävätkö he ne maahantuojalle joka tarkistaa ja mahdollisesti laittaa uudelleen myyntiin jos heidän mielestä toleranssissa?!

Omalle tilaukselle ei ole tapahtunut vielä mitään, lienee nyt logistiikassa ruuhkia Hullujen päivien jälkeen.
Gigantissa ja Powerissa ovat maksaneet ostossa käytetylle kortille takaisin ostoksen hinnan kun kävi kiikuttamassa sinne laitteen takaisin - molemmissa olen käyttänyt palautusta vain kerran, en ole kokeillut vaihtorumbaa.

Tuo Powerin laitepalautus johtui muuten siitä että kun otti laitteen pakkauksesta, koko kämppä lemusi kamalalle kiinalaiselle muovi/kemikaali-yhdistelmälle... eivät alkaneet palautusta vastustelemaan vaikka ehkä oli "epätavallisempi" syy :D

Ennen kuin palauttaa OLEDin kannattaa antaa sen ajaa yhden perus-kompensaatiosyklin (sen muutaman tunnin välein ajettavan). Ainakin omassa sittemmin myydyssä vm 2015:ssäni suurin parannus tasaisuuteen tuli juuri sen ekan syklin jälkeen. Samalla katosi myös image retention Web OS:n 20 pisteen white balance-asetuksien OSD:n kohdalta... mutta ei ehkä kuitenkaan kannata kovin pitkällistä mittailurumbaa tehdä ihan ekojen tuntien aikana uusissakaan malleissa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.06.2018
Viestejä
178
Toimiikos muilla B6V:n omistajilla kaikki 4k 60fps videot Youtubesta nykimättä? Minulla osa toimii osa ei. Varsinkin 8K:ksi merkatut videot nykii pahasti niin että ovat katselukelvottomia. Onko vika sovelluksessa vai telkun prossusta loppuu vääntö?
Samalla tuli mieleen että enpä ole hokannut kokeilla Xbon one x:llä samoja pätkiä.
Minulla B7V, joten ei suoraan osu, mutta oman töllön youtube sovellus antaa äänien tilalla pelkkää kohinaa (ja kovalla). Pitäskin kokeilla onko korjaantunu ajan kanssa...

Mut varsinainen asia liittyy Xbox one x:ään. Sen youtube sovellus ei hanskaa (ainakaan toistaiseksi) HDR:ää ollenkaan. Suurin osa niistä karkki videoista mitkä on isolla resolla olisi myös HDR dynamiikalla, mutta eipä näy... Hyvältähän se 60fps kuva näyttää silti kun ei tarvii nykimistä kattoo!
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
29
Laitellaas tälläinen nopea kysymys tuosta b8 vs c8, kattelin että 1299 vs 1399 hinnoittelulla gigantissa, onko järkeä sijoittaa tuo satku tolla hintaerolla?
 
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
194
Laitellaas tälläinen nopea kysymys tuosta b8 vs c8, kattelin että 1299 vs 1399 hinnoittelulla gigantissa, onko järkeä sijoittaa tuo satku tolla hintaerolla?
Rtingsin testin mukaan lähes identtiset laitteet käytännössä. Teoriassa C8 parempi uudemman prosessorin perusteella. Aiemmin hintaero oli omituisesti toisin päin, joten valinta C8:n puolesta oli helppo. Nyt ehkä parempi hinta-laatusuhde B8:ssa. Mutta halpahan tuo C8 myös nyt.

Itse tuurilla ostin laitteen 49 päivää sitten satasen kalliimmalla, mutta sain vielä tänään Gigantista hintahyvitystä satasen verran arvokoodina. Tuo 50 päivän palautusoikeus on kyllä sen verran hyvä, että varmaan jatkossa tulee Giganttia preferoitua, vaikka toki nuo "optimoinnin" tuotokset ovatkin hävyttömiä. Hinnat kun heittelevät, niin mukava hintatakuu kyllä.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
29
LG B8 vs C8 OLED Review: All differences explained | TV Evaluate

Tuossa aika hyvin selitetty kaikki erot, itse sijoittaisin 100e enemmän että saisin c8.
Rtingsin testin mukaan lähes identtiset laitteet käytännössä. Teoriassa C8 parempi uudemman prosessorin perusteella. Aiemmin hintaero oli omituisesti toisin päin, joten valinta C8:n puolesta oli helppo. Nyt ehkä parempi hinta-laatusuhde B8:ssa. Mutta halpahan tuo C8 myös nyt.

Itse tuurilla ostin laitteen 49 päivää sitten satasen kalliimmalla, mutta sain vielä tänään Gigantista hintahyvitystä satasen verran arvokoodina. Tuo 50 päivän palautusoikeus on kyllä sen verran hyvä, että varmaan jatkossa tulee Giganttia preferoitua, vaikka toki nuo "optimoinnin" tuotokset ovatkin hävyttömiä. Hinnat kun heittelevät, niin mukava hintatakuu kyllä.
Tuo pienehkö hintaero tässä tätä pähkäilyä aiheuttaakin, olisi edes 50 tai 200 niin johan selkeyttäisi valintaa :D


Isoimmat erot siis prossussa, vaikuttaako tuo myös tässätapauksessa tuon smart ui:n toimivuuteen?

Nyt jos ostelis pois niin saisi hinnanalennusta/palautusta miettiä mikäli black fridayna pamahtaa sitten joku tonnin tarjous.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 228
Tuo pienehkö hintaero tässä tätä pähkäilyä aiheuttaakin, olisi edes 50 tai 200 niin johan selkeyttäisi valintaa :D


Isoimmat erot siis prossussa, vaikuttaako tuo myös tässätapauksessa tuon smart ui:n toimivuuteen?

Nyt jos ostelis pois niin saisi hinnanalennusta/palautusta miettiä mikäli black fridayna pamahtaa sitten joku tonnin tarjous.
rtings vertailusta:

Smart features
Smoothness
What it is: How smooth the interface is to navigate, affected by lag and frame drops.
When it matters: When using the smart features.

B8: Average, C8: Very Smooth
 
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
194
Osta C8. Satanen ei tuossa paljoa tee ja ei tarvitse ainakaan jälkikäteen pohtia asiaa! Itselle uutta tietoa tuossa axxun linkissä, joten noilla hinnoilla kallistun suosittelemaan C8.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Ennen kuin palauttaa OLEDin kannattaa antaa sen ajaa yhden perus-kompensaatiosyklin
Joo toki näin ja se manuaalinen tunnin kompensointikin...jossain tässä ketjussa väitettiin että sitä ei saisi omatoimisesti tehdä, miksi?
C8 manuaalista en ainakaan äkkiseltään bongannut tuollaista kieltoa.
Taustavaloa ei enää tarvitse OLED:lla keinotekoisesti parantamaan kontrastia, mutta itsellä se on samalla myös olohuoneen yleisvalaistuksena ja kaukosäätimellä/himmentimellä mukava käyttää.
Ajattelin tähänkin värkkäillä taustavalon, 16 euroa näytti tulevan hinnaksi (AliExpress) 5m ~6500K nauha (Cool White), 48W virtalähde ja kaukosäätimellä varustettu himmennin.

Jokunen näitä on tullut aiemmin askarreltua.
Kunhan juotin pysyy kädessä, niin helppo rasti.
Schuko tulpalla varustetun johdon tietty tarvii, mutta niitä nyt on monella kaapissa ylimääräisiä, PC:n virtajohtoja tms.

Tässä linkit jos joku muukin kiinnostunut:
Hot Sale ! 5M/lot IP65 Waterproof 3528 600 LED Strip Light Ribbon Tape 120led/m WarmWhite ColdWhite Blue Green Red LED stripe-in LED Strips from Lights & Lighting on Aliexpress.com | Alibaba Group

AC 110V 220V to DC 12V 1.5A 2A 4A 6A 8A LED Strip Power Supply 18W 28W 48W 72W 100W LED Driver Adapter LED Lighting Transformers-in LED Strips from Lights & Lighting on Aliexpress.com | Alibaba Group

3 Key RF Remote Control Wireless LED Single Color Dimmer Switch Controller 12V 24V DC 8A-in Dimmers from Lights & Lighting on Aliexpress.com | Alibaba Group
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
17
Itse käytän Gigantin 50pv palautusoikeutta, vaihdan B7/65" -> C8 190€ maksulla. B7:ssa on selvä vertical banding joka tietenkin vaikutti päätökseen. Toivottavasti C8 on parempi (myös) tuossa suhteessa, vaikka foorumeiden mukaan ongelmia siinäkin on. Joka tapauksessa OLED on kyllä täysin ylivoimainen kuvanlaadultaan tällä hetkellä vrt LCD. Edellinen TV oli Samsungin plasma 64", jonka luulin olevan hyvä TV ennen kuin pääsin oikeasti testaamaan tuota B7:aa.

20181012_190634.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
120
Tänään tuli B7 huollosta, koska verkkokaapelilla ei netti toiminut. Oli emolevy vaihdettu. Asensin tv:n taas seinälle ja asetusten kimppuun, mutta mitä VITTUA. Minkähän tv:n emolevyn ne on asentanu?? Ensinnäkin se punainen "osoitin" loistaa poissaolollaan ja kymmenkunta näppäintä kaukosäätimessä ei toimi. Esim rulla, back, guide, list, kaikki kolme alimmaista jne... Kaikkiin asetuksiin ei pääse pitämällä sitä asetukset nappia pohjassa. Muutenkin todella kankeasti kaikki valikot toimii.


Jee, sain toimimaan tuon videon opastuksella. Eivät sitten voineet huollossa tehdä.
 
