Huomautus - Ei tällaisia nollapostaus-onelinereitä. Lisää sisältöä viestiin ennen kuin painaa sitä lähetä-nappia.
LG C8 on siis tän hetken paras OLED?
Ei ole.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
LG C8 on siis tän hetken paras OLED?
Ei ole.
Vaan? Tuo alla oleva Philips? No heitetään sekin "listalle" joita aletaan tonkimaan.Ei ole.
Jos Philipsin gammat ennen ja jälkeen kalibroinnin kiinnostaa, niin polakoiltahan sellaiset löytyy. Tuolta näkee myös kuvavertailumuodossa kalibroimattoman ja kalibroidun kuvan eroja. Saisi tosin kyllä olla enemmän (ja parempia) kuvia. Tarkempia mittaustuloksiakin löytyy, mutta nämä ovat ilmeisesti eri mallista.Tässäkään Philipsin arvostelussa ei ollut gammaa (vaikka muuten varsin kelvollinen onkin). 2-pisteellä sitä on hankala kohdilleen saada jos se ei sitä ole ja muutenkin hyvässä arvostelussa olisi hyvä olla mahdollisimman paljon tietoa siitä kuvanlaadusta joka on ennen säätöjä, aika harva kun kuitenkaan televisiotaan kalibroi.
Kiinnostaa toki, etenkin niitä jotka sellaisen ovat hankkimassa ja siksi ihmettelen miksei noissa em arvosteluissa niitä ollut.Jos Philipsin gammat ennen ja jälkeen kalibroinnin kiinnostaa, niin polakoiltahan sellaiset löytyy.
Tarkempia mittaustuloksiakin löytyy, mutta nämä ovat ilmeisesti eri mallista.
Nykyisessä telkkarissa on 24ms input lag, joten ei siitä kauheasti huonompaa voi hankkia. En tosin ihan tarkkaan tiedä missä on raja jolloin kokee häiritseväksi, 30ms ehkä? Palautusoikeudella toki ostettava.Jos ensisijainen/tärkein käyttötarkoitus on pelaaminen, niin LG:n C8 on huipputelevisioista tällä hetkellä paras valinta pienimmän input laginsa ansiosta. Mutta huomaako eroa esim. 21 ms ja 35 ms välillä - riippuu katsojasta ja pelistä. Itselle nykyisen Sonyn päälle 50 ms on ainakin liikaa: fps-peleissä on todella hankala osua vihollisiin, kun tähtäin liikkuu selvästi hiirikäden liikettä jäljessä.
Panasonic seuraavaksi työn alle. Ymmärsin revikoista että Sonyt (AF9 tms.) eivät enää olisi niin hyviä kuin LCD-aikoina, silti haitarin kalliimmassa päässä, mutta tarvii niistäkin vielä vähän lueskella. Tämmöistä pudotuspeliä aina, osti telsua tai pesukonetta.
Itse pelaan pääasiassa 34" 100 Hz:n ultrawidella, mutta esim. Battlefield V vaikuttaa peliltä, joka on parhaimmillaan isolla ruudulla 4K:na ja HDR:lläNykyisessä telkkarissa on 24ms input lag, joten ei siitä kauheasti huonompaa voi hankkia. En tosin ihan tarkkaan tiedä missä on raja jolloin kokee häiritseväksi, 30ms ehkä? Palautusoikeudella toki ostettava.
PC-pelailut hoituu 165Hz monitorilla joten hyppy tuntuu siitäkin syystä vielä pahemmalta jos lagia on paljon.
Mutta hyvä tietää että LG on tuossakin mielessä hyvä valinta.
Eikö valmistaja vedä yhtään kotiin päin, vaan tarjoaa itsensä lisäksi kaikille uusinta uutta?kaikissa OLEDeissä on LG:n paneeli ja kuvaprosessori on valmistajien oma, eli paneelilaadussa kaikki OLED-valmistajat ovat samalla viivalla.
