OLED-TV

Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Täytyy tsekata vielä muutamat videot youtubesta ja katsoa mihin ratkaisuun päätyy.
Hyvä juttu tässä on se, että päädyitpä kumpaan tapahansa, niin hyvän saat.

Tuosta sonyn VRR sekoilusta / lupailusta. CEC messuillahan Sony ilmoitti että 2022 mallit tulevat VRR tuella tehdastoimituksena. Koska 2022 ja 2021 sarja ovat hardiksen puolelta käytännössä samat, niin on viisaammat tahot päätelivät tästä, että 2021 mallit saavat tuen viimestään silloin kun 2022 mallit tulevat tehtaaseen tuotantoon. No, onhan taas uusi lupaus. Niin se viimeksikin oli: "definetely before year 2021 ends". Usko alkaa horjua uskovaisellakin.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 497
1800e jonkun vanhan "paskan" korjaamiseen kun jonkun 65" C1:n saa halvemmalla uutena kaupasta. Eipä kannata huollot noilla hinnoilla. Tai siis useamman kerran ollut tässä 1700e hintaan myynnissä.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
868
No tämä ongelma ratkaisi itse itsensä, kun Gigantilta kieltäydyttiin vaihtamasta tilausta C1:een ilman välirahaa. :facepalm:
Ensi tiistaille kuitenkin lupasivat toimituksen A80J:lle vaikka vielä eilen sanoivat, ettei ennen 10.2. ole mahdollista saada televisiota.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
No tämä ongelma ratkaisi itse itsensä, kun Gigantilta kieltäydyttiin vaihtamasta tilausta C1:een ilman välirahaa. :facepalm:
Ensi tiistaille kuitenkin lupasivat toimituksen A80J:lle vaikka vielä eilen sanoivat, ettei ennen 10.2. ole mahdollista saada televisiota.
No kaikkihan meni hyvin, sait sen tekkarin jonka alunperin halusitkin, ja tavallaan nopeammin mitä luulit. :)
Vaikka siinä nyt kestikin ikuisuus, mutta kuka nyt meinneitä muistelee..... poppareiden ostoa suunnnittelemaan vaan ja Bravia Core tulille.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
868
Eiköhän tämä ketutus tästä laannu jos nyt vihdoin ja viimein töllö tänne tulee. Onhan tässä jo pari kuukautta tullut pantattua elokuvia ja sarjoja jotka pääsevät paremmin oikeuksiinsa isommalla ruudulla. :)
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
252
Onko muilla ollut ongelmia A80J:n käynnistymisen kanssa? Minulla on kolme kertaa mennyt jumiin kun on yrittänyt käynnistää telkun. Se ei siis sano yhtään mitään, eikä alareunan valkoinen valo syty. En ole muuta keinoa keksinyt kuin tuulettaa töpseliä. Kaksi kertaa näistä ongelmista on ollut kun olen käynnistänyt Xboxin ja normaalisti se myös käynnistää telkun.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 655
Onko muilla ollut ongelmia A80J:n käynnistymisen kanssa? Minulla on kolme kertaa mennyt jumiin kun on yrittänyt käynnistää telkun. Se ei siis sano yhtään mitään, eikä alareunan valkoinen valo syty. En ole muuta keinoa keksinyt kuin tuulettaa töpseliä. Kaksi kertaa näistä ongelmista on ollut kun olen käynnistänyt Xboxin ja normaalisti se myös käynnistää telkun.
Tuuletit sen ainakin 2 min. ja sitten kytkit virtapiuhan takaisin ? Vaatii vähintään 2 min. tuuletuksen Sonyt, että on mitään hyötyä.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
40
Eiköhän tämä ketutus tästä laannu jos nyt vihdoin ja viimein töllö tänne tulee. Onhan tässä jo pari kuukautta tullut pantattua elokuvia ja sarjoja jotka pääsevät paremmin oikeuksiinsa isommalla ruudulla. :)
Kuinkahan rikki mä olisin, jos oisin joutunut noin kauan odottamaan... Nimim. just tässä odottelen että posteljooni sais tuotua mun 65OLED806:n. Sanotaanko näin, että luotto siihen että posti oikeasti tuo sen tänään ei oo ihan 100% vaikka seurannan viimeinen tieto on klo 12.20 Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle ja eilen on sovittu toimitus tälle päivälle. Vanha televisio on jo aamulla klo 9 siirretty uudelle paikalleen ja muita valmisteluita tehty :)
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 655
Kuinkahan rikki mä olisin, jos oisin joutunut noin kauan odottamaan... Nimim. just tässä odottelen että posteljooni sais tuotua mun 65OLED806:n. Sanotaanko näin, että luotto siihen että posti oikeasti tuo sen tänään ei oo ihan 100% vaikka seurannan viimeinen tieto on klo 12.20 Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle ja eilen on sovittu toimitus tälle päivälle. Vanha televisio on jo aamulla klo 9 siirretty uudelle paikalleen ja muita valmisteluita tehty :)
Saat telsusi klo 16.00-18.00 välisenä aikana. Näin kävi mullekin, kun näkyi ilmoituksessa edellisenä päivänä, että toimitetaan XX päivänä ja saapui tarkalleen klo 17.20 :D
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
40
Semmonen jännä jää vielä, että a) onko se ehjä ja b) miten ne on saanut siitä television paketista monipakettilähetyksen :rofl:
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
868
Kuinkahan rikki mä olisin, jos oisin joutunut noin kauan odottamaan... Nimim. just tässä odottelen että posteljooni sais tuotua mun 65OLED806:n. Sanotaanko näin, että luotto siihen että posti oikeasti tuo sen tänään ei oo ihan 100% vaikka seurannan viimeinen tieto on klo 12.20 Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle ja eilen on sovittu toimitus tälle päivälle. Vanha televisio on jo aamulla klo 9 siirretty uudelle paikalleen ja muita valmisteluita tehty :)
Onhan tässä jo kolme suurempaa vitutusta käyty läpi, niin ei tämä pieni säätö tunnu enää missään.

