Vierestä kun seuraa tuota LG:n touhua, niin hieman huolestuttaa. Paneelilotto ja firmislotto. Mitä seuraavaksi ?
Sikäli, kun olen näitä foorumeja lukenut, niin tuotahan se on ollut näiden firmisten kanssa ennenkin aiempien mallien kanssa, että ei tuo itseäni yllättänyt. Oma ajatus oli jo alun perin pysyä 04.71.25:ssä mutta vuosi sitten julkaistu powerikampanja ja siitä tulevat viestit telkkariin pistivät epäilemään, että tarvitaan uudempi firmis, kun ei omaani sitä tullut ja tyhmyyksissä menin 04.80.03:n asentamaan. No, eihän sitä tullut siltikään ja jo muualta lukemani perusteella ei olisi näin uuteen valmistuserään pitänyt tullakaan, joten turhaan tämä. Nyt sitten sinnittelin lähiviikkoihin asti tuolla, kunnes yksi päivä vehje lupaani kyselemättä oli asentanut seuraavan 05. alkuisen version!!! VMP!
Mielestäni nämä sinänsä laitteena kaukosäädintä lukuunottamatta ja jotain porttien sijoitteluun liittyvää suunnittelun kukkasta sekä ihan surkeaa softaa käyttölogiikaltaan, olivat ihan hintansa väärtejä pari vuotta sitten, kun eipä muilta merkeiltä 4k eurolla 77" irronnut vielä. Oikeastaan suurin ongelma näissä on se, että vehkeet myydään niin, että niihin annetaan ymmärtää tulevan tukea yhdelle sun toiselle jutulle ajan mittaan mutta tämä vie vuosikausia ja ymmärrettävistä syistä johtuen parin sukupolven takaisen laitteen kehitykselle ei voitane kovin paljoa resursseja enää uhrata niin toteutukset jää sitten purkkavirityksiin ja pilaavat kuvanlaadun. Olisi parempi, kun nämä vain myytäisiin sellaisena kuin ovat, kuten merkkivehkeilläkin ja softalla korjailtaisiin tarvittaessa vain jotain isompia bugeja tai niiden sisäisten appien toimintaa puuttumatta mihinkään mikä vaikuttaa kuvanlaatuun mitenkään. Ihan outoa ajatus, että lisätään tukea jollekin vaihtuville virkistystaajuuksille, jos vehkeessä ei ole alun perin paneeliohjaukselle varattu tarpeeksi resursseja, että kaikille tiloille olisi omat ohjauskäyrät, voin olla väärässä mutta oman käsitykseni mukaan tästä nämä ongelmat ovat lähtöisin, kun kuvanlaatu oli ok (paneelin fyysisiä ominaisuuksia lukuunottamatta) siihen asti, että näitä tietokonemonitorioptimointeja alettiin julkaista.
Keskittyy sisältöön. Ainakaan minä en ole huomannut mitään erikoista normaalilla materiaalilla eri firmiksillä, sisäisillä apeilla. Eihän sitä voi edes tietää miltä uusi sisältö vanhalla firmiksellä näyttäisi.
Häh?
Kyllä itse olen todennut ongelmat ihan hyllyssäni olevilla blu-ray elokuvilla, että ei tässä mistään uudesta sisällöstä ole edes kyse. Tosiaan virittimien kautta kuva vasta huono onkin nyt ja pakatun kuvan virheet paistaa todella pahasti. Onneksi ei tule juuri TV-ohjelmia katsottua mutta tullut vilkaistua kuvanlaatua ajoittain sieltä ja olihan tuo hirveän näköistä, kun sattui joku kaappaus keittiössä pyörimään ja jopa vaaleissa kohtauksissakin näkyi vaaleissa keittiökaapin ovissa sävyjen porrastumista! Eipä näihin vissiin useimmat kiinnitä huomiota, jos ne vai katsoo ihmisten kasvoja eikä niitä taustoja kuten meikäläinen.