OLED-TV

Ne on liian kalliita paikallisesti ostettuna. Parilla kympillä onnistuu vain Alista. Alle 150 ei mene tullia ja Ali tilittää verot.
Eli kyseinen lähetin työnnetään tv:n usb porttiin, paritetaan se tv:n kanssa ja sitten vielä erikseen paritetaan bluetooth kaiuttimen kanssa?
Koska kyseessä lg:n oma järjestelmä(ei android tv?)niin valitsenko KB9 24bit mallisen?
 
Viimeksi muokattu:
Tarkasta tosiaan tuo jonkun muun laitteen suorittama kaappaus. Itselläni iphone omi hetken aikaa kuulokkeet, ei edes näkynyt hakemalla tietokoneen bt-kalikalle. Luurista kun purki parituksen niin sitten taas onnnistui. TV:stä laitoin jonkun unohda tms. valinnan, joka pyyhki liitettyjen laitteiden listan.

SBC on kaikissa bluetooth-standardin vaatimana codeccina, joten sillä sen LG:n pitäisi yhdistää joka luureihin. Sitten LG:ssä on lisäksi aptX niihin luureihin, joissa se on.

Jos ei mikään muu auta niin ei kun halpa Vaorlo KB8P tai KB9P mini-usb bluetooth-audiolähetin tilaukseen AliExpressista. Se sitten LG:hen kiinni. Tai AppleTV, mutta on vähän tarpeettomampi ja kalliimpi investointi tavallaan.

edit: Täällä ehdotetaan, että siihenkin syynä voisi olla vanha "kunnon" eARC. Eli jos se on käytössä niin ei kun hinkkaamaan sitä irti ja takaisin jos bluetoothiin jostain mystisestä syystä vaikuttaisi.
Hyvä pointti tuo kaappaus, mutta kännykkä on täällä ainoa epäilty ja sen parituksen poisto on kokeiltu useampaan otteeseen. Kahdet muut kuulokkeet yhdistävät kuitenkin ongelmitta (Lidl ja PLT). Nämä ongelmalliset ovat siis Sennheiser Accentum.
Earc:tä olin myös epäillyt, joten kokeiltu on aktiivikaiuttimiin lähtevä hdmi-johto irroitettuna (ja uudelleen kytkettynä.)
 
LG C1 65” on ollut käytössä muutaman vuoden. Käsittämätöntä ettei eARC toimi vieläkään kunnolla. Näppituntumalta ääni olisi parempi sen avulla, mutta jatkuvasti hand shake ongelmia. Pääasiassa näkyy siinä ettei vahvari lähde päälle, kun telkkarin laittaa päälle.

Kerran vuodessa pitää aina kokeilla, että olisiko päivitysten myötä tullut parannusta toimivuuteen, mutta ei näyttäisi 🙄
 
LG C1 65” on ollut käytössä muutaman vuoden. Käsittämätöntä ettei eARC toimi vieläkään kunnolla. Näppituntumalta ääni olisi parempi sen avulla, mutta jatkuvasti hand shake ongelmia. Pääasiassa näkyy siinä ettei vahvari lähde päälle, kun telkkarin laittaa päälle.

Kerran vuodessa pitää aina kokeilla, että olisiko päivitysten myötä tullut parannusta toimivuuteen, mutta ei näyttäisi 🙄
Tarkennuksena siis HDMI-CEC ongelma eikä eARC, mutta voisiko syyttävä sormi osoittaa enemmän vahvistimen suuntaan kuin välttämättä television?
Ainakin HDMI:n / ARC:in ilmaantuessa vahvistimiin muistelisin kaiken olleen varsinaista sekoilua, joten en ihmettelisi että meno jatkuisi edelleen.
C9:n kanssa ainakin on hyvin toiminut HDMI-CEC ohjaus sekä Samsungin soundbarin, Xboxin, Nvidia Shieldin sekä AppleTV:n kanssa.
 
Tarkennuksena siis HDMI-CEC ongelma eikä eARC, mutta voisiko syyttävä sormi osoittaa enemmän vahvistimen suuntaan kuin välttämättä television?
Ainakin HDMI:n / ARC:in ilmaantuessa vahvistimiin muistelisin kaiken olleen varsinaista sekoilua, joten en ihmettelisi että meno jatkuisi edelleen.
C9:n kanssa ainakin on hyvin toiminut HDMI-CEC ohjaus sekä Samsungin soundbarin, Xboxin, Nvidia Shieldin sekä AppleTV:n kanssa.
Näyttäisi, että HDMI-CEC toiminta on muuttunut uudemmissa laitteissa. Itselläkin on C9 ja C3 eikä nuo toimi samalla tavalla molemmat vaikkakin olen saanut C3:n myös toimimaan jotakuinkin kuin itse haluan. Asetuksia on vähemmän television menuissa myös tälle toiminnolle C3:ssa.

Välttääkseni kaiken ihanan jännityksen miten tämä toiminto tai joku muu muuttuu tulevissa firmispäivityksissä olen päättänyt, että en enää koskaan päivitä TV:n käyttöjärjestelmää. Estin reitittimestä päivityspalvelimet, joten ei pääse vahingossa päivittymään eikä pakolla kuten C9 teki minulle, kun lykkäsin aikani päivityksien tekemistä.
 
Viimeksi muokattu:
Näyttäisi, että HDMI-CEC toiminta on muuttunut uudemmissa laitteissa. Itselläkin on C9 ja C3 eikä nuo toimi samalla tavalla molemmat vaikkakin olen saanut C3:n myös toimimaan jotakuinkin kuin itse haluan. Asetuksia on vähemmän television menuissa myös tälle toiminnolle C3:ssa.

Välttääkseni kaiken ihanan jännityksen miten tämä toiminto tai joku muu muuttuu tulevissa firmispäivityksissä olen päättänyt, että en enää koskaan päivitä TV:n käyttöjärjestelmää. Estin reitittimestä päivityspalvelimet, joten ei pääse vahingossa päivittymään eikä pakolla kuten C9 teki minulle, kun lykkäsin aikani päivityksien tekemistä.

Nyt olis päivitykselle paikka jos tuon ailahtelevan CEC sais ennalleen. Samalla senkin että halventaa Anthemin vahvaria tituleeraamalla sen "äänitangoksi" :D
 
Hei,

Osaisiko joku neuvoa? Ostin noin 3 kuukautta sitten Gigantin outletista G3 77 -television, jonka ilmoitettiin olevan asiakkaan palautus. Huomasin, että näyttö muuttui hetkeksi harmaaksi, ja samalla havaitsin siinä selviä burn-in-jälkiä.

Miten tässä tilanteessa kannattaisi toimia? Kattaako Gigantin takuu tällaiset viat?

Kiitos avusta!

IMG20241218002430.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

Osaisiko joku neuvoa? Ostin noin 3 viikkoa sitten Gigantin outletista G3 77 -television, jonka ilmoitettiin olevan asiakkaan palautus. Huomasin, että näyttö muuttui hetkeksi harmaaksi, ja samalla havaitsin siinä selviä burn-in-jälkiä.

Miten tässä tilanteessa kannattaisi toimia? Kattaako Gigantin takuu tällaiset viat?

Kiitos avusta!

IMG20241218002430.jpg
Takaisin vain!

Vaikka olisi asikaspalautus niin tuota on käytetty "hetki". Näkyykö nuo kuinka hyvin esim magentalla, keltaisella jne väreillä?

Äkkiseltään näyttäisi Gigantin esittely tv:tä. Ihan kuin olisi hinta palanut kuvaan kiinni :vihellys:

Toki voit lähteä takuurumbaan, mutta itse kyllä sanoisin etten tämmöistä kelpuuta ja palauttaisin sen

Edit: Tosiaan jos tuo näkyy magentalla jne yhtä hyvin, on tosiaan burn iniä jota se 99.99% tod näköisyydellä on. Sanoisin että paskanmarjat on asiakaspalautus tv, koska kun katsot mitä näyttöön on palanut kiinni, näkyy siinä selvästi hinta. Sanoisin tosiaan tämän olleen näytekappale, joka on ollut vuoden päivät päällä gigantin hyllyssä ja vähän väliä tuo hinta siinä kuvana. Jos on asiakapalautus tuote, niin on varmaan sen ostanut outlet/näytekappaleena halpaan hintaan ja palauttanut huomatessaan, että näyttöön on kehittynyt burn iniä.

Kun katsoo hinta vahtia, niin ei jätä paljon arvailun varaan (verkkokauppa hinnan kohdalla mutta sama ollut gigantilla)
:rofl:
burn ini oled tv.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Oletko koskaan kohdannut vastaavaa? Vaihtaako Gigantti tällaisessa tilanteessa laitteen uuteen?

En ole onneksi joutunut vastaavaan tilanteeseen, mutta tuo ei todellakaan ole hyväksyttävää ostat sitten "asiakaspalutus" tvn, (JOLLEI sitä burn iniä ole mainittu ja kuntoluokitus Ö miinus). Jolloin hinnankin pitäisi olla sitten ser- jätteen mukainen

Edit: Tuskin vaihtavat uuteen, mutta vaadi rahoja takaisin
 
Kenelläkään kuluttajalla ei ole gigantin tv:eissä pyörivä hintamainos 50 päivää putkeen päällä kotona. Ei välttämättä edes palaisi palautusoikeuden aikana. Jos ei ole kerrottu tv:n olevan myymälän demo kappale niin kusetus on lievä termi tässä tapauksessa. Rahat takasin ja lahjakortti siitä hyvästä, että yrittivät edes viilata linssiin. Tai sitten uusi avaamaton paketti. Jos uudelleen teipattu niin jotain hämärää siinäkin. Avattua voivat myydä kalibroituna ja jolloin kyseessä on asiakaspalautus tai demokappale.

Youtubesta voi katsoa oled burn in testejä niin näkee mikä väri pahiten palanut.
 
Kenelläkään kuluttajalla ei ole gigantin tv:eissä pyörivä hintamainos 50 päivää putkeen päällä kotona. Ei välttämättä edes palaisi palautusoikeuden aikana. Jos ei ole kerrottu tv:n olevan myymälän demo kappale niin kusetus on lievä termi tässä tapauksessa. Rahat takasin ja lahjakortti siitä hyvästä, että yrittivät edes viilata linssiin. Tai sitten uusi avaamaton paketti. Jos uudelleen teipattu niin jotain hämärää siinäkin. Avattua voivat myydä kalibroituna ja jolloin kyseessä on asiakaspalautus tai demokappale.

Youtubesta voi katsoa oled burn in testejä niin näkee mikä väri pahiten palanut.
Juuri näin. Tässä on yritetty päästä romuista eroon
 
Kenelläkään kuluttajalla ei ole gigantin tv:eissä pyörivä hintamainos 50 päivää putkeen päällä kotona. Ei välttämättä edes palaisi palautusoikeuden aikana. Jos ei ole kerrottu tv:n olevan myymälän demo kappale niin kusetus on lievä termi tässä tapauksessa. Rahat takasin ja lahjakortti siitä hyvästä, että yrittivät edes viilata linssiin. Tai sitten uusi avaamaton paketti. Jos uudelleen teipattu niin jotain hämärää siinäkin. Avattua voivat myydä kalibroituna ja jolloin kyseessä on asiakaspalautus tai demokappale.

Youtubesta voi katsoa oled burn in testejä niin näkee mikä väri pahiten palanut.
Onko kenelläkään ideoita, miten saisi uuden tilalle? 😂

Screenshot_2024-12-18-01-09-50-98_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Tarkennuksena siis HDMI-CEC ongelma eikä eARC, mutta voisiko syyttävä sormi osoittaa enemmän vahvistimen suuntaan kuin välttämättä television?
Ainakin HDMI:n / ARC:in ilmaantuessa vahvistimiin muistelisin kaiken olleen varsinaista sekoilua, joten en ihmettelisi että meno jatkuisi edelleen.
C9:n kanssa ainakin on hyvin toiminut HDMI-CEC ohjaus sekä Samsungin soundbarin, Xboxin, Nvidia Shieldin sekä AppleTV:n kanssa.
Hyvä näkökulma. Voihan tosiaan olla kyse myös siitä, että vahvistimen kanssa vaan yhteistyö ei toimi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 922
Viestejä
4 540 606
Jäsenet
74 907
Uusin jäsen
Maanperkele

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom