OLED-TV

Se on just näin. Helmikuun alussa tuli 77" S95D ja perheen nais oletettu väänsi melkein itkua, kun näki laatikon, mutta kun TV oli paikallaan ja katselu alkoi niin johan muuttui ääni kellossa. Samsungilta suoraan olen tilannut pari telkkaria ja ne kyllä ovat tulleet parissa kolmessa päivässä molemmat. Jos sattuu olemaan pääsy samsungin "vip" kauppaan esimerkiksi työpaikan yhteistyön kautta niin siellä on yleensä (ei aina) halvemmat hinnat ja telkkarit on tulleet ilman postikuluja.
Noi on hyviä etuja, kun/jos pääsy joko firman tai opiskelijan Education Storen listoilta shoppailee. Just tyttärelle telsu S90D 65" tilattiin Sampan Education Store:sta, kun opiskelija, niin hinnasta lähti 20% pois ja ilmainen toimitus.

Noi on hyviä etuja, kun/jos pääsy joko firman tai opiskelijan Education Storen listoilta shoppailee. Just tyttärelle telsu S90D 65" tilattiin Sampan Education Store:sta, kun opiskelija, niin hinnasta lähti 20% pois ja ilmainen toimitus.

Itse taas ensimmäiseksi ajattelin, että tuosta nais oletetusta kannattaa pitää kiinni.

Viimeksi muokattu:
Ei vissiin voi säätää korkeutta? Tykkäsin G4:n jalasta kun siinä on kaksi korkeusasetusta, suunniteltu varmaankin oma pykälä soundbar-miehille ja sitten tällaisille joilla ei sellaista ole.
Joo ei pysty säätämään. Oli jotenkin aika rimpula jalan laitto. Jäikö muilla omistajilla tuollainen rako eikä mennyt aivan tasaisesti paikalleen.

DSC_2623.JPG

DSC_2622.JPG

DSC_2621.JPG

vähän tuo ylin kuva näyttää että onko ihan kunnolla kiinni joku jossai..? 7/8cm näyttää netin perusteella olevan korkeutta tasoon....

vähän tuo ylin kuva näyttää että onko ihan kunnolla kiinni joku jossai..? 7/8cm näyttää netin perusteella olevan korkeutta tasoon....
Joo. Korkeus on tuon 7cm. Oli niin hätäinen asennuskaveri ja aika huonosti meni paikoilleen ja hieman voimaa käyttäen. Huomasin vasta myöhemmin, että hieman epätasaisesti paikallaan. Molemmat puolet kyllä samanlailla. Kaipa se pysyy.

Joo. Korkeus on tuon 7cm. Oli niin hätäinen asennuskaveri ja aika huonosti meni paikoilleen ja hieman voimaa käyttäen. Huomasin vasta myöhemmin, että hieman epätasaisesti paikallaan. Molemmat puolet kyllä samanlailla. Kaipa se pysyy.
Tuosta voi yrittää katsoa, että näyttääkö yhtään samalta, kuin tuon asennuksen jälkeen. Tuota videota, kun katsoo eteenpäin niin äkkiseltään sielläkin näyttäisi olevan pienet kolot.

Tuosta voi yrittää katsoa, että näyttääkö yhtään samalta, kuin tuon asennuksen jälkeen. Tuota videota, kun katsoo eteenpäin niin äkkiseltään sielläkin näyttäisi olevan pienet kolot.
Joo. Laitettiin uudestaa ja samalaisesti jäi kuin aikaisemmin eli hyvin oli vaikka hieman epätasaisesti näyttää olevan.

Onsenyt kele & tana. Mie mitää oo saanu vaikka vuoden päivät ollu listoilla. 🤬
Ilmeisesti Samsung Rewardsiin kuuluville/Accountin omaaville lähetellään summan mutikassa syntymäpäiväkoodeja, mikäli synttärit on. Itse en tuollaista ole saanut.

No tällä verukkeella olin aspaan yhteydessä ja lunastin itsellenikin -20% koodin. Laitoin 83" S90D tilaukseen noin 2100€ hintaan sisälle kannettuna.

Ilmeisesti Samsung Rewardsiin kuuluville/Accountin omaaville lähetellään summan mutikassa syntymäpäiväkoodeja, mikäli synttärit on. Itse en tuollaista ole saanut.

No tällä verukkeella olin aspaan yhteydessä ja lunastin itsellenikin -20% koodin. Laitoin 83" S90D tilaukseen noin 2100€ hintaan sisälle kannettuna.
Hahah nerokasta! Sain pummattua chatissä -15%. Toivottavasti kelpaa myös aletuoteisiin

Hieman omassani enemman rakoa, mutta jo uudestaan koitettu ja sama lopputulos. Mennään tuolla asennuksella.
Kyllä se siinä pysyy ja tuskin siinä kukaan on leukoja ajatellut vetää. Joillakin jäänyt vähän kinnaamaan kiinnitykset ja joilla menee tiiviisti. Yksilöitä ovat kapineet.

Hahah nerokasta! Sain pummattua chatissä -15%. Toivottavasti kelpaa myös aletuoteisiin
Mitä ihmettä te oikein sinne sanoitte? "minulla on syntymäpäivä, saisinko koodin?" Nyt äkkiä räknäämään hintoja, olen aina ajatellut että hankin 77" c4 mutta olenkin selvästi s90d-mies.

Mitä ihmettä te oikein sinne sanoitte? "minulla on syntymäpäivä, saisinko koodin?" Nyt äkkiä räknäämään hintoja, olen aina ajatellut että hankin 77" c4 mutta olenkin selvästi s90d-mies.
Vähän sama itsellä, viimeviikolla olisin saanut c4 65" 1499e, mutta pidin sitä vielä arvokkaana. Nyt tuo 90d jäisi alle 1300 niin voipi olla, että illalla liipasen kaupat.

Chättiin menet ja sanot, että et ole saanut synttärikuponkia ja olisi ostoksia tehtävänä. Ensin tarjoaa sulle 10 pinnaa ja sanot että ymmärsin sen olevan 20 pinnaa. Sitten se sanoo, että 20 pinnan koodeja ei voi antaa asiasta, mutta kävisikö 15 😀.

Kannattaa olla kirjautuneena niin tuli suoraan sähköpostiin 👍

Laitahan kokemuksia tuosta ketjuun, kun saat sen. Olisi mielenkiintoista kuulla onko tuossakin ne vaaleat jailbarit? Käsittääkseni LG:n paneeli tässä mallissa. Tuossa vähän esimerkkiä mitä kuvasta etsiä: OLED TV- ongelmat
Nykyinen televisioni on LG:n 65" B9 Oled vuodelta 2020. Muistaakseni tuossakin oli järkyttävää "bandingia" alkuun ja ajattelin saaneeni maanantaikappaleen. Olin jo palauttamassa TV:tä, kunnes luin aiheesta foorumeilta ja osa totesi, että käytöllä tuon pitäisi hävitä / vähentyä merkittävästi ja näin kävikin. Ehkä noin 50-100h käytön jälkeen ei havaintoakaan raidoista.

Äärimmäisen vähän tuntuu olevan s90d arvosteluja woled paneelilla/77 koossa, vaan kaikissa on aina katsottu tuota 65 qd-oledia. C4 olisi kyllä dolby vision jonka puute sampassa on iso miinus kun 4k bluraytä katsoo, mutta samsung on ainut mikä menee budjettiin niin tuon kanssa ehkä voisi elää. Eikö nuo woledpaneeliset kuitenkin aika samaa tasoa luulisi olevan?

itsekin pistin nyt tuon samsung 65 tilaukseen.

aiempi oli philips. tai useampikin televisio. ihan tyytyväinen niihin sinänsä olin mutta viimeisimmän töllön käyttöikä jäi turhan lyhyeksi. kävipä vielä takuuhuollossa ennen takuun loppumista mutta eipäs se siitä kuntoon tullut

c4 ja tuota samsungia lopulta pähkäilin. c4 oli alunperin tulossa jo, mutta palstan vinkkien pohjalta valinta kääntyi lopulta samsungiin. yksi erittäin iso tekijä oli mahdollisen takuuhuollon hoito. samsung tulee kotiin tekemään korjauksen. niin philipsin kuin lg kanssa joutuu itse lähettämään laitteen elcarelle. toki käydään hakemassa kotoa paketti, mutta aika työläs prosessi. ja televisio on sitten sen 2vk reissussa. lg ilmeisesti jos asuu riittävän etelässä niin ilmeisesti on myös on site korjaus. mutta en tarkkaan tiedä, ei soveltunut kuitenkaan omaan lokaatioon se.

