OLED-TV

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
En nyt muista kuka tuossa juuri aiemmin mainitsi soundbarin ja Atmoksen. Näitä kahta ei tule missään nimessä edes mainita samassa lauseessa!

Saat noista halutessasi vain toisen: jos sulla on soundbar, heitä hyvästit atmokselle. Ja jos toiveissa on atmos-äänet, heitä sillä soundbarilla vesilintua. Tai mikä parasta, jätä soundbar kauppaan muiden riesaksi. :)
Yllä linkatussa arviossa?

"On kuitenkin kannattavaa liittää tv:n pariksi soundbar, joka tuo äänen kuvanlaadun tasolle. B9 sopii hyvin soundbarin kaveriksi, sillä se tukee tärkeimpiä audioformaatteja kuten Dolby Atmos -ääntä."
 

Collapsed

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
30
Okei, saako kysyä suunnitteletko jotain: sohva, tv, tv-taso, siinä lattiakajarit vieressä, mahdollinen subbari, pimennysverhot, jne. vai millainen tila?
Telkku tv-tasolla, 5.1-äänet (etukajarit jalustoilla) ja sohva, eli aika perus katselutila. Pimennysverhot olisi kyllä jees, ei tahdo sälekaihtimet riittää kesällä kun ilta-aurinko porottaa olkkariin.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Telkku tv-tasolla, 5.1-äänet (etukajarit jalustoilla) ja sohva, eli aika perus katselutila. Pimennysverhot olisi kyllä jees, ei tahdo sälekaihtimet riittää kesällä kun ilta-aurinko porottaa olkkariin.
Aiotko pohtia Dolby Atmosia tuohon, eli tukeeko settisi tuota ääntä? Kuulostaa hienolta. Minulla ihan tyylikkäät verhot joiden sisään ommeltu pimentävä kangas... oikein toimivat yksiössäni.
 

Collapsed

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
30
Aiotko pohtia Dolby Atmosia tuohon, eli tukeeko settisi tuota ääntä?
Vahvari kyllä tukisi 5.1.2-Atmosta, mutta sen sijaan suunnitelmissa on joskus lisätä takakaiuttimet eli päivittää setti 7.1:een, jonka uskon olevan parempi ratkaisu tilaani jossa sohva on tarpeeksi kaukana takaseinästä.
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 054
Yllä linkatussa arviossa?

"On kuitenkin kannattavaa liittää tv:n pariksi soundbar, joka tuo äänen kuvanlaadun tasolle. B9 sopii hyvin soundbarin kaveriksi, sillä se tukee tärkeimpiä audioformaatteja kuten Dolby Atmos -ääntä."
Tuo tukee Dolby Atmos ääniformaattia joka mahdollistaa spatiaalisen audion. Jotta spatiaalisesta audiosta on eniten hyötyä, pitää kuuntelija ympäröidä kaiuttimilla eri suunnista.
Soundbarilla tai heijastekaiuttimilla voidaan yrittää tehdä vastaavaa efektiä joka onnistuu tai epäonnistuu riippuen huoneesta ym. monesta eri vaikutuksesta.

Ajattele siis näin. Sinulla on vahvistimessa stereokaiuttimet ja vahvistimessa pyörii Atmos demo. Demossa helikopteri pyörii kuuntelijan ympärillä välillä nousten myös yläpuolelle palaten alas. Sinun kaksi kaiutinta ei voi silti maagisesti alkaa lähettämään ääniaaltoja niin että se tuleekin sinun takaa tai yläpuolelta, vaan ne tulee aina edestä sillä tavalla kuin kaiutin on suunniteltu suuntaavaksi. Kokemus on käytännössä sama jos käyttäisit PCM ääniä päällä ja voit olla varma että mikään äänidatan purkaminen ei sotke ääntä.

Sama koskee myös usein soundbaria, mutta kalliimmissa voi olla heijastekaiuttimia mukana joilla koitetaan saada ääni tulemaan esim. sivulta seinän kautta heijastaen. Tämä ei silti ole sama kuin oikea surrond-kaiutin.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 065
Yllä linkatussa arviossa?

"On kuitenkin kannattavaa liittää tv:n pariksi soundbar, joka tuo äänen kuvanlaadun tasolle. B9 sopii hyvin soundbarin kaveriksi, sillä se tukee tärkeimpiä audioformaatteja kuten Dolby Atmos -ääntä."
Jos haluaa huippulaatuisen äänentoiston, soundbar ei ikinä pärjää erillisille kajareille. Soundbar on aina kompromissi. Rahalle ne kyllä antavat vastinetta, koska telkkareiden kajarit ovat vielä suurempi kompromissi, välttääkseen ilmausta "paskoja".
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 951
Jos haluaa huippulaatuisen äänentoiston, soundbar ei ikinä pärjää erillisille kajareille. Soundbar on aina kompromissi. Rahalle ne kyllä antavat vastinetta, koska telkkareiden kajarit ovat vielä suurempi kompromissi, välttääkseen ilmausta "paskoja".
Juurikin näin. Soundbarin myyntivaltti on pieni, helposti sisustukseen istuva koko ja huomaamattomuus. Ei äänenlaatu. Ihan sama vaikka tukisi mitä tilaääniformaattia, ei sitä vaan voi uskottavasti toistaa ilman todellista monikanavajärjestelmää, jossa niitä kaiuttimia on sijoiteltu sopivasti eri puolelle huonetta. Itse olen yhä sitä mieltä, että oikeasti hyvälaatuinen 2.1 systeemi (stereokaiuttimet ja subi) on erittäin toimiva ja riittävän helposti toteutettava ratkaisu. Ja usein puhtaalta äänenlaadultaan paras, kun samaa rahasummaa ei jaeta 5-7 kaiuttimen vaan kahden kesken. Oma äänentoisto on B&W Nautilus 805 jalustakaiuttimet ja Velodynen 1000w subi. Tuolla yhdistelmällä kyllä saatu monenkin leuat lattiaan kun katsottu kunnon tehosteleffaa. Siinä sivussa myös päästiin yhdestä herkkohermoisesta naapurista eroon :D.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 845
Juurikin näin. Soundbarin myyntivaltti on pieni, helposti sisustukseen istuva koko ja huomaamattomuus. Ei äänenlaatu. Ihan sama vaikka tukisi mitä tilaääniformaattia, ei sitä vaan voi uskottavasti toistaa ilman todellista monikanavajärjestelmää, jossa niitä kaiuttimia on sijoiteltu sopivasti eri puolelle huonetta. Itse olen yhä sitä mieltä, että oikeasti hyvälaatuinen 2.1 systeemi (stereokaiuttimet ja subi) on erittäin toimiva ja riittävän helposti toteutettava ratkaisu. Ja usein puhtaalta äänenlaadultaan paras, kun samaa rahasummaa ei jaeta 5-7 kaiuttimen vaan kahden kesken.
Pitkälti samaa mieltä, mutta kyllä soundbarin kanssa voi saada kohtalaista äänenlaatua. Olen kirjoittanut oman näkemykseni tänne.

Yleisenä vinkkinä voi sanoa, että jos ostaa huippukuvanlaatua OLED television hankkimalla, kannattaa äänenlaatuun ehdottomasti panostaa samalla. 500€ saa ihan hyviä soundbareja tai sitten aktiivikajarit. Myös käytettyjä 2.1 settejä ei kannata unohtaa. Immersio paranee huomattavasti. Enkä pätkääkään epäile, etteikö esim. Asorbin stereosysteemi kuulosta todella hyvälle. Ei aina tarvita monikanavatoistoa.
 
Liittynyt
28.10.2019
Viestejä
40
Ainakin LG:llä virtojen jatkuva katkaisu on takuuehtojen vastaista toimintaa, eli jos pitäisi tehdä takuuhuolto jostakin syystä, niin omasta pussista sen maksaisit. Voisi kuvitella, että sama takuukäytäntö on muillakin merkeillä, koska sama toimintamalli on käytössä kaikissa Oledeissa.
Eipä se ongelma ole valmiustilassa pitää, mutta kuten sanottua, haluaisin kyetä käynnistämään töllön puhelimesta ilman kakea, samalla kun vahvistin ja DAC saa virrat.

