OLED-TV

LG:n telkku, Denonin vahvari ja eARC niin voi olla ongelmia tiedossa.

Sen HDMI-kättelyn toimimaan saattaminen vaati tosiaan mustaa magiaa ja kuun oikeaa asentoa eli jatka rämpyttelemistä ja laitteen uudelleen tunnistamista.

Mulla edelleen C9 telkku ja Denonin X3700H, monikanava telkulta vahvarille pätkii ääntä teki sitten mitä tahansa taikoja.
Jos kytkee suoraan vahvarille, niin ongelmia HDR:n toimimisen kanssa.
Tämä siis PC:llä ja telkun virittimellä, PS5 toimii ihan ok suoraan vahvarille.

Onko kellään käytössä 83” G3 / G4 kanssa LG:n omaa jalustaa?

Tuli Powerista tilattua 83” G4 ja jalustan sain jo etukäteen, vaikuttaa siltä että takakeno on melkoinen. Nojaako häiritsevästi taakse vai pitääkö alkaa virittelemään korokepaloja alle tai prikkoja kiinnitysruuvien väliin hienosäädöksi.

Samalla tilauksella myös 42” C4, eli täältä sais vähän ajetun 42” C2 kohta jos vaikka pelinäytöksi tarvetta.
Mulla on tuo jalusta. Se nojaa 3 astetta joten keno on olematon. Ei huomaa ollenkaan. Itekki vierastan ajatusta ja pelkäsin että varmasti haittaa katselua. Väärässä olin.

Sen HDMI-kättelyn toimimaan saattaminen vaati tosiaan mustaa magiaa ja kuun oikeaa asentoa eli jatka rämpyttelemistä ja laitteen uudelleen tunnistamista.

Mulla edelleen C9 telkku ja Denonin X3700H, monikanava telkulta vahvarille pätkii ääntä teki sitten mitä tahansa taikoja.

Ehkä x700-sarjan Denoneissa on jotain bugia, itsellä C9+X3500H toimii kuin junan vessa kaikilla äänilähteillä.

Ehkä x700-sarjan Denoneissa on jotain bugia, itsellä C9+X3500H toimii kuin junan vessa kaikilla äänilähteillä.
Siis juurikin eARC ja monikanavaäänet telkulta vahvarille toimii ongelmitta?

En osaa sanoa mikä mättää, uusin firmware on kyllä sisässä niin telkussa kuin vahvistimessakin.
Pitäisi olla kunnollinen sertifioitu HDMI kaapeli, kokeiltu myös toisella.
Vahvarissa vilahtaa hetkellisesti, ääni katoaa ja sit taas palaa.
Netistä kyllä lukenut paljon vastaavia ongelmia, mutta ei yhtään todellista ratkaisua.
Kaikkia mahdollisia asetuksia on tullut kokeiltua.

Oon sit tyytynyt PC peleissä äänet joko stereona telkun läpi tai sietänyt niitä hetkellisiä parin sekunnin pätkäisyjä.

Siis juurikin eARC ja monikanavaäänet telkulta vahvarille toimii ongelmitta?

En osaa sanoa mikä mättää, uusin firmware on kyllä sisässä niin telkussa kuin vahvistimessakin.
Pitäisi olla kunnollinen sertifioitu HDMI kaapeli, kokeiltu myös toisella.
Vahvarissa vilahtaa hetkellisesti, ääni katoaa ja sit taas palaa.
Netistä kyllä lukenut paljon vastaavia ongelmia, mutta ei yhtään todellista ratkaisua.
Kaikkia mahdollisia asetuksia on tullut kokeiltua.

Oon sit tyytynyt PC peleissä äänet joko stereona telkun läpi tai sietänyt niitä hetkellisiä parin sekunnin pätkäisyjä.

Kyllä, eARCin läpi toimii Atmos, PCM ja myös DTS HD. Lähteinä esim. PC, PS5 ja telkkarin sisäiset applikaatiot.

Jossain vanhemmassa firmiksessä oli ongelmia mutta ei enää moneen vuoteen.

Kyllä, eARCin läpi toimii Atmos, PCM ja myös DTS HD. Lähteinä esim. PC, PS5 ja telkkarin sisäiset applikaatiot.

Oletko kuinka saanut tämän toimimaan?
Mulla siis ongelma että ei tule mitään ääntä, pihaustakaan, ulos. Volumet ja muut ohjaukset kyllä toimii mutta ääni jää matkalle.

Oletko kuinka saanut tämän toimimaan?
Mulla siis ongelma että ei tule mitään ääntä, pihaustakaan, ulos. Volumet ja muut ohjaukset kyllä toimii mutta ääni jää matkalle.

Telkkarista vaan äänilähdöksi HDMI ARC ja passthrough ja eARC sen alta päälle, ei tuota paljon sen enempää siitä päästä voi itsellä säätääkään. Kai olet jo kokeillut ilman eARCia että toimiiko edes se perinteinen ARC?

Ääni-->Äänilähtö HDMI ARC
HDMI ARC-->Digitaaliäänilähtö-->Läpäisy
HDMI ARC-->eARC-->Käytössä

Ääni-->Lisäasetukset-->DTV-ääniasetukset-->Automaattinen
Ääni-->Lisäasetukset-->HDMI tulon äänimuoto-->Bitstream

Onko noin?

Mulla toimii kyllä LPCM 7.1 jos pistän HDMI:n suoraan vahvarille, mutta sitten tosiaan on suuria murheita HDMI kättelyn toimivuuden kanssa etenkin kun PC:ltä suoltaa HDR signaalia.

Aiemman peli-PC:n kanssa mulla meni kuva HDMI:tä pitkin telkulle ja ääni Display Port:sta vahvarille, näin toimi hyvin.
Nyt on pelikäytössä läppäri ja HDMI:n kautta tarttis saada toimimaan kunnolla.

Sain kovalla tappelulla toimimaan Sampan s93c ja denon 3800x kanssa. Parhaaseen kuvaan ps5 kautta piti hommata kalliimpi HDMI-kaapeli.
Minkä hdmi piuhan tilasit?
Lueskelin googlea jonkun aikaa ja siellä ne harvat jotka ovat saaneet muuta kuin tuurilla hetkeksi systeemit toimimaan ovat myöskin maininneet hdmi kaapelin vaihdon.
En muista kenen valmistama nykyinen on, mutta ei ollut ilmainen. Ihan merkkikaapeli ja 4k speksin omaava. Tämä piti ostaa että edellinen sony ja denon suostui kommunikoimaan.
Kaapelin pituus on jotain 2,5m luokkaa. Täytyy vielä mitata tarkemmin ennen kuin uuden ostan, mutta arvioin about tähän että ei ole edes mikään pitkä veto.

Täytyy kokeilla tiputtaa e pois eArcista ja katsoa heräiskö.

Btw. on muuten ehkä typerin keksintö LG:ltä laittaa Arc hdmi liittimet suoraan takaseinästä taaksepäin. Tämä voi jopa olla osasyy että ei toimi kun telkkari on seinätelineessä niin kaapeli on aika tiukalla mutkalla ja varmasti rasittaa liitintä.

@Anagonda
Tietty Sulla on HDMI kättelyt päällä molemmista.
Kokeillut ottaa virrat pistorasiasta pois vahvistimesta vaikkapa tunniksi?
Muistaakseni jotenkin virtojen poiskytkemisellä ja uudelleen yhdistämällä sain lopulta toimimaan, kun vaihdoin Maranzista Denoniin eikä kättely suostunut toimimaan.

Kannattaa ostaa HDMI-johto kulmaliittimellä.

Tuntuu myös ARC:n kanssa olevan sama ongelma ja mulla lakkasi CX ja X2300 äänet toimimasta ARC:n kautta.

Tuo G4:lle erikseen ostettava jalka on ilmeisesti tuollainen C4 tyylinen jalka vs se lättäjalka mikä tulee G4:n jalustaversiossa mukana?

Tuo G4:lle erikseen ostettava jalka on ilmeisesti tuollainen C4 tyylinen jalka vs se lättäjalka mikä tulee G4:n jalustaversiossa mukana?
55" ja 65" malleille saa erikseen tuon saman mikä tulee jalustaversion mukana

77" ja 83" malleille sitten sopii tuo "vanhan mallinen"

Mulla on tuo jalusta. Se nojaa 3 astetta joten keno on olematon. Ei huomaa ollenkaan. Itekki vierastan ajatusta ja pelkäsin että varmasti haittaa katselua. Väärässä olin.
Okei, sitten ei hätiä-mitiä, näytti sen jalustan kulma vaan aika ronskille. Ja tosiaan edestä itsekin ajatelin katsella enkä sivusta :)

Kyllähän ne nojailee, kun forumeilta käynyt lukemassa. Jotkut ostaneet toisenlaisen jalustan FITUEYES
Nojaa.jpg

No ei tuo näytä pahalta, maltillinen tiltti. Pitää tosiaan tuomita vasta kun töllötin on asennettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 759
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom