OLED-TV

Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 892
Asiaton käytös
Missä kohtaa olen sinua valhtelijaksi vihjaillut?
Siis sinähän koko ajan lyttäät sen mitä olen sanonut havainneeni ja mistä muutkin ovat kommentoineet, täysin sillä, että koska asiasta ei ole mitään VIRALLISTA tutkimusta tehty! Tosiaan mulle ei avaudu tippaakkaan, että miksi tulet räkyttämään tästä, kun itselläsi ei ole edes C9:iä?

Olen vain kommentoinut väitteitä siitä että LG systemaattisesti ja tarkoituksellisesti heikentäisi laitteidensa toimintaa ohjelmistopäivityksillä. Mielestäni tälle väitteelle ei ole sellaista totuuspohjaa, että moisesta kannattaisi puhua.

Miksi ihmeessä LG samaan aikaan toisi telkkareihinsa uusia ominaisuuksia ja sitten heikentäisi toisia? Eikö loogisempaa olisi vain heikentää tuotetta jos premissisi olisi oikea?

Ja olet näkemäsi perusteella varma että kyse on tarkoituksellisesta tuotteiden huonontamisesta?
Ehkä otat näitä liian kirjaimellisesti. Kuuntele enemmän mitä muut sanovat havainneensa.
Lisäsin itse edellisen viestini editiin tähän liittyen omaa mutuilua, mutta sanotaan nyt tässäkin, että en itsekään usko, että kyse olisi mistään tahallisesta heikentämisestä.


Luin ekat pari viestiä ja siellä ei tunnettujen vikojen/bugien listassa ollut mainitsemiasi asioita.
Just joo. Mitäpä jos lukisit lopusta alkuunpäin sitä ketjua (kuten olen sanonut jo aiemmin) vaikka muutaman kymmenen sivua ja tule vaikka sitten uudestaan kommentoimaan? Banaanisaarethan tästä varmaan kutsuu, mutta mitä vittua haaskaat aikaasi koko asiaan, kun sinulle ei käsittääkseni ole edes C9:iä? Siis eihän tuon pitäisi ns. kirjakielellä sanottuna sinun persettä kutittaa.

”Kato vaikka googlella” ei ole kovin hyvä lähde, jos tarkoituksenasi on perustella väitteitäsi.
Joo en tiedä kato googlesta (olenko sanonut niin?) mitään mutta kyllä sinulle on ihan suora linkki annettu. Jos asia kerran kiinnostaa sinua, niin kyllä tuolla pitäisi päästä jo eteenpäin mutta edelleenkin en kyllä ymmärrä edes miksi se kiinnostaisi... Ei mulla muuta.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 892
Miten muuten Panasonicissa tuo tallennushomma toimii? Itselläni vielä lojuu hyllyssä vanha digiboksi (Miraclebox) mutta jahka nykyinen telkka (Panasonicin 10v vanha klassikkoplasma ST50, on muuten palamisjälkiä mutta vielä sillä mennään) vaihtuu uuteen JZ1500:seen, niin pääsee tuo digiboksi eläkkeelle. En oikeastaan moneen vuoteen ole tallentanut sillä yhtään mitään ja oikeastaan normitelkkaakaan en enää katso mutta pitäähän se mahdollisuus kuitenkin kaiken varalta säilyttää uudessakin telkassa. Eli miten se sitten menee? Telkkaan laitetaan joku usb tikku vain kiinni ja tallenus hoituu sille? Antennipiuha telkkaan ja jaetaanko se sitten vielä toisellekin virittimelle? Eli jos haluaa tallentaa jotain kanavaa, niin voiko samaan aikaan pitää toista kanavaa auki?
Eiköhän se ole edelleen sama Panan tuplaviritinmalleissa, kuin oli tuossa ST50:ssäkin. Itselläni oli tuollainen 50VT60 ja siinä ulkoinen USB-kovo joka otti virran USB-liittimestä ja toimi kuin junan vessa. Ei koskaan mitään ongelmia. Panassa on vielä se "hienous" (lue normaalisti oletettava juttu), että menossa oleva tallenne tulee tallennelistaan ja sen toiston voi aloittaa suoraan alusta. Esim. omassa LG C9 OLEDissa vastaava tilanne ei tule tallennelistaan, vaan pitää mennä sille tallennettavalle kanavalle (live hetkeen tietty) ja kelata alkuun. Tosi kiva ominaisuus vaikka jotain F1 lähetyksiä viivästettynä katsoa, pitänyt opetella mykistämään TV ja yrittää puolisokkona tehdä tuo alkuun kelaus, että ei näe mitä kisassa oli jo tapahtunut. Muutenkin tuo Panan digiboksiominaisuus toimii paljon loogisemmin kuin omassa LG:ssä.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 784
Huomautus - foorumilla ei ole tarkoitus keskustella toisista käyttäjistä
Siis sinähän koko ajan lyttäät sen mitä olen sanonut havainneeni ja mistä muutkin ovat kommentoineet, täysin sillä, että koska asiasta ei ole mitään VIRALLISTA tutkimusta tehty!
Mitään VIRALLISTA tutkimusta en ole koskaan kysynyt. Mitä edes olisi virallinen tutkimus tässä asiayhteydessä, kun asian yksikään osapuoli ei ole valtion virassa asiaa käsittelemässä, enkä usko että LG mitään omia virallisia tutkimuksia olisi aiheesta julkaisemassa?

Ehkä otat näitä liian kirjaimellisesti.
Ehkä et kirjoita asioita siten kuin ne tarkoitat?

