OLED-TV

Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Nojoo, pitänee käydä ennen telkkarin lastaamista kyytiin käydä ostamassa vielä lisätakuu siihen päälle. Ostin sen 77":n jo perjantaina, mut sitä ei oo hyllyssä, keksiviikoksi pitäis tulla noudettavaksi. Eivätköhän ne sen vielä siihen kylkeen myy lisätakuun, jos tv istuu edelleen heiän varastossa, enkä ole vielä noutanut sitä. Kyllä tuo rupeaa kaikin puolin järkivalinnalta vaikuttamaan, vaikka nostaakin hankintahintaa 5%.

En usko että noiden 77" mallien hinta enää laskee tuosta perjantaiksi. Toisaalta voishan sitä varavarmuuden vuoksi pitää omaa paketissa pari päivää (jos malttaa), ja katsoa meinaako ne oikeasti vielä 77" oledien hintaa laskea. Saksassahan saa 83" kokoa 3600€:llä cashbackin jälkeen, joten kaikki on toki mahdollista. Ehdottomasti mieluummin 83":n ottaisin 3600€:llä, kuin 77":n 3000€:llä. Nyt 83":n pyynti on vielä 5000€, mikä ei ole lähelläkään järkevää hinta/kokosuhdetta pienempiin verrattuna.
 
Viimeksi muokattu:

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Itse otin myös tuon Elcaren laajennetun 5v takuun A80J:lle, joka kattaa kuvan kiinnipalamisen. 70€ on aika pieni hinta mielenrauhasta kolmen tonnin televisiolle. Otin myös seinätelineen, niin saa ripustettua töllön heti seinälle. Ensi viikon torstaina pitäisi tulla kotiovelle.

Sinänsä en ole huolissani kuvan kiinnipalamisesta kun reilu 5,5v vanhan 910V:n kanssakaan ei ole ollut ongelmia.
 
Liittynyt
13.03.2021
Viestejä
92
Mitä videoita olen katsonut niin näyttäisi olevan mahdollista kiinnittää VESA bracketit kun 77A80J seisoo vielä paketoinnin pohjan avulla? Siitä se olisi helppo ripustaa seinälle ilman että tarvitsee ruutua sen suuremmin käsitellä.

Itse asensin viikonloppuna Mozi B3 Super Solidin ja on kyllä nimensä veroinen. Betoniseinäasennukseen tuli hupaisan ylimitoitetut pultit jotka korvasin vähän maltillisimmilla etten poraa pihalle asti. Sonyn sivuilta löytyy hyvät kuvat että saa telineen kiinnityskorkeuden juuri oikeaan kohtaan vaikka telkkaria ei olisikaan vielä.

Tuo Gigantin 5v takuuhomma vaikuttaa kyllä lupaavalta mutta vähän tulee fiilis että se on liian hyvä ollakseen totta. Miksi mistään ei löydy varsinaista dokumenttia joka listaa palvelun ehdot? Ei kai tuo systeemi toimii pelkän tuotesivun pohjalta.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 024
Mitä videoita olen katsonut niin näyttäisi olevan mahdollista kiinnittää VESA bracketit kun 77A80J seisoo vielä paketoinnin pohjan avulla? Siitä se olisi helppo ripustaa seinälle ilman että tarvitsee ruutua sen suuremmin käsitellä.
Kannattaa juurikin tutustua miten paketointi on oikeasti suunniteltu käytettäväksi. Moneilta se menee tyystin ohi. Ihan fiksusti on asiat ajateltu etukäteen loppukäyttäjän kannalta.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Teille jotka ette halua porailla telineitä seinälle:

Verkkokaupassa olisi vielä 7kpl Erard 600 jalustoja hyllyssä, jos joku tarvitsee Erard STANDiT 600 lattiajalusta 40-75" televisiolle 299,90
Tuo on kyllä kätevä ja kun nuo paremmat seinätelineetkään eivät nyt mitään alle 50 euron vehkeitä ole, niin eihän tuon hinta siinä mielessä paha ole. Varmaan ostaisin näin vuokrakämpässä asuvana, jollei olisi isoa TV-tasoa. Seinäkiinnityksessä nyt kuitenkin on se, että monellahan on ton takia telkkari suht korkealla, ja olen käsittänyt, että paras katselukorkeus on se, kun silmät on aika lailla ruudun keskiosan tasolla eli mitä ne nyt yleensä ovat, jos istut sohvalla ja telkkari on AV-tason päällä.
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 048

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 125
Tuo on kyllä kätevä ja kun nuo paremmat seinätelineetkään eivät nyt mitään alle 50 euron vehkeitä ole, niin eihän tuon hinta siinä mielessä paha ole. Varmaan ostaisin näin vuokrakämpässä asuvana, jollei olisi isoa TV-tasoa. Seinäkiinnityksessä nyt kuitenkin on se, että monellahan on ton takia telkkari suht korkealla, ja olen käsittänyt, että paras katselukorkeus on se, kun silmät on aika lailla ruudun keskiosan tasolla eli mitä ne nyt yleensä ovat, jos istut sohvalla ja telkkari on AV-tason päällä.
Tärkeintä on ettei TV:tä katsota yläviistoon ilman että pää on sopivassa kulmassa (esim maaten). Muussa tapauksessa saattaa tulla silmälihasten ylirastitusta ja tai pääkipua kun katsominen vaatii silmälihasten jatkuvaa jännittämistä.

Itse olen ostanut näköjään 11. elokuuta 2016 tuollaisen 400 mallin Verkkokaupasta. On kyllä hyvä ja toimiva jalusta.
Itselläkin on 400-malli LG 55B6 OLED:n kera. Tuo setti siirtyy makkariin LG 77B1:n ja 600 telineen tieltä.

Amazonissa on joitakin halvempia vaihtoehtoja, mutta yksikään ei taida olla valkoinen ja slim-versio.