Ensimmäinen vitutus iski kun television asennuksen jälkeen huomasin näytön olevan paskana (joulukuun alussa.) Toisen kerran kun ilmoitettiin, että korvaavan TV:n saaminen kestää joulukuun lopulle. Kolmannen kerran vitutti kunnolla kun TV:tä ei näkynyt sovittuna päivänä joulukuun lopussa, ja asiakaspalvelusta selvisi ettei televisiota olekaan mahdollista saada ennen 8.2.

Nyt on hienosäädetty tuon päivämäärän kanssa suuntaan ja toiseen. Sainpahan ilmaisen seinälle asennuksen vaivan palkaksi.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
990
Tuossa jo toisessa threadissa mainitsinkin, että tuli tilattua Philips 65OLED806. Tässä nyt sitten katsellut valmiiksi kuva-asetuksia netistä, töllön pitäisi saapua huomenna. On tuo "naurettavaa", että valmistajat kehittää hiki päässä kaikenlaista kuvanparannusta ja sitten me enthusiastit napsitaan ne järkiään kaikki pois päältä Mutta joo, eiköhän meidän kaikkien mielipiteet vaihtele, mutta noi netistä löytyvät puristien ohjeet lienee hyvä lähtökohta. Lähetteen laatukin vaikuttanee säätöihin. Itse en kyllä varmaan jaksa säätää lähetteen mukaan ihan pikkuasian takia, vaan haen toimivan kompromissin.
Onhan siellä se filmmaker mode, joka taitaa kytkeä suurimman osan kuvamuokkauksista pois. Mm. liiketoiston smoothing menee käytännössä pois.

Offtopic aina häviää valitus:
Ei sille kyllä mitään voi että 24 fps ei vaan nopeissa kohtauksissa ja hienoissa pannauksissa ole sujuva. Toki osa puolustaa että tämä on cinematic ja perinteinen ja luomu ja mitä lienee. Jos nyt lähdettäs nollasta, en usko että päädyttäisiin tekemään leffat 24fps.

Oma mielipide on että 24 fps on huono ja smoothing myös huono, vähän riippuen mitä sattuu ruudulla näkymään ja varmaan valmistajien toteutuksissa myös eroa...
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 497
Itsellä on LG C1:ssä se "cinematic motion" tms. Se selvästi smoothaa kuvaa, mutta ei yhtä räikeästi kuin "smooth motion". Puhdasta 24fps:ää ei ole silmät kestäneet oikeastaan koskaan katsella tv:stä.
 
Liittynyt
27.01.2022
Viestejä
99
Kuinkahan rikki mä olisin, jos oisin joutunut noin kauan odottamaan... Nimim. just tässä odottelen että posteljooni sais tuotua mun 65OLED806:n. Sanotaanko näin, että luotto siihen että posti oikeasti tuo sen tänään ei oo ihan 100% vaikka seurannan viimeinen tieto on klo 12.20 Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle ja eilen on sovittu toimitus tälle päivälle. Vanha televisio on jo aamulla klo 9 siirretty uudelle paikalleen ja muita valmisteluita tehty :)
Ilmoittele kokemuksia. Ostin pari viikkoa sitten uuden Mini LED telsun, mutta kun on palautusaikaa reilusti niin harkitsen vielä sen palauttamista ja vaihtamista OLEDiin. Juuri tällä hetkellä 65 tuumaisissa OLED telkkareissa hinnaltaan tuo Philips OLED806 on ehkä kilpailukykyisin. Joulun jälkeen oli LG C1 alennuksessa, mutta päädyin silti tuohon Mini LED:iin reilusti halvemman hinnan ja android TV:n takia ja nyt ehkä hiukan kaduttaa, vaikka hyvä tuo TCL 65C825 onkin. Pitää vielä pohtia pidänkö vai laitanko rahaa lisää OLEDiin.
 
Liittynyt
20.07.2020
Viestejä
727
Muutamaan kertaan olen ajan kanssa käynyt läpi motion-asetuksia 24 fps kontentilla CX:llä ja aina päätynyt lopuksi ottamaan kaikki pois. Panning shot tms. tilanteissa näyttää kyllä pahalta, mutta ei mikään muukaan asetus niihin auttanut. Normaalissa katselussa etenkin kaikki pois todettiin lopulta parhaaksi, enkä näe mitään ongelmaakaan siinä. Entisessä televisiossa käytin kyllä jotain asetusta, joten makuasia ja mihin on tottunut. Mutta silloin en käynyt niin tarkkaan kokonaisuutta läpi. Myöhemmin taisin ottaa siitäkin pois, kun OLED:iin tottui.
 
Liittynyt
27.01.2022
Viestejä
99
Onko muuten Philipsin OLED806 ja OLED706 aivan sama tuote, paitsi 806 versiossa ambilight neljällä sivulla ja 706:ssa kolmella? 706 maksaa pari sataa vähempi.
 
Liittynyt
06.07.2018
Viestejä
62
Onko muuten Philipsin OLED806 ja OLED706 aivan sama tuote, paitsi 806 versiossa ambilight neljällä sivulla ja 706:ssa kolmella? 706 maksaa pari sataa vähempi.
806:ssa on myös parempi kaukosäädin ja paneelin maksimikirkkaus hieman korkeampi.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Onko muuten Philipsin OLED806 ja OLED706 aivan sama tuote, paitsi 806 versiossa ambilight neljällä sivulla ja 706:ssa kolmella?
Eikös 806:ssa saa puhua myös kaukosäätimelle + erinlainen kaukosäädin, ambivalon lisäksi. Olikos jalusta ja TV:n kehys myös hieman erinlainen ?


Edit, jostain löytyi tälläinen yhteenveto :

Philips OLED706 and OLED806 differences
All of the above sounds very tempting, and the OLED706 series should be priced on a budget. But what then is the difference between OLED706 and OLED806? So far, only three main advantages of OLED806 have been found. The OLED706 series has Ambilight on three sides and the OLED806 on four. The OLED706 lacks CalMAN Ready technology unlike the OLED806 .

In addition, the OLED706’s remote control looks much simpler. It has no aluminum / leather trim. In addition, the TV legs are different, although they are almost the same in size and position. So if you don’t dream of calibrating your TV automatically (manual calibration is still possible) and do without 4-way Ambilight, then the OLED706 is probably a good choice for a cheaper price.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
272
Onko muilla ollut ongelmia A80J:n käynnistymisen kanssa? Minulla on kolme kertaa mennyt jumiin kun on yrittänyt käynnistää telkun. Se ei siis sano yhtään mitään, eikä alareunan valkoinen valo syty. En ole muuta keinoa keksinyt kuin tuulettaa töpseliä. Kaksi kertaa näistä ongelmista on ollut kun olen käynnistänyt Xboxin ja normaalisti se myös käynnistää telkun.
Ei ole ollut samanlaista ongelmaa, TV:ssä ei kyllä kiinni Xboxia, Yamahan vahvistin ainoastaan.
 