Eikö valmistaja vedä yhtään kotiin päin, vaan tarjoaa itsensä lisäksi kaikille uusinta uutta?
Niin hyvässä kuin pahassa siis lotto on samaa kaikilla merkeillä ja tämän yksilöllisen vaihtelun paneelien laadussa on LG itse myöntänyt.
Varmaan riippuu myös mitä hakee, jos absoluuttista kuvanlaatua niin ehkä sen paneeliloton lisänä osaa arvostaa hyviä kuvasäätöjä kun pääsee hiplailemaan mittarin kanssa.Ehkä Sonyn ja Panasonicin ongelma on siinä, että ne eivät oikein tarjoa lisäarvoa LG:hen nähden, vaikka hintalappu on suurempi. Philips pyörii suunnilleen samoissa hinnoissa kuin LG, ja niillä on taas Ambilight.
Miten 5% musta näyttää melkein valkoiselta?C8 tulee imaget retention todella nopeast, minuutti YouTuben etusivulla riittää.
Pasteboard - Uploaded Image
Miten 5% musta näyttää melkein valkoiselta?
Ei kyllä kerro hyvää OLEDin todellisesta mustan toistosta. Itse jos otan plasmasta kuvan pilkkopimeässä huoneessa lähes mustalla kuvalla niin "valokuva" on täysin musta.Oled valo 90, pilkkopimeä huone, puhelin.
Ei kyllä kerro hyvää OLEDin todellisesta mustan toistosta. Itse jos otan plasmasta kuvan pilkkopimeässä huoneessa lähes mustalla kuvalla niin "valokuva" on täysin musta.
Ei kyllä kerro hyvää OLEDin todellisesta mustan toistosta. Itse jos otan plasmasta kuvan pilkkopimeässä huoneessa lähes mustalla kuvalla niin "valokuva" on täysin musta.
Kuva ei tietenkään näytä valoisalta luonnossa.
Palatakseni aiheeseen: kuuluuko asiaan tuo nopeasti tuleva image retention? TV:ssä käyttötunteja ehkä 10.
Ei kyllä minuutissa pitäisi tulla. Omassa B7:ssa menee ainakin 2 minuutissa näytönsäästäjä päälle jos esim laittaa pausen päälle. Tietyt värit voi olla herkempiä varsinkin jos on kirkas. Paneeleissakin voi olla eroja tietty.
Kuva ei tietenkään näytä valoisalta luonnossa.
Palatakseni aiheeseen: kuuluuko asiaan tuo nopeasti tuleva image retention? TV:ssä käyttötunteja ehkä 10.
Riippuu käytetystä kamerasta ja sen asetuksista, itse tuossa äsken testailin niin sain samalla kännykkäkameralla automaattisella kuvamoodilla 5% harmaa kuvaa tuijottaessani liian kirkkaan kuvan, laitoin manuaalisesti iso-asetuksen 25 niin kuva oli taas aivan liian pimeä miten ihmissilmä sen näki. Tuo 5% harmaa on aika valoisa tapaus pimeässä huoneessa jopa oled valolla 30.
Kokeilin itse youtube pari minsaa auki ja kyllä sen jälkeen heti kun vaihtoi 5% harmaaseen niin näkyi selvästi äärirajoja mutta häipyivät aika pikaisesti. Eipä ainakaan vielä n. vuodessa ole palanut mitään pysyvästi kiinni(poislukien tuolla 5% harmaalla näkyvät vaaka ja pystyraidat jotka haittaavat joskus vähän pimeissä kohtauksissa/pannauksissa).
@totalnoobi, taas kannattaa ehkä tehdä pieni reality-check ja kysyä itseltään: "Näenkö tämän 'ongelman' myös normikäytössä, vai ainoastaan kun tuijotan ylivalotettuja testikuvia?"
Tuo nyt häviää yhtä nopeasti kuin tulikin, kun laitat elävää kuvaa taas pyörimään ruudulle.C8 tulee imaget retention todella nopeast, minuutti YouTuben etusivulla riittää.