Viimeksi muokattu:

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 513
Eilen päivittyi Philipsin Oledi, ihan Androidin järjestelmäpäivitystä pukkasi. Näkisköhän mistään mitä tuo oikeasti sisältää?
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 301
Tää on tää POS9002. Käyttöliittymän kävin läpi nopsaan ja asetukset jne. eikä löytynyt eroavaisuuksia. Yleensä noista päivityksistä on infoa löytynyt, mutta tästä ei niin yhtään mitään.
Ehkä se oli jokin pienempi tietoturvapäivitys. Oreon pitäisi muuttaa käyttöliittymää selvästi.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Tää on tää POS9002. Käyttöliittymän kävin läpi nopsaan ja asetukset jne. eikä löytynyt eroavaisuuksia. Yleensä noista päivityksistä on infoa löytynyt, mutta tästä ei niin yhtään mitään.
Asetukset-valikot ei Oreossa muutu. Ainoastaan Android TV:n kotisivu ja sen alla olevat Smart TV-jutut
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
388
BF lähestyy ja tänävuonna on aika hankki 65" oled. Kumman porukka ottaisi LG C8 vai Philips 65OLED873/12. Sellainen mielikuva että Philipsissä olisi paras liiketoisto ikinä, kun taas LG:ssä ei niinkään mairitteleva? Input Lag vähän kovempi Philipsissä, muttei mahdoton. Pelaamiseen, leffoihin, sarjoihin. Vaikeaa on
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
BF lähestyy ja tänävuonna on aika hankki 65" oled. Kumman porukka ottaisi LG C8 vai Philips 65OLED873/12. Sellainen mielikuva että Philipsissä olisi paras liiketoisto ikinä, kun taas LG:ssä ei niinkään mairitteleva? Input Lag vähän kovempi Philipsissä, muttei mahdoton. Pelaamiseen, leffoihin, sarjoihin. Vaikeaa on
Suurimmat erot varmaa UI ja Ambilight. Itse pidin enemmän LGn käyttöliittymästä, mutta kannattaa käydä kokeilemassa. Tuskin menet metsään kummankaan kanssa. Urheilua en katso, liiketoistosaa en ole ongelmia havainnut.
 
Liittynyt
03.10.2018
Viestejä
119
Kellään tietoa miten LG C8:n service menuun pääsee? Oli sen verran paketti osumilla ja telkun kalvot ilmaa täynnä että vois käyttötunnit tarkistaa.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
BF lähestyy ja tänävuonna on aika hankki 65" oled. Kumman porukka ottaisi LG C8 vai Philips 65OLED873/12. Sellainen mielikuva että Philipsissä olisi paras liiketoisto ikinä, kun taas LG:ssä ei niinkään mairitteleva? Input Lag vähän kovempi Philipsissä, muttei mahdoton. Pelaamiseen, leffoihin, sarjoihin. Vaikeaa on
Suurimmat erot varmaa UI ja Ambilight. Itse pidin enemmän LGn käyttöliittymästä, mutta kannattaa käydä kokeilemassa. Tuskin menet metsään kummankaan kanssa. Urheilua en katso, liiketoistosaa en ole ongelmia havainnut.
Suurin ero kuvassa tulee kuvankäsittelystä. Se on noissa erilainen.
Philipsissä liiketoisto on hyvä ja värienkäsittely 17bit.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Kellään tietoa miten LG C8:n service menuun pääsee? Oli sen verran paketti osumilla ja telkun kalvot ilmaa täynnä että vois käyttötunnit tarkistaa.
En ole varma, mutta pikaisella Googletuksella (omalla vastuulla tietty ja mitään muutoksia ei kannata tehdä ellet ole 110% varma mitä teet):
- Kännykkä joka tukee IR
- Lataa sovellus AnyMote Universal remote
- Etsi sieltä LG ja sellainen kake jossa "INSTART" painike, paina sitä
- Näppäile TV:n kaukosäätimestä 0413
Lue paneelilta UTT: xx (käyttötunnit)
video
 
Liittynyt
03.10.2018
Viestejä
119
Kokeilin tuota ja jotain toistakin appsia mutta taitaa seinä nousta eteen jo ensimmäisessä kohtaa kun ei Anymote tunnista mistään meidän laitteista IR:ää...

Ei ole aiemmin ollut tarvetta IR:lle ja ei mitään tietoa missä laitteissa tuota alkaa (puhelimissa) halvimmillaan olemaan, ei ainakaan honorin 7 litessä tunnu olevan
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Ok, itsellä antiikkinen S4 ja sillä pelittää.
C8 tulee perjantaina eli en päässyt varmistamaan tuon ohjeen toimivuutta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 525
Viestejä
4 165 366
Jäsenet
70 420
Uusin jäsen
TuplaT

Hinta.fi

Ylös Bottom