OLED-TV

Se näissä Oledeissä(Bravia 8 65") vähän häiritsee että ne jotenkin korostaa paskalaatuisempaa materiaalia liikaa. Esim. TV:tä katsoessa(Telia TV-boksi käytössä) jotkut ohjelmat näyttävät ihan karmeilta, sitten taas jotkut kanavat (esim. MTV:n viihde jne.) toistaa elokuvatkin huikean hyvällä laadulla. Mut, sit kattoo jotakin vanhoja Futurama jaksoja niin silmät vuotavat verta. Lisäksi TV:tä katsoessa tuo "filmagrain" efekti on joskus häiritsevän kova, tätä voinee kuitenki säätää TV:n asetuksista ehkä? Vanhalla telkulla eroja ei niin selvästi noteerannut.

Streamauspalvelujen sisältö sitten näyttää lähes poikkeukselta uskomattoman terävältä ja hyvältä, varsinkin jos HDR on tuettu kunnolla, vaikkei ole edes 4K subia missään käytössä.

Alkaa olla sen ikäinen laite ettei juuri tunnearvoa enempää ole arvoa varsinkin, jos kuvan reunoilla on kuolleita pikseleitä. Muussa tapauksessa ehkä muutama satanen enintään hyvällä tuurilla.
Jos kuva ei ole täysin pilalla niin useamman satasen saa varmasti, ei siihen mitään tuuria tarvitse. 65" ruutu on kuitenkin sellainen, että uutena et OLEDia kovin halvalla saa. Rikkinäiset sitten erikseen.

Onko kukaan konkreettisesti myynyt? Vakuutuksistakin laskennallisesti lähemmäs 1000€, joten nämä kahvipakettihommat voi jättää Palsanmäelle

Jos kuva ei ole täysin pilalla niin useamman satasen saa varmasti, ei siihen mitään tuuria tarvitse. 65" ruutu on kuitenkin sellainen, että uutena et OLEDia kovin halvalla saa. Rikkinäiset sitten erikseen.
Jos on täysin kunnossa niin pyyntö 500-600€ tienoilla voisi olla realismia. Joku parin sadan hintapyyntö olisi indikaatio että telkku on rikkinäinen jollain lailla, houkuttelee lähinnä vänkääjiä jotka tinkivät joka eurosta - ja silti edelleen valittavat jos kuva ei olekaan täydellinen

Olen myynyt pari telkkua mutta siitä on jo vuosia, kokemukset tämän pohjalta ja pikaisella tarkistuksella millaisilla hinnoilla telkkuja yritetään nykyään myydä

Onko kukaan konkreettisesti myynyt? Vakuutuksistakin laskennallisesti lähemmäs 1000€, joten nämä kahvipakettihommat voi jättää Palsanmäelle
Viisi vuotta vanhasta tonni? Missä vakuutusyhtiössä noin pieni ikåvähennys? Vaikea kuvitella kenenkään maksavan yli 200€ noin vanhasta ellei nyt ihan vajaalla käy, käyttövuosia ei enää montaa ole.

Itse sain BF:n aikaan samanvuotisesta mutta huonommasta mallista selvästi enemmän kuin 200€. Kuten sanottua, ei noita ole 200€:lla myynnissä missään joten jos haluat 65" ruudun edes käytettynä, niin joudut maksamaan enemmän.

Viisi vuotta vanhasta tonni? Missä vakuutusyhtiössä noin pieni ikåvähennys? Vaikea kuvitella kenenkään maksavan yli 200€ noin vanhasta ellei nyt ihan vajaalla käy, käyttövuosia ei enää montaa ole.
Offtopic Viimeksi kilpailuttaessani tapiolan täyskotivakuutuksessa ei edes alkanut vielä ikävähennykset kuin 5v kohdalla.

Muuten en tiedä miten vakuutuskorvaukset liittyy tasan mitenkään vehkeiden myyntiarvoihin. Ellei jotenkin vakuutuspetokset ole niin isossa roolissa että sillä on vaikutusta käytetyn tavaran markkinassa.