Jonkin verran on nyt tullut googleteltua, ja Philipseissä wake on lan ilmeisesti EI ole ollut mahdollista vuoden 2016 malleista eteenpäin. 854:n käyttöohjetta kun katselin, niin siellä mainitaan kyllä WoWLAN-asetus, mutta tämä ei takaa, että perus-wol television MAC-osoitteeseen herättäisi värkin. Taskerin voi toki ohjelmoida avaamaan Philipsin oman kaukosäädin-appin ja painamaan näytöltä virtanappia tarkkojen koordinaattien perusteella. :)
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 320
C9 tuntuu olevan kohtuu hyvät omat kajarit (tv kajareiksi), veikkaan että hinnat alkaen soundbar on sidegrade tai paskempi, tv jalka on myös niin matala että ei siihen eteen saa soundbaria suoraan.
 
Viimeksi muokattu:

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Melkein harkitsisin sen sijaan vielä toisen kerran Philipsin OLEDeja
Näh, LG:n töllö näyttää paremmalta ja tykkään enemmän käyttiksestä.



No minusta tuo sinun tuleva 55" on melkoista luxusta myös... voithan miettiä miten voit katsoa tv:tä lähempää, ja kas kummaa siitä tulee kuin 65" tuuman tv. Kyse on aika paljon katseluetäisyydestä kiinni. Itse suunnittelen jopa 65" tuuman tv:n hankkimista, vaikka katseluetäisyys noin 2,5 metriä.
Katseluetäisyys on aika lailla tasan kolme metriä nyt. Olen onnistunut erottamaan kuvan ja pysymään leffojen juonessa mukana tähän asti tosta 40" töllöstä niin luulen kyllä että 55" riittää ihan hyvin, ja tosiaan voihan sitä sohvaa raijata aina lähemmäs jos siltä tuntuu. Jahka Last of Us II tulee niin pitänee viritellä kunnon pelielämys ja kuskata nojatuoli ihan telkkarin eteen.
 
Liittynyt
28.10.2019
Viestejä
40
Saahan muuten Ambilightin säädettyä neutraalin sävyiseksi ja staattiseksi bias-valaistukseksi? Mikäli näin on, tämä yhdistettynä kääntyvään jalustaan tekevät Philips 854:stä käytännössä ainoan kiinnostavan vaihtoehdon omaan käyttööni. Black Fridayhin tasan kuukausi...
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Saahan muuten Ambilightin säädettyä neutraalin sävyiseksi ja staattiseksi bias-valaistukseksi? Mikäli näin on, tämä yhdistettynä kääntyvään jalustaan tekevät Philips 854:stä käytännössä ainoan kiinnostavan vaihtoehdon omaan käyttööni. Black Fridayhin tasan kuukausi...
Saa. Ja senkin voi vaikka kalibroida ISF-tilassa mieleisekseen.
 
Liittynyt
22.09.2019
Viestejä
467
Okei, saako kysyä suunnitteletko jotain: sohva, tv, tv-taso, siinä lattiakajarit vieressä, mahdollinen subbari, pimennysverhot, jne. vai millainen tila? Itsellä tosiaan tv tulisi yksiöön ihan tuohon sängyn päätyyn. Olen usein sen verran väsynyt että jotenkin sängyllä lepäilen ja katselen leffoja. Viimeksi eilen: Jurassic Park ja Independence Day. Sitä ennen nuo molemmat Jurassic World -elokuvat. Seuraavaksi Jokeri ja uusin Terminator.
Mistä tulee noin uusia leffoja kuin Jokeri?
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
556
Saahan muuten Ambilightin säädettyä neutraalin sävyiseksi ja staattiseksi bias-valaistukseksi? Mikäli näin on, tämä yhdistettynä kääntyvään jalustaan tekevät Philips 854:stä käytännössä ainoan kiinnostavan vaihtoehdon omaan käyttööni. Black Fridayhin tasan kuukausi...
Ihmettelen tätä ambilight hypetystä. Miksei ostaa jostain ebaysta, amazonista tälläistä "ambilight" nauhaa ?



Mielestäni näyttää aika toimivalta ratkaisulta jos ei halua sijoittaa Phillipsin töllöihin.

Rupeaa vähän vaikuttaamaan siltä että jää Oled tänäkin vuonna hyllyyn, kun ei hinnat näytä tippuvan tarpeeks ennen BF-päivää, tuskin ne silloinkaan hirveästi näistä hinnoista laskee. C9 ois kiikarissa 55 tuumaisena, ja tonni on kipurajana :D
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 797
Ambilightin idea on se että ne taustavalot reagoivat kuvan kanssa niin että telkkarin reunat väri vastaa sitä taustavaloa. Sama ei taida onnistua noilla ledinauhoilla
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Ihmettelen tätä ambilight hypetystä. Miksei ostaa jostain ebaysta, amazonista tälläistä "ambilight" nauhaa ?
Ambilightin suosio lienee juuri syynä siihen, että kaikenlaisia purkka-DYI-ratkaisuja löytyy.

Yleensä virityksistä löytyy joku kolmesta ongelmasta:
-kameran tarve
-LED-nauha ei osaa toistaa kuin yhtä väriä kerrallaan
-tarvitaan erillinen HDMI-kaappari, eli valot ei seuraa TV-virittimen kuvaa saati sovelluksia

Aito Ambilight hanskaa tuon kaiken ilman virityksiä kun valot ohjataan suoraan kuvankäsittelystä. Lisäksi onnistuu myös Hue-lamppujen ohjaaminen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 144
Ihmettelen tätä ambilight hypetystä. Miksei ostaa jostain ebaysta, amazonista tälläistä "ambilight" nauhaa ?



Mielestäni näyttää aika toimivalta ratkaisulta jos ei halua sijoittaa Phillipsin töllöihin.

Rupeaa vähän vaikuttaamaan siltä että jää Oled tänäkin vuonna hyllyyn, kun ei hinnat näytä tippuvan tarpeeks ennen BF-päivää, tuskin ne silloinkaan hirveästi näistä hinnoista laskee. C9 ois kiikarissa 55 tuumaisena, ja tonni on kipurajana :D
Miksi edes kukaan haluaa tuollaisia valoja? Itse katon mielummin pilkko pimeässä elokuvat jos mahdollista nykyisellä LG Oled B9 2019 töllöllä.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Miksi edes kukaa haluaa tuollaisia valoja? Itse katon mielummin pilkko pimeässä elokuvat jos mahdollista nykyisellä LG Oled B9 2019 töllöllä.
Koska ne on ihan h...tin hyvät kun niitä on itse käyttänyt.

”Diskovalot” ”valoshow” ”entykkää” -kommentit tulee yleensä juuri niiltä, joilla ei ko. systeemillä varustettua televisiota ollut. Sitten roiskaistaan joku överivideo tubesta esimerkiksi.

Itselläni on käytössä jatkuvasti tila ”Eloisa”. Tarkoittaa siis sitä, että valot eivät vilku tai himmene. Vaihtavat vain väriä TV-kuvan mukaan. OLEDissa lamput on kauempana television reunoista kuin LCD-malleissa, joten saturaationkin voi hienosti pitää oletusasennossa ilman minkäänlaista diskoefektiä.
 
Viimeksi muokattu:

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Alunperin ambilightin kerrottiin parantavan kontrasti vaikutelmaa, koska musta vaikuttaa mustemmalta sekä, että silmien rasitus pienentyy taustavalon myötä. Tämä onnistuu ilman, että valon väri muuttuu kuvan mukaan.

Nyt myöhemmin on alettu puhua myös imersion parantumisesta. Itse en tuota alleviivaa, ei se IMO sitä erityisesti paranna, mutta nuo alunperiset perustelut voin kyllä alleviivata.

EDIT: Ambilight on ihan jees, mutta kyllä sitä ilmankin pärjää.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 147
Itse pidän siitä että TV musta sulautuu tummaan taustaseinään niin ettei erota mihin TV reuna loppuu ja seinä alkaa.

Mitään tivolia sinne nyt vähiten toivoo. Mutta tuo Philipsin homma on varmasti toimiva.
 
Liittynyt
28.10.2019
Viestejä
40
Nykytelkassani on DIY-ledviritys enkä mielelläni ilman bias-valaistusta tv:tä enää katsele.

Ambilightin vilkku- ja värivalot taas ei kiinnosta pätkääkään, mutta kolmella reunalla oleva bias-valaistus sen sijaan houkuttaa hyvinkin paljon. Olettaen että Ambilightin saa staattiseksi ja neutraaliin viileän valkoiseksi säädettyä. Tämä nyt on vielä vähän epäselvää, onko se mahdollista. Manuaalista tulkitsen että olisi.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Nykytelkassani on DIY-ledviritys enkä mielelläni ilman bias-valaistusta tv:tä enää katsele.

Ambilightin vilkku- ja värivalot taas ei kiinnosta pätkääkään, mutta kolmella reunalla oleva bias-valaistus sen sijaan houkuttaa hyvinkin paljon. Olettaen että Ambilightin saa staattiseksi ja neutraaliin viileän valkoiseksi säädettyä. Tämä nyt on vielä vähän epäselvää, onko se mahdollista. Manuaalista tulkitsen että olisi.
On mahdollista.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
73
Tuossa arviossa puhutaan juurikin tuosta äänentoistosta, elikkä voiko Soundbarin kautta toistaa Dolby Atmosia?

...

Oho... tuossahan se sanotaan,,, hmm... onkohan Soundbar sittenkin täysin riittävä huippu elokuviin.

"On kuitenkin kannattavaa liittää tv:n pariksi soundbar, joka tuo äänen kuvanlaadun tasolle. B9 sopii hyvin soundbarin kaveriksi, sillä se tukee tärkeimpiä audioformaatteja kuten Dolby Atmos -ääntä."




Onko mielestäsi tv:ssä selkeästi jokin vika? Monihan ottaa kaikki nuo liikkeen avustajat pois päältä... esim. jos katsot 4K / HDR / Dolby Atmos -elokuvia, esim. ostettuja, niin tarvitaanko kunnon äänentoisto, mm. Subwoofer?



No minusta tuo sinun tuleva 55" on melkoista luxusta myös... voithan miettiä miten voit katsoa tv:tä lähempää, ja kas kummaa siitä tulee kuin 65" tuuman tv. Kyse on aika paljon katseluetäisyydestä kiinni. Itse suunnittelen jopa 65" tuuman tv:n hankkimista, vaikka katseluetäisyys noin 2,5 metriä.
Ei teevessä mitään vikaa ole mielestäni, tuolla asetuksella liike on vain mukavimman näköistä omaan silmään.
Kyllähän kunnon äänentoisto tuo lisää vaikuttavuutta kokomukseen. Itse olen koko ikäni pärjäillyt pelkästään hyvällä 2.0 sarjalla enkä vielä ole monikanvahommiin lähtenyt ollenkaan.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
93
Miksi edes kukaan haluaa tuollaisia valoja? Itse katon mielummin pilkko pimeässä elokuvat jos mahdollista nykyisellä LG Oled B9 2019 töllöllä.
Niin, tätä ei voi tajuta, jollei ole koskaan kokenut! Itse olen nauttinut kahdeksan vuoden ajan ja nyt uutta harkitessani olen todella surullinen, jos joudun ambilightista luopumaan, muilla perusteilla.
 
Liittynyt
11.06.2018
Viestejä
179
Ei liity mitenkään aiheeseen mutta kun noista äänentoistoista on ollut tuolla puhetta niin jos katsojia on vain yksi niin reilulla satasella saa jo semmoset kuulokkeet, että saa pistää melkosia summia kajareihin, että pääsee samaan äänenlaatuun.
Toki jos katsojia on enemmän niin ei ole (välttämättä) juttu, mutta kannattaa pitää mielessä.

Taustavalo asiaan oma kokemus on se, että toimii paremmin kuin telkkarin etupuolella oleva valo. Itse en pysty katsomaan ihan pimeässä mitään kuvaa kun se käy silmiin, joten on ollut vuosia telkkarin takana lyhyt loisteputki valo laatikon päällä. Kuulostaa karulle, mutta toimii omassa ympäristössä hienosti.
Ymmärrän siis ihan täysin ambilightin pointin ja vähän harmittaakin kun tuli ostettua LG, eikä philipsiä, mutta kun ei ollu rahallisesti vaihtoehto silloin kun hankintaa suunnitteli. Nyt kun ovat käytännössä saman hintaisia niin ei tarvitsisi edes miettiä, koska muutkin pointit kuin ambilight ajaisi philipsin suuntaan LG kokemusten valossa. Ei se nyt ainakaan teknisesti huonompi voi olla...
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 952
Taustavalon värkkäsin tähän uuteenkin.
Tosin ei ole väriä vaihtava diskovalo, vaan lähellä värilämpöä johon TV kalibroitu.
Kaukosäätimellä ja himmennettävä.
Käytän päivittäin oli TV päällä tai ei.
Leffat pimeässä ja kun gamma on 2.4, niin liian kirkas taustavalo tekisi sen ettei silmä näe kaikkein tummimpia sävyjä.
77C9.jpg
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Taustavalon värkkäsin tähän uuteenkin.
Tosin ei ole väriä vaihtava diskovalo, vaan lähellä värilämpöä johon TV kalibroitu.
Kaukosäätimellä ja himmennettävä.
Käytän päivittäin oli TV päällä tai ei.
Leffat pimeässä ja kun gamma on 2.4, niin liian kirkas taustavalo tekisi sen ettei silmä näe kaikkein tummimpia sävyjä.
Onko tuo taustavalo niin kirkas kuin kuvassa vai himmeämpi? Todella tyylikäs kokonaisuus muuten... vaikkakin ihmiset usein laittavat kankaan / tv:n liian korkealle... mutta aika scifi fiilis tulee tuosta, hieno.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 426
Kyllä tuo Ambilight voittaa esim. staattisen valkoisen 99-1 (kai se staattinen voittaa yhden erän sadasta?), värit luo mukavasti lisää "kontrastia" ja elävyyttä kuvalle eikä tv erotu niin selvästi taustasta. Esim. staattinen valkoinen täysin pimeissä kohtauksissa vie täysin immersion pois koska telkkari erottuu niin selvästi, toki jos ei tuolla immersiolla/paikalla olon tunteella ole mitään väliä niin varmaan se valkoinenkin menee. Itsellä ei ole Ambilightia, mutta tahtosin kyllä, kaverin Ambilightiin ihastunut toden teolla, nyt katsellutkin diy ambilighteja, mutta koska eivät toimi tv:n appien kanssa (?) niin jäänyt hommaamatta.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
mutta koska eivät toimi tv:n appien kanssa (?) niin jäänyt hommaamatta.
Jep, kun ei televisiosta itsestään löydy älyä tuohon hommaan, tarvitaan ulkopuolinen ruutua seuraava systeemi - käytännössä kamera.
Ja vaikka demot näyttääkin kivoilta (kuten aiemmin linkattu video) niin senhän tietää että kuinka hyvin kamera osaa televisioruudun värien/kirkkauden vaihteluissa pysyä mukana.


Sorry offtopic
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Ristus sentään tuo C9:n kuva näyttää hyvältä! Meni eilen lähemmäs puolta yötä että sain töllön tulille (piti asetella kajareita ja piuhoja uusiksi ja siivota TV-tason tausta) niin en vielä ehtinyt testaamaan kaikkea ja säätämään kuvaa, mutta ihan paketista otettunakin näyttää parhaalta kuvalta mitä olen missään kotiolosuhteissa nähnyt. Tarkkuus, värit ja se musta! Huhhuh sentään suosittelen erittäin lämpimästi!
 
Liittynyt
28.10.2019
Viestejä
40
Kyllä tuo Ambilight voittaa esim. staattisen valkoisen 99-1 (kai se staattinen voittaa yhden erän sadasta?), värit luo mukavasti lisää "kontrastia" ja elävyyttä kuvalle eikä tv erotu niin selvästi taustasta. Esim. staattinen valkoinen täysin pimeissä kohtauksissa vie täysin immersion pois koska telkkari erottuu niin selvästi, toki jos ei tuolla immersiolla/paikalla olon tunteella ole mitään väliä niin varmaan se valkoinenkin menee.
En ole kuvan mukaan vaihtuvaa Ambilightia päässyt käyttämään, joten en osaa immersion tunteesta sanoa, mutta staattista bias-valaistusta olen käyttänyt sen monien etujen vuoksi. Täällä on ihan hyvä pintaraapaisu asiaan: https://www.howtogeek.com/213464/ho...le-watching-tv-and-gaming-with-bias-lighting/

Jos/kun Philpsin hankin, aion kyllä ennakkoluulottomasti kokeilla niitä Ambilightin "vilkkuvalojakin". :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 191
Jep, kun ei televisiosta itsestään löydy älyä tuohon hommaan, tarvitaan ulkopuolinen ruutua seuraava systeemi - käytännössä kamera.
Ja vaikka demot näyttääkin kivoilta (kuten aiemmin linkattu video) niin senhän tietää että kuinka hyvin kamera osaa televisioruudun värien/kirkkauden vaihteluissa pysyä mukana.
Kyllähän noita on systeemejä, missä HDMI splitterillä jaetaan kuva esim Raspberry Pille, joka analysoi signaalin ja ohjaa valoja. Ei tuohon kameraa tarvitse sekoittaa.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 389
Itsekkin pidin ambilghtia turhakkeena mutta kun sen sai niin en osaisi luopua, itselläni on tosin rauhalliset säädöt ja kirkkautta vähennetty. Päinvastoin kuin kuvittelisi niin tuo ominaisuus tuo potkua juurikin pimeisiin kohtauksiin, ensin välkkyy värejä ja yhtäkkiä täydellinen pimeys kun ambilight pimenee ruudun mukana.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
615
Itsekkin pidin ambilghtia turhakkeena mutta kun sen sai niin en osaisi luopua, itselläni on tosin rauhalliset säädöt ja kirkkautta vähennetty. Päinvastoin kuin kuvittelisi niin tuo ominaisuus tuo potkua juurikin pimeisiin kohtauksiin, ensin välkkyy värejä ja yhtäkkiä täydellinen pimeys kun ambilight pimenee ruudun mukana.
Minkälaisia asetuksia pidät Ambilightilla?
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Kyllähän noita on systeemejä, missä HDMI splitterillä jaetaan kuva esim Raspberry Pille, joka analysoi signaalin ja ohjaa valoja. Ei tuohon kameraa tarvitse sekoittaa.
Ei onnistu tälläkään sovellusten tai TV-virittimen kuvan toistaminen. Television HDMI input ei osaa antaa ULOS kuvasignaalia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 191
Ei onnistu tälläkään sovellusten tai TV-virittimen kuvan toistaminen. Television HDMI input ei osaa antaa ULOS kuvasignaalia.
No tämä on totta. Ei tullut itsellä mieleenkään, koska minulla kaikki TV:ssä näytettävä sisältö tulee TV:n ulkopuolelta joko Chromecastilla tai digiboksilta.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 952
Onko tuo taustavalo niin kirkas kuin kuvassa vai himmeämpi? Todella tyylikäs kokonaisuus muuten... vaikkakin ihmiset usein laittavat kankaan / tv:n liian korkealle... mutta aika scifi fiilis tulee tuosta, hieno.
Sen saa kaukosäätimellä niin himmeäksi että miltei sammuu.
Valokuva hämää kirkkautta, en noin kirkkaalla pidä sitä koskaan TV:tä katsellessa, vaan selkeästi himmeämpänä kuin paneelin valkoisen valovoimaisuus.
Edellinen 75" oli seinällä niin että silmien taso keskellä ruutua, tämän 77C9:n laitoin niin että silmien taso on 1/3 alareunasta ja vaikka sohvan istuimen kallistaa miltei makuuasentoon ei varpaat heilu paneelin edessä.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
5 vuotta jahkailua loppui nyt. Teemme muuttoa ja LG C9 65" on nyt tilattu suoraan uuteen asuntoon. :cigar2:

Kirpaisi mutta kerrankos sitä...
Toivottavasti panostatte myös äänentoistoon. Noin hieno OLED TV ja muutenkin nämä nykyelokuvat ovat melko hienoja katsoa... esim. Jurassic World -elokuvat. Tuleva Terminator... Minusta huippu tv menee hukkaan jos äänentoisto ei ole kunnossa.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
Toivottavasti panostatte myös äänentoistoon. Noin hieno OLED TV ja muutenkin nämä nykyelokuvat ovat melko hienoja katsoa... esim. Jurassic World -elokuvat. Tuleva Terminator... Minusta huippu tv menee hukkaan jos äänentoisto ei ole kunnossa.
Löytyy onneksi av-vahvistin sekä astetta paremmat kaiuttimet. Ei kestäisi sekuntiakaan mitään tv:n omia kurkkupurkkeja.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 056
Viestejä
4 326 441
Jäsenet
72 143
Uusin jäsen
Johnny1985

Hinta.fi

Ylös Bottom