Äärimmäisen vähän tuntuu olevan s90d arvosteluja woled paneelilla/77 koossa, vaan kaikissa on aina katsottu tuota 65 qd-oledia. C4 olisi kyllä dolby vision jonka puute sampassa on iso miinus kun 4k bluraytä katsoo, mutta samsung on ainut mikä menee budjettiin niin tuon kanssa ehkä voisi elää. Eikö nuo woledpaneeliset kuitenkin aika samaa tasoa luulisi olevan?
Jep ei juurikaan arvosteluja löydy. Mitä kuitenkin käsitin, niin käytännössä C4 ja S90D woledilla olisivat kuvan puolesta lähes verrannolliset. Samsungissa miinuksena juurikin Dolby Visionin puute ja tämän lisäksi DTS:n puute (ilmeisesti molemmat Blueray liitännäisiä). Molemmat löytyy LG:ltä. Nyt Netflix ja Disney alkaa tarjoamaan HDR10+ sisältöä, joka on aiemmin puuttunut näistä palveluista. Tämän tiedon pohjalta uskalsin Samsungin tilata.

miltäs kuva ja töllö muuten vaikuttaa? näin tosi lyhyellä kokemuksella...?
Muovisen jalustan ansiosta hieman halvan ensivaikutelman sain, mutta vanhaan LG c9 verrattuna kirkkaampi. Kaukosäädin kevyt ja pieni. Kuva jotenkin terävämpi ja tarkempi. Vielä en mitään leffoja tai pelejä koittanut. Ihan tyytyväinen olen.

Nykyinen televisioni on LG:n 65" B9 Oled vuodelta 2020. Muistaakseni tuossakin oli järkyttävää "bandingia" alkuun ja ajattelin saaneeni maanantaikappaleen. Olin jo palauttamassa TV:tä, kunnes luin aiheesta foorumeilta ja osa totesi, että käytöllä tuon pitäisi hävitä / vähentyä merkittävästi ja näin kävikin. Ehkä noin 50-100h käytön jälkeen ei havaintoakaan raidoista.
Ei ne kokonaan katoa ja edes merkittävästi vähene. Se eka 4h käytön jälkeen on melkeinpä suurin parannus, toki se paneeli "avautuu" tumman pään toiston suhteen joka hieman ehkä parantaa tilannetta. Mutta tosiaan tuo 83" on ihan oma tapauksensa noiden osalta sitten.

55" LG C9 kuva palanut kiinni ja harkinnassa vaihto uuteen. Käyttönä PS5 pelailu ja perus TVn katsominen. Varmaankin samalla 55" mennään. Oisko toinen näistä pätevämpi kuin toinen;

Samsung S90D
LG G4

G4 ilmeisesti 5v paneelin takuu mikä C9 paneelin aikaisen pilaantumisen takia kuulostaa hyvältä

Myös 65" harkinnassa

Viimeksi muokattu:
Samsung S90D 77" irtoaisi -30% koodilla hintaan 1399€, nyt kyllä harmittaa ettei tuo taida olla QD-OLED. :(

55" LG C9 kuva palanut kiinni ja harkinnassa vaihto uuteen. Käyttönä PS5 pelailu ja perus TVn katsominen. Varmaankin samalla 55" mennään. Oisko toinen näistä pätevämpi kuin toinen;

Samsung S90D
LG G4

G4 ilmeisesti 5v paneelin takuu mikä C9 paneelin aikaisen pilaantumisen takia kuulostaa hyvältä

Myös 65" harkinnassa
minkä ikäinen oli tuo palanut kiinni laite?

Tuon mukaan ei olisi. Tosin "yleisesti" sana jättää pienen pienen mahdollisuuden saada tuo 77" QD-OLED versiona. Joskin itse en moiseen usko.

ÖÖÖÖÖ1111.jpg
Ei ole tainnut 77" OLEDia koskaan saada noin halvalla, mutta QD-OLED kiinnostelee sen verran paljon enemmän (myös näyttö on QD-OLED) että jääköön hyllyyn.