Nyt sitten jännittämään kuinka paljon alas 77" TV:n alareuna tulee kun Erardissa on korkein asetus käytössä. :)
 
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
361
Tässä aika vastaavat standit paljon halvemmalla, kellään kokemuksia?

löytyy myös eri mallisia lisää täältä: Alterzone
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Mitä videoita olen katsonut niin näyttäisi olevan mahdollista kiinnittää VESA bracketit kun 77A80J seisoo vielä paketoinnin pohjan avulla? Siitä se olisi helppo ripustaa seinälle ilman että tarvitsee ruutua sen suuremmin käsitellä.
HDTVTestin unboksausvideossa ainakin näytti tv:n alle tulevien jalkojen asennus niin kivuttomalta, että eiköhän vähän sovellettuna noiden brackettien asennus pitäisi myös onnistua helposti samassa vaiheessa.
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
90
LG OLED C1, 48 tuumanen ja Mozin jalka verkkiksest Mozi

Mukana tuli 14mm ja 30mm M6 ruuvit. Varmaan toi 14mm parempi pituus, riittääkö?
 
Liittynyt
27.01.2021
Viestejä
19
Onko kellään muilla kokemuksia tästä? LG 77" 4K OLED TV OLED77A16LA - Power.fi
Itse ostin tv:n noin kuukausi sitten. En ottanut mitään lisätakuita, koska powerilla olisi kustantanut ~350€.
Omaan käyttööni tämä on ollut mainio tv. Tv on satunnaisessa leffakäytössä leffahuoneessa. Mediakoneena minulla toimii xbox one x
ja pyöritän kaikkea hue sync boxin kautta, joten joka tapauksessa 60hz on maksimi. En siis käytä tv:tä pelaamiseen. Ainostaan leffoihin
pimeässä huoneessa, joten en tarvitse hdmi 2.1:stä.
Huomasin saaneeni vahingossa powerilta kalibroidun television (calmanin rapsat mukana jne) ja mihinkään hienosäätöihin ei ole tarvinnut koskea.
En tajunnutkaan tv:tä ostaessa, että lg:llä on lisätakuita. Kannaisko sellainen vielä ottaa?
Tähän hintaan tuskin saan parempaa 77" leffaruutua edes black friday tarjouksista, saati kalibroituna.
Paneeli tuntuu olevan mainiossa kunnossa. Missään testeissä en ole huomannut kuolleita pikseleitä ja bandingiä ei ole yhtään. Edellisessä ns. premium oled tv:ssä (philips oled 984/12) oli niin kuolleita pikseleitä kuin bandingia. Meni aikanaan palautukseen.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
HDTVTestin unboksausvideossa ainakin näytti tv:n alle tulevien jalkojen asennus niin kivuttomalta
Tuota en ollutkaan vielä katsonut. Olin toki tietoinen siitä, että noihin Sonyihin asentaa jalat yksinkin, kun ei tarvi edes laittaa ruutua vaakatasoon, mutta kun tässä nyt joudun todennäköisesti yksin ottamaan 65-tuumaisen ruudun käyttöön, niin näköjään sellaisen nostokin onnistuu yksin kivuttomasti:



Kuitenkin oon 186cm salilla treenaava mies, niin jospa tuo onnistuisi vähintään yhtä hyvin kuin Vincentiltä.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Tuota en ollutkaan vielä katsonut. Olin toki tietoinen siitä, että noihin Sonyihin asentaa jalat yksinkin, kun ei tarvi edes laittaa ruutua vaakatasoon, mutta kun tässä nyt joudun todennäköisesti yksin ottamaan 65-tuumaisen ruudun käyttöön, niin näköjään sellaisen nostokin onnistuu yksin kivuttomasti:



Kuitenkin oon 186cm salilla treenaava mies, niin jospa tuo onnistuisi vähintään yhtä hyvin kuin Vincentiltä.
Itse pönäkkänä 175 senttisenä taidan ottaa appiukkokokelaan avuksi. :D
Toki 77" tv:n seinälle asentelut voisivat muutenkin olla vähän haastavia omin päin.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Kunhan ette tee näin :)

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä tossa sulle on se suurin ongelma? Muistaakseni yhdessä Youtube-videossa joku telkkariarvostelija tais asentaa jopa jonku 77-tuumaisen OLED:n seinätelineeseen yksin nostamalla sen juuri noin, joskaan hän ei tainnut muulla vartalollaan nojata ruuttuun, vaan just käytti käsiään ja piti ruudun ja itsensä välillä hajurakoa. Siitä oon kyllä kuullut, ettei parane olla esim vyönsolkea tai muuta vastaavaa naarmuttamassa ruutua, jos meinaa olla noin lähellä sitä. Enpä mäkään ajatellut noin päin sitä silti nostaa, vaikkei toki telkkaria voi nyt väärinkäänpäin AV-tasolle laittaa.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 125
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä tossa sulle on se suurin ongelma? Muistaakseni yhdessä Youtube-videossa joku telkkariarvostelija tais asentaa jopa jonku 77-tuumaisen OLED:n seinätelineeseen yksin nostamalla sen juuri noin, joskaan hän ei tainnut muulla vartalollaan nojata ruuttuun, vaan just käytti käsiään ja piti ruudun ja itsensä välillä hajurakoa. Siitä oon kyllä kuullut, ettei parane olla esim vyönsolkea tai muuta vastaavaa naarmuttamassa ruutua, jos meinaa olla noin lähellä sitä. Enpä mäkään ajatellut noin päin sitä silti nostaa, vaikkei toki telkkaria voi nyt väärinkäänpäin AV-tasolle laittaa.
Oikein otettuna ja käsiteltynä tuokin saattaa ajaa asiansa. Riskinä on lähinnä että paneeli ikävästi tippuu olkapään päälle ja aiheuttaa vaurion. Suositteleen siis kahta nostajaa aina jos vain mahdollista.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Mulla on tollanen Amazon.de "FITUEYES" special jalusta. Mittailin sopivan kohdan vesa-kiinnitykselle. Kiinnikkeissä on hyvin pelivaraa, kun LG:n 77" paneelissa VESA-slotit ovat niin alareunassa paneelia. Maksoi jonkun 50€ tuo jalusta joskus. Ajattelin jatkaa samalla, ainakin speksien mukaan sen pitäisi kestää n. 50kg, ja tuo 77" LG painaa alle 30kg ilman jalustaa, jos käsitin oikein.