Edit. Lisään tähän vielä sen, etten itse usko, että mitään tällaista tahallisesti olisi tehty kuten yrität väittää muiden väittävän.
Hyvä tietää, että et kuulu tuohon @GoDi :n foliohattupoppooseen. Tästä ketjusta löytyy paljon viestejä joissa vihjaillaan LG:n tahallisesti heikentävän tuotteitaan, lue vaikka ketjun viimeiset muutama kymmenentä sivua jos vaikka löytyisi yhteinen sävel.

Kuuntele enemmän mitä muut sanovat havainneensa.
Mielummin katson kuvaajia. Tällöin ei ole riskiä siitä että (usein muistinvaraiset) subjektiiviset havainnot pilaisivat asian selvittämistä.

Just joo. Mitäpä jos lukist lopusta alkuunpäin sitä ketjua vaikka muutaman kymmenen sivua ja tule vaikka sitten uudestaan kommentoimaan?
Paria ekaa viestiä oltiin aktiivisesti päivitetty ja niihin listattu nimenomaan uusien firmisten toimintaan liittyviä tietoja. Ei mulla ollut mitään syytä olettaa että sinne ei kaikkia havaittuja firmisten vikoja listattaisi. Ehkä kannattaa laittaa kyseistä ketjua hallinnoivalle modille viestiä, jos kerran tiedot on puutteelliset.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 892
Mitään VIRALLISTA tutkimusta en ole koskaan kysynyt. Mitä edes olisi virallinen tutkimus tässä asiayhteydessä, kun asian yksikään osapuoli ei ole valtion virassa asiaa käsittelemässä, enkä usko että LG mitään omia virallisia tutkimuksia olisi aiheesta julkaisemassa?
No olet ollut aukottimia mittauksia ja suurnopeuskameroita vailla. Itselleni ainakin viesteistäsi on tullut käsitys, että nollaat kommenttini täysin valheellisena.

Ehkä et kirjoita asioita siten kuin ne tarkoitat?
Ehkä et lue asioita kuin ne sanotaan? Kuten nyt vaikka kehoitus kurkata suoraan linkattua ketjua LOPUSTA ALKUUNPÄIN.

Tästä ketjusta löytyy paljon viestejä joissa vihjaillaan LG:n tahallisesti heikentävän tuotteitaan, lue vaikka ketjun viimeiset muutama kymmenentä sivua jos vaikka löytyisi yhteinen sävel.
Enemmän minä näen tuon sellaisena varovaisuutena sen takia, että aiemmissa malleissa on myös tapahtunut firmisten myötä asioita jotka ovat saattaaneet vaikuttaa kuvaan myös negatiivivisesti joillekin jossain tilanteessa.

Mielummin katson kuvaajia. Tällöin ei ole riskiä siitä että (usein muistinvaraiset) subjektiiviset havainnot pilaisivat asian selvittämistä.
Väännän nyt vielä rautalankaa, että jos kuva esimerkiksi vilkkuu jossain tummassa kohdassa ja jota ei aiemmalla firmisellä tapahtunut omassa, niin en minä mitään vitun mittausta asiasta tarvi ainakaan.

Paria ekaa viestiä oltiin aktiivisesti päivitetty ja niihin listattu nimenomaan uusien firmisten toimintaan liittyviä tietoja. Ei mulla ollut mitään syytä olettaa että sinne ei kaikkia havaittuja firmisten vikoja listattaisi. Ehkä kannattaa laittaa kyseistä ketjua hallinnoivalle modille viestiä, jos kerran tiedot on puutteelliset.
Huoh, luovutan tuon ketjun osalta. Olen kehoittanut lukemaan sitä lopusta alkuun. Alkupään viestit mahtaa olla parin vuoden takaa, olisiko ekaa jossain vaiheessa hieman päivitetty mutta kyllä vähänkään nyt puhuttuihin juttuihin liittyvät on siellä LOPPUOSASSA. Mutta tosiaan eihän tuo sinua koske niin edelleenkin ihmettelen tuota intoasi tulla lyttäämään tänne muita joilla on OMIA HAVAINTOJA ONGELMASTA???
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 892
E9 kuitenkin _päivitti itsensä väkisin_
Oma 77C9 teki saman tempun. En jaksanut blokata palomuurista ja olin vain laittanut automaattipäivityksen pois ja ohittanut aina viestin käynnistyksessä, kuten tein juuri ennen kohtalokasta tilannettakin. Laite kylmästi seuraavalla käynnistyksellä alkoi WebOS latauskuvalla ja hetken kuluttua onnitteli onnistuneesta päivityksestä. Olin 04.80.03 firmiksessä ollut edellisvuoden syksystä asti ja siinä oli tarkoitus pysyä.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 784
Väännän nyt vielä rautalankaa, että jos kuva esimerkiksi vilkkuu jossain tummassa kohdassa ja jota ei aiemmalla firmisellä tapahtunut omassa, niin en minä mitään vitun mittausta asiasta tarvi.
Toivottavasti kyseinen bugi korjaantuu seuraavassa firmiksessä! Olethan ilmoittanut siitä LG:n supporttiin?

Enemmän minä näen tuon sellaisena varovaisuutena sen takia, että aiemmissa malleissa on myös tapahtunut firmisten myötä asioista jotka ovat saattaaneet vaikuttaa kuvaan myös negatiivivisesti joillekin jossain tilanteessa.
Jaa nää tälläset viestit?
Voisin vaikka uskoa, että muutosten takana on kuitenkin jokin hyvä tarkoitus. Jotain on korjattu , paranneltu tai suojeltu. Sivuvaikutuksena jotkin ominaisuudet sitten muuttuvat, toiset parempaan ja toiset huonompaan.
Ai joka vitun vuosi? :D
No mikäs siinä. Kyllä mäki mielellään joulupukkiin uskoisin.
Kyllä noiden GoDin ja HeBeLin viestien perusteella voisin sanoa että kyse on ihan sokeasta uskosta siihen että LG heikentää tietoisesti tuotteitaan.

Pahoittelut jos turhaan sinut liitin samaan porukkaan.

En missään nimessä kiellä etteikö firmiksissä olisi bugeja. Keskustelussa kyse on kohdallani aina ollut siitä, kun eräät henkilöt väittävät asioita täällä ilman mitään totuuspohjaa, ja pyynnöstäni saada tarkennuksia aiheesta (ilman vastausta).
 
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
95
Onko kellään kokemuksia tästä uudesta mallista LG OLED65B1 65" 4K Ultra HD OLED -televisio 1 999,00
Oli tarkoitus ostaa jo aikaisemmin 65" cx sarjalainen oled nykyisen nanocellin tilalle.
Soiva peli on. Oli vähän aikaa sitten verkkiksessä 1499 € ja silloin tuli vaihdettua. Mietin B1 ja C1 mallien välillä, mutta en saanut itselleni perustelua C1 kovempaa hintaa, kun käyttö leffoja ja sarjoja. Taisi jossakin vertailussa olla jopa niin, että tv-käytössä B1 olisi parempi.

Ainoa mitä tuli ikävä vanhassa LG 910 oledissa, on kaareva näyttö. Olohuoneessa seinät melkein pelkkää ikkunaa ja suora paneeli heijastaa todella paljon enemmän taustaa kuin kaareva.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 892
Toivottavasti kyseinen bugi korjaantuu seuraavassa firmiksessä!
Kyseinen laite on jo elinkaarensa osalta sellaisessa vaiheessa, että tuskin on firmiksiä tulossa tai aktiivisesti kehitettävä, mutta toivottavasti olen väärässä. Ja mikäli tuo johtuu sellaisesta mitä tuolla aiemmassa viestissäni mutuilin mahdolliseksi syyksi, niin sekin saattaa olla esteenä. Toisaalta firmistä ehkä saisi kikkailemalla downgreidattua, jos löytäisi filet jostain. Tuo olisi itselleni ehkä paras vaihtoehto, kun en oikeastaan appeja tarvi telkkarissa lainkaan. Olin pääpiirteittäin varsin tyytyväinen kuvaan aiemmilla firmiksillä eikä ollut valittamista nyt mainitsemistani asioista niiden kanssa ja kun en PC:tä käytä telkkarini kanssa, niin uudempien firmisten uudet jutut eivät itselleni tuota lisäarvoa.

Olethan ilmoittanut siitä LG:n supporttiin?
En ole jaksanut alkaa vääntää tietäni ylöspäin supportissa. Oli sen verran turhauttava kokemus, kun kyselin aikoinaan näistä virtalähteistä.

Mutta annetaanpa nyt tämän olla, kun sain tuon odotukseni mukaisen punakan kolmionmallisen tykkäyksen jo modenkin suunnalta. :) Eiköhän sanottu mitä oli sanottavaa, kiitos ja anteeksi.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 784
Kyseinen laite on jo elinkaarensa osalta sellaisessa vaiheessa, että tuskin on firmiksiä tulossa tai aktiivisesti kehitettävä, mutta toivottavasti olen väärässä. Ja mikäli tuo johtuu sellaisesta mitä tuolla aiemmassa viestissäni mutuilin mahdolliseksi syyksi, niin sekin saattaa olla esteenä. Toisaalta firmistä ehkä saisi kikkailemalla downgreidattua, jos löytäisi filet jostain. Tuo olisi itselleni ehkä paras vaihtoehto, kun en oikeastaan appeja tarvi telkkarissa lainkaan. Olin pääpiirteittäin varsin tyytyväinen kuvaan aiemmilla firmiksillä eikä ollut valittamista nyt mainitsemistani asioista niiden kanssa ja kun en PC:tä käytä telkkarini kanssa, niin uudempien firmisten uudet jutut eivät itselleni tuota lisäarvoa.


En ole jaksanut alkaa vääntää tietäni ylöspäin supportissa. Oli sen verran turhauttava kokemus, kun kyselin aikoinaan näistä virtalähteistä.

Mutta annetaanpa nyt tämän olla, kun sain tuon odotukseni mukaisen punakan kolmionmallisen tykkäyksen jo modenkin suunnalta. :) Eiköhän sanottu mitä oli sanottavaa, kiitos ja anteeksi.
Noi kuvan kirkkaustason muutokset voi mahdollisesti johtua kans jostain ABL bugista. Noitahan sais huoltokakella pois päältä halutessaan, tiedä sitten että onko kokeilemisen arvoista.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
112
Soiva peli on. Oli vähän aikaa sitten verkkiksessä 1499 € ja silloin tuli vaihdettua. Mietin B1 ja C1 mallien välillä, mutta en saanut itselleni perustelua C1 kovempaa hintaa, kun käyttö leffoja ja sarjoja. Taisi jossakin vertailussa olla jopa niin, että tv-käytössä B1 olisi parempi.

Ainoa mitä tuli ikävä vanhassa LG 910 oledissa, on kaareva näyttö. Olohuoneessa seinät melkein pelkkää ikkunaa ja suora paneeli heijastaa todella paljon enemmän taustaa kuin kaareva.
Kiitos vastauksesta! Pitääpä odottaa että tulisi noihin hintoihin taas verkkikseen, kohtahan tuo on blackfridaykin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 288
Asiaton käytös
Mitään VIRALLISTA tutkimusta en ole koskaan kysynyt. Mitä edes olisi virallinen tutkimus tässä asiayhteydessä, kun asian yksikään osapuoli ei ole valtion virassa asiaa käsittelemässä, enkä usko että LG mitään omia virallisia tutkimuksia olisi aiheesta julkaisemassa?


Ehkä et kirjoita asioita siten kuin ne tarkoitat?


Hyvä tietää, että et kuulu tuohon @GoDi :n foliohattupoppooseen. Tästä ketjusta löytyy paljon viestejä joissa vihjaillaan LG:n tahallisesti heikentävän tuotteitaan, lue vaikka ketjun viimeiset muutama kymmenentä sivua jos vaikka löytyisi yhteinen sävel.


Mielummin katson kuvaajia. Tällöin ei ole riskiä siitä että (usein muistinvaraiset) subjektiiviset havainnot pilaisivat asian selvittämistä.


Paria ekaa viestiä oltiin aktiivisesti päivitetty ja niihin listattu nimenomaan uusien firmisten toimintaan liittyviä tietoja. Ei mulla ollut mitään syytä olettaa että sinne ei kaikkia havaittuja firmisten vikoja listattaisi. Ehkä kannattaa laittaa kyseistä ketjua hallinnoivalle modille viestiä, jos kerran tiedot on puutteelliset.
Tunge se foliohattusi perseeseen.
En mä ole ikinä _väittänyt_ että lg tekee noin tahallaan.
Olen nauranut sitä pitkää perinnettä missä paskotaan täydellinen kuva fm päivityksellä. Joka vuosi. Ja lampaat sanoo Bäääää ja levittää pakaroita
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
182
Varoitus uusille LG C1, G1 ostajille

Eli TV:t jotka valmistettu syyskuusta eteenpäin ollut ongelmia HDCP 2.2 kanssa joka aiheuttaa sen että 4k HDR kuva ei toimi ulkoisten laitteiden kanssa. LG luvannut softa päivityksen tän kuun loppuun mennessä mutta aika nihkee ostaa esim. Black fridaysta jos ei vielä silloin toimi ja jäädä odottamaan onko päivitys toimiva ja että korjaus onnistuu varmasti pelkällä softalla.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 129
Varoitus uusille LG C1, G1 ostajille

Eli TV:t jotka valmistettu syyskuusta eteenpäin ollut ongelmia HDCP 2.2 kanssa joka aiheuttaa sen että 4k HDR kuva ei toimi ulkoisten laitteiden kanssa. LG luvannut softa päivityksen tän kuun loppuun mennessä mutta aika nihkee ostaa esim. Black fridaysta jos ei vielä silloin toimi ja jäädä odottamaan onko päivitys toimiva ja että korjaus onnistuu varmasti pelkällä softalla.
No, onhan se nyt vissiin aika kauan toiminut edellisillä firmiksellä, että tuskin siinä muuta tarvitaan kuin softa korjaus...
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 423
No, onhan se nyt vissiin aika kauan toiminut edellisillä firmiksellä, että tuskin siinä muuta tarvitaan kuin softa korjaus...
Varmaan kyseessä on ohjain tms. piirin uusi versio, jossa on havaittu bugi (jota ei ole ollut kyseisen piirin aikaisemmissa versioissa).
Mutta jos softalla voidana korjata niin ei liene iso ongelma.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 892
Noi kuvan kirkkaustason muutokset voi mahdollisesti johtua kans jostain ABL bugista. Noitahan sais huoltokakella pois päältä halutessaan, tiedä sitten että onko kokeilemisen arvoista.
On tuokin käynyt mielessä mutta tuo ongelma uusimmalla firmiksellä on sinänsä mielenkiintoinen, että harvemmin koko kuvan kirkkaus muuttuu, enimmäkseen kuvassa jokin ihan tumma osa "lepattaa" kirkkaamman ja tummemman välillä, nuo harvemmat koko kuva-alan kirkkausmuutokset ehkä voisikin olla ABL:stä. Kokonaisuutena kuitenkin ABL vaikuttaa uusimmassa firmiksessä vähemmän agressiiviselta kuin oli 04.80.03:ssa jossa se oli naurettavan herkällä verrattuna sitä edeltävään 04.alkuiseen viimeiseen viralliseen firmikseen, joka itselläni antoi parhaan kuvalaadun kokonaisuutena.

Sattuuko kellään foorumilaisista olemaan tallessa viimeisintä virallista 04.alkuista firmistä C9:lle?
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 892
Eli TV:t jotka valmistettu syyskuusta eteenpäin ollut ongelmia HDCP 2.2 kanssa joka aiheuttaa sen että 4k HDR kuva ei toimi ulkoisten laitteiden kanssa. LG luvannut softa päivityksen tän kuun loppuun mennessä mutta aika nihkee ostaa esim. Black fridaysta jos ei vielä silloin toimi ja jäädä odottamaan onko päivitys toimiva ja että korjaus onnistuu varmasti pelkällä softalla.
Käytännössä tuo aika harvaa tämänkin foorumin lukijaa oletettavasti haittaa, kun tuo rajoitus ei ole sisäisillä apeilla mitä varmaan lähes kaikki tuntuu käyttävän täälläkin. Lähinnä ne jotka pelaa tai on vielä "harvinaisemman" ulkoisen soittimen käyttäjiä (UHD-BD tai Apple TV tms.).

Toivottavasti korjaantuu kuitenkin softalla, eikä ole joki piiripulasta johtuva juttu. Ehkä jotain osviittaa voisi päätellä, onko nuo HDCP 1.4 vehkeet mitä aikoinaan on myyty eri yhteyksissä päivitetty softalla 2.2:een? Ei ole tullut itse seurailtua näitä juttuja sen ihmeemmin.
Toisaalta, kun kerran softapäivitys on jo luvattu, niin lienee vain jokin bugi koodissa joka tuon tekee, ja piirisarja itsessään on 2.2.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
724
Miten ootte oled-paneelia puhdistaneet? Koira tykkää ravistella partaansa aina tv-tason edessä ja olediin tulee roiskeita mitkä tekee mieli puhdistaa kun näkyvät tummalla taustalla.

Olen käyttänyt sellasia kosteita liinoja jotka tarkoitettu silmälasinpuhdistukseen mutta menee ihan hukkaan kun niistä riittää iloa niin pienelle alueelle
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Miten ootte oled-paneelia puhdistaneet? Koira tykkää ravistella partaansa aina tv-tason edessä ja olediin tulee roiskeita mitkä tekee mieli puhdistaa kun näkyvät tummalla taustalla.
Eiköhän se paras tapa ole mikrokuituliina (ei siis siivousliina, vaan sitä tyyppiä, millä pyyhitään silmälasien linssejä, johon vähän vettä nihkeäksi puristettuna. Itse olen käyttänyt vielä tislattua/steriloitua vettä tähän (ei tarvi ostaa apteekin kalliita vesiä, vaan esim. Tokmannilta saa akkuvesi-nimellä kulkevia halpoja kanistereita). Sitten vaan tarpeeksi hellävarainen pyyhkiminen ja mielellään sitä ennen pyyhkii pölyt pois kuivalla mikroliinalla tai vaikka linssipuhallinta käyttäen.

Jotkut toki käyttää erillisiä näytönpuhdistusaineita yms., mutta niissä voi olla arpominen, mikä on sopiva ja toimiva, ja osasta jää näytön pintaan jämiä.
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
808
Miten ootte oled-paneelia puhdistaneet? Koira tykkää ravistella partaansa aina tv-tason edessä ja olediin tulee roiskeita mitkä tekee mieli puhdistaa kun näkyvät tummalla taustalla.

Olen käyttänyt sellasia kosteita liinoja jotka tarkoitettu silmälasinpuhdistukseen mutta menee ihan hukkaan kun niistä riittää iloa niin pienelle alueelle
Meillä sama ongelma kun koira ravistelee itseensä niin parrasta lähtee roiskeet.Ostin Partcolta jotain tököttiä mut en muista mitä.Oon duunissa niin ei pysty tarkastamaan Tais olla jotain prf merkkistä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 288
Ei sais käyttää mitään tököttejä.
Pehmeä mikrokuituliina mikä jätetään Vain sen oledin pyyhkimiseen, tarvittaessa vähän vettä kraanasta siihen.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 084
Kameroiden optiikan puhdistukseen tarkoitetulle mikrokuituliinalle ääni täältä. Jos kelpaa linsseille kelpaa myös telkulle.

Pahimpiin ja kivettyneisiin mälliroiskeisiin jotain nestettä mukaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 288
Hanavedestä sen verran, että se paikasta riippuen sisältää enemmän tai vähemmän kalkkia.
Sitä pistetään vaan niihin pinttyneisiin tahroihin, ja sillonkin sellanen neljäsosa teelusikallinen, että en usko et kalkista tarvii välittää :D
Mul on nyt ollu oledille oma liina ja siinä käyttänyt vettä ja on eka kerta kun Mitään pyyhkimisen jälkiä ei ole ruutuun jäänyt tässä about 3-4v aikana.
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
90
Pistin tossa viimeyönä tilaukseen ton Verkkiksen tuotepaketin LG OLED C1 (48) ja LG SPD7Y 3.1.2 Dolby Atmos äänijärjestelmä kun tohon 1399€ hintaan sai. Ilmeisesti toi Soundbari ei mahdu telkkarin alle, niin pistin tilaukseen myön telkkarille toisen jalan (Mozi Tablestand B1 32-70" -television kääntyvä pöytäjalusta 29,90). Onko kenelläkään kokemusta saako tuolla jalalla tarpeeks korkealle, että toi soundbaari mahtuu alle? Ja onks toi nyt sit kova diili? Nykyinen on 4 vuotta vanha 40'' Samsung 4K UHD, HDR (60hz) töllötin joka maksoi tasan 500 aikoinaan :D

EDIT: Minkähänlaisia OLED telkkuja tulossa black friday tarjoukseen? Kannattaako pitää vehkeet sinne asti avaamattomina jos tuleekin lyömätöntä tarjousta eteen kuun lopussa ja pitää palautella
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 494
Pistin tossa viimeyönä tilaukseen ton Verkkiksen tuotepaketin LG OLED C1 (48) ja LG SPD7Y 3.1.2 Dolby Atmos äänijärjestelmä kun tohon 1399€ hintaan sai. Ilmeisesti toi Soundbari ei mahdu telkkarin alle, niin pistin tilaukseen myön telkkarille toisen jalan (Mozi Tablestand B1 32-70" -television kääntyvä pöytäjalusta 29,90). Onko kenelläkään kokemusta saako tuolla jalalla tarpeeks korkealle, että toi soundbaari mahtuu alle? Ja onks toi nyt sit kova diili? Nykyinen on 4 vuotta vanha 40'' Samsung 4K UHD, HDR (60hz) töllötin joka maksoi tasan 500 aikoinaan :D

EDIT: Minkähänlaisia OLED telkkuja tulossa black friday tarjoukseen? Kannattaako pitää vehkeet sinne asti avaamattomina jos tuleekin lyömätöntä tarjousta eteen kuun lopussa ja pitää palautella
Näissä OLED:eissa nuo VESA kiinnityspisteet ovat alempana kuin useimmissa muissa, joten vastaus kysymykseen on "todennäköisesti kyllä on mahdollista nostaa riittävän korkealle".
Hyväksi todettu ratkaisu on ollut pistää television alle Ikean Lack hylly LACK Seinähylly, mustanruskea, 110x26 cm - IKEA

Ja tuohon black friday kysymykseen, verkkokaupalla on 32 päivän palautusoikeus, joten ei tarvitse pitää avaamattoma.
Verkkis tosin taitaa näistä kolmesta olla ainoa, joka mieluummin ottaa vanhan takaisin ja pitää ostaa uusi, kun taas Gigantti/Power yleensä tarvitsee vain pyytää asiakaspalvelusta hinnan erotusta, jos hinta tippuuu palautusoikeuden aikana (toki tämä kortti tarvittaessa kannattaa kokeilla ensiksi myös verkkiksen kanssa).
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
90
Näissä OLED:eissa nuo VESA kiinnityspisteet ovat alempana kuin useimmissa muissa, joten vastaus kysymykseen on "todennäköisesti kyllä on mahdollista nostaa riittävän korkealle".
Hyväksi todettu ratkaisu on ollut pistää television alle Ikean Lack hylly LACK Seinähylly, mustanruskea, 110x26 cm - IKEA

Ja tuohon black friday kysymykseen, verkkokaupalla on 32 päivän palautusoikeus, joten ei tarvitse pitää avaamattoma.
Verkkis tosin taitaa näistä kolmesta olla ainoa, joka mieluummin ottaa vanhan takaisin ja pitää ostaa uusi, kun taas Gigantti/Power yleensä tarvitsee vain pyytää asiakaspalvelusta hinnan erotusta, jos hinta tippuuu palautusoikeuden aikana (toki tämä kortti tarvittaessa kannattaa kokeilla ensiksi myös verkkiksen kanssa).
Ok. No kai se on helpompi olla boxissa koskemattomana kuin tehdä joku tunnin parin operaatio ensin purkaa telkkari ja sama projekti pakata se takaisin. Toi hyllynpätkä vois olla ihan hyvä. Toisaalta sit tulee taas se ongelma että tvtaso on tasan metrin leveä eli tuo tulisi siitä yli toisaalta olen kyllä ostamassa uutta tvtasoa tässä syksyn/talven aikana. Toi vaikuttaa kuitenkin täysin varteenotettavalta ratkaisulta. Lieneekö kokonaisuudessa niin suurta eroa ottaako erillisen jalan vai tommosen lankunpätkän?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 494
Ok. No kai se on helpompi olla boxissa koskemattomana kuin tehdä joku tunnin parin operaatio ensin purkaa telkkari ja sama projekti pakata se takaisin. Toi hyllynpätkä vois olla ihan hyvä. Toisaalta sit tulee taas se ongelma että tvtaso on tasan metrin leveä eli tuo tulisi siitä yli toisaalta olen kyllä ostamassa uutta tvtasoa tässä syksyn/talven aikana. Toi vaikuttaa kuitenkin täysin varteenotettavalta ratkaisulta. Lieneekö kokonaisuudessa niin suurta eroa ottaako erillisen jalan vai tommosen lankunpätkän?
Kyllähän tuollainen jalka tietysti on monikäyttöisempi, kun voi mm. käännellä helposti ja sen kanssa television saa lähemmäksi seinää, sillä television oma jalustan tasapainottava mötikkä tulee melko pitkälle television takaa:
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
90
Kyllähän tuollainen jalka tietysti on monikäyttöisempi, kun voi mm. käännellä helposti ja sen kanssa television saa lähemmäksi seinää, sillä television oma jalustan tasapainottava mötikkä tulee melko pitkälle television takaa:
Totta. Ja nyt kun puhutaan että sohva on 1.5-2 metrin päässä töllöstä (parvekkeen oven avautuminen rajoittaa sohvan laittamista taaksepäin ja tvtaso on lähes seinässä kiinni) niin se että telkkari ei työnny hirveästi enää tvtasolla eteenpäin on myös plussaa. Harmi että on C1 tuo jalusta niin matala. Hienon ja laadukkaan jalan ovat siihen kuitenkin tehneet, sitten myydään pakettina soundbareja mitkä aivan liian korkeita
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Totta. Ja nyt kun puhutaan että sohva on 1.5-2 metrin päässä töllöstä (parvekkeen oven avautuminen rajoittaa sohvan laittamista taaksepäin ja tvtaso on lähes seinässä kiinni) niin se että telkkari ei työnny hirveästi enää tvtasolla eteenpäin on myös plussaa. Harmi että on C1 tuo jalusta niin matala. Hienon ja laadukkaan jalan ovat siihen kuitenkin tehneet, sitten myydään pakettina soundbareja mitkä aivan liian korkeita
Osta multa lack hylly ;)

Cx jatkoi uuteen kotiin mutta hylly jäi...
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Haluutko kartoittaa miksi CX lähti uuteen kotiin?
Erinäisiä ongelmia ja ärsyyntyminen pahaan abl n ja black crushiin.

Toi lack hylly oli vink vink heitto että kandee hommaa sellainen tv n alle jos jalustalla haluut pitää. Just jalustan kokoinen ja soundvaarin saat huvin siihen eteen. Eli kyseessä ikean lack hylly.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
191
Haluutko kartoittaa miksi CX lähti uuteen kotiin?
Varmaan loppui Lack-hyllyn kantavuus ja rohahti televisio alas. Nuo tapit hyllyn sisällä ei varmaan ole mitoitettu kuin 10-15 kg painolle. Kyllähän tuohon pienen television laittaa, mutta jo 50 tuumainen kiinnittyisi itselläni jotenkin muutoin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 494
Varmaan loppui Lack-hyllyn kantavuus ja rohahti televisio alas. Nuo tapit hyllyn sisällä ei varmaan ole mitoitettu kuin 10-15 kg painolle. Kyllähän tuohon pienen television laittaa, mutta jo 50 tuumainen kiinnittyisi itselläni jotenkin muutoin.
Hyllyähän ei siis asenneta seinälle, vaan TV-tasolle tason ja television väliin tekemään se ~5cm korotus soundbaria varten, jolloin onnettomuuksien riski on varsin minimaalinen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 288
Varmaan loppui Lack-hyllyn kantavuus ja rohahti televisio alas. Nuo tapit hyllyn sisällä ei varmaan ole mitoitettu kuin 10-15 kg painolle. Kyllähän tuohon pienen television laittaa, mutta jo 50 tuumainen kiinnittyisi itselläni jotenkin muutoin.
Kuule höpönlöpö.
Lack hyllyjä käytetään todella yleisesti paaaljon isompienkin töllöjen alla, ihan suomen ulkopuolellakin, enkä yhdestäkään tapauksesta ole kuullut.
Kyllähän se levy kestää vaikka itse painaisit siihen vähänkään tasaisesti sellasen 90 kiloa päälle.
Ei se tv:kään mihinkään yhteen millin kohtaan sitä painoa pistä.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Varmaan loppui Lack-hyllyn kantavuus ja rohahti televisio alas. Nuo tapit hyllyn sisällä ei varmaan ole mitoitettu kuin 10-15 kg painolle. Kyllähän tuohon pienen television laittaa, mutta jo 50 tuumainen kiinnittyisi itselläni jotenkin muutoin.
Hertta pisti kyllä päiivän parhaan :)

Mutta joo...ei tullut nyt mieleen rautalangasta vääntää että tosiaan tulee tv n ja televisiotason väliin , eikä suoraan seinälle : D

Toi on tosi yleisesti käytetty kikka soundbaarien kanssa koska eihän siihen tv n eteen mahdu ilman tuollaista minkäänlaista baaria.

Ps. Seinältä olisi kyllä tippunut varmaan sekunnissa... Haluaisin nähdä sen tyypin joka siihen sen pistää ;)
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 564
Ois Hobby hallis Philips 706 65 tuumasena 1399€, onko ihan hutiostos? LG C1 ollut toisena vaihtoehtona. E: trustpilotin perusteella en kyllä tilaa tuolta mitään vaikka sais ilmaseks
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 892
Sitä pistetään vaan niihin pinttyneisiin tahroihin, ja sillonkin sellanen neljäsosa teelusikallinen, että en usko et kalkista tarvii välittää :D
Mul on nyt ollu oledille oma liina ja siinä käyttänyt vettä ja on eka kerta kun Mitään pyyhkimisen jälkiä ei ole ruutuun jäänyt tässä about 3-4v aikana.
Niin ehkä siitä ei kovin ihmeitä sitten jää paneelille, jos sen onnistuu siitä kokonaan hinkkaamaan kuivaksi mihin pisti hanavettä ja jos ei ole kovin kalkkipitoinen vesi (tuo sitten vaihtelee paljon eri paikkojen välillä). Helposti jää sellainen vaalea huntu jota ei välttämättä heti huomaa mutta se näkyy sopivassa valossa kulmasta vaikka ledilampulla. Pointti varmaan on välttää muuta kuin kuivaa liinaa, jos ei ole ihan pakko, kun LG:n ohjeessa kehotetaan käyttämään vain kuivaa puhdistusta. Cleaning Your LG 4K, OLED, or LED TV - webOS | LG USA Support
Virallisen ohjeen teksti pahaenteisesti sanoo, että "If you have already used liquid on the screen, dry it as quickly as possible (it may not be too late)."
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 481
Itselläni LG C9 mainosti 3kk ilmaista aikaa LG Content Storessa Apple TV+ kun tänään käynnistin television, toki kävin nappaamassa tämän itselleni. Mainittiin kylläkin että tämä olisi vain uusille käyttäjille mutta tiedä sitten miten tämä käytännössä määritellään koska olin vanha käyttäjä ilman aktiivista tilausta.

Edit. ei näköjään ollutkaan kovinkaan uusi uutinen, kampanja astunut voimaan tosin vasta eilen.

flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1635826566

"The promotion applies to all compatible 2016-2021, 8K and 4K LG Smart TV models and is available to LG TV owners who sign-up for the Apple TV+ promotion by February 13, 2022. The offer is redeemable by simply following the on-screen instructions in the LG Content Store or by clicking the Apple TV+ advertisement banner on the LG TV home menu," said LG.


1637069088019.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
254
Onko täällä ketään joka olisi päivittänyt vaikka 6-sarjan LG oledin uudempaan? Minulla nyt Lg b6 55 ja haaveillut Sony A80J tai A90J:hin päivittämisestä. Mutta mahtaako tuo olla päivitys olla hintansa väärti? Onko ero esim kirkkaudessa(HDR) niin iso että sen oikeasti huomaa? Liiketoisto varmaan ainakin paranisi.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
878
Onko täällä ketään joka olisi päivittänyt vaikka 6-sarjan LG oledin uudempaan? Minulla nyt Lg b6 55 ja haaveillut Sony A80J tai A90J:hin päivittämisestä. Mutta mahtaako tuo olla päivitys olla hintansa väärti? Onko ero esim kirkkaudessa(HDR) niin iso että sen oikeasti huomaa? Liiketoisto varmaan ainakin paranisi.
Osta isomman kokoinen niin tulee enemmän päivityksen tunnetta. Itsellä on pykälää vanhempi 910V ja ajattelin napata 77” B1/C1/G1/A80J/Philipsin vastaava jos tulee hyviä BF-tarjouksia.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
112
BF- tarjouksia odotellessa tähtäimessä olisi 65" C1 tai B1. Millaiseen hintaan nuo olisivat hyviä tarjouksia? Hetki sitten oli jossain C1 1500€:hmm:
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
BF- tarjouksia odotellessa tähtäimessä olisi 65" C1 tai B1. Millaiseen hintaan nuo olisivat hyviä tarjouksia? Hetki sitten oli jossain C1 1500€:hmm:
Varmaan se 1500eur C1:stä (jostain muualta kuin Hobby Hallista) olisi hyvä tarjous. Itse odotan samassa kokoluokassa Sonyn A80J:tä. Hintahan on jo tippunut monessa muussa maassa sinne 1800-1900eur hujakoille, mutta pahoin pelkään, että Suomessa BF-tarjous ei tuu menemään tuon alle. Pirun paljon kyllä telkkarista, enkä taida painaa liipaisinta vielä tosta hinnasta. C1:n jätän väliin sen takia, koska leffa- ja sarjakuvanlaatu sekä huonompien lähteiden skaalauslaatu menee peliominaisuuksien edelle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
226
Panasonic Ending In-House TV Production, But Will Still Sell OLED TVs in 2022 - YouTube

Kohdasta 3:29 eteenpäin Vincent juttelee miksi se arvostaa Panasonicin oledit korkealle, että miten Panasonicilla on out of the box paras väritarkkuus ja "neo-black gamma tracking" verrattuna Sonyyn ja LG:hen. Panasonicin oledit eivät vain saa oikein huomiota netissä, youtubessa ja muilla foorumeilla kun niitä ei myydä jenkeissä tällä hetkellä ollenkaan. Kohdassa 10:50 tyyppi juttelee, että aikoo laittaa vastakkain Panasonic JZ2000, SonyA90J ja LG G1:sen 14.11. ja tuo päivämäärähän on jo mennyt. Joten kohta pitäisi tulla ihan mielenkiintoinen vertailu.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 078
Panasonic Ending In-House TV Production, But Will Still Sell OLED TVs in 2022 - YouTube

Kohdasta 3:29 eteenpäin Vincent juttelee miksi se arvostaa Panasonicin oledit korkealle, että miten Panasonicilla on out of the box paras väritarkkuus ja "neo-black gamma tracking" verrattuna Sonyyn ja LG:hen. Panasonicin oledit eivät vain saa oikein huomiota netissä, youtubessa ja muilla foorumeilla kun niitä ei myydä jenkeissä tällä hetkellä ollenkaan. Kohdassa 10:50 tyyppi juttelee, että aikoo laittaa vastakkain Panasonic JZ2000, SonyA90J ja LG G1:sen 14.11. ja tuo päivämäärähän on jo mennyt. Joten kohta pitäisi tulla ihan mielenkiintoinen vertailu.
Varmasti mielenkiintoista kuunneltavaa, mutta loppujärjestys on jo kaikkien tiedossa. Pana -Sony- LG tai Pana - LG- Sony. Riippunen LG:n paneelilotosta.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 784
Varmasti mielenkiintoista kuunneltavaa, mutta loppujärjestys on jo kaikkien tiedossa. Pana -Sony- LG tai Pana - LG- Sony. Riippunen LG:n paneelilotosta.
Paitsi near black chroma blockingissa, jossa sony on LG:tä edellä. Panasta ei ole oikein tietoa.

Ja ei liity paneelilottoon millään tapaa.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Panasonic Ending In-House TV Production, But Will Still Sell OLED TVs in 2022 - YouTube

Kohdasta 3:29 eteenpäin Vincent juttelee miksi se arvostaa Panasonicin oledit korkealle, että miten Panasonicilla on out of the box paras väritarkkuus ja "neo-black gamma tracking" verrattuna Sonyyn ja LG:hen. Panasonicin oledit eivät vain saa oikein huomiota netissä, youtubessa ja muilla foorumeilla kun niitä ei myydä jenkeissä tällä hetkellä ollenkaan. Kohdassa 10:50 tyyppi juttelee, että aikoo laittaa vastakkain Panasonic JZ2000, SonyA90J ja LG G1:sen 14.11. ja tuo päivämäärähän on jo mennyt. Joten kohta pitäisi tulla ihan mielenkiintoinen vertailu.
Tässähän tämä testi. Vastakkain siis Sony A90J, Panasonic JZ2000, Philips 936, LG G1 ja Samsung QN95A
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
243 130
Viestejä
4 252 186
Jäsenet
71 280
Uusin jäsen
atteh

Hinta.fi

Ylös Bottom