Sony julkaissut muutaman "edullisemman" BRAVIA mallin. Yksi on BRAVIA 8II , joka on QD-OLED, kokoluokat 55" ja 65"

SONY8.jpg
SONY8X.jpg

Viimeksi muokattu:
Taitaa ensi kuussa tulla 5v. Lisätakuu ostettu mutta ei koskenutkaan kiinni palamista. Oli siis joku 4v kun näkyi ekat jäljet
Itse myin juuri 55" c9, joka olisi elokuussa tullut 5 vuotta. Joka vuosi aikalailla samaan aikaan automaattisesti ajanut sen tunnin homman eli siitä voisi laskea käyttötunnit, jotka karkeasti 9000h. Katsoin kiinnipalamisen testiohjelman ennen myymistä eikä mitää ylimääräistä näkynyt vaikka pelattu ja katsottu runsaasti.

Itse myin juuri 55" c9, joka olisi elokuussa tullut 5 vuotta. Joka vuosi aikalailla samaan aikaan automaattisesti ajanut sen tunnin homman eli siitä voisi laskea käyttötunnit, jotka karkeasti 9000h. Katsoin kiinnipalamisen testiohjelman ennen myymistä eikä mitää ylimääräistä näkynyt vaikka pelattu ja katsottu runsaasti.
Joo.. Varsinkin jos punainen tausta niin aika karun näkönen on. Useita eri asioita palanut kiinni eri puolille näyttöä, jotka on hyvin tunnistettavia peleistä

Mikä siis tuo tunnin homma..?

Joo.. Varsinkin jos punainen tausta niin aika karun näkönen on. Useita eri asioita palanut kiinni eri puolille näyttöä, jotka on hyvin tunnistettavia peleistä

Mikä siis tuo tunnin homma..?
Tunnin homma eli pitkä puhdistus-sykli, oli käytössä C1 malliin asti aina 2000 kumulatiivisen katselutunnin jälkeen.
C2 alkaen tuota muutettiin, että iso puhdistus ei ole niin raskas enää, mutta se tehdään 500 tunnin välein.

Tunnin homma eli pitkä puhdistus-sykli, oli käytössä C1 malliin asti aina 2000 kumulatiivisen katselutunnin jälkeen.
C2 alkaen tuota muutettiin, että iso puhdistus ei ole niin raskas enää, mutta se tehdään 500 tunnin välein.
Tää "kohinanpoisto"? Itse joskus tehnyt, en säännöllisesti. Mites tuo kiinnipalamisen testiohjelma toimii? Olisi kiva nähdä ns kunnolla mitä tuhoa tapahtunut

tosi kiva ostaa lisätakuu joka ei sitten kata vikaa...Melkosta rahastus kyllä jo...
Kyllä. Gigantilta 3v lisätakuu. Mutta jäi myyjältä mainitsematta että takuu ei kata kiinni palamista. Vaikka siitäkin oli puhe myyjän kanssa ennen ostoa että oled saattaa käydä näin. Olin viime vuonna yhteydessä Gigantti/LG ja ehdotettiin vain että ostan ensi kerralla G-sarjan television niin saan pidemmän takuun automaattisesti paneelille

Tää "kohinanpoisto"? Itse joskus tehnyt, en säännöllisesti. Mites tuo kiinnipalamisen testiohjelma toimii? Olisi kiva nähdä ns kunnolla mitä tuhoa tapahtunut
Juurikin se, sitä ei tarvitse manuaalisesti ajaa, sillä se tehdään lyhyenä 4 kumulatiivisen tunnin välein ja iso sitten 500/2000 tunnin riippuen mallista.

tosi kiva ostaa lisätakuu joka ei sitten kata vikaa...Melkosta rahastus kyllä jo...
Kyllä. Gigantilta 3v lisätakuu. Mutta jäi myyjältä mainitsematta että takuu ei kata kiinni palamista. Vaikka siitäkin oli puhe myyjän kanssa ennen ostoa että oled saattaa käydä näin. Olin viime vuonna yhteydessä Gigantti/LG ja ehdotettiin vain että ostan ensi kerralla G-sarjan television niin saan pidemmän takuun automaattisesti paneelille
Tuo C9 aikainen lisätakuu ei tosiaan kattanut kiinnipalamista, osa sai pyydettyä kuittiin erikseen maininnan myymälästä ostettaessa.
Olikohan C1 sarjan aikoihin kun Gigantti päivitti tuon Elcare lisätakuun kattamaan kiinnipalamisenkin.
G-sarjan 5 vuoden paneelitakuu ei eksplisiittisesti mainitse kattavan kiinnipalamista.

Statistiikka

Viestiketjuista
273 564
Jäsenet
77 038
Uusin jäsen
Niabuh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom