OLED-TV

Liittynyt
06.03.2018
Viestejä
44
Moi.

Kysytään täältäkin onko ketään jolla käytössä Lg oledg13la tv? Siis, niin sanottu ”Balttia” versio Lg oled evo g1-mallista. Käytännössä se on täysin sama, kun nordic/uk versio siis: Lg oledg16la. Mitä olen lukenut netistä tietoja. Olisi kiva kuulla fiiliksiä jokatapauksessa tosta g13la mallista nimenomaan? Kiitos vastauksista jo etukäteen.
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
111
Onko kellään kokemusta toimiiko Tp- link ue300 1000m lg55c8:n kanssa tuo nopeampi nettiyhteys? Wlan max 100m. Mulla on 400m valokuitu, niin pystyis hyödyntää myös tv käytös.
Cx:ssä syttyy ue300:ssa joku ilmoitusvalo, mutta tv ei näytä tunnistavan mitään. Eilen tuli tuo potikka enkä ainakaan heti saanut toimimaan
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 757
Sanoisin että tuo C8:n wlan pystyy kyllä yli 100 Megan nopeuksiin. Ite oon nähny television (B8) sisäisellä selaimella ja elisan nopeustestillä 160 Megan nopeuksia 250 Megan kaapeliyhteydessä. Wlanilla TV siis yhdistetty Asuksen AX-88U reitittimeen.
 
Liittynyt
04.09.2020
Viestejä
167
Joo, ne ei tehnyt oledia ja siihen oli paljon syitä, mutta ne olisi pystyneet valmistamaan TV:n jossa olisi ollut LG:n paneeli. Eli mä alunperin laitoin kysymyksen, että miten se on tippunut kelkasta versus muut valmistajat? Se että ne ei ole tuoneet oledia omalla paneelilla ei ole vaan mee mun jakeluun, koska ei sitä ole tehneet muut kuin LG. Ehkäpä ne kaikki muut valmistajat on sitten kanssa tippunut kelkasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
Oli syy mikä tahansa, fakta on että heillä ei ole OLEDia tarjolla, eli ovat tippuneet kelkasta kun kaikilla muilla tuppaa OLED olemaan mallistossaan.
Samppa on tulossa aikanaan OLED markkinoille joko LG:n tai oman paneelin voimin. Kutsuisin tätä nyt näillä perusteluilla kelkasta tippumiseksi. Mutta tämä on vain sivuseikka, enkä ymmärrrä miksi tähän kelkkailuun pitää nyt niin kovasti tarttua. Mun puolesta voivat olla OLED kelkan kyydissä vaikka sitten ilman OLD telkkaria. Siellähän sitten kisaavat markinoista ilman mitään myytävää :)

Pääasia on kuitenkin se, että iso peluri tulee myös näille apajille, saa lisää kilpailua aikaan, ja siitä hyötvät kuluttujat sitten halvempina hintoina ja parempina telkkareina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 060
Tämä ehkä melkein sopii tähän ketjuun kun Philipsin 865 OLED kyseessä.

Viimeisen vuoden aikana on useana iltana tullut yritettyä saada Dolby visionia ja HDR10+ toimimaan HTPC:ltä tuloksetta. Nyt eilen sitten jostain syystä tuli mieleen että mitä jos asentaisi telkkariin Kodi ja siitä toistaisi PC:llä olevia tiedostoja verkkojaon yli. Tadaa, kaikki toimii, selvisi myös mysteeri onko HDR10 ja HDR10+ sama ilmoitus televisiossa. Vastaus oli että ei ole, oikeaan alanurkkaan tulee HDR+ -ilmoitus kun plussaa toistaa.

Itselleni muutama:facepalm::facepalm::facepalm:
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
802
Oli syy mikä tahansa, fakta on että heillä ei ole OLEDia tarjolla, eli ovat tippuneet kelkasta kun kaikilla muilla tuppaa OLED olemaan mallistossaan.
Samppa on tulossa aikanaan OLED markkinoille joko LG:n tai oman paneelin voimin. Kutsuisin tätä nyt näillä perusteluilla kelkasta tippumiseksi. Mutta tämä on vain sivuseikka, enkä ymmärrrä miksi tähän kelkkailuun pitää nyt niin kovasti tarttua. Mun puolesta voivat olla OLED kelkan kyydissä vaikka sitten ilman OLD telkkaria. Siellähän sitten kisaavat markinoista ilman mitään myytävää :)

Pääasia on kuitenkin se, että iso peluri tulee myös näille apajille, saa lisää kilpailua aikaan, ja siitä hyötvät kuluttujat sitten halvempina hintoina ja parempina telkkareina.
Onko jotain faktaa heittää oledien markkinaosuuksista?
Foorumia lukiessa tietty semmoisen kuvan voi saada että kaikilla on oled, mutta todellisuus voi olla jotain muuta.

Edit. Nimenomaan siis TV puolella. Kaikilla muilla oled markkinoilla Samsung taitaa olla suurin valmistaja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
Onko jotain faktaa heittää oledien markkinaosuuksista?
Pikaisesti katsomalla tuota, niin OLED:in markkinaosuus on noin 1/3 myydyistä telkkareista ja OLEDin markkinaosuus kasvamassa.



Ja tässä syy miksi samppa haluaa karkeloihin mukaan, käppyrät alaspäin.




 

root

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 317
Lg on B8, ikää alle 2 vuotta.

Ja lg:lle laitoin myös muita kuvia ja täsmensin tarkkaan, että millainen ongelma on kyseessä.

Pahoittelut muuten äsköisen viestin turhasta näsäviisastelusta, en ensin tajunnut että tuo reuna voi tosiaan näyttäytyä auringonpaisteena niille, jotka kuvaa ensimmäisen kerran pällistelevät.

Edit: Sähköpostiin tipahti justiinsa viesti, jossa todettiin että asiani on tuoteasiantuntijan käsittelyssä ja että asiaan palataan mahdollisimman pian. Mitä lie sitten pian tarkoittaa, kun on jo kuukauden päivät tullut odoteltua tuon mystisen asiantuntijan yhteydenottoa.
Vähän myöhäinen huomio, mutta onko tuo YLE:n logo joka näkyy laittamassasi kuvassa vasemmassa yläkulmassa?
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 757
Pikaisesti katsomalla tuota, niin OLED:in markkinaosuus on noin 1/3 myydyistä telkkareista ja OLEDin markkinaosuus kasvamassa.
Mutulla voisi ajatella, että ihan hyvin ottaen huomioon, että OLEDit ovat olleet kuitenkin keskimääräistä kalliimpaa huvia. Nyt pikkuhiljaa OLEDit ovat saatavilla myös halvempaan halpaan luokkaan kuten esimerkkinä LG:n A-sarja, joten ei ihme, että markkinaosuudet ovat vain kasvusuunnassa.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
802
Pikaisesti katsomalla tuota, niin OLED:in markkinaosuus on noin 1/3 myydyistä telkkareista ja OLEDin markkinaosuus kasvamassa.



Ja tässä syy miksi samppa haluaa karkeloihin mukaan, käppyrät alaspäin.

Nuo taulukot ovat "Advanced TV" markkinat.

"We define an “Advanced TV” (capitalized) as any TV with an advanced display technology feature, including all OLED TVs, 8K LCD TVs and all LCD TVs with quantum dot technology"

Mutta ei siinä, kyllä itsekkin luultavasti seuraavaksi ostan oledin ja kilpailu ei ole koskaan huono asia.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Huomionarvoista myös, että tuo viivakaavio kertoo siitä, paljonko mikäkin firma tekee fyrkkaa/mania/gillaa (osuus) televisioilla. Ei siis montako televisiota me myyvät.

LG:n käppyrä on siis ollut alamäkeä viime vuodet, Samsungin nousua.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Aijaa, kun mielestä aina ollut kaupassakin parhaan näköinen kuva siinä OLEDissa. Yleensä ne lcd:t vaan näyttää siltä kuin niissä olis joku harmaa kalvo päällä. En osaa noista kalleimmista QLEDeistä sanoa, mutta eivät nekään ole tehneet kaupoissa vaikutusta verrattuna OLED. Tietysti voi olla ettei ole osattu esitellä ja materiaali mitä on näytetty ei ole ollut optimaalista.
No varmaan jos LCD:hen vertaat. Eihän noita ole edes myynnissä enää.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 408
No varmaan jos LCD:hen vertaat. Eihän noita ole edes myynnissä enää.
???
Minä en löydä kaupoista kuin OLED- ja LCD -televisioita.
LCD-televisiot käyttävät joko IPS tai VA tyyppista LCD-paneelia. QLED käyttää VA-paneelia. TN-paneeleita ei juuri käytetä televisioissa halvimpia ja pienimpiä malleja ehkä lukuun ottamatta.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
???
Minä en löydä kaupoista kuin OLED- ja LCD -televisioita.
LCD-televisiot käyttävät joko IPS tai VA tyyppista LCD-paneelia. QLED käyttää VA-paneelia. TN-paneeleita ei juuri käytetä televisioissa halvimpia ja pienimpiä malleja ehkä lukuun ottamatta.
Olet oikeassa. Sekoitin asian noihin eri paneeleihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Mulla on näitä pari kappaletta ja voin kyllä suositella. Kannattaa tsekata myös verkkiksen outlet, sain omat sieltä about puoleen hintaan ja oisko ollu paketin kulmat vähän rutussa.
Tämän ostin ja nyt on vihdoin 65CX seinällä. Itse teline oli todella hyvä ja runsaat säädöt löytyy, asennus oli helppo.

Ensimmäinen käynnistys jossa ruudussa luki jotain/oli logo ja oli harmaahko tausta. Jeesus mitkä pystyraidat! Siis aivan jäätävä määrä kaikenkirjavaa pystyraitaa. Sen verran säikäytti, että nyt en kyllä uskalla ajella yhtään testikuvaa. Normaalissa tv-käytössä en ole vielä huomannut noita raitoja, joten annan asian olla ja tarkista homman vaikka muutaman viikon päästä. Käyttötunteja tulee vain niin älyttömän vähän, että palautusaika Poweriin ehtii mennä umpeen ennen kuin ollaan edes 100h kohdalla.

Nyt sitten asetuksia etsimään. Vakiona tuntuu olevan melko voimakkaat saippuaoopperat. Olen moisten ominaisuuksien ensipäivistä lähtien ollut "naturisti" ja kaikki moiset asetukset olen kytkenyt aina heti pois - toimii LCD:llä parhaiten. Trumotion asetusta säädin, mutta tilanne meni vain huonommaksi ja kokonaan pois päältäkään ei ollut hyvä. Se asetus mikä olisi liikkeen puolesta ollut hyvä kompromissi aiheutti taas aivan älyttömät artifaktit/kuvavirheet. Pitää kahlata tätä keskustelua läpi parempien asetusten toivossa..
 

Hapatsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
584
5-8 pimeää (riippuen millä värillä testaa) pikseliä B8 55 ruudulla. 5v extend takuuta vielä 2,5v jäljellä. Odottelisiko lähemmäs takuuajan loppua vai joko ottaisi yhteyttä giganttiin että voisko huoltaa :hmm:
Mielellään toki ottaisi uuden television kokonaan, ei vaan taida onnistua jos kerta paneeleja vaihtavat näihin.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
5-8 pimeää (riippuen millä värillä testaa) pikseliä B8 55 ruudulla. 5v extend takuuta vielä 2,5v jäljellä. Odottelisiko lähemmäs takuuajan loppua vai joko ottaisi yhteyttä giganttiin että voisko huoltaa :hmm:
Mielellään toki ottaisi uuden television kokonaan, ei vaan taida onnistua jos kerta paneeleja vaihtavat näihin.
Mun mielestä ei ole mitään järkeä odotella. Tai oikeammin miksi odottelisit ?
Ja periaatteessa kuluttajalla on velvollisuus ilmoittaa virheestä viipymättä.

Se on sitten eri asia , miten tulkitsevat tuon vian laadun, tuskin tulkinta muuttuu suotuisemmaksi ajan kanssa. Kenties päinvastoin.
 

Hapatsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
584
Mun mielestä ei ole mitään järkeä odotella. Tai oikeammin miksi odottelisit ?
Ja periaatteessa kuluttajalla on velvollisuus ilmoittaa virheestä viipymättä.

Se on sitten eri asia , miten tulkitsevat tuon vian laadun, tuskin tulkinta muuttuu suotuisemmaksi ajan kanssa. Kenties päinvastoin.
Jos vaikka sattuisi varaosat loppumaan varastoista tai toteaisivat että ei noin vanhaa enää korjata vaan uutta tilalle? ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Jos vaikka sattuisi varaosat loppumaan varastoista tai toteaisivat että ei noin vanhaa enää korjata vaan uutta tilalle? ;)
Saattavat vaan laittaa uudemman paneelin tilalle. Joskus luin raportteja, että tällaisen vaihdoksen jälkeen kuva olisi päin honkia kun vehkeen tehdaskalibrointi ei sovi uuteen paneeliin. Tiedä sitten, miten lie.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 113
Onkos kenelläkään tietoa tuosta alkuvuodesta ajoittain uutisoidusta pienemmästä oled-töllöstä, eli 42" mallista? Meikäläisillä alkaisi olla pian ajankohtaista päivittää vanhahko ja osin oikukas Samsungin 40" TV uuteen, mutta ei tiloista ja tottumuksista johtuen mihinkään paljon isompaan, eli tuo 42" olisi ideaali meille!
Toinen vaihtoehto olisi tietysti joku perinteisen tekniikan 43" malli hyvällä kuvanlaadulla - lieneekö sellaista oikeasti, vai odotetaanko tuota oledia edelleen - onko ehdotuksia? (Se 48 tai 55 ei ole nyt vaihtoehto ja mahdollisuus).
CES 2022 julkistus ja myyntiin kesä 2022 ehkäpä.


 
Liittynyt
06.07.2020
Viestejä
15
Onko kaikki Oled telkut(panasonic, sony,philips jne,) Lg:n paneelilla? Omassa C7 palanu tuo Lg;n valikko ja netflix logo et vois seuraavaksi kokeilla jotkin muuta merkkiä. Eikä tuo Lg:n tukikaa oikee parasta ole. VAI palaako ne kaikissa herkästi?
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 561
Onko kaikki Oled telkut(panasonic, sony,philips jne,) Lg:n paneelilla? Omassa C7 palanu tuo Lg;n valikko ja netflix logo et vois seuraavaksi kokeilla jotkin muuta merkkiä. Eikä tuo Lg:n tukikaa oikee parasta ole. VAI palaako ne kaikissa herkästi?
Kaikissa on lg n paneelit, itsellä paloi philipsin tv jossa oli c7 paneeli sisällä. Käsittänyt että laatu parantunut jo uudemmissa malleissa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
Eikös paljon ole kyse siitä miten valmistajat käyttävät sitä LG:n paneelia. Paljon kiinni softasta miten sitä ajateaan ja miten "tehoja" revitään ulos, niinkuin myös miten softa suojaa paneelia. Varmaan hyvin monimutkainen juttu ja tekijöitä paljon.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Onko kaikki Oled telkut(panasonic, sony,philips jne,) Lg:n paneelilla? Omassa C7 palanu tuo Lg;n valikko ja netflix logo et vois seuraavaksi kokeilla jotkin muuta merkkiä. Eikä tuo Lg:n tukikaa oikee parasta ole. VAI palaako ne kaikissa herkästi?
Jos ei ole 4 vuotta täynnä telkkarilla, niin laita ihmeessä virhevastuun piikkiin. Voit yrittää ensin saada LG:n kautta suoraan paneelin vaihtoa (voivat veloittaa vaihtotyön hinnan) tai jos et saa etenemään sitä kautta, niin myyjälle reklamaatio. Kuluttaja-asiamies sitten mukaan, jos myyjän kautta ei ala etenemään.

2016-2017 vuoden LG:n OLED-telkuissa on moni täälläkin raportoinut pysyviä muutoksia paneelissa ja useammalle vaihdettu paneelia.
 
Liittynyt
06.07.2020
Viestejä
15
Jos ei ole 4 vuotta täynnä telkkarilla, niin laita ihmeessä virhevastuun piikkiin. Voit yrittää ensin saada LG:n kautta suoraan paneelin vaihtoa (voivat veloittaa vaihtotyön hinnan) tai jos et saa etenemään sitä kautta, niin myyjälle reklamaatio. Kuluttaja-asiamies sitten mukaan, jos myyjän kautta ei ala etenemään.

2016-2017 vuoden LG:n OLED-telkuissa on moni täälläkin raportoinut pysyviä muutoksia paneelissa ja useammalle vaihdettu paneelia.
No tuota Lg:n tuen kanssa kävin puhelimessa läpi talvella, niin vastaus oli et huoltoon ja takuu loppu niin ei korvaa. Mikähän tuon vaihtotyön hinta on? Pitää gigantis käydä kysymäs.
 
Liittynyt
06.07.2020
Viestejä
15
Eikös paljon ole kyse siitä miten valmistajat käyttävät sitä LG:n paneelia. Paljon kiinni softasta miten sitä ajateaan ja miten "tehoja" revitään ulos, niinkuin myös miten softa suojaa paneelia. Varmaan hyvin monimutkainen juttu ja tekijöitä paljon.
No mullaki ollu maltilliset säädöt ja näytönsäästäjä menee äkkkiä päälle. Silti Lg alavalikko palanu ja netflix logo. Ja nuo ei tosiaan ole ikinä ollu kauaa ruudun päällä.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 641
No tuota Lg:n tuen kanssa kävin puhelimessa läpi talvella, niin vastaus oli et huoltoon ja takuu loppu niin ei korvaa. Mikähän tuon vaihtotyön hinta on? Pitää gigantis käydä kysymäs.
Gigantille vaan viestiä että tuotteeseen on tullu virhe neljän vuoden aikana ja vetoat myyjän virhevastuuseen.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
No mullaki ollu maltilliset säädöt ja näytönsäästäjä menee äkkkiä päälle. Silti Lg alavalikko palanu ja netflix logo. Ja nuo ei tosiaan ole ikinä ollu kauaa ruudun päällä.
Kuten sanoin, eri valmistajat rääkkäävät paneeleja eri tavalla. Toiset isommala riskillä ja toiset pienemmällä. Paljon kiinni siitä miten lämmösäätely toimii ja millaiset rajat siihen on asetettu. Eli kysessä on hyvin paljon muutakin kuin pelkkä yhteinen perus OLED paneeli.
 
Liittynyt
08.02.2018
Viestejä
8
Tervehdys.
Olen nyt pari vuotta omistanut LG C9 65"
Olen ollut telkkuun erittäin tyytyväinen jos pahemman laatuista Color Bandingia ei lasketa mukaan.
65" on käynyt omaan silmään pieneksi ja kiinnostus 77" malleja kohtaan on erittäin kova!
Osaatteko antaa valistuneita veikkauksia että mihin 77" Oledien hinnat voisi parhaimmillaan tipahtaa Black Fridayn aikaan...?
Mallit mitkä erityisesti kiinnostaa ovat A80J & C1 (A1 ei kelpaa)
Kumpaa ennemmin suosittelisitte? Käyttö 50% pelailua PS5:lla, 40% Suoratoisto palveluja & loput 10% 4K Blu-Ray elokuvia.
Sony jää toiseksi LG:lle peliominaisuuksissa mutta olen antanut itseni ymmärtää että Sonyn 2021 TV:t toimisivat hienosti PS5:sen kanssa siitä huolimatta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
No tuota Lg:n tuen kanssa kävin puhelimessa läpi talvella, niin vastaus oli et huoltoon ja takuu loppu niin ei korvaa. Mikähän tuon vaihtotyön hinta on? Pitää gigantis käydä kysymäs.
Omaan vaihtotyö taisi olla 120€. Ja tosiaan tuota joutuu vaatimaan että saa asian eteenpäin, pelkästään vähän kyselemällä äkkiä tulee vakiovastausta että ei voi mitään, takuu loppu.
 
Liittynyt
06.07.2020
Viestejä
15
Omaan vaihtotyö taisi olla 120€. Ja tosiaan tuota joutuu vaatimaan että saa asian eteenpäin, pelkästään vähän kyselemällä äkkiä tulee vakiovastausta että ei voi mitään, takuu loppu.
ja myyjäliikkeen kautta hoidit tuon?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
ja myyjäliikkeen kautta hoidit tuon?
Hoidin LG:n tuen kautta. Ensin vetosivat takuun loppumiseen, mutta virhevastuuseen vedotessa homma eteni ja lupasivat kustantaa paneelin mutta vaihtotyö jäisi mun kustannettavaksi. En jaksanut enempää vääntää niin suostuin tähän. Huoltomies sanoi että uusi paneeli on uudempaa versiota joka ei pala kiinni niin herkästi, epäilen että 9-sarjan paneeli. B7 telkkari siis kyseessä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
Tervehdys.
Olen nyt pari vuotta omistanut LG C9 65"
Olen ollut telkkuun erittäin tyytyväinen jos pahemman laatuista Color Bandingia ei lasketa mukaan.
65" on käynyt omaan silmään pieneksi ja kiinnostus 77" malleja kohtaan on erittäin kova!
Osaatteko antaa valistuneita veikkauksia että mihin 77" Oledien hinnat voisi parhaimmillaan tipahtaa Black Fridayn aikaan...?
Mallit mitkä erityisesti kiinnostaa ovat A80J & C1 (A1 ei kelpaa)
Kumpaa ennemmin suosittelisitte? Käyttö 50% pelailua PS5:lla, 40% Suoratoisto palveluja & loput 10% 4K Blu-Ray elokuvia.
Sony jää toiseksi LG:lle peliominaisuuksissa mutta olen antanut itseni ymmärtää että Sonyn 2021 TV:t toimisivat hienosti PS5:sen kanssa siitä huolimatta.
Molemmat hyvä vaihtoehtoja, ja palvelevat varmasti tarkoituksiasi varsin hyvin, muutaman pointin nostaisin esiin.

LG:
- laadunvaihtelun riski. Voi tulla huippuyksilö tai sitten ei. Vaihtelua liikaa. ( historian valossa )
- kestävyys pitkässä juoksussa. Voi tulla yllätyksiä yllättävän usein ( perustuu puhtaasti tämän foorumin seuraamiseen )
- FW päivitystahti nopea
- kalliimpi, onko tälle oikeasti perusteluita ?


Sony:
- pelituki paranee loppuvuodesta VRR & ALLM,
- FW päivitystahti hidas
- edullisempi
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 408
Molemmat hyvä vaihtoehtoja, ja palvelevat varmasti tarkoituksiasi varsin hyvin, muutaman pointin nostaisin esiin.

LG:
- laadunvaihtelun riski. Voi tulla huippuyksilö tai sitten ei. Vaihtelua liikaa. ( historian valossa )
- kestävyys pitkässä juoksussa. Voi tulla yllätyksiä yllättävän usein ( perustuu puhtaasti tämän foorumin seuraamiseen )
- FW päivitystahti nopea
- kalliimpi, onko tälle oikeasti perusteluita ?


Sony:
- pelituki paranee loppuvuodesta VRR & ALLM,
- FW päivitystahti hidas
- edullisempi
Minä kyllä syön hatullisen...ranskalaisia pastilleja, jos Sony saa tänä vuonna toteutettua sekä CRR & ALLM -tuen OLED-televisioilleen.
Todennäköisempää on, että ne tulevat (ehkä) sitten ensi vuoden malleissa vasta.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
Minä kyllä syön hatullisen...ranskalaisia pastilleja, jos Sony saa tänä vuonna toteutettua sekä CRR & ALLM -tuen OLED-televisioilleen.
Todennäköisempää on, että ne tulevat (ehkä) sitten ensi vuoden malleissa vasta.
Kyllähän ne on ihan itse ne ( VRR) spekseihin kirjoittaneet. Hieman on vaikea kiemurrella niistä pois enään. Voisin kuvitella että Amerikan mantereella siitä nousisi aikamoinen paskamyrsky jos markkinoinnissa valehdeltaisiin. Jotain juttua siitä oli keväällä ja lupaus oli Q4/21.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 641
Kyllähän ne on ihan itse ne ( VRR) spekseihin kirjoittaneet. Hieman on vaikea kiemurrella niistä pois enään. Voisin kuvitella että Amerikan mantereella siitä nousisi aikamoinen paskamyrsky jos markkinoinnissa valehdeltaisiin. Jotain juttua siitä oli keväällä ja lupaus oli Q4/21.
En yhtään ihmettelisi, jos tuki telkkareihin olisi jo tehtynä (ainakin tän vuoden malleihin), mutta päivitystä pantataan ps5:n VRR yhteisjulkaisua varten. Ei nimittäin ole mitään rakettitiedettä toi näyttöjen VRR.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 299
Kyllähän ne on ihan itse ne ( VRR) spekseihin kirjoittaneet. Hieman on vaikea kiemurrella niistä pois enään. Voisin kuvitella että Amerikan mantereella siitä nousisi aikamoinen paskamyrsky jos markkinoinnissa valehdeltaisiin. Jotain juttua siitä oli keväällä ja lupaus oli Q4/21.
Olen sellaisessa käsityksessä, että viime vuodenkin mallit vielä odottelevat VRR:ää
 
Liittynyt
22.07.2021
Viestejä
9
Mikäs olisi slimmein mahdollinen, hyvä ja halpa seinäteline 65cx:lle? Jos samaan rahaan/kokoon saa nivelletyn version, niin vielä parempi!

Mielellään gigantti/power listalta, niin voisi hakea pikaisesti pois.
Laitoin samaisen telkkarin seinälle tällä telineellä ja tosiaan luvatusti paksuus on sen 10mm luokkaa. Pientä modausta tosin siisti asennus vaati, koska TV:ssä kiinnityspaikat melko alhaalla ja sellaisenaan telineen TV:hen kiinnitettävät raudat olisivat tullut näkyviin TV:n alareunasta. Ja samoin myös TV: tekniikan sisältävän pullistuman yläreunasta. Mutta lisäreikiä poraamalla ja rautasahalla asennuksesta sai hyvinkin siistin ja telinettä ei näe nyt mistään.
Suurin ongelma asennuksessa on TV:n suoraan taaksepäin lähtevät liitännät. Piti kartoittaa markkinoilta kaapeleitä pienimmillä RJ45, HDMI ja antenniliittimillä. Vieläkin HDMI-kaapeli liittimineen työntää TV:tä hieman ulospäin. Lisäksi kaapeleille ei ole järkevää kiinnitystapaa telkkarin takana. GX:n asennusvideoita katsellessa hieman nousi kateus esiin, mutta hintaero oli ostohetkellä kuitenkin yli 600€!
Tietääkö joku mahdollisimman pienikokoisella liittimellä olevaa HDMI 2.0 tai 2.1 kaapelia? Tällä hetkellä käytössä tämä.
 
Liittynyt
22.07.2021
Viestejä
9
Kenties joku tämän tyyppinen ratkaisu?
Noitakin mietin ja testailin kotoa löytyvällä vastaavalla, mutta hylkäsin ne liian isoina ja en ees tutustunut tarjontaan. Lisäksi tuo blokkaa HDMI-portin alapuolella olevat USB-portit lahjakkaasti. Eikai tässä sitten muuta vaihtoehtoa ole kui kokeilla löytää pienin kulmaliitin. Ja koittaa pärjätä telkun sivussa olevalla USB:llä. Tämä näyttää aika pieneltä
 
Liittynyt
19.08.2019
Viestejä
214
Lisäksi tuo blokkaa HDMI-portin alapuolella olevat USB-portit lahjakkaasti.
Noita saa myös 270 asteen versioina, jolloin liitettävä hdmi kaapeli kääntyy eri suuntaan. Esim. Jos 90 asteen kulmalla liitettävä kaapeli kääntyy alaspäin peittäen liittimiä, niin 270 asteen kulma kääntää liitettävän kaapelin ylöspäin eikä mahdollisesti blokkaa mitään portteja.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 661
Viestejä
4 207 659
Jäsenet
70 930
Uusin jäsen
tomoslono

Hinta.fi

Ylös Bottom