Toki en tiedä onko tuo ständi sitten liian hutera tai kapea, noh se selviää sitten.


 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Hei, olen miettinyt oled-tv:n ostamista ja tämän nykyisen Samsung QN92A:n palauttamista, sillä tässä on erittäin huonolaatuinen paneeli (kuolleita pikseleitä lähes 10, keskellä kellertäviä alueita jne). Olen ymmärtänyt, että oled-tv on kuvanlaadultaan lyömätön perus lcd-telkkareihin verrattuna. Miten oledien paneeliongelmat? Olen vaihtanut näitä QN90-sarjalaisia varmaan 5kpl ja kaikki on ollut tod. huonolaatuisia. Televisio tulisi työpöydän jatkeeksi tietokonekäyttöön. Suurimmaksi osaksi pelaan tietokoneellani. Televisioon olisi myös kytketty PS5, jolla luonnollisesti pelaisin.

Oledeissa burn-in huolettaa eniten, sillä tv tulisi pelikäyttöön. Word-dokkareita ja Exceleita voin pyöritellä 27'' näytöillä, jotka saan varren avulla vedettyä TV:n eteen. Onko burn-in kuinka suuri ongelma pelikäytössä? Olen ymmärtänyt, että gigantista saisi ostettua jatkotakuun, joka korvaisi burn-inin. Kellään kokemuksia tästä? Malli, jota olen miettinyt on 48 C1 LG:ltä.

Kiitos vastauksista :).
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Nopeaa oli Gigantin toiminta: Perjantaina tilasin LG C1 OLEDin ja tänään paketti saapui kotiin klo 11. :tup:

Nyt jo parhaillaan testit käynnissä ja ensivaikutelmana kuvanlaatu on aivan huikea! Aivan hirmuinen upgrade Sampan QLEDistä. :drool:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Hei, olen miettinyt oled-tv:n ostamista ja tämän nykyisen Samsung QN92A:n palauttamista, sillä tässä on erittäin huonolaatuinen paneeli (kuolleita pikseleitä lähes 10, keskellä kellertäviä alueita jne). Olen ymmärtänyt, että oled-tv on kuvanlaadultaan lyömätön perus lcd-telkkareihin verrattuna. Miten oledien paneeliongelmat? Olen vaihtanut näitä QN90-sarjalaisia varmaan 5kpl ja kaikki on ollut tod. huonolaatuisia. Televisio tulisi työpöydän jatkeeksi tietokonekäyttöön. Suurimmaksi osaksi pelaan tietokoneellani. Televisioon olisi myös kytketty PS5, jolla luonnollisesti pelaisin.

Oledeissa burn-in huolettaa eniten, sillä tv tulisi pelikäyttöön. Word-dokkareita ja Exceleita voin pyöritellä 27'' näytöillä, jotka saan varren avulla vedettyä TV:n eteen. Onko burn-in kuinka suuri ongelma pelikäytössä? Olen ymmärtänyt, että gigantista saisi ostettua jatkotakuun, joka korvaisi burn-inin. Kellään kokemuksia tästä? Malli, jota olen miettinyt on 48 C1 LG:ltä.

Kiitos vastauksista :).
Eipä näissä oikeen mitään muuta oo kun toi burn-in. Jotkut diggaa seurata vertical bandingia 5% harmaalla taustalla kanssa, mut mun kirjoissa toi alkaa olemaan jo ehkä vähän turhaa hommaa ja ongelmien tarkotuksellista etsimistä. Jos ei normikäytössä oo mitään ylimäärästä häröilyä niin ei muuta kun kovaa ajoa. Suoratoistettavassa sisällössä on aika usein harmina (ainakin mitä ite huomannut) near blackit, eli periaatteessa pitäis olla täysin mustaa taustaa, mut se väri on ihan pikkasen pielessä ja seurauksena pikselit onkin päällä, eikä oledit oo kovin hyvä toistamaan tollasta "melkeen mustaa".

En enää nykyaikana kauheasti huolehtis kiinnipalamisesta, etenkin jos on puhtaaseen pelikäyttöön tulossa ja et meinaa koneella työpöytää käytellä oledin kautta. On tätäkin porukkaa kenellä on ollu jo pidempään oledi käytössä ihan työpöytäkäytössä ilman ongelmia, mut oon ite ainakin sitä mieltä et vaikka se on mahdollista käyttää sitä myös päänäyttönä, niin siihen on fiksumpiakin vaihtoehtoja. Näis on nykyään kuitenkin aika aggressiiviset suojaukset joilla sitä kiinnipalamista ehkäistään, staattisten logojen himmennys, screen shift ja ABL (active brightness limiter?), joista toi ABL on ainakin itelle ollu se kaikista huomattavin, välillä jopa häiritsevinkin. Se pumppailee kirkkautta alas ja ylös sitä mukaa mitä näkee tarpeellisena, mutta jotenkin tuntuu et BX:ssä se ei kovinkaan fiksu ainakaan ole, sillä vaikka ruudulla on liikkuvaa kuvaa ilman minkäänlaista staattista HUDia niin se saattaa silti alkaa laskemaan kirkkautta ihan vaan huvikseen.

Oledin ainut ongelma omassa käytössä on pitkälti vaan huono kirkkaus HDR sisällön kanssa ja toi ABL:n jumppaaminen. Kuitenkin molemmat sellasia kompromisseja mitä oon valmis ottamaan, koska jos ihan puhtaasti kuvanlaadusta puhutaan niin ei tästä nykyhetkellä taida oikeen paremmaks päästä. QLEDit taitaa paremmin hoitaa ton HDR toiston paremman kirkkauden takia, mut siinä sit pitäs olla aika helvetin hyvä FALD että päästäs sit siellä mustassa päässä lähellekkään oledia.

Jatkotakuusta sen verran et kannattaa varmaan ite funtsia et onko tarvetta vai ei. Oledia hommatessa vähän samalla joutuu hyväksymään sen et nää ei oo samalla tavalla ikuisia kun ne mummolasta löytyvät 20v vanhat romut jotka toimii edelleen samalla tavalla kun uutenakin, vaan näissä tulee kuva elämään jonkinverran ja 5v päästä ei todennäkösesti näytä enää niin hyvältä kun alkuunsa. Jotkut kanssa sanoo et oledin kuva elää alkuunsa aika rajustikin, mutta ite en oo tuollasta ilmiötä huomannut, toisaalta en oo sitä erikseen ettinytkään. Ite kuitenkin otin oman oledin kylkeen ton gigantin satasen lisätakuun joka kestää 5v, koska se tuntu mun mielestä aika naurettavan hyvältä diililtä et 5v saa ajella miten haluaa ja jos kuva palaa kiinni niin sekin kuuluu takuun piiriin. Toivottavasti ei vaan tuu mitään ylläreitä sit siinä vaiheessa kun tota takuuta täytyis hyödyntää.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
275
Onko kellään mielipidettä miksi ei kannattaisi tilata LG OLED65C1 töllöä Hobby hallista? Näkyy olevan 1599€, kun Gigantti Vk.com myyvät 1799€.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
828
Jos haluaa tilaamansa tuotteen ja jonkinlaisen asiakaspalvelun ongelmatilanteissa. Hobby Hallia välttäisin nykyään viimeiseen asti, sen verran huonoja kokemuksia porukalla palstalla.
Täällä on useampaan kertana kyselty niitä huonoja kokemuksia, ja sitten suurimmalla osalla onkin ihan hyviä kokemuksia. Mukaan lukien itsellä. Mutta silti tilaan tuolta laskulla tai luottokortilla. Tämä toki koskee montaa muutakin paikkaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
200
Ainakin oma Hobby Hallin 65" C1 on postin mukaan kotona huomenna. Tilasin toissa keskiviikkona, oli 1 499€ silloin. Postiin lähti viime tiistaina. Ongelmatilanteista en toki osaa vielä sanoa mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Onko kellään mielipidettä miksi ei kannattaisi tilata LG OLED65C1 töllöä Hobby hallista? Näkyy olevan 1599€, kun Gigantti Vk.com myyvät 1799€.
Aspa aivan varmasti huomattavasti paskempi mitä Gigantilla tai verkkiksellä. Palautusoikeus myös huonompi, mut tolla tuskin kovinkaan suurta merkitystä. En tiedä miten LG suhtautuu jos takuuhommat yrittää hoitaa suoraan heidän kauttaan ilman jälleenmyyjää välikätenä, mutta oman näytön kanssa LG kyllä käski ottamaan suoraan yhteyttä ostopaikkaan ja hoitamaan jutut sitä kautta.

Et jos se takuu toimii sulavasti suoraan LG:n kautta niin en nää et tossa menis kauheesti pieleen, joku ehkä osaa tarkentaa et miten menee sit todellisuudessa.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
612
Yksi hyvä syy olla ostamatta nyt, on tuleva perjantai. Gigantilla ainakin osa black friday tarjouksista vielä julkistamatta.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Eipä näissä oikeen mitään muuta oo kun toi burn-in. Jotkut diggaa seurata vertical bandingia 5% harmaalla taustalla kanssa, mut mun kirjoissa toi alkaa olemaan jo ehkä vähän turhaa hommaa ja ongelmien tarkotuksellista etsimistä. Jos ei normikäytössä oo mitään ylimäärästä häröilyä niin ei muuta kun kovaa ajoa. Suoratoistettavassa sisällössä on aika usein harmina (ainakin mitä ite huomannut) near blackit, eli periaatteessa pitäis olla täysin mustaa taustaa, mut se väri on ihan pikkasen pielessä ja seurauksena pikselit onkin päällä, eikä oledit oo kovin hyvä toistamaan tollasta "melkeen mustaa".

En enää nykyaikana kauheasti huolehtis kiinnipalamisesta, etenkin jos on puhtaaseen pelikäyttöön tulossa ja et meinaa koneella työpöytää käytellä oledin kautta. On tätäkin porukkaa kenellä on ollu jo pidempään oledi käytössä ihan työpöytäkäytössä ilman ongelmia, mut oon ite ainakin sitä mieltä et vaikka se on mahdollista käyttää sitä myös päänäyttönä, niin siihen on fiksumpiakin vaihtoehtoja. Näis on nykyään kuitenkin aika aggressiiviset suojaukset joilla sitä kiinnipalamista ehkäistään, staattisten logojen himmennys, screen shift ja ABL (active brightness limiter?), joista toi ABL on ainakin itelle ollu se kaikista huomattavin, välillä jopa häiritsevinkin. Se pumppailee kirkkautta alas ja ylös sitä mukaa mitä näkee tarpeellisena, mutta jotenkin tuntuu et BX:ssä se ei kovinkaan fiksu ainakaan ole, sillä vaikka ruudulla on liikkuvaa kuvaa ilman minkäänlaista staattista HUDia niin se saattaa silti alkaa laskemaan kirkkautta ihan vaan huvikseen.

Oledin ainut ongelma omassa käytössä on pitkälti vaan huono kirkkaus HDR sisällön kanssa ja toi ABL:n jumppaaminen. Kuitenkin molemmat sellasia kompromisseja mitä oon valmis ottamaan, koska jos ihan puhtaasti kuvanlaadusta puhutaan niin ei tästä nykyhetkellä taida oikeen paremmaks päästä. QLEDit taitaa paremmin hoitaa ton HDR toiston paremman kirkkauden takia, mut siinä sit pitäs olla aika helvetin hyvä FALD että päästäs sit siellä mustassa päässä lähellekkään oledia.

Jatkotakuusta sen verran et kannattaa varmaan ite funtsia et onko tarvetta vai ei. Oledia hommatessa vähän samalla joutuu hyväksymään sen et nää ei oo samalla tavalla ikuisia kun ne mummolasta löytyvät 20v vanhat romut jotka toimii edelleen samalla tavalla kun uutenakin, vaan näissä tulee kuva elämään jonkinverran ja 5v päästä ei todennäkösesti näytä enää niin hyvältä kun alkuunsa. Jotkut kanssa sanoo et oledin kuva elää alkuunsa aika rajustikin, mutta ite en oo tuollasta ilmiötä huomannut, toisaalta en oo sitä erikseen ettinytkään. Ite kuitenkin otin oman oledin kylkeen ton gigantin satasen lisätakuun joka kestää 5v, koska se tuntu mun mielestä aika naurettavan hyvältä diililtä et 5v saa ajella miten haluaa ja jos kuva palaa kiinni niin sekin kuuluu takuun piiriin. Toivottavasti ei vaan tuu mitään ylläreitä sit siinä vaiheessa kun tota takuuta täytyis hyödyntää.
Kiitos vastauksesta. Taidan kallistua oledin suuntaan, sillä bandingia on ollut myös kaikissa QN90-sarjan televisioissa, joita minulla on ollut. Burn-in tosiaan huolettaa, ja sen takia sen jatkotakuun ottaisin. Mitenköhän kuva vertautuu C1:ssa ja QN92A:ssa? Onko C1 valovuosia edellä? Onko tuo 48 C1 999€ hintaan parasta mitä rahalla saa pelaamista varten? Miten paljon parempi tuo sonyn 300€ kalliimpi A80 on? Entä miten Philipsin 806 vertautuu C1:seen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Kiitos vastauksesta. Taidan kallistua oledin suuntaan, sillä bandingia on ollut myös kaikissa QN90-sarjan televisioissa, joita minulla on ollut. Burn-in tosiaan huolettaa, ja sen takia sen jatkotakuun ottaisin. Mitenköhän kuva vertautuu C1:ssa ja QN92A:ssa? Onko C1 valovuosia edellä? Onko tuo 48 C1 999€ hintaan parasta mitä rahalla saa pelaamista varten? Miten paljon parempi tuo sonyn 300€ kalliimpi A80 on? Entä miten Philipsin 806 vertautuu C1:seen?
No jos 4k on vaatimuksena näytölle ja katseluetäisyyden saa kuntoon niin joo, on OLED aika kärkikastia tässä hommassa. VRR kun saa myös käyttöön niin eipä tuossa kauheasti valitettavaa ole, 4k 120hz 10-bit HDR G-Sync on sellanen kombo et sitä ei taida kovin moni muu monitori edes tarjota. Samassa hintaluokassa löytyy toki 4k 32" 144hz IPS-paneelilla olevia näyttöjä, mut nehän häviää väreissä ja etenkin mustantoistossa ja siinä HDR:ssä aivan täysin pystyyn tuolle oledille. Toki kannattaa käyttötarkotuksen mukaan noi valinnat tehdä.

Niin joo, ja tosiaan se 4k 120hz oledilla vaatii näytönohjaimelta HDMI 2.1 portin ja ihan tuntuvasti sit kanssa vääntöä. Eli nykyhetkellä RTX 3080 tai RX 6800XT ylöspäin olis oma suositus. Itellä RTX 3080 ja sanotaanko näin et vielä tässä vaiheessa ei toi 120hz ainakaan pääse oikeuksiinsa, kun hyvä jos raskaimmissa peleissä saa 60fps pidettyä.

LG on aika hyvä ja turvallinen valinta. Ne on jo useemman vuoden tunkannu noita oledeja ja käsittääkseni edelleenkin kaikki oled-paneelit tulee sieltä LG:n tehtaalta, eli paneelissa ei suuria eroja ole. Ero tulee softasta ja kuvanprosessoinnista, eikä noilla ominaisuuksilla ole oikeastaan mitään väliä pelikäytössä kun gamemodessa otetaan ne kaikki kuitenkin pois.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
No jos 4k on vaatimuksena näytölle ja katseluetäisyyden saa kuntoon niin joo, on OLED aika kärkikastia tässä hommassa. VRR kun saa myös käyttöön niin eipä tuossa kauheasti valitettavaa ole, 4k 120hz 10-bit HDR G-Sync on sellanen kombo et sitä ei taida kovin moni muu monitori edes tarjota. Samassa hintaluokassa löytyy toki 4k 32" 144hz IPS-paneelilla olevia näyttöjä, mut nehän häviää väreissä ja etenkin mustantoistossa ja siinä HDR:ssä aivan täysin pystyyn tuolle oledille. Toki kannattaa käyttötarkotuksen mukaan noi valinnat tehdä.

Niin joo, ja tosiaan se 4k 120hz oledilla vaatii näytönohjaimelta HDMI 2.1 portin ja ihan tuntuvasti sit kanssa vääntöä. Eli nykyhetkellä RTX 3080 tai RX 6800XT ylöspäin olis oma suositus. Itellä RTX 3080 ja sanotaanko näin et vielä tässä vaiheessa ei toi 120hz ainakaan pääse oikeuksiinsa, kun hyvä jos raskaimmissa peleissä saa 60fps pidettyä.