Viimeksi muokattu:

50-60% yleisesti monissa yhtiöissä eli noin 800€ ja joissakin ikävähennystä ei ole lainkaan.

Minä kauppasin pari viikkoa sitten 65" QLEDin (2019 Q90R) hintaan 400e, kun tilalle tuli 77" s95d. Ja tuo vanha meni heti kaupaksi, joten liekö sit liian halpa ollut. Minä olin tyytyväinen vain siihen, että vanha hävisi tontilta.

Minä kauppasin pari viikkoa sitten 65" QLEDin (2019 Q90R) hintaan 400e, kun tilalle tuli 77" s95d. Ja tuo vanha meni heti kaupaksi, joten liekö sit liian halpa ollut. Minä olin tyytyväinen vain siihen, että vanha hävisi tontilta.
Hinta ollut juurikin passeli. Siksi menikin ja sait heti kaupaksi. Jos 500€ olisi ollut hinta, niin vanha pyörisi edelleen tontilla.

Eikö tuollainen E9 ole vielä ihan kelpo laite tänä päivänä? Itse ajaisin sen loppuun kun jälleenmyyntiarvo on ihan olematon. Samasta syystä en raaski vaihtaa saman ikäistä Panasonic GZ2000 töllöä kun se oli aikoinaan todella kallis, eikä siitä saa mitään ja varsinkaan kun kuvassa ei ole vielä mitään vikaa.

O
Eikö tuollainen E9 ole vielä ihan kelpo laite tänä päivänä? Itse ajaisin sen loppuun kun jälleenmyyntiarvo on ihan olematon. Samasta syystä en raaski vaihtaa saman ikäistä Panasonic GZ2000 töllöä kun se oli aikoinaan todella kallis, eikä siitä saa mitään ja varsinkaan kun kuvassa ei ole vielä mitään vikaa.
On ihan ok laite, siksi mennytkin nopeasti kaupaks+hinta kohdillaan. Miksi ajaa loppuun, kun uusi jo saapunut kartanoon, eikä käyttöä/tarvetta/tilaa kahdelle/vanhalle telsulle ? Myyntiin/kiertoon vaan uuden tieltä pois. Itsekin laitan heti vanhan kiertoon, kun uutta tulee tilalle. Hinta kohdilleen, niin menee kaupaksi heti. Mahtuisi olemaan 2 telsua mutta jaksan vielä kävellä olkkariin sohvalle telsun äärille.

Auttaisi asiaa ja hinta-arviointia paljon, jos kertoisit tarkasti tv:n kunnosta. Niin fyysisestä kuin audio-visuaalisesta. Mahdolliset kuolleet pikselit ja kiinnipalamisetkin tietysti vaikuttaa hintaan. -Tuo E9 taisi olla viimeinen e-sarjalainen LG:ltä ja hintakategoriassa c:n ja g-mallin välissä.

Ihan aluksi tarkistaisin, että onko telkkarissasi reunoilla kuolleita pikseleitä. Eli testikuvista valkoinen, musta, punainen, sininen ja vihreä. Sitten tiirailemaan erityisesti kaikki reunat noin tuuman leveydeltä. Jos tuolla on ihan yksittäistä tai kahta enempää kokonaan tai puoliksi kuolleita niin mielestäni paneeli on arvoton. Ajan kuluessa nuo lisääntyy ja niitä saattaa nytkin löytyä jo kymmeniä, kun alat syynätä kunnolla. Jos paneeli on virheetön niin sitten se on ostajasta kiinni mitä suostuu maksamaan, ei tuolla paria - muutamaa satasta ole arvoa varsinkin, jos ostaja arvostaa appitukea vielä lisäksi (kuten jotkut ihmeekseni niin tekevät) niin tuo alkaa olla ehtoopuolella eikä esim. jonkin Maxin apin kautta saa enää kunnollista kuvanlaatua.

Itse olen suosiolla tuollaiset n. 5 vuotiaat tai vähän vanhemmat laittanut johonkin huoneeseen kakkostelkkariksi koska käyttöarvo on suurempi kuin se pari sataa tjsp. Sitten about 10 vuotiaana kaatopaikka kutsuu tai jos joku ottaa ilmaiseksi niin autan jopa kantamaan ovesta ulos.

En tiedä mihin tuolla vakuutuksella viittaat koska ei sillä ole mitään tekemistä laitteen myyntiarvon kanssa eikä ehjästä laitteesta voi vakuutuksesta hakea korvausta. Jos taas on tuollainen paneelin reunasta lahoava niin se ei taida vakuutukseen mennä, kun ei ole äkillinen rikkoontuminen.

Viimeksi muokattu:
Määrittele ero täysin pilalla vs rikkinäinen? Mielestäni tällaiset on rikki: OLED TV- ongelmat
OLED TV- ongelmat
Ja tuohan on etenevä tila yleensä. En kyllä maksaisi kahvipakettia enempää, jos reunoilla yhtään lahoa.

Määrittele ero täysin pilalla vs rikkinäinen? Mielestäni tällaiset on rikki: OLED TV- ongelmat
OLED TV- ongelmat
Ja tuohan on etenevä tila yleensä. En kyllä maksaisi kahvipakettia enempää, jos reunoilla yhtään lahoa.
Ei sinun tarvitsekaan maksaa, joku muu silti maksaa. Yritäpä ostaa jostain 200 eurolla 65" OLED-telkkari jossa ei ole näkyviä vikoja paneelissa.

Ei sinun tarvitsekaan maksaa, joku muu silti maksaa. Yritäpä ostaa jostain 200 eurolla 65" OLED-telkkari jossa ei ole näkyviä vikoja paneelissa.
Ei tulisi mieleenkään ostaa tuollaista reunaviallista, eikä myös myydä.
Kannattaa huomata, että käytettyjen pyyntihinnat on mitä on eikä niitä välttämättä koskaan saada myytyä pyyntihinnalla.

Ei tulisi mieleenkään ostaa tuollaista reunaviallista, eikä myös myydä.
Kannattaa huomata, että käytettyjen pyyntihinnat on mitä on eikä niitä välttämättä koskaan saada myytyä pyyntihinnalla.
Juuri yllä mainitsin miten myin ihan taannoin, vaikka avoimesti kerroin että jälkikuvaa oli havaittavissa. Mielestäni myin vielä alihintaan, mutta noiden isompien OLEDien kanssa pitää ottaa huomioon ihan logistisetkin haasteet eli ei sitä noin vaan mihinkään kerrostalon kellarivarastoonkaan tungeta odottelemaan sitä viimeisintä tarjousta. Enkä tajua miksi ei voisi viallista myydä, kunhan avoimesti kertoo että on viallinen.

Enkä tajua miksi ei voisi viallista myydä, kunhan avoimesti kertoo että on viallinen.
Toki jos sen reilusti mainitsee ja ostaja ymmärtää mitä on ostamassa mutta vaikea kuvitella, että tuollaisia olisi jonoksi asti. En kyllä itse vaivautuisi ja päästäisi nurkkiini pyörimään tuntemattomia ostajaehdokkaita. Toiseksi kuten nyt omassa tapauksessa aiempi 5 vuotias telkkari ostettu n. 4k hinnalla, pidän mieluummin itselläni kakkostelkkarina ja vien aikanaan kaatopaikalle kuin, että vaihtaisin sen muutamaan satalappuseen enintään. Se tunne mikä tulee kaatopaikalla, kun potkaisee jätekasaan aikanaan kalliin telkkarin on mittaamattoman arvoista terapiaa. :D

Statistiikka

Viestiketjuista
268 738
Jäsenet
76 303
Uusin jäsen
vihreäkettu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom