Kyllä, eARCin läpi toimii Atmos, PCM ja myös DTS HD. Lähteinä esim. PC, PS5 ja telkkarin sisäiset applikaatiot.
Jossain vanhemmassa firmiksessä oli ongelmia mutta ei enää moneen vuoteen.
Ääni-->Äänilähtö HDMI ARC
HDMI ARC-->Digitaaliäänilähtö-->Läpäisy
HDMI ARC-->eARC-->Käytössä
Ääni-->Lisäasetukset-->DTV-ääniasetukset-->Automaattinen
Ääni-->Lisäasetukset-->HDMI tulon äänimuoto-->Bitstream
Onko noin?
Mulla toimii kyllä LPCM 7.1 jos pistän HDMI:n suoraan vahvarille, mutta sitten tosiaan on suuria murheita HDMI kättelyn toimivuuden kanssa etenkin kun PC:ltä suoltaa HDR signaalia.
Aiemman peli-PC:n kanssa mulla meni kuva HDMI:tä pitkin telkulle ja ääni Display Port:sta vahvarille, näin toimi hyvin.
Nyt on pelikäytössä läppäri ja HDMI:n kautta tarttis saada toimimaan kunnolla.
edit:
Selailin asiaa ja näemmä mun vahvistimessa on jotenkin viallinen HDMI-piiri.
Omani ostin 06/2020 ja korjaus tullut vasta 05/2021 (sarjanumerosta 70001 eteenpäin).
Siihen on saanut Denonilta ilmaiseksi
HDMI adapterin SPK618 jolla sitä mustan ruudun ongelmaa ei enää ole tullut kun 4k/120 tai 8k/60 signaali.
Tällä varmaan saisi toimimaan että PC:n voisi kytkeä suoraan vahvarille, vaan 3 vuotta olen myöhässä asian kanssa kun en ole moiseen törmännyt
eARC:n kautta äänen pätkimistä se silti tuskin selittää, josko sekin joku alkupään tuotannon ongelma, joko telkussa tai vahvarissa.
Kokeilin vielä suoltaa PC:ltä Dolby Atmos signaalia, näkyi Dolby Digital+ vahvarilla, mutta äänet pätki sillä samalla tavalla kuin 7.1 PCM:lläkin.
eARC:n kun disabloi telkusta ei ongelmaa, mutta ei myöskään monikanavaa.
Kokeiltu myös vahvistimelta ottaa pois ARC ja HDMI control, ei vaikuta.
Tilasin piruttani Denon AVS-3 purkin kun halvalla sai Espanjasta, siinä pitäs olla myös tuo em korjaus HDMI:lle eli kokeilen sitten sen kautta sekä PC että PS5 jos toimisi ongelmitta niin kuva kuin äänetkin.
Jos ei, niin nostan lopullisesti kädet pystyyn ja unohdan (taas) koko homman.