LG on aika hyvä ja turvallinen valinta. Ne on jo useemman vuoden tunkannu noita oledeja ja käsittääkseni edelleenkin kaikki oled-paneelit tulee sieltä LG:n tehtaalta, eli paneelissa ei suuria eroja ole. Ero tulee softasta ja kuvanprosessoinnista, eikä noilla ominaisuuksilla ole oikeastaan mitään väliä pelikäytössä kun gamemodessa otetaan ne kaikki kuitenkin pois.
Onko muuten vinkkejä miten tuon 120hz saa PC:llä käyttöön LG C1:llä? Täällä näkyy valittavana max 60hz 4K:lla, ja myös kun HDR:n yrittää kytkeä päälle windowsista, niin se pompsahtaa saman tien pois.

HDMI-kaapeli pitäisi olla mallia High speed.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Onko muuten vinkkejä miten tuon 120hz saa PC:llä käyttöön LG C1:llä? Täällä näkyy valittavana max 60hz 4K:lla, ja myös kun HDR:n yrittää kytkeä päälle windowsista, niin se pompsahtaa saman tien pois.

HDMI-kaapeli pitäisi olla mallia High speed.
Vaatii myös sen HDMI 2.1 kaapelin. Ongelmahan noissa oli ainakin alkuunsa se et HDMI 2.1 kaapelit tuli markkinoille ennenkun tuli laitteita jotka sitä tukee, mikä sit aiheutti sen et ne kaapelit saatto olla tai saatto olla olematta riittävän laadukkaita et sai 4k 120hz ulos. Sitä sillon 2020 loppuvuodesta kans funtsittiin et mikä on riittävän laadukas kaapeli ja mikä ei. Jotkut verkkiksenkin kaapelit ei tohon kyennyt.

Kannattaa kanssa varmistaa et se HDMI Ultra Color tjsp on päällä, muistaakseni se piti olla et alko ottaa 4k120hz vastaan. En tiedä myöskään et onks C1 kaikki portit HDMI 2.1, mut sekin kannattaa tarkistaa et letku on oikeessa portissa kiinni.

Ite käytän tätä kaapelia ja on skulannut ihan miten pitääkin


E: Pituuksista vielä sen verran et ainakin tohon aikaan kaikki yli 3m kaapelit tais olla aika paskaa. Passiiviset siis. Et jos 5m kaapelia tarttee niin voi olla jo siinä pituudessa et pitäs harkita aktiivia. En tiedä onko muuttunut oikeen mihinkään suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
185
Onko muuten vinkkejä miten tuon 120hz saa PC:llä käyttöön LG C1:llä? Täällä näkyy valittavana max 60hz 4K:lla, ja myös kun HDR:n yrittää kytkeä päälle windowsista, niin se pompsahtaa saman tien pois.

HDMI-kaapeli pitäisi olla mallia High speed.
HDMI-kaapelin pitää olla "ultra high speed", eli HDMI 2.1 piuha.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Vaatii myös sen HDMI 2.1 kaapelin. Ongelmahan noissa oli ainakin alkuunsa se et HDMI 2.1 kaapelit tuli markkinoille ennenkun tuli laitteita jotka sitä tukee, mikä sit aiheutti sen et ne kaapelit saatto olla tai saatto olla olematta riittävän laadukkaita et sai 4k 120hz ulos. Sitä sillon 2020 loppuvuodesta kans funtsittiin et mikä on riittävän laadukas kaapeli ja mikä ei. Jotkut verkkiksenkin kaapelit ei tohon kyennyt.

Kannattaa kanssa varmistaa et se HDMI Ultra Color tjsp on päällä, muistaakseni se piti olla et alko ottaa 4k120hz vastaan. En tiedä myöskään et onks C1 kaikki portit HDMI 2.1, mut sekin kannattaa tarkistaa et letku on oikeessa portissa kiinni.

Ite käytän tätä kaapelia ja on skulannut ihan miten pitääkin


E: Pituuksista vielä sen verran et ainakin tohon aikaan kaikki yli 3m kaapelit tais olla aika paskaa. Passiiviset siis. Et jos 5m kaapelia tarttee niin voi olla jo siinä pituudessa et pitäs harkita aktiivia. En tiedä onko muuttunut oikeen mihinkään suuntaan.
HDMI-kaapelin pitää olla "ultra high speed", eli HDMI 2.1 piuha.
Kiitos näistä! Pistetty pari HDMI 2.1 kaapelia Jimmsiltä tulemaan. :)
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
10
Täs tuumaillu pitäskö toi LG C1 ostaa ja pisti semmonen silmään että esim Gigantti, Poweri ja Verkkokauppa kaikki myy eri mallia

OLED65C14LB
OLED65C15LA
OLED65C16LA

Onko noilla jotain merkitystä, koitin speksejä vertailla enkä mitään eroa nähnyt.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
No jos 4k on vaatimuksena näytölle ja katseluetäisyyden saa kuntoon niin joo, on OLED aika kärkikastia tässä hommassa. VRR kun saa myös käyttöön niin eipä tuossa kauheasti valitettavaa ole, 4k 120hz 10-bit HDR G-Sync on sellanen kombo et sitä ei taida kovin moni muu monitori edes tarjota. Samassa hintaluokassa löytyy toki 4k 32" 144hz IPS-paneelilla olevia näyttöjä, mut nehän häviää väreissä ja etenkin mustantoistossa ja siinä HDR:ssä aivan täysin pystyyn tuolle oledille. Toki kannattaa käyttötarkotuksen mukaan noi valinnat tehdä.

Niin joo, ja tosiaan se 4k 120hz oledilla vaatii näytönohjaimelta HDMI 2.1 portin ja ihan tuntuvasti sit kanssa vääntöä. Eli nykyhetkellä RTX 3080 tai RX 6800XT ylöspäin olis oma suositus. Itellä RTX 3080 ja sanotaanko näin et vielä tässä vaiheessa ei toi 120hz ainakaan pääse oikeuksiinsa, kun hyvä jos raskaimmissa peleissä saa 60fps pidettyä.

LG on aika hyvä ja turvallinen valinta. Ne on jo useemman vuoden tunkannu noita oledeja ja käsittääkseni edelleenkin kaikki oled-paneelit tulee sieltä LG:n tehtaalta, eli paneelissa ei suuria eroja ole. Ero tulee softasta ja kuvanprosessoinnista, eikä noilla ominaisuuksilla ole oikeastaan mitään väliä pelikäytössä kun gamemodessa otetaan ne kaikki kuitenkin pois.
Jees, kiitos vastauksesta. Taitaa C1-oled olla ainoa varteenotettava vaihtoehto. Palaakohan muuten näytön keskikohtaan keskitettyjen pelihahmojen kohdalle jotain kiinni, vai ovatko pelihahmot sen verran isoja ja eri muotoisia/värisiä, ettei ne pala kiinni? RX 6900 XT tulossa kortiksi, ja sen takia tän hommaan. Siinä luultavasti riittää potku :D. Eiköhän tää ole aika ''safe choice'' jos tuon lisätakuun napsii mukaan eikä käytä työpöytäkäytössä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Torstaina tilasin verkkiksestä 65” C1. Lauantaina aamuyöstä oli kuljetuksessa Vantaalla. Sen jälkeen ei mitään tilapäivityksiä matkalla tänne Itä-Suomeen.
Odottavan aika on pitkä.:darra:
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
185
Alkaa vähitellen tehdä mieli perua tuo verkkokauppa.com tilaus ja tilata Gigantista takuulla.
Peruutin verkkokauppa.com tilauksen ja kävin aamulla tilaamassa Gigantista C1. Hetki sitten tuli perille. Vaikka yleensä en Gigantista niin välitä niin tämä oli kyllä 5/5 suoritus.

Täs tuumaillu pitäskö toi LG C1 ostaa ja pisti semmonen silmään että esim Gigantti, Poweri ja Verkkokauppa kaikki myy eri mallia

OLED65C14LB
OLED65C15LA
OLED65C16LA

Onko noilla jotain merkitystä, koitin speksejä vertailla enkä mitään eroa nähnyt.
Ei noissa taida olla muuta eroa kuin takaosan väri. 16LA:ssa on valkoinen ja muissa musta.
 
Liittynyt
11.08.2021
Viestejä
38
Torstaina tilasin verkkiksestä 65” C1. Lauantaina aamuyöstä oli kuljetuksessa Vantaalla. Sen jälkeen ei mitään tilapäivityksiä matkalla tänne Itä-Suomeen.
Odottavan aika on pitkä.:darra:
Mä tilasin pe-la yönä 65" A80J. Tänään ~klo 15 lajiteltu, mutta ei vielä soittoa toimitusajan sopimisesta. Malttamattomana odotellaan, liiankin. Ennen oli hyvä, jos viikossa tuli. Nykyisin kauhea kiire näissäkin (itsellä siis).
 

m_u

Liittynyt
23.11.2021
Viestejä
6
Piti oikein nyt rekisteröityä tänne, notta pääsee puimaan omia kokemuksia tänne.

Tilasin tuossa perjantaina BF tarjouksesta Philipsin 77OLED806 ja se saapui eilen. Olen jo pidempään fiilistellyt Ambilightia.. joten päädyin nyt tuohon Philipsin malliin LG:n ja Sonyn sijaan.

Onko täällä muilla käyttökokemusta kyseisestä televisiosta? Itsellä aikaisempi TV LG:n vanhempi 55" oled ja sen jäljiltä alkuunsa ihmetyttää tämä Philipsin käyttöjärjestelmä. Kerkesin eilen testata vain tovin, mutta tuntuu että käyttöliittymän kuvan tarkkuus ja kirkkaus ei nyt oikein vakuuta, vai onko vain käyttäjässä vain vikaa. Liittymän resoluutio näyttää joltain aika alhaiselta, kontrasti on aika huima varsinkin 4k matskuun.. mutta se mikä hämää vielä enemmän, on etten saa säädettyä tuon valikkonäkymän kirkkautta yms.. tuntuu jotenkin tosi hämärältä ja "tunkkaiselta" tuo sävymaailma. Sama on mielestäni myös ainakin osittain sovellusten käyttöliittymien kanssa. Pystyn vaihtamaan eri tiloja, jolloin näkyy vähän erilailla, mutta kun koitan säätää sieltä tarkemmin kirkkautta tai muuta niin ei vaikutusta.. Itse kuvanlaatu ja kirkkaus yms on mielestä ihan asiallinen kun mennään johonkin materiaaliin joka tulee esim youtubesta tai suoratoistopalveluista / konsolilta, ja siinä vaikuttaa kirkkauden säätö yms.. mutta miksi helvatissa en osaa säätää tuota käyttöjärjestelmän näkymää? Tulee jotenkin typerä olo.. jos ei ole Stupid User Error, niin odottelen kyllä kovasti lupailtua päivitystä käyttöliittymään, josko se toisi helpostusta tähänkin? Onneksi siis varsinaisen katselun yhteydessä tosiaan kuvanlaatu omaan puusilmään on kyllä loistava, tietenkin riippuu paljon materiaalista, ja ehkä tämän takia kun palaa taas valikoihin yms, niin taas vaipuu synkkyyteen.

Eli onko kellään muulla enemmän kokemusta tuon 806:n kanssa?
 
Liittynyt
13.11.2019
Viestejä
418
Piti oikein nyt rekisteröityä tänne, notta pääsee puimaan omia kokemuksia tänne.

Tilasin tuossa perjantaina BF tarjouksesta Philipsin 77OLED806 ja se saapui eilen. Olen jo pidempään fiilistellyt Ambilightia.. joten päädyin nyt tuohon Philipsin malliin LG:n ja Sonyn sijaan.

Onko täällä muilla käyttökokemusta kyseisestä televisiosta? Itsellä aikaisempi TV LG:n vanhempi 55" oled ja sen jäljiltä alkuunsa ihmetyttää tämä Philipsin käyttöjärjestelmä. Kerkesin eilen testata vain tovin, mutta tuntuu että käyttöliittymän kuvan tarkkuus ja kirkkaus ei nyt oikein vakuuta, vai onko vain käyttäjässä vain vikaa. Liittymän resoluutio näyttää joltain aika alhaiselta, kontrasti on aika huima varsinkin 4k matskuun.. mutta se mikä hämää vielä enemmän, on etten saa säädettyä tuon valikkonäkymän kirkkautta yms.. tuntuu jotenkin tosi hämärältä ja "tunkkaiselta" tuo sävymaailma. Sama on mielestäni myös ainakin osittain sovellusten käyttöliittymien kanssa. Pystyn vaihtamaan eri tiloja, jolloin näkyy vähän erilailla, mutta kun koitan säätää sieltä tarkemmin kirkkautta tai muuta niin ei vaikutusta.. Itse kuvanlaatu ja kirkkaus yms on mielestä ihan asiallinen kun mennään johonkin materiaaliin joka tulee esim youtubesta tai suoratoistopalveluista / konsolilta, ja siinä vaikuttaa kirkkauden säätö yms.. mutta miksi helvatissa en osaa säätää tuota käyttöjärjestelmän näkymää? Tulee jotenkin typerä olo.. jos ei ole Stupid User Error, niin odottelen kyllä kovasti lupailtua päivitystä käyttöliittymään, josko se toisi helpostusta tähänkin? Onneksi siis varsinaisen katselun yhteydessä tosiaan kuvanlaatu omaan puusilmään on kyllä loistava, tietenkin riippuu paljon materiaalista, ja ehkä tämän takia kun palaa taas valikoihin yms, niin taas vaipuu synkkyyteen.

Eli onko kellään muulla enemmän kokemusta tuon 806:n kanssa?
Philipsin 2021 mallit tuntuivat himmentävän käyttöjärjestelmää ja appsien menuja rankemmalla kädellä. Toisaalta, tarviiko niiden naamaan loimottaa? Jonkin staattisen kuvan dimmauksen sai poispäältä menuista ja eco hommelit tietysti. Käyttöjärjestelmän nopeus ja kuvanlaatu huima parannus 2019 vuoden 804 verraten. HDR videoissa parempi pop/kontrasti/tarkkuus. Kokonais kirkkaudessa ei taida olla juuri eroa. En kyllä käyttöjärjestelmän tarkkuudessa ole hirveitä eroja nähnyt vanhempaan tai LG verrattuna. Apple Tv appsissä, on aivan rapsun terävämmät kuvakkeet LG oledeissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 841
Käsittääkseni vain LG:llä saa kaikki himmennykset paitsi ABL:n pois päältä, ja silläkin vain huoltovalikosta. Siitä taisi olla mainintaa HDTVTestin shootoutissa. Esim. ASBL on aina päällä Sony:llä, ja lukemani perusteella Philipsillä sen voi ilmeisesti ainakin jollain malleilla kytkeä pois jollain kaukosäädinkoodilla, mutta se pitää tehdä jokaisen käynnistyksen jälkeen uudelleen. Staattiset logot myös himmentää kuvaa kaikilla näillä telkkareilla mutta vain LG:llä senkin saa pois päältä.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 562
Mitenköhän ton philipsin 706 sais ymmärtämään että käyttää kaikissa lähteissä samaa motion asetusta. Ja sitten muistamaan sen että aika käyttäisi esim dolby vision matskulla dolby vision dark hdr modea eikä sitä defaulttia? Tuntuu että noi saa joka kerta käydä laittamassa vaikka kattois netflixistä samaa sarjaa...
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Mitenköhän ton philipsin 706 sais ymmärtämään että käyttää kaikissa lähteissä samaa motion asetusta. Ja sitten muistamaan sen että aika käyttäisi esim dolby vision matskulla dolby vision dark hdr modea eikä sitä defaulttia? Tuntuu että noi saa joka kerta käydä laittamassa vaikka kattois netflixistä samaa sarjaa...
Sinulla ei ole kuva-asetukset tallennettuna - ne on joka lähteelle erikseen muokattavissa.
Laitat ensin asetukset kuntoon kuvatyylillä X (esim Standardi, Elokuva etc) ja sitten kun olet lähteessä, jossa haluat katsoa vaihdat kuvatyyliksi tuon X:n. Ja jatkossa se lähde muistaa tuon kuvatyylin.
Eli kuvatyylit on "muistipaikkoja". Luonnollisesti HDR:llä on omansa ja ne näkyy HDR-matskun ollessa päällä.
 
Liittynyt
13.03.2021
Viestejä
92
Torstaina tilattu 77A80J kiikutettiin tänään kotiin. Parin metrin etäisyydeltä juuri passelin kokoinen, kyllä olisi jo tippa linssissä jos olisi tyytynyt pienempään. Pienempään kuvaan vaihdoin 10v tykittelyn jälkeen.

VESA-kiinnikkeet sain tosiaan kiinni kun ruutu vielä seisoi paketoinnin pohjaosalla.

Asetukset sisään tämän AVSForumin hepulta ja hyvältä näyttää:




Enpä taida jaksaa CalMAN Homea edes ostaa kun ei ole spectrophotometriä enkä tiedä kuinka tarkka mun 10v vanha i1 Display Pro on enää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 961
Viestejä
4 207 630
Jäsenet
70 998
Uusin jäsen
TuomasP99

Hinta.fi

Ylös Bottom