Pasteboard - Uploaded Image
Kannattasko laittaa kuvatilaksi "technicolor Asiantuntija (Käyttäjä)" joka on lähinnä oikeata ja jos kerran katsot pimeässä, niin hilata oled-valo asetus tasolle 24 - 44.Otin vain virransäästön pois päältä ja kuvatilana on vakio, en ole oikeastaan edes katsonut asetukdia vaab ottanut vain virransäästön pois päältå.
Kannattasko laittaa kuvatilaksi "technicolor Asiantuntija (Käyttäjä)" joka on lähinnä oikeata ja jos kerran katsot pimeässä, niin hilata oled-valo asetus tasolle 24 - 44.
HDR tietty erikseen, mutta en näe muutenkaan järkeä käyttää SDR:llä oled-valon asetusta 90, siinä tulee jo herkästi ABL mukaan.
Vikoja itsekin etsin aluksi, mutta en ehkä ihan tuossa määrin.
Image retention ja jopa burn-in ei kuitenkaan ole yllätys oled-paneelille ja kyllä sen piloille saa jos oikein yrittää.
Kysymys: miksi? Kuva näyttää sopivalta ihan perus asetuksilla.
Oiskohan hintaa nostettu, että saadaan näennäisesti hyviä tarjouksia tehtailtua Black Fridayhyn?Aika jännä, kun toi LG C8 ollut näköjään kuukausi takaperin Gigantissa alle 2189e, nyt hintalappu 2799e.
Ei houkuta kyllä ostamaan tällä hintaa.
Aika jännä, kun toi LG C8 ollut näköjään kuukausi takaperin Gigantissa alle 2189e, nyt hintalappu 2799e. Ei houkuta kyllä ostamaan tällä hintaa. Toki hintatakuu toimii, mutta yli 600e on vähän liikaa heitettäväksi huvin vuoksi hukkaan, jos hinta ei laskekaan.
Oman kokemuksen perusteella tuo ei ihan pidä paikkaansa, vaikuttaa niin valkotasapainoon kuin gammaankin ja on tehtävä säätöjä eri asetuksilla.It is good to note that changing the 'OLED LIGHT' settings does not affect the color or the picture quality, only the luminance of the display."
Kokeilepa, laita vaikka sama 5% musta 5s valotusajalla. Ja testaa vielä sama täysmustalla.Ei kyllä kerro hyvää OLEDin todellisesta mustan toistosta. Itse jos otan plasmasta kuvan pilkkopimeässä huoneessa lähes mustalla kuvalla niin "valokuva" on täysin musta.
olisiko niin että kaupanpäälle tuleva kalibrointi tulee siksi että voivat antaa jonkun jo palautetun yksilön niin on hyvä syy miksi paketti on aukaistu? Itse en tollaista ottaisi vaan pelkästään sinetöidyn paketin koska joku syy yleensä on että joku on palauttanut, enkä muutenkaan maksaisi täyttä hintaa jos joku on tuotetta jo käpälöinyt.Tuli eilen ostettua "heräteostoksena" LGn B8 ja siihen SK8 soundbar. Olen siis jo pidempään katsellut OLEDeja, mutta en ollut varautunut vielä eilen lähtemään sen kanssa kaupasta pois, ja toisaalta olin ajatellut ostavani C8:n. Myyjä puhui mut pyörryksiin ja teki "hyvän paketin", minkä hyvyyttä nyt olen alkanut vähän kyseenalaistamaan enemmän. Lähinnä jäi ihmetyttämään miksi halusi myydä mulle halvemman mallin, kuin mitä tulin katsomaan. Liekö sitten parempi kate siinä.
Noh, pääsenkin suoraan viemään töllön takaisin kauppaan, sillä paneelin vasen alanurkka on taittunut. Sain "Kaupan päälle" kalibroinnin, testauksen ja tarkastuksen, eli liekö liikkeen pojat sen sitten itse johonkin kolanneet. Jos eivät, niin eipä ainakaan hyvin ole tarkastettu. Yläreunassa myös näkyvillä melko selkeä käyrä.
Kuva näkyy ihan normaalisti, niin pitihän sitä vähän testailla. Välillä tuntui, että valikon skrollaaminen vähän ehkä tökki. Onko tämä mahdollisesti semmoinen asia, mikä toimii paremmin C8:ssa (kun on parempi prossu)? Tai mikä nyt on se käytännön ero mun käytössä (TV, netflix, amazon prime ja tietokone pääasiassa) B8:lla ja C8:lla? Mietin tässä vaihtamista sittenkin C8:aan, jos ton nyt kuitenkin joutuu roudaamaan takasin. Myyjä kyllä kertoi, että heillä olisi tulossa mustana perjantaina B8 alennukseen, joten puhelinsoitolla saisi sitten sen alennuksen tolle omallekin telkkarille, eli puhutaan nyt selvästi isommasta hintaerosta, kuin 100e.
Pakettihinnaksi sain siis 1700e, mikä vaikutti aluksi hyvältä kun katsoin vain hyllyssä olevia hintoja (ja pitäen mielessä, että BF tarjouksesta saisi telkusta vielä pari satkua pois). Nyt jälkiviisaana esim. verkkokaupasta saa samaan 1700e hintaan C8 ja LGn SJ8S soundbarin, mikä ainakin arvostelujen perusteella olisi parempi, kuin tuo SK8, joka saanut semmosta 3/5 arvioksi. Myös ihmettelin subbarin hiljaisuutta, kun kerrostaloasuntoon sopivilla äänenvoimakkuuksilla joutui laittamaan korvan kiinni subiin, että kuuli onko se edes päällä. Kyllähän se kokonaisuuteen vaikutti kun sen sulki, mutta kokoonsa nähden jätti aika vaisun kuvitelman jopa bassovoittoisella esiasetuksella.
Kovalta kuulostaa oled valo 90 täysin pimeään huoneeseen kun pidän itse jatkuvasti omaani 62 kohdalla. Voisi olla varmaan matalampikin, huomaa täysin pimeässä huoneessa että pelien (esim. RDR2) auringonpaisteet häikäisee.
Mutta nämäkin makuasioita, joten kukin tyylillään. Toki Oledin saanee liiallisella valolla nopeammin piloille. En ole omilla asetuksilla nähnyt yhtään haamukuvaa (en toki ole 5% harmaata tuijottanutkaan) vaikka on joskus youtube video ps4 pron lähetyksenä jäänyt pauselle 5-10 min ja pleikkarin näytönsäästäjä vain vähän kuvaa himmentänyt
Voi olla, kävi itselläkin mielessä. Nyt on palautettu ja koskematon C8 tuli tilalle.olisiko niin että kaupanpäälle tuleva kalibrointi tulee siksi että voivat antaa jonkun jo palautetun yksilön niin on hyvä syy miksi paketti on aukaistu? Itse en tollaista ottaisi vaan pelkästään sinetöidyn paketin koska joku syy yleensä on että joku on palauttanut, enkä muutenkaan maksaisi täyttä hintaa jos joku on tuotetta jo käpälöinyt.
Mulla ei jää tuohon huollettuun ruutuun kuvia vaikka jäisikin vähäksi aikaa jotkin valikot auki. En kuitenkaan uskalla kokeilla tunteja pitää . Jos homma häiritsee kannattaa harkita vaihtoa tai sitten huoltoa, vaihto varmasti parempi vaihtoehto.Tuossapa näkyykin haamukuva millä tahansa harmaalla, oled valon pienentäminen ei asiaan vaikuttanut. Ja tuohon haamukuvan hetkelliseen näkymiseen riittää hetkellinenkin paikallaan oleva kuva.
Tuossapa näkyykin haamukuva millä tahansa harmaalla, oled valon pienentäminen ei asiaan vaikuttanut. Ja tuohon haamukuvan hetkelliseen näkymiseen riittää hetkellinenkin paikallaan oleva kuva.