Liittynyt
26.08.2019
Viestejä
189
Onko muilla ollut ongelmia A80J:n käynnistymisen kanssa? Minulla on kolme kertaa mennyt jumiin kun on yrittänyt käynnistää telkun. Se ei siis sano yhtään mitään, eikä alareunan valkoinen valo syty. En ole muuta keinoa keksinyt kuin tuulettaa töpseliä. Kaksi kertaa näistä ongelmista on ollut kun olen käynnistänyt Xboxin ja normaalisti se myös käynnistää telkun.
Ei ole täälläkään ollut vastaavaa ongelmaa. Ainoa ongelma ko. laitteen kanssa on ollut kanavainfon jääminen ruudulle kanavanvaihdon jälkeen. Jossain apissa käyminen vaaditaan aina, että sen saa pois ruudulta.

Ja siis, ei ole jatkuva ongelma, ehkä kerran viikossa max.

20220120_213506.jpg
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Philipsin tuleva 807 on aika vakuuttava, myös pelaamisen kannalta ! Ex panel + gaming central + logon himmennys (vain logon kohdalta !)

 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
40
Ilmoittele kokemuksia. Ostin pari viikkoa sitten uuden Mini LED telsun, mutta kun on palautusaikaa reilusti niin harkitsen vielä sen palauttamista ja vaihtamista OLEDiin. Juuri tällä hetkellä 65 tuumaisissa OLED telkkareissa hinnaltaan tuo Philips OLED806 on ehkä kilpailukykyisin. Joulun jälkeen oli LG C1 alennuksessa, mutta päädyin silti tuohon Mini LED:iin reilusti halvemman hinnan ja android TV:n takia ja nyt ehkä hiukan kaduttaa, vaikka hyvä tuo TCL 65C825 onkin. Pitää vielä pohtia pidänkö vai laitanko rahaa lisää OLEDiin.
Vielä en osaa sanoa oikein mitään kummempaa. Se kuitenkin kertoo jotain, että puolison joka ei a) ymmärrä näistä mitään ja b) halunnut uutta televisiota kaksi ensimmäistä kommenttia kun laitoin jonkun perus-hd leffan pyörimään rakuten tv:stä olivat "Vau mikä kuva" ja melkein heti perään "Vau mitkä äänet". Toki äänet tulee wanhan yamahan 5.1 vahvarin kautta jollain halvoille lattiakajareilla + keskikaiuttimella, ei televisiosta suoraan. Mutta kummasti ne äänet on silti paremmat kuin 2015 vuoden Sony KD-X5809C:llä samalla vahvistimella ja kaiuttimilla.
 
Liittynyt
27.01.2022
Viestejä
99
Vielä en osaa sanoa oikein mitään kummempaa. Se kuitenkin kertoo jotain, että puolison joka ei a) ymmärrä näistä mitään ja b) halunnut uutta televisiota kaksi ensimmäistä kommenttia kun laitoin jonkun perus-hd leffan pyörimään rakuten tv:stä olivat "Vau mikä kuva" ja melkein heti perään "Vau mitkä äänet". Toki äänet tulee wanhan yamahan 5.1 vahvarin kautta jollain halvoille lattiakajareilla + keskikaiuttimella, ei televisiosta suoraan. Mutta kummasti ne äänet on silti paremmat kuin 2015 vuoden Sony KD-X5809C:llä samalla vahvistimella ja kaiuttimilla.
Ok, no laittele tuntemuksia kun enempi käyttöä takana. Aika vahvasti tuntuu, että palautan mini ledin ja hankin ton 806 tai 706 mallin.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
272
Ei ole täälläkään ollut vastaavaa ongelmaa. Ainoa ongelma ko. laitteen kanssa on ollut kanavainfon jääminen ruudulle kanavanvaihdon jälkeen. Jossain apissa käyminen vaaditaan aina, että sen saa pois ruudulta.

Ja siis, ei ole jatkuva ongelma, ehkä kerran viikossa max.

Tuotakaan ei olet ilmennyt täällä ainakaan, kanavat tulevat kaapelin kautta, mutta tuskin tuolla mitään merkitystä on.
 
Liittynyt
27.01.2022
Viestejä
99
Vielä en osaa sanoa oikein mitään kummempaa. Se kuitenkin kertoo jotain, että puolison joka ei a) ymmärrä näistä mitään ja b) halunnut uutta televisiota kaksi ensimmäistä kommenttia kun laitoin jonkun perus-hd leffan pyörimään rakuten tv:stä olivat "Vau mikä kuva" ja melkein heti perään "Vau mitkä äänet". Toki äänet tulee wanhan yamahan 5.1 vahvarin kautta jollain halvoille lattiakajareilla + keskikaiuttimella, ei televisiosta suoraan. Mutta kummasti ne äänet on silti paremmat kuin 2015 vuoden Sony KD-X5809C:llä samalla vahvistimella ja kaiuttimilla.
Onko muuten Android kotinäkymä uudenlainen (Google TV kaltainen) vai vanha? Mulla oli ensin TCL:ssä pari päivää vanha ja sit muuttui. HDTV:n unboxing ja kuva-asetus videossa on ainakin uusi näkymä.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Heh, hyvä että ainakin Philips tunnistaa kuvan palamisongelman (mainitaan tuossa videolla lainatussa tekstissä) - ja eikö sen pitänyt koskea vain vanhempia paneelimalleja ;)
30% lisää kirkkautta niin ongelma tuskin on hirveästi vähentynyt, joten tekevät varmasti kaikkensa palamisen välttämiseksi, mutta hyvä niin.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
40
Onko muuten Android kotinäkymä uudenlainen (Google TV kaltainen) vai vanha? Mulla oli ensin TCL:ssä pari päivää vanha ja sit muuttui. HDTV:n unboxing ja kuva-asetus videossa on ainakin uusi näkymä.
Näkymä on tuollainen kuin tuossa kuvassa nyt kun laitettiin tv päälle. Mun mielestä eilen oli vielä vähän erilainen, punainen tausta ja valikko vasemmalla, olisko päivittynyt yöllä. Mutta onko tuo vielä oikein varsinainen Google-TV, niin epäilen että ei kun ei missään ole hehkutettu että nyt se päivitys on tullut ja kuitenkin tuon softan päiväys on joulukuulta.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Tuo Google TV-päivitys tulee varmaan kaikkiin uusiin televisioihin, tehtaalta tullessa vielä Android TV, käytännössähän tuo on vain uusi ulkoasu, muuten sama. Myös vanhempien Mi Box S 4K päivittyi parin päivän jälkeen Google TV:hen, ei sen kummempaa.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
40
Oli kyllä niin pieni muutos, että en äkkiä keksi mikä tuossa on kaiken sen kohkauksen arvoista... Voi toki olla, että en vaan tajua, kun en ehtinyt sitä vanhaa ulkoasua katsella.
 
Liittynyt
27.01.2022
Viestejä
99
Näkymä on tuollainen kuin tuossa kuvassa nyt kun laitettiin tv päälle. Mun mielestä eilen oli vielä vähän erilainen, punainen tausta ja valikko vasemmalla, olisko päivittynyt yöllä. Mutta onko tuo vielä oikein varsinainen Google-TV, niin epäilen että ei kun ei missään ole hehkutettu että nyt se päivitys on tullut ja kuitenkin tuon softan päiväys on joulukuulta.
Juu, ei ole Google TV, on vain uusi Google TV:n kaltainen kotinäkymä. Philips sekä TCL ovat lupailleet päivittää Android TV:n joissain malleissa virallisesti Google TV:hen, mutta esim. mun TCL:ssä näin ei ole vielä käynyt vaikka joissain päin maailmaa onkin samassa mallissa. Se on kyllä sitten enempi erilainen valikoiltaan jne. Kyllä huomaa jos ja kun päivittyy.
 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Juu, ei ole Google TV, on vain uusi Google TV:n kaltainen kotinäkymä. Philips sekä TCL ovat lupailleet päivittää Android TV:n joissain malleissa virallisesti Google TV:hen, mutta esim. mun TCL:ssä näin ei ole vielä käynyt vaikka joissain päin maailmaa onkin samassa mallissa. Se on kyllä sitten enempi erilainen valikoiltaan jne. Kyllä huomaa jos ja kun päivittyy.
Menee offtopiciksi, mutta käytönnässä Android TV ja Google TV ovat yksi ja sama, ydin on sama, vain ulkoasu ja valikot hieman erilaiset, jälkimmäiset ei välttämättä edes muutu. Itse asiassa Google TV:ssä valikot on paljon huonommat kuin Android TV:ssä, eli jopa parempi jos ei aivan kaikkia Google TV:n huononnuksia tulekkaan.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 655
Oli kyllä niin pieni muutos, että en äkkiä keksi mikä tuossa on kaiken sen kohkauksen arvoista... Voi toki olla, että en vaan tajua, kun en ehtinyt sitä vanhaa ulkoasua katsella.
Ennen ei pyörinyt tuossa ylhäällä "ehdotuksia katsottavaksi-ohjelmat" palkki. Tuli päivityksen myötä pyörimään siihen. Osaa ärsyttää palkki ja osaa ei.
 
Liittynyt
15.09.2021
Viestejä
15
Onkos kellään käytössä LG C1:ssä (tai vastaavassa) sekä HDMI ARC että optinen äänilähtö? Mietin että kun joskus innostuu katsomaan Tidalin musavideoita LG:stä, niin olisi mukava jos ääni olisi hieman laadukkaampi. Minulla on Tidalia varten erillinen (varsin edullinen) verkkosoitin ja sen kautta Tidalin musiikki kuulostaa paljon paremmalta kuin telkun kautta, mutta musavideoita tuo laite ei näytä.

Mietin siksi, että ostaisin erillisen DACin (esim. Topping D50) ja vetäisin äänet telkusta siihen optisella (ja siitä vahvistimeen RCA:lla). Mutta leffat pitäisi tietysti katsoa edelleen HDMI-äänilähdöllä, jotta saadaan monikanavaäänet siirtymään.

Voisiko tuo toimia jopa niin sujuvasti, että kun käytössä on Tidal-sovellus, niin LG muistaa edellisen äänilähdön ja laittaa äänet optiseen ulostulon, ja leffoilla hdmi-piuhaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 228
Onkos kellään käytössä LG C1:ssä (tai vastaavassa) sekä HDMI ARC että optinen äänilähtö? Mietin että kun joskus innostuu katsomaan Tidalin musavideoita LG:stä, niin olisi mukava jos ääni olisi hieman laadukkaampi. Minulla on Tidalia varten erillinen (varsin edullinen) verkkosoitin ja sen kautta Tidalin musiikki kuulostaa paljon paremmalta kuin telkun kautta, mutta musavideoita tuo laite ei näytä.

Mietin siksi, että ostaisin erillisen DACin (esim. Topping D50) ja vetäisin äänet telkusta siihen optisella (ja siitä vahvistimeen RCA:lla). Mutta leffat pitäisi tietysti katsoa edelleen HDMI-äänilähdöllä, jotta saadaan monikanavaäänet siirtymään.

Voisiko tuo toimia jopa niin sujuvasti, että kun käytössä on Tidal-sovellus, niin LG muistaa edellisen äänilähdön ja laittaa äänet optiseen ulostulon, ja leffoilla hdmi-piuhaan?
Tidalin musiikkivideoissa on heikompi äänenlaatu kuin pelkällä musiikkipuolella. Johtuneekohan laatuero tuosta?
 
Liittynyt
15.09.2021
Viestejä
15
Testailin juuri useammalla normaalilta (ei video) Tidal-soittolistaltani löytyvällä kappaleella siten, että laitoin saman biisin vuoron perään soimaan LG:stä ja verkkosoittimesta (jossa sisällä jonkinlainen dac ja rca-lähtö vahvistimeen). Ero verkkosoittimen hyväksi on melko selvä, varsinkin lauluäänen puhtauden osalta. TV:n kautta ääni on verhoutuneempi ja jotenkin ohuempi, vähemmän läsnäoleva ja aito.

On tietysti vaikea sanoa varmuudella, missä määrin vahvistin (ja sen oma dac äänen tullessa TV:stä diginä) aiheuttaa näitä eroja, kun eri lähteet ovat kiinni erityyppisellä liitännällä.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 051
Menee offtopiciksi, mutta käytönnässä Android TV ja Google TV ovat yksi ja sama, ydin on sama, vain ulkoasu ja valikot hieman erilaiset, jälkimmäiset ei välttämättä edes muutu. Itse asiassa Google TV:ssä valikot on paljon huonommat kuin Android TV:ssä, eli jopa parempi jos ei aivan kaikkia Google TV:n huononnuksia tulekkaan.
Miksi google tv on edes olemassa?
Että et saa google play store iconia kotivalikkoon ja puolet ruudusta on mainoksia?
Vois EU kieltää myymästä telkkareita missä tulee OS mukana, semmoista syöpää.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Miksi google tv on edes olemassa?
Että et saa google play store iconia kotivalikkoon ja puolet ruudusta on mainoksia?
Vois EU kieltää myymästä telkkareita missä tulee OS mukana, semmoista syöpää.
Oisko kenties striimauspalveluntarjoajilta tullut hieman kilisevää kolehtiin kun käyttöjärjestelmässä pyörii mainoksia heidän striimipalvelun sisällöstä?

Integroitu käyttöjärjestelmä itsessään on loistava homma, enää ei tarvitse erillistä toistinta, tätä tilannetta on toivottu pitkään. Perus TV:n katselu kun on nykyisin todella vähäistä, lähinnä formulan ja jääkiekon varassa, kaikki muu sisältö tulee striimauspalveluista (Youtube, Netflix jne..) joita varten aiemmin tarvitsi erillisen striimerin/mediatoistimen.

Edit: Unohtamatta että enää et välttämättä tarvitse edes erllistä PC:tä pelataksesi uusimpia pelejä, kiitos striimauspalveluiden jotka pyörii suoraan TV:n käyttiksessä. :sbsmile:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Miksi google tv on edes olemassa?
Että et saa google play store iconia kotivalikkoon ja puolet ruudusta on mainoksia?
Vois EU kieltää myymästä telkkareita missä tulee OS mukana, semmoista syöpää.
Hyvä juttuhan tämä on. Google TV hakee vielä muotoansa uutena systeeminä, ja tulee varmasti kehittymään. Pääpaino on tietysti stiriimipalveluissa, miksi play store pitäisi olla aloitusnäytössä ? Tämä on TV, ei sinne alvariinsa lataillla sovelluksia, eikö ? Playstoreen kuitenkin pääsee yhden näppäimen takaa (ainakin Sonyssä), joten ei kovin vaiketa ole sinne pääsy.

Sitäpaitsi, eikös sovelusten etsiminen ja asentaminen PC:tä ole paljon helpompaa ? Valitsee sieltä sovelluksen ja laittaa asen asentumaan haluaamiinsa laitteisiin. Näin olen näiden chromecast with Google TV ja varsinaisen Google TV laitteen kanssa toiminut jo alusta asti. Ei tarvitse TV:n UI:n kanssa pelailla ollenkaan.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 575
Oisko kenties striimauspalveluntarjoajilta tullut hieman kilisevää kolehtiin kun käyttöjärjestelmässä pyörii mainoksia heidän striimipalvelun sisällöstä?

Integroitu käyttöjärjestelmä itsessään on loistava homma, enää ei tarvitse erillistä toistinta, tätä tilannetta on toivottu pitkään. Perus TV:n katselu kun on nykyisin todella vähäistä, lähinnä formulan ja jääkiekon varassa, kaikki muu sisältö tulee striimauspalveluista (Youtube, Netflix jne..) joita varten aiemmin tarvitsi erillisen striimerin/mediatoistimen.

Edit: Unohtamatta että enää et välttämättä tarvitse edes erllistä PC:tä pelataksesi uusimpia pelejä, kiitos striimauspalveluiden jotka pyörii suoraan TV:n käyttiksessä. :sbsmile:
Hetkonen, millä tv n sisältämällä striimipalvelulla pystyy pelaamaan pcltä pelejä? Itsellä käytössä lg cx. Tuo kiinnostaa jos laatu ei striimatessa kauheasti kärsi.
 
Liittynyt
27.01.2022
Viestejä
99
Hetkonen, millä tv n sisältämällä striimipalvelulla pystyy pelaamaan pcltä pelejä? Itsellä käytössä lg cx. Tuo kiinnostaa jos laatu ei striimatessa kauheasti kärsi.
En tiedä PC:ltä pelejä, mutta esim. Googlen Stadia pyörii Android TV:ssä nätisti esim. Pleikkarin ohjaimilla.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Hetkonen, millä tv n sisältämällä striimipalvelulla pystyy pelaamaan pcltä pelejä? Itsellä käytössä lg cx. Tuo kiinnostaa jos laatu ei striimatessa kauheasti kärsi.
Taitaa siihen Stadia ainakin löytyä, sillä onnistuu. Siinä varmaan on jokin ilmainen testi, kokeile riittääkö miellyttävään pelikokemukseen